Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Obratite paznju u diskusijama ljudi,primetih da se zene/devojke u zadnje vreme radije udaju na NBG jer su tamo shopping centri.

Verovali ili ne...

Autobuska stanica kad vec ne moze kod autkomande bi bila fenomenalna sa istocne strane kod prokopa na mestu tih kucica.A na zapadnoj strani bi legla neka kulica.Da autobuska stanica bude sa desne strane ne bi bilo dobro jer je previse blizu mostarskoj petlji.

Posle ovog gledanja alternative za autobusku stanicu javise mi se ideje za istocni deo bg cvora koji bi pokrio vozdovac pa do boleca,otvoricu za neki dan temu o tome :)
 
vucko":fjqacoco je napisao(la):
Obratite paznju u diskusijama ljudi,primetih da se zene/devojke u zadnje vreme radije udaju na NBG jer su tamo shopping centri.

Verovali ili ne...
Ne.

Ovde su najpoželljniji frajeri.
 
...ajde malo da rusimo
evo zanimljive autobuske stanice iz mexico city-ja u bgu:
4.jpg
 
Malo si me zbunio, morao sam na Maps proveriti o čemu se radi. :lol:

Da, bilo bi super da Beograd ima 500 000 stanovnika i da se tek sada razvija...
 
BAS se seli na Novi Beograd
20. januar 2011. | 10:17 | Izvor: Novosti, Press
Beograd -- Najveći autobuski terminal BAS biće izmešten iz Karađorđeve ulice na Novi Beograd, a zemljište na kome se sada nalazi pripada državi.



Preduzeće BAS nalazi se na zemljištu "Železnica Srbije", a privremena lokacija na kojoj je već više od 40 godina osnovni je problem najvećeg autobuskog terminala u Srbiji.

Ideja izmeštanja stara je više decenija, međutim, svi dosadašnji projekti su propali.

Ipak, Generalnim urbanističkim planom donetim još 2003. godine predviđeno je da se "peroni" iz Karađorđeve ulice presele na levu obalu Save.

Izmeštanje nepotrebno?

Prema pojedinim stručnjacima, izmeštanje je nepotrebno. Studija eminentnih profesora Saobraćajnog fakulteta, koju je BAS svojevremeno naručio, pokazuje da 88 odsto putnika autobuskog prevoza gravitira ka starom delu grada. Takođe, stručnjaci su rekli da 80 odsto prevoznika koji koriste BAS usluge ne voze preko mostova na Savi.

Posle izgradnje mosta preko Ade Ciganlije, BAS bi trebalo da se "uparkira" na prostoru između ulica Jurija Gagarina, Milutina Milankovića i Antifašističke borbe na Novom Beogradu.

Izmeštanje glavne autobuske stanice smanjilo bi saobraćajno opterećenje u ovom delu grada, gde sada dnevno dolazi na stotine autobusa. Nova autobuska stanica, na levoj obali Save, trebalo bi da bude znatno veća od postojeće i veoma dobro povezana sa ostalim saobraćajnicama.

Tim delom Novog Beograda proći će trasa Unutrašnjeg magistralnog poluprstena, biće izgrađen novi most preko Ade, a stručnjaci kažu da je to idealna lokacija koja će omogućiti nesmetani prilaz vozilima iz svih pravaca.

Tako bi autobusi koji dolaze iz pravca Niša, preko "Gazele" dolazili na buduće stajalište, a zaobišli bi Savsku i ostale centralne gradske ulice. Putnici sa Ibarske magistrale stizali bi preko budućeg mosta koji će spajati Čukaricu i Novi Beograd.

To će rasteretiti saobraćaj, pre svega u Bulevaru vojvode Mišića. Takođe, autobuska stanica će biti povezana ne samo sa drumskim, već i sa železničkim saobraćajem. Pored sadašnjeg "Buvljaka" nalazi se železničko stajalište, a predviđeno je da na ovom potezu saobraća i linija metroa.

Još osamdesetih godina prošlog veka, Generalnim urbanističkim planom bilo je predviđeno lociranje preduzeća na tri mesta - Autokomandi, Pančevačkom mostu i Zemunu. Preduzeće je u projekte od 1976. do 1982. godine uložilo mnogo novca.

U izradu kompletnog projekta za JUG-Autokomanda uloženo je oko milion evra, ali se od toga na kraju odustalo, kao i od pokušaja stvaranja obodnih stanica Žarkovo, Pančevački most, Zemun, 1985. godine.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=01&dd=20&nav_id=487102
 
BAS se seli na Novi Beograd
20. januar 2011. | 10:17 | Izvor: Novosti, Press
Beograd -- Najveći autobuski terminal BAS biće izmešten iz Karađorđeve ulice na Novi Beograd, a zemljište na kome se sada nalazi pripada državi
Bolje je moje resenje.
 
Jasno je da zele da izgradnjom mosta i prebacivanjem autobuske stanice smanje guzve u bulevaru vojvode misica,verujem da zbog toga tvoje resenje nece skoro doci na red.Mada bi bilo lepo da bude kao sekundarna autobuska,kao sto ce recimo prokop biti glavna,a sekundarna zeleznicka nbg.
 
Jel bi ta moguca lokacija za BAS bila ova gde je nehigijensko naselje ili na mestu sadasnjeg buvljaka?
 
Nije moguca vec sigurna,cim se zavrsi prokop i poteraju se stvari oko savskog amfiteatra(eventualno pocne graditi most umesto starog savskog na istom mestu).Tacno taj blok 42 ce biti nova lokacija autobuske stanice,tamo gde je sada romsko naselje i parking za buvljak.
 
Ne razumem zašto je toliko problematično da stanica bude na Novom Beogradu.

Pre svega, biće na dobro povezanom mestu. I dalje pored železničke stanice, i dalje pored više linija tramvaja, bliže autoputu.

Gravitiranje ljudi ka prostoru južno od Dunava i Save se smanjuje, a uz novi most koji praktično vodi do stanice ovako je bliže svima zapadno od pruge, Miljakovcu, Kanarevom brdu.. što je nezanemarljiva populacija koja ne gubi ništa preseljenjem. Ok, biće više prelaženja mostova nego ovako, ali i kod stanice na Autokomandi bi bila potrebna jaka nova infrastruktura da bi preuzela putnike - ljudi koji vuku torbe neće baš biti srećni ako budu morali posle silaska s tramvaja da pešače 300-400 metara, trenutno samo linija 17 prolazi tim delom autoputa i nema previše načina da se tu povežu prolazne linije.. vezu s železnicom da i ne pominjem, blizu je Prokop, blizu je Karađorđev park, ali predaleko da bi većina ljudi išla peške..

Stanica na mestu Bipa mi je mnogo logičnija, uz praktično spajanje s Prokopom i mogućnosti povezivanja s tramvajem (veza Bigz-Autokomanda, do Slavije ili kroz Resavsku) i trolejbusom odozgo, a i za neki budući metro je zgodnije da obe stanice imaju vezu s jednom velikom metro stanicom..
 
@ Ink

Prvo, nisi obelezio BAS nego samo Lastinu i depo-e. BAS je sa druge strane mosta. Ali, da ne cepidlacimo.

BIP je koliko znam privatizovan, a ako nije, bice, sto znaci, ili nenormalno skupa eksproprijacija, ili izmestanje celokupne proizvodnje na periferiju, sto je opet skupo.
Na mestu tog naselja, nema mnogo stanovnika, ali, opet,zar je lakse preseliti celo naselje, nego graditi na gradskom zemljistu.Znaci, opet eksproprijacija za veliki broj kuca je preskupa. Osim toga, to naselje se nalazi na lepom brdu, pa se pitam, kako biste napravili stanicu na toj grbini, bez enormnih ulaganja?

Ono sto je najbitnije, nimalo se nece raskrciti Bulevar Vojvode Misica, a dodatno ce se opteretiti Mostarska petlja, i to, bas oni pravci, koji su i danas cepovi (govorim pre svega o pravcu NIS-Obrenovac).
Osim toga, plac gde se sada nalazi buvljak, je gotovo beskoristan, jer ce biti presecen nadvoje UMP-om. U takvom obliku, koristan je za samo par mogucnosti:
-MUP
-vatrogasnu stanicu
-Autobusku stanicu

Mislim da nisu mogli kvalitetnije da rese tako ocajnu lokaciju, a pravljenje glavne autobuske pored Prokopa je bacanje prilicno vrednog zemljista, i uz to skuplje resenje.

Za kraj, evo izvoda iz danasnjih Novosti:

novosti":3u4l2q3z je napisao(la):
Prema pojedinim strucnjacima, izmestanje je nepotrebno. Studija eminentnih profesora Saobracajnog fakulteta, koju je BAS svojevremeno narucio, pokazuje da 88% putnikaautobuskog prevoza gravitira ka starom delu grada. Takodje, strucnjaci su rekli da 80% prevoznika koji koriste BAS usluge, ne voze preko mostova na Savi.
Eminentni strucnjaci!:bash:
 
vucko":1a1yx6q6 je napisao(la):
BAS se seli na Novi Beograd
20. januar 2011. | 10:17 | Izvor: Novosti, Press

U izradu kompletnog projekta za JUG-Autokomanda uloženo je oko milion evra, ali se od toga na kraju odustalo, kao i od pokušaja stvaranja obodnih stanica Žarkovo, Pančevački most, Zemun, 1985. godine.
Bio bi red da BAS-u ponudimo nase usluge, za skromnih pola miliona mozemo da im odradimo i pet projekata a oni posle neka biraju :cool:
 
@stf

BIP je privatizovan,bese ga litvanci neki drze,ali mislim da ne radi,boga pitaj sta se tu desava.Po GUP-u stoji kao privredna zona,dakle,nece vrsiti prenamenu u skorije vreme.Verovatno dok prokop ne odrade da bi mu digli cenu i ekskluzivnost.

Kad se izmesti BAS i zeleznicka stanica bice prava bombonica da se napravi metro most sa 3+3 trake koji bi isao na treci bulevar,a sa strane starog bg-a na kruzni tok oko zeleznicke stanice.Mada bih ja ipak pravio neke manje petljice kao sto je jovin predlagao da bi lakse moglo da se skrene u karadjordjevu sa mosta i.t.d.
 
BIP je privatizovan ali privatizacija je raskinuta tako da je ponovo u državnom vlasništvu. proizvodnja je simbolična.... da je pameti kao što nije pogon za proizvodnju bi trebalo izmestiti i to prodati (pokloniti) nekom ko se bavi tom delatnošću a zemljište zasebno prodavati.......


dalje.... po mom mišljenju uopšte ne treba razvijati autobuski saobraćaj kao javni međugradski saobraćaj pa tako ne treba praviti dve ili tri autobuske stanice.. po meni ISKLJUČIVO treba razvijati železnički saobraćaj,

železnički saobraćaj je mnogo superiorniji od autobuskog, a u nekim slučajevima i avionskog, odnosno brži je, ekološki prihvatljiviji, ekonomičniji, sigurniji, pouzdaniji.....
naravno ovo sve važi u normalnim zemljama a ne u srbiji.
u nekim zemljama kad su uvedene brze železnice između velikih gradova avionske linije su ukidane.... prema tome to je pravac koji treba razvijat.

. primera radi kad se vozim putevima u inostranstvu stvarno retko mogu da vidim autobuse... uglavnom su auto putevi puni kamiona...



elem kod nas je neka pogrešna percepcija da železnica treba da bude socijalna kategorija. pa tako karta do od beograda do šida (120 km) košta između 2.5-3 eura u zavisnosti koja ste kategorija. ali kakva cena takva i usluga pa tako voz putanju od 120 km prelazi za 3 sata. primera radi u beču voz od koji vozi direktno od aerodroma do centra beča (15 km) (CAT) karta košto oko 7-8 eura. dok regularna linija koja vozi aerodrom beč košta oko 3.5 eura. naravno usluga u ovim vozovima je na "nivou"


dalje što se tiče ovih "eminentnih stručnjaka" mislim da oni u svojoj analizi uopšte nisu uzimali u obzir potrebu da se SA oslobodi železničkog, autobuskog i kamionskog saobraćaja nego su isključivo gledali samo gde je najbolje pozicionirati stanicu prema tome gde su se ljudi zaputili pa makar to bile terazije. prema tome njihova studija je pogrešna i trebali bi kolektivno da daju ostavke...
 
Neko je ocigledno izmesten u vremenu i prostoru. Ako je nesto najvaznije sa Beograd, to je oslobadjanje Karadjordeve i tog najblizeg mesta izlaza grada na reku, a to znaci obnovu dela parka koji je bio na mestu BAS, i nastavljao se do danasnjeg parka kod dolaznih perona, zatim pesacke ulice, umetnicke i ugostiteljske sadrzaje, restorane, galerije i sl.

Zeleznicki prevoz bi zaista trebalo da bude glavni iz brojnih razloga, a pre svega brzine, udobnosti i zastite zivotne sredine.

Nije dobro sto se zalazete za stanicu na Novom Beogradu, cudi me sto su u tome uporni bas Vucko i STF, koji znaju da prepoznaju sta je dobro bolje od mnogih ovde, ali ovde ste pogresili, jer Novi Beograd ima sve vecu gustinu naseljenosti, obala i prostor izmedju brodogradilista i toplane povezan sa onim kod Zel. st. N.Bg. ima likovne i prirodne mogucnosti koje tek treba osmisliti, zariti stanicu sa rekom buseva u to tkivo je prebacivanje Karadjordjeve na drugu stranu reka i novog veka !
 
Ali ideja rasterećenja Starog Beograda zvuči dramatičnije od "zagađenja" Novog Beograda... :kk:
 
Nije lepo zagađivati Novi Beograd, ali stanica negde mora da se napravi, a ni zagađivanje Autokomande nije naročito lepo..
 
Glas prirode":7i9t852l je napisao(la):
Nije dobro sto se zalazete za stanicu na Novom Beogradu, cudi me sto su u tome uporni bas Vucko i STF, koji znaju da prepoznaju sta je dobro bolje od mnogih ovde, ali ovde ste pogresili, jer Novi Beograd ima sve vecu gustinu naseljenosti, obala i prostor izmedju brodogradilista i toplane povezan sa onim kod Zel. st. N.Bg. ima likovne i prirodne mogucnosti koje tek treba osmisliti, zariti stanicu sa rekom buseva u to tkivo je prebacivanje Karadjordjeve na drugu stranu reka i novog veka !
Stanica negde mora da postoji. Izmedju Autokomande, Karadjordjeve i Buvljaka, definitivno je Buvljak najbolje rešenje, što zbog najbolje saobraćajne povezanosti, što zbog jako loše parcele, koja se praktično, nizašta drugo ne može ni upotrebiti.
 
@ stf

stf":23vwaiqa je napisao(la):
Prvo, nisi obelezio BAS nego samo Lastinu i depo-e. BAS je sa druge strane mosta. Ali, da ne cepidlacimo.
Upravu si.... my bad.... al je obelezena zona veca od BAS-a tako da nije velika mana.


BIP je koliko znam privatizovan, a ako nije, bice, sto znaci, ili nenormalno skupa eksproprijacija, ili izmestanje celokupne proizvodnje na periferiju, sto je opet skupo.
Prica koju sam ja cuo je da ce grad da preuzme BIP (propala je privatizacija) kako bi izmestio proizvodnju i oslobodio zemljiste.

Na mestu tog naselja, nema mnogo stanovnika, ali, opet,zar je lakse preseliti celo naselje, nego graditi na gradskom zemljistu.Znaci, opet eksproprijacija za veliki broj kuca je preskupa. Osim toga, to naselje se nalazi na lepom brdu, pa se pitam, kako biste napravili stanicu na toj grbini, bez enormnih ulaganja?
Slazem se sto se tice eksproprijacije - al ce ona morati da se obavi kad tad svakako. Bolje resenje jeste BIP-ov plac.

Ono sto je najbitnije, nimalo se nece raskrciti Bulevar Vojvode Misica, a dodatno ce se opteretiti Mostarska petlja, i to, bas oni pravci, koji su i danas cepovi (govorim pre svega o pravcu NIS-Obrenovac).
Nije tacno, veliki deo autobuskog saobracaja ce imati priliku da stize autoputem, pogotovo sa juga... Sto trenutno nije slucaj.

Osim toga, plac gde se sada nalazi buvljak, je gotovo beskoristan, jer ce biti presecen nadvoje UMP-om. U takvom obliku, koristan je za samo par mogucnosti:
-MUP
-vatrogasnu stanicu
-Autobusku stanicuMislim da nisu mogli kvalitetnije da rese tako ocajnu lokaciju, a pravljenje glavne autobuske pored Prokopa je bacanje prilicno vrednog zemljista, i uz to skuplje resenje.
Moguce da si upravu... Ukoliko se razvije metro, zavrsi most preko Ade i obnovi stanica Beovoza.
 
1804_ocp_w380_h300.jpg


Beogradska autobuska stanica biće izmeštena iz Karađorđeve ulice na levu obalu Save, na lokaciju sadašnjeg „buvljaka“
BAS se seli na Novi Beograd
AUTOR: B. S.
Priča o preseljenju Beogradske autobuske stanice iz Karađorđeve ulice na neku drugu lokaciju, nije nova. Još osamdesetih godina prošlog veka, Generalnim urbanističkim planom bilo je predviđeno lociranje ovog preduzeća na tri mesta:prostor oko Autokomande, Pančevačkog mosta i Zemun. Preduzeće je u projekte od 1976. do 1982. godine uložilo velike pare, ali se na kraju, iz ko zna koji razloga, od svega odustalo.

Inače ,preduzeće BAS nalazi se na zemljištu „Železnica Srbije“, a privremena lokacija na kojoj je već blizu pola veka, osnovni je problem najvećeg autobuskog terminala u Srbiji. Generalnim urbanističkim planom donetim 2003. godine predviđeno je da se popularni „gumenjak“ iz Karađorđeve preseli na levu obalu Save. Sada je već izvesno da će se nakon izgradnje mosta preko Ade Ciganlije, BAS smestiti na prostoru između ulica Jurija Gagarina, Milutina Milankovića i Antifašističke borbe na Novom Beogradu.Tačnije,na prostoru sadašnjeg gradskog rugla, poznatijeg kao „buvljak“.

Đorđe Bobić, nekadašnji glavni gradski arhitekta, koji se dugo bavio ovim problemom, podseća da je osnovni cilj izmeštanja Glavne autobuske stanice rasterećenje saobraćaja u centru grada, kao i spuštanje Beograda na reke.

- Karađorđeva ulica u kojoj se nalazi BAS,sada je preopterećena. Izgradnjom stanice u Novom Beogradu smanjile bi se saobraćajne gužve, jer autobusi više ne bi morali da prolaze kroz centar - kaže Bobić. Prema njegovim rečima, nova autobuska stanica omogućiće nesmetani prilaz vozilima iz svih pravaca. Tako će se, na primer, autobusi koji dolaze iz pravca Niša preko „Gazele“ spustiti na buduće stajalište, što znači da više neće morati da se kreću kroz Savsku i ostale centralne gradske ulice.

Takođe,prevoz će biti olakšan i putnicima koji dolaze sa juga, preko Ibarske magistrale. Oni će do autobuske stanice stići preko budućeg mosta koji će spajati Čukaricu i Novi Beograd, tako da će se i na ovaj način rasteretiti saobraćaj, pre svega u Bulevaru vojvode Mišića.

Bobić smatra da je Novi Beograd ipak najbolje rešenje zato što će autobuska stanica biti povezana ne samo sa drumskim, već i sa železničkim saobraćajem, jer se na mestu sadašnjeg „buvljaka“ planira proširenje postojećeg železničkog stajališta. Osim toga, predviđeno je da na ovom potezu saobraća i linija metroa. U svakom slučaju,izgradnjom autobuske stanice kod „buvljaka“, Beograd bi dobio jedinstveni autobusko-železnički terminal, što je od velikog značaja ne samo za žitelje Novog Beograda, već i za stanovnike celog grada.

Doduše, prema mišljenja pojedinih saobraćajnih stručnjaka, izmeštanje BAS-a je nepotrebno. Naime, jedna ranija studija eminentnih profesora Saobraćajnog fakulteta, koju je BAS svojevremeno naručio, pokazuje da 88 odsto putnika autobuskog prevoza gravitira ka starom delu grada. Takođe, stručnjaci su rekli da 80 odsto prevoznika koji koriste BAS usluge ne voze preko mostova na Savi.

http://www.danas.rs/danasrs/srbija/beograd/bas_se_seli_na_novi_beograd_.39.html?news_id=208130

ovo ispada blok 43 a blok 42 pise u gupu?
 
,, eminentnih profesora,, ma mani ih , emenetni su bili kada su branili svoj rad za titulu, to beše početkom 20 veka od tada samo zahtevaju od studenata da na ispit izlazi samo onaj ko je kupio njihovu knjigu čij sadržaj nije modernizovan skoro pola veka (čast pojedincima) ali to je tako
eminettni..... :laugh: :) :lool: :) :blah: :blah: :blah: pare pare pare :blah: :blah: :blah:

Danas je 21 vek oni su istorija :dil: neka Đile izmesti već jednom tu rak ranu, iz starog dela grada, pa na to mesto neka pravi ako oće i luna park.Šta god, biće sve bolje nego što je sada
 
vucko, ne mogu da shvatim ovaj render, ako moze mala pomoc..gde ce se kao nalaziti ovaj kruzni tok npr?
 
Nemam ni ja predstavu.Tipovao sam da je ovo na stubovima UMP,samo je pitanje da li je ovo render 42 ili 43 bloka jer je me buni ova krivina koju ump pravi.Dakle donja strana je severna
 
Vrh