Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Predrag T bice pre klopa (ne obilno) u novom pokaznom restoranu :)
 
Na delu konferencije za štampu koji se ne vidi, iako je bio na Studiju B, neki ženski glas je postavio pitanje u vezi novog objekta na obali. Koliko sam uspeo da razumem, šta se pravi i kako je moguće da čak i gradnja počne, a da nigde nema zvaničnih informacija, pa čak ni obavezne table na gradilištu. Siniša Mali je kratko odgovorio ono što ste već pročitali, uz dodatak da se koliko on zna tabla na gradilištu upravo postavlja ili će biti postavljena danas.

E sad, tabla stvarno jeste postavljena, ali koja :lol:

IMG_2326_resize.jpg


OK, jeste duhovito, i svaka čast zaštiti na radu, ali nije to ta tabla. Da ne upotrebim neku nezgodniju reč, ovde ili neko od izvođača zavitlava Sinišu Malog, ili neko to radi sa Beograđanima.

I, čisto da vidite da ne postoji ni jedna druga.

IMG_2319_resize.jpg
 
Taj objekat je iznenađenje i ne mogu sad da postave tablu pa da upropaste iznenađenje.
 
Grade štand od 670 kvadrata na godinu dana
S. J. M. | 13. avgust 2014. 12:31 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... odinu-dana

Nedavno otvoreno gradilište između "Lastine" stanice i reke Save i dalje obavijeno velom misterije. Gradska opština Savski venac izdala rešenje za zauzeće javne površine do 30. jula 2015.
bg620x0.jpg


NA prostoru između reke Save i "Lastine" stanice treba da se postavi štand, a tamo se grade izložbeni paviljon i restoran koji će za godinu dana biti srušeni!

U Opštini Savski venac, na naše pitanje da li su izdali građevinsku dozvolu za ovaj objekat, odgovorili su da su 30. jula izdali rešenje za zauzeće javne površine radi postavljanja štanda za prezentaciju projekta "Beograd na vodi". Ono je izdato na godinu dana i važi do 30. jula 2015. Budući "štand" trebalo bi da zauzme površinu od 670 kvadrata.

U Opštini navode da su rešenje izdali prema tehničkoj dokumentaciji na koju su saglasnost dali Zavod za zaštitu spomenika kulture, "Zelenilo" i "Beograd vode". To rešenje je, kako kažu, izdato u skladu sa odlukom o komunalnom redu sa obavezom organizatora manifestacije da po isteku roka, o svom trošku ukloni postavljene objekte i javnu površinu dovede u prvobitno stanje.

Prema rečima gradonačelnika Siniše Malog, na tom mestu kraj savskog šetališta gradi se privremeni objekat u kojem će biti izložbeni paviljon i restoran. Novac je obezbeđen od donacije firme iz UAE. Malo je nelogično, ipak, da neko ulaže novac u objekat koji će za godinu dana biti srušen.

TABLA POSTAVLjENA ZA - RADNIKE
PREMA zakonu, na svakom gradilištu mora biti tabla na kojoj će pisati ko je investitor, kad je i pod kojim brojem dobio odobrenje za gradnju, šta gradi, kolike kvadrature, kolike spratnosti, ko je izvođač radova i koji su rokovi.

Na ovom gradilištu takve table - nema! Postavljena je samo ona za radnike koja obaveštava da je zabranjen alkohol, da je obavezan prsluk, da postoji opasnost od visokog napona...
 
milos.tro":o4ies2dz je napisao(la):
.... Malo je nelogično, ipak, da neko ulaže novac u objekat koji će za godinu dana biti srušen....

A malo više nelogičnije je to što se štand i restoran prave milimetar do železničke pruge kojom i dalje saobraćaju teretni vozovi.
 
relja":24v5ipwa je napisao(la):
A malo više nelogičnije je to što se štand i restoran prave milimetar do železničke pruge kojom i dalje saobraćaju teretni vozovi.

I na milimetar od biciklističke staze. Kada bude izlazio iz restorana, pijani i jagnjetinom najedeni "Arapin" može da bira hoće li da ga zgazi voz ili moja malenkost (120 kila sa biciklom, 30 km/h).

Šalu na stranu, Saša Radulović tvrdi da za vreme koliko je boravio u Vladi nikada nije uživo video ni jednog Arapina, te da se iza celog posla verovatno kriju naše pare (Dinkićeve, Šarićeve?). Sudeći po brzini i jajarskom načinu uvaljivanja kafane na zelenu površinu, ne mogu a da ne poverujem da je Radulović u pravu.
 
Kako bre nije video nijednog arapina, pa sto nije gledao Pink, eno tamo nisu izbijali sa TV-a :)

Kafana je naravno nasa, sumnjam da bi arapima i palo na pamet da se ovim bave.
 
ssimovic":2sav07xu je napisao(la):
relja":2sav07xu je napisao(la):
A malo više nelogičnije je to što se štand i restoran prave milimetar do železničke pruge kojom i dalje saobraćaju teretni vozovi.

I na milimetar od biciklističke staze. Kada bude izlazio iz restorana, pijani i jagnjetinom najedeni "Arapin" može da bira hoće li da ga zgazi voz ili moja malenkost (120 kila sa biciklom, 30 km/h).

Šalu na stranu, Saša Radulović tvrdi da za vreme koliko je boravio u Vladi nikada nije uživo video ni jednog Arapina, te da se iza celog posla verovatno kriju naše pare (Dinkićeve, Šarićeve?). Sudeći po brzini i jajarskom načinu uvaljivanja kafane na zelenu površinu, ne mogu a da ne poverujem da je Radulović u pravu.

I kafana Promaja koja se nalazi nesto nizvodno u odnosu na ovu lokaciju se takodje nalazi izmedju pruge i biciklisticke staze pa niko pijan ne poginu tamo a slicno je i sa ostalim kaficima i restoranima u Beton Hali. A Arape ako nije video Radulovic video sam ja i cak na kratko razgovarao sa Rovinom ispred Zadruge tako da sam siguran da oni ucestvuju a pare cije da su dobrodosle su ... Jedino se nadam da po rusenju teren nece vratiti u prvobitni izgled jer i nije bio neki, nadam se da ce i za vreme postojanja tog restorana a posebno nakon rusenja ceo kraj biti mnogo lepsi nego sada...
 
OK, ako će neko pijan da izađe iz kafane, sigurno neće biti arapin :)

Ali, kod "Promaje" sam više puta morao da kočim dok sam vozio bicikl, upravo zbog gostiju koji ne primećuju da izlaze na biciklističku stazu.

Ali sve je to manje bitno. Gradi se potpuno nepotrebna zgrada na zelenoj površini, što je manir "kiosk urbanizma" koji ja ovde volimda spominjem.

Da se radi o nečemu ozbiljnom, raščistili bi Hercegovačku i Mostarsku od onih neuglednih zgradica, placeva i parkinga i tu bi se gradilo, a ne još jedna improvizovana "Bašta kod Juge".
 
relja":34g4ak86 je napisao(la):
Ali sve je to manje bitno. Gradi se potpuno nepotrebna zgrada na zelenoj površini, što je manir "kiosk urbanizma" koji ja ovde volimda spominjem.
Још једна потврда да је нови/стари градоначелник - Човић.
 
Verovatno bi ulaz u budući izložbeni paviljon i restoran bio ovde (ništa bez street view-a)
1.jpg

pa trasa Hercegovačka,Zvornička ka zgradi zadruge:
2.jpg

3.jpg

4.jpg
 
Kako su nam vozovi odrzavani i pruga docice im u posjetu jedan cisterna ako budu imali srce sircetne kiseline iz kikinde

Pa dobice produzenje svake godine od godinu dana ali ste najivni i tako 30 godina

kakvi arapi oni su tu samo da se pojave karc radi sve
 
Napraviti sebi kafanu, koja je istovremeno na keju, gradskom obalskom šetalištu i zelenoj površini, pod firmom izložbenog prostora, i to još za pare koje su na neki način deo projekta jer ih daje investitor, to je tipično naša vrsta "posla". Iako tu praktično i nema potrebe da dodatnim objašnjenjima, možda ipak bude preglednije ako su skupljena na jednom mestu. Dakle, postoje tri problema sa ovom gradnjom.

1. Nepotrebna je, jer sve to već postoji u zgradi Geozavoda
2. I da je potrebna, ne bi se smela praviti na ovom mestu
3. Uopšte neće biti privremena kao što se kaže

Prva stavka je sasvim očigledna. Data su 2.7 miliona evra za rekonstrukciju zgrade Geozavoda, upravo da bi poslužila za promociju projekta BNV, pa tu postoji i restoran, i kancelarije, i konferencijski prostor, i maketa, i opremljeni pokazni stanovi, i sva moguća dokumentacija. Ako iko stvarno namerava da bude efikasan u prodaji ili pregovorima sa mušterijama, onda će ih primiti tu, gde ima najbolje moguće uslove da ubedi mušteriju ili učini da se poslovni partner prijatno oseća, pa i da jede ako treba. Dovesti ga tik ispod tramvajskog mosta, na granicu između groblja brodova, Lastine autobuske stanice, parkirališta za autobuse, železničke pruge i ulice za teški saobraćaj (koji opslužuje i kontejnerski terminal, carinski terminal i sve ostalo između dva mosta), je zaista vrlo neobičan poslovni potez. Plus što je trenutak kad će postojati bilo šta što se u BNVu može prodati veoma daleko u budućnosti. Jedino objašnjenje žurbe i lokacije je želja za klasičnom kafančinom usmerenom na domaće veseljake koji su došli da piju i jedu, pa ih apsolutno boli uvo ne samo za "Beograd na Vodi" nego i za okolinu. BNV će daleko pre biti samo izgovor da partija dobije svoju kafanu na obali reke, nego što to ima bilo kakve objašnjive veze sa uobičajenim poslovnim potezima koji su stvarno u vezi sa nekim gradskim projektom.

Druga stavka je takođe prilično očigledna. Čak i da je potrebno ili korisno praviti nešto ovakvo, to se ne sme raditi na očajnički potrebnom i jedinom postojećem travnjaku u ovoj zagađenoj i zapuštenoj industrijskoj okolini. I ne samo što je travnjak, nego je u pitanju i gradski kej, dakle nasip koji ima funkciju u odbrani od poplava pa se takođe ništa ne bi smelo praviti, a na kraju je i na najvažnijoj pešačko biciklističkoj ruti u Beogradu, onoj koja povezuje Adu Cignaliju i Kalemegdan. Pa onda, sem što je samo mesto zabranjeno, ovde jednostavno nema dovoljno mesta da ljudi normalno prolaze ispred ovakvog objekta, pa će on praviti ogromni problem pešačkom i biciklistikom saobraćaju (koji je ovde verovatno većeg obima nego bilo gde druge u gradu). To se lepo vidi na slikama.

Kažu da su već uklonjene tolike šine i objekti, a uskoro će biti uklonjeno i mnogo više. Pa zašto ovaj "privremeni objekat" nije na bilo kom od tih mesta? Ili, baš pored staze postoji više praznih šupa i baraka, pa zašto ne tamo? Ili još bolje, u Knez Mihajlovoj, gde prolazi još mnogo više ljudi, postoje godinama prazne zgrade, pravo ruglo grada. Naprimer bivša Grčka Kraljica pored isto tako bivše Akademije, ili nekadašnja robna kuća samo malo dalje. Ništa ne treba graditi, a restoran-paviljon je ionako tobože privremen, pa se postojeći prostor samo okreči, i gotovo. Ili bi mogli da poprave Špansku kuću? Takođe ruglo nedostojno grada, takođe prazna, i na još boljem mestu. Boljih prilika dakle ima na pretek. Činjenica da insistiraju baš na ovom prostoru govori da je u pitanju klasično i pre svega dugoročno zauzimanje obale na mestu što bližem centru grada, koje još niko drugi nije prisvojio, upravo tamo gde neće biti zgrada po novom master planu. To su jedine posebne prednosti inače bučne, prljave i zagađene lokacije, ali one ipak prilično jasno sugerišu nameravani način korišćenja i stvarnu svrhu objekta, a takođe uopšte ne idu u prilog njegove tobožnje privremenosti.

Što se tiče treće stavke, privremenosti, po novinarima će objekt biti tu do početka radova ... ali se ne kaže KOJIH radova. Jedina razumna interpretacija svih činjenica je da se neće rušiti sve DOK NE BUDE SMETAO nečemu što će se baš tu praviti. Lepota je u tome što se ovde po master planu nikakva zgrada nikada ni neće praviti, jer je ceo ovaj prostor predviđen za pešake i šetalište. Dodatno, u BNV projektu će se prvo praviti svega nekoliko zgrada, ali sa druge strane starog Savskog mosta. Zatim će se verovatno prvo popunjavati prostor između njega i Gazele. Pitanje je kad će doći na red bilo šta na kulturno i po vizurama osetljivom delu Savamale do Brankovog mosta. A ako ikada i dođe red, kao što možete videti na maketi, ništa se neće graditi baš na mestu kafane. Onda imate i logični zaključak da niko ne investira u nešto što će se brzo rušiti. Pa zatim da će tobožnja promocija prodaje tek biti potrebna kad BNV stvarno počne da se gradi, pa tek onda "promotivna kafana" neće imati razloga da bude rušena. I na kraju, ako Arapi finansiraju i ovo, onda je i to formalno njihovo, pa recimo i deo projekta, možda čak i u ugovoru, pa zato ni buduće gradske vlasti neće želeti da ljute investitore od kojih zavise, čak i kad bi imale slobodne ruke da legalno podignutu promotivnu kafanu poruše. Ukratko, postoje svi izgledi da je ovo privremeno u istom smislu u kome su i naši životi privremeni, pošto će jedan deo nas definitivno pre biti trajno na groblju nego što će se profitabilna strana kafana na obali Save porušiti.

Bilo bi lepo da nisam u pravu, ali se tajnost kojom je sve obavijeno najpotpunije može objasniti samo na ovaj način.

Par slika kao ilustracija prethodnog teksta.

Evo gde se nalazi i koliko zauzima gradilište. U pitanju je kompletan uređeni travnjak između šina, skretnice, puta i biciklističke staze.

IMG_1938_resize.jpg

IMG_1940_resize.jpg

IMG_1969_resize.jpg


Pogledajte okolinu takozvanih promotivnih paviljona za kupce "elitnih stanova" i vlasnike najvećih svetskih firmi koji su tobože takođe kupci poslovnog prostora. Groblje brodova, teretni put za autobuse i kamione, Lastina stanica, autobuski parking, i šine za opasne terete na dva metra od stola. Pre će biti da ovde može biti uspešna samo obična kafana na obali, kao one "autentično Srpske" iza Lastine stanice. Dok su slike "Beograda na Vodi" možda samo zanimljiva dekoracija zidova, prolaza i poneke "pokazne" sobe. Pa da li kao ispunu prostora u kafani staviš veštački fikus, sidro, ribarsku mrežu ili deo makete BNVa, dođe ti na isto.

IMG_1984_resize.jpg


Malo bliži pogled.

IMG_1971_resize.jpg


Nevezano za ovu priču, ovde se vidi sastav zemljišta pored obale. Samo nasuti pesak.

IMG_1972_resize.jpg


Crvena oznaka na klupi šetališta je verovatno precizno izmerena nadmorska visina terena. Dok se čitav objekat izgleda gradi na stubovima, kao sojenice. Očigledno ne žele da ih iznenade visoke vode i ne veruju u džakove, pa će biti da se ovde planira na duže staze, a ne privremeno. Bez obzira da li će se graditi novi nasip, kafana je sigurna jer na samom nivou tla neće biti ničeg što je važno.

IMG_1989_resize.jpg


A pazite sad koliko ovde ima mesta za pešake. Četri kocke. Bilo je pet, ali betonsko postolje reklame za BNV je zauzelo jednu. Svaka kocka ima 50cm. Dakle dva metra. To je sve za pešački saobraćaj čitavog grada, na jedinoj vezi između Ade Ciganlije i centa grada

IMG_1993_resize.jpg


To zauzmu: jedna žena, dvoje dece i jedna kolica.

IMG_1995_resize.jpg


Ako bilo ko pokuša da ih mimoiđe, mora da zagazi na biciklističku stazu okrenut leđima ka saobraćaju.

IMG_1997_resize.jpg


I da verovatno bude pregažen od strane nekog masivnog i brzog kao što je recimo ovaj. Obratite pažnju na razmak između njega i žene. Zamislite sad decu koja kobajagi treba da vode računa i da gledaju levo svaki put kada pređu nekakvu zamišljenu liniju ne trotoaru. To je smešno. U suštini ljudi NE SMEJU da im puste ruku, iako su tobože na pešačkoj površini. Ovo je već bilo opasno i kad je pored biciklističke staze bio travnjak. I sad je neki genije odlučio da je ovih par metara sasvim dovoljno da se ovde ugura JOŠ i kafana i paviljonski prostor. Uz već postojeće pešačke klupe. Klanjam se uzvišenoj mudrosti.

IMG_2000_resize.jpg


Ali to nije sve, kao što kažu slični mudraci u Telešopu. Ovo nije samo najprometnija biciklistička staza u gradu, gradski kej, i šetalište za pešake, ovo je i ULICA.

Naime, malo dalje je najveća gradska stanica rečne policije. Pošto ne mogu preko pruge, njihova kola nemaju drugi pristup ulici nego preko biciklističke staze, šetališta i buduće "kafane-paviljona" (posle možemo da se kladimo kad će ovde postaviti i kafanske stolove).

IMG_2001_resize.jpg

IMG_2004_resize.jpg


Malo dalje, ispod mosta, postoji i klasični parking. Pošto ni svi ostali koji kolima dolaze na obalu ne mogu od šina da prođu bilo gde drugde, i oni idu ovuda.

IMG_2005_resize.jpg


Pa sad možemo da razmislimo ko je i zašto smatrao da je ovo idealno mesto za nešto što ionako nije potrebno, a i da jeste, jednostavno ne sme da bude ovde. Opšti napad i privatizacija Beogradskih obala pod firmom takozvanog "razvoja" i "modernizacije", traje već godinama, a pošto malo ko reaguje postavljanjem minimalnih standarda čuvanja i razvoja javnih prostora (ustvari se ukidaju i oni garantovani u GUPu), normalno je da se grabež sada nastavlja u sve bizarnijim i bizarnijim oblicima.
 
Zuma, sve pohvale na reportaži. Kada govorimo o kafanskim veseljacima to su uglavnom dobre platiše (iće i piće u neograničenim količinama), taj restoran će jako dobro poslovati (a i budući vlasnik :roll: ). Hmm... sto me nesto te "ogledne sobe" asociraju na "dnevni odmor"....Bar se neko setio da razmislja o poplavama na ovom terenu,verovatno i o izolaciji budućeg objekta (pa čemu onda briga za vozove,bicikliste,porodice sa decom,pešake) :bash:
 
Zuma
Ako obrišeš postove o dodatnim liftovima i stepeništima na Mostu na Adi, imaćeš 100% tačnosti u pisanju na forumu :)
 
Hvala.

Što se tiče lakog prelaza sa Bgd obale na početak Ade Ciganlije, još uvek živim u nadi ... pogotovo sad ...neće vajda svetski džetset iz BNV-a da planinari po rampama :)

Inače, vreme za praktičnu proveru vrednosti te ideje počinje da teče tek kad puste obe GSP stanice na petlji i srede oba parka (špic Ade i ispod petlje), jer sad oko mosta ne postoji kritična masa ljudi potrebna da svojim prisustvom započne proces oživljavanja ovog prostora, a da zatim, ako ih zbog sve bogatijih sadržaja ovde bude sve više i više, usputno kreiraju i potrebu za bržom vezom. Bolje da oko ovoga sačekamo sa konačnim sudom.
 
barrcode11":3nom4jxu je napisao(la):
jedna kvalitetna rekonstrukcija:
10584094_10204608445361019_4741547919985434142_n.jpg

Држи буре воду, док мајстори оду.
Мада ценим, замазаће они то опет час, као камен на Бранковом мосту..
smil42c3e6e355743.gif
 
Muhamed el Abar, intervju u današnjem (ili jučerašnjem?) broju Naših Novina (broj 457). Nažalost nemaju pravi sajt, pa bi moralo da se skenira.

@nase_novine br.457:
PRVI ČOVEK KOMPANIJE KOJA GRADI "BEOGRAD NA VODI" ZA NAŠE OTKRIVA ROKOVE IZGRADNJE, ALI I KO SU POTENCIJALNI KLIJENTI
Svi će kupovati stanove u "Beogradu na vodi"!
Očekujemo potražnju kupaca iz Srbije, Srba koji žive u inostranstvu, a koji bi voleli da imaju nekretninu u Srbiji i, naravno, internacionalnih investitora koji su voljni da iskoriste atraktivnu ekonomsku ponudu vaše zemlje.

https://www.facebook.com/NNSrbija/photo ... =1&theater
https://sr-rs.facebook.com/NNSrbija
 
Vrh