[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452162#p452162:1mniwsjr je napisao(la):Дошљак » Čet Maj 18, 2017 8:23 pm[/url]":1mniwsjr]Дуго нисам фотографисао радове на БнВ, па сам данашње слободно и лепо време искористио за то
За почетак поглед са моста на обалоутврду... обратите пажњу на проширење најниже стазе поред терасе
Pogledajte prilog 39Pogledajte prilog 37
Pogledajte prilog 38Pogledajte prilog 35Pogledajte prilog 36
Pogledajte prilog 32
Pogledajte prilog 33Pogledajte prilog 34
Ostatak vrlo zanimljivog članka - sa suprotstavljenim mišljenima, što je retkost u našim novinama - možete pročitati ovde.Stari Savski most pada u vodu
Umesto da bude rekonstruisan kao što je mesecima najavljivano, ova saobraćajnica preko Save biće porušena, a nova može ali i ne mora da zadrži prepoznatljivu lučnu konstrukciju
Stari Savski most u Beogradu biće srušen. Sa njim u vodu padaju i sve one ideje koje smo prethodnih meseci slušali – da će nova konstrukcija biti podignuta na postojećim stubovima i da će u panorami Beograda biti sačuvan prepoznatljiv metalni luk. Njegovo očuvanje bilo je uslov gradskog Zavoda za zaštitu spomenika kulture, navedeno je u dokumentaciji kada je u februaru raspisan arhitektonski konkurs za rekonstrukciju Starog savskog mosta. Tada je bilo jasno na osnovu pažljivog čitanja dokumentacije da se od učesnika traži da ponude potpuno novu konstrukciju, ali niko od zvaničnika nije javno rekao da to znači da će se most rušiti. To je sada uvelo zabunu u javnosti, koja negoduje zbog uklanjanja višedecenijskog simbola prestonice.
Argumenti koje Milutin Folić, gradski urbanista i predsednik žirija, navodi u prilog rušenju su da most mora da ima veći razmak između stubova zato što je Sava međunarodni rečni koridor. Stubovi su, kaže, fundirani na drvenim šipovima i most je dotrajao.
Za razliku od ranije izjave da će se luk sačuvati, juče je za naš list rekao da je to samo preporuka Zavoda. ...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452078#p452078:3u0ctiwu je napisao(la):Zuma » Thu May 18, 2017 10:32 am[/url]":3u0ctiwu]Miloše, na BNV projektu očigledno postoje ljudi koji se trude da poprave ono što je u njihovoj moći. Ja to ne sporim. U samom projektu se ravnopravno mogu videti i brljotine i sjajni potezi, pa čak i očigledni veliki napori da se naknadno poprave mnoge stvari koje su ranije bile lošije rešene. Nažalost glavni problem se ne može eliminisati na taj način. On je u ograničenjima i obaveznim projektnim okvirima koja su njima postavljena na početku kroz master plan i kroz usmene dogovore na najvišem nivou. Naprimer očigledno im je rečeno da je uslov za ugovor da grad duž cele obale Save sme sebi da ostavi samo 30 metara zemljišta, a sve ostalo MORA da uloži u zajedničko preduzeće da bi kasnije postalo privatno. Tako se sem više privatnog zemljišta obezbeđuje i da javna obala nije "samo dovoljna", da u velikoj meri MORA da se oslanja na privatne usluge u zaleđu. Projektanti tu ništa ne mogu, a samo iz toga proizilazi veliki broj problema koje je sada skoro nemoguće rešiti. Pa su rekli da se tih 30m mora računati počevši od najdalje tačke unutar Save koju su igde na njoj mogli da nađu (to je suština rasprave sa STF-om oko "prave" regulacione linije kose obaloutvrde i nasipanja Save). Zato su čak i kod KC Grad morali da postave ogradu na sredinu pustog i slobodnog prostora, što izgleda apsurdno. Ni tu projektanti i domaća ekipa koja vodi projekat ne mogu ništa. Pa smo još u početku čuli da je naša stana htela da se pomeri kula da bi mogli da provuku nastavak ulice Zorana Đinđića. Abar nije dao. Pa je za stari grad ogromni indeks izgrađenosti (i posledične visine zgrada) sigurno takođe deo OBAVEZNE pogodbe tokom sklapanja ugovora. Ni tu naši nisu od pomoći ma kako se sada trudili. Itd, itd. Tako da, lepo je što se oni tako trude, ali male promene nisu dovoljne. Ovde previše velikih stvari ne valja.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452054#p452054:3u0ctiwu je napisao(la):milos.tro » 18 May 2017 07:06 am[/url]":3u0ctiwu]Zuma da ti ne citiram post da ne gušimo temu:
Dosta toga je radjeno na promenadi upravo suprotno "od onoga što ne treba da se radi"
SašaBG sa SSCСаша Бг;140144362 [img:hugbxly6 je napisao(la):https://s23.postimg.org/q17fkv3kr/20170518_182642.jpg[/img]
Даљински руковалац кранском бетоњерком:
Прелаз преко пруге:
На преосталом делу према Бранковом мосту су кренули с поплочавањем и постављена је скоро цела ограда:
Добро је што су направили степенице за силазак на стари део обалоутврде (с обе стране плитке овалне терасе на слици - в. и другу слику одозго):
Miloše, čitavu levu obalu Save vremenom čeka ista sudbina kao i desnu, izgradnja i razvoj. Pa čak i NBG desnu obalu Dunava. Blok 18 će se izgraditi. Prostor oko toplane i zimovnika će radikalno izmeniti izgled. Šljunkare će otići. Ovaj prostor je isuviše skup da bi ga koristila industrija. Vremenom će se trenutno izgrađena obala kod blokova 45 i 70 produžiti do ušća. Sajmište će zaživeti. Abaru je BNV projektom POKLONJENA I LEVA OBALA SAVE. A on neće samo stajati i gledati je. To je užasna greška, bolje reći kriminal. Kula Ušće će dobiti blizankinju. Na Dunavskoj obali kod SIV-a će se svakakao graditi nešto, možda opera. Kod hotela Jugoslavija takođe, ogromni objekti. Čitav dalji zeleni pojas u nivou SIV-a će biti potpuno uništen. A deo zelenog pojasa pored Dunava će verovatno biti transformisan u zabavni park tipa Ada Ciganlija - bliži deo (ono što je nekad BILO zeleno a sada su betonirani tereni). Neke od tih stvari mi se dopadaju, a neke ne, ali to su trendovi i postojaće strahoviti pritisci da što više zemljišta "zarađuje pare", tj da nam se što više zelenila uzme. Pa ćemo ONDA videti da li je na levoj obali ostavljen previše širok zeleni pojas ili ne. Ljudi koji su to dimenzionisali su gledali daleko u budućnost, baš kako urbanista i treba da radi. A ne kao ova bedna, impotentna i prodana ekipa danas.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452213#p452213:320v0069 je napisao(la):milos.tro » 18 May 2017 10:43 pm[/url]":320v0069]
Zuma,sa prvim delom posta se apsolutno slažem.Ovde se postavlja pitanje koliko je to dovoljna širina javna obale i čemu je svrha takve obale?Na suprotnoj obali Save imaš široku javnu obalu,šetalište,komercijalne sadržaje(splavove) i ona je uglavnom prazna danju,osim kad se npr organizuje neko okupljanje tipa joga časovi na fotki koju si postavio.Kome treba takva obala,svrha? Da joj se divimo,i livadi i obaloutvrdi,nekom retkom masovnom okupljanju,ponekom detetu koje pušta zmajeve,kritikujemo kante ili ti splavove na njoj i konstatujemo da bi ona bila puno-puno lepša bez tih kanti ?
Neko ko se ozbiljno bavio master planom je želeo sa jedne strane atraktivnost u smislu blizine zgrade pored reke a sa druge strane funkcionalnost u smislu DOVOLJNE ŠIRINE ŠETALIŠTA sa druge . I do kakvih se zaključaka moglo doći? Hajde da vidimo studije nekih ljudi koji su morali da broje i broje šetače kako bi došli do nekih podataka.Pa su onda konstatovali da se studije koje su radjene u Londonu i Portu po pitanju širine trotoara i šetališta po protoku ljudi tako reći uopšte ne razlikuju pa su došli do podatka da je 3.3metra korisne širine šetališta SASVIM DOVOLJNO za protok 2.000 ljudi po satu. Pa su u okviru ovih 30 metara obale isprojektovali na gornjem nivou 3-5metara plus najverovatnije 2 metra od nadzemnog dela aneksa do kafanskih stolova (opet u najužem delu) pa još 4.5 metra na donjim nivoima,pa kad se svi ovi broje saberu u zbiru imaš cca 6.000ljudi koji ti može proći po satu.I to samo pored obale,a imaćeš i plato pored kule,parkove,trotoare....
Najveći problem u čitavoj priči im je bio problem ukrštanja pešaka i biciklista pa su se sa biciklistima dogovorili gde će da lociraju bici stazu.Dislokacijom bici staze kao što sam predlagao na gornji -donji nivo i drugačijom koncepcijom donjih šetališta ostala bi ista i SASVIM DOVOLJNA KORISNA ŠIRINA ŠETALIŠTA kako je projektovano, a ukrštanja biciklista i pešaka svedena na najmanju moguću meru.
Izvini ali naknadno proširiti ulicu i naknadno proširiti pešačko šetalište na račun travnjaka uopšte nije isto. Proširivanje ulice zahteva i ponovni rad na svim slojevima podloge i izmeštanje svih zakopanih instalacija koje uvek slede sredinu ili ivicu puta. To je veoma daleko od jeftinog i jednostavnog. Plus što zahteva zaustavljanje ili ometanje saobraćaja. A proširiti pločnik za pešake na ovoj slici je više nego trivijalno i prosto nije vredno pomena.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452256#p452256:12a70mgb je napisao(la):stf » 19 May 2017 08:49 am[/url]":12a70mgb]Надовезао бих се на причу о студијама из Лондона и Порта. Наиме, колико год шеталишта крај река на НБГ страни и на Дорћоу била "шира", заправо саме пешачке стазе нису ни метар шире од променаде. За све постоји стандард и он се није очигледно мењао. Једина разлика између променаде и осталих шеталишта јесте у бруто ширини обалног појаса, односно ширине зеленог појаса. Визуелано су остала шеталишта шира, али пешаци и бициклисти немају више места у нето ширини. Широко је планирано у складу са Атинском повељом и то је то.
А мислим да ни теза да је то планирано толико широко "због могућег ширења у будућности" није тачна. У том случају би и саобраћајни булевари приликом изградње били у профилима 1+1 а не тада потпуно непотребних 3+3. Нарочито што су булевари скупљи од тротоара. Све је то тада грађено у максималном планираном капацитету.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452213#p452213:2fpajivz je napisao(la):milos.tro » 18 May 2017 10:43 pm[/url]":2fpajivz][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452078#p452078:2fpajivz je napisao(la):Zuma » Thu May 18, 2017 10:32 am[/url]":2fpajivz][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452054#p452054:2fpajivz je napisao(la):milos.tro » 18 May 2017 07:06 am[/url]":2fpajivz]Zuma da ti ne citiram post da
Na suprotnoj obali Save imaš široku javnu obalu,šetalište,komercijalne sadržaje(splavove) i ona je uglavnom prazna danju,osim kad se npr organizuje neko okupljanje tipa joga časovi na fotki koju si postavio.Kome treba takva obala,svrha? Da joj se divimo,i livadi i obaloutvrdi,nekom retkom masovnom okupljanju,ponekom detetu koje pušta zmajeve,kritikujemo kante ili ti splavove na njoj i konstatujemo da bi ona bila puno-puno lepša bez tih kanti ?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452185#p452185:2tpqvvcj je napisao(la):Zuma » Thu May 18, 2017 8:44 pm[/url]":2tpqvvcj]A pazite sad ovo. Ode Zarićev most!?
Sećate se kad sam iskopao podatak koji do tada niko nije spominjao, da je most fundiran na drvenim šipovima i pitao ko je i kako ispitivao da li su oni dovoljno dobri da se na njih okači nova konstrukcija i toliki novi saobraćaj? Pa su Rio i još neki imali što šta da mi kažu povodom toga...
Ostatak vrlo zanimljivog članka - sa suprotstavljenim mišljenima, što je retkost u našim novinama - možete pročitati ovde.
http://www.politika.rs/sr/clanak/380827 ... ada-u-vodu