Uvek se ponadam da su u dužem dijalogu nečiji stav i poruka koja ga izražava najzad postali toliko očigledno pogrešni, da na nju više i ne moram da odgovorim, pošto sad svi vide da to ne valja, ali se uvek pojavi neko treći ko me ubedi da ipak moram, iako sama poruka koju komentarišem skoro da uopšte nema smisla. Tako je nažalost i sad.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=443808#p443808:df1jvpq5 je napisao(la):
stf » 02 Apr 2017 08:26 am[/url]":df1jvpq5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=443574#p443574:df1jvpq5 je napisao(la):
Zuma » 31 Мар 2017 07:38 pm[/url]":df1jvpq5]Kod pravdanja položaja ograde se oslanjaš na apsurdnu činjenicu da će ovuda jednog dana proći put, iako onda ove zaštitne pružne ograde neće ni biti, jer neće biti ni pruge.
Једног дана ће ту проћи пут. Зашто би до тога дана ту урадили привремену зелену површину коју ти предлажеш?
Zato što je zelena površina uvek korisnija od nečeg potpuno neupotrebljivog, pa makar bila i privremena.
Па да им се после, кад буду радили пут, ти и такви попут тебе скандализују вичући "крађа јавних простора" иако то неће бити никаква крађа већ привођење намени.
Drugim rečima, korist od privremene zelene površine nije vredna uznemiravanja lopova "galamom" kad rečnom obalom budu konačno provlačili put? Iako ionako moraju da je istrpe jednom, bolje je da to bude sad, pa ko ... šiša ... višegodišnju korist od dodatnog travnjaka?
Međutim sve ovo je trivijalno. Meni je daleko zanimljiviji deo ove kratke poruke onaj gde se vidi sa kakvom je pažnjom Stf izabrao ključni manipulativni termin: "PRIVOĐENJE NAMENI". Dakle, ne krade se javni prostor, nego se on "privodi nameni". To ne samo da mnogo bolje zvuči, da izgleda "zvanično", važno i neizbežno, nego pre svega skreće pažnju sa pravog problema.
Hajdemo sad da se probudimo iz hipnoze i umesto toga zapitamo ono što ovde zaista JESTE osnovno pitanja: Ko je izbrao tu "namenu" za ovdašnju obalu Save, kada i kako, kojom procedurom? Šta je ta namena i kako se po njoj prostor koristi? Pošto nam Stf očigledno unapred imputira zaključak da je sa podizanjem ograde na baš ovom mestu sve u redu čim je ona u skladu sa nekom, očigledno od viših sila određenom "namenom" i podelom prostora koja sama po sebi ne može biti upitna, već je unapred zadata. Pa ako se samo "dovodi u sklad sa tim", onda je sve u redu. Zatim to dodatno "potvrđuje" besmislenim poređenjem sa Mitićevom rupom iako je status zemljišta sasvim drugačiji.
A šta se ovde STVARNO predlaže? Pošto su osnovni principi prostornog plana BNV-a potekli od Abara i predstavljaju samo njegove interese, temeljni "princip svih principa" je iskoristiti što više prostora za zaradu. To u praksi, i za Savamalu, znači da pošto je ovde bila zgrada, onda će ovde i dalje biti neka zgrada, a bivšem obalskom prostoru ćemo dodeliti razne nove funkcije koje podržavaju ostale privatne zgrade. Pa je zato uz zgrade na obali planiran i trotoar širine 4,7 metara. A posle njega ulica širine 6 metara. Pa će tek onda, ONO ŠTO PREOSTANE od bivše obale posle oduzmanja tih 10,7 metara, biti odvojeno kao novo obalsko šetalište uz Savu. Naravno da tamo nikome nije palo na pamet da ulica nema šta da traži ovako blizu reke. Ili, ako je već žele, da onda poruše ove barake, pa ulicu i trotoare prave na
njihovom mestu, a ne na mestu gde treba proširiti previše usko šetalište. Ili da se BAR proširi samo na bivšu trasu pruge. Međutim ne, na šteti su uvek samo parkovi i javni prostori od kojih ni jedan privatnik ne može zaraditi. Isto kao i u "novouređenom" delu parka pored Skyline-a. Niti zemljište na kome su ikada bile ozbiljnije zgrade sme promeniti namenu i postati javni prostor koji koriste svi građani, niti se trasa bivše pruge na samoj obali može koristiti za proširenje obalskog šetalište. Mora biti bar ulica, ako već ne može zgrada. To su vam ti novi urbanistički principi.
Dakle, ZATO se ograda postavlja baš ovde. To je Stf-ovo "privođenje nameni", samo što sad znate i KOJA je to namena. Bili smo kao ludi bez urbanistički anhrone i besmislene ulice i trotoara uguranih na samu Savamalsku obalu reke, u jedan ovako uzak prostor.
Ulica (6.0m) i trotoar (4.7m) u prostornom planu BNV-a (zgrada desno na ćošku je bivša kapetanija ili tzv Španska kuća, a Brankov most je odmah iznad):