milos.tro":3627nnw5 je napisao(la):
Vratio bih se na pitanje saobraćajne infrastrukture i spajanje tog u narednih nekoliko godina, nadam se, izgradjenog dela SA (kula,tc centar i nekoliko zgrada) sa ostatkom grada. U prvoj fazi nije planirano izmeštanje celokupnog železničkog saobraćaja iz SA (ostalo bi oko 10-tak koloseka paralelno sa Savskom),pa kako bi bilo moguće (pitanje za forumaše saobraćajne struke) spojiti produžetak Višegradske ka kuli sa Savskom ulicom?
Мислим да је питање везано за међурешење у току фазне градње, и лично, не верујем да ће га бити, односно да ће се из
Вишеградске ка Кули кружити около. Према оригиналном плану, много горе нас очекује када све буде завршено, зато што једини (релативно) капацитивни систем превоза ће добити нову препреку управо на пресеку Савске и Вишеградске, и то на месту где је никада није било.
У примедбама ћу тражити да Вишеградска од Савске до Клиничког постане пешачка зона, или да остане једносмерна улица узбрдо са уласком искључиво левим скретањем, јер ће правити више проблема него користи ако се реализује по нацрту. Ако желимо спој атрактивности и функционалности, онда можемо направити пешачку улицу са пасарелом преко Савске и једноколосечни трамвај (или модеран, или неки романтичарски прастари) од Куле до Храма.
Ако ћемо говорити о утицају железнице на целину решења, успостављање подземне железнице од Сајма ка Штајги и даље није избачено из разматрања. Мислим да би се у том случају направио тунел од Ложионице, ка северу испод САО 6, САО 8 и САО 9, и да би тунел ишао све до Бетонхале. Мислим да су то решење осмислили како би избегли градњу Винчанског моста.
Мислим да је тај концепт решења лош, и да ако већ копају железнички тунел, треба да иду право испод САО 6, да наставе испод Трга Републике и све до Панчевачког моста.
1) Ако ћемо о дужини тунела, такав тунел је само 800 метара дужи од онога који планирају.
2) Трајно се ослобађа пруга око Калемегдана од тешке железнице, ту можемо пружни појас искористити за неки трамвајчић, наравно, померити трасу са самих зидина, а аутомобилски саобраћај на Калемегдану укинути.
3) Када се из тунела избаци теретни саобраћај, може се користити за метро.
Наравно, полазна станица приградских и регионалних возова за Обреновац, Аеродром (преко Остружнице), Ресник, Лазаревац, Ваљево, Младеновац, Лапово, Врчин, Пожаревац би била на позицији садашње железничке станице.
Потпуно укидање железнице из плана би значило непостојање алтернативе за скуп, спор, непоуздан, загађујући аутомобилски и аутобуски саобраћај у центру великог града.