Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

nombre":127v917f je napisao(la):
Moram da primetim da se primecuje napredak kod forumasa. Prvo se govorilo kako od ovog projekta nema nista a sad se vec govori pa dobro bice trzni centar i mozda kula i posle toga ce stati. Napredujemo! :gobb:

Napredujemo ka čemu? Jedini način na koji je o ovom projektu pričano u javnosti je kao o celini. Sve se uklanja iz Savskog Amfiteatra i tu se pravi 2 miliona kvadrata. Ni jedan članak u novinama izgleda nije dozvoljen a da se ne pomenu svi ovi podaci, jer ja još nisam naišao ni jedan gde toga nema. Tako da se jedino to sme zvati Beograd na Vodi. Pošto je to jedino što zvanično postoji, mora se reći da su u početku svi mislili da je to fantazija, posle čege se desio revolucionarni pomak u kome svi i dalje misle da je to fantazija. Tako su ustvari svi složni, sve je isto, pa ne vidim gde se to napreduje kad je u pitanju zadana tema.
 
laki72":3m0ubl1m je napisao(la):
Hmmm
Znaci, po procenama, u trenutku ogromne besparice i velike zaduzenosti prva faza oslobadjanja zemljista ce nas kostati preko 300 miliona EUR. Posto je za kompletno oslobadjanje prostora potrebno izmestiti BAS, stanicu LAsta, raseliti stanovnike, to iziskuje jos minimum toliko. zatim za izgradnju mosta kod Vince, tunela i pruge na zeleznickoj obilaznici jos minimum toliko. Bese trebaju jos neki zeleznicki terminali i stanice da se zavrse...
I vec predjosmo milijardu EUR, bez uredjenja i opremanja niti jednog kvadratnog metra prostora.

- Prva faza, 6-8 meseci, 2.5 miliona evra.
Likvidacija koloseka i drugih objekata koji se ne koriste, osim teretne pruge za Pančevo, zbog čega će morati da se gradi novi privremeni kolosek.
Sve ovo da bi se obezbedio prostor na obali reke za izgradnju kule i tržnog centra.

- Druga faza: 24 meseca, 62.5 miliona evra.
Likvidacija postojeće stanice Beograd glavna.
Izgradnja stanice Beograd centar.
Izgradnja TPS Zemun.
Rekonstrukcija stanice NBG.
Robni terminal u Makišu.

- Treća faza: 30 meseci, 242.5 miliona evra
Uklanjanje privremenog koloseka.
Izgradnja železničke obilaznice.
Izgradnja mosta kod Vinče.

Sve ovo ima na prethodnim stranama teme na kojoj smo. Imaš i grafički prikaz radova po fazama, čak su i različito obojili šine zavisno u koji fazama je predviđeno njihovo sklanjanje.

laki72":3m0ubl1m je napisao(la):
...Dal sam ja lud...

Koji rok, ili cifra od ovih koje su napisali ti se čini obmanom?
Dakle, ne pričamo o tvom, mom ili mišljenju svetog Petra da li će se ovo sve uraditi, da li verujemo da će odmaći dalje od 7 dana (do dana izbora) radova na prvoj fazi...već pričamo o samom projektu oslobađanja SA, o njegovim predviđenim fazama...koji rok i/ili cifra ti se čini obmanom?
 
pristanishteNG-Feb-1951-4_zps6a5277af.jpg

malo nazad kroz vreme
 
@Neshaoct

Sve ove cifre po fazama su po meni nerealne.

1. Faza koju nije potrebno posebno komentarisati. Trzni crentar i kula po tome se gradi na 'delu' oslobodjenog zemljista do kog je izuzetno tezak pristup moguc samo iz pravca starog mosta pored BAS-a i Lastine stanice, sljinkare itd?
Nema sanse...
I mislim poredeci cenu kostanja rekonstrukcije dela vojvodjanske da je suma od 2,5 miliona EUR bezobrazno mala tacnije da neko smo onako odvalio. Govorimo o kilometrima sina koje treba povaditi demontirati, utovariti, prevesti negde, dekontaminirati zemljiste...

2.faza
Za 62 miliona EUR potrebno izgraditi:
Novu zeleznicku stanicu u Prokopu (sa prilazima i kompletnom infrastrukturom i eventulno mostom iznad autoputa ka Deligradskoj), Tps Zemun, robni terminal u Makisu (dodao bih tu i TPS Kijevo) i gasenje glavne Z. Stanice (valjda to podrazumeva i vadjenje jos jednog dela sina, kao i izmestanje velikog dela infrastrukture Zeleznice. Takodje u toj fazi je potrebno izdvojiti brdo novca za opremanje svih tih objekata opremom i tehnikom pre nego bi mogli biti u funkciji.
Ako uporedim iznos kuvajtskog kredita za deo radova na prokopu sa ovom cifrom koja je ovde plasirana za ave ove poslove, ja samo mogu da ostanem zbunjen, ili da zakljucim da je to trabunjanje bez trunke realnosti.
Faza 3
242 miliona za kompletiranje zeleznicke obilaznice (ukljicuje most Vinca, tunel, zeleznicku prugu od belog potoka do panceva, sa sve dugackim zeleznickim vijaduktom iznad autoputa u zoni Bubanj potoka, z. Stanicu Lestane, eksproprijaciju zemjista i objekata u naseljima opstine Grocka...
Uklanjanje "privremenog" koloseka podrazumeva valjda i uklanjanje sina ispod kalemegdana i dela sina ka sajmu. Da to zanemarimo, sam most, tunel, vijadukt i pruga od Belog potoka do Panceva. U gradjevinskim radovima ce kostati vise od sume koja je ovde navedena, a gde je otkup zemljista, cena izrade projekta, prilagodjenje okolne postojece infrastrukture...

Eto, kao sto vidis, ne iznosim misljenje oce li ili nece biti gradjeno, jer nema potrebe da se ponavljam. Iznosim samo odgovor na tvoje pitanje.
Nista mi se ne uklapa, cifre po meni nemaju veze sa realnoscu, i bojim se da se "ispod zita" valjaju neke mnogo ozbiljnije i prljavije igre gde je i politika "mala maca"...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Pa sigurno nece napraviti most Vinca da bi se kompletirao SA vec u funkciji oblizanice oko Beograda i cena kostanja oblizanice do Panceva je ako se dobro secam oko 400 miliona. DA bi se doslo do te faze potrebno je kompletiranje postojece oblizanice sa mostom jer su to radovi koji idu sasvim sigurno pre bilo koje price u Vinci.
NAjmanje ce to kostati 500 miliona, a sasvim sigurno i vise o te sume.
Gde je BAS stanica?
Za ovaj projekat je potrebno vise o milijardu da bi se on kompletirao u smislu da na sasdasnjem zemljistu ne ostane nista.
A samo id*** moze graditi kulu bez da se njoj moze prici iz par tri pravca. Dakle novi vijadukt ili tunel ispod sina ( koji ce biti nepotrebni kada se sve sine izmeste) , ili obavezno izmestanje BAS stanice u drugom slucaju ako se ide na pristum iz drugog pravca.

PA samo potrebni novac je dovoljan argumenat da od ovaj projekat dozivi fijasko.
 
Ђорђе, ти дође до колико милијарди? Ако је само бас преко једне :shock:
Неки потези већ су били у плану, а све је потребно урадити и да подразумевамо да нема познатог инвеститора. Неки кредити су већ догворени, као за прокопоп, а обилазница би се ваљда градила свакако.
Нема потребе надувати цифре или измишљати потешкоће. Ово наведено је потребно и могуће урадити. А званичници постављају цифру која је мања од једног моста, или као двогодишња субвенција за јавни превоз. Чак и за овако неозбиљну државу то не би тревало да буде недостижан напор, макар дупло од тих 307 милиона изашао.
 
10.03.2014. | 21:18
U Kanu promocija "Beograda na vodi"
IZVOR: TANJUG
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=822061

Beograd -- Predsednik Privremenog organa Beograda Siniša Mali i investitori iz Emirata predstaviće u utorak, na sajmu nekretnina u Kanu, projekat "Beograd na vodi".
852751260531e1e51a626130.png


Uoči svetske premijere "Beograda na vodi", predsednik Privremenog organa Beograda Siniša Mali poručio je da taj projekat predstavlja veliku razvojnu šansu za Srbiju koja će pokrenuti građevinsku industriju i celu privredu i promovisati Beograd kao centar tog dela Evrope.

Mali je Tanjugu rekao da će projekat biti predstavljen u udarnom terminu na najvećem svetskom sajmu nekretnina, kojem će, kako je rekao, prisustvovati "svi koji nešto znače u tom svetu", nakon čega očekuje veću promociju i zainteresovanost potencijalnih kupaca i investitora.

"Definisali smo master plan u Dubaiju, počelo je razmeštanje šina i renoviranje zgrade Stare zadruge u Karađorđevoj ulici, time pokazujemo da smo ušli u pripremne radnje i da je projekat realno krenuo", rekao je Mali.

Prema njegovim rečima, cilj je da projekat "Beograd na vodi" bude gotov u sledećih osam godina, a da se za četiri do pet godina završi železnička stanica Prokop, nova autobuska stanica na Novom Beogradu i obilaznica.

Radi se o klasičnom projektnom investiranju u kojem će jedna strana, investitor iz UAE, uložiti novac, a druga strana zemlju i potrebnu infrastrukturu, dok će profit biti podeljen u odgovarajućoj srazmeri, kaže Mali.

"Još nije definisano na koji način će se profit deliti, ali će verovatno, kako sada stvari stoje, Srbiji ići oko 35 odsto, a stranom partneru 65 odsto", rekao je on.

Celokupan trošak izgradnje i sređivanja infrastrukture u Savskom amfiteatru snosi investitor, dok će vlada i grad raditi na raščišćavanju terena i dobijanju potrebnih dozvola i saglasnosti.

Mali navodi da je za završetak železničke stanice Prokop potrebno oko 20 miliona evra, da se još ne zna koliko će koštati autobuska stanica jer je u toku konkurs za idejno rešenje, ali da se radi o desetinama miliona evra, dok će završetak obilaznice koštati oko 240 miliona evra.

Prema njegovim rečima, najveći deo troškova raščišćavanja terena u Savskom amfiteatru biće troškovi eksproprijacije, koja će početi nakon formiranja preduzeća "Beograd na vodi" i proglašenja projekta projektom od nacionalnog značaja, nakon čega će Poreska uprava utvrditi kolike su nadoknade.

Mali dodaje da u tom delu grada legalno ili nelegalno živi oko 250 porodica koje će biti raseljene i da očekuje da će ubrzo nakon formiranja preduzeća početi razgovori sa njima.

Mali je podsetio da je počelo izmeštanje šina za koje je u budžetu Srbije obezbeđeno oko 2,5 miliona evra, kao i restauracija zgrade Stare zadruge u Karađorđevoj ulici, koja će biti novi centar aktivnosti u vezi sa "Beogradom na vodi".

Novac za renoviranje doniraće strani investitor, a zgrada bi trebalo da bude završena u roku od tri meseca.

Mali je naglasio da "Beograd na vodi" ne treba posmatrati kao izdvojen projekat, već veliku razvojnu šansu za Srbiju koja će pokrenuti građevinsku industriju, a potom i celu privredu, ali i šansu da se Srbija promoviše na drugačiji način i da Beograd postane regionalni centar u koji će dolaziti oni koji se bave razvojem nekretnina.

On je ponovio da je metro Beogradu neophodan, ali da grad još nije spreman za njegovu izgradnju i da u postojećem idejnom rešenju ima "veliki broj nelogičnosti".
 
Da kažem i ja nešto o ovom projektu.
Svakako sam za izmeštanje svih stvari iz SA kojima tu nije mesto. Tu pre svega mislim na veliki deo železnice i raznih magacina, na autobusku stanicu i na brodove sa obale. Ono što mi se ne sviđa, to je što žele da ugase železničku stanicu Beograd Glavna. Smatram da bi ona trebala delom da ostane u funkciji, pre svega zbog međunarodnog saobraćaja. Mnogu gradovi u Evropi i svetu imaju glavnu železničku stanicu ili blizu centra grada ili u samom centru u sred urbanog jezgra pa im ona ne smeta. Čak naprotiv. A kako se ovde planiraju milioni kvadratnih metara stambenog i poslovnog prostora, ostanak železničke stanice bi bio dobar potez. I železnica bi se u tom slučaju nalazila na obodu prostora za gradnju i ne bi smetala. Može se napraviti ili podzemno ili delom ukopana sa raznim sadržajima koji mogu povećati kvalitet života i oplemeniti prostor. S druge strane, železnička stanica Beograd Centar ima mogućnosti za dobro povezivanje ali mislim da bez linije metroa neće imati pun kapacitet putnika. Osim toga, treba vremena za njenu izgradnju a u prvom planu je izgradnja samo koloseka ne i stanične zgrade. Beograd glavna je opet povezana i nalazi se u centru i tek će biti u centru, ako se sve najavljeno izgradi.
Takođe, SA ne bi smeo da bude bez linije metroa. Kuda bi on prošao, to treba inženjeri da vide, ali toliki prostor sa toliko najavljenih kvadrata treba da ima brzu vezu sa ostatkom grada.
I svakako da treba da bude što više zelenih površina a po mogućnosti i vodenih. poput onog kanala kojeg je bilo na ranijim renderima ali ga sada više nema. Možda ga i bude, s obzirom da većina tek treba da se isplanira.
Ovo sve govorim u slučaju ako počne da se gradi. Za izmeštanje stvari koje sam spomenuo sam i bez izgradnje Beograda na vodi jer tim stvarima tu nije mesto. Ako ne bude izgradnje a očisti se prostor onda ostaje prostor koji se može ponuditi drugim investitorima.
 
Железничар, свакако да се тај простор треба очистити. То је требало очистити деценијама уназад. Чак и да направе ту један парк са нижим растиињем, било би нешто. Све би било боље од онога што јесте.

Али што се самог пројекта тиче, јасно је да се ради о предизборном идиотлуку. Ко ће живети у овом стамбеном простору? Па нама се не зна шта је у бржем паду - наталитет или животни стандард. Требало би читаве квартове града иселити да би се попуниле ове грдосије.

Нећу даље коментарисати јер нисам довољно упознат, али ово ми се не допада. Волео бих да се мало више прича о обнови фасада и Народног музеја - за музеј нам заправо треба нова зграда, јер је садашња потпуно неадекватна.
 
Somi303":1uauejis je napisao(la):
Јел чујеш Стф, 220м? :p
Да додам, овде кажу 210м -.-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qe7Og9JVW6U[/youtube]

Ja rekoh relji da se ne zatvara tema dok lobiramo za koji metar vise. :lol:

Ovako stigosmo sa 41. sprata na 50. Jos malo pa 60! Do izbora ce biti 100. Samo polako Srbija je to. Zgrade rastu nekontrolisano pred izbore. :wink:
 
laki72":2frszane je napisao(la):
Hmmm
Znaci, po procenama, u trenutku ogromne besparice i velike zaduzenosti prva faza oslobadjanja zemljista ce nas kostati preko 300 miliona EUR. Posto je za kompletno oslobadjanje prostora potrebno izmestiti BAS, stanicu LAsta, raseliti stanovnike, to iziskuje jos minimum toliko. zatim za izgradnju mosta kod Vince, tunela i pruge na zeleznickoj obilaznici jos minimum toliko. Bese trebaju jos neki zeleznicki terminali i stanice da se zavrse...
I vec predjosmo milijardu EUR, bez uredjenja i opremanja niti jednog kvadratnog metra prostora.
Sve to radimo i ulazemo za obecanje da ce neko (nebitno u ovom slucaju ko je u pitanju) investirati ako bude bilo interesenata za ponudjene kvadrate!!!

Dal sam ja lud posto mislim da nam je umesto ove kockarske varijante ta milijarda bolje utrosena ako je ulozimo u izgradnju METRO linije ?!
Hmm, ako sam dobro shvatio, optuzuju Djitlera i zutu bandu da su "spiskali" pola milki srpskih para na izgradnju nekakvog velelepnog mosta sa pristupnim saobracajnicama, a oni planiraju da istu sumu a verovatno i vecu, "spiskaju" samo na rasciscavanje nekog prostora da bi na njemu moglo nesto da se gradi. Interesantno...Barem meni.
 
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... regulacije
Poledica je tada kazao kako je procenjeno da bi sama izgradnja trajala oko 3 godine.

Prema njegovim rečima, izgradnja obilaznice sa mostom kod Vinče koštaće 470 mil EUR.


Ja ne znam koliko ce milirajdi trebati ali pola milijarde je samo deonica ka Pancevu.
Kada se na to doda kompletiranje sadasnje obilaznice, Prokop sa svojom nedostajucom infrastrukturom, tehnice stanice, BAS racun ce biti papren.
Stoga i ja sam spreman da potpisem Belkinu tvrdnju, projekat je potpuno sumanut.

Stvari treba postaviti na pravi nacin, SA ce se svakako u nekom momentu u buducnosti realizovati i za nekoliko decenija ce izgledati znajcano drugacije nego sto izgleda danas. Ali u ovom trenutku je to potpuno nerealno, nerealno je gradnja bilo cega na tom prostoru.
 
Meni je fascinantno da kula treba da pocne da se gradi, a jos uvek se ne znaju udeli vlasnistva

Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока
 
Ma kakva kula, pa da su je stavili na Veliko ratno ostrvo prilaz kuli bi bio manji logisticki problem, isto vazi i za trzni centar.
 
Kula na Ratnom ostrvu?! To bi bio zločin, srećom ostrvo je pod zaštitom. Tamo gde je predlažu sasvim je u redu. Potpuno se slažem sa g. Železničarem. Isto to ja pišem već godinama na raznim forumima i u novinama koje objavljuju pisma čitalaca. Trebalo bi ostaviti i prugu oko Kalemegdana. Njom bi išao BG voz i turistički vozovi eventualno povremeno. Ipak, daleko je vreme kad će Beograd stvarno postati pravi turistički grad. Vozovi bi oko Kalemegdana išli sporo zbog bezbednosti šetača. Zamislite kej, šetalište, klupe i park. Zar to nije pomalo sterilno a to ima i svaki grad na reci. Pruga i vozovi bi taj prostor oplemenili i učinili ga življim. Deca, a i mnogi odrasli se uvek raduju prolasku voza. Tako je bilo oduvek tako će biti i ubuduće.
 
kako ide skidanje sina? sigurno kidaju....

edit: sta su vizionari smislili u veyi postojeceg groblja brodova. oni nisu nasukani tu slucajno (mada me ne bi iznenadilo da se ispostavi bas tako), postoji neka "pravna" osnova sto su bas tu, koliko ce kostati izmestanje toga i gde ce sa tim?
 
neshaoct":woq22ifu je napisao(la):
- Druga faza: 24 meseca, 62.5 miliona evra.
Likvidacija postojeće stanice Beograd glavna.
Izgradnja stanice Beograd centar.
Izgradnja TPS Zemun.
Rekonstrukcija stanice NBG.
Robni terminal u Makišu.

Robni terminal u Makišu. :shock:
Zar nije zbog vodoizvorišta taj terminal planiran u Batajnici ?
 
Brodovi se jednostavno preprkiraju ,lucka kapetanija naredi da se brodovi ti i ti privezu na kilometar taj i taj i kraj diskusije
Nastavak slika
dsc06800.jpg

dsc06801.jpg

dsc06802.jpg

dsc06803.jpg

dsc06804.jpg

dsc06805.jpg

dsc06806.jpg

dsc06807.jpg

dsc06808.jpg

skloniste vermarhta
dsc06809.jpg

dsc06810.jpg

dsc06811.jpg

dsc06812.jpg

dsc06813.jpg

dsc06814.jpg

dsc06815.jpg

dsc06816.jpg

dsc06817.jpg

dsc06818.jpg

dsc06819.jpg

dsc06820.jpg

dsc06821.jpg

dsc06822.jpg

dsc06823.jpg
 
Ostatak
dsc06825.jpg

dsc06831.jpg

dsc06832.jpg

dsc06833.jpg

dsc06834.jpg

dsc06835.jpg

dsc06836.jpg

dsc06837.jpg

dsc06838.jpg

dsc06839.jpg

zderac jede 30 m polja kolosjeka i slaze na plato vagone za 8 h pozdere 1 km kolosjeka i 2 skretnicka polja
dsc06840.jpg

dsc06841.jpg

dsc06842.jpg

dsc06843.jpg

dsc06844.jpg

dsc06845.jpg

dsc06846.jpg

dsc06847.jpg

dsc06848.jpg

dsc06849.jpg

dsc06850.jpg

dsc06851.jpg

dsc06852.jpg

dsc06853.jpg

dsc06854.jpg

dsc06856.jpg

dsc06857.jpg

dsc06858.jpg

dsc06859.jpg

dsc06861.jpg

dsc06862.jpg

dsc06863.jpg


to je sve narode
 
Хвала пино. Мора се рећи да овде има пар интересантних објеката, који би се могли претворити у необичан али привлачан изложбени простор - можда чак и за неки музеј -, и који би били симпатичан додатак тој урбаној средини. Ипак је лепо када се гради нешто ново, а има и нешто елемената старог.
 
Директоре, укњижени плусићћћи.

Упоређивао сам ове слике са сликама стања објеката у Шећерани. Не зна се где је горе !!! Заборавих да ти кажем да сам био у Шећерани тачно пре месец дана да погледам стање опреме у оном делу где је била кондиторска индустрија, катастрофа. Још један добар део опреме је покраден, тако да смо мој партнер и ја одустали од куповине. Једино је за откуп као старо гвожће, ако се и то од стране наше "најзаштићеније националне мањине", не покраде.
 
Super reportaža, direktore, samo ako možeš da objasniš par stvari:
kada si fotografisao, koliko je okvirno šina uklonjeno od subote do kada si ti slikao i da li se trenutno išta tamo radi?
Gledajući ove slike, rekao bih da se ništa ne radi...?
 
Vrh