Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

A ovo je po tebi razvojni projekat?!

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ovo sam našao o ovom projektu (fazama, ceni, vremenu i obimu radova).

Faza I
  • ukidanje i demontaža elemenata železničke infrastrukture

  • vrednost: 2,55 mil €
    investitor: Železnice Srbije
    vreme: 6-8 meseci

Faza II
  • izmeštanje kompletnog putničkog saobraćaja u stanicu „Beograd centar“ u Prokopu
  • izgradnja stanice Zemun
  • izgradnja denivelisanog ukrštanja pruge i regionalnog puta u Batajnici
  • izgradnja denivelisanog ukrštanja pruge i Ulice Stevana Filipovića u Železniku na putu za Sremčicu
  • vrednost: 62,4 mil evra
    investitor: ?
    vreme: 24 meseca

Faza III
  • izmeštanje svih funkcija železnice iz Savskog amfiteatra (ukidanje transporta opasnih materija kroz Beograd)
  • izgradnja obilazne pruge Beli Potok - Vinča - Pančevo
  • izgradnja drumsko-železničkog mosta kod Vinče

  • vrednost: 242,54 mil evra
    investitor: ?
    vreme: 30 meseca

P.S: Neke stvari mi nisu jasne. Prvo, nedostaju neke aktivnosti. Drugo, projekat će biti gotov za 10 meseci ali sada se već zna cena pruge i mosta do u 10.000 evra. Ovde je lupetano iz aviona!
 
Citav svet ceka savski amfiteatar, sram nas bilo kako smo godinama onemogucavali svetskoj eliti da seta pored Save, pa se onda malo prosunca da bi ostatak vremena provela u sopingu pre odlaska u velelepni apartman ekskluzivne gradnje.

Da li mi zivimo u istom gradu? Beograd, grad kome je glavni turisticki adut zabava po splavovima? Grad koji nema javne toalete? Grad u kojem NAcionalni muzej ne radi deceniju? Grad koji nema osnovnu saobracajnu infrastrukturu, gde se 80% ljudi svercuje u javnom prevozu? Glavni grad drzave gde svaki treci radno sposoban covek ne radi, a zaposleni prima platu od 350 evra? Glavni grad zemlje u kojoj je 6% populacije visokoobrazovano?

Autor ove slike je Jankauskas, nastala je pre dve godine prilikom dolaska na svecano otvaranje petlje Batajnica, koja ni posle dve godine nije gotova, jer kao sto znamo bankrot smo
Ne znam zasto sam se bas ove fotografije setio, ali sjajna je...
p5030443.jpg
 
Pre 10 godina je bilo 6.5 %, od najezde privatnih faluteta taj broj je skocio na 10.5% nazalost jer su ljudi sa tim diplomama uglavnom neupotrebljivi. Stoga nismo u medjuvremenu postali pametniji, jos smo gluplji i imas nas 400 000manje.
 
ljudi sa fotke koju je djordje postavio su majstori svog zanata sto se ne moze reci za vecinu sega mega strucnjaka i ostalih eksperata.

I jedna meni omiljena fotka kada smo obilazili radove na gazeli tj mostarskoj petlji

100929-GZL-27.jpg


Stariji gospodin i iskustvo na delu
 
laki72":wbf1cdji je napisao(la):
Sta ako se pored TC ne izgradi nista drugo?
Shvatate li tu opasnost? Ako na interesenata za kvadrate, Bogati investitor nece graditi. U tom slucaju nema ni naseg dela kvadrata, zar ne??? Ali oni su i dalje u igri jer je zemljiste preneseno na 'zajednicku' firmu!!!
Ја схватам да ако нема интересената за квадрате, НИКО неће градити, тако да не видим шта смо изгубили тиме што је земљиште пренесено на ту фирму. АКо НИКО неће да гради, која је вредност тог земљишта? Па НУЛА.

Дакле, нема разлике у томе што је цело земљиште пренесено на једну фирму и тога да се СА испарцелише и подели на тендеру. Јер, градиће се ако и само АКО буде интересената, а то значи, реално, барем 20 наредних година. Ништа не бисмо били сигурнији да је земљиште издељено и распродато, само бисмо додатно морали као град да га инфраструктурно опремимо јер нико од појединачних инвеститора не би ни градио ако нема сву инфраструктуру јер они у том случају не би били дужни да је граде.

Осим тога, све се то дефинише уговором, који треба паметно склопити тако да ми као држава не извисимо. Али, овај принцип је пословно сасвим ок, у томе је квака.
 
Laki 3000 ekskluzivnih stambenih jedinica je vec prodato, nemoj da brigas.
 
stf":7vsvaupr je napisao(la):
laki72":7vsvaupr je napisao(la):
Sta ako se pored TC ne izgradi nista drugo?
Shvatate li tu opasnost? Ako na interesenata za kvadrate, Bogati investitor nece graditi. U tom slucaju nema ni naseg dela kvadrata, zar ne??? Ali oni su i dalje u igri jer je zemljiste preneseno na 'zajednicku' firmu!!!
Ја схватам да ако нема интересената за квадрате, НИКО неће градити, тако да не видим шта смо изгубили тиме што је земљиште пренесено на ту фирму. АКо НИКО неће да гради, која је вредност тог земљишта? Па НУЛА.

Дакле, нема разлике у томе што је цело земљиште пренесено на једну фирму и тога да се СА испарцелише и подели на тендеру. Јер, градиће се ако и само АКО буде интересената, а то значи, реално, барем 20 наредних година. Ништа не бисмо били сигурнији да је земљиште издељено и распродато, само бисмо додатно морали као град да га инфраструктурно опремимо јер нико од појединачних инвеститора не би ни градио ако нема сву инфраструктуру јер они у том случају не би били дужни да је граде.

Осим тога, све се то дефинише уговором, који треба паметно склопити тако да ми као држава не извисимо. Али, овај принцип је пословно сасвим ок, у томе је квака.

Али зашто ми и наша држава увјек извисимо (пример НИС-а и многи други)? Како нас то увек неко пре..бе? Селим се у Швајцарску тамо људи увјек, о овако битним стварима, излазе на референдум!
 
laki72":2r4jf6a8 je napisao(la):
A ovo je po tebi razvojni projekat?!

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2

Pa jeste razvojni cim se gradi toliko kvadrata i cim bi bila uposlena nasa operativa. To moze biti samo pozitivno (ne ulazim u arhitektonsko resenje kad to kazem)
 
stf":1ie35lb2 je napisao(la):
Опет иста прича. Не добија га гратис, него даје граду квадрате и одређене јавне грађевине. То се дефинише уговором.

Исто тако се зида већина новоградњи у Београду. Напише се уговор којим инвеститор добија земљиште "гратис" а за узврат, власнику даје одређену квадратуру стана/ова/локала ...

Дакле, исти пословни принцип је и код Београда на води, само је инвестиција већа. То је нормални пословни арамнжман као и сваки други.


Pregovara se o vrlo razlicitim varjantama vlasništva nad zemljom. Asimetrija je u tome sto po izjavama izgleda sigurno bar to da Arapi ne moraju da grade ako kasnije procene da nije rentabilno, dok ce se vlasnitvo definisati unapred, posto je po vrednosti manji doprinos. Mada je to ipak cisto nagadjanje.


Šta Srbija dobija od „Beograda na vodi”

Postoji ideja da državno zemljište bude prepisano na zajedničku firmu u kojoj bi dve trećine vlasništva imali Arapi, a ostatak Srbija

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Sta-Srbija-dobija-od-Beograda-na-vodi.lt.html

stf":1ie35lb2 je napisao(la):
Ја схватам да ако нема интересената за квадрате, НИКО неће градити, тако да не видим шта смо изгубили тиме што је земљиште пренесено на ту фирму. АКо НИКО неће да гради, која је вредност тог земљишта? Па НУЛА.

Razlika je u tome sto tokom godina mogu da nam se razidju interesi. Moze Arapima da se vise ne isplati da nastavljaju da rade, ili da zele da rade nesto sto se nama ne dopada. Vrednost zemljista moze da postoji i da bude razlicita u zavisnosti od toga ko je meri. Medjutim za nas je onda kasno, kontrolu smo izgubili i to vise nije nase.
 
Kao što je Zuma istakao u prethodnom postu:
"Razlika je u tome sto tokom godina mogu da nam se razidju interesi. Moze Arapima da se vise ne isplati da nastavljaju da rade, ili da zele da rade nesto sto se nama ne dopada. Vrednost zemljista moze da postoji i da bude razlicita u zavisnosti od toga ko je meri. Medjutim za nas je onda kasno, kontrolu smo izgubili i to vise nije nase".[/quote]

"Železnice Srbije će svoj deo posla koji se odnosi na projekat Beograd na vodi realizovati u tri faze, koje će koštati ukupno 307,5 miliona evra i trajaće pet godina."
http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest ... 8583.phtml

Suština priče je u ovome.
 
Sustina je u tome sto je ovo moralo da se uradi sa ili bez Arapa, a cena uklanjanja i rasciscavanja bi bila ista. Sustina je sve ono sto je STF na predhodnoj strani ispisao.
 
Ovo je veoma opasna avantura, a znajući kakve autogolove su sebi davale prethodne vlasti, plašim se da će, ako uopšte počne gradnja bilo čega osim još jedne robne kuće (potpuno se slažem sa Belkom), sve ovo nas debelo koštati.


Pogledajte epizodu Top Gear br. 3 iz 20. sezone - vožnja kroz Španiju.
U Španiji postoje čitava naselja i gradovi, potpuno izgrađeni, a propadaju jer su pusti i nenastanjeni.
Neko je u trenutku imao interes i imao je para da to sve izgradi, ali nema kome da proda ili iznajmi.
Belvil nije rasprodat, koliko drugih stanova nema ko da kupi, poslovnog prostora koliko hoćeš, nezavršenih zgrada isto tako jer investitori znaju da nemaju kome da ih izdaju.
I kako onda ovo može da bude razvojni projekat kada nema krajnjeg kupca? Biće gubitaški projekat, ako uopšte bude realizovan. Jer, ipak je "započet" nedelju dana pred izbore, a pitanje je kolika će biti izlaznost i kakva će koalicija na kraju doći na vlast. A koliko je projekat ozbiljan, najbolje ilustruje pitanje novog mosta i njegovih pristupnih puteva - projektna greška već u prvoj iteraciji.
 
Ne, sustina je u pljacki drzave i politickoj promociji!!!
I mogu da shvatim da mene neko ne razume o cemu pricam, ali mi je neverovatno da mnogi ne kapiraju Zumine do detalja sazvakane postove u kojima se vide koliki rizici i troskovi su izvesni za nesto sto je "samo obecanje" !!!:idea: :shock: :-o

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Da, naravno - promocija. SNS radi isto ono što je i DS radio: vladavina marketingom.
 
U državi gde većina tridesetogodišnjaka još uvek ima sobu u stanu svojih roditelja nije potrebna gradnja stanova?

Ništa besmislenije nisam pročitao
 
Stanva ima. Ljudi nemaju para da ih kupe ili iznajme. Izgradnja potpuno novih stanova u "ekskluzivnom" centru grada to neće promeniti.
Ovaj projekat nije ni zamišljen da obara cene nekretnina.
 
Po cenu da me osudite da sam stranački obojen... Mi smo negde na dnu trenutno, svi sistemi grebu minimum, u toku su pregovori sa EU.. Moje viđenje situacije (kao mogućnost!!!) je da će buduća vlada ispuniti sve zahteve EU, da nas možda čeka i po neki referendum (teška pitanja ustava, možda kosova i definitivno eu). Ako to prođe kako treba, onda će nas dalje EU voditi a ne mi sami, i imaćemo po neku milijardu godišnje inveticija a ne kredita za razvoj. Otvoreno tržište i sve ostalo. To realno daje mogućnost da se država kroz 10 godina oporavi. Nećemo mi postati ni Nemačka, nemam ja te iluzije, ali neki standard verujem da bi dostigli. Samo 200 000 novih ali pouzdanih mesta da dobijemo pa bi situacija bila dosta bolja. Takva situacija bi popunila i mnoge stanove, ne po ceni koja je danas, ali po nekoj nižoj svakako. Pola Nemačke iznajmljuje stanove (negde u nekim novinama pročitah podatak).
Druga opcija bankrot
treća opcija nešto magično :)
 
Наравно да је највећи проблем у томе што је тржиште квадратима - мртво. Међутим, овде се ради о најексклузивнијој локацији у целом граду. Ако буде опустелих и празних пословних простора и стамбених квадрата, то може да се деси по већ изграђеним квартовима, ако Арапи не рокну ненормалну цену.

Географски центар града на реци једноставно не може бити пуст и ненастањен.
 
Grešiš. Ništa nije nemoguće.
Svakoga dana oko sebe vidimo nove potvrde toga i dešavaju nam se stvari za koje ranije nismo zamišljali da mogu da se dese.
 
Vrh