Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

@zuma svaka cast na ukazivanju kako nelogicnosti i politilanstva, tako i na ukazivanju koliki rizici stoje u eventualnoj realizaciji na 'ovakav' nacin.
I ja sam na takve stvari ukazivao, ali nemam vise volje ni strpljenja da postavljam pitanja koja ukazuju na sve lose aspekte eventualne realizacije kao i "maglovitost" cele price.
Prozvan sam od nekih forumasa zato sto vise puta ponovih da je ovo predizborna patka, pa cu se suzdrzavati od daljih komentara do ponedeljka.
Jos jednom, svaka cast Zuma na istrajnosti u analiziranju svih 'rupa' u bajci zvanoj "Beograd na vodi"

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
@neshaoct
Koliko realnosti ima u tvojoj izjavi kako ce neka kompanija regionalno sediste seliti iz Beca u Beograd i to zbog 'veza za jahtu u podnozju kule' ???
Kako zamisljas poslovanje kompanija i mislis li da ono pociva na vozikanju jahtom ili na ostvarivanju profita?

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Jedna od ključnih stvari koja osvežava moždanu vizuru o ovoj priči je prilaz tržnom centru koji se iskristalisao kao sigurno-gradeći objekat (u percepciji verujuće većine na forumu, dok ja koji sam u manjini tvrdim uporno da se neće graditi ništa, samim tim ni tržni centar). Dakle, on će ići preko koloseka. Zjma je postavio sliku i jasno se vidi da je širina tih koloseka ogromna, nije u pitanju 3 ili 4 već 5 ili 6 koloseka. Takav pružni prelaz je nemoguć i nefunkcionalan za tržni centar i na njega niko ozbiljno i ne računa. Tržni centar je sinonim za sveukupni komfor. Ne postoji kada je u pitanju tržni centar pojam "čekamo rampu da prođe voz", ne postoji voz i pruga koja se prelazi kolima da bi se došlo do tržnog centra, ne postoji pojam čekamo rampu kada se vraćamo iz tržnog centra (osim metro voza, koji negira postojanje kola).

Dakle, za izgradnju tržnog centra moraju da se uklone sve šine i premesti železnička stanica i čitav železnički saobraćaj. Ljudi prilaze ovoj temi sa pogledom na jadnu železnicu i na u korov zarasli SA. Ali železnica postoji i radi. Prevozi neke putnike i neku robu. Možda bi neko želeo da u sklopu raščišćavanja SA zatvori železnicu, jer je ružna, ali to je nemoguće. I u toj raspaloj železnici se još uvek nešto prevozi i prenosi.

Da bi se izmestila železnička stanica, moraju da se izgrade nekoliko objekata, Prokop i ostali objekti, dakle kada će to biti završeno? Do kraja ove godine? Pa šta je ovo ludnica, kome se obraćate tim rečima? Mi smo svi ludaci, a vi ste pametni i znate da će se Prokop izgraditi do kraja godine?

Druga varijanta: gradiće se tržni centar, u nadi da će sinhrono, kada bude završen biti uklonjen železnicčki saobraćaj, svi koloseci i železnička stanica, kako bi odmah usledila saobraćajnica koja će ga povezati sa Savskom. Hajde da vidimo i to čudo.

I neko je mislim Dosen rekao nešto o Public-Private-Partnership (javno-privatno-partnerstvo). Bio sam direktan učesnik u poslu jedinog dosada pokušaja realizacije projekta PPP u Srbiji. Isto se radilo o poznatoj firmi, moćnoj da moćnija ne može biti, kakav Emaar properties, ovo je bilo jače od bilo čega, američka kompanija, naši nadobudni indijanci koji ne znaju gde je levo, sve sa pompom i revolucinarnim zahvatima. Znate kako se završilo: prdnuli su u čabar, svi i Amerikanci i ovi naši, eno je lokacija 7. godinu zaredom stoji u korovu, a od PPP ni traga ni glasa.

Zato ne zanosite se glupostima o partnerstvima, nego dajte da vidimo da pomognemo ovim nesrećnicima koji će uzeti apsolutnu vlast, da im napišemo i ukažemo kako ovo treba da se uradi, da ne bi nešto potpisali, ugovorili ili dogovorili i obećali, sada kada im se zažari u glavi kad vide izborni rezultat. Da se svi sutra ne bismo gorko kajali zbog toga.
 
Поједини форумаши су толико запенили према целој причи да губе објективност једнако као и они који су у Београд на води безразложно поверовали. Лично сматрам да је политичка остраћеност, тј. мржња према конкретној странци резултирала да имамо форумаше који у екстази критикују целу причу а не би ме чудило да поједини у том процесу добију и ерекцију.


Као што сам у више наврата написао, дискусија о могућности изграње коју је покренуо "Београд на води" нам је неопходна, јер, ако се овај пројекат не крене градити, једног дана ће се Савски амфитеатар свакако градити, и то ће свакако бити по фазама и свакако је неопходно анализирати могућности тих фаза што ја покушавам али од адреналинских политички острашћених форумаша не може се доћи ни до какве иоле нормалне дискусије.

Зуми свака част, пришао је целој причи баш онако како треба. Свака част. Он каже да је немогуће, и ја то поштујем. Ја мислим супротно, а ево и зашто ...

Дакле, када причао о приступу првој фази Београда на води (или првој фази било какве будуће урбанизације СА), она је технички итекако могућа. На следећој мапи фаза скидања ж. инфраструктуре, а имајући у виду 1. фазу градње БнВ, долазимо до закључка да је пружни прелаз са рампама у оси улице Милоша поцерца више него изводљив.

332z66p.jpg


1. Ова позиција се налази иза радионица за одржавање вагона и иза колосека на којима се врши спајање композиција. Иако има 6 колосека, активно се користе 4, а пружних прелаза преко 4 колосека итекако има по Србији. Једино што је неопходно срушити је ресторан који припада Железницама Србије.

16lhbbt.jpg


2.Постојећа улица која приступа Савском амфитеатру без икаквог укрштања са шинским саобраћајем.
3.Улица Круг железничке станице је излазна улица али је итекако изводљиво направити и скретање из правца Карађорђеве тако да она постане двосмерна.

2cegaiv.jpg


4.Из правца сајма постоји улица и подвожњак испод пруге за приступ са јужне стране.

35b8pcn.jpg



Као што се може закључити, хипотетичка прва фаза градње би имала готово идентичне капацитете за приступ које данас има Сајам који генерише велике посете у рангу "највећег ТЦ на Балкану" ...

Дакле, могуће је. А да ли ће бити, то је друга прича.
 
Stf, sumnjam da Sajam osim eventualno u vreme 'Sajma knjiga' generise toliki saobracaj koliki se ocekuje od 'najveceg TC na Balkanu. Takodje, uzmi u obzir da javni prevoz koji vodi do Sajma nije zavisan od pruznih prelaza, sto u slucaju TC u 'Beogradu na vodi' nije slucaj.
Pruzni prelaz u nivou iz Pravca M. Poverca bi po meni generisao zagusenja u Savskoj ulici.


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
али зато има правац број 3 где може да се стави минимум 2+2 саобраћајница
 
dok jos nije pocela predizborna tisina da se oglasim po pitanju ovih pristupnih puteva, posto je svaki spomen BnV nakon ponoci a pre ponedeljka prekrsaj. od ponedeljka cemo naci neku drugu zanimaciju.

dakle, varijanta 1 - sta mi kao odrasli ljudi koji gledamo malo unapred mozemo da ocekujemo na raskrsnicama nemanjine i sarajevske ili kneza milosa, na trgu ispred zeleznicke stanice, na raskrsnicama ispred palate pravde ili tamo na pocetku savske gde se gazela racva na savsku i sarajevsku? kako bi ti resio skretanje iz pravca banovog brda, preko tramvajskih sina, suprotnog pravaca sa dve trake i rampe preko 4-5 koloseka? Dalje, tvrdis da je pruzni prelaz sa rampom moguc i vise nego izvodljiv. Tehnicki je takav prelaz moguc i preko 24 koloseka , ili 244 koloseka ali nam nisi dao svoju procenu koliki bi saobracajni kapacitet jedno takvo ukrstanje imalo, tipa koji broj automobila odnosno vozova bi tu mogao da "protece" u nekoj jedinici vremena, npr u petak izmedju 14-15h ili, ok, sto da ne, u utorak ujutru izmedju pola 8 i pola 9.. kad god

varijanta 2 i 3- mozes li da nam das bilo kakavu smislenu procenu kolika bi bila kolona automobila kada nekih par hiljda zaposlenih, turista, posetilaca.. krene na posao ili sa posla, u soping.. da li si ti skoro prosao tim delom grada u bilo koje vreme a da nije posle ponoci a pre zore.

varijanta 4 - Da li si svestan da bi tuda mogli samo da udju, opet preko pruge, a da bi u povratku morali da idu do gospodarske mehane, opet preko pruge, pa na kruzni tok pa natrag za centar, naravno za one koji bi u tom pravcu? Sad zamisli nekoga ko npr zivi u Karadjordjevoj, da ne idemo dalje ka dorcolu ili vracaru.. pa taj bi morao da predje nekih 7-8km u uslovima strogo gradske voznje, da bi stigao do lokacije udaljene 1km vazdusnom linijom...

dodajem i varijantu 5. - zaboravio si na mogucnost preplivavanja save, bar u fazi izgradnje, kao putanja broj 5. posle kad naprave pesacki most mozes lepo da izadjes kod hajata ili saav centra iz tramvaja i cas posla, ma ne treba ti ni pola sata i eto te nogu pred nogu sa ove strane reke, u TC ili na poslu u Kuli. Takodje, stanovnici Zemuna, Visnjicke banje, donjeg Dorcola.. svi ce na posao ili u TC moci da idu svojim jahtama, skuterima, pedalinama...

da li ja lupetam sve ovo ili pronalazis ista vredno tvog komentara? Stvarno bih voleo da cujem odgovor posto od ljudi koji prizivaju ovo jedino bih cenio i zeleo da cujem tvoje razmisljanje, ovi ostali nisu vredni vremena utrosenog na citanje
 
Zuma":6fe6on7z je napisao(la):
neshaoct":6fe6on7z je napisao(la):
Zuma, postavio si danas sliku i napisao:
Šta sve pristupni put sa rampom mora da preseče vidi se na slici koju sam ranije postavio. Nešto će se verovatno ukloniti, ali koliko?
Zašto se uopšte piše ''verovatno'', zašto se ulazi u diskusiju sa stavom ''verovatno'', sa nagađanjima, kada su ljudi na pokazanom nam planu radova čak različitom bojom obojili koloseke zavisno u kojoj fazi je predviđeno njihovo skidanje??? Mnogo bi korisnije za diskusiju bilo da uzmeš jednu od tih slika koje kačiš gde se koloseci vide, pa onda u skladu sa javno predstavljenim planom čiščenja SA obeležiš nam (da još lakše vidimo, razumemo) koloseke koje planiraju da sklone shodno fazama koje su najavili. Kao što je ranije urađeno sa onom slikom gde je predstavljen prostor koji treba da zauzima prva faza izgradnje (TC i kula).

Ja bih vrlo rado izostavio "verovatno", kad bi to ikako bilo moguće. Evo ti slike koju si spominjao. Rečeno je 6 do 8 meseci, a verovatno i daleko brže za prvu fazu. Ona je na planu obojena žutom bojom. Neki od žuto obojenih objekata su

2. Robna stanica
3 Pruga Beograd-Pančevo
5 Stanica Beograd Spoljna
5a Kontejnerski terminal
8 Severna Ploča

sine.jpg


Sad mi samo objasni kako i gde će da za 6 meseci presele čitavu Robnu stanicu? Šta ćemo sa kolosecima Severne ploče za koje znam da se koriste jer je to lako videti sa mosta? Kuda će da skrenu kompozicije sa naftom sa NISovog terminala kad, koliko se na Bingu može videti, ispod petlje Radnička izgleda uopšte i ne postoji skretnica koja bi omogućila da voz ne mora da ide prugom ispod Starog železničkog mosta? Na koji način se zamišlja seoba kontejnerskog terminala i izgradnja novog za istih tih 6 meseci? Po tvojoj želji stavljam i sliku kontejnerskog terminala. U ovom slučaju je i "verovatno" izrazita velikodušnost i uviđavnost sa moje strane. Ako postoji neki genijalni plan da se ovo reši, nije li logično da ga i mi čujemo, pa je sve ovo nepotrebno? Zašto nas onda tretiraju kao idiote?

Još jednom:

- Prva faza, 6-8 meseci
Likvidacija koloseka i drugih objekata koji se ne koriste, osim teretne pruge za Pančevo, zbog čega će morati da se gradi novi privremeni kolosek.
Sve ovo da bi se obezbedio prostor na obali reke za izgradnju kule i tržnog centra.

Sada skidaju samo ono što se ne koristi (videli smo i na slikama da uspevaju nekako da pronađu koloseke ispod korova i zemlje u koju su zarasli), i skidaju taj jedan teretni kolosek, ali pošto bez njega ne mogu praviće novi privremeni kolosek koji ostaje sve do poslednje faze čišćenja SA.

- Druga faza: 24 meseca

Likvidacija postojeće stanice Beograd glavna.
Izgradnja stanice Beograd centar.
Izgradnja TPS Zemun.
Rekonstrukcija stanice NBG.
Robni terminal u Makišu.

-------------------------

Po planu koji su predstavili, paralelno rade TC i drugu fazu čišćenja SA. Dok bude završen TC više neće postojati sve ono što je obojeno žutom i plavom bojom na slici koju su nam predstavili. Sve što je plavom neće postojati kada TC i kula budu postojali, samim tim ne može praviti problem oko pristupa ono što tada ne postoji.

Kao da uporno pišete da će sve što je plavom bojom (svi ti koloseci) i dalje postojati kada bude izgrađen TC, i onda izvlačite zaključke koliko će sve to biti problem preći kako bi se došlo do TC.
Jedino ono što je crvenom bojom ostaje kada se bude TC puštao u rad.

Naravno, sve ovo ako se uopšte budu sećali BnV posle izbora, videćemo. :kk:
 
razgradjevinar":18tjly3q je napisao(la):
dok jos nije pocela predizborna tisina da se oglasim po pitanju ovih pristupnih puteva, posto je svaki spomen BnV nakon ponoci a pre ponedeljka prekrsaj.

Pokušaj duhovitosti. :D :D :D
 
da odgovorim iako nije meni direktno upućeno:

STF (bar sam ja tako razumeo) nije rekao da su ovo dobra rešenja. Ja sam to shvatio kao potencijalna rešenja u skladu sa našim mentalitetom nabudženih i "pritrajnih" rešenja. Takođe u skladu sa željom sadašnje i naredne vlasti da makar daj TC izgura.
 
belka":1xuvw384 je napisao(la):
Da bi se izmestila železnička stanica, moraju da se izgrade nekoliko objekata, Prokop i ostali objekti, dakle kada će to biti završeno? Do kraja ove godine? Pa šta je ovo ludnica, kome se obraćate tim rečima? Mi smo svi ludaci, a vi ste pametni i znate da će se Prokop izgraditi do kraja godine?
Gde si video da je ovo napisao bilo ko u bilo kom planu koji su nam pokazali? Kad su rekli da će Prokop do kraja ove godine, itd, itd...?

Rekli su da do kraja godine skidaju ono što ionako ne koriste, plus jedan teretni kolosek koji koriste i koji im treba, pa će zato CIP napraviti projekat novog privremenog koloseka koji će onda koristiti sve do poslednje faze čišćenja SA.

Zašto onda pišeš o nečemu što niko nigde nije rekao, objavio, napisao?

belka":1xuvw384 je napisao(la):
Druga varijanta: gradiće se tržni centar, u nadi da će sinhrono, kada bude završen biti uklonjen železnicčki saobraćaj, svi koloseci i železnička stanica, kako bi odmah usledila saobraćajnica koja će ga povezati sa Savskom. Hajde da vidimo i to čudo.

E, to su rekli.
Ali, kada već znaš da su to rekli, čemu onda onaj tvoj prvi paragraf koji sam citirao, čemu trošenje tastature na komentarisanje nečega što niko nije rekao???

Inače, slažem se sa tobom, ae da vidimo i to čudo da paralelno rade TC i skidaju koloseke predviđene druge faze čišćenja SA. :kk:
 
ako cemo tako, tj ako pricamo o mogucim a ne o smislenim resenjima zasto ne bi rekli da je potencijalno resenje da ne bude uopste kolskog prilaza i da se gradjevinski materijal, ljudi i roba na lokaciju dopremaju samo vazdusnim i recnim putem, skakanjem ili bacanjem sa gazele, iskakanjem iz voza u pokretu ili teleportacijom.
 
^^^ Još jedan pokušaj duhovitosti.

Zuma":denjel2c je napisao(la):
...imamo u najavi i vrlo neobičnu kombinaciju prava i obaveza dve strane, u kojoj mi izgleda bezuslovno i odmah otuđujemo zemljište i preuzimamo takođe bezuslovnu obavezu njegovog izrazito skupog čišćenja, dok za uzvrat dobijamo jedino OBEĆANJE da će se u zavisnosti od njihove procene buduće ekonomske isplatljivosti možda nešto graditi o trošku investitora, AKO uopšte druga strana tada bude smatrala da ima smisla još nešto graditi, i KAD druga strana bude smatrala da ima smisla još nešto graditi.

Koliko su nam do sada rekli i ako sam dobro razumeo, planiraju da:

Grad Beograd i Eagle Hills (firma koju osniva Emaar Properties za potrebe projekta BnV) postanu suvlasnici preduzeća ''Beograd na Vodi'' koje će biti osnovano posle izbora i formiranja novih republičkih i gradskih organa vlasti.
Na to preduzeće BnV će biti preneto zemljište. A, pominju da će odnos vlasništva biti 1/3 mi, 2/3 Arapi.

Dakle, ne prenosi se vlasništvo nad zemljištem, nego je Beograd i dalje vlasnik tzv. idealne trećine.
Nije to fizička podela u kojoj će biti parcela veličine 1/3 od ukupne površine, koja će onda biti isključivo BGD vlasništvo, i jedna druga znatno veća parcela (koja predstavlja 2/3 zemljišta) koja će biti vlasništvo Eagle Hills (Arapa), nego je u pitanju tzv. ''idealna trećina'', tj. od svakog metra kvadratnog bilo gde u okviru SA, mi imamo 1/3.
Zato što džabe dobijaju 2/3 zemljišta, Arapi će snositi kompletne troškove izgradnje, dakle i komunalnog (struja, voda, kanalizacija, putna infrastruktura...) uređenja zemljišta, što bi inače radio grad od takse koji bi naplatio, a ovde je neće naplatiti.
Jesam li ja to što pričaju dobro razumeo?

Zuma":denjel2c je napisao(la):
Tako da ispada da mi imamo bezuslovni i celoviti prethodni trošak za koji dobijamo samo obećanje...
Mi imamo trošak pa trošak da završimo Prokop, izmestimo autobuske stanice (BAS i Lasta) i sve ostalo što treba da se uradi. Mi taj trošak imamo pa imamo sve i da niko neće da pravi ništa u SA.

Iluzorno je očekivati da bilo koji investitor (u ovom slučaju Emaar Properties) treba da plaća izgradnju objekata u SA, treba da plaća i struju, vodu, kanalizaciju, puteve za sve te objekte...ali isto tako treba i da nam plati da završimo sve naše projekte koje odlažemo poslednjih par decenija, od Prokopa pa dalje...i da mi tako ništa ne platimo, ali da nam preda 1/3 vlasništva nad onim što se napravi, da delimo zaradu po tom principu od svih tih kvadrata.
Dajte ljudi, gde je razum tu? :roll:
 
razgrađevinar

Неозбиљан си.

Небитно је колико колосека треба да пружни прелаз премости, већ колики обухват железничког саобраћаја прелази преко тог прелаза. Преко тих 6 колосека прелази иста количина саобраћаја као и преко она 2 код Сајма па нема неких великих проблема. Понекад има великих гужви, али то није константна појава.

Сви проблеми које си навео су решиви.

Прилаз са НБГ-а и Бановог брда би ишао преко прелаза број 4. НБГ са Газела ка Сајму и подвожњак /прилаз 4/. Правац са Бановог брда до Мостара, полукружно, па на прилаз 4. Из Земуна и северног НБГ-а преко Моста Миладина Зарића па десно улицом Круг ж. станице. Из старог града преко Немањине па Савском и на пружни прелаз. Са аутопута на Мостар па на прилаз 4.

Дакле, не видим разлог да се спрдаш са телепортацијом. Све је ово итекако изводљиво.

И, као што је рекао:

mekbejn

Нисам мислио да су ово савршена решења него могућа, и ПРИВРЕМЕНА до фазе 2. Ниједно привремено решење није савршено. Битно је да је итекако изводљиво.
 
neshaoct":1lqf1qxb je napisao(la):
.... da delimo zaradu po tom principu od svih tih kvadrata.
...

Zaradu?
Ko su kupci ovih (zamišljenih) nekretnina?
Da li postoji odgovor na to pitanje, osim: "to je briga investitora", "investitor je ozbiljan" i "ne bi ulagali da ne misle da imaju kome da prodaju"?
 
E kad smo došli do vlasništva tu već delujem ja i moja struka. Da li nekome zvuči racionalno, smisleno i u funkciji zaštite naših interesa, da formiramo preduzeće u koje unosimo zemljište kao kapital i postajemo time njegovi vlasnici sa 1/3 udela, a Arapi ne unose ništa, već samo obećanje da će izgraditi 2 miliona kvadrata i infrastrukturu i postaju vlasnici 2/3 tog preduzeća? Za one koji ne razumeju, ovakvim aranžmanom, Arapi odmah putem vlasništva u preduzeću postaju vlasnici i 2/3 zemljišta u SA, a da ništa nisu izgradili. Kakve to treba da budu zaštitne odredbe u tom ugovoru koje će nas spasti ako Arapima nešto krene po zlu ili neće da grade ili ne mou da se prodaju kvadrati po 3.000 evra kvadrat? Da li vi razumete da sve i da se upnemo iz sve pravne snage, znanja i moći je nemoguće predvideti hiljade faktičkih i pravnih situacija u kojima taj ugovor ne može da se realizuje u svemu onako kako je zamišljen? A SA otišao i nema ga više. Pored svega, taj ugovor po nas nosi i breme da mi sami moramo da završimo deo poslova oko SA vezan za izmeštanje železnice koji košta nemilice mnogo, kao i onu eksproprijaciju od 5% zemljišta i objekata, a možda i više objekata, koja isto tako košta nemilice mnogo. Zapitajte se sada kuda sve to vodi i koliki je rizik za nas?

Arbitraža za sporove ove vrste je pazite slučaja, nigde drugo nego u Dubaiju. Mislite i o tome.

Što se tiče kritike Neshaoct, slažem se i prihvatam, ima paušalnosti u tome kako sam rekao, ali stvari se upravo vezuju za to da treba izgraditi Prokop da bi se gradilo u SA. Sve ovo što je napisao STF je neprihvatljivo u vezi pristupa, to tako može, ali to nije to. To je budženje saobraćajnog pristupa za tržni centar pomoću štapa i kanapa. Jedini regularan pristup tržnom centru na poziciji na kojoj je nacrtan je direktno iz Savske, bez pruge sa ulivom-izlivom minimum 2+2, a po mogućstvu i 3+3. Sve ostalo je neprihvatljivo, tačnije neće biti prihvatljivo investitoru. Niti će on prihvatiti da on izgradi tržni centar, a da nas sačeka da uradimo ovu saobraćajnicu.

Dakle, da ne tupimo, sve da se skloni, pa da se priđe tržnom centru.
 
besmisleno je.. ja sad treba valjda da zacutim i prihvatim da ce voz iz npr budimpeste dolaziti preko sajma iz pravca resnika. ako mi u prvoj recenici tako samouvereno napises tako ociglednu neistinu onda je stvarno nebitan broj koloseka ili cinjenica da iz pravca b brda nije moguce skretanje na sajam ili da zaricev most ima jednu traku kojom idu automobili i tramvaji a da su mu pristupne saobracajnice na nivou ulaska u mali idjos s aobe strane, da iz starog grada u nemanjinu moze da se stigne samo preko slavije.. oprosti na vremenu koje si utrosio da me prosvetlis
 
relja":161ye9vx je napisao(la):
neshaoct":161ye9vx je napisao(la):
.... da delimo zaradu po tom principu od svih tih kvadrata.
...

Zaradu?
Ko su kupci ovih (zamišljenih) nekretnina?
Da li postoji odgovor na to pitanje, osim: "to je briga investitora", "investitor je ozbiljan" i "ne bi ulagali da ne misle da imaju kome da prodaju"?

Dakle, u startu odbacuješ bilo koji drugi odgovor osim konkretnog spiska firmi i/ili pojedinaca koji će biti zakupci i/ili kupci svih tih kvadrata?

Zašto takav spisak nisi tražio od Grujića kad je počeo da pravi WEST65? Ne nekakve potencijalne kupce njegovih stanova, nego konkretno ko će ti Grujiću kupiti te stanove kada se u Beogradu proda manje od 5 stanova mesečno?

Zašto takav spisak ne tražiš od Grka koji hoće da prave nov Hotel Jugoslavija? Koliko sam pratio, na forumu je registrovan čovek ispred investitora tog projekta, objasnio je šta bi sve pravili, objasnio kakve su opstrukcije imali do sada...ali, nisam upamtio da sam video tvoje pitanje u kome od njega tražiš spisak kupaca/zakupaca tih kvadrata koje će izgraditi, da bi onda (pošto dobiješ taj spisak) njihov projekat smatrao realnim, mogućim, ostvarivim?

Ovako mogu da ti nabrajam sve i jednu gradnju u BGD-u, shvataš poentu.
Zašto se taj spisak traži samo od projekta BnV, pri čemu se zna da u ovom trenutku takav spisak nema niko?

Razumem da je drugačija finansijska konstrukcija tih projekata. Kupili ljudi zemljište, platili šta treba gradu...
Ovde za BnV investitor neće platiti ništa zemljište, ali isto tako će podeliti vlasništvo nad kvadratima (koje Grujić naravno neće jer je on platio sve, ili grci, ili itd, itd...)

Međutim, ovde se pitanje o potencijalnim kupcima/zakupcima tih kvadrata postavlja kao nekakav ultimativni dokaz ozbiljnosti projekta. Kad je već tako, zašto se taj ultimativni dokaz ne traži i za druge investitore i njihove projekte po gradu, državi?

Paralela:
Država je ušla u zajednički posao sa Fiatom. 1/3 vlasništva ima Srbija, 2/3 ima Fiat.
Jesmo li prethodno tražili od Fiata da nam dostavi spisak svih kupaca modela 500L kako bi bili sigurni da je investicija u koju ulazimo opravdana, ili smo ušli u ceo posao samo sa verovanjem u Fiat da će zaista prodavati preko 100.000 automobila godišnje....dakle, prihvatili poslovni rizik i uložili pare?
 
belka":mflc82q7 je napisao(la):
Za one koji ne razumeju, ovakvim aranžmanom, Arapi odmah putem vlasništva u preduzeću postaju vlasnici i 2/3 zemljišta u SA, a da ništa nisu izgradili. Kakve to treba da budu zaštitne odredbe u tom ugovoru koje će nas spasti ako Arapima nešto krene po zlu ili neće da grade ili ne mou da se prodaju kvadrati po 3.000 evra kvadrat? Da li vi razumete da sve i da se upnemo iz sve pravne snage, znanja i moći je nemoguće predvideti hiljade faktičkih i pravnih situacija u kojima taj ugovor ne može da se realizuje u svemu onako kako je zamišljen? A SA otišao i nema ga više...

Arbitraža za sporove ove vrste je pazite slučaja, nigde drugo nego u Dubaiju. Mislite i o tome.


А у арбитражи Аганлија, Кучук-Алија... :lol:
 
west65 ima 165,000 kvadrata, a ovde se pominje 3 miliona kvadrata što je samo 20 puta više :)

Da 2008. nije nastupila kriza i da smo nastavili istim tempom da pumpamo balon ti kvadrati bi imali smisla. Problem je što se obim poslovanja od tad nije povećao nego podelio sa 5.
 
Neco, ali tamo se radi o pojedinačnim objektima (btw West je još uvek polu useljen), a ovde bi da grade pola opštine, sa još više komercijalnog prostora (a u Beogradu neuseljenog i poluzavršenog poslovnog prostora koliko hoćeš).

Ako je trebalo da dobijem tri odgovora koja sam u staru odbacio - onda sam ubo poentu.
 
ftj":5xnhquui je napisao(la):
west65 ima 165,000 kvadrata, a ovde se pominje 3 miliona kvadrata što je samo 20 puta više :)

Bitan je princip.
Zato i piše da ni za jedan drugi priojekat nije tražen na forumu taj ultimativni dokaz ozbiljnosti projekta preko spiska kupaca/zakupaca. Ni kad je pravljen TC Stadion, ni Delta City, ni TC Ušće, ni Airport City, itd, itd...saberi sve te kvadrate izgrađene ili najavljene (o čijim projektima se piše po forumu).
Dakle, suština je da razumeš celinu, a ne da se uhvatiš jednog projekta i onda samo njega (tu kvadraturu) porediš sa BnV.
 
Ovi koloseci su jako blizu peronima, tako da kolicina saobracaja ne moze biti ista. Dolazak manevarke, odvoezenje vagona manevarkom, odlazak lokomotive, dovozenje vagona manevarskom, odolazak manevarke, dolazak lokomotive, i na kraju odlazak voza. U tom periodu je pruzni prelaz bio zatovren 8 puta, a kod sajma samo dva puta.

Pruzni prelaz na 500m od Glavne zeleznice stanice? Mislim sve je moguce ali je potpuno nerealno. Zeleznicka stanica ce dugo ostati na mestu na kojem je, a u dalekoj buducnosti kada se oslobodi veci deo prostora i napravi celokupna nedostajacu infrastruktura bice moguce osloboditi ovaj prostor i razviti ga na pravi nacin. Nadam se da ce i tada ostati nekoliko ukponaih koloseka jer je vredno imati stanicu na takvom mestu.
 
Vrh