Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

zanimljiva mi je ova rasprava i dugo je pratim. mene buni sto svi malo govore o starom zeleznickom mostu, tj njegovoj funkciji u celoj prici. ili sam nesto preskocio? zasto ne moze da bude on recimo buduci metro most? ili da se prepravi u tramvajski, bude pesacko biciklisticki tu (ovo sam jedino video kao predlog) ili na drugoj lokaciji, premesti uzvodno i bude spona nbg-a i ade ili nizvodno... ne znam, da li postoji ikakav kao zvanican plan ili ideja?
 
i jos jedna stvar.. ja sam skroz laik ali recimo da volim da mudrujem.. taj metro na nbg-u, pa diskusija da li podzemno ili nadzemno, pa se gleda cena... niko ne spominje prosto ukopavanje, nbg je ionako nasut.. ukopas malo, prevuces prelaze gore gde treba i eto ga.. ne kosta ko metro a ne smeta gore? ne kapiram, u cemu je problem?
 
Mnogo si preskočio. O tom mostu je bilo i te kako dosta govora na ovom forumu. Biću slobodan da malo citirem sebe. Pisao sam da taj most treba sačuvati na mestu gde je pošto je to prvi most preko Save u Srbiji, jedini napravljen u XIX veku. Preko njega će ostati železnička veza za staru stanicu kao i za oni prugu koja ide pored Sajma i spaja se sa prugom za Topčider i dalje na jug. Ukoliko se pak odluči da se pruga ukine (sa čime se ne slažem ali razumem da ima argumenata i tome u prilog) most će se iskoristiti kao pešačko-biciklistička staza. Suviše je uzak da bi bio metro most, tramvaj će ići preko novog mosta koji se sada gradi. To što predlažeš njegovo pomeranje uzvodno ili nizvodno sasvim je u skladu sa tvojim imenom koje koristiš na ovom forumu.
 
pogresno ste me razumeli, i ja bih najradije da ostane tu, zanimale su me ideje koje su u opticaju. i potpuno se slazem sa vama, sem u delu o ukidanju pruge. ne razumem to pateticno insistiranjanje na tradiciji, kao da mi imamo neku tradiciju zeleznice. zgrada da, muzej odlicno, sine nikako. eno im ga kusta pa nek uzivaju u retro stilu. 21 vek je i taj prostor treba oziveti na adekvatan nacin a ne ostavljati oziljke u vidu pruge. to sam kao sto mozete videti predlozio post gore, ali za nbg gde je to mnogo logicnije i ekonomski i istorijski i arhitektonski i u svakom smislu

ps. nik ste skroz pogresno protumacili. ja npr vas ne dozivljavam kao brdo nacickano kucama
 
Ono za nik je bila šala, drago mi je da se nisi naljutio kao svojevremeno onaj Relja koji mi je napisao post pun mržnje. Što se tiče tradicije na njoj insistiraju svi stari gradovi sveta. U Moskvi su obnovili Hram Hrista spasitelje koji je Staljin srušio 1933 a narod prilozima podigao u XIX veku. Ali železničari nisu opsednuti tradicijom (koliko sam bio oduševljen toliko sam bio iznenađen kada sam čuo za obnavljanje Šarganske osmice) već smatraju da je za funkcionisanje železnice u Beogradu apsolutno potrebno zadržavanje starog Ž. mosta i stare stanice. U želji da ostane pruga oko Kalemegdana ima elemenata tradicije pošto će ona postati sasvim suvišna izgradnjom železničke zaobilaznice sa mostom kod Vinče. Sam prokop ne moža da preuzme sve funkcije stare stanice. Oni koji se brinu za s. amf. i silazak grada na reke namju za to nikakvog razloga. Pa i mi koji smo za čuvanje stare stanice takođe to želimo. VBidećeš, grad će sići na reke i dobićemo uređen SA. ŽELEZNICA TU NEĆE NIŠTA SMETATI.
 
ma sve je ok :) da opravdam nic rekao bih da beoogradu od zeleznice treba samo teretna stanica uz obilaznicu i nbg i jos jedna na jugu za ljude. Sve drugo se resava gradskim prevozom, kojim god. Isto vazi i za reku. Ruglo u centru koje prave nije nikakva tradicija i gradjani bi ovde platili da se to prekine. Bez ljutnje, jos samo da u slavu nase duge letacke tradicije tu stavimo i mali sportski aerodrom, kakav transportni potencijal tu tek cuci.

Edit: mislim na ruglo na reci, tj nase recno brodarstvo.
 
Ne mozes staviti avion na toj lokaciji jer ne bi imao gde da uzleti:)
 
dedinje":3srz6w9z je napisao(la):
prvi most preko Save u Srbiji, jedini napravljen u XIX veku.
Bez ljutnje za ovaj komentar, posebno jer se slazemo po pitanju ocuvanja mosta, ali mala ispravka - to je treci zeleznicki most preko Save, i napravljen je posle drugog svetskog rata. Pre njega je postojao prvi most iz 1884. (kada je i otvorena zeleznica u Srbiji), koji je srusen u Prvom svetskom ratu, obnovljen 1919, pa je most iz 1919 srusen 1941. Ovaj most je deo ratne reparacije, i koliko se secam, ceo je dopremljen iz Nemacke, gde je ranije pripadao nekom drugom gradu (specijalista sam za 19. vek, te vam nazalost o tome ne mogu reci nesto vise).

Inace mostova preko Save je bilo i ranije, jos u doba Rimljana, kao i u doba madjarske uprave, Habsburga i Osmanlija - sto kamenih, sto drvenih, sto pontonskih.

To ne znaci da ovaj most ne bi trebalo sacuvati, ali mislim da se nalazi na uzasnoj lokaciji, i da bi bio primereniji kao pesacki most (mozda i u nekoj drugoj boji).
 
Dobri znam za te mostove koje pominješ. Ovaj sadašnji je čak pomeren za oko 2 metra kada je obnavljan 1945. Te godine su vozovi išli samo do Zemuna. Naravno da konstrukcija nije ista ali to se sve broji kao jedan most. Kad pomenu Rimljane - to je ipak suviše davno bilo. Oni su pravili most preko Dunava (Trajanova tabla obeležava to mesto) Inače, da je most malo pomeren vidi se jasno po onom betonskom osloncu mosta sa novobeogradske strane. Tokom srednjeg veka bilo je sigurno i pontonskih improvizovanih mostova preko Save u Srbiji koje su pravili ili Austrijanci ili Turci. Ne verujem da su Mađati ili Turci pravili kameni most preko Save. To bi bilo neizvodljivo sa ondašnjom tehnikom.
 
jovanovm":126ooui4 je napisao(la):
Inace mostova preko Save je bilo i ranije, jos u doba Rimljana, kao i u doba madjarske uprave, Habsburga i Osmanlija - sto kamenih, sto drvenih, sto pontonskih.
Nemoj sad da preteruješ, 300 mostova!!! Ma idi begaj :lol:
 
@dedinje
U redu je ako znate, ali ne biste onda trebali pisati da je to prvi most preko Save u Srbiji, neko bi mozda to mogao procitati i shvatiti vas ozbiljno.

@GOJE
Hm, npr...

Beograd, 1695, mapa Van de Loosa (Izvor, Digitalna Biblioteka Narodne biblioteke Srbije http://digital.nb.rs/collection/ka-beograd)

Mislim da su mostovi ocigledni...

n7CnC.jpg
 
Pa nisu baš mnogo očigledni, ko zna šta je to bilo, verovatno su samo povezali čamce od obale do obale.
 
@jovanovm,

pa ja sam se samo šalio, osim ako stvarno nisi mislio na 300 mostova!!!!

Bre bre
 
Стари железнички мост свакако треба да остане, али никако као железнички, већ као пешачко-бициклистички.
 
još ja krenuo da razmišljam dal' je stvarno bilo 300..... no dobro. Problem je što često volim da se šegačim. :vops:
 
Wile E. Coyote":3ph8uckj je napisao(la):
Стари железнички мост свакако треба да остане, али никако као железнички, већ као пешачко-бициклистички.
+1
Lepo i korisno:)
 
dranagstoj":3fkidu3o je napisao(la):
Wile E. Coyote":3fkidu3o je napisao(la):
Стари железнички мост свакако треба да остане, али никако као железнички, већ као пешачко-бициклистички.
+1
Lepo i korisno:)
Apsolutno. +1
 
Stari železnički, i svi koji su pre njega bili na njegovom mestu, je pravi svedok istorije.

Postoji i izvesna lepota i elegancija u masivnoj čeličnoj rešetki i stubovima od kvadratnig blokova.

U stvai, on i jeste - simbol Beograda, za razliku od budalaština koje nam malo malo pa "prodaju".

Malo da ga očiste od korozije i ofarbaju u gloss-crno pa da zasija...

Možda bi ga i drugačije gledali kada bi se rasčistila okolina mosta od fabrika betona i skladišta graševiskog materijala, i napravio pešačko biciklistički prilaz iz Vladimira Popovića šetalištu pored Save... ehhh
 
Tako je mr Reljo!

Ja bi ga po ovom planu stavio kao pesacko-biciklisticki da ide na bulevar zorana djindjica.Time bi i ostao i jedini most sa stubovima u savi kao svedok istorije grada i gradjevinarstva kada je sazidan.

001-1.jpg
 
Vrh