Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Kao sto samo ime kaze filharmonija...tu ce se odrzavati koncerti ozbiljne muzike,mjuzikli,pozorisne predstave,pop koncerti (Adel,Selin Dijon...). Velika sala ima 2100 mesta. Tu je i luksuzni Hotel The Westin,par restotana,galerije i stotinjak luksiznih apartmana. Landmark kao I sidnejska opera odprilike, i nalazi se u sasvim novom kvartu koji je sam po sebi turisticki interesantan. Kvart se gradi vec 15-ak godina,i trebace bar Jos 10-ak dok se ne zavrsi.
 
Da, samo što u "Beogradu na vodi" nema ni koncertne sale ni galerija. A upravo je takav tip objekata bio planiran za ovaj prostor. Ako se sećate: "javni sadržaji do dubine od 300 metara od vode." Tako da sem urbanističkih, finansijskih i pravnih, BNV ima i problem sadržaja koje planira za ovo mesto.
 
Rio,

Trasa metroa ne sme da seče mrežu ulica u nivou. Zbog muljevitog, rastresitog, podvodnog i uopšte teškog zemljišta sigurno neće ići ispod nivoa Save. Tako da ostaje jedino da bude na stubovima i da ide prlično iznad budućeg referentnog nivoa Savsko-Dunavskog priobalja od 77 metara nadmorske visine. Otprilike kao na tvojim slikama. To znači da tri tunelske cevi za metro i automobile mogu biti raspoređene na temenima jednakokrakog trougla, ako se gleda presek. Tako da bi cev metroa bila na sredini i IZNAD preostale dve cevi (koje moraju biti na 77mnv). Pošto je visinska razlika Savskog platoa i Terazija nekih 40 metara, ima sasvim dovoljno mesta po visini za metro.

Usput, ovaj pomeraj naviše takođe znači da ona dva bloka zgrada MORAJU da se ruše i sasvim nezavisno od Terazijske terase. Tako da je ogromna šteta što ćemo hteli mi to ili ne, ipak imati i nju, a da se sada odatle neće videti ništa sem nečijih prozora i njihovih privatnih terasa. Iskreno se nadam da na njima neće ostavljati stare stvari i sušiti veš, pošto ćemo onda gledati NJIH umesto Save. To je jedan od tih sjajnih turističkih rezultata BNV-a, u obliku sasvim novog "vidika" sa Terazija.
 
Slažem se Zuma.
U vizurama sa terazijske terase mogli bi u budućnosti dominirati Zarićev most i metro stanica. Ovim objektima se mora posvetiti posebna estetska pažnja.



Šta misliš Zuma da se jednog dana spoje Terazijska terasa i "Zariceva Terasa" na mostu, jednom pješačko-parkovskom stazom preko krova metro stanice. To je oko 800m vazdušne linije. Nije neizvodljivo.
 
Može. Recimo, srednji deo na ovom renderu, odnosno pešački i šinski deo u paketu i na stubovima, sprovedu se sve do Kameničke ulice.

6afc257b057d60c77b15eb554b0297ec.jpg


Ja sam negde u januaru 2015. predložio nešto donekle slično. Da se plato Terazijske terase malo uzdigne tako da u jednom zelenom potezu preskoči sve 4 ulice ispod njega: Karađorđevu, Gavrila Pricipa, Lominu i Kraljice Natalije. Ispod bi dobili veliki komercijalni prostor i sakrili sav saobraćaj. Čak sam napravio i malu skicu kako bi to moglo izgledati. Predložio sam tunel i ucrtao ulaz u njega još pre nego što je i ova nova vlast shvatla da je zbog BNV-a on postao neophodan. Kako god bilo, ovaj prostor, kao uostalom i ceo SA je imao fantastične mogućnosti. Nažalost.

1h4a50.jpg


A u vezi bogatstva mogućnosti, ne smemo zaboraviti ni ovaj divni crtež. Nije li ovaj koncept bolji od BNV-a? Ovako bi Beograd dobio središte i pravo "srce" grada. Jedinstveno, kao jedna celina na obe obale njegove istorijski najvažnije reke. A graditi se može svuda unaokolo.

file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414728#p414728:26zy3yu2 je napisao(la):
Zuma » 05 Nov 2016 04:56 pm[/url]":26zy3yu2]

A u vezi bogatstva mogućnosti, ne smemo zaboraviti ni ovaj divni crtež.

file.php

Tebi su "divne" ove 3 solitercine postavljene po sred SA kao 3 idiota?
Razocaravajuca konstatacija od tebe Zumo. :kafa:
 
Ovaj zuma je neki kontras. Sta god neko da predlozi on ce da da nesto kontra. Da je Beograd na vodi doo predlozio ovo kao resenje on bi danima pricao kako zaklanja vizuru ...kako je tracenje nepotrebno prostora al posto su predlozili nesto drugo onda je ovo odlicno resenje :)

I da ti odgovorim na pitanje. Naravno da nije bolji.

LOL
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414550#p414550:3u2offw9 je napisao(la):
Svetivoda » 04 Nov 2016 05:05 pm
Ovo vise ne lici na Beograd. Slupano je toliko para i energije da bi se dobio izgled neke lucke devastirane zone na obodu industrijske zone, sa zgradurinama u pozadini.

Unisteno je ono sto je bio lajtmotiv ove lazi - izlaz na reku i vizura reke.

file.php


Mislim da reprezentativni park od Terazisjskog platoa do Karadjordjeve ulice i prodori za jak transport nikako ne idu zajedno. Mozda sa fantasticno isprojektovanom metro stanicom. Sto je u nasem slucaju tesko ostvarivo.
Pitanje je: koje su veze prioriti.
- Drumske veze sa Despota Stefana, Kralja Milana
- metro veza sa centrom grada i dalje. I gde napraviti te prodore.
- veza duz savskog amfiteatra, paralelna sa Savskom ulicom
Ovaj plan iz 70-ih (ako se ne varam) radjen je po principu automobilskg grada. Tezio je se jake funkcije izdvoje u klastere. To se istorijski pokazalo kao lose. Urbanizam sa ovog plana je prevazidjen, ali saobracajna resenja mozda imaju smisla.

Jedno je sigurno - prvo treba resiti saobracaj pa onda planirati sve ostalo.
 
Sveta vodo
Ako zaboravimo sta se vidi iza.
Ovo ispred lici na kineski urbanizam, sa primitivnim polu-planom, bez duha, bez kvaliteta, bez struke, samo rokaj dok moze. I to po sred cela Beograda.
 
Ne mogu ti protivreciti jer ne znam da li je tako. Jos uvek nemam ni orijentacionu predstavu na sta ce BNV liciti. Uzaludno sam trazio nesto sto lici na render sa suprotne obale. Bestraga... Koliko ga je tesko napraviti? Staro, vekovno, stanje je bilo ruglo. Kada stotinu godina cekas i nista ne radis ili si nesposoban ili se univerzum urotio protiv tebe. Ovo drugo ne verujem. Neko je konacno zagrizao, krenuo i dao mi nadu.

EDIT: Bio bih srecniji da mi je dao i render :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414752#p414752:1t55gzgf je napisao(la):
dosen » Sat Nov 05, 2016 7:56 pm[/url]":1t55gzgf]
Mislim da reprezentativni park od Terazisjskog platoa do Karadjordjeve ulice i prodori za jak transport nikako ne idu zajedno. Mozda sa fantasticno isprojektovanom metro stanicom. Sto je u nasem slucaju tesko ostvarivo.

Slazem se s ovim. Za kvalitetno rjesenje bilo bi neophodno dizajnirati potez od terazijske cesme do zaricevog mosta kao jednu cjelinu, da se ocuva sklad prostora i istovremeno ublazi taj transportni prodor u terazijsku greben. To nebi bio lak zadatak nigdje u svijetu ali meni djeluje izazovno i zanimljivo.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rQflHU894zY[/youtube]


Na stranu iritantna pojava same novinarke, ali i propagandni karakater same emisije,
ipak u ovoj najnovijoj epizodi je dato prilično zanimljivih informacija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414742#p414742:2q3fwd47 je napisao(la):
spatiotecte » 05 Nov 2016 06:37 pm[/url]":2q3fwd47]
Tebi su "divne" ove 3 solitercine postavljene po sred SA kao 3 idiota?
Razocaravajuca konstatacija od tebe Zumo. :kafa:
Naravno da nisam mislio da treba praviti baš ovo na slici. Ovo je samo ilustracija jedne ideje, i to prilično stare ideje koju treba uskladiti sa vremenom i razraditi. Ove zgrade su i onda bile zamišljene samo kao slučajna i neobavezna ilustracija koje treba da pomogne pri vizuelizaciji prostora i saobraćajnih veza, a ne kao stvarni predlog za gradnju. Što se mene tiče, motiv za postavljanje ove slike je bio još uži. Nekada je (obično poslovni) centar grada vizuelno markiran klasterom veoma visokih zgrada. Međutim oblik terena u Beogradu je takav da bi se jedna vrsta budućeg društvenog i pešačkog središta grada uz reku morala i vizuelno markirati na sasvim suprotan način, zelenilom i niskim zgradama koje su u daljini okružene visokim. TO je ono što sugeriše teren u obliku amfiteatra i reka u njegovom središtu, pa je upravo to ono što bi i mi morali da istaknemo visinom zgrada ili njihovim odustvom. Ova slika je jedna od retkih koja pomaže da se zamisli kako bi to otprilike moglo izgledati, ako se ne shvati bukvalno. Kao neka vrsta visinskog negativa ovoga što predviđa BNV. To govori i na koji je način razmišljano o korišćenju SA sve do sada. A usput se vidi i jedan stari predlog za upotrebu trase duž Terazijske terase o čemu smo trenutno pričali.
 
@pacio ajde sto je dobio obilaznicu nego sto je sad cist i ravan kao ploca :D , nema vise onog ludila na tom mestu hvala bogu :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414752#p414752:247s8zyh je napisao(la):
dosen » 05 Nov 2016 07:56 pm[/url]":247s8zyh]
Mislim da reprezentativni park od Terazisjskog platoa do Karadjordjeve ulice i prodori za jak transport nikako ne idu zajedno. Mozda sa fantasticno isprojektovanom metro stanicom. Sto je u nasem slucaju tesko ostvarivo.
Tačno. Upravo zbog toga sam na početku 2015. ove dve stvari pokušao da pomirim predlogom da se Terazijska terasa malo podigne, izravna, produži, i da onda prolazi IZNAD poprečnih ulica po jednoj neprekidnoj zelenoj pešačkoj platformi ispod koje je sakriven sav saobraćaj, svi tuneli i sve stanice. To je ovlašno skicirano na slici iz pretprošle poruke. Tako bi dobili direktnu i zelenu pešačku vezu Terazija sa Savskim platoom i pristojan vidik. A istovremeno bi se saobraćaj po sve četri ulice ispod platforme odvijao nesmetano. Put do mosta se ne može potpuno sakriti, ali se on gleda podužno i pod malim uglom pa izgleda sabijen, a mesto gde se on pojavljuje se može udaljiti od posmatrača sa Terazija, uz eliminaciju stanice i velikog raskršća sa Karađorđevom i svim drugim ulicama. Nažalost sve to ne bilo baš jeftino. Međutim altenativa je gubitak parka kod Ekonomskog fakulteta i čitav kompleks vidljivih saobraćajnica sa velikim saobraćajem (sav saobraćaj sa Dunavske padine, sa buduće Dunavske obale i sa Beograda 3, plus povećani poprečni saobraćaj Karađorđevom).
 
@zuma

Interesantna je ideja sa izdignutim parkom.
Cini mi se da smo previse opsednuti atuomobilskom varijantom.

Ja bih ispitao mogucnost da Nemacki most bude iskljucivo tramvaj/metro plus prilepljeni zeleni bicikllisticki most. Kao deo ekskluzivne biciklisticke rute do centra grada. Sa mogucnoscu da povremeno tu ide i kolski saobracaj kao do sada. Time bi bila spasena Karadjordjeva, Savska i Terazijska padina,Terazijski plato i Sajmiste na drugoj strani. Ako imamo tunilcinu kod Ekonomskog, tunelcinu kod cesme, i magistralne mostove sa obe strane Sajmista onda smo napravili trostruku stetu.

Dodatni drumski most ili dva, bi trebalo da se nadju u zoni SA i da se povezu sa centralnim arterijama NB. Umesto eks-centar kao po ovim predlozima.
Takodje fali jaka saobracajnica unutar SA paralelno sa Savskom u. Time bi se omogucilo da se oslabi saobracaj u Savskoj, Karadjordjevoj i omoguci da to postane regenerisani bulevar - IVICA grada.

Drugim recima potrebne su dve stvari koje idu zestoko protiv interesa Arapa i prijatelja na sajtu. Njihov interes je da prebace probleme i troskove na drugo mesto. I da ocuvaju njihove parcele u komadu bez negativnih uticaja javnog saobracaja, zeleznice itd.
 
Iz ove racunice sam iskljucio metro jer ga u Srbiji, ako je pameti, nece biti bar 25 godina, dok ne ostvarimo nivo GDP Beograda od 20-25 k dolara po osobi. A to ce se desiti ne usled jacanja ekonomije vec usled pada broja stanovnika za deceniju ili dve. GDP p/c Beograda je sada oko 8.5 hiljada dolara, dok za Zagreb to iznosi oko 19 hiljada dolara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414837#p414837:jtnzgxm8 je napisao(la):
kkorisnikk » 05 Nov 2016 11:03 pm[/url]":jtnzgxm8]
Na stranu iritantna pojava same novinarke, ali i propagandni karakater same emisije,
ipak u ovoj najnovijoj epizodi je dato prilično zanimljivih informacija.

Za sve one koji nemaju živaca da dvadeset minuta preslušavaju monolog Irine i Milutina Folića, evo rezimea šta je sve rečeno, zajedno sa fact checkingom:

* Po Foliću, planira se da grad plati i rekonstrukciju fasada stambenih zgrada na Malom Pijacu, prekoputa Beogradske zadruge,
* Želeli bi da nekako reše stambeno pitanje vojnih stanara hotela Bristol, pa da hotel uzmu vojsci i dodele ga projektu BNV, da ponovo radi kao hotel visoke kategorije. Komentar: do sada je "tarifa" za preuzimanje vojnih objekata bila 20% izgrađenih kvadrata, videćemo kako će se vojska držati u ovom slučaju.
* Folić je rekao da je ŽIT uspešno izmešten u Makiš. Mislim da nam na ovom forumu nedostaje jedna reportaža kako je to ispalo u Makišu.
* Folić priznaje da je pored selidbe autobuske i Lastine autobuske stanice na Novi Beograd potrebna i opsežna rekonstrukcija železničke stanice Novi beograd. Ništa nije precizirao, kada i kojim sredstvima se to može postići.
* Folić kaže da teretna pruga kroz Savamalu i oko Kalemegdana smeta, pa se do 2020. godine planira njeno ukidanje i rekonstrukcija parkovskih površina na trasi pruge od Savamale do Luke Beograd po međunarodnom konkursu. Nije objasnio kako je to moguće uraditi do 2020. s obzirom da se na železničkoj obilaznici preko Vinče još apsoultno ništa ne radi, niti je napravljena finansijska konstrukcija.
* Folić naglašava da su tek u sklopu planiranja BNV zaštićeni istorijski objekti u ulici Braće Krsmanovića. Ovo je tačno i svakako jeste plus za ovaj deo plana BNV. Folić kaže da su svi istorijski magacini zaštićeni, ali se ja tu ne bih složio, zaštićena je neparna strana Braće Krsmanovića, ali parna strana nije, sudeći po tekstu plana koji smo ovde na forumu pretresali.
* Gallery Walk iza Beogradske zadruge će se koristiti za postavljanje umetničkih instalacija u javnom prostoru. Pasarela preko železničke pruge više nije u planu, već se sa par stepenika može ostvariti spust sa nasutog terena do nivoa pruge. U celoj priči je nejasno hoće li uopšte biti realizovan prelaz preko pruge, ili će cela ova promenadla biti jedan veliki ćorsokak. Ako je budu otvorili kao ćorsokak, onda je jasno zašto njeno postojanje pravdaju postavljanjem umetničkih instalacija.
* Dobra vest je da je Folić dao prvu potvrdu da će ostatak bloka u Hercegovačkoj, koji nije iskorišćen ni za popločavanje ni za proširenje parkinga, biti uređen u zelenu površinu. :kk:
* Loša vest je potvrda da obala od Savanove do Brankovog mosta neće biti dovršena ove godine, ostaje ovako razvaljena da čeka sledeću sezonu.
* Takođe za sledeću godinu se najavljuje uređenje obale od Brankovog mosta do Beton hale po Podrekinom projektu, kao i pasarela Mrđana Bajića od Beton hale preko Bulevara Vojvode Bojovića ka Kalemegdanu. U sklopu svega toga planira se i parking prostor iza Beton hale, na prostoru koji treba da se raščisti od baraka koje sada tu stoje. Jedino nije obnjašnjeno, kojim sredstvima će sve to biti napravljeno.
* I konačno, Folić kao šlag na tortu kaže da će kapitalni projekti tipa tunela ispod Terazijske terase moći da budu finansirani upravo iz povećanih prihoda za uređenje GGZ, za šta je upravo projekat BNV inicijalna kapisla, ali izbegava da objasni kako misli da se taj prihod ostvari, ako je jasno da će naknada za GGZ u BNV biti prebijana sa investitorovim troškovima izgradnje infrastrukture u BNV, koja ne postoji.

Sve u svemu, nisam baš oduševljen koliko je "zanimljivih informacija" dato u ovom prilogu, a pritom je i tema promašena jer se većina stavki odnosi na prostor van BNV. Cela emisija zvuči kao jedan komppletan apsurd, jer ispada da grad ima ambiciju da narednih godina svojim sredstvima uređuje jedan rekreativno-parkovski prostor velik skoro kao i BNV, pa se postavlja pitanje zašto je onda bilo neophodno i od vitalnog nacionalnog značaja ulaziti u aranžman sa ekskluzivnim investitorom za prostor samog BNV?
 
Tema nije promašena, da li su predočene informacije zanimljive ili ne je krajnje subjektivne prirode, tebi možda nisu
zanimljive, nekome drugom će možda biti. Fokus razgovora je u određenoj meri bio BnV, ali isto tako najveći broj predočenih
informacija je u ovoj ili onoj meri gravitirao oko BnV projekta. Uostalom, dobar deo tvog predhodnog izlaganja gde taksativno
nabrajaš stavke iz intervjua su počevši od fasada prekoputa zadruge, preko sudbine Bristola, Lastine stanice, izmeštanja ŽIT-a,
teretne pruge sve su direktno deo BnV.

Tako da ne vidim čemu zaključak da je tema promašena.

Prostor od savanove do brankovog ako sam dobro čuo rečeno je da će biti završen do kraja ove godine, a ne sledeće, mrzi
me da ponovo preslušavam. Ako sam pogrešno čuo izvinjavam se.

Naravno da će biti realizovan prelaz preko pruge, zašto bi to uopšte ostalo kao ćorsokak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414927#p414927:fw5cymui je napisao(la):
kkorisnikk » 06 Nov 2016 01:09 pm[/url]":fw5cymui]Uostalom, dobar deo tvog predhodnog izlaganja gde taksativno nabrajaš stavke iz intervjua su počevši od fasada prekoputa zadruge, preko sudbine Bristola, Lastine stanice, izmeštanja ŽIT-a, teretne pruge sve su direktno deo BnV.

Zapravo si izdvojio jedine stavke iz celog izlaganja koje su direktni deo BNV, s tim što ni fasade preko puta zadruge nisu BNV. Granica BNV-a je Karađorđeva ulica, a sve prekoputa je čist trošak grada koji ne zavisi direktno od BNV.
Komedija je upravo u tome što se gradski čelnici upinju da pokažu kako je BNV pokretač investicija u celom gradu, iako to (nažalost) nije istina. To da li će grad sredstva iz svoje kase ulagati u Kosančićev venac, Kalemegdan, Beton halu, Mali pijac na neparnoj strani Karađorđeve - to je isključivo stvar odluke grada i grad odluku o svim tim troškovima može ili ne mora doneti, potpuno nezavisno od toga šta se dešava sa projektom BNV.
Pri tom su te krupnije investicije u savski waterfront van teritorije BNV-a (projekti Podreke, Bajića) već duže vreme aktuelna priča, a ne vidim da ralizacija brzo napreduje. Jesu li sredstva za to opredeljena u gradskom buidžetu za iduću godinu?

Prostor od savanove do brankovog ako sam dobro čuo rečeno je da će biti završen do kraja ove godine, a ne sledeće, mrzi
me da ponovo preslušavam. Ako sam pogrešno čuo izvinjavam se.

Pa, jedino ako bolje znaš od Folića kada će taj deo obale da se poploča. Kamo sreće da si u pravu.

Naravno da će biti realizovan prelaz preko pruge, zašto bi to uopšte ostalo kao ćorsokak.

Treba da bude realizovan prelaz preko pruge, ali ne zna se kad. Iz emisije koje si okačio sledi da je za sada plan da se prostor nazvan Gallery Walk pripremi za jednu novogodišnju žurku, nakon čega bi u tom ćorsokaku bili postavljene umetničke instalacije/panoi (verovatno oni isti koji su ranije bili na kalemegdanskom šetalištu a letos su spušteni da zakrčuju šetalište na samoj obali). Prelaz preko pruge verovatno da u nekoj budućnosti, ali ne zna se kada. Štos je u tome što je pružni prelaz sa rampama nešto što je u nadležnosti železnica i ne može tek tako da se postavi, mora da se uklopi u funkcionisanje tako tromog sistema kao što su naše železnice.
 
Vrh