Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Karlo zar ti nisi pominjao tunelska resenja tu pa da ti je zato to pomenuto.

Inace sirina crpne stanice oko 40m po sred saobracajnice.
 
Delija":1viop0cr je napisao(la):
:kk: Само да није (ауто)цензура. То би ме дотукло.

Najgori deo plana je onaj na kome je najmanje moglo da se utiče. Dobar primer za to su radijalne saobraćajnice, koje su bile jedan od uslova investitora. Čak i u ovom saobraćajnom konceptu, ja mislim da bi bilo mnogo zahvalnije da je priobalje imalo paralelnu saobracajnicu na oko 50-60 metara od reke, umesto ovih silnih "slepih" bulevara do obale. Nisu problem radijalni bulevari, već njihova forma "slepog creva". Tu se vidi da je forma važnija od funkcije, klasični tragovi investitora u procesu. Da se u kontekstu gradskog jezgra prave takve saobraćajnice za mene je van pameti.

Što se tiče visinskih ograničenja, tu su uradili najveći posao. Raspored gustih blokova sa visokim kućama, je relativno dobro urađen imajući u vidu preduslove. Skratili su ambicije na važnim mestima i tu sam zadovoljan. Savski trg i Savamala su svetle tačke zaista, i za to imaju pohvale. Ocuvali su sve sto vredi, a ovaj plan omogućuje da se to u budućnosti uredi na dobar način, ostaje na nama da se borimo za svaku zgradu. Javni saobraćaj ne mogu da komentarišem, jer je to još u mraku.

Sve u svemu, nisam zadovoljan, da sam ga ja pravio bilo bi drugačije. Međutim, i ovaj plan donosi neke pozitivne stvari, koje smo dugo čekali. Opet, kolege planeri su uradili šta su mogli u svima poznatim uslovima, jedino su mogli da odbiju da rade ili da krenu u etički štrajk. Verovatno bi bilo drugačije i da su se samo oni pitali, ali tu smo gde smo sad. Kompleksno je ovo pitanje, sa ekonomskim, politickim i svim drugim implikacijama, a ja se trudim da ga gledam sto konstruktivnije. Mozda gresim, ali kao da imam izbor :S

Eto ukratko u inat (auto)cenzuri ;)
 
Hvala Karlo na info, moracu da se raspitam, da bi znao kako bi pisao i sta u mogucem prigovoru.

KiD":3el8syvq je napisao(la):
Najgori deo plana je onaj na kome je najmanje moglo da se utiče. Dobar primer za to su radijalne saobraćajnice, koje su bile jedan od uslova investitora. Čak i u ovom saobraćajnom konceptu, ja mislim da bi bilo mnogo zahvalnije da je priobalje imalo paralelnu saobracajnicu na oko 50-60 metara od reke, umesto ovih silnih "slepih" bulevara do obale. Nisu problem radijalni bulevari, već njihova forma "slepog creva". Tu se vidi da je forma važnija od funkcije, klasični tragovi investitora u procesu. Da se u kontekstu gradskog jezgra prave takve saobraćajnice za mene je van pameti.

Kid slazem se sa celim postom, ali izdvajam ovaj, sustinski. Na zalost, kao sto kazes na ovaj deo je najmanje moglo i najmanje moze da se utice i promeni. Ceo koncept je prilagodjen kuli i TC, a ne gradu i funkcionalnosti, i tu je osnovni problem.
 
^^^ Hvala Milanche, znaci mi tvoje misljenje
Svi znamo o cemu se ovde radi, svima ista stvar bode oci. Nekako se tesim da nisu sve stvari ovde uklesane u kamenu i da ce mozda biti prilike da se neke stvari dodatno ispeglaju. Mislim da ce i praksa traziti reviziju, ali videcemo. Puno stvari u ovom planu je na jako dugom stapu.
 
ПРОСТОРНИ ПЛАН ПОДРУЧЈА ПОСЕБНЕ НАМЕНЕ УРЕЂЕЊА ДЕЛА ПРИОБАЉА ГРАДА БЕОГРАДА - ПОДРУЧЈЕ ПРИОБАЉА РЕКЕ САВЕ ЗА ПРОЈЕКАТ “БЕОГРАД НА ВОДИ“

Хидролошке и хидрогеолошке одлике терена

"Студија изучавања, прогнозе и уређења режима подземне воде на Новом Београду" (Институт за водопривреду "Јарослав Черни") је обухватила хидрогеолошка истраживања и осматрања пијезометарске мреже и дефинисала прогнозни режим подземних вода:
- за режим ниских вода на реци, подземне воде у терену очекују се на коти 70.0–71.0 mnv (4.5 m дубине );
- за средње воде на реци, кота нивоа подземних вода је на 71,5–72.0 mnv (3.5 m дубине);
- за високе воде на реци, подземне воде су на коти 73,5 m (око 2.0 m дубине); и
- за стогодишње воде на реци, ниво вода у терену је на површини.
Подаци датирају из периода раних '90-тих година, кад је већ увелико функционисао хидросистем "Ђердап II" и воде успора акумулације ...

Геолошка грађа терена

Геолошка средина истражног подручја изграђена је од седимената различитог састава и порекла. Основна одлика је да је оно некада представљало забарене ливаде и мочваре, континуирано плављене при већим водостајима реке Саве. Временом је у више наврата насипано, материјалима различитог састава, тако да сада у оквиру антропогених творевина, разликујемо више врста насутог тла. Насути материјал (nt) је дебљине 4-6m. Он је контролисан ( шљунковито песковит) или неконтролисан (глиновити материјал са грађевинским шутом, бетонске полоче од старих уклоњених објеката итд.). На локацији постоје мање депоније неорганског отпада, грађевинског шута, али и комуналног отпада.


Iz ovoga se može zaključiti da su devedesetih godina podzemne vode bile bar deo godine na dva metra ispod površine, obično na 3,5m, a ponekad i na samoj (trenutnoj) površini tla. Takođe da se u prvih 4-6 metara SA može naći građevinski šut i otpad, a ne kompaktno, vodonepropusno ili bar slabo propusno zemljište sa homogenim i predvidljivim karakteristikama. Proizilazi da su bilo kakve podzemne instalacije, a pogotovo podrumi, pozemne garaže i slično, ustvari u nivou ili ispod nivoa vode u tlu. Kad se uzme u obzir da će daleko najveći deo svega ovoga morati da se proda Srbima, a ne strancima, moramo zaključiti da će se posle prvih par luksuznih zgrada (a i njihov lusuz je u pitanju) maksimalno štedeti na svemu. Zbog toga su na maketi sve garaže iznad nivoa tla iako tako zauzimaju ogromnu dodatnu površinu. Jednostavno će izbegavati da, ako baš ne mora, rade bilo šta ispod nivoa zemlje.

Zbog toga, ali i zbog raznih drugih problema vezanih za cenu naknadnih promena, zaista duboko sumnjam u bilo kakve tunele i metroe ispod Save, ili čak pored Save ali ispod zemlje. Tunel ispod reke je, i kad je zemljište najpovoljnijeg sastava, VEOMA skup poduhvat. A ovde čak i kad nismo ispod samog korita reke, kao da jesmo. I to važi za sve buduće instalacije u SA. Sve te priče o kasnijim, dodatnim izmenama plana (koji se uskoro usvaja) treba primiti sa VELIKOM rezervom. Takođe, svaka izmena povlači niz drugih. Ono što budu gradili gradiće po objavljenom planu, a ono što u njemu nema neće ni biti, bar ne doglednom i predvidljivom vremenu. Bojim se da je sve ostalo samo marketing i smirivanje stručne javnosti da bi radovi mogli da počnu bez dodatnog talasanja. Moguće je i da se računa da problem saobraćaja ionako neće biti baš kritičan za svega par zgrada, a to je sve što će se za dugo vremena praviti. A mnogo kasnije ... pa, to će ionako biti neka druga vlast i nečija druga briga. Pa ako nije kasno za prepravke, nešto će se (uz velike teškoće i cenu) menjati, a ako jeste, "žalimo slučaj, ali sada je kasno. A ranije nismo ni mogli jer jednostavno nije bilo para za to".
 
direktor":3gla1cz2 je napisao(la):
Zuma od vodene linije 100 godisnjih voda imaces 30 metara obale podizace se nivo obale bar je tako rekoa onaj lik u emisiji bg h2o na studiju V , plan je na uvidu mozes pogledati pitati , sta te zanima i uloziti prigovor

Kao što sam u prethodnoj poruci napisao, sumnjam da će se od najavljenih izmena bilo šta bitnije ostvariti. To je više lepa priča. Izmene povlače prevelike promene, a to odlaže gradnju. Takođe, mnoge stvari koje bi te posledice obuhvatile su verovatno već konačno dogovorene sa investitorom. Naprimer, pogledaj ovaj deo plana. Nasipanje je u njemu i bilo predviđeno. Tako da ova plava linija to već uzima u obzir. Ali kad bi sad stvarno javni deo obale sa 10 metara proširili na 30, onda bi presekli na pola blok 14. A ako ga pomere u unutrašnjost, onda moraju pomerati sve ulice. Praktično bi sve morali da rade ispočetka. Teško da će od većine tih novih, u medijima iznetih "izmena" biti bilo šta.

16gbi3c.jpg
 
Imas jezicinu ali i sumaglicu tamo gde ne bi trebalo. Zbog cega je Njujork konkretnije Menhetn jedna od omiljenih turistickih destinacija na svetu? zbog restorana, muzeja i karnegi hola? BNV CE i te kako uticati na turisticku ponudu Beograda jer ce postati novi simbol grada, nijedan drugi grad u siroj okolini nema ovakav projekat vec svi ti veci evropski gradovi o kojima i sam pricas i upravo zahvaljujuci ovom ali i nekim drugim projektima koji ce nadam se doci Beograd ce se razlikovati od tih "ucmalih balkansko evro azijskih" metropola. Dalje naravno da ce unaprediti izgled grada jer ce ljudi pored koncerta nekog poznatog benda na Uscu imati i gde da prosetaju i sta da vide i gde da se uslikaju za uspomenu. Tebi ovo nikakve veze nema sa turizmom jer to vec imaju svi veci gradovi.

A ko to prijatelju "forsira iskljucivo ovaj projekat"? Ovo je projekat koji je sad dosao na dnevni red i pored umpa, severne tangente, prokopa i ovog projekta u ovom gradu se ovako nesto nikad nije gradilo. Pa naravno da ce primarni fokus biti na ovim i slicnim projektima ili mislis da izgradnja vrtica i parkica zasluzuje isti medijski tretman? Videcemo sta ce biti kad ikea pocne da gradi u bubanj potoku ili kad krene sredjivanje Slavije itd. Nov si na forumu pa isprati malo teme umesto da skaces ovako, 'grlom u jagode' ..[/quote]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Druze za jezicinu ne znam, ali da imam svoje misljenje imam. Ne vidim da ce neki oblakoder i veliki TC da privuku vise turista od Kalemegdana ili skadarlije. Ali misljenja se razlikuju. Da nema slicnog projekta u tome mogu da se donekle i slozim, a da li je bas on na dnevnom redu.. tu bih rekao da ti imas prilicnu sumaglicu...jer gde je posle severne tangente, prokopa ( koji stoji ) preko potrebni METRO ???
 
@DrMr
Postoji opcija citiranja.
Čitajući tvoj post pomislio sam "evo još jednog padobranca koji je počeo da vređa ljude i truje forum" i tek na kraju čitanja sam shvatio da odgovaraš drugom forumašu (a sa tvojim rezonom mogu da se složim).

I dokle bre više ta priča o "novim simbolima Beograda"? Primitivci nam na naše oči pretvoriše grad u raspuštenu palanku, i umesto da se to sredi po ko zna koji put se prodaje žvaka o "novom simbolu Beograda".
 
Nedavno smo od gosp.Stefanovića čuli po prvi put javno da će se raditi i nasipanje terena,što je neophodno pominje se da će to biti oko 1.5m. Verovatno su se Arapi o tome raspitali na vreme, kad bi se radilo onoliko nadzemnih garaža što se vidi na maketi (doduše pre nekoliko meseci bilo je izjava od nekih političara da će sve garaže biti pod zemljom). S obzirom na nivo podzemnih voda (obično se računa 100-godišnji nivo) sve garaže bi trebalo da budu nadzemne (ukupno je planirano oko 40.000 parking mesta).

Vratio bih se na pitanje saobraćajne infrastrukture i spajanje tog u narednih nekoliko godina, nadam se, izgradjenog dela SA (kula,tc centar i nekoliko zgrada) sa ostatkom grada. U prvoj fazi nije planirano izmeštanje celokupnog železničkog saobraćaja iz SA (ostalo bi oko 10-tak koloseka paralelno sa Savskom),pa kako bi bilo moguće (pitanje za forumaše saobraćajne struke) spojiti produžetak Višegradske ka kuli sa Savskom ulicom?

Izgradnja Savskog bulevara i njegovo spajanje sa objektima prve faze bi bilo mnogo komlikovanije (raščišćavanje tog dela SA,nasipanje terena i izmeštanje svih objekata na području buduće trase).
 
Da se osvrnem i na turistički potencijal buduće kule. Najveća turistička atrakcija će biti "vidikovac" sa jedinstvenim pogledom na ceo grad i mnogo šire,sa mnogobrojnim pratećim sadražajima za "izvlačenje para" :p .Tu je planiran i hotel visoke kategorije.
 
Jedan od najvecih propusta plana je sto kruzni tok oko zgrade zeleznicke stanice nije potpuno zatvoren i sto se ne moze kruziti na 360 stepeni oko njega.

To je takav kiks i tu nema reci o tome.
 
milos.tro":3726fd1a je napisao(la):
...Vratio bih se na pitanje saobraćajne infrastrukture i spajanje tog u narednih nekoliko godina, nadam se, izgradjenog dela SA (kula,tc centar i nekoliko zgrada) sa ostatkom grada. U prvoj fazi nije planirano izmeštanje celokupnog železničkog saobraćaja iz SA (ostalo bi oko 10-tak koloseka paralelno sa Savskom),pa kako bi bilo moguće (pitanje za forumaše saobraćajne struke) spojiti produžetak Višegradske ka kuli sa Savskom ulicom?

Bolje se vrati nazad na čitanje teme na kojoj smo, izgleda si zaboravio delove o kojima je već pisano. :wink:

Neće biti preostalih koloseka nakon što se završi Kula, TC...
Nakon što se završi skidanje koloseka koje traje već mesecima unazad, treba da počne ovo:

- Druga faza: 24 meseca, 62.5 miliona evra.
Likvidacija postojeće stanice Beograd glavna.
Izgradnja stanice Beograd centar.
Izgradnja TPS Zemun.
Rekonstrukcija stanice NBG.
Robni terminal u Makišu.

Sve smo to već pisali na forumu.
Dakle, ako urade sve kao što planiraju, paralelno se pravi kula, TC i nastavlja sa skidanjem koloseka u okviru narednih faza tog posla. I, u momentu kada se završi kula, TC...do tada se završila i ta naredna faza uklanjanja koloseka...tako da nikada niko nigde nije rekao da će ostati svi ti koloseci nakon što se završi izgradnja kule i TC i da će onda kao postojati problem kako ''preskočiti'' te koloseke i doći do izgrađene kule i TC.
 
neshaoct":24zru8c8 je napisao(la):
milos.tro":24zru8c8 je napisao(la):
...Vratio bih se na pitanje saobraćajne infrastrukture i spajanje tog u narednih nekoliko godina, nadam se, izgradjenog dela SA (kula,tc centar i nekoliko zgrada) sa ostatkom grada. U prvoj fazi nije planirano izmeštanje celokupnog železničkog saobraćaja iz SA (ostalo bi oko 10-tak koloseka paralelno sa Savskom),pa kako bi bilo moguće (pitanje za forumaše saobraćajne struke) spojiti produžetak Višegradske ka kuli sa Savskom ulicom?

Bolje se vrati nazad na čitanje teme na kojoj smo, izgleda si zaboravio delove o kojima je već pisano. :wink:

Neće biti preostalih koloseka nakon što se završi Kula, TC...
Nakon što se završi skidanje koloseka koje traje već mesecima unazad, treba da počne ovo:

- Druga faza: 24 meseca, 62.5 miliona evra.
Likvidacija postojeće stanice Beograd glavna.
Izgradnja stanice Beograd centar.
Izgradnja TPS Zemun.
Rekonstrukcija stanice NBG.
Robni terminal u Makišu.

Sve smo to već pisali na forumu.
Dakle, ako urade sve kao što planiraju, paralelno se pravi kula, TC i nastavlja sa skidanjem koloseka u okviru narednih faza tog posla. I, u momentu kada se završi kula, TC...do tada se završila i ta naredna faza uklanjanja koloseka...tako da nikada niko nigde nije rekao da će ostati svi ti koloseci nakon što se završi izgradnja kule i TC i da će onda kao postojati problem kako ''preskočiti'' te koloseke i doći do izgrađene kule i TC.

Ok, nije sporno :wink: a ako ne uspeju da izgrade u zadatom roku stanicu Beograd centar,TPS Zemun,rekonstrukciju stanice NBG, robni terminal Makiš, koje bi bilo alternativno saobraćajno rešenje?
 
Алтернативна решења сам ја скицирао одавно. Већ постоји прилаз испод Миладина Зарића који је уврштен и у просторни план (дакле већ је функционалан) и постоји са стране Сајма подвожњак што може бити крпачина за почетак.
 
DrMr":2wgx8e6z je napisao(la):
...jer gde je posle severne tangente, prokopa ( koji stoji ) preko potrebni METRO ???


Odlicno zapazanje, toga se niko nije setio!

Bilo bi odlicno i pohvalno da zakupis glavne termine na najvaznijim medijima i pokrenes jednom to pitanje kad vec niko nije decenijama unazad, ni ova ni prethodna ni bilo koja vlast. Uveren sam da bi vec na prolece pocela izgradnja prve faze i gurnula BNV u treci plan.
 
једино што је преко потребно је канализација
 
spatiotecte ako nema punog kruga to ne moze biti kruzni tok , jel javni uvid u podrumu ili na trgu nikole pasica da skoknem u ponedjeljak
 
na trgu ali cetvrtkom su konsultacije mada ko zna mozda naletis na nekoga i neki drugi dan.
 
Hvala sacekacu do cetvrtak da ima ko da mi odgovori na pitanja
 
direktor":1mhyuplb je napisao(la):
spatiotecte ako nema punog kruga to ne moze biti kruzni tok , jel javni uvid u podrumu ili na trgu nikole pasica da skoknem u ponedjeljak

Tacno si rekao, nije kruzni tok posto nije zatvoren prsten, zato je i promasaj jer je zapravo kruzni tok jedino logicno resenje u ovom slucaju.
 
direktor":3oqp5j37 je napisao(la):
Hvala sacekacu do cetvrtak da ima ko da mi odgovori na pitanja
Ako ne budem u nekoj akciji videcu da i ja opet svratim da utvrdim gradivo :)

Inace mozda je prilika i da se malo vidimo onako usput neplanirano tako je najlepse :vops:
 
Slucajni susret pa da udavimo covjeka tamo :D nego planiras li pred novogodisnji okup :?:
 
Branislav Jovin se ne predaje. Pošto nema pristupa medijima, ide na komentare građana. Iz današnje Politike.

24gj2bk.jpg


Zanimljivo je obratiti pažnju na izbor sadržaja. Šta je Jovin smatrao da je u BNV-u najvažnije, pa se i u ovako kratkom tekstu mora pomenuti? Sem hronološkog opisa događaja, zbog konteksta i poređenja, tu su samo sledeće tačke. Problematičan način usvajanja plana (poređenje sa komunističkom metodologijom donošenja odluka), pa onda navođenje glavnih elementa iz GUPa 2021: ovo nije mesto za stambene zgrade, pored Savske ulice na 200m širine poslovna zona ograničene spratnosti sa samo jednim parkingom na 50m2, indeksa izgrađenosti 1:3, uz četvorokolosečnu stanicu gradske železnice, a pored obale samo objekti javne namene i to na čitavih 300m širine! :)

Njegova ideja je očigledano da se ovako (naravno uz budući metro) donekle doprinosi rešavanju problema saobraćaja u centru, isto kao i preopterećenja drugih resursa, tj postoji problem da se nešto u bilo kom smislu preveliko integriše u trajno ograničenu infrastrukturu starog grada, više nema problema vizura (tj deo grada sa suprotne strane centralnog gradskog amfiteatra se vidi iz svakog pravca), gradu se obezbeđuje idealan prostor na obali za sve važne zgrade, trgove koje nemamo i bitne komunikacije, a istovremeno se stvara centralna i svima lako dostupna lokacija za gradsku železnicu (sa vezom za metro), i lakom pešačkom dostupnošću sa Terazijskog platoa i Kalemegdana. Očigledno da njegovo rešenje ima svoju cenu, ali je ona samo u odlaganju gradnje modernih zgrada u SA i gubitku dela profita zbog manje izgrađenosti (dok čišćenje prostora ionako plaćamo sami), a ne njihov trajni gubitak, dok se pri tome treba zapitati šta mi, a ne investitori, dobijamo u sadašnjoj varjanti?
 
@KiD, Hvala za takvo misljenje. Delim tvoje nadanje da nece ovo tako brzo, a pogotovo ne u potpunosti biti izgradjeno, i da ce zbog niza problema u praksi ipak ici na reviziju ovaj plan :)

@ Zuma

Sto se setalista i probalja tice, malo sam crtao po ovoj tvojoj slici da bi bilo jasnije. Naime ukupna sirina setalista po njima treba da bude 30m. Ako obratis paznju na legendu, videces da ova isprekidana linija u Savi oznacava donji nivo reke, tako da ce verovatno se setaliste siriti do te linije i to ce biti na nizoj koti, koje ce biti plavljeno s vremena na vreme kao na Nbg. Plava linija od koje si ti merio, predstavlja gornju iniju obaloutvrde, tj setaliste na visoj koti. Videces da se ni jedna ta linija ne poklapa sa linijom sadanje obale, koju sam oznacio braon bojom, cak se vide i one male rampe
16gbi3c2.jpg
 
milos.tro":3627nnw5 je napisao(la):
Vratio bih se na pitanje saobraćajne infrastrukture i spajanje tog u narednih nekoliko godina, nadam se, izgradjenog dela SA (kula,tc centar i nekoliko zgrada) sa ostatkom grada. U prvoj fazi nije planirano izmeštanje celokupnog železničkog saobraćaja iz SA (ostalo bi oko 10-tak koloseka paralelno sa Savskom),pa kako bi bilo moguće (pitanje za forumaše saobraćajne struke) spojiti produžetak Višegradske ka kuli sa Savskom ulicom?
Мислим да је питање везано за међурешење у току фазне градње, и лично, не верујем да ће га бити, односно да ће се из Вишеградске ка Кули кружити около. Према оригиналном плану, много горе нас очекује када све буде завршено, зато што једини (релативно) капацитивни систем превоза ће добити нову препреку управо на пресеку Савске и Вишеградске, и то на месту где је никада није било.

У примедбама ћу тражити да Вишеградска од Савске до Клиничког постане пешачка зона, или да остане једносмерна улица узбрдо са уласком искључиво левим скретањем, јер ће правити више проблема него користи ако се реализује по нацрту. Ако желимо спој атрактивности и функционалности, онда можемо направити пешачку улицу са пасарелом преко Савске и једноколосечни трамвај (или модеран, или неки романтичарски прастари) од Куле до Храма.

Ако ћемо говорити о утицају железнице на целину решења, успостављање подземне железнице од Сајма ка Штајги и даље није избачено из разматрања. Мислим да би се у том случају направио тунел од Ложионице, ка северу испод САО 6, САО 8 и САО 9, и да би тунел ишао све до Бетонхале. Мислим да су то решење осмислили како би избегли градњу Винчанског моста. Мислим да је тај концепт решења лош, и да ако већ копају железнички тунел, треба да иду право испод САО 6, да наставе испод Трга Републике и све до Панчевачког моста.
1) Ако ћемо о дужини тунела, такав тунел је само 800 метара дужи од онога који планирају.
2) Трајно се ослобађа пруга око Калемегдана од тешке железнице, ту можемо пружни појас искористити за неки трамвајчић, наравно, померити трасу са самих зидина, а аутомобилски саобраћај на Калемегдану укинути.
3) Када се из тунела избаци теретни саобраћај, може се користити за метро.

Наравно, полазна станица приградских и регионалних возова за Обреновац, Аеродром (преко Остружнице), Ресник, Лазаревац, Ваљево, Младеновац, Лапово, Врчин, Пожаревац би била на позицији садашње железничке станице.

Потпуно укидање железнице из плана би значило непостојање алтернативе за скуп, спор, непоуздан, загађујући аутомобилски и аутобуски саобраћај у центру великог града.
 
Vrh