Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

tako je Milose, Holandija se vec vekovima bori sa plavljenjem i veliki deo zemlje je ispod nivoa mora, sad se vec preteruje na ovom forumu, pomislio sam pre par godina kad su kretali sa ovim poduhvatom da ce se pojaviti ljudi koji ce romantizovati ovo stanje koje je bilo, ali to je bio neka najludja misao koja mi se tada pojavila s obzirom da ovde ljudi sve lose sto je bilo romantizuju , ali reko ma nece valjda, onda kad su krenuli sa projektom trazili su na uvid ugovore , kad su dati ugovori nista nisu mogli da zamere, jer da su zamerili provlacila bi se zamerka konstantno, e onda je bila prica kako se ovde prodaje magla i opsta sprdnja glasne manjine da vecina ljudi vidi fatarmorganu itd, e onda kad su krenuli da kopaju prvu zgradu pominjano je da ce samo rupa ostati, e onda dolazi sava mala kojima su svima usta puna kako eto svi zakoni republike su ukinuti u toj ulici na jedno vece (kao da je prvi i poslednji put , al dobro), e sad posto se projekat realizuje poceo je da im nedostaje nekadasnje stanje punog zelenene ambrozije i kiselog drveca, mirisnih asvaltnih baza, prelepim pogledom na stare brodove , koje nagriza korozija kao dokaz vremena koliko su tu, sa prelepim stojadinom tako parkiranim na setalistu pored biciklisticke staze, divni magacini gde su ljudi radili i dobijali pare za to na ruke , ljudi su ziveli u starim vagonima jer su toliko voleli vozove da si ziveli bas onako kako su hteli , a onda nova vlast im dala Odvratan cvrst krov nad glavom oduzela im pravo da zive u vagonima, nalozila malim biznisima da se rasele, povadili prugu sravnili sve sa zemljom kako bi napravili visespratne stanove, bulevare i ulice tu sa skupim hotelima i ogromnim trznim centrom i namerava da uredi obalu , fuj kako ih nije sramota ! BANDA!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427090#p427090:dll2e4v9 je napisao(la):
milos.tro » 09 Jan 2017 08:49 pm[/url]":dll2e4v9]Ovaj primer iz Holandije je "nužno zlo" odbrane od klimatskih promena i plavljenja.

Nije zlo sve sto je nuzno. Zlo je kada se nuzno ne uradi a subvencijonisu privatne kvadrati za prodaju.
Za pare koje su do sada isisane - mogli su da rese dobar deo priobalja.

Ovo je prvo sto je trebalo uraditi u SA i preko puta i u Jojkicevom naselju tj - kubicima.
Beograd je na uscu dve velike reke i prirodno je tu postojao ogroman floodplain. Ta plavna zona nije tu postojala slucajno.
Mi smo danas suzili obe reke, isusili NB, ogradili Pancevacki rit, zatrpali "kubike" shutom, ne odrzavamo korito i ocekujemo da je to OK.
Bojim se da ce u roku od 10 do 20 godina ovaj javsluk i glupost da uzme danak.
Secam se neke slike poplave iz recimo 1928 gde se u negde Staroj Borci vide samo vrhovi telefonskih bandera. I za tu banderu vezan camac.

Inace dobro dizajnirane i odrzavane vodene povrsine su veliki kvalitet a ne mana.
 
Nije problem to sto se Savski Amfiteatar transformise, kada bi se transformisao u nesto prelepo, primer za svet a uzivanje sa nas, bilo bi divno.

Problem je u tome sto se od divljine pravi veca divljina.

Imali smo divlju kafanicu sa opustenom atmosferom rekreativnih biciklista i pecarosa.
Dobili smo divlji ugostiteljski objekat, pardon izlozbeni stand, Savanovu i rekreativne dzipove.

Imali smo divlji, ali pregledni, pruzni prelaz.
Dobili smo divlji, ali nasminkani i opasni pruzni prelaz.

Imali smo divlji izliv fekalija.
I dalje imamo divlji izliv fekalija.

Imali smo na brzinu napravljenu, ali cvrstu, svapsku obaloutvrdu.
Unistise obaloutvrdu i dobismo divlje setaliste koje se raspada i tone.

Imali smo pogled na podivljali grad.
Svakim danom dobijamo sve ocigledniji pogled na divlju krmacu.

Niko ovde ne trazi staus quo vec samo malo pristojnosti.
:pob:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427098#p427098:3ahzqv6h je napisao(la):
dosen » Pon Jan 09, 2017 9:24 pm[/url]":3ahzqv6h]Bojim se da ce u roku od 10 do 20 godina ovaj javsluk i glupost da uzme danak.

Ako se to desi onda će svi kritičari da pevaju pošto je prvi na udaru baš BnV - osim možda par objekata ispod Kalemegdana. Treba podsetiti da je BnV dat u zakup na 99 godina... Moje mišljenje je da ako se nešto nepredviđeno i desi, biće brže sanirano nego da je ostalo prethodno stanje.

Što se žala za prethodnom biciklističkom stazom, stvarno ne razumem šta je po sredi... Blago rečeno deluje preterano. Ja sam Beograđanin, proputovao sveta, živeo u par zemalja, i odlučio da se vratim nazad. Pa mi nikad nije palo na pamet da se po drugi put prošetam tim "amfiteatrom" (u prethodnom stanju). <troll>Ali priznajem - nisam biciklista, možda je nešto "uber" drugačije u potrebama bicikliste i džogera, možda je stvarno neophodno popiti pivo ispred seoskog dragstora i vratiti se kući nazad u kecu.</troll>

Beograd već ima Adu Ciganliju (što je pravi biser u svetskim razmerama), a ima potencijal i na Dunavu za slične poduhvate... Nisam dobio odgovor na pitanje kako bi BnV trebalo da izgleda urbanistički (osim da pročitam prethodnih 800+ strana). Ne vidim šta to BnV ima lošije od Njujorka, Londona, Pariza, Frankfurta, Berlina, Budimpešte, Beča što se tiče izlaska na reku... Čak je po mom mišljenju bolji od mnogih gradova koje sam video (a imao sam sreću da obiđem dosta).

Primer iz Holandije ne može baš da se poredi, ipak je to mnogo manji grad, i potpuno drugačija potreba.

Ono sa čim se slažem u kritikama - prevelik tržni centar i (trenutno) slabo definisane institucije kulture u budućem BnV. TC je izgleda već "done deal", a ostaje nam da se nadamo da će neka buduća vlast preciznicije i bolje definisati šta će od institucija kulture biti prisutno u BnV.

A i nije fer porediti *sadašnje* stanje (na praktično i dalje samom početku) sa onim što je bilo. Treba porediti očekivano stanje sa onim što je bilo.
 
@Došen,slažem se, s tim što je u našem slučaju pozitivno ono što se MORA(tj obaveže se ugovorom),pa će se tako rešavati pitanje izlivanje fekalija u Savu,obaloutvrda sa jasno definisanim kotama koje će nas zaštiti od poplava zauvek (doduše prvo je ona trebala da se radi pre bilo kakvih radova u SA).

Kako bi slike stare Borče postale prošlost,potreban je još jedan projekat i ugovor gde ćemo biti u obavezi da izgradimo obaloutvrdu,rešimo pitanje kanalizacije itd ono što je normalno i što je trebalo da bude prioritet kod nas se jedino može realizovati ugovorom sa investitorom da to MORAMO da uradimo do tada i tada,nažalost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427090#p427090:20jqny48 je napisao(la):
milos.tro » 09 Jan 2017 08:49 pm[/url]":20jqny48]Ovaj primer iz Holandije je "nužno zlo" odbrane od klimatskih promena i plavljenja.
Pošto živimo na istoj planeti, i plavljenje i klimatske promene se tiču i nas. Iako je tačno da su oni više ugroženi plavljenjem, to je samo razlog zašto su to uradili prvi i kako su tako brzo opravdali više od dve milijarde evra za intervenciju na čak 40 mesta. Ali ne jedini razlog. Neophodnost bolje zaštite grada od vode im omogućuje da moderne urbanističke trendove postave na još viši nivo i tako definišu nove standarde za budućnost, nešto što će će kasnije slediti i drugi. Postavio sam link da bi se pročitalo SVE što tamo piše. Da ih citiram. Prvi razlog je zaštita od plavljenja, ali drugi razlog je:

The second reason is that all this engineering work is creating a whole lot more than flood control. Construction of the new channel also means that a new island is being made in the middle of the Waal. The island’s elevation is high enough in some spots that it will be possible to construct a whole new section of the city here, along with parks and nature areas.

Meanwhile, a new neighborhood is rising across the river from the city center, bringing some balance to the urban development on both sides of the river. And four new bridges are being built, connecting the new island to both sides of the river. When it is all done, Nijmegen will have a new urban heart in the middle of the very river that has occasionally threatened its existence.

For the first time,” says Alderman Bert Velthuis, “the city center will actually be in the middle of the city.
Da li te ovo potseća na jedan grad koji je nastao zbog reka a čiji centar ne samo da nije na njima, nego im se toliko godina nije moglo pošteno ni prići? Desetak slobodnih metara obale zauzetih prodajnim akcijama, pored zida od 100 metara visokih zgrada NIJE ono što se danas u svetu radi, a pogotovo ne ono što će Beogradu BITI NEOPHODNO uzevši u obzir da je ovo jedina ne-brdovita veza dva dela grada po kritično zanemarenoj osi severoistok jugozapad. I da ne spominjuem dalje i detaljnije ovaj primer (proširuju reku, prave ostrvo u sredini, četri mosta, šire grad na drugu obalu, sele centar na reku ...).
 
Miloše,

Što se tiče slika Promenade kojima tvrdiš da je nova obala moderna verzija mesta za skupljanje koje smo imali ranije. Nije, veoma je daleko od toga.

Za početak evo koliko smo prostora imali ranije. Javni, u vlasništvu grada, svima pristupačan i besplatan:

IMG_9688_resize.jpg

IMG_9693_resize.jpg


A dobili smo ovoliko prostora:

IMG_1149_resize.jpg

IMG_4524_resize.jpg


Sada bi ustvari trebalo analizirati razloge popularnosti i načine korišćenja mesta kao što je bila ona prodavnica i prostor oko nje. Nažalost, jednostavno nemam ni vremena ni volje za tako nešto. Ali krajnje pojednostavljeno, obala Savskog amfitatra nije tek neka poljana na periferiji Beograda da bi bilo svejedno šta se tu pravi sve dok je novo i donosi neki novac.

Ovo bi u budućnosti trebalo da bude deo glavne gradske pešačko rekreacione komunikacije duž obale obe reke, od Pančevačkog mosta do Ade Ciganlije, Topčidera, i preko mosta na Novi Beograd. A Savski segment te dugačke trase je još važniji jer je po urbanističkim planovima trebao da bude glavna pešačko rekreaciono veza grada po KRAJNJE problematičnom i loše povezanom Savskom pravcu. Problematičnom i zbog nasleđenog prioriteta koji je uvek imao Dunavski pravac (jer je to pravac pružanja Kalemegdansko-Terazijskog grebena, bivšeg puta za Rim i kasnije Carigrad, NBG bulevara itd) i zbog oblika terena, jer su svuda iza rečne obale uzvišenja i brda (zbog pravca pružanja malih potoka Savskog sliva koji su oblikovali teren). Zbog toga obala Save, kao JEDINI ravan deo, za pešačko rekreativni saobraćaj ima istu važnost kao recimo auto put kroz Beograd (dolina Miljakovačkog potoka). To je sasvim bukvalno trebalo da podsticanjem kretanja u ovom pravcu integriše Beograd i po drugoj od dve glavne ose. Toliki je značaj Savske obale reke.

Prvi koji su počeli korišćenje potencijala ovog koridora su biciklisti kojima je trebalo najmanje "podrške" da bi otvorili tu trasu. Zaključak je međutim da je zbog toga ovde grad MORAO za sebe zadržati veoma širok koridor javnog zemljišta duž obale. Što je i bilo predviđeno urbanističkim planovima sve dok ga siledžije nisu promenile. To bi bio opšti okvir važnosti ovog prostora iz koga posle proizilaze potrebni sadržaji. Kao ilustraciju pogledajte ponovo prve dve slike, koliko je tu ranije bilo javnog prostora (ili ga je moglo biti sređivanjem donjeg nivoa kratkog neuređenog dela kod brodarskih preduzeća), pa onda pogledajte razmak između jame za kulu i reke. Koji je to Neviđeni Kulturni Napredak čoveče!

iskop-za-kulu-beograd.jpg

IMG_9693_resize.jpg


Pošto iz prethodnog proizilazi da ovaj prostor treba posmatrati kao recimo javnu gradsku ulicu, pešačku zonu, ili površinu parkovskog tipa (a ne tek rečni izlaz privatnih kula), njegova osnovna karakteristika je po planovima trebala biti pristupačnost za sve (bez plaćanja) i dovoljno prostora po čoveku za očekivani broj korisnika. To je prva stvar koju su ranije šetači i biciklisti imali, a sada neće imati. Za broj ljudi koji je ranije koristio taj prostor tu je bilo dovoljno mesta. Trebalo je da tako ostane i dalje. Više ljudi => neophodan veći prostor za isti kvalitet. To je dovoljno jednostavno za razumeti. Ali nije tako jer privatnik ima interesa da prolazniku bude prijatnije u njegovoj zgradi ili na njegovoj zemlji, a ne na javnom zemljištu gde ništa ne kupuje. Sve dok postoje minimalni standardi i dok može da se prođe do njegove firme, što je javna površina lošija, njemu je bolje. Zbog toga međutim postoji grad da brani NAŠE interese, mada ne ovde, nego u drugim državama. Tako da je tu prva razlika između starog i novog.

Zatim, ti kontejneri na tvojim slikama će se ukloniti, a na njihovo mesto će doći super luskuzni i super skupi lokali za kojima 90% stanovništva nema nikakvu potrebu niti uopšte tamo može da bude mušterija. A na starim slikama jeste bilo relativno neuređeno, ali je svako mogao da kupi piće u PRODAVNICI (ne kafani, prodavnici), i da sa društvom sedne, priča i posmatra reku slećih XY časova, a da ga niko ne uznemirava. Mogao si da sretneš bilo koga i da se na miru ispričate, bez gužve, nerviranja i pritiska. Ni toga neće biti.

Itd, trebalo bi nastaviti sa analizom razlika, ali nema smisla. Naravno da nisam za to da se staro "seosko stanje" zamrzne i da se grad ne razvija, to su providne zamene teza. Ali problem je što je način korišenja koji je Beograđanima bio značajan, a gradu nužan, trebalo ponuditi u novom obliku, a ne ukinuti izlizanom pričom o modernizaciji i razvoju. I drugi problem, ono što ovde jesu poboljšanja, KOME SLUŽE? Ko su dobitnici, a gubitnici na lutriji? Koji procenat građana će da ima koristi od novog stanja? A koji je procenat MOGAO da ima koristi da je projekat bio drugačiji? I kakve će grad da ima koristi SADA, a kakve je MOGAO da ima?

Evo još i vizuelnog zaključka, sa česmom, ogledalcem i gitarom, čisto da ostane za uspomenu.

IMG_3090c1_resize.jpg


IMG_6946_resize.jpg

IMG_6957_resize.jpg

IMG_6950_resize.jpg
 
Dzibera koliko pozelis...
Kada je to obicna jeftina kafana i prodavnica, to nam ne treba, ali kvazi elitni BESPRAVNI objekat UGURAN izmedju pruge i setalista, LAZNO nazivan prodajnim salonom, je super?!
Kakva seljanija ste vi koji tako smatrate...
Kakvi iskompleksirani malogradjani i dziberi...
3 milijarde vam...
Pa zar je moguce da ste toliko ograniceni da ne vidite da se grad zbog ovo malo sminkeraja i privatnih dzepova uvalio u obaveze zbog kojih ce i nasi unuci trpeti nesagledive posledice?
Ajd da zanemarimo ceo SA i famozni BnV
Jel vidite prvo na sta danas lici ona 'obaloutvrda'?
Isprana, izbusena, sta ako na prolece budu jako visoki vodostaji?
Koliko ce izdrzati?
Ok, svidja vam se 'promenada' (kako volite da je zovete).
Pa u kakvom vam je stanju? nakon godinu dana , sanacija?
Gde nam je Z.Stanica, Autobuska stanica? Gde i kako se radi pretovar kontejnera?
Gde je most u Vinci?
Gde je ostavljen prostor za jos jedan most na Savi, koji ce kad tad morati (a nece imati gde) da se gradi?
Jel iko od vas razume narodnu poslovicu "kolju vola za dve kile mesa" ?
I taj jadni argument "bio je korov, bilo je neuredjeno"
Jeste, a vama je to smetalo? Vidim hiljade prijava za ne pokosen korov, za ambroziju, za bahato parkiranje???
Ajd nemojte sr_ti...
Nalozili ste se na proagandu, na klasicne balkanske price tipa "avioni-kamioni"!
Pricali su kako ce to biti neki finansijski centar balkana, kako ce se tu seliti sedista kompanija, kako je sve, cela ideja razradjena, i seik samo ceka sa 3 milijarde da se sve realizuje.
Ajd, negirajte, ako nije tako!
GDE vam je SEIK?
Gde su vam 3 milijarde????????????
Koja kompanija je zainteresovana da svoje sediste smestu u tu "obecanu zemlju" nazvanu BnV?

I ovaj sto se bahati u vezi sa nocnim rusenjem, uz obrazlozenje kako je toga uvek bilo i bice!?
Pa olosu jedan, da da te smestimo u 'dusegubku', pa provozamo do jajinaca, preko banjice?!
I toga je bilo u ovom gradu, pa moze opet (tvoja logika)?!
Covek je stradao, a vi pisate po tome!?
Olosi jedni...
I vi koji ste glupi pa se otkrijete prvim postom koji napisete, i oni malo mudriji, koji su kao analiticni, ali (i dalje) svaki smislen post zasipaju fotkama iz posebnih uglova (naravno sirokougaonim objektivom) nebi li predupredili smislenu diskusiju...




Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
IMG_3090c1_resize.jpg


Ne razumemem da neki zale ovaj objekat kao da se radi o nekom ekskluzivnom restoranu sa ko zna kakvom arhitekturom, ma koliko god BnV bio los ili ruzan ili sta god hocete, ovo kafana jednostavno nije na svom mestu i nikada nije ni bila.
 
Da dodam par činjenica.

Što se tiče poređenja Beograda i Nijmegena:
* Nijmegen ima 2 "reke" i ušće, čak orijentisane vrlo slično Savi i Dunavu. Wall je reka širine Save (na ekvivalentnom mestu Dunavu), a Maas-Waalkannal je širine 80-tak metara (na ekvivalentnom mestu Save). Maas-Waalkannal je veštački napravljen kanal. Grad je definitivno sličnog izgleda Beogradu, s tim što je centralno brdo i stari grad pomeren malo ka istoku:

* Nijmegen je 10 puta manji od Beograda,
* Nijmegen ima samo jedan veliki park Goffertpark koji ne može da priđe Adi, Košutnjaku, Topčideru...
* Reka se "proširuje" prema ekvivalentnoj Borči,
* Gledajući zakrivljenje, uglove... slično se može napraviti i u parku Republike Srpske preko puta BnV. Ako ne napravimo mi, napraviće prva veća poplava. Treba naglasiti i da je taj deo uključen u BnV a da nigde nije prikazan detaljno - ni na renderima ni na maketi,
* A i navodno ćemo dobiti novi park, doduše ne uz reku,

U planovima se vodi 77mnv kao osnova svih objekata - i da se valjda mora nanositi zemljište do te visine, a ja lično izmerih 72mnv. Takođe, na raznim online mapama na kojima se može pročitati nadmorska visina, uvek dobijam 72 do 74mnv. Ne znam kako tumačiti te podatke, možda neko stručniji uskoči.

Što se tiče širine slobodnog pojasa tik uz reku, taj komentar stoji, moglo je biti šire. Mada sam namerno napravio poređenje sa većim gradovima, gde je tik uz reku ili magistrala, ili gotovo jednako uzak prostor za pešake i bicikliste (relativno je svuda zapravo manji prostor ako se porede veličine gradova i broj turista, jedino možda Frankfurt tu odskače).

Što se tiče kule, na renderima i na maketi postoji promenada tik uz reku. Jasno da se sada ne vidi na terenu tako nešto, ali mi se čini da to neće biti tehnički problem napraviti - pa ne prave autoput za šlepere...

@laki72 Toga je uvek bilo. DS, SPS, svi se nakače na građevinu i otimaju debele pare. Bilo je stradalih ljudi i zbog Filmskog grada gde je ekipa SPS + DS pravila čuda pa nije bilo protesta. Eventualna promena vlasti će samo nastaviti ovo što je započeto, svima njima su duboki džepovi. Nisu svi koji gledaju blagonaklono na BnV glasači i članovi SNS-a.
 
Zuma,da ti ne citiram post da ne gusimo temu:
Slažem se da se plavljenje i klimatske promene tiču i nas pa se iz tih razloga i radi nova obalootvrda na višoj koti kako bi se eventulno plavljenje svelo na statističku grešku u narednih stotinak godina.

Nikolas27 ti je objasnio razlike izmedju Nijmegena i Beograda,ali da se vratimo gradu na koji bi ova priča mogla da podseti,u tom gradu NEĆE BITI zida od 100 metara na kome uporno insistiraš (u dogovoru sa investitorom razmak izmedju zgrada će biti cca 150-200 metara),i najverovatnije će biti samo jedna zgrada veća od 100 metara (Kula). Jeste,piše u nacrtu plana i maksimalna visina i maksimalni stepen izgradjenosti,ali ono što je maksimalno ne mora da bude i tako,pa smo do maksimalnih 220 metara došli do 160,verovatno i par desetina metara niže kad se bude uradilo ponovno ispitivanje šipova za Kulu,pa piše i maksimalni indeks izgradjenosti parcele za blok 18 0.7 pa ispade 0.46 itd.

Prostor širine šetališta koji si prikazao na fotkama nije konačan,poznato je da će širina obale biti 30 metara odn 20m na najužem delu kod Kule gde ce biti veliki plato koji će to kompenzovati.

Kažeš, "Ovo bi u budućnosti trebalo da bude deo glavne gradske pešačko rekreacione komunikacije duž obale obe reke, od Pančevačkog mosta do Ade Ciganlije, Topčidera, i preko mosta na Novi Beograd. A Savski segment te dugačke trase je još važniji jer je po urbanističkim planovima trebao da bude glavna pešačko rekreaciono veza grada po KRAJNJE problematičnom i loše povezanom Savskom pravcu." i BIĆE GLAVNA GRADSKO-PEŠAČKA KOMUNIKACIJA DUŽ OBALE REKE, evo ti npr. plan bici staza u SA:

Koliko se sećam Grad je izašao u susret biciklistima i po pitanju lokacije bici staze na promenadi,širine staze,osvetljenja,kao i izgradnje obilaznice dok traju radovi.
Porediti razmak iskopa za jamu kule i reke i dovoditi u vezu sa širinom javnog prostora je neumesno dok ne budemo dobili konačan izgled prostora,a konačan izgled po regulacionom planu je 20 metara obale.

Kažeš, "Pošto iz prethodnog proizilazi da ovaj prostor treba posmatrati kao recimo javnu gradsku ulicu, pešačku zonu, ili površinu parkovskog tipa (a ne tek rečni izlaz privatnih kula), njegova osnovna karakteristika je po planovima trebala biti pristupačnost za sve (bez plaćanja) i dovoljno prostora po čoveku za očekivani broj korisnika. To je prva stvar koju su ranije šetači i biciklisti imali, a sada neće imati."

Nije tačno, na klupama ispred Savanove 2 možeš da sediš besplatno,imaš prostora gde možeš da ostaviš bicikl,ne moraš da piješ piće,kafu možeš da ćaskas sa prijateljima koliko god hoćeš :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427161#p427161:150ctooc je napisao(la):
Zuma » 10 Јан 2017 06:09 am[/url]":150ctooc]
Za početak evo koliko smo prostora imali ranije. Javni, u vlasništvu grada, svima pristupačan i besplatan:

IMG_9688_resize.jpg

Фасцинантно је до које мере самоуверено лажеш, као да смо сви пали са Марса и нико од нас није живео у БГ пре БнВ-а.

На овој фотографији се приказује некадашњи простор обале на коме су пешачке површине биле = 0м2. Бици стаза је била и остала, а са обале су протерани - аутомобили јер је ово са леве стране бици стазе - улица пријатељу. Са десне стране на доњем нивоу је била мочвара гована у коју су силазили само псеудорибари са гумењацима до колена.

Међутим, месецима је јасно да по твојим критеријумима обала доступна "свима" у пракси значи обала доступна неколицини псеудорибара.
 
A zar ne bi bilo logicno da nova pesacko/biciklisticka zona pocinje od mesta gde je nekada pocinjala ulica?
 
Какве везе има где почиње зона обале када ће њена ширина бити иста као што је и била када се обалоутврда заврши према мастерплану? Само ће линија обале бити померена према реци, односно одузеће се од реке пар метара као што се одузимало приликом изградње свих осталих обалоутврда у БГ.

Кад се сетим само постова са драматичним изјавама типа "нелегално затрпавање Саве" и остале пресмешне будалаштине.

Пешачке површине ће бити идентичне ширине као и на било ком другог БГ кеју. Није уже нити ће бити уже. Али, да је требало шире, требало је, јер ће бити већа фреквенција пешака. То стоји као мана.
 
Jeste da je to zvanično bila ulica, ali mogli su da označe deo širine bici staze i naprave trotoar.

Meni je taj deo imao neki šmek. Naravno, da je i ovaj deo mora da se menja sa celim Savskim amfiteatrom, ali sada je muka proći tuda zbog širine promenade.

Samo da su promenadu napravili duplo širom, mislim da zapušili usta mnogim kritičarima.

A što se tiče kafanice za blejače - to su upravo ona mesta koja mogu da postanu turistička atrakcija. Stranci vole da voze bicikle, i mnogo vole takva mesta. To su ona mesta koja daju dušu nekom gradu.

Naravno da je teško napraviti ravnotežu, ali ovo što ovi rade je uništavanje i bukvalno (obaloutvrda) i duševno (beton beton samo beton).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427168#p427168:2n9e1ncq je napisao(la):
laki72 » 10 Jan 2017 09:06 am[/url]":2n9e1ncq]Dzibera koliko pozelis...
Kada je to obicna jeftina kafana i prodavnica, to nam ne treba, ali kvazi elitni BESPRAVNI objekat UGURAN izmedju pruge i setalista, LAZNO nazivan ............nebi li predupredili smislenu diskusiju.

Da ne zatrpavam temu i citiram ceo Lakijev post, ostavih samo početak i kraj. Laki, sve si tačno rekao, potpisujem od reči do reči, naročito po neku psovku od srca upućenu ovim ološima koji "drže vodu dok majstori odu" i utrkuju se u mazanju očiju, prevođenju žednih preko vode, bahaćenju, malograđanštini, bezobraznosti, upropašćavanju, laganju i kriminalu.
 
Laki ovo sa opaskom za jeftinu kafanu, to nešto na moj račun?

Ok, nisam siguran da li si dobro razumeo moje pisanije. Suština je da ovaj projekat BnV se može
napasti sa svih mogućih aspekata bez ikakvih problema, od transparentnosti finansiranje, koruptivnim radnjama,
isključivanjem javnosti, odsustvo međunarodnog konkursa itd.

E sada i pored svega toga, koliko vidim ovde najviše se kritikuju dva aspekta koja jednostavno nemaju nikakvog ozbiljno
uporišta u realnosti.

Prvi, optužuju se da su srušili nekakvu ambijentalnu celinu koja je imala dušu ( mislim na onu jeftinu prodavnicu kako si me
citirao) zaboravlja se da tu kao što STF reče de fakto nikada nije postojala pešačka staza, imao si bici stazu, imao si ulicu gde
su stalno prolazili automobili, što zbog vulkanizera sa strane, što zbog samog naselja.


Drugi aspekt koji se stalno kritikuje jeste vizura. Vizura, da li je narušena ili nije, da li se formira kineski zid ili ne, ovde je
bilo na hiljade rasprava po tom pitanju, koncenzus i nije postignut, sumnjam da je iko ičije prvobitno stanovište promenio.


I još jedna stvar, stalno se priča o potonuću i propadanju ove promenade. Osim slegavanja tla, koga je bilo, eno je tamo
stoji još uvek postojano, sa svojim granitnim pločama, dečijim igralištem i prilično originalno urađenim osvetljenjem.

I umesto da se kritikuju prave stvari kod ovog projekta, dolazimo u situaciju da romantizujemo prvobitni izgled, koji je
u stvari više ličio na Altinu ili plave horizonte na Savi.
 
mislim da je pravi trenutak da ostavimo olos da se igar jos malo, dok moze te da se okrenemo buducnosti kako nas ista ne bi docekala nespreme..

posto nas na prolece cekaju izbori definitivno ce doci do nove podele karata pa bih zamolio forumase koji su vicni pravu da nam svima ukazu na realne i moguce posledice eventualne promene na politickoj sceni.

pre svega mislim na to kakva bi bila uloga i moc nove gradske vlaste (u beogradu) ukoliko bi na nivou drzave fekalijie i dalje plutale po povrsini dok bi na lokalnim izborima grad bio oslobodjen od sljama koji trenutno gospodari, naravno ako bi ta nova gradsak vlast bila vojna da radi u korist gradjana.
do izbora ce skeleti ove dve zgrade u izgradnji biti gotovi do kraja i verovatno ce biti uradjneni temelji ovoga sto zovu vista, takodje verovatno ce i jedan deo infrastrukture, tipa optika, neki saht ili deo cevovoda biti delimicno postavljen.. kula i tc do aprila ostaju samo vlazni botovski snovi..

ukratko, ako je moguce da pricamo bez politicke ostrascenosti (iskreno ne mislim da sam politicki ostrascen iako svaki moj post odise prezirom prema olosu, to cime se oni bave nije politika pa samim tim borba protiv njih nije politicka nego ljudska potreba) - da li mislite da neka druga ekipa na vlasti ima mougcnost da minimalizuje stetu koju ovi pavijani prave (srusi izgradjeno, ispalti eventualnu stetu, raspise konkurs.. makar stopira dalju izgradnju) ili ste misljenja da je sve ipak gotovo?
 
Da se tema ne bi pretvorila u izbornu prognozu neka se mogucnosti i posledice na projekat razmatraju pod predpostavkom da je doslo do promena na nekom od nivoa vlasti.
 
slozem se igore, nema portrebe da iznosimo svoje prognoze, ja sam u svom postu i napisao "eventualna promena vlasti". znaci nije bitno sta bi mi zeleli ili sta ocekujemo nego prosto, iz ugla prava (posto svi prizivamo pravnu drazavu) postoje li mehanizmi da odgovorni ljudi ovo u ovoj fazi zaustave i sprece vecu stetu ili ne
 
Tvoj post je bio jasan ;) nego sam hteo da dodatno predupredim izbornu matematiku na ovoj temi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427216#p427216:1e1cniw4 je napisao(la):
razgradjevinar » 10 Jan 2017 01:29 pm[/url]":1e1cniw4]da li mislite da neka druga ekipa na vlasti ima mougcnost da minimalizuje stetu koju ovi pavijani prave (srusi izgradjeno, ispalti eventualnu stetu, raspise konkurs.. makar stopira dalju izgradnju) ili ste misljenja da je sve ipak gotovo?

Nazalost BW Residences, BW Vista, a verovatno i trzni centar deluje da su vec svrsena stvar. Drzava koja nikada nije imala snage ni da rusi privatne kuce po gradu, svakako nikad nece biti u stanju ni da rusi dvadesetospratnice, ko god je na vlasti.

Neka hipoteticka, nova gradska vlast mislim da bi realno mogla da ima sledeci domet: buduci da je nakaradni prostorni plan BNV-a zasticen lex specialisima, umesto njegovog obaranja koje bi moglo da rezultuje fijaskom na medjunarodnim arbitrazama, mislim da je daleko realnije resenje efektivna opstrukcija, t.j. da vlast administrativno cini sve sto moze da spreci zapocinjanje sledeceg objekta previsoke spratnosti, bez da formalno obara prostorni plan do isteka predvidjenih 30 godina.

Mislim da je to moguce uraditi cak i bez ulazenja u otvoren sukob sa "investitorom spasiocem". Na primer, nista ne sprecava da se fokus gradnje pomeri na savamalski deo Savskog amfiteatra (nizvodno od tramvajskog mosta), koji po urbanistickim parametrima nije sporan (predvidjena gradnja u okviru spratnosti postojecih objekata). I tu ima sasvim dovoljno prostora da se investitor drzi "zauzetim" skoro deceniju, a da nastane jedna cetvrt visoke kategorije koja bi bila biser grada i u skladu sa gradom. I zasto da ne, da grad predlozi (a partner iz BNV d.o.o. prihvati) jedan ozbiljan arhitektonski konkurs za celovito resenje tog parceta Savamale u okviru BNV.

To bi po meni bio optimalan put neke nove gradske vlasti, da se radeci zajedno sa stranim investitorom, pokaze sta je prava i pozeljna alternativa u BNV-u, a sta je bilo istrcavanje koje Beogradu nije potrebno.
 
U racunici uzeti u obzir da su izbori za grad Beograd 2018. godine, sto znaci jos godinu dana kopanja i gradnje. Tesko da ce se ovi izbori vezati za predsednicke, posto bismo vec imali nekakvu kampanju da postoji plan da se spajaju ti izbori na prolece
 
Ne znam zbilja sta ce biti sa gradskim izborima, da li 2017. ili 2018., ali to moju racunicu iz posta iznad nista ne menja.
Nebitno da li do proleca ili do proleca dogodine, svrsene stvari po pitanju gradnje u Savskom amfiteatru mogu biti BW Residences, BW Vista, eventualno trzni centar i "nista" vise.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427216#p427216:18luptcb je napisao(la):
razgradjevinar » 10 Јан 2017 01:29 pm[/url]":18luptcb]da li mislite da neka druga ekipa na vlasti ima mougcnost da minimalizuje stetu koju ovi pavijani prave (srusi izgradjeno, ispalti eventualnu stetu, raspise konkurs.. makar stopira dalju izgradnju) ili ste misljenja da je sve ipak gotovo?

Знаш шта би се десило? Ефекат "Бус плус". Опозиција би га пљувала а ако би евентуално дошло до смене - пројекат би био настављен.
 
Vrh