BAS se seli na Novi Beograd
20. januar 2011. | 10:17 | Izvor: Novosti, Press
Beograd -- Najveći autobuski terminal BAS biće izmešten iz Karađorđeve ulice na Novi Beograd, a zemljište na kome se sada nalazi pripada državi.
Preduzeće BAS nalazi se na zemljištu "Železnica Srbije", a privremena lokacija na kojoj je već više od 40 godina osnovni je problem najvećeg autobuskog terminala u Srbiji.
Ideja izmeštanja stara je više decenija, međutim, svi dosadašnji projekti su propali.
Ipak, Generalnim urbanističkim planom donetim još 2003. godine predviđeno je da se "peroni" iz Karađorđeve ulice presele na levu obalu Save.
Izmeštanje nepotrebno?
Prema pojedinim stručnjacima, izmeštanje je nepotrebno. Studija eminentnih profesora Saobraćajnog fakulteta, koju je BAS svojevremeno naručio, pokazuje da 88 odsto putnika autobuskog prevoza gravitira ka starom delu grada. Takođe, stručnjaci su rekli da 80 odsto prevoznika koji koriste BAS usluge ne voze preko mostova na Savi.
Posle izgradnje mosta preko Ade Ciganlije, BAS bi trebalo da se "uparkira" na prostoru između ulica Jurija Gagarina, Milutina Milankovića i Antifašističke borbe na Novom Beogradu.
Izmeštanje glavne autobuske stanice smanjilo bi saobraćajno opterećenje u ovom delu grada, gde sada dnevno dolazi na stotine autobusa. Nova autobuska stanica, na levoj obali Save, trebalo bi da bude znatno veća od postojeće i veoma dobro povezana sa ostalim saobraćajnicama.
Tim delom Novog Beograda proći će trasa Unutrašnjeg magistralnog poluprstena, biće izgrađen novi most preko Ade, a stručnjaci kažu da je to idealna lokacija koja će omogućiti nesmetani prilaz vozilima iz svih pravaca.
Tako bi autobusi koji dolaze iz pravca Niša, preko "Gazele" dolazili na buduće stajalište, a zaobišli bi Savsku i ostale centralne gradske ulice. Putnici sa Ibarske magistrale stizali bi preko budućeg mosta koji će spajati Čukaricu i Novi Beograd.
To će rasteretiti saobraćaj, pre svega u Bulevaru vojvode Mišića. Takođe, autobuska stanica će biti povezana ne samo sa drumskim, već i sa železničkim saobraćajem. Pored sadašnjeg "Buvljaka" nalazi se železničko stajalište, a predviđeno je da na ovom potezu saobraća i linija metroa.
Još osamdesetih godina prošlog veka, Generalnim urbanističkim planom bilo je predviđeno lociranje preduzeća na tri mesta - Autokomandi, Pančevačkom mostu i Zemunu. Preduzeće je u projekte od 1976. do 1982. godine uložilo mnogo novca.
U izradu kompletnog projekta za JUG-Autokomanda uloženo je oko milion evra, ali se od toga na kraju odustalo, kao i od pokušaja stvaranja obodnih stanica Žarkovo, Pančevački most, Zemun, 1985. godine.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=01&dd=20&nav_id=487102