Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Ako se kula izgradi, misljenja sam da ju je glupo nazvati "kula Beograd", iz prostog razloga sto vec postoji "palata Beograd"- popularno zvana Beogradjanka. S tim pre sto oba objekta predstavljaju oblakodere, kojih slozicemo se i nema puno u Beogradu. Ovaj stariji je po meni doduse za '69. g. sa svojim 101 metrom predstavljao epohalnije graditeljsko cudo, negoli ova danasnja kula u potencijalnoj izgradnji i upravo tim povodom je verovatno i poneo svoje ime. Tim redosledom se moze stici i do toga da ukoliko neki projekti budu megalomanski dodjemo i do: skvera Beograd, trznog centra Beograd, mosta Beograd itd. Svako sledece utrkivanje sa visinom te vrste objekta u nekoj buducnosti, ostavice prazan prostor u imenovanju objekta, posto je ovde svaki put ocigledno sta se time zeli postici. Ime grada, ne bi trebalo da oznacava grandioznost nekog projekta, pa makar on bio i najveci, najvisi itd. Takodje ime reke Save je vec iskorisceno za Sava centar...mislim da to moze mnogo originalnije!
 
@stf
"Срби можда не желе да личе на себе, али је то у случају БГ обала можда и најбоље"

Prvo pitanje je estetsko. Tu se ne slazemo, tu nema pomoci. Drugo je ekonomsko. Sta je bolje vrlo je diskutabilno, i za koga. Kupovina zapadne ( potrosacke) ikonografije za velike pare od Arapa i Kineza ( uz pozamasnu proviziju domacih poglavica) je isto kao kada Indijanci zamenjuju zemlju i roblje za perlice.

@Milos.tro
"..Ja bih se ovde osvrnuo na "duh života" u SA. Život na mestu budućeg BNV-a je bio "nužno zlo" za radnike zaposlene u Železnici koji čine većinu ljudi koji tamo žive.Kakav je to kvalitet života u napuštenim vagonima,nelegalnim objektima gde decenijama živite u iščekivanju da će Vam neko od nadležnih doći i reći da u roku od 2 meseca treba da se iselite.."

Zivot u vagonu na obali Save ima vrednost koju nema zivot u Mirijevu. Naravno da SA treba da se promeni ali na drigaciji nacin. Duh Sava Male ili Taban Male u Budimu, ili Ciganske bare ( sto je najbolji naziv za ovo mesto ) je nesto sto pripada ovom prostoru. To nema ni Bec ni London.... To u opste ne ogranicava prilaz arhitekturi i urbanizmu. Moj ideal je kada vidim pored sklepane kafane "Bice skoro propast sveta", muzej koji dizajnira Zaha, Koolhaas ili David Adjaye, a pored njih budha-bar i joga centar u bivsem gradjeinskom stovaristu koga su ad-hoc sklepali od ostataka brodova, a pored njih zeleznicarsku porodicu u vagonu . Ali sve to u maloj i pametnoj urbanistickoj formi.
Sto se tice raseljavanja ove mikro-zajednice , kada rasleite Rome i zeleznicarsku sirotinju u Ovcu, dobijete slam u punom obliku na drugom mestu.
Interesantno je su srpski gradograditelji i urbanisti ( citaj preduzimacke lopurde i njihovi advokati ) istorijski uspeli da od jedne cuvene ciganmale Jatagan Male, gde je zivelo 200-300 porodica naprave 5-6 slamova u Beogradu. Danas u Bg. zivi verovatno 50000 ili 100000 potomaka orginalne Jatagan male u svojim geto-ima. Znaci problem je u socijalnom urbanizmu - nasa zajednica ne zeli da integrise ljude. To su na Zapadu shvatili pre 30-ak godina, kroz svoje greske i rade stvari na drugi nacin...

@CASTELBIANCO
Izbrisano. Izvinjavam se, debata pripada svima.
 
@dosen

Sve je u redu. Postujem Vase prethodne stavove. Veliki pozdrav.
 
Koliko vidim, trenutno je glavna aktivnost usmerena da se rasčisti deo SA oko budućeg tržnog centra. I na obali, i na kopnu. To je verovatno počelo otprilike kad su srušene tribine stadiona, a od tada su bili prilično vredni. Oslobođen je dobar deo obale, od novog železničkog mosta do parkirališta starih brodova BBP-a. Sem par splavova koji se trenutno rastavljaju, ostavili su samo Krajinu i Sip.

Inače, to je bio pravi razlog one invazije plovila na obalu ispod Kalemegdana. Nije to bila samostalna odluka vlasnika. Oni su ih oterali odavde, a nekima od njih su tamo dodelili lokaciju, jedino se izgleda onaj veliki brod-hotel ili sam ubacio ili je došlo do nesporazuma u dogovaranju. Apsolutno je nemoguće postaviti šipove, i za marinu i za brod, a da to niko ne zna. U svakom slučaju, ta marina je bila ovde, sada se nalazi sa obe strane vodene kapije Kalemegdana.

Sem splavova, raseljen je i izvestan broj preduzeća na kopnu, a deo njihovih objekata srušen. Prvu grupu fotografija sam slikao 21. Septembra.

IMG_4551_resize.jpg

IMG_4557_resize.jpg

IMG_4558_resize.jpg

IMG_4566_resize.jpg

IMG_4580_resize.jpg

IMG_4581_resize.jpg

IMG_4584_resize.jpg

IMG_4591_resize.jpg

IMG_4599_resize.jpg

IMG_4604_resize.jpg

IMG_4607_resize.jpg

IMG_4612_resize.jpg

IMG_4613_resize.jpg

IMG_4617_resize.jpg

IMG_4638_resize.jpg

IMG_4639_resize.jpg

IMG_4641_resize.jpg


Sledeća grupa je od 27. Septembra.

IMG_4999_resize.jpg

IMG_5006_resize.jpg

IMG_5009_resize.jpg

IMG_5108_resize.jpg

IMG_5111_resize.jpg

IMG_5121_resize.jpg

IMG_5132_resize.jpg

IMG_5139_resize.jpg
 
Bravo Zuma.
Off - vidim da je kraljevska jahta (tj njeni tužni ostaci) još uvek tu.
A "Župa" i nemački "betonski" brod?
 
@Došen,poštujem tvoje stavove,mada ne bih mogao da se složim sa konstatacijom da:
"Zivot u vagonu na obali Save ima vrednost koju nema zivot u Mirijevu."

Ovo je jedna od priča o životu u vagonu u jednom Zrenjaniskom naselju:
" Kaže da da ni sam ne zna kako on i supruga preživljavaju ove surove zimske dane.
- Smrzavamo se - jedini je njegov odgovor, dok iz vagona uzima flašu sa zaleđenom vodom.
Dragan i Sunčica sakupljaju drva i grane po ulici i povremeno nalože vatru u jednom uglu teretnog vagona.

- Pokrivamo se jorganima, ali džaba, sve unutra zaledi. Ne možete ni zamisliti kako je hladno oko dva-tri ujutro. Ništa ne pomaže da se ugrejemo. Po ovoj hladnoći ne možemo ni da se okupamo. Leti bar kupimo bocu šampona pa odemo na jezero i tamo se koliko-toliko sredimo - kazuje naš sagovornik."
http://www.vesti-online.com/Vesti/Srbij ... e-u-vagonu
Nadam se da mi naše zemljište nećemo razmeniti sa "perlicama" nego sa 450miliona evra kolika je tržišna vrednost zemljišta.

@Zuma sve pohvale na reportaži,za kratko vreme su odradili dosta toga. Da se osvrnem na brod-hotel ,sigurno je tu došlo "do odredjenih nesporazuma u dogovaranju" ,pa ne bi se tek tako taj brod uputio preko 1000km iz Roterdama "tipa dobar dan mi došli" :roll:
 
Super su fotke Zuma! Dopada mi se cist pogled na reku, verovatno to nije dovoljno i sve to može zanimljivije da izgleda. Mislim da za zanimljivot nisu neopghodni raspali vagoni sa soc pričama na tom mestu. Neka zelenilo iznajmi neku firrmu koja zna da sredi taj prostor, i sve će drugačije izgledati. Zanimljivo rastinje, klupice, intersantno osvetljenje, vajarska dela, po neki kafe, restoran, ali nikako da se stvori Budva, odnosno lokal do lokala, tome tu nije mesto. Dozvolio bi nekoliko splavova, odredio gde ne smetaju, onda ponudio lokaciju na tenderu, na npr. 5 godina. Takođe bi morala do postoji neka norma za buduće splavove, a ne da svako usred grada posavi šta želi.
 
stf":26a4sb6y je napisao(la):
spatiotecte":26a4sb6y je napisao(la):
Apsolutno se slazemo sa Dosen-om, mi srbi hocemo da licimo na nesto sto nismo.

Зоран Николић, писац књиге "Београд испод Београда" је на једној од презентација књиге изјавио: "Деценијама се прича о томе да Београд треба да се спусти на реку а у ствари бежи од њих. Центар града нем је на врху брда. То је ваљда јер се Срби традиционално плаше воде, тј. хигијене"

Симболична изјава која описује много тога. Срби можда не желе да личе на себе, али је то у случају БГ обала можда и најбоље.
Бесмислена изјава са благим призвуком аутошовинизма. Рећи за народ који најмање 1500 година живи на највећој европској реци и на ушћу са њеном највећом притоком је потпуна бесмислица. Поготово што се та изјава базира само на неколико случајева изолације обале током 20. века.

Но, Карађорђева као централна градска улица и то негира, барем у првој половини 20. века. А ако кренемо даље у прошлост, где то беше престоница српске деспотовине? :wink: Да није можда Смедерево са тврђавом на самом Дунаву? У ствари, ми тешко и да имамо неки озбиљнији град који није на реци. 70ак годиница, махом комуњарске индустријализације на погрешним основама није ништа наспрам 1500 година наше историје и живота на рекама.

CASTELBIANCO":26a4sb6y je napisao(la):
Ako se kula izgradi, misljenja sam da ju je glupo nazvati "kula Beograd"
Слажем се. Типујем да ће се звати Бурџ Ал Абар.
 
INFORMACIJE O "BEOGRADU NA VODI" - LEGALAN I LEGITIMAN PREDMET INTERESOVANJA JAVNOSTI
UTORAK, 30 SEPTEMBAR 2014 09:56 El. pošta Štampa
Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti rešenjem je naložio Gradskoj upravi Grada Beograda da u roku od 5 dana od dana prijema rešenja obavesti Mrežu za restituciju u Srbiji - Udruženje građana za povraćaj oduzete imovine "Beograd" u Beogradu, da li poseduje informacije, odnosno dokumente iz kojih se može saznati broj i ishod rešenih predmeta koji se odnose na lokacije koje obuhvata područje Projekta "Beograd na vodi", te da ukoliko takve dokumente poseduje kopije istih dostavi tražiocu.

Gradska uprava (Sekretarijat za legalizaciju kome je zahtev neposredno podnet) bila je po Zakonu o slobodnom pristupu informacija od javnog značaja (čl.16.st.1) dužna da bez odlaganja a najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema zahteva, tražioca informacije obavesti da li poseduje tražene informacije i ukoliko iste poseduje, dostavi kopije dokumenata u kojima su one sadržane, ili da u suprotnom, ako nalazi da za to postoje zakonom predviđeni razlozi donese rešenje o odbijanju zahteva.

Za slučaj da bilo šta u vezi sa podnetim zahtevom nije bilo jasno, Uprava je mogla u dodatnom, ostavljenom roku zatražiti od podnosioca zahteva razjašnjenje, kao što je mogla i da iz opravdanih razloga odrediti naknadni duži rok za dostavljanje informacija, po Zakonu ne duži od 40 dana (čl.16. st3.)

Gradska uprava nije uradila ništa od navedenog, ona je samo prosto ignorisala zahtev tražioca informacija čime je počinila i zakonom predviđen (član 46. tač 8) kažnjiv prekršaj nakon čega je Mreža za restituciju u Srbiji podnela žalbu Povereniku. Ni kada je povodom te žalbe Poverenik zatražio da Gradska uprava bar pokuša da objasni razloge svog (ne)postupanja ona nije dala nikakvo izjašnjenje. Budući da su predmet zahteva sasvim očigledno i nesporno informacije koje su legalan i legitiman predmet interesovanja ne samo Mreže za restituciju u Srbiji, već javnosti uopšte, Poverenik je doneo rešenje, kojim se nalaže davanje traženih informacija. Rešenje Poverenika po zakonu (član 28) je konačno, obavezujuće i izrvšno.

http://www.poverenik.rs/yu/saopsten...legitiman-predmet-interesovanja-javnosti.html
 
Delija":etqwju14 je napisao(la):
Бесмислена изјава са благим призвуком аутошовинизма.

Слажем се. Међутим чињеница је да су у модерна времена и Београд и Смедерево (између осталих) - бежали од река. На питање зашто, не постоји једноставан одговор. Београд је екстренам пример, јер ни НБГ фактички није на рекама, а шумадински део града је тек екстреман, обале су му запуштене а он се ширио по удаљеним брдима.
 
Pa Delija je lepo odgovorio, grad se udaljio od reka u proteklih 70 godina, NBgd je produkt tog vremena posle rata i zato nije na rekama, i centar Čukarice je nakad bio kod šećerane i radničke ulice, a ne na Banovom brdu!
 
Опет кажем - насилна и бесмислена индустријализација. Тачно је да је почетак тог негативног тренда још из доба краљевине али тада се индустријализција у целом свету одвијала на такав начин,поред водених токова услед ограничења тадашњих технологија, транспорта али и друштвене свести.

Но, за оно што је наступило након другог светског рата оправдања нема. Скоро сам причао са пар људи из Смедерева, кад смо се дотакли железаре сви у глас - "Камо лепе среће да се никад није ни изградила".

Мада, Београд је још и добро прошао. Добио је Аду, два велика кеја, МГМ... А све изграђене баријере између грађана и река нису спречиле да ови први опет сиђу на реке у виду хиљада приватних сплавова.
 
Smederevci se žale na Železaru, to je tačno. Mada sa druge strane da prestane sa radom, grad bi zadesila potpuna katastrofa, blizu 5 000 radnika je previše za mesto te veličine.

Što se tiče NBG, po mom mišljenu je dunavski deo poprilično lepo integrisan sa rekom. Da je bliže ne bi valjalo (mada se ne bih bunio da živim u soliterima na reci, kupio bih životne zalihe Autana :D)
 
Delija":v75dt8af je napisao(la):
Мада, Београд је још и добро прошао. Добио је Аду, два велика кеја, МГМ... А све изграђене баријере између грађана и река нису спречиле да ови први опет сиђу на реке у виду хиљада приватних сплавова.
Исти писац је недуго затим рекао да се деценијама прича о томе да град треба да сиђе на реку, а у пракси он одавно живи на реци, и онда је набрајао, сплавове, сојенице, разне шклопоције и депоније. То је све дивљина, али је живот на реци.
 
relja":1kdox37m je napisao(la):
Bravo Zuma.
Off - vidim da je kraljevska jahta (tj njeni tužni ostaci) još uvek tu.
A "Župa" i nemački "betonski" brod?

Sva tri broda su i dalje na istom mestu.
 
Zuma":25vpaf6d je napisao(la):
relja":25vpaf6d je napisao(la):
Bravo Zuma.
Off - vidim da je kraljevska jahta (tj njeni tužni ostaci) još uvek tu.
A "Župa" i nemački "betonski" brod?

Sva tri broda su i dalje na istom mestu.

Арапи су лепо могли уместо кафане на травњаку да реновирају неки од ових бродова и употребе га за кафану. верујем да би пристали, нарочито кад би знали колико то вреди. То највероватније није урађено јер се наши нису сетили а могуће је да ни не знају вредност тих олупина и лову која лежи у њима и чека да капље од страних туриста ...

... још једном доказујемо да НЕ ЗНАМО да зарадимо паре.
 
Zelejzara smederevo je postojala i prije II sv rata , bila je u privatnom vlasnistvu do nacjonalizacije
 
direktor":1shu45ul je napisao(la):
Zelejzara smederevo je postojala i prije II sv rata , bila je u privatnom vlasnistvu do nacjonalizacije
Знам то. "Српско акционарско рударско топионичарско индустријско друштво" - САРТИД.

Али у то време је била на адекватној локацији у односу на тадашње Смедерево, доступну технологију и знања тог времена и била је знатно мања.
 
Mali bi da renovira terazije , skadarliju , kenz , da to uljepsa , svjetske arhitekte ce to raditi , mogla bi da se radi skadarljja uskoro tj pivara bajloni , mozda posti vrate predratnu fasadu ,,nadam se da emisjia nece ici vise , sve su ispricali
 
Toliko price o buducim infrastrukturnim projektima, a ni reci o infrastrukturi za BNV :?
 
SREDA 1.10.2014. | 13:23
Da li BG na vodi škodi ekologiji?
IZVOR: TANJUG
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=906237

Nacrt prostornog plana uređenja dela priobalja Save za projekat Beograd na vodi i izveštaj o uticaju na životnu sredinu biće izloženi na uvid do 28. oktobra.

Kako se navodi na sajtu Republičke agencije za prostorno planiranje (rapp.gov.rs), dokumenti će moći da se pogledaju na sajtu ili svakog radnog dana od 9.00 od 14.00 u zgradi Gradske uprave Beograda na Trgu Nikole Pašića 6.

Javna prezentacija Nacrta Prostornog plana i Izveštaja o proceni uticaja na životnu sredinu biće odrzana u velikoj sali Gradske uprave grada Beograda, u ponedeljak, 13. oktobra, u podne.

Primedbe na Nacrt Prostornog plana i Izveštaj o strateskoj proceni uticaja, mogu se dostaviti tokom trajanja javnog uvida, isključivo u pisanom obliku, poštom ili na pisarnici organa lokalne samouprave, ili Republičkoj agenciji za prostorno planiranje.

Adrese za slanje primedbi su Grad Beograd, Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove (preko pisarnice), 27. marta 43-45, 11000 Beograd, ili Republicka agencija za prostorno planiranje, Kralja Milutina 10a, 11000 Beograd.

Javna sednica Komisije za javni uvid biće održana po završetku javnog uvida 5. novembra, sa pocetkom u 12.00, u velikoj sali Gradske uprave grada Beograda.

Projekat "Beograd na vodi", u koji će biti uloženo između tri i četiri milijarde evra, gradiće kompanija Igl hils iz Ujedinjenih Arapskih Emirata u partnerstvu s Vladom Srbije. Predviđena je fazna gradnja između 1,8 i dva miliona kvadratnih metara stambenog i poslovnog prostora na oko 100 hektara savskog amfiteatra.
 
Podrzavam kao sto sam ranije napisao rasciscavanje SA, smeca i loma... sramnog zapustanja priobalja. Ali uporedo sa rasciscavanjem SA i pripremom za eventualnu gradnju BNV treba apelovati da se ne dozvoli nastajanje neke nove sramote ispod mosta na Adi. Trenutno prilazi novom mostu, stepenista i stajalista za autobuse i pesake pocinju da bivaju devastirani a tek su izgradjeni. Dakle uz nove projekte kao sto je BNV kojeg je potrebo podrzati, poboljsati i raditi na njegovom ostvarenju, treba odrzavati i oplemenjivati vec postojece... Ne mozemo zapostavljati sve zarad jednoga. Investiranje u jednog dete a siromasenje i zapostavljanje drugog !
 
Vrh