Zuma
Professional
- Učlanjen(a)
- 19.05.2009.
- Poruke
- 10.853
- Pohvaljen
- 26.091
stf":wjsf72kq je napisao(la):belka":wjsf72kq je napisao(la):Niko još nije između ostalog objasnio kako će se prilaziti budućem-koji-će-se-sigurno-graditi tržnom centru:
То није нека филозофија. Било којом улицом из Савске. Пружни прелаз са рампама може да се направи за врло мало новца и врло брзо. Заборављамо да се и Сајму прилази преко пружних прелаза са рампама а Сајам је ипак велики комплекс који генерише изузетно високе посете.
Prelaz kod Sajma uopšte ne može da se poredi sa onim koji bi bio potreban ovde. Tamo postoji samo par koloseka koji preko petlje Radnička dolaze sa juga. Na ovom prelazu bi smo imali još i železnički saobraćaj kompozicija sa naftom iz NISovog stovarišta koji sada idu prugom iza sajma, pa onda i sve vozove koji preko dva mosta dolaze sa druge strane Save. Pa zatim se mora preseći sam veoma razuđeni zeleznički čvor, koji ima svoj sopstveni interni saobraćaj, jer se tu vozovi sastavljaju, proveravaju i pripremaju za put, a oni koji dolaze usmeravaju u razne perone. Što se tiče automobilskog saobraćaja koji sve to mora stalno da preseca, on treba da obezbedi pristup "najvećem tržnom centru u jugoistočnoj Evropi", sigurno sa nizom dodatnih zabavnih sadržaja da bi se u kupovinu privukle porodice sa decom, pa onda, po njima se sigurno odmah gradi i sama kula nepoznatog broja spratova, i još dve zgrade. Tu je i sama obala Save. Pa onda imamo robni transport koji ažurno treba da snabdeva prodavice sa masovnim i dnevnim prometom robe (mleko, sokovi, voda ...). Količinu saobraćaja koji će ova dva (ili 4) objekta ovako ogromnih razmera da proizvedu je teško i zamisliti. Imamo iskustvo saobraćaja oko TC Ušća kao neku krajnje mini varjantu onoga što će biti ovde. Kakav može biti maksimalni protok vozila ako sve ovo veoma često mora da čeka na spuštenu rampu jer sasvim bukvalno prolazi po sred glavne gradske železničke stanice?
Šta sve pristupni put sa rampom mora da preseče vidi se na slici koju sam ranije postavio. Nešto će se verovatno ukloniti, ali koliko? Takođe, uklanjanje nekih koloseka uopše ne utiče na učestanost prolaska kompozicija. Morali bi da se drastično reorganizuju, a pitanje u kojoj je meri to fizički moguće bez dodatne gradnje železničkih kapaciteta na drugom mestu.
Dakle, kao što sam ranije napisao, varjanta sa rampama jeste moguća, ali sem utiska da će ukrštanje dva ovako velika saobraćajna toka teško da fukcioniše samo uz pomoć rampe, nije lako reći bilo šta određenije.