Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

I jedna mašinska lekcija za danas. Naime na jednoj od slika vidimo mini utovarivač (skid steer loader, Bobcat) pa da naučimo nešto korisno, tj. kako on funkcioniše :) Često ga viđamo po gradu jer je to mašina koja je mala, lako se okreće i zbog dimenzija i zbog diferencijalnog upravljana (jedna strana napred druga nazad pa se okreće u mestu). U filmu je stavljeno rešenje pokretanja sa gear train-om (više zupčanika između prednjih i zadnjih točkova ali može biti i mašinsko rešenje da je umesto njih lanac). Pa da vidimo:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2ncCv5PjzGM[/youtube]
 
Lanac je dobro rešenje, ali zupčanici su majka! Džon Dir traktori, ako se dobro sećam, koriste isključivo zučanike zbog puzdanosti. E sad, mislim da se tako gubi malo efikasnost potrošnje gorivca.
 
Earthmoving sve pohvale na reportaži :kk:
Inače plato ispred BW residences juče su otvorili maturanti sa maturskom paradom
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ah-Na5v1wHU[/youtube]
 
Pošto je plato ispred BW Residences zvanično otvoren, da vidmo kako se dolazi do njega. Preko pešačkog prelaza. A evo kakva je vidljivost kad se dođe do njega.

IMG_2801_1.jpg


Ako kročite na stazu bez zastavljanja, gotovi ste. Međutim ovaj pešački prelaz je jedinstven po tome što vam ne pomaže čak i ako se setite pa stanete tik ispred njega. I dalje se BAŠ NIŠTA ne vidi. Nego mora ovako: Stanete, pa pažljivo i vrlo polako naginjete gornji deo tela i glavu napred, sve dok ne budete videli nešto iza ovog rastinja. Pa se tek onda donose dalje odluke. Možete zamisliti koliko će ova procedura biti poštovana među decom i tinejdžerima.

Što se tiče nade da metalne šipke zabijene u obaloutvrdu znače da će ona biti proširena, zaboravite. Izvađene su. Kao što sam i pretpostavio, služile su samo privremeno, tokom gradnje. Ovo je konačna širina donjeg dela.

IMG_2783_1.jpg

IMG_2789_1.jpg


Igore, spoj dve donje staze je dovoljno daleko od stubova. Mimoilaženje neće biti problem.

IMG_2790_1.jpg

IMG_2791_1.jpg


Strma rampa i ograde na dva nivoa u daljini.

IMG_2795_1.jpg


Izvor kofeina na pojilu.

IMG_2806_1.jpg


Ograde, ograde...

IMG_2792_1.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452501#p452501:ajgthzvp je napisao(la):
Earthmoving » 20 May 2017 12:46 pm[/url]":ajgthzvp]I jedna mašinska lekcija za danas. Naime na jednoj od slika vidimo mini utovarivač (skid steer loader, Bobcat) pa da naučimo nešto korisno, tj. kako on funkcioniše :) Često ga viđamo po gradu jer je to mašina koja je mala, lako se okreće i zbog dimenzija i zbog diferencijalnog upravljana (jedna strana napred druga nazad pa se okreće u mestu). U filmu je stavljeno rešenje pokretanja sa gear train-om (više zupčanika između prednjih i zadnjih točkova ali može biti i mašinsko rešenje da je umesto njih lanac). Pa da vidimo:
Pohvaljujem "mašinsku lekciju". Malo vežbe u preciznom, tehničkom razmišljanju nikome neće škoditi. Sve je bilo vrlo jasno sem što su preskočili da objasne kako radi daleko najzanimljiviji deo, glavna kontrola hidrauličnih motora. Dakle ne sam pogon nego kontrola brzine. Ono što nazivaju "Swash pump", tj kosa ploča (swash plate) sa cilindrima koji se okreću i menjaju pritisak. Koga interesuje ovde se lepo vidi kako izgleda iznutra (ignorišite Indijca koji pokušava da govori Engleski i kobajagi nešto objašnjava)

https://www.youtube.com/watch?v=BEpQFZ5BG8c

a ovde je animacija kako radi.

https://www.youtube.com/watch?v=_CnIP85oY3o
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452470#p452470:eb0nh87c je napisao(la):
makarije » 20 May 2017 11:04 am[/url]":eb0nh87c]Plus most (Bul.Z.Đ - Nemanjina) koji je u ovom gradu ubedljivo najpotrebnija građevina od svega što treba ili se već gradi.
Zanimljivo je da si ti jedna od vrlo retkih, a možda i jedina osoba koja je posle one davne diskusije samoinicijativno potegla to pitanje i ovako ga bezuslovno formulisala. Ubrzo po pojavljivanju prostornog plana, pokušao sam ovde da ubedim ljude da bi problem mostova na Savi lako mogao biti najznačajnije pitanje BNV-a. Čak sam i crtao nekoliko varjanti. Bez naročitog uspeha. A ipak je stvar, makar u principu, više nego očigledna. Ukupan kapacitet prelaska preko Save indirektno stavlja gornji limit na intenzitet automobilskog saobraćaja u centralnoj zoni Beograda. I to se više nikakvim saobraćajnim trikovima ne može povećati. Mostovi imaju određen broj saobraćajnih traka, a one definišu maksimalni broj vozila na čas koji svima njima može da prođe.

I sada mi budućnost Beograda stavljamo na kocku, odnosno kladimo se u "sve pare", i to na OVO: Da povećanje automobilskog saobraćaja zbog razvoja Beograda NIKADA neće preći njegovo smanjenje koje bude posledica posebnih mera usmerenih ka tome (pošto su 3 mosta u centru već danas oko granice svojih kapaciteta). Dakle bez posebne studije i proučavanja, prosto onako, ovu sigurnost smo izvukli odnekle iz zadnjice.

Da samo provizorno nabrojim faktore koji mogu uticati na smanjenje i povećanje saobraćaja.

Mere koje treba da smanje saobraćaj:

1. Proširenje Zarićevog mosta (3 mosta u centru, sa 3+1+3=7 traka po smeru, na 8, kapacitet veći za 14%)
2. Izgradnja metroa. Za dobar efekat poželjna kompletna mreža. Nepoznat tajming gradnje i konačni procenat smanjenja auto saobraćaja (pošto smo zbog siromaštva sad na minimalnom broju privatnih kola).
3. Gradnja tunela ispod Topčidera i magistralne veze od Pančevačkog mosta do mosta na Adi.
4 Završetak zaobilaznice oko grada. Nažalost u Beogradu je tranzitni saobraćaj vrlo mali deo lokalnog.

I to je SVE što možemo uraditi. Gradnja tunela do Dunava ispod Terazija je nebitna jer samo interno preraspodeljuje saobraćaj između mostova na Savi. A faktori koji će uticati na povećanje saobraćaja su ovi:

1. Gradnja i razvoj leve obale Save od NBG blokova do ušća.
2. Beograd na vodi
3. Gradnja i razvoj kompletne desne Dunavske obale od ušća pa nadalje, ko zna dokle.
4. Gradnja Beograda 3 (stambeni deo) na levoj obali Dunava.
5. Otvaranje potpuno novog kompleksa industrijskih zona na zemljištu PKB-a, na levoj obali Dunava.
6. Nova, i to ogromna luka i kompleks stovarišta na Dunavu? Samo je luka dobar deo veličine čitavog Novog Beograda (kopneni deo 648 hektara).
7. Dalji razvoj industrijske i stambene zone Novi Beograd - Zemun, između leve obale Save i Dunava, u svim pravcima od zapada do severozapada.
8. Širenje i razvoj industrijske i stambene zone oko buduće zaobilaznice oko Beograda, deo grada između desne obale Save i Dunava
9. Manijakalna odluka da se niske zgrade starog dela grada zamenjuju kulama. Nova gradnja na svim praznim ili makar zapuštenim placevima. Posledićno povećanje gustine stanovanja i biznisa u starim delovima grada.
10. Povećanje životnog standarda Beograđana i daleko veće mogućnosti posedovanja privatnih kola. Daleko veći nivo privredne aktivnosti i porast broja firmi, što obično ZAHTEVA posedovanje kola bez obzira na metro.

Pa vi sad probajte da procenite da li će se saobraćaj više smanjiti zbog prve grupe, nego što će se povećati zbog druge. A zbog BNV-a više nećemo moći da napravimo još jedan most u produženju Zorana Đinđića.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452581#p452581:2554mvna je napisao(la):
milos.tro » 20 May 2017 09:10 pm[/url]":2554mvna][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ah-Na5v1wHU[/youtube]

Au Zuma ova je tebe bas isprozivala. :mrgreen:
 
Ova je bacila oko na lokal u tržnom centru, a nakon ovog intervjua dobiće dobru lokaciju sa popustom..
 
Uporno pokušavam da odgledam ovaj "Beograd na vodi", al voditeljka je toliko iritantna da ne mogu duže od 5 minuta da izdrzim.

A cenjena gosca se na Istanbul ugledala.. :? Ne daj bože da joj je neka evropska prestonica pala na pamet...
 
O kvalitetu ove emisije dovoljno govori to što njih dve svo vreme nose naočare. Osnovno pravilo je da kada pričaš sa nekim skineš naočare, a kamoli na televiziji. Ovoaj projekat ceo kao i ova emisija odišu prostotom, prevarom i manipulacijom. Po ljudima koji predstavljaju ovaj projekat se vidi ljigavština i koliko je ovaj projekat štetan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452595#p452595:cljkwexl je napisao(la):
Zuma » Sub Maj 20, 2017 11:41 pm[/url]":cljkwexl]Pohvaljujem "mašinsku lekciju". Malo vežbe u preciznom, tehničkom razmišljanju nikome neće škoditi. Sve je bilo vrlo jasno sem što su preskočili da objasne kako radi daleko najzanimljiviji deo, glavna kontrola hidrauličnih motora. Dakle ne sam pogon nego kontrola brzine. Ono što nazivaju "Swash pump", tj kosa ploča (swash plate) sa cilindrima koji se okreću i menjaju pritisak. Koga interesuje ovde se lepo vidi kako izgleda iznutra (ignorišite Indijca koji pokušava da govori Engleski i kobajagi nešto objašnjava)
https://www.youtube.com/watch?v=BEpQFZ5BG8c
a ovde je animacija kako radi.
https://www.youtube.com/watch?v=_CnIP85oY3o

Da, ovo su odlični snimci, Swash plate mena ugao i time menja i zapreminu klipne pumpe. Zato se klipne pumpe zovu i pumpe promenjive zapremine (variable displacement (piston) pump). Ugao menja tako što feder gura da bude u kosom položaju, a mali hidraulični dotok kada dođe ulje (kad rukovaoc na džojstiku to uradi) ispravlja tu swash plate (kosu ploču) u vertikalni položaj i povećava izlazni pritisak ulja. Dakle skid steer ima dve takve pumpe za levu stranu točkova i desnu, a ima i treću pumpu u nizu (verovatno zupčastu, jeftiniju i jednostavniju) koja snabdeva ulje za hidraulični protok ka kašici i dodacima koji se mogu montirati (hidraulični čekić, četka i slično). Sve njih pokreće motor, tj zamajac se vrti i vrti osovine u okviru tih poređanih pumpi i tako stvara hidraulični protok. Znači : vrtenje zamajca motora - vrtenje osovine u sredini pumpe koja pokreće ulje - creva - glavni ventil koji se otvara i zatvara puštajući ulje u puteve zavisno šta rukovaoc želi da pokreće hidraulikom - i onda se račva, jedan deo ide ka hidromotorima (gde ulje vrti i pokreće osovine točkova), a jedan deo za dizanje, spuštanje kašike, plus ako ima instalirano i za brzu spojku (a kod bagera i može i rotiranje kašike).
U građevinskim mašinama uglavnom se koriste 3 vrste pumpi: zupčasta (najjednostavnija i najjeftinija), krilna i klipna (ova u filmu, a ona za razliku od zupčaste menja protok i time smanjuje potrošnju goriva)
 
Parkinzi su samo privremeno tu, dok ne počne izgradnja objekata na tom mestu.
 
S'obziro da je tu izgradjen parking znaci da uskoro u bloku 17 nece biti gradnje. Trenutno sa gradi u bloku 14 (BW Residences), 18 (Vista) i 19 (glavna kula i trzni centar). Sledece godine treba da se aktivira blok 13 gde je planiran W hotel. Nakon toga sta mislite gde se gradi sledeci projekat? Ja bih voleo da to bude blok 21, tu trebaju da se grade najvise stambene kule (do 100m). :)

BNV_Blokovi_i_visine.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452811#p452811:15kcy7j2 je napisao(la):
vucko35 » 22 May 2017 06:47 am[/url]":15kcy7j2]I moraju hektarski parkinzi,ne veruju Srbi u podzemne garaže
Zgrade su strogo privatne pa će i njihovi podzemni parkinzi biti takvi. Nema tu ulaska. Tako da se otvara i pitanje gde će parkirati oni koji nisu stanovnici ili zaposleni. Usput je zbog podzemnih voda broj nivoa ispod zemlje manji nego što bi inače bio, pa bi lako moglo biti da prostora za parkiranje i za sopstvene potrebe visokih zgrada nema dovoljno. To bi se ustvari lako moglo izračunati, ali me mrzi da gubim vreme. Pa je zanimljivo i kako ovde uopšte dolaziti ako za posetioce nema ni tramvaja ni metroa ni parkinga, a nešto nisam video ni puno slobodnog prostora za autobuske stanice (znam da je spomenuta samo JEDNA kod tržnog centra).
 
Max15":7xg6a5zd je napisao(la):
S'obziro da je tu izgradjen parking znaci da uskoro u bloku 17 nece biti gradnje. Trenutno sa gradi u bloku 14 (BW Residences), 18 (Vista) i 19 (glavna kula i trzni centar). Sledece godine treba da se aktivira blok 13 gde je planiran W hotel. Nakon toga sta mislite gde se gradi sledeci projekat? Ja bih voleo da to bude blok 21, tu trebaju da se grade najvise stambene kule (do 100m). :)

Prvo 13 (w hotel) i 6 (simpo, iskra + bristol), onda 10 (uz novi kruzni tok kod zaricevog mosta, verovatno francuski licej) i deo bloka 16 uz buduci park (koji ce verovatno napraviti pre toga).



Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Vrh