[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474240#p474240:19tnngzi je napisao(la):
stf » 28 Aug 2017 02:02 pm[/url]":19tnngzi]
Београд мора да повећа густину становања у центру, како би се смањио притисак на трансверзалну инфраструктуру са којом је најтањи. Сателит насеља су економска омча Београда. Много је јефтиније по град да што више људи живи у централним деловима града. Нису високе зграде "оне које ја желим" већ су високе зграде економски неопходне.
Suviše pojednostavljena teza. Jeste, dužina putovanja je ekonomski trošak, ali prevelika gustina u centru takođe stvara ekonomske gubitke, kroz povećanu gužvu, zagađenje vazduha itd. a kada centar postane preterano zgusnut, dolazi do eksplozije cene prostora i života, što je devastirajuće za stanovnike centra.
Satelitska naselja su potrebna svuda, trenutno putujem u Basingstoke koji je više od 80 milja od strogog centra Londona, a ipak je istovremeno i sedište nekih nacionalnih korporacija i mesto za porodično stanovanje P+1+Pk, jednom rečju urbanistički svetlosnim godinama ispred nas po svim pitanjima.
Bitno je istaći da je za vreme putovanja stanje infrastrukture čak i bitnije od geografske udaljenosti. Nisu Vidikovac i Petlovo Brdo predaleko od centra, već nedostaje metro preko Banovog brda i Žarkova do tamo. Grad je odustao od gradnje metroa do tamo, a kao gradiće do Makiškog polja. U Beogradu na vodi su iskopani silni hektari rupa dubine 2 podzemna nivoa, a propuštena je prilika da isti izvođači istovremeno iskopaju i rov iste te dubine ispod budućih ulica u BNV-u, za prvu liniju metroa kroz isti taj BNV. Znači sad kad gradimo BNV od nule i tu se ponašamo kao da nam metro ne treba, a hoćemo da gradimo solitere od 20+ spratova u centru.
Još jedan odličan primer: naplatna rampa je pomerena na Vrčin. Kaluđerica još nema izlaz na autoput. Na šta liči izlaz Zuca na autoput? Na šta liči put Grocka - Zaklopača - Vrčin autoput? Da li bi pomenuta naselja (Zuce, Vrčin, Zaklopača, Grocka) mogla da budu model za planski razvoj prigradskih naselja i povezanost sa gradom autoputem i prigradskom železnicom?
Ujutro nastaje čep na autoputu počev od plavog mosta. Koje godine će grad završiti saobraćajnicu SMT-UMP (petlja Lasta - voždovački kružni put - Trošarina, kao i potez Lisičji potok - Topčider do priključka na mosta na Adi? Time bi se dobila 2+2 saobraćajnica od autoputa do Novog Beograda kojom bi ceo istok Beograda (Mirijevo - Kaluđerica - Leštane itd.) stizao preko Save daleko brže nego da stoji zaglavljen na autoputu.
Koliko je potrebno za dovršetak ove saobraćajne veze? Jel dosta 11 miliona evra? Svakako jeste. A toliko je grad platio samo rušenje Savskog amfiteatra. Opravdavaš forsiranje projekata u strogom centru grada i pored flagratnog zanemarivanja periferije. Pošto su satelitska naselja "omča Beograda", treba li Grocku sistematski iseliti ili joj konačno obezbediti dobru saobraćajnu vezu sa gradom?