Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Autor: Rodoljub Šabić

U poslednjih desetak dana dva rešenja Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti bila su predmet javnog komentarisanja od strane dva visoka funkcionera Beograda - gradonačelnika i gradskog menadžera.
Reč je o rešenjima Poverenika donetim po žalbama dve NVO, Transparentnosti Srbija i Mreže za restituciju u Srbiji, koje su obe podnete zbog uskraćivanja određenih informacija u vezi sa Projektom "Beograd na vodi", a kojima je Gradskoj upravi naloženo da se tražiocima daju te informacije.

http://blog.b92.net/text/24713/PROBLEMI-U-KOMUNIKACIJI/
 
Dečice draga, evo nama štiva za čitanje:

Javni uvid u Nacrt prostornog plana područja posebne namene uređenja dela priobalja grada Beograda - područje priobalja reke Save za projekat ''Beograd na vodi''
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

U periodu od 29. septembra do 28. oktobra 2014. godine na javni uvid biće izloženi Nacrt prostornog plana područja posebne namene uređenja dela priobalja grada Beograda - područje priobalja reke Save za projekat ''Beograd na vodi'' i Izveštaj o strateškoj proceni uticaja Prostornog plana područja posebne namene uređenja dela priobalja grada Beograda - područje priobalja reke Save za projekat ''Beograd na vodi'' na životnu sredinu.

Nacrt Prostornog plana sa kompletom grafičkih priloga i Izveštaj o strateškoj proceni uticaja biće izloženi na javni uvid na internet adresi Republičke agencije za prostorno planiranje, odnosno svakog radnog dana od 900 do 1400 časova u zgradi:

Gradske uprave grada Beograda, Trg Nikole Pašića 6,

U toku trajanja javnog uvida, svakog četvrtka u periodu od 1100 do 1400 časova u zgradi Gradske uprave grada Beograda, Trg Nikole Pašića 6, zainteresovanima će biti omogućeno pružanje dodatnih informacija o predmetnom planskom dokumentu.

Javna prezentacija Nacrta Prostornog plana i Izveštaja o strateškoj proceni uticaja biće održana u velikoj sali Gradske uprave grada Beograda, u ponedeljak 13. oktobra 2014. godine, Trg Nikole Pašića 6, u 1200 časova.

Primedbe na Nacrt Prostornog plana i Izveštaj o strateškoj proceni uticaja, zainteresovana fizička i pravna lica mogu dostaviti u toku trajanja javnog uvida, isključivo u pisanom obliku, poštom ili na pisarnici organa lokalne samouprave, ili Republičkoj agenciji za prostorno planiranje, zaključno 28. oktobra 2014. godine, na sledeće adrese:

Grad Beograd, Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove (preko pisarnice) 27. marta 43-45, 11000 Beograd, ili
Republička agencija za prostorno planiranje, Kralja Milutina broj 10a, 11000 Beograd.

Javna sednica Komisije za javni uvid biće održana po završetku javnog uvida, u sredu 5. novembra 2014. godine, sa početkom u 1200 časova, u velikoj sali Gradske uprave grada Beograda, Trg Nikole Pašića 6.

TEKST OGLASA objavljen u dnevnom listu "Politika" od 29. septembra 2014. godine

ISPRAVKA OGLASA o pokretanju Javnog uvida

NACRT Prostornog plana područja posebne namene uređenja dela priobalja grada Beograda - područje priobalja reke Save za projekat ''Beograd na vodi''

IZVEŠTAJ o strateškoj proceni uticaja Prostornog plana područja posebne namene uređenja dela priobalja grada Beograda - područje priobalja reke Save za projekat ''Beograd na vodi'' na životnu sredinu

Grafički prikaz: STRATEŠKA PROCENA UTICAJA NA ŽIVOTNU SREDINU ( R = 1:2500)

Referalna karta 1: POSTOJEĆA NAMENA POVRŠINA ( R = 1:1000)

Referalna karta 2: PODELA NA KARAKTERISTIČNE CELINE I BLOKOVE (R = 1:5000)

Referalna karta 3: PLANIRANA NAMENA POVRŠINA (R = 1:1000)

Referalna karta 4: REGULACIONO-NIVELACIONI PLAN ZA GRAĐENJE OBJEKATA I SAOBRAĆAJNIH POVRŠINA SA ANALITIČKO-GEODETSKIM ELEMENTIMA ZA OBELEŽAVANJE (R = 1:1000)

Referalna karta 4.1: POPREČNI PROFILI SAOBRAĆAJNICA (R = 1:200)

Referalna karta 4.2: PODUŽNI PROFILI SAOBRAĆAJNICA (R = 1:1000/100)

Referalna karta 5: PLAN GRAĐEVINSKIH PARCELA SA PLANOM SPROVOĐENJA (R = 1:1000)

Referalna karta 6.1: VODOVODNA MREŽA I OBJEKTI (R = 1:1000)

Referalna karta 6.2: KANALIZACIONA MREŽA I OBEKTI (R = 1:1000)

Referalna karta 7.1: ELEKTROENERGETSKA MREŽA I OBJEKTI (R = 1:1000)

Referalna karta 7.2: TELEKOMUNIKACIONA MREŽA I OBJEKTI (R = 1:1000)

Referalna karta 8: TOPLOVODNA I GASOVODNA MREŽA I OBJEKTI (R = 1:1000)

Referalna karta 9: PLAN MREŽE I OBJEKATA INFRASTRUKTURE (SINHRON PLAN) (R = 1:1000)

Referalna karta 9.1: SINHRON PLAN – POPREČNI PROFILI (R = 1:200)

Referalna karta 10: INŽENJERSKOGEOLOŠKA KATEGORIZACIJA TERENA (R = 1:1000)

Referalna karta 11: OGRANIČENJA URBANOG RAZVOJA (R = 1:1000)

Izvor: Republička agencija za prostorno planiranje
 
Hvala Homere na ovome.

Jedino sto mogu da kazem, oprosti im Bože, ne znaju šta rade.
 
Auuuuu, sta je sad ovo?

Ova ulicna mreza i koncipiranje blokova je sad katastrofalno. Otisli su 3 koraka nazad sa ovim resenjem. Ocekivao sam mnogo bolje.
 
Maksimalna dozvoljena visina je 220m i to samo u bloku 21 gde je planirana glavna kula. Druga maksimalna vsina je 100m i dozvoljena je samo u bloku 23 naspram trznog centra. Posle se sve smanjuje u bliku 19 (90m), 16 (80m), 15 (75m)...
Mapa sa blokovima http://195.250.98.80/rapp_mape/PPPPN/Be ... lokove.pdf

Zanmiljivo je da je u bloku 18 maksimalna visina 60m sto znaci da je ovaj projekat visok samo 60m sto po meni nije logicno?

154956959549549723415732.jpg


Prevelika visinska razlika ce biti izmedju prve i druge najvise zgrade. Da bi druga zgrada dostigla prvu na nju moramo da stavimo zgradu visoku koliko i Usce. :shock: Sve u svemu glavna kula ce poprilicno dominirati okruzenjem a i celim gradom zbog svoje visine, sirine i lokacije.
 
Sto se ponavljaju brojevi bolkova kao na nbg , zasto nije uscratan buduci pjesacki most , ova faza V mi je naj zanimljivija
 
Delija":fy8me9zh je napisao(la):
relja":fy8me9zh je napisao(la):
milanche":fy8me9zh je napisao(la):
Hvala Homere na ovome.

Jedino sto mogu da kazem, oprosti im Bože, ne znaju šta rade.
Pridružujem se.
+1
Играли се дилетанти...

А можете ли некако, сажето објаснити, нама лаицима за ту област, шта је то што не ваља и како би требало бити да ваља?
 
Zanimljivo kako su neki ljudi iskompleksirani u ovom gradu Beogradu, koji su odlučili da označe nove parcele na desnoj obali reke Save istim brojevima blokova kao na levoj obali reke Save (Novi Beograd) i to toliko "vešto" da se brojevi atraktivnih blokova lokacije skoro podudaraju sa onima na Novom Beogradu.
Izgleda da su neki "agenti" za nekretnine "začinili" prostorni plan... mogli su da nastave brojeve tako da se novi placevi zovu 78, 79, 80 itd. nadam se da će ti palcevi na desnoj obali reke Save biti popunjeni atraktivnim javnim ili stambenim objektima, na taj način ih niko neče zvati po broju bloka.
 
rasho62":3s35lj0d je napisao(la):
А можете ли некако, сажето објаснити, нама лаицима за ту област, шта је то што не ваља и како би требало бити да ваља?
Не могу сажето,радим.

Али могу рећи да је ова инфраструктура подесна за градњу блокова максималне спратности П+6/7 а да чак ни то није прихватљиво све док не изграде барем још један мост преко Саве и најмање једну лрт/трамвај линију. А за ово што они планирају све то + једна метро линија је минимум који би био прихватљив.

О осталим будалаштинама ћу када детаљније погледам ово и када будем имао времена.
 
Mair":cclafask je napisao(la):
Zanimljivo kako su neki ljudi iskompleksirani u ovom gradu Beogradu, koji su odlučili da označe nove parcele na desnoj obali reke Save istim brojevima blokova kao na levoj obali reke Save (Novi Beograd) i to toliko "vešto" da se brojevi atraktivnih blokova lokacije skoro podudaraju sa onima na Novom Beogradu.
Izgleda da su neki "agenti" za nekretnine "začinili" prostorni plan... mogli su da nastave brojeve tako da se novi placevi zovu 78, 79, 80 itd. nadam se da će ti palcevi na desnoj obali reke Save biti popunjeni atraktivnim javnim ili stambenim objektima, na taj način ih niko neče zvati po broju bloka.

Hvala što si ukazao na ovo.
"Blokovi" na levoj obali nisu "numerisani" kao stambeni blokovi, već kao parcele za isušivanje i nasipanje.
Logično i praktično planiranje (pri tome ne mislim na o-ruk sistem Batrića Jovanovića) je ostavilo odrednice koje se koriste i dan danas.
Nastavak "numeracije" u Savskom amfitetru je samo još jedan dokaz površnosti.
 
Evo jednog interesantnog članka o početku izgradnje Novog Beograda.
Često se ponavlja da ko ne zna istoriju dozvoliće da mu se ponove iste greške.
Najmanji zajednički sadržalac obe priče, Novog Beograda i Beograda na vodi, je mešanje političara u struku što kao rezultat stvara ogromne gubitke, a bez ikakvog ispitivanja odgovornosti:
http://oz48.blogspot.com/2008/11/19471950.html
 
zoran_m":22rymw64 je napisao(la):
Pa zar nisu rekli da će napraviti jednu tramvajsku liniju duž SA?
Не знам шта ти није јасно. Ја сам све лепо написао и та једна трамвајска линија би била довољна за један велики парк и нешто п+6 зградица
 
Kada je reč o metrou, u nacrtu plana se pominje tek par puta i to u tonu "bilo bi dobro da ga ima, ali o tome drugom prolikom". U jednom trenutku se pominje, kao što se i ranije pretpostavljalo na forumu, da će metro da teraju preko Starog savskog mosta:

- Од реализације планираних решења саобраћаја и инфраструктуре (аутобуска станица, Прокоп, метро, УМП) зависиће доступност планираним садржајима;

- Стари савски мост планиран је за реконструкцију. У даљој фази развоја система јавног превоза путника потребно је у складу са могућностима везаним за рекострукцију постојеће структуре моста, планирати вођење метро линије.

- спровођење даљих истраживања везаних за: дефинисање линија јавног градског превоза – метроа; оправданост и потребу дефинисања подземне железничке везе са системима железнице у северном делу ужег градског подручја; сагледавање оправданости и дефинисање положаја и правца потенцијалне тунелске везе са новобеоградском обалом (правац ка Булевару др Зорана Ђинђића); и др.

Kada je reč o drumskoj infrastrukturi, tu nam je sve manje-više poznato iz ranijih prezentacija "Navodnog Beograda". Sada su malo razjašnjeni neki detalji, poput tog da će definitivno da budže Stari savski most, da će produžiti Bulevar Zorana Đinđića do Ulice Vladimira Popovića, da je i na jednom i na drugom kraju Starog savskog mosta planiran veliki kružni tok i sl. Ono što, međutim, ranije nije pominjeno, to je želja da se izgrade i dva drumska tunela - jedan ispod Save do Bulevara Zorana Đinđića, a drugi ispod Terazija, od Ekonomskog faksa do Francuske ulice. Naravno, i delovi o njuma su napisani u fazonu "jednog lepog dana":

- Међутим, реализација овог пројекта претпоставља сагледавање и неких додатних инфраструктурних
капацитета од којих је највећи градња тунела испод Саве, што није било могуће укључити у обрачун.

- С обзиром да је ово подручје са високоатрактивним садржајима, оставља се могућност тунелске везе леве и десне обале испод корита реке Саве на правцу продужетка улице др Зорана Ђинђића ка Савском тргу израдом плана детаљне регулације, а након провера свих техничких и просторних ограничења.

- Наиме, један од закључака Програма јесте и потреба за планирањем додатне везе између Савског и Дунавског амфитеатра испод Теразијског гребена, која се реализује планирањем тунела чији би улазни портал био у зони Економског факултета испод Каменичке улице (наставак планиране саобраћајне везе преко Старог савског моста), а даље трасом испод Трга Републике до излазног портала у Француској улици, у зони постојеће бензинске станице НИС-а. Траса ове тунелске везе ће бити предмет посебног планског документа.

Tramvaji se zadržavaju u ulicama kojima i danas saobraćaju (Karađorđeva, Savska, Bulevar vojvode Mišića), mogućnost da tramvaj ide novim Savskim bulevarom pominje se samo u jednom paragrafu:

У оквиру планиране регулације примарне уличне мреже на десној обали Саве, могуће је увођење интерног шинског система. За случај увођења трамвајског саобраћаја у систему ЈГП-а, минимална ширина трамвајске баштице за обављање двосмерног трамвајског саобраћаја износи 7.5m. У зони обостраног трамвајског стајалишта минимална ширина трамвајске баштице износи 13.5 m , а за случај једностраног стајалишта 10.5 m. Ширина трамвајског стајалишта износи минимум 3m, а изузетно 2m. Минимална дужина трамвајског стајалишта износи 65m изузетно 45m. У том смислу могуће је вршити прерасподелу елемeната попречног профила.

Isto tako nisam znao da planiraju da ostave železničku prugu do Sajma, gde bi bilo izgrađeno Železničko stajalište:

Планирано је укидање свих постојећих колосека и функција железничке станице у планском подручју. Планским решењем двоколосечна пруга из правца Топчидера завршава се у зони колског приступа Београдском сајму и на тој позицији је планирана железничка станица са потребним колосецима и извлачњаком. У даљој разради Плана, неопходно је приступити изради техничке документације за реализацију железничког стајалишта у зони Београдског сајма.

To su neki delovi koji se tiču saobraćaja, koje sam uhvatio dok sam preletao preko dokumenta. Ima tu još gomila stvari koja se tiče širine ulica, parkinga, garaža, pešačkih i zelenih površina, biciklističkih staza itd.

Dobro je da je ovo prvi put da imamo na jednom mestu šta su tačno zamislili - gde nije reč o maketi gde je sve bilo samo okvirno prikazano kako bi otprilike moglo da izgleda.
 
rasho62":1rd2b8w1 je napisao(la):
А можете ли некако, сажето објаснити, нама лаицима за ту област, шта је то што не ваља и како би требало бити да ваља?
Urbanisticki a pogotovo saobracajno gledano, ovo uopste nije uklopljeno u celinu grada, nedopunjuje se, vec kao da je sa Marsa palo. Funkcionise zasebno gde parazitira na postojecoj infrastrukturi Savske i Karadjordjeve. To se posebno odnosi na Savsku, koja ce trpeti navisa opterecenja jer je veza sa " novom saobracajnom kicnom" - SAO 1 uradjena samo preko jedne (1) SAO2 ulice sa po 3 trake, koja uzgred treba da napaja i trzni centar. Na taj nacin ta "nova kicma - SAO 1" ne rasterecuje Savsku, vec upravo suprotno - dodatno je opterecuje. Takodje ne vidim funkciju SAO 14, u produzetku Risanske, jer ne povezuje Savsku sa SAO 1.

Kao sto rece Delija, posebna je prica sirina ulica (kolovoznog dela) od 6m, sa ovolikim koeficijentom izgradjenosti, brojem novih kvadrada, trznim centrom, poslovnim prostorima, a pogotovu neshvatljivo kod poprecnih ulica (SAO 3, SAO 7) koje povezuju SAO 6 i SAO 1.

Takodje voleo bih da vidim genija, kako je zamislio da se u produzetku Visegradske, odnosno SAO 2 uradi tunel ispod Save, kad ce tu biti sipovi od Kule. Sipovi ce ici u dubinu od sigurno 40m.

Sve se tezilo da se podredi kuli i trznom centru, a ne gradu. I tu je glavni problem. Ne mogu da okrivim one koji su ovo radili, vec samo politicare koji se mesaju u sve i izdaju direktive i ako nemaju pojma.

Gledajucu ovo, razmisljao sam sta bi bilo najbolje uraditi na osnovu ovoga a da se poboljsa, pa sam u Cadu preko njihovog pdf-a probao nesto da nacrtam. Zuto su ulice sa nekakvom revizijom, a bordo je njihovo resenje. Debljina linija odgovara profilu ulice.
sa.jpg
 
nombre":3gd0apc6 je napisao(la):
Prevelika visinska razlika ce biti izmedju prve i druge najvise zgrade. Da bi druga zgrada dostigla prvu na nju moramo da stavimo zgradu visoku koliko i Usce. :shock: Sve u svemu glavna kula ce poprilicno dominirati okruzenjem a i celim gradom zbog svoje visine, sirine i lokacije.


Pa to ti je Dubai fazon stim sto je tamo najmanja ko ova nasa glavna i najveca. Po svemu ovome one najvise zgrade duz "central parka" bice visinske replike 'beogradjanke' znaci duplo manje od glavne kule. Po meni je i to 'super visina' jer realno sve preko toga bi kao neki zid zaklonilo taj deo grada iza.
 
Fenomen jedne velike dominantne kule pripada totalitarnim sistemima. Nesto kao simbol snage.
Novi Beograd sa svojim CK, Pjongjang - grandiozna kula hotel, Bukurest- predsednicka palata, Dubai, Twin towers... Interesantno je da je Sears kula u Cikagu iznikla u sredina gde je postojala najveca relativna koncentracija kapitala i dinastija politickog monopola. Graditelj kule hoce da pokaze koliko dominira nad okolinom.... Svaka vlast korumpira, apsolutna vlast ...ima svoju kulu. Ili pilon.

Neko je postavio tuznu pricu o zivotu u vagonu. Ljudi sa takvim stavom bi imali istu pricu da su dobili smestaj i na Senjaku. To je stvar nepostojece socijale, a ne vagona.
Evo kontraprimera:
http://weburbanist.com/2009/10/29/all-a ... es-hotels/
 
Stvar je u tome sto je arapin dosao i rekao IMAM LOVU, hocete da vam tu nesto izgradim il cete jos koji vek da uzivate u postojecoj idili? Mi rekli dosta nam je vise te idile, a arapin onda kaze OK e onda ce da bude kako ja kazem sto znaci ili replika Dubaia ili nista i to je to.

Ma meni je u sustini ovaj projekat ok samo kad bi se jos malo ispostovala struka i sve ovo oko infrastrukture i javnog prevoza. Dalje, komicno je primiti se na najave Malog da ce za 10 godina SA ovako izgledati u kompletu. Ako zavrse 2 faze to ce biti svemirski progres za ovaj grad ne zato sto su arapi spori, naprotiv naravno, vec sto jednostavno nece biti kupaca i zakupaca za te silne kvadrate, a zna se da je 1000e/kv ono o cemu obican covek ovde moze da razmislja.
 
Улична матрица урађена без икакве идеје како је спојити са постојећим стањем. Намена површина као припреме за архитектонски факс умерено неталентованог средњошколца из гимназије ...

... очекивао сам више, далеко више, тј. да ће ствар напредовати од макете која је урађена на врат на нос, а они су само у ЦАД-у исцртали макету.

Гомила кружних токова а најбитнији, око Ж. станице - не постоји, чак штавише, колапс у најави. Кружни ток пре моста Миладина Зарића има смисла, а пристојно су решили и проблем Карађорђеве улице од Бранковог моста до Ж. станице. Само проширење Моста Миладина Зарића је изнуђено, само не разумем, зашто буџити, када готов пројекат много кориснијег моста већ постоји.? Тј., знам зашто. На то творци макете нису мислили, а наши из Урб. завода су "из пичке вадили трње" ...

Цео јужни део је тотално бесмислен а нарочито Савски булевар који удара - у зид, булевар Војводе Mišića. Значи са све три траке биће дозвољено скретање само у лево.

Намена површина ... јавни садржаји остају само оне зграде које баш нису смели да сравне са земљом јер би се и неуки побунили. Сем ТЦ-а и Куле, комерцијалне делатности не постоје. Све је стамбена намена. Шта то говори? Да се овде ради о најобичнијој масовној станоградњи а комерцијалне делатности - које доносе паре јер форме отварају представништва - на то се не речуна очито. Дакле, насеље Војводе Степе у Савском амфитеатру.
 
stf, ovo je 'stambeni' grad, jednom sam vec negde rekao da je ovo grad stambenih kula i poslovnih taburea ili pop. 'krmaca'. Najnovija gradnja na novom beogradu doduse kao realizacija starijeg projekta, na potezu gde je dozvoljena gradnja objekata do 100m jos jednom to potvrdjuje. Ovde je normalno ziveti na visini od 100m a raditi na 20m umesto obrnuto.
 
I mene je zbunila tolika dominacija stambenog prostora na mapama, ali u tekstu nacrta gotovo za sve blokove od kule do Zarićevog mosta, stoji da mogu imati do 49% za komercijalne delatnosti. Jedine zone koje nisu mešovite su zapravo TC, kula i prostor prekoputa Bigza.

No, da se vratimo nekoliko koraka unazad - zaista se postavlja pitanje šta će i koliko od ovoga biti realizovano.
 
Vrh