10.03.2014. | 21:18
U Kanu promocija "Beograda na vodi"
IZVOR: TANJUG
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=822061
Beograd -- Predsednik Privremenog organa Beograda Siniša Mali i investitori iz Emirata predstaviće u utorak, na sajmu nekretnina u Kanu, projekat "Beograd na vodi".
Uoči svetske premijere "Beograda na vodi", predsednik Privremenog organa Beograda Siniša Mali poručio je da taj projekat predstavlja veliku razvojnu šansu za Srbiju koja će pokrenuti građevinsku industriju i celu privredu i promovisati Beograd kao centar tog dela Evrope.
Mali je Tanjugu rekao da će projekat biti predstavljen u udarnom terminu na najvećem svetskom sajmu nekretnina, kojem će, kako je rekao, prisustvovati "svi koji nešto znače u tom svetu", nakon čega očekuje veću promociju i zainteresovanost potencijalnih kupaca i investitora.
"Definisali smo master plan u Dubaiju, počelo je razmeštanje šina i renoviranje zgrade Stare zadruge u Karađorđevoj ulici, time pokazujemo da smo ušli u pripremne radnje i da je projekat realno krenuo", rekao je Mali.
Prema njegovim rečima, cilj je da projekat "Beograd na vodi" bude gotov u sledećih osam godina, a da se za četiri do pet godina završi železnička stanica Prokop, nova autobuska stanica na Novom Beogradu i obilaznica.
Radi se o klasičnom projektnom investiranju u kojem će jedna strana, investitor iz UAE, uložiti novac, a druga strana zemlju i potrebnu infrastrukturu, dok će profit biti podeljen u odgovarajućoj srazmeri, kaže Mali.
"Još nije definisano na koji način će se profit deliti, ali će verovatno, kako sada stvari stoje, Srbiji ići oko 35 odsto, a stranom partneru 65 odsto", rekao je on.
Celokupan trošak izgradnje i sređivanja infrastrukture u Savskom amfiteatru snosi investitor, dok će vlada i grad raditi na raščišćavanju terena i dobijanju potrebnih dozvola i saglasnosti.
Mali navodi da je za završetak železničke stanice Prokop potrebno oko 20 miliona evra, da se još ne zna koliko će koštati autobuska stanica jer je u toku konkurs za idejno rešenje, ali da se radi o desetinama miliona evra, dok će završetak obilaznice koštati oko 240 miliona evra.
Prema njegovim rečima, najveći deo troškova raščišćavanja terena u Savskom amfiteatru biće troškovi eksproprijacije, koja će početi nakon formiranja preduzeća "Beograd na vodi" i proglašenja projekta projektom od nacionalnog značaja, nakon čega će Poreska uprava utvrditi kolike su nadoknade.
Mali dodaje da u tom delu grada legalno ili nelegalno živi oko 250 porodica koje će biti raseljene i da očekuje da će ubrzo nakon formiranja preduzeća početi razgovori sa njima.
Mali je podsetio da je počelo izmeštanje šina za koje je u budžetu Srbije obezbeđeno oko 2,5 miliona evra, kao i restauracija zgrade Stare zadruge u Karađorđevoj ulici, koja će biti novi centar aktivnosti u vezi sa "Beogradom na vodi".
Novac za renoviranje doniraće strani investitor, a zgrada bi trebalo da bude završena u roku od tri meseca.
Mali je naglasio da "Beograd na vodi" ne treba posmatrati kao izdvojen projekat, već veliku razvojnu šansu za Srbiju koja će pokrenuti građevinsku industriju, a potom i celu privredu, ali i šansu da se Srbija promoviše na drugačiji način i da Beograd postane regionalni centar u koji će dolaziti oni koji se bave razvojem nekretnina.
On je ponovio da je metro Beogradu neophodan, ali da grad još nije spreman za njegovu izgradnju i da u postojećem idejnom rešenju ima "veliki broj nelogičnosti".