Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Ako u opšte bude počelo da se gradi SA, ne verujem da će se oni držati jednog plana, nego će ga menjati u hodu, u zavisnosti od interesovanja za nekretnine, i tadašnjih trendova na tržištu.
 
Онда, Борча, да Белка престане да нас "смара", да се не бави "теоријама завере" и да ми лепо "храбро и одлучно" и "са визијом" кренемо у тај "напредак", а?

(Кад будем имао свој форум, интервенисаћу само да обришем флоскуле и фразетине)
 
Zuma":3guynhkr je napisao(la):
Dve saobraćajne trake po ulici i simbolična širina travnjaka?

3362087353137afa5cf28673826219_640x453.png

^^^Imamo novu temu za to: http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?f=18&t=3163

Ova slika mi najvise bode oci zbog dve trake sa razdelnim ostrvom:

177908658553137af6e2edf624664210_orig.png


^^^Neka mi neko objasni kako se vozila obilaze u slucaju kvara ili sudara?

Samoupravljajuca vozila su mnogo duze u pokretu sto znaci da zahtevaju manji broj parking mesta. Isto tako pomenuta vozila se krecu vecom brzinom na manjem medjusobnom rastojanju sa daleko visim stepenom bezbednosti sto se automatski odrazava na veci kapacitet odnosno manju potrebnu sirinu saobracajnica. Broj kvarova i sudara bi bio toliko mali da je u tom slucaju moguce graditi ulice sa dve trake i razdelnim ostrvom.

Dubai planira odobravanje testiranja takvih vozila na svojim ulicama (sa vozacem koji preuzima kontrolu u slucaju kvara bas kao u Nevadi i Kaliforniji) pa mozda vec zamisljaju kompletan koncept integrisan u projekat. Mozda zbog toga nema metroa? Ja ni na jednom renderu nisam video ni autobus a kamoli tramvaj. Kolovoz je male sirine a prostor za pesake je veliki. Moze svasta da se desi.

Imamo novu temu pa sve u vezi toga moze biti diskutovano tamo da ovde ne bi davili o tome. Pomenuta tehnologija moze imati velikog uticaja ne samo na razvoj ovog projekta vec i na razvoj citavog grada ukljucujuci i drasticne promene u GUP 2041.
 
Expres, ovo je samo render koji nije verodostaojan onom sto ce se zaista izgraditi ako se nesto uopste izgradi.
 
spatiotecte":1nbmij41 je napisao(la):
Expres, ovo je samo render koji nije verodostaojan onom sto ce se zaista izgraditi ako se nesto uopste izgradi.

Neko rece da su parametri gotovi.

To znaci da moze samo drugacije da bude nasminkan sa izmenjenim rasporedom ali broj parking mesta i kapacitet ulica ostaje isti. Javnog prevoza naprosto nema a od metroa ni traga. Cak ni render ne moze to da izostavi. Ovo je Evropa. Makar autobus sa uvucenim stajalistem mora biti predvidjen. Tacka.

Vidi se da je fokus na pesacima ali odakle toliki kapacitet drumskog automobilskog sistema? To je nemoguce sa postojecim tehnologijama iz kamenog doba sa pogonom na testosteron.
 
@Express
Oni ne znaju jos kako ce zgrade da izgledaju ni kakva ce konacna ulicna matrica biti tako da tenutno verovatno nisu ni odredili gde ce biti stajalista ni linije autobusa a u ostalom to je posao GSP-a.
 
spatiotecte":19eh5wup je napisao(la):
@Express
Oni ne znaju jos kako ce zgrade da izgledaju ni kakva ce konacna ulicna matrica biti tako da tenutno verovatno nisu ni odredili gde ce biti stajalista ni linije autobusa a u ostalom to je posao GSP-a.

Boze spatiotecte ponasas se kao da render novog svetskog trgovniskog centra sme biti prikazan bez ulaza, a enterijer bez liftova i stepenista!
 
Наравно да није ГСП-ов посао да пројектује улице кроз које ће пролазити јгп. Сеул је нпр тражио од инвеститора једне зграде да плати граду да направи саобраћајно решење јер ће зграда привући 2 милиона посетилаца годишње на већ пребукирану метро линију. Јесте да они не граде 555м високу зграду, али ни ми немамо метро па би било примерено да узму саобраћај у обзир..
 
Kolega Dedinje je pitao šta ću pisati ako se i kada se projekat realizuje. Ja sam to već napisao: izvinuću se svima, pokajaću se i pokriću ušima što sam pisao gluposti. Ja duboko verujem u ono što sam napisao i zato to tvrdoglavo ponavljam. Objasnio sam i na čemu baziram svoju skepsu i neverovanje, a to je pre svega nemogućnost da se projekat realizuje na način kako je to predstavljeno. Odnosno, moguće je, ali će dovesti do drastičnog kršenja zakona i činjenja krivičnih dela, a verujte mi ovo: kod ovakvih projekata, kad se krene zaobilaznim putem od starta, prečicom, neuspeh projekta je zagarantovan 100%. Plus, postojaće krivična odgovornost. Jer, svi igrači u toj partiji, računaju na uloge koji se upravom kriju u tom zaobilaznom putu, u kršenju zakona. I kada u jednom trenutku vi kažete: pa mi smo se dogovorili drugačije, on okrene ćurak i kaže: da, ali i ja sam računao drugačije, jer sam imao ovakvu kombinaciju. I onda sve puca na ružan način. To ja napadam, taj pristup.

Uvaženi STF je apsolutno u pravu. Preterao sam u apelima, kao posledica velike želje da pobedi moj stav, tj da nametnem svoj stav. Izvinjavam se svima, nije mi padalo na pamet da nekoga omalovažavam i prikazujem kao nezrelog. I slažem se da možemo da vodimo komunikaciju o projektu kao da će se on graditi čak i prema renderima koji su okačeni, s tim što ću ja to činiti posle izbora, posle 16. marta.

Samo, nemoj da posle počne da jenjava interesovanje za temu gradnje u SA, iz razloga što će slučajno ili ne, prestati sa tako masovnom eksploatacijom rendera, spotova i blještavila. Jer, onda će se morati izvesti zaključak, da su ipak renderi, spotovi, slike i blještavost izazvali potrebu za komentarisanjem, a to znači da je prezentator projekta uspeo u svojoj želji da animira najširi sloj ljudi za projekat. A to je učinio ne iz želje da izgradi nešto u SA, već da dobije glasove za izbore. A onda ipak deluju smisleno moji apeli kojima pozivam na uzdržanost, nepomućenu svest, pamet i inteligenciju, zar ne?
 
Ја, Белка, верујем у мало другачији сценарио - наиме, да ће прва фаза градње (ТЦ+кула) бити реализована током мандата наредне владе СНС (до 2018.), а да ће њен завршетак, могуће и почетак следеће фазе, онда бити међу предизборним адутима да се власт зацементира на још четири године.

После тога, све је могуће са пројектом "Београд на води". Верујем, лично, да ће он бити "модификован у складу са потребама", као и да ће сва могућа финансијска штета бити на страни града.
 
Express":287iq2br je napisao(la):
spatiotecte":287iq2br je napisao(la):
@Express
Oni ne znaju jos kako ce zgrade da izgledaju ni kakva ce konacna ulicna matrica biti tako da tenutno verovatno nisu ni odredili gde ce biti stajalista ni linije autobusa a u ostalom to je posao GSP-a.

Boze spatiotecte ponasas se kao da render novog svetskog trgovniskog centra sme biti prikazan bez ulaza, a enterijer bez liftova i stepenista!

:?: :?: :?:
 
Ja takođr verujem u sličan scenario. Samo ja mislom da će izgraditi samo TC, čak ni kula. A od od ostale i frastrukture ništa, ni mostovi, ni prokop, ni bas....


Posle 4 godine žvalavi gebels će da izgubi izbore, jer neće biti fabrika čipova, aviona, hrane, poljo kombinata, ali zato će biti TC za ekipu u centru.

Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока
 
spatiotecte":3rwjodj7 je napisao(la):
Express":3rwjodj7 je napisao(la):
spatiotecte":3rwjodj7 je napisao(la):
@Express
Oni ne znaju jos kako ce zgrade da izgledaju ni kakva ce konacna ulicna matrica biti tako da tenutno verovatno nisu ni odredili gde ce biti stajalista ni linije autobusa a u ostalom to je posao GSP-a.

Boze spatiotecte ponasas se kao da render novog svetskog trgovniskog centra sme biti prikazan bez ulaza, a enterijer bez liftova i stepenista!

:?: :?: :?:

Pozivas se na nepouzdanost politicara/neizvesnost realizacije projekta sto nema veze sa mojim postom.

Napisao sam sta sam napisao da bi ljudi mogli da shvate tvoj post kao odgovor mom.

Ako je render bez prevoza render zgrade bez liftova sa uskim stepenistem kao sto sam i naveo onda tvoj post zvuci ovako: Oni ne znaju jos kako ce enterijer da izgleda jer nisu sigurni da li da kopiraju Makedonce sa zlatnim lavovima ni kakav je raspored stepenista tako da verovatno nisu ni odredili gde ce biti vrata za liftove (kojih na renderu nema) jer to je u ostalom posao Opstine Savski Venac.

Ocigledno nisi razumeo da mene uopste ne zanima to da li ce projekat biti izgradjen vec cinjenica da smatram da je veliki blam za ozbiljnog investitora da predstavi cak i render bez javnog prevoza u gradu koji se mnogo oslanja na isti. Da ne spominjem regulacije. Posto ga nema a sumnjam da zele da se blamiraju posumnjao sam da oni znaju mnogo vise nego mi odnosno da planiraju nesto sto dolazi svidelo se to vozacima GSP ili ne. Kontas sad? Znaci bez frke samo je manji nesporazum u pitanju. :kk:
 
Ako je ovo radio Benoy, oni su niza liga komercijalne arthitekture u Lonodnu, kvalitet kadrova nizi. Znam da su se kasnije rasirili po Bliskom Istoku i dalje. Ovakvih se "projekata" svako ko sedi u ofisu Benoy-a, naradi u toku godine. Obicno radi direktor sa nikim od glavnih projektanata, i par istocnjaka koji stancuju ovakve stvari serijski (nazalost i dizajniraju). Postoje standardne forme malo prilagodjene za zapadno i istocno trziste. O bilo kakvom urbanizmu, istrazivanju i sl. nema ni govora. Cak i kada bi imali vremena za to, prakse kao Benoy, nemaju znanje to da urade. Kvalitet projekata u odnosu sto bi bio standard za ovakvu lokaciju je vrlo nizak. Ovaj 3d su radili Kinezi, vidi se po svim elementima. Koliko bi Benoy naplatio za ovo. U dobra vremena reda velicine 30-50-100 000 funti. U sadasnje vreme kada nema posla rade i za dzabe. 3d u Kineskoj izvedbi kosta oko 5-10000 funti u zavisnosti od borja opcija. U britanskoj bi kostao oko 15-20000 i ceo posao trajao bar tri puta duze. Od pocetka 2000-ih, kvalitet i cene su pale, tako da se promenio sastav radne snage. Arhitekte nisu vise dobro placene, tako da retko mozete videti Britanca ili zapadnjaka u praksama, narocito na poslovima koji imaju veze sa dizajnom i produkcijom. Izradu projekata preuzeli su istocnjaci Koreanci, Kinezi, Indijci, Poljaci po neki Italijan / Spanac/ Zapadnjak koji su dosli trbuhom za kruhom. Generalno kvalitet nasih praksi moze da bude dosta bolji od recimo Benoy-a. Za Britanski trziste sve prakse se ponasaju potpuno durgacije jer to zahteva njihov sistem, i ukljucenost javnosti i struke. Mnogo se pazljivije i duze radi, na ceo proces imaju uticaj lokalni organi. Postoji bezbroj pravila koja moraju da se ispostuju. Radovi se publikuju i kritikuju, lokalne zajednice imaju rec. Postoje mnogobrojni nacini da se los projekat zaustavi. Na primer slanje na arbitrazu, English Heritage, CABE itd, itd, potpuno drugaciji sistem.
Ako je pitanje bilo koliko kosta ova reklama u vidu projekta/3d-a. Verovatno manje nego zakupa nekoliko bilboarda u Bg.
 
Ako Arapi budu krenuli sa gradnjom misljenja sam da ce graditi Soping mol i nekoliko luksuznih hotela, koji definitivno fale Beogradu.
Price o mega kvadratima stambeno-poslovnog prostora , kada imamo pad cena nekretnima ,dosta neiskoriscenog poslovnog prostora,mi zvuce nerealno.
 
milos.tro...
je u pravu, ovaj nacin i obim izgradnje, po domacim cenama u domacim uslovima je neodrziv i neisplativ. Stetna je za grad na mnogo nivoa. Arapi u ceo projekat nece uloziti pare, iz mnogo (ociglednih) razloga.
Po svoj prilici, igra je da se provuce faza A1 (odrzivo, isplativo ali stetno po grad), dobicemo kazahstanski shopping centre u sred SavaMale. Zgrada ce biti toliko ogromna u razmerama, da ce promeniti licni opis Beograda. Ulaganja u infra nece biti nikakva, a znacajan profit ce pokupe... znate vec ko..
 
Још није сазидано нешто што не може да се сруши. :)

Ову још нисмо видели:

dbqwt2.jpg
 
Pantografe, ja ne verujem ni u kakvu gradnju. Moguć je samo tržni centar. Samo tržni centar. Ali to onda nije gradnja Savskog amfiteatra, niti Beograd na vodi, već gradnja tržnog centra pored reke u Beogradu i to je sve. Nije nemoguće da onaj ko zna šta se krije iza čitavog manevra ide upravo na to: podignemo priču o 3 miloijarde evra, i okončamo je sa tržnjakom od 200 miliona evra i kraj. Vrlo moguć scenario.
 
Pa i Novi Beograd je počeo od paviljona na granici sa Zemunom (Pohorska), da bi danas bio urbana celina No.1. To je zato što je imao plan prostora i gradnje. Tako da verujem da će i SA biti završen u celosti prema ovom idejnom planu.
 
belka":1iroaez2 je napisao(la):
Pantografe, ja ne verujem ni u kakvu gradnju. Moguć je samo tržni centar. Samo tržni centar. Ali to onda nije gradnja Savskog amfiteatra, niti Beograd na vodi, već gradnja tržnog centra pored reke u Beogradu i to je sve. Nije nemoguće da onaj ko zna šta se krije iza čitavog manevra ide upravo na to: podignemo priču o 3 miloijarde evra, i okončamo je sa tržnjakom od 200 miliona evra i kraj. Vrlo moguć scenario.
Шта ли би на ово рекао Петар Велики (руски император, градитељ Санкт Петербурга)?
 
Razlika između gradnje na Novom Beogradu i gradnje u SA je takva da se nikakvo poređenje ne može praviti. Nemoguće je porediti ta 2 modela gradnje. Inače nemam ništa protiv da ovo bude plan za gradnju u SA, koji bi naravno bio potpuno urbanistički dorečen, i saobraćajno i u vezi parking prostora i sve ostale infrastrukture.

Međutim, nemojte zaboraviti ovu činjenicu: čovek koji predlaže gradnju u Savskom amfiteatru, lično ne dozvoljava da se već godinu i po dana usvoji novi GUP i Plan generalne regulacije. To je toliko kontradiktorno jedno drugom, da je prosto neverovatno da ga niko ne pita: čekaj, a zašto si sprečio usvajanje Plana generalne regulacije i kada ćemo ga usvojiti, evo da oročimo, u junu, julu, avgustu, najdalje septembru? Pošto je akt upakovan, prošao je javni uvid, odgovoreno na primedbe građana koje su usvojene ili odbijene, zašto ga nemamo još uvek usvojenog? Zašto si sprečio njegovo usvajanje? Ako ima grešaka njemu ili je bivša Djilasova vlast nešto pogrešn radila sa tim PGR-om, kada ćeš to da ispraviš, da se brzinski urade izmene i ispravke u nacrtu plana, iznese ponovo na javni uvid i što pre usvoji? Da li ćeš uopšte bilo šta uraditi u pogledu PGR ili ćeš ostaviti čitav Beograd da trune u carstvu urbanističko-građevinske korupcije i kriminala?

Niko da postavi ova pitanja, a ona su od fundamentalnog značaja za razvoj gradnje u Beogradu, samim tim i za razvoj čitavog Grada. Čovek će otići da bude premijer na republičkom nivou vlasti. Da li uopšte zna šta je PGR i koji revolucionarni urbanistički značaj ima za Beograd? Da li će neko ko bude gradonačelnik Beograda znati, smeti i moći uopšte da ga pita šta da radimo sa PGR-om i slično? Ili ta tema ide za vjek i vjekov u ad akta?

Prošli put kada sam aktivirao ovu temu, jedan pristalica SNS je ne obazirući na pitanje PGR-a, počeo da priča kako su to budalaštine nekih izanđalih, prolupalih i korumpiranih planera iz gradske vlasti, da će sad ulaskom SNS u privremeni organ da se razotkrivaju afere o gradskoj vlasti i slične nebuloze. Hoću samo da kažem da je tužno i jadno što imamo kampanju za izbore u Gradu Beogradu i niko, ama baš niko, a pogotovo oni koji će tu vlast nažalost osvojiti, ne pominje (ili možda i ne zna) Plan generalne regulacije, koji je osnovna stvar, bez koga jednosstavno nema ničega ozbiljnog u Beogradu.
 
Zar vam nije cudna jedna stvar u kampanji SNS-a, pa njihov glavni izborni adut je ovaj projekat. PRojekat koji ne zanima ljude van Beograda, koji se tice samo i jedno Beograda.
 
Vučić: 2.000 stanova ide prvog dana

Beograd -- Već "prvog dana" biće prodato 2.000 apartmana u kompleksu "Beograd na vodi", tvrdi Aleksandar Vučić.

Prvi potpredsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da će "dve, tri hiljade apartmana" u kompleksu "Beograd na vodi" biti prodato unapred, a 2.000 apartmana "prvog dana".

"Na uglu Savske i Beograda na vodi predviđena je izgradnja opere, verovatno baleta i drame", rekao je Vučić televiziji Hepi.

Vučić je istakao da u okviru tog projekta nije planirana izgradnja džamije i da Srbija ne snosi "gotovo nikakav rizik" za projekat "Beograd na vodi".

U Dubajiu je juče predstavljen master plan izgradnje projekta "Beograd na vodi". Pored toga, predstavljena su i idejna rešenja za Kulu Beograd i tržni centar.

Firma "Igl hils“ raspisala je konkurs za arhitektonska rešenja za ta dva objekta. Četiri velike svetske kompanije već su dostavile osam predloga za Kulu Beograd, od kojih su četiri ušla u uži krug, dok su za tržni centar u uži izbor ušle dve ponude.

Svetska premijera projekta "Beograd na vodi" dogodiće se 11. marta u Kanu, na najvećem sajmu nekretnina na svetu.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija....&nav_id=819118

Vucic je upravo spomenuo da cemo imati zgradu visine 210m?

Рече Вучић код Марића у "Ћирилици" да ће се реновирати пошта код ж. станице односно вратиће јој стари изглед.
 
Vrh