Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411484#p411484:2nq0xk33 je napisao(la):
milanche » 18 Oct 2016 08:03 pm[/url]":2nq0xk33] Zaista treba biti fer, pa reci da nije realno da se prizemni objekti grade u SA, to je van svake pameti.
Prizemni su samo na obali, tj na 64 metra od vode. Zgrade posle rastu do šestospratnica. Ne znam zašto bi to bio problem. Pogotovo ako se uzme u obzir da je OVDE (na obali reke) takozvani "prazan" prostor, tj onaj bez zgrada ili tamo gde su one niske, korisniji i bolje prilagođen potrebama ljudi od prostora pod visokim zgradama. Tako se dobija fleksibilna i tim korisnicima vrednija površina (svetlo, vazduh, vidici bez prepreka) koja stalno može da menja namene, i koja opslužuje potrebe mnogo više ljudi od neke visoke zgrade koja bi bila na tom mestu. Treba samo pogledati kej kod Hotela Jugoslavija ili Zemunski kej, pa onda zaključivati da li je korisnije što su oni tamo, ili bi bilo korisnije da je umesto njih tu zgrada u kojoj spava 30 porodica. Šta bi koristilo većem broju ljudi? Da li zgrade svuda oko SA više vrede ako je u njihovoj sredini niska obala, ili ako gledaju na prozore niza ogromnih zgradurina? Šta je sa cenom i razvojem tog okolnog prostora? Čemu jedina zapadna obala grada pre svega TREBA da služi? Kao građevinsko zemljište koje treba iscediti do kraja, ili da učini dostupnim resurse i mogućnosti koje nudi reka povećavajući usput vrednost čitavog dela grada oko sebe? A čak i kad se napravi klaster visokih zgrada samo mali deo njihovih stanovnika ima dobar pogled. Pa šta će onda ONI baš na mestu gde je dobar pogled poseban kvalitet. Tj visina zgrada u tom poglednu NJIMA nije prednost. Itd. Mora se dakle precizno razjasniti sistem vrednosti i to kako se računa korist. Ne znam čemu fiksacija na visoke zgrade kao jedini dostojni sadržaj skupog zemljišta, iako je ono ovde sasvim atipični i neponovljiv resurs. Grad je mnogo više od skupa što isplativijih zgrada bez obzira na sve druge posebnosti konkretne lokacije.

file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411183#p411183:g4i3gbld je napisao(la):
stanislaw » Mon Oct 17, 2016 2:42 pm[/url]":g4i3gbld]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410864#p410864:g4i3gbld je napisao(la):
JarJarBinks » 15 Oct 2016 02:48 pm[/url]":g4i3gbld]
Веома је очигледно сваком објективном човеку да је "Београд на води" стратешки пројекат који барем мало убрзава проток капитала кроз српску привреду кроз више "канала": грађевинарство, друмски саобраћај, жељезнички саобраћај, итд. итд.

Da li ti iskreno veruješ u to da je "Beograd na vodi" strateški projekat od nacionalnog značaja? U životu još nisam sreo obrazovanu personu koja u to veruje, samo političare koji to ponavljaju kao mantru.
Prvo, BNV i rešavanje drumskog i železničkog saobraćaja na potezu ka Banatu su potpuno odvojeni projekti. Projekat BNV ne predstavlja nikakvo rešenje za drumski i železnički saobraćaj jer ne obezbeđuje finansiranje za ove saobraćajne projekte. Naprotiv, BNV samo komplikuje situaciju, jer projekte za koje finansiranje nije obezbeđeno čini hitnim. Jasno je da drumsko-železnički koridor sa mostom preko Vinče neće biti izgrađen do 2020. što je prihvaćeno kao rok za čupanje svih šina iz Savskog amfiteatra. Nije obezbeđeno čak ni finansiranje izgradnje železničke stanice u Prokopu, a potpisano je da do 2020. godine gubimo postojeću glavnu stanicu. Dakle, BNV je podvala, lažni strateški projekat koji nam je uvaljen umesto infrastrukturnih strateških projekata kao što su železnički čvor ili most kod Vinče.

Drugo, već sam pisao o tome šta srpska privreda dobija od izgradnje BNV. Dobija radna mesta isključivo u maloprodaji, ugostiteljstvu, fizičko-tehničkom održavanju objekata. Dakle, sve sektori gde su plate 200-300 evra i to dobrim delom u sivoj zoni. To je minimalni benefit za Beograd, ili čak za migrante koji u njega dolaze, a istovremeno dalji podsticaj za odumiranje i pražnjenje ostatka Srbije. Eto vam ga vaš projekat od nacionalnog značaja!

Овај форум одсликава један вид екстремног левичарског конзерватизма којег по мом мишљењу највише карактерише тврдоглавост.

A šta ti nudiš kao alternativu? Tvrdoglavost u odbrani političkih stavova da "tako treba"? Koji je tvoj doprinos temi, šta se iz tvojih postova može naučiti, osim da prozivaš druge za levičarstvo?




Što se tiče BNV, veoma je očigledno da je ubrzao procese u vezi željeznice, drumskog saobraćaju, tunela, itd. itd. Očigledno je da se radi i gradi, uz svo vaše internetsko zakeranje. To nije ništa novo, kada je Margaret Tačer naredila građenje Doklanda, isto se dešavalo - protestanti, levičari i arhitekte su odjednom digli glasove, svako iz svojih razloga.

Šta je bilo sa onim obećanim ruskim parama za željeznicu. Dobićemo ih ako kupimo njihove vozove sa njima. To su uslovi da dobijemo pare za nešto. Činjenica da su dovedeni Arapi za BNV je velika stvar u poslovnom svetu, samo politički ostrašćeni ne mogu da sagledaju istinu.

Iz mojih postova možete naučiti kako vas neko sa strane vidi. Vi ste većinom "negativni ljudi" što je rezultat suženosti pogleda i prirodnog osećaja zavisti.

Meni znače ove sličice koje kačite jer volim da gledam kako se Beograd gradi, imam veoma drugačiju perspektivu od vas jer ga obilazim jedanput godišnje. Pošto se bavim vizuelnom umetnošću - volim da gledam svoj omiljeni grad.


Fantazije u vezi Terazijske česme dolaze prekasno, nepogodan teren za invalide i invalidska kolica, seča starog drveća nije popularna, onaj patrljak od petospratnice sa desne strane če uvek ostati tamo, itd. A ako treba iseljavati narod onda ga treba iseljavati iz bivšeg koncentracionog logora Staro sajmište, renovirati taj istorijski kvart, i srušiti privatne kuće ispod čijih temelja se nalazi ukupno oko 90,000 leševa. Onda iseliti onaj "veliki" leš iz Mauzoleja. Kada tako vratite ponos i čast sebi onda možete da tražite VIZURE i PARKOVE.
 
Zuma, mislim da sam bio jasan da je potpuno sulodo na ovom mestu praviti masu visokih zgrada, rendom razbacanih po celoj povrsini SA. Sa druge strane potpuno je iracionalno na obali graditi prizemljuse, i pravdati to da tek kod savske ulice mogu da se grade zgrade od 6 spratova, a onda sve nize. To je van svake pameti u vise nivoa, od funkcionalnog, oblikovnog, urbanistickog pa sve do ekonomskog. Izvini ali grad i urbanizam grada je jedan slozen sistem gde su vizure jedan od cinioca i uvek se pravi kompromis.

Milos je postavio jednu sjajnu montazu primera takvog prodora gde se ostvaruje vizuelni kontakt sa rekom.
file.php


Samo i ono drvo pored reke nije u pravoj velicini, jer jedno prosecno odraslo drvo je visoko 10-12m, pa bi zaklonilo dobar deo Save.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411498#p411498:31b8ak80 je napisao(la):
JarJarBinks » Uto Okt 18, 2016 10:13 pm[/url]":31b8ak80]
Fantazije u vezi Terazijske česme dolaze prekasno

Kako to misliš? Terazijska terasa je jedan od najstarijih urbanističkih projekata u Beogradu. Uostalom imaš na predhodnoj strani par dokaza za to, Zuma je okacio.

Još jednom ću da ponovim. Trenutno je taj prostor nerazvijen u zaista nema neki preteran kvalitet, ali ima ogroman potencijal što su generacije beogradskih urbanista znale. Samo ga je trebalo razviti, što je i planirano kada se za to steknu uslovi. Bilo je više koncepata i konkursa i svi ti koncepti izgradnjom Beograda na vodi, padaju u vodu. Praktično, Terazijska terasa sad gubi sav smisao. Svedoci smo da je izgradnjom prve zgrade načinjena nepopravljiva i ogromna šteta, a tek se došlo do petog sprata.

Još jedna stvar mi malo smeta. Puno vas povezuje BNV sa izmeštanjem železničke i autobuske stanice, izmeštanjem teretnog železničkog saobraćaja, izgradnjom mosta kod Vinče, interceptora itd. Zar to nisu projekti koji se moraju realizovati nevezano za BNV? Gradili ne gradili BNV, te projekte moramo sami realizovati i finansirati, po vašoj računici sa milijardom evra.

Da je došao investitor i rekao, evo ja cu da vam izgradim svu tu infrastrukturu, zauzvrat mi dajte Savski amfiteatar pa i da razumem. Ovako, mi ćemo da uložimo tu milijardu, koju uzgred rečeno nemamo, daćemo 66% parcele i profita, a za uzvrat ćemo da dobijemo mačku u džaku. Ne vidim ja tu nikakav benifit za nas.
 
Milanče, čitav stari Beograd se uglavnom sastoji od zgrada koje su u istom tom rasponu visina, od prizemnih do 6 spratova. Postoje i više ali su one pre izuzetak nego pravilo. Ovde bi jedina razlika bila da te zgrade moraju biti poređane po visinama, ali bi prosek po izgrađenom delu SA svejedno ostao otprilike isti kao i izvan SA. Srednja vrednost za niz od 1 do 6 je 3,5, ali bi zbog veće površine po obimu kruga srednja vrednost visine zgrada u SA verovatno bila između 4 i 5 spratova. Takođe, 64 metra uz reku mora ostati čisto, ali to ne računam jer smo već na novoj Promenadi utvrdili da će ona za očekivani broj ljudi i sve promotivno-komercijalno-kulturno-turističko-rekreativne aktivnosti ionako biti sasvim neupotrebljiva ako je uža. Tako da se cela mudrost svodi na to da nove zgrade u starom delu grada treba da u proseku po visinama prate one koje u tom starom delu već postoje. A to je valjda jedan od elementarnih urbanističkih principa. Pa mi nije jasno zašto bi on u ovom slučaju bio poseban problem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411498#p411498:7gak8dfv je napisao(la):
JarJarBinks » 18 Oct 2016 09:13 pm[/url]":7gak8dfv]
Što se tiče BNV, veoma je očigledno da je ubrzao procese u vezi željeznice, drumskog saobraćaju, tunela, itd. itd. Očigledno je da se radi i gradi, uz svo vaše internetsko zakeranje.

Potpuno netačno.
* Železnica: kuvajtski kredit za perone na Prokopu je pušten pre ugovaranja BNV-a i realizovan je uporedo sa njim. Od starta BNV-do danas dodatno je ugovorena samo kratka pristupna saobraćajnica Prokopu iz pravca periferije, koja je zapravo već decenijama trasirana a sada će se samo proširivati sa dve na četiri trake. Po pitanju stanične zgrade Prokopa apsolutno ništa još nije rešeno, trenutno se razmišlja o opciji javno-privatnog partnerstva, ali finansijska konstrukcija ne postoji ni u najavi.
Čupanje "viška" koloseka sa prostora BNV-a ne može da maskira činjenicu da od pokretanja projekta BNV-a za železnicu praktično NIŠTA nije rešeno.

* Drumski saobraćaj: magistralni prsten Zemun - Borča - Ovča je u potpunosti projektovan i ugovoren za vreme prethodne vlasti, dakle pre ugovaranja BNV-a, za vreme ove vlasti je samo pušten u saobraćaj. Time je teretni saobraćaj izmešten iz Savamale potpuno nezavisno od BNV-a. Od kako je startovao BNV nikakva rešenja za drumski saobraćaj nisu realizovana, čak se ni centralna saobraćajnica BNV-a još ne gradi iako joj je trasa raščišćena, jer treba da pređe preko teretne pruge koja još uvek postoji i čije pitanje nije rešeno.

* Tuneli: to što je aktuelna vlast lansirala ideju o tunelu Kamenička - Takovska - 29. novembra ne znači apsolutno ništa, za sada su to samo prazne najave baš kao što je i prethodna vlast najavila tunel Topčider - Autokomanda i metro po francuskoj studiji. Moraš naučiti razliku između medijskih najava i projekata koji su prvo projektovani, pa za njih napravljena finansijska konstrukcija. Ne postoje nikakvi "ubrzani procesi" o kojima ti govoriš, pogotovo ne sa gradonačelnikom koji jedne noći najavi momentalan početak pripremnih radova na izgradnji hotela W, a onda građevinske mašine iza njega naspu privremeno parkiralište, pa se razapnu platneni bilbordi "Rumors are true" koje je vetar do danas razbucao.

I šta znači tvoja floskula da se "radi i gradi"? Tačno je samo da se ruši, ceo Savski amfiteatar, a gradi se celih 296 stanova u BNV-u. Koji je to procenat stanogradnje u Beogradu? Koji je to efekat na našu ekonomiju? O čemu mi pričamo?

To nije ništa novo, kada je Margaret Tačer naredila građenje Doklanda, isto se dešavalo - protestanti, levičari i arhitekte su odjednom digli glasove, svako iz svojih razloga.

Ne može jedno ruglo od 20 spratova antalijskog tipa da se poredi sa projektom iz doba tačerizma.

To su uslovi da dobijemo pare za nešto. Činjenica da su dovedeni Arapi za BNV je velika stvar u poslovnom svetu, samo politički ostrašćeni ne mogu da sagledaju istinu.

Šta je istina? Istina je da je vođa rekao da su nam neophodni Arapi jer je u pitanju investicija od tri milijarde dolara. Na kraju su potpisali ugovor na maksimalno 150+150 miliona evra, a partner je u projekat uneo samo 40 miliona evra i gradonačelnik za sada najavljuje još 20. Za te pare nam i nije neophodan arapski investitor. Ne možemo ni znati čije su to zapravo pare, jer je ceo posao potpuno netransparentan i sa sigurnošću se može samo reći da je Alabar promoter projekta (možda za odgovarajući fee?) a čije su zapravo pare možemo samo nagađati.
Istina boli, zar ne?

Iz mojih postova možete naučiti kako vas neko sa strane vidi. Vi ste većinom "negativni ljudi" što je rezultat suženosti pogleda i prirodnog osećaja zavisti.

Ja kod tebe vidim argumente botovskog nivoa, prazne floskule i fraze koje se taksativno mogu pobijati. Ako ti voliš da gledaš slike, to je u redu, ali argumentaciju o tome šta sve ne valja na projektu i šta je sve laž očigledno ne želiš da čitaš, jer kvare tvoju pozitivnu, Potemkinovsku predstavu koju si unapred odabrao, iz tebi poznatih razloga.

Meni znače ove sličice koje kačite jer volim da gledam kako se Beograd gradi, imam veoma drugačiju perspektivu od vas jer ga obilazim jedanput godišnje. Pošto se bavim vizuelnom umetnošću - volim da gledam svoj omiljeni grad.

Interesantno je da ovaj projekat najviše brane ljudi koji ne žive u Beogradu. Jedino dobronamerno objašnjenje koje mi pada na pamet je da je ljudima milo da se u regionu gradi nešto krupno i bombastično, pa se raduju prilici da vide nešto još "neviđeno" a da ne moraju da putuju sve do EU, ili do Dubaija, ili gde već. Pri tom BNV ti ljudi posmatraju kao ogledni eksperiment, šta bi moglo da se desi sa gradom u našem regionu ako se veliki kapital ubrizga u stanogradnju. Ako ogled uspe, super, prisustvovali su tom eksperimentu, a ako ne uspe, nikom ništa, oni to ruglo ili nakaradu u Beogradu neće svakog dana gledati.
Beograđani to, naravno, posmatraju iz drugog ugla, zainteresovani su za BNV ne kao za nešto što se obilazi jednom godišnje kao Diznilend ili Dubailend već kao nešto što treba da gledaju svakog dana, pa ne žele da dobiju nakaradu i daleko su spremniji da slušaju argumente struke.

U tom smislu ja tvoje stanovište razumem, ti se nadaš nicanju jednog Dubailenda u kojem bi uživao jednom godišnje (pre nego u samom Dubaiju) pa bilo to lepo ili ružno, tebi bi svakako bilo interesantno za obilazak jednom godišnje. Beograđani su skloniji da vide jednu grozotu koja zaklanja reku, jer na svetu nema dovoljno interesantne stambene višespratnice dovoljno interesantne da piljiš u nju svaki dan (a pogotovo ne u Beogradu, pogotovo ne ako je sledeći na redu za dizanje u BNV-u jedan soliter koji je kopija već postojećeg kod Poštanske štedionice, od pre 35 godina.

Ono što ne razumem je zašto celu priču uporno braniš botovskim argumentima tipa "pokreće se železnica, drumski saobraćaj, tuneli" koji su potpuno netačni - da li ne želiš da se informišeš i pokvariš sliku koju si unapred formirao, ili imaš neke drugačije motive.

A ako treba iseljavati narod onda ga treba iseljavati iz bivšeg koncentracionog logora Staro sajmište, renovirati taj istorijski kvart, i srušiti privatne kuće ispod čijih temelja se nalazi ukupno oko 90,000 leševa.

To je pitanje za aktuelnu vlast zašto renoviranje Savskog amfiteatra nisu započeli sa novobeogradske strane, već sa savamalske strane. I pitanje za tebe da li imaš razloga da takvu politiku podržavaš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411503#p411503:2660z625 je napisao(la):
astrodule » Tue Oct 18, 2016 10:53 pm[/url]":2660z625]Maja Simić, Beograd bez maske, Fejsbuk

b03d537907f1036ba072666b07a9bcca.jpg


Poslato sa telefona

Kakva fotka. Odakle je ovo snimljeno zna li neko?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411361#p411361:3b8dxcic je napisao(la):
stanislaw » 18 Oct 2016 12:00 pm[/url]":3b8dxcic]

S druge strane, pruga sa mostom preko Vinče je samo teretna obilaznica, košta višestruko više a nije ni neophodna dok god se zadržava teretna pruga oko Dorćola. Ni u kom slučaju ne može biti prioritet u odnoosu na mnogo krupniju problematiku rekonstrukcije međunarodnih železničkih koridora u Srbiji. Most preko Vinče je luksuz koji nam je tek sada divljačkom izgradnjom BNV-a nametnut kao urgentno pitanje.

i zbog toga most kod Vinče treba računati kao direktan trošak BNV-a.

Не разумеш невероватан значај пруге преко Винче до Панчева и зато овако постављаш ствари. Пропуштање возова са експлозивним и отровним материјама око Калемегдана је чисти хорор који никада није ни требало дозволити. Решавање овог проблема парама од БНВ-а је дакле добитак а не директан трошак, како си на крају "издедуковао" али са погрешним премисама... :grand:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411562#p411562:jr28rl27 je napisao(la):
Veliki Vracar » Sre Okt 19, 2016 11:39 am[/url]":jr28rl27]
Не разумеш невероватан значај пруге преко Винче до Панчева и зато овако постављаш ствари. Пропуштање возова са експлозивним и отровним материјама око Калемегдана је чисти хорор који никада није ни требало дозволити. Решавање овог проблема парама од БНВ-а је дакле добитак а не директан трошак, како си на крају "издедуковао" али са погрешним премисама... :grand:

Mozes li da pojasnis ovo boldovano. Ako sam te dobro shvatio, neko ce da nam za BNV dati pare kojima cemo finansirati izgradnju mosta kod Vince?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411562#p411562:2cyxxzw0 je napisao(la):
Veliki Vracar » 19 Oct 2016 10:39 am[/url]":2cyxxzw0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411361#p411361:2cyxxzw0 je napisao(la):
stanislaw » 18 Oct 2016 12:00 pm[/url]":2cyxxzw0]
Не разумеш невероватан значај пруге преко Винче до Панчева и зато овако постављаш ствари. Пропуштање возова са експлозивним и отровним материјама око Калемегдана је чисти хорор који никада није ни требало дозволити. Решавање овог проблема парама од БНВ-а је дакле добитак а не директан трошак, како си на крају "издедуковао" али са погрешним премисама... :grand:

Kako to misliš, "rešavanje ovog problema parama od BNV-a"??
Ovako kako je postavljen, BNV ne može doneti nikakvu dobit državi u naredne dve decenije. U optimističnoj varijanti biće neke raspodele profita između 20. i 30. godine sprovođenja projekta, u pesimističnoj ni tad.
Prema tome, BNV ne donosi nikakvo rešenje železničke obilazice, već samo povećava njenu hitnost. A pošto se sa time debelo kasni, očigledno je da obilaznica ne može biti izgrađena do 2020. godine. Ako tada budu počupani preostali koloseci u Savskom amfiteatru, eksplozivne materije će umesto oko Kalemegdana putovati tunelom kroz Vukov spomenik, što je još veći horor. U ovom pogledu, dakle, BNV donosi pogoršanje, a ne poboljšanje.
 
Stiže nam novi apsolutni hit sa obale Save. Nakon što je tekstil postavljen u korito Save i privremeno pritisnut metalnom armaturom, sada se vrši njegovo učvršćivanje posipanjem fine rizle. Da, dobro ste videli, onaj isti viljuškar koji je vadio površinski sloj mulja iz korita reke, sada posipa jednaku zapreminu rizle nazad u reku, samo preko razvučenog tekstila...
A možda i nisu morali da se troše za rizlu, možda su mogli isti mulj da vrate nazad...

Pogledajte prilog 3

Druga fotografija najbolje ilustruje krš i lom na tom prostoru. Izvaljeni panj leži na obali, brod Neva tri je privezan za njega, a bager zahvata sa barže rizlu koju sipa u korito reke dok jedan kraj tekstila pliva u plićaku...

Pogledajte prilog 2

U temeljnoj rupi Novkol nešto prčka, ne znam šta, ali šta god da prčkaju definitivno nije pobijanje šipova po plazi okolo objekta, za šta im je dozvola odbijena još letos. Inače, vetar je uništio platna razapeta na kraju šetališta, tako da je sada prvi put od početka ujdurme slobodan prolaz sve do ivice temeljne jame gde je zelena građevinska ograda.

Pogledajte prilog 1

Na kraju, sada se slobodno može obići i ona famozna imitacija table za građevinske radove iz vremena svečanog polaganja kamena temeljca. Kao što praznina na tabli kaže, još uvek ne postoje "piling contractor" niti "general contractor". Ne postoji ni odobrenje za izgradnju, ali dobro, biće valjda po dovršetku projekta.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411566#p411566:2mhahpj0 je napisao(la):
stanislaw » 19 Oct 2016 11:07 am[/url]":2mhahpj0]

Kako to misliš, "rešavanje ovog problema parama od BNV-a"??

Ти си у првом посту упоређивао приходну и расходну страну БНВ-а, и помињао неких 700 мил.прихода из тог профита, па сам се ја на то надовезао закључком да је паметно те паре потрошити на пругу која решава транспорт опасних материја...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411569#p411569:2kgb3xwr je napisao(la):
stanislaw » 19 Oct 2016 11:18 am[/url]":2kgb3xwr]

U temeljnoj rupi Novkol nešto prčka, ne znam šta, ali šta god da prčkaju definitivno nije pobijanje šipova po plazi okolo objekta, za šta im je dozvola odbijena još letos.
file.php

Чисто да се не понавља грешка, ушло је у уши народу ово "побијање", а и звучи некако моћно, међутим овде се ради о бушеним шиповима огромних димензија (пречника 1,5-2-2,5м и дужине више десетина метара које никаква сила неби могла да "побија").
И друго на овој слици се виде две машине за бушење и кран за убацивање арматуре, тако да ово није "прчкање" већ пун погон.
А и та дозвола је била спорна због форме, дали је на папиру или електронски поднета, то је чини ми се одавно решено...
 
@Stanislaw
Ste to što rade utiče na smanjene zapremina korita reke Save, što dovodi u pitanje postojeće proračune odbrane od poplava za vreme "stogodišnjih voda".
 
Za Igora

Bilo bi dobro da se nekako ovaj sajst ili tema ucini pristurpacnim za mnogo veci broj ljudi. Umestoda jedna-ista ekipa pise postove. Ili botovi koji mogu da obesmisle temu sa 10-ak ljudi.

U tom slucaju bi bilo vise botova ali i vise ljudi koji mogu da daju nesto novo.

Mozda malo reklame moze da pomogone. Danas reklama nije toliko skupa.

Medijski prostor toliko je zatvoren, da bi verovatno gimila ljudi dosla ovde.

Takodje ne bi tilo lose da ukljucite misljenja strucnjaka, svih profila. Oni znaju mnogo vise i mogu da ovde postave ono sto ne mogu u medijima.
 
Omasovljenje foruma i "uključivanje stručnjaka" su dve potpuno suprotne stvari.
Pozvati nekoga da napiše neki kompetentan osvrt, to je jedno, a reklamirati forum za "narodne mase", to je nešto sasvim drugo, jedini efekat "reklame" bi bio to da umesto što jedan piše "važno je da se radi, gradi, to su sigurno neki kompetentni ljudi osmislili" ili "meni se lično baš sviđa da sve vizure budu zaklonjene", dobijemo 5-6 takvih vezanih postova na temi, od isto toliko "generičkih" autora.

I sa ovoliko malo učesnika već imamo izražen problem da se na komentare pisane jezikom struke odgovara sa "meni lično je to što se gradi baš velelepno". Uvećavanje publike bi samo uvećalo problem i dalje srozalo diskusiju. A moderatori bi morali da batale svaki redovan posao od kojeg žive...
 
Ovaj predlog je bio glasno razmisljanje...mozda nije dobar za ovaj portal.
Odlicno je sto ucesnici prate dogadjanja i postavljaju pitanja, diskutuju, daju ideje, ali cini mi se da fali neka vrsta strucnog misljenja i preciznih podataka. Onda je to strucno misljenje moze da se kritikuje itd. Takodje cini mi se da fali malo "shirine"...
 
Koliko se sećam mišljenja stručnjaka,udruženja u vidu tekstova,saopštenja,intervjua su već postavljana na forumu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410975#p410975:2bca46ef je napisao(la):
zidar » 16 Oct 2016 02:35 pm[/url]":2bca46ef]Mogli smo da imamo fantasticnu vizuru, da nije sve radjeno naopako.

Zdrava logika nekako nalaze da na NovoBeogradskoj strani budu soliteri (Sangaj) a na StaroGradskoj niza gradnja koja se uklapa u istorijsko gradsko tkivo (Solun)


Sangaj

129083-004-2E14D628.jpg



Solun

4f848de363582986155e8b30aa24e7f4.jpg



Beograd

pogled_sa_terazija.jpg

dokle god botovi pudu besramno ponavljali kako je BnV dobar projekat, kako je to nacionalni interes, kako je to nacin `upumpavanja kapitala` (cijeg, gad se finansira kroz prodaju stanova i kredite za koje placamo kamatu|) i slicne baljezgarije koje nemaju veze sa realnoscu, ja cu ponavljati post u kome ce uvek biti i ova fenomenalna analiza koju je uradio zidar!!!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411616#p411616:1i9iwemc je napisao(la):
dosen » 19 Oct 2016 02:16 pm[/url]":1i9iwemc]Za Igora

Bilo bi dobro da se nekako ovaj sajst ili tema ucini pristurpacnim za mnogo veci broj ljudi. Umestoda jedna-ista ekipa pise postove. Ili botovi koji mogu da obesmisle temu sa 10-ak ljudi.

U tom slucaju bi bilo vise botova ali i vise ljudi koji mogu da daju nesto novo.

Mozda malo reklame moze da pomogone. Danas reklama nije toliko skupa.

Medijski prostor toliko je zatvoren, da bi verovatno gimila ljudi dosla ovde.

Takodje ne bi tilo lose da ukljucite misljenja strucnjaka, svih profila. Oni znaju mnogo vise i mogu da ovde postave ono sto ne mogu u medijima.
Ako je cena spuštanje nivoa, širenje kruga učesnika je pre štetno nego korisno. Štruka je uvek dobrodošla, ali kako to postići u ovim uslovima? Možda da neko napravi kompilaciju email adresa viđenijih Beogradskih urbanista, arhitektata ili "gradskih aktivista", pa im povremeno pošalje obaveštenje sa podacima o Beobuildu i linkom na ovu temu? Sem botova, problem je nešto što je uobičajeno i za sve druge forume i za sva druge komplikovane teme. Dakle, brzo nestajanje i prolaznost kvalitetnih poruka, izdvajanje onoga što je bitno iz šuma, i prezentacija odnosno popularizacija za širu publiku "zaključaka" koji postignu neku vrstu kvalifikovane većine. Duboko sumnjam da više od 1% Beograđana uopšte razume zašto je projekat kontraverzan, a verovatno većina i nema predstavu da je to slučaj (Ono malo što su čuli vezuju za uobičajenu političku borbu, a ne za bilo šta drugo. Popularnog ne-političkog objašnjenje nema). Kako je sve ovo u praksi moguće postići je veoma teško pitanje.

Jedan od na Internetu uobičajenih odgovora je pisanje i održavanje FAQ-a za važnije teme. To je najbolje, ali na nesreću retko ko ima vremena, volje i istrajnosti za tako nešto. Nije mi jasno zašto to ne rade specijalizovane organizacije poput "Ne davimo Beograd"? Njima je to vitalni interes i direktno u "opisu posla". Plus što oni imaju direktan pristup mnogim arhitektama koji mogu davati anonimni doprinos FAQ-u. Drugi je pisanje, odbrana od napada i stalno editovanje opširnog Wikipedija članka gde bi trebalo da su detaljno pobrojana razna gledišta, i popularno ali iscrpno objašnjeni problemi (https://sr.wikipedia.org/sr-el/%D0%91%D ... 0%B4%D0%B8). Inače, u njemu nema linka na Beobuild forum što je VELIKI propust. Wikipedija je danas osnovni izvor početnih informacija i početnog "znanja". Voditi računa šta tamo piše je nešto što se prosto ne sme propustiti.

Možda prezentacionom aspektu može pomoći da se u onu listu ljudi kojima se na email povremeno šalje link ove teme uključe i političari pošto je njihova "poslovna kvalifikacija" talenat za prezentaciju, a imaju i pristup medijima (i skupštini). Mada sumnjam da oni imaju vremena, znanja ili volje da prate nešto ovako opširno. Takođe nije loše da bude uključena i lista ZAINTERESOVANIH novinara iz svih važnijih medija, iako bi to trebao da bude njihov posao. Nažalost nivo profesionalizma u Srbiji je danas tragično nizak pa se čovek na takve pretpostavke ne može osloniti.
 
Najduže pokretne stepenice u svetu. Ako Kinezi mogu da naprave ovo, možemi i mi na isti način da povežemo obalu Save sa Terazjama i Kalemegdanskom tvrđavom.

39532B6900000578-0-image-a-3_1476265422199.jpg

pbu516497_35.jpg

Longest-sightseeing-escalator.jpg

2015-06-13-1434167535-9126305-EnteringEnshiGrandCanyonPark.jpg
 
Zidar je bolji od Bravara :kk: Odlična analiza sa urbanističkog aspekta,
Pogledajte prilog 1
medjutim, sa ekonomskog ovo bi bilo održivo da se Stanica Glavna nalazi na suprotnoj obali Save,ili da se išlo na medjunarodni konkurs (pola SA plus Blok 18,plaćanje naknadi za gradjevinsko zemljište):
 
Milose lose ti pretpostavke i racunica prvo uvjek je u planu bilo obe obale save da se planiraju zajedno u skladu
Stanica sa tim nema veze a ni kvazi ekonomska racunica sa kojom je ekipa uletjela u pocetak radova sbrda zdola
 
Prošlo je već izvesno vreme od postavljanja geotekstila pa treba reći da se za sada ne primećuje usporavanje pomeranja Promenade. Prilikom svakog dolaska jasno se vidi da je pomeraj nešto veći nego prethodni put, pa se može zaključiti da je on relativno ravnomeran. Međutim danas sam prvi put video nešto novo. Granitne ploče su počele da se razdvajaju i horizontalno, tj da se razmiču. Do sada je jedini golim okom uočljivi pomeraj bio verikalan. Problem je što mi se čini da je ovo iza DRUGOG reda talpi, u smeru ka kopnu. Ako je tako, to bi značilo da zemlja nestaje ispod čitave Promende.

IMG_8939_resize.jpg

IMG_8940_resize.jpg


Da bi ste mogli da uporedite, na sledećoj slici je normalni razmak. Slikano je sa istim zumom, sa sličnim nagibom prema tlu i na istom mestu, ali dva metra udesno.

IMG_8941_resize.jpg


Ploče pored ograde su toliko potonule da se razmak između susednih polako približava njihovoj debljini.

IMG_8946_resize.jpg

IMG_8947_resize.jpg

IMG_8948_resize.jpg

IMG_8949_resize.jpg
 
Vrh