[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426798#p426798:1lvix4cw je napisao(la):Zuma » 08 Jan 2017 12:10 am[/url]":1lvix4cw][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426717#p426717:1lvix4cw je napisao(la):milos.tro » 07 Jan 2017 12:11 pm[/url]":1lvix4cw]Zuma, od kad ti je ova fotka?
Od početka BNV projekta ljudi su na ovu temu poslali ogromno mnoštvo novih projekata rekostrukcije čitavih rečnih obala i obalskih blokova. Pogledaj unazad, toga je bilo puno. Velika većina prepravlja stare gradske obale po uzoru na principe novog, možemo ga uslovno nazvati ekološkog urbanizma. Sem tih novih eko principa, bitni su i oni koji su uvek važili, da obala može da opsluži bitno veći broj zainteresovanih za mnoštvo novih sadržaja i novih funkcija obalskog prostora (recimo multifunkcionalni otvoren prostor promenljive namene, ili izdvojen prostor za neizbezne i stalne komercijalne prezentacije), da ti sadržaji budu pažljivo izabrani, kvalitetni, i pre svega drugog, da je rečna obala javni prostor za SVE, a ne privatna imovina.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426874#p426874:254jad0s je napisao(la):nikolas27 » 08 Jan 2017 04:00 pm[/url]":254jad0s]@Zuma, može primer poređenja sa nekim gradom koji ima dobro uređenu obalu? (kako bi to "moralo" da izlgeda u BnV)
Zauvek izgubljen i nikad zaboravljen voljeni i dragoceni kutak.
Ozbiljni urbanizam bi to vrednovao i sacuvao.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426858#p426858:39pi29a6 je napisao(la):Zuma » Sun Jan 08, 2017 4:21 pm[/url]":39pi29a6]
Nizvodno od tog mesta je takođe postojala i odvojena biciklistička staza i odvojeno šetalište. Jedina razlika je u tome što su u trenutku pravljenja bici staze ispravno zaključili da se bivši put toliko malo koristi (jer je slepa ulica i ne vodi nigde sem u dva brodarska preduzeća koja su jedva radila), da su ga promovisali u kombinovanu saobraćajno-pešačku ulicu, a bivši trotoar kompletno pretvorili u bici stazu. Nije to jedino mesto gde takve kombinovane površine postoje, kao primer imate recimo London.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426886#p426886:3dg2l75h je napisao(la):kkorisnikk » 08 Jan 2017 04:23 pm[/url]":3dg2l75h]Zauvek izgubljen i nikad zaboravljen voljeni i dragoceni kutak.
Ozbiljni urbanizam bi to vrednovao i sacuvao.
Slažem se, ovog Stojadina sa slike obavezno sačuvati i konzervirati.
Hajde malo ozbiljno to jeste bio lepi kutak za mene kao biciklistu, ali
taj potez nikako nije bio dobar za pešake. Ja razumem tu neku nostalgičnu notu
koja provejava kroz više postova, ali dobro pogledajte sliku. Šta imamo, par sklepanih
udžerica, jedna kuća sa prodavnicom u prizemlju, doziđivanje, nadziđivanje, gomila slepih
sokaka i uličica. I ništa više osim toga.
Opet ironija je po meni možda najveća da isti oni koji su napravili haos sa nelegalnim dozvolama
i devastirali delove Zemuna tokom devedesetih, sada su srušili više nelegalnih objekata u SA,
nego bilo koja vlast u gradu pre toga.
Ali opet, tu dolazimo do vrhunskog licemerja umivenih radikala, ako postoji interes sve se može
srušiti, i to relativno brzo. A dotle, Altina, Plavi horizonti, Prve pruge i dalje stoje postojano. E to
mi se gadi.
@Lepi, ja razumem da svako ima prava na svoje mišljenje, ali ne razumem
čemu uvrede na Zumin račun. Elaboriši lepo svoj stav, suprotstavi se kontra-argumentima,
a ne na ovaj način.
Moj post se direktno nije odnosio na Zumu, jer Zuma i ako deli isto misljenje nije bezobrazan, niti vulgaran.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426886#p426886:yt8qy5x2 je napisao(la):kkorisnikk » Ned Jan 08, 2017 5:23 pm[/url]":yt8qy5x2]@Lepi, ja razumem da svako ima prava na svoje mišljenje, ali ne razumem
čemu uvrede na Zumin račun. Elaboriši lepo svoj stav, suprotstavi se kontra-argumentima,
a ne na ovaj način.
Pa ne znam šta je to tako posebno potrebno da bi se slepa i malo korišćena ulica duž reke, sa vrlo jasnom tradicijom korišćenja, promovisala u saobraćajno pešačku? Nisu povukli par linija na asvaltu? Imali su tri tipa saobraćaja, pešački, biciklistički i automobilski. Znali su da će biciklistički biti daleko najveći. Pa su njima označili posebnu stazu tako da svi ostali znaju gde je opasno i gde ne smeju da idu. Onda ti ostali znaju šta im je od prostora jedino preostalo, i svi su srećni, uključujući i grad koji ne treba da troši farbu za prašnjavi put koji se nikada ne pere. Meni to zvuči kao sasvim razuman kompromis. Pa makar neko posle rekao da je signalizacija ispravno zaključivanje. Jedino što u Londonu ima više od toga je nešto unakrsnih linija (doduše tamo i peru ulice, ali se zato sve to odnosi na ulice koje su ipak malo bitnije nego što je bila ova).[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426892#p426892:dx1u75xx je napisao(la):milos.tro » 08 Jan 2017 04:38 pm[/url]":dx1u75xx]
Pravljenje bici staze je bilo da se izadje u susret biciklistima zbog veze sa Adom,a za pešake ih je baš nešto zabolelo.
Kako su to promovisali u kombinovano saobraćajno-pešačku ulicu,odgovarajućom signalizacijom kao u Londonu npr. :roll:,ili im je "ispravno zaključivanje" bila ta signalizacija?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426874#p426874:g1sq0tx9 je napisao(la):nikolas27 » 08 Jan 2017, 16:00[/url]":g1sq0tx9]@Zuma, može primer poređenja sa nekim gradom koji ima dobro uređenu obalu? (kako bi to "moralo" da izlgeda u BnV)
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426905#p426905:1852t3c8 je napisao(la):kkorisnikk » 08 Jan 2017 05:24 pm[/url]":1852t3c8]Evo bez ironije i sarkazma, kojim ljudima i čijim potrebama je ovaj deo SA na čiju su
fotografiju referisao služio.
Po čemu je taj prostor autentičan, koji deo tog prostora ovde zaslužuje da bude sačuvan
i kojim si se kriterijumom vrednovao.
Prodavnica u prizemlju kao mesto susreta biciklista!? Svako manje mesto da ne kažem selo
u Srbiji ima neku takvu prodavnicu kao epicentar susreta i razmene dogodovština među lokalcima.
A ovo je specifično po čemu, po tome što su se urbani biciklisti tu okupljali!?
A da mi malo podignemo kriterijume i da tražimo nešto više, od obične prodavnice sa jeftinim
pivom i gomilom korova u okruženju.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426876#p426876:3vgc3w3j je napisao(la):svrca » 08 Jan 2017 04:04 pm[/url]":3vgc3w3j][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426798#p426798:3vgc3w3j je napisao(la):Zuma » 08 Jan 2017 12:10 am[/url]":3vgc3w3j][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426717#p426717:3vgc3w3j je napisao(la):milos.tro » 07 Jan 2017 12:11 pm[/url]":3vgc3w3j]Zuma, od kad ti je ova fotka?
Zauvek izgubljen i nikad zaboravljen voljeni i dragoceni kutak.
Ozbiljni urbanizam bi to vrednovao i sacuvao.
A Dutch city makes room for its river — and a new identity
New approach to water
The work in Nijmegen is part of a national program in the Netherlands called “Room for the River.” Climate change means that just raising the dikes is not enough anymore, the thinking goes. The new approach relies on broadening and deepening floodplains, removing groins that obstruct water flow and other ways of allowing more water to pass safely. The Dutch government is spending €2.3 billion in more than 30 crucial river locations, protecting 4 million people who live in flood-prone areas.
The project in Nijmegen — Room for the River Waal — is the biggest and most awe-inspiring of the national program. For the past eight years, the construction area has been the playground of excavators and cranes, and has become an attraction in itself, drawing around 30,000 visitors from all around the globe. The river construction is expected to be finished at the end of this year, at a final cost of €351 million.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426866#p426866:2jrzs7gy je napisao(la):lepi » 08 Jan 2017 03:35 pm[/url]":2jrzs7gy]Ovde je problem jedan frustrirani, bezobrazni dziber koji hoce da pokaze da se pre tu bilo nesto lepo a sad je unisteno.
Cisto da konstatujem ono sto svi vec znate.
Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427072#p427072:1pb4kdy9 je napisao(la):Zuma » Mon Jan 09, 2017 8:01 pm[/url]":1pb4kdy9]Što se tiče prodavnice sa biklistima na obali, urbanista bi svako ovako popularno i visoko cenjeno mesto morao da shvati kao ulazni podatak šta građanima treba i šta žele. Posle toga, ako autentičnu zgradu nije moguće ili nije poželjno čuvati, on mora da obezbedi sličan sadržaj i bar onaj osnovni kvalitet takvog ambijenta, pa da to ponudi u novom i modernom ruhu. Tako da formu nije uvek neophodno čuvati, ali sadržaj jeste.