Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Nova ograda

IMG_0030_1.jpg


I novo stepenište.

IMG_0031_1.jpg
 
Ponadao sam se drugacijoj ogradi poput stakla na galeriji savalove 2.

Ajde Zuma siguran sam da imas fotografije nasipanja da vidimo dokle se stiglo u odnosu na juce :)
 
Naravno :)

Na kraju nam se polako razjašnjava i poslednja bitna stvar vezana za obalu koja je do sada bila nepoznata. A to je kako će izgledati osnova profila obale i glavni nivoi donjeg dela. Sada imamo kompletan profil na mestu gde su stepenice, nagib nasutog dela nam govori šta je dalje od stepenica, ka vodi, a oblik nasute zemlje o opštem profilu ostatka donjeg dela.

Umesto crvene glinaste zemlje sada se nasipa crna, pogodna za biljke.

IMG_0034_1.jpg


I to u slojevima koji se nabijaju svaki posebno. To je pohvalno. Ali nije pohvalno što su možda zatrpali ko zna šta, pošto su radili na slepo, pri visokom vodostaju i bez prethodnog čišćenja tla koga nasipaju.

IMG_0023_1.jpg


Nivo zemlje očigledno treba da dostigne nivo prolaza između crnih stubova na dnu stepeništa. Tako smo najzad saznali na kojoj će koti biti donje šetalište. Od toga zavisi i koliko će godišnje dana biti poplavljeno i koliko se pecariši i drugi ljubitelji reke mogu približiti vodi.

IMG_0029_1.jpg


Od ranije smo znali da je betonska nožica na jednom ćošku zakošena, što je značilo da će bar donji deo obaloutvrde takođe biti zakošen. Međutim nismo znali koliko će ta kosina da ide u visinu. Ako se pruža previše visoko, onda nema ništa od najavljenog još jednog, nižeg prolaza za pecaroše, pošto za njega onda nema mesta desno od crnih stubova stepeništa.

IMG_2598_resize.jpg


Ispostavilo se da je upravo to slučaj. Pesak je pažljivo formiran tako da bude kosa podloga za betonske kocke najnižeg dela obalotvrde, i pri tome ide sve do stubova. Što znači da od posebnog pecaroškog prolaza na još nižem nivou verovatno nema ništa (sem ako je VEOMA uzak). Red drvenih oznaka izgleda pokazuje gde se završva nagib.

IMG_0027_1.jpg


Ovde se to još bolje vidi.

IMG_0028_1.jpg


Ukratko, JEDINI prolaz za ljude na donjem nivou je jednak razmaku između ovih stubova. A to je verovatno neka 3 metra. I to je sve što se tiče Savske obale. Od garantovane minimalne širine čistog prolaza duž cele desne obale (bez stubova osvetljenja, klupa, nogu ljudi koji sede, parkiranih dečijih kolica, itd, tj širina pravca kojim ljudi ne moraju da krivudaju) gore imamo sigurna samo možda tri metra, i dole, kad nije poplavljeno, takođe tri. Na mestima i bitno više, ali ovoliko je obezbeđeno svuda.

IMG_0033_1.jpg


Ovde sam ucrtao čitav profil na mestu stepeništa. Crveno je prolaz. Na drugim mestima nagib gornjeg dela nasute zemlje možda bude veći da bi se obezbedilo više prostora za eventualne klupe na donjem nivou šetališta, mada je to za sad pogađanje.

IMG_0032a_1.jpg
 
I ja ne kapiram kako su ovo napravili da je toliko mali prolaz ostao na donjoj strani. Na renderu ne izgleda tako.
 
Ako ostaje ona stazica (za bicikle ili šta već) između gornjeg i donjeg šetališta, onda nije jasno kako ona zaobilazi ovu betonsku terasu ispred sebe?
 
Hoce li bar negde na sredini (izmedju ta dva mosta) napraviti neku manju ,,uvalu,, sa ,,mirnijom vodom,,
gde je znacajno lakše za ulaz i izlaz sa čamaca i ujedno mesto za boravak kedera (mladji)
jer to i nije baš lako , ni čamdjiji ni putnicima na planiranim stepenicama pri recnoj matici na samoj utvrdi
(a i riblja mladj da ima gde da se sakrije od grabljivica dok ne poraste) :)

Takodje zbog raznog tvrdog otpada na dnu utvrde a pri nižim vodostajima je opasno i pristati uz takav kej
jer camac se moze ošteti (gumeni se buši a platični čamac se lomi) te je to još jedan dodatni razlog za pravljenje manje uvale
:sesir:
 
Zuma sve pohvale na reportazama :kk: Da li mozes da procenis kolika bi bila sirina donjeg setalista,meni ovako izgleda cca 6 metara ne racunajuci suzenje ispod platforme.Ne bi bilo zgoreg ako mozes da izracunas kotu donjeg setalista. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=444722#p444722:1n2zxs1h je napisao(la):
Zuma » Thu Apr 06, 2017 12:03 am[/url]":1n2zxs1h]

IMG_0030_1.jpg

Ovde na novoj ogradi tek trebaju da stave drvo ili su mozda odustali od toga s'obzirom da im puca?
 
Stavljaju, naravno.

Drvo puca ako se redovno ne održava i lakira to nije ništa čudno. Opet verujem da će
uskoro raditi i lakiranje drveta na staroj ogradi. Vreme mu je.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=444763#p444763:1nz4yyba je napisao(la):
astrodule » 06 Apr 2017 08:48[/url]":1nz4yyba]Da li uopšte čamci smeju da pristaju gde hoće?
Naravno, ako nije izričito zabranjeno saobrcajnim znakom
kao sto je svuda na ulicma i putevima je dozvoljeno zaustavljanje motornih vozila
osim kada je saobracjnim znakom to i zabranjeno :)

a ovde bi bez pristupa čamaca bilo isto kao ,, Beograd na vodi bez vode,, :lol:
 
Ne verujem boca-ico da će ovde biti bilo kakvog besplatnog pristaništa za čamce. Ako naprave nešto tako, to će sigurno biti komercijalna marina za jahte I čamce.
 
Ispravi me ako grešim, ali nigde u Beogradu, ni na Savi ni Dunavu nemaš besplatnu marinu.

O vezovima ne govorim.
 
U početku je bilo takvih rendera, ali je onda intervenisala surova stvarnost u vidu opšteg principa koga sam više puta pomenuo zato što je postao bolno očigledan. Pravljenjem zaliva i kanala bi sebi smanjili površinu obalskog zemljišta koga mogu da pretvore u građevinsko zemljište, prodaju i zarade. Mnogo je bolje, po njih, naravno, napraviti pristane koji oduzimaju od reke, dakle da naše, javno zemljište, pretvaraju u privatno. Možda ne formalno, ali po upotrebi da. Svejedno da li su to parkovi, trgovi, trotoari ili reka. Uvek gledate kome nešto služi i ko zarađuje. Sve ostalo je maltene nebitno. To je pravo objašnjenje otkud u BNV-u toliko platoa koji idu ka reci a ni jedan kanal koji ulazi u kopno, ili zašto je reka nasuta pomeranjem ivice obaloutvrde ka matici.

1013-Beograd-na-vodi-LAT_U.jpg
 
....toliko platoa koji idu ka reci a ni jedan kanal koji ulazi u kopno...
Hvala Zuma :kk: upravo to sam i hteo da akcentujem , dok još ima vremena za korekcije :D

Nisam pisao o marini kao sidrištu-parking za čamce
vec o mestu za pristajanje
na kome čamac moze da udje ,,zaklonjen,, od recne matice kako bi putnici mogli bezbednije da se iskrcaju
sasvim jasno kao i kod auto saobracaja
jedno je mesto za parkiranje (parking) a totalno drugo je za zaustavljanje (stajalište) o kome i pišem :)

Uz razvitak boljeg (drumskog ) saobracaja, treba uračunati i porast - razvitak recnog saobracaja
koj očigleno je po rastučem broju registrovanih Bg plovila evidentan
a narocito sto je ceo kompleks na samoj reci Savi
zato sam i napisao da bi bio jako tuzan projekat ako se završi kao ,,Beograd na vodi bez vode,,
:sesir:
 
Pa svakako će završiti kao "Beograd sa manje vode" nego što je imao ranije. Sem ako pod Beogradom na vodi ne misle na "Beograd umesto vode", u smislu akcije građenja na mestu gde je nekada bila voda. U svakom slučaju za STF-a više ne moram da crtam da je Sava stvarno i sasvim nepotrebno nasuta pošto se to sada već lepo vidi i na najnovijim fotografijama. Ovde je lako uočljivo i gde linija stare obaloutvrde i gde je linija nove. Vidi se i kako se nastavljaju jedna na drugu, a na staroj se vidi uski podužni prolaz tik uz vodu, što je uzeto kao referenca za visinu nožice novog nasipa, ali ne i za meru koliko će ona biti isturena u reku.

IMG_0070_1.jpg

IMG_0055_1.jpg
 
Današnje slike. Pripremaju se za postavljanje betonskih blokova kosog dela obaloutvrde.

IMG_0058_1.jpg

IMG_0059_1.jpg

IMG_0060_1.jpg

IMG_0061_1.jpg

IMG_0062_1.jpg
 
Zuma opet ne konta sta mu je StF govorio plus ne adekvatan zum tj previse zuma
 
Svaka cast za fotografije Zuma.

Rekao bih da je donje setaliste na nivou redovne odbrane od poplava tj 500cm sto znaci da ce bas bas retko biti pod vodom.
IMG_0070_1.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=444869#p444869:3tjg0gts je napisao(la):
direktor » 06 Apr 2017 08:22 pm[/url]":3tjg0gts]Zuma opet ne konta sta mu je StF govorio plus ne adekvatan zum tj previse zuma
Vrlo dobro kontam šta je rekao. Rekao je da su kao referencu za stepen ulaska u reku uzeli vrh stuba Brankovog mosta. I već smo se složili, pa i on sam (bar se nadam), da je to pogrešno, zato što je glavna ivica obale i pre i posle Brankovog mosta više ka kopnu, pa nema smisla uzeti kao liniju NOVOG nasipanja Save u dužini od bar 2 kilometra nešto što se ranije pojavljivalo na svega par vrlo kratkih mesta kao posebni prodor u reku zbog sasvim posebnih potreba. Referenaca bi dakle trebala biti (a nije) linija koja postoji na glavnom delu stare obale na visini nove nožice (70,5 mnv), i na Savskom pristaništu, i na Nemačkoj obali, a to je upravo ovo što se vidi na slici.
 
Bice mozda par dana pod vodom godisnje u najgorem slucaju.
Kako stoje stvari kod Brankovog mosta?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=444872#p444872:1itfsq1i je napisao(la):
Zuma » 06 Апр 2017 08:36 pm[/url]":1itfsq1i]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=444869#p444869:1itfsq1i je napisao(la):
direktor » 06 Apr 2017 08:22 pm[/url]":1itfsq1i]Zuma opet ne konta sta mu je StF govorio plus ne adekvatan zum tj previse zuma
Vrlo dobro kontam šta je rekao. Rekao je da su kao referencu za stepen ulaska u reku uzeli vrh stuba Brankovog mosta. I već smo se složili, pa i on sam (bar se nadam), da je to pogrešno, zato što je glavna ivica obale i pre i posle Brankovog mosta više ka kopnu, pa nema smisla uzeti kao liniju NOVOG nasipanja Save u dužini od bar 2 kilometra nešto što se ranije pojavljivalo na svega par vrlo kratkih mesta kao posebni prodor u reku zbog sasvim posebnih potreba. Referenaca bi dakle trebala biti (a nije) linija koja postoji na glavnom delu stare obale na visini nove nožice (70,5 mnv), i na Savskom pristaništu, i na Nemačkoj obali, a to je upravo ovo što se vidi na slici.
Не Зума, Директор је у праву - ниси ме разумео. Јбг. мораћу да ти цртам. :lol: ... кад нађем времена.
 
Jedva čekam. Pošto me zaista interesuje kako ćeš da objasniš ono što svako može sam da vidi na slici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=444870#p444870:136xr5h1 je napisao(la):
Igor » 06 Apr 2017 08:23 pm[/url]":136xr5h1]Svaka cast za fotografije Zuma.

Rekao bih da je donje setaliste na nivou redovne odbrane od poplava tj 500cm sto znaci da ce bas bas retko biti pod vodom.
IMG_0070_1.jpg
Upravo me je to od početka interesovalo, pošto je u pitanju jedan od parametara od kojih zavisi korist koju ćemo imati od donjeg nivoa. Nije jedini, ali je važan. Juče i danas sam se potrudio da pogledam baš to. Iako na dvodimenzionalnoj fotografiji nije uvek moguće proceniti kako se u 3D prostoru projektuju pojedine linije kad se gleda iskosa, kad čovek ode tamo i pogleda, izgleda kao da će nivo nasute zemlje da izađe negde malo iznad nivoa jednog kratkog pomoćnog platoa koji je postojao samo ispod Zarićevog mosta. Moguće je da u prličnoj meri grešim, pošto ugao gledanja i dalje nije dobar, ali trenutno liči da linija ide ovako.

IMG_0056_1a.jpg

IMG_0057_1a.jpg


Kad se ode na uzvodnu stranu Zarićevog mosta i isprati ovaj pomoćni plato, ispada da je on jedan betonski blok ispod nivoa gde se na Nemačkoj obaloutvrdi ukštaju kose rampe.

IMG_0035a_1.jpg


To bi značilo da je donji nivo nove BNV obale na otprlike istoj koti kao i mesto ukrštanja rampi na starom Nemačkom delu (nazovimo ga srednji nivo Nemačkog dela). To ima smisla, zato što su uski donji prolaz Nemačke obale već uzeli da bude kota nožice novog nasipa, pa ima smisla da i donji nivo nove obale takođe bude vezan za neki jasno izdvojen deo Nemačke obale, ovaj put za njen "srednji nivo".

A tu visinu već znam. Iznosi 73 metra nadmorske visine, što odgovara vodostaju Save od 472 cm. Dakle, nešto niže od redovne odbrane od poplave, ali nije ni daleko. Ovde se mora priznati da je visina dobro odabrana i da će niži nivo nove obale zaista veoma retko biti pod vodom. Na kraju, ako je ovo tačno, onda bi imali sledeće karakteristične nivoe:

Nožica : 70,5 mnv = vodostaj Save od 222 cm
Niži nivo: 73 mnv = vodostaj Save od 472 cm
Viši nivo: 77 mnv = vodostaj Save od 872 cm
 
Onoliko dana kolko je terasa kod Savanove bila pod vodom tolko ce i ova nova staza.
Znaci samo par dana godisnje u najgorem slucaju,dobro su odabrali visinu.
 
Vrh