Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Mair":2ltaszej je napisao(la):
Pa i Novi Beograd je počeo od paviljona na granici sa Zemunom (Pohorska), da bi danas bio urbana celina No.1. To je zato što je imao plan prostora i gradnje. Tako da verujem da će i SA biti završen u celosti prema ovom idejnom planu.
rasho62":2ltaszej je napisao(la):
Шта ли би на ово рекао Петар Велики (руски император, градитељ Санкт Петербурга)?
Ovo je neka gruba šala, zar ne?

Gde vi vidite plan celine SA? Kakav sad imperator? Pa mi još nismo došli ni blizu toga da uopšte razmatramo koji je političar i koje su partije koliko sposobni. Više puta je ovde započeto pravljenje provizornih spiskova koji su preduslovi i šta sve treba uraditi u SA da bi se on kao celina uopšte i mogao započeti. Valjda je očigledno da pre toga treba znati šta je uopšte nama ovde potrebno i neophodno, a šta bi želeli kad bi bilo moguće. Pa onda treba napraviti detaljan spisak potrebnih aktivnosti na čišćenju SA, pa onda predlagač mora detaljno da obrazloži kako misli da prevaziđe ogroman niz praktičnih teškoća u čišćenju, jer će to pogađati ceo grad, pa na kraju da objavi jasan redosled poteza, dinamiku radova i predloži finansijsku konstrukciju koja bi to mogla da podrži, sa jasnim računom koliko će sve to koštati. Pa posle toga ide uobičajeni kružni proces konkretizovanja opštih projekata u ono što će se kasnije stvarno ugovarati na tako očišćenoj površini, i sa kim će se to ugovarati ako ima više kandidata. Tokom tog vremena svi autoriteti iz raznih oblasti, javnost, i sve gradske institucije, gledaju šta nam se u nekom određenom trenutku isplati a šta ne, šta je prioritet grada a šta nije, sve to uzimajući u obzir neku predikciju budućeg stanja na svetskom i našem tržištu koje će sve to morati da podrži. Jer se ovde ne planira jedna zgrada, nego čitav jedan kraj, dobar deo samog centra grada, i budući saobraćaj u čitavom gradu.

Pa tek kad većina ovih stvari bude manje više jasna, tek TADA gledamo koja bi osoba i koja partija bila najpogodnija da iznese tako ogroman, tako odgovoran, i tako specifičan zadatak. Valja se prvo mora znati šta se uopšte radi, da bi se znalo ko je za to najbolji? Ponavljam da je ovo beskrajno veće od neke obične gradnje, da bi bilo ideja bilo njeno izvođenje moglo ostati nečije privatno vlasništvo. Ili spominjanje imperatora znači da vi mislite da je mnogo bolje unapred izabrati nekog ko zna sve o svemu, a mi onda možemo da odmaramo jer on misli i odlučuje za sve?

Može li neko od vas da objasni zašto se od početka projekta podaci kriju od javnosti? Ni jedan originalni render u velikoj rezoluciji. Nikakvi podaci (sem jednog koji je neko slučajno i bez veze lupio jer nema načina da se on sada zna). Suštinski tehnički projekat koji se od početka sistematski opisuje samo pesničko-marketinškim jezikom? Svesti sve građane koji brinu o svom gradu na nivo voajera ili male dece sa slikovnicama koji su prinuđeni da sa TV reportaža skidaju mutne sličice postera koji političari ushićeno gledaju, je duboko ponižavajuće i uvredljivo. Imate li vi neko objašnjenje oko ovih pitanja?
 
Upravu si treba ovo detaljno projektovati. Samo mi te detaljne planove još nećemo videti.
Kada sam spomenuo NBG mislio sam na to da te omladinske brigade i proleteri sa tadašnjim projektantima nisu ni pretpostavili da će neko posle 50 godina praviti sličnu stvar u bloku 67 (Belvile) kao paviljoni iz '48 god. samo ovaj put više spratnosti i svetlije boje kao ni shopping mall-ove po NBG ili možda Kombank arenu, pa su ipak ostavili mesta i cele ne izgrađene površine ovičene bulevarima koje se zovu blokovi npr. blok 26,42,39,18 itd. koji još čekaju realizaciju. Ne treba zaboraviti da su mnogi bulevari na NBG bli do juče samo na mapama i urbanističkim planovima. Tako da mislim da je u ovom idejnom rešenju za SA suština što oni sada parcelišu i oderđuju površinu placa, kao i saobraćajnice koje određuju te površine za gradnju, kao i visinu objekata. Dobro bi bilo da i metro u SA predvide, (čini mi se da se trasa metroa vidi na ovoj novoj prezentaziji). Počeće gradnju od dela koji im odgovara na tržištu, što je i logično.
 
stf":3tq10god je napisao(la):
Још није сазидано нешто што не може да се сруши. :)

Ову још нисмо видели:

dbqwt2.jpg
Убедљиво најлепши предлог за сада :vops:
 
direktor":3njg0al9 je napisao(la):
Рече Вучић код Марића у "Ћирилици" да ће се реновирати пошта код ж. станице односно вратиће јој стари изглед.

Da li je to samo meni čudno što recimo Vučić, a i neki drugi političari uopšte imaju pojma kako je pre rata izgledala zgrada pošte?

To i činjenica da su prepoznali značaj njene rekonstrukcije, ne zamerite mi, ali oduvek sam mislio da ta vrsta ''politicus sapiensa'', nekako ne vidi dalje od svog nosa.
 
Postavljeno je pitanje zašto je tržni centar prebačen ka Gazeli? To se sasvim jasno vidi kad se uporedi trenutno stanje pojedinih delova Savskog Amfiteatra.

Od same najave projekta jedini objekat koji je uvek spominjan je samo "Najveći Tržni Centar na Balkanu". Iz ovoga proizilazi prilično razumna pretpostavka da je jedini čvrst dogovor koji su imali od početka bio baš onaj za njegovu gradnju, odnosno da je najveći interes investitora baš za njega. Sa druge strane interes SNS-a je da bilo kakva gradnja počne što pre, da bi što pre imali nešto opipljivo, čime sa jedne strane mogu da pokupe neke trajnije poene, a sa druge da to budu argumenti za dalje usmeravanje novca u projekat. Pošto tako obe strane imaju interes da počnu što pre, tržni centar su prebacili na onaj deo zemljišta koji je trenutno najslobodniji. Tako, em rasčišćavanje u početku najmanje košta (što je dobar marketinški argument da se osigura nastavak investiranja), em se može najbrže početi, em baš ovde (u ovom trenutku) ima najviše mesta za najveći objekat, budući da su relativno nezauzete površine međusobno susedne. Pošto je logično mesto za tržni centar tamo gde su dobre komunikacije, tj pored Savske ulice, dok je objekat čiji je biznis toliko usmeren na unutrašnjost zgrade da mu čak i prozori smetaju sasvim besmislen na obali reke, deluje da bi baš ovo mogli biti pravi razlozi. Naime, pored Savske sada nije slobodno, a ko zna kad će biti i da li će uopšte biti, dok je na staroj lokaciji pored budućeg tornja i ka Brankovom mostu sada ipak veća gužva i vazniji objekti, pa je zato premešten bliže Gazeli, a i dalje je na za njega sasvim neodgovarajućem mestu, na obalu reke. Tako ustvari i ne moraju da ruše ili sele ništa naročito ako se ispostavi da će to teško ići.

Kako trenutno izgleda mesto gde je sada predviđen tržni centra vidi se na ovim slikama.

Ovo je još davno ispražnjeno, a nisam primetio da ikakvi vozovi prolaze ovim kolosecima. Dakle ova površina je već spremna za gradnju. Nema šta da se seli.

IMG_2928_resize.jpg

IMG_2929_resize.jpg


Idealno. Prazan parking.

IMG_3095_resize.jpg


Iza toga, desno je travnata livada fudbalskog terena, levo je opet parking.

IMG_3096_resize.jpg


Levo, ka reci, jedna baraka i ... opet parking.

IMG_3101_resize.jpg


Malo dalje i još levo, gle čuda, opet parking, ovaj put za kamione.

IMG_3105_resize.jpg


U smeru ka Gazeli, ti kamioni su ustvari parkirani ispred tri barake carinskog skladišta. Nikakav problem naći drugo mesto za njih.

IMG_3116_resize.jpg


Uz samu obalu, u smeru ka Brankovom mostu. U prvom planu, apsolutno ništa. Malo dalje, šljunkara.

IMG_3119_resize.jpg

IMG_3132_resize.jpg

IMG_3133_resize.jpg


Iza šljunkare i drveća, šta li bi ovo moglo biti ? Pa naravno, JOŠ jedan parking.

IMG_3136_resize.jpg


Šetalište i opšti pogled na prostor predviđen za tržni centar. Šteta što je pruga ovde bila tako blizu reke, ali čak i tako se vidi da je uređeni kej (koji bi ovi sad kao trebali da nastave) čak i na svom najužem delu po estetici i količini prostora koja je ostavljena Beograđanima danas sasvim nedostižan poduhvat. U svakom slučaju, i on nije problem, pa tako nigde nema objekta koji bi pravio bilo kakvu ozbiljnu smetnju gradnji na ovom mestu.

IMG_3130_resize.jpg

IMG_3165_resize.jpg


Kao što vidite, rasčišćavanje se ovde, da ga malo karikiram, maltene svodi na to da prestanete da dovozite novi šljunak, da šoferima kažete da bi mogli da se ne vraćaju na isto mesto zbog parkiranja, a fudbalerima da nađu novu livadu. Još par novih baraka negde oko Beograda, da bi svi imali negde da odu, pa je investitor završio posao oko čišćenja. Ovakav prostor, u ovakvom stanju, i na samoj obali Save, bilo koji normalan tajkun bi mogao samo da sanja u mokrim snovima.

Zbog ovoga sam insistirao da je Pandorina kutija otvorena i da će se ovde nešto graditi, eventualno čak i sasvim nezavisno od onih koji to danas pokušavaju da organizuju ili finansiraju, ili bilo kakvih budućih "okolnosti". Ovaj prostor su od naših prethodnih i trenutnih brljotina, neznanja i haosa štitile jedino šine. Za probijanje tih okova je bila neophodna politička podrška. To se sada desilo. Železnica (koja ima SNS direktora) je bila prisiljena da javno prizna da može da radi bez dela šina i dela prostora, pa je kasno ponašati se kao da nije. Bolje je bilo kakav projekat koji se pojavi pokušati usmeriti u pravom smeru. Koji god njegov deo da se ipak napravi, on već nepovratno definiše buduće ulice i trase čitave infrastrukture. Vodovoda, kišne i obične kanalizacije, struje, lokacije trafo stanica, putanje toplovoda, gasovoda i optičkih kablova. Takođe, prvim zgradama i ovim instalacijama se indirektno i na mnogim drugim mestima konačno definišu i širine trotoara, linija zgrada, pa onda resursi ostavljeni gradskom saobraćaju kao što su stanice, eventualne odvojene metro ili tramvajske trase, pa lokacije za parkove, važni vidici, donekle stepen izgrađenosti, itd, itd, čitave gomile osnovnih parametara koji se posle uglavnom ne mogu menjati.
 
Zuma wrote:..Ovaj prostor ... brljotina, neznanja i haosa štitile jedino šine.
Za probijanje tih okova je bila neophodna politička podrška..... bilo kakav projekat ... njegov deo ...
on već nepovratno definiše buduće ulice i trase čitave infrastrukture...
To je to +1 :)
mada moze da se gleda i ovako:
Grupica sumljivih direktorcica jako dugo drži okupaciju SA
 
Mali: Stranci će pokupovati stanove
Utorak 4.3.2014 | 09:31 | Izvor: Beta, RTV Pink

Beograd -- Predsednik Privremenog veća Beograda Siniša Mali najavio je danas da će sledeće nedelje početi pripreme za realizaciju projekta "Beograd na vodi".

"Železnice Srbije počeće sa uklanjanjem šina i to će trajati između šest i osam meseci", kazao je na TV Pink Mali, precizirajući da je reč o prostoru na Novom Beogradu, između Gazele i Brankovog mosta.
On je naveo da su imovinsko pravni odnosi na tom prostoru čisti i regulisani. Tu bi, prema njegovim rečima, trebalo da bude izgrađena kula visine oko 210 metara.
"Prvi zvanični radovi na projektu trebalo bi da počnu do kraja godine", kazao je Mali.
Prema njegovim rečima, oko 80 odsto stanova koji budu izgrađeni kupce će naći van granica Srbije.
Projekat će se raditi u tri faze i najvećim delom trebalo da bude završen do 2020. godine.
Projekat "Beograd na vodi" predviđa ukupno 1.850.000 kvadratnih metara. Planira se izgradnja pre svega stambenih, ali i poslovnih objekata, kao i objekata iz oblasti kulture, poput pozorista ili opere.
Mali je naveo i da je pre desetak dana raspisan konkurs za idejno rešenje za autobusku stanicu koja bi trebalo da bude izmeštena u blizini Buvljaka na Novom Beogradu.
On je potvrdio informacije i da će biti izmeštena železnička stanica na stanicu Prokop, čija će izgradnja uskoro biti završena. Dodao je da će se o nameni zgrade postojeće železničke stanice, naknadno raspravljati.
"Mi nićemo imati nikave troškove, osim troškova dovođenja i odvođenja infraskutruktre", kazao je Mali.

---

Zanimljiva mu je poslednja rečenica! Izracunali smo "nikakve troskove".

Sent from my M8 pro using Tapatalk
 
Значи, закључак који се може извести из зуминог поста је да се пола Савског амфитеатра све ове деценије врло лако могао урбанизовати ... па зашто се то није радило? Зато што су нам политички планери алави? Све или ништа филозофија очито? Па тако се не ради нигде у свету. НИГДЕ. Сваки велики пројекат се ради фазно. Е, због те и такве филозофије и тапкамо у месту 40 година.

Леп је предлог који је Јовин цртао, али за њега је потребно око милијарду евра у старту само за неопходну инфраструктуру а потом још толико за уређење СА (неко је поставио листу), јер не може да се ради фазно већ мора одједном, а предходно позавршавати целу недостајућу жел. инфраструктуру.... значи ... никад.

Могу вам рећи да сам зачуђен "прагматичности" овог предлога "Београда на води" који је и најреалнији до сада, само зато што се размишља фазно. Дакле, прва фаза може одмах, док се она буде градила (4-5 година), за исто време држава завршава неопходну инфраструктуру, и ако се тржиште опорави, друга фаза ће бити и итехнички могућа.

Али, и даље остаје огроман проблем - какав је јавни превоз? Приметићете да то питање нико нигде не поставља сем на овом форуму. Чак ни у критичким коментарима по интернет порталима. Људи су неписмени.
 
Mali: Pripreme za Beograd na vodi od sledeće nedelje

Beta | 04. 03. 2014. - 09:17h | Komentara: 0
Predsednik Privremenog veća Beograda Siniša Mali najavio je danas da će sledeće nedelje početi pripreme za realizaciju projekta "Beograd na vodi", a krenuće se sa uklanjajnjem železničkih šina koje se inače ne koriste.
Železnice Srbije počeće sa uklanjanjem šina i to će trajati između šest i osam meseci", kazao je na TV Pink Mali, precizirajući da je reč o prostoru na Novom Beogradu, između Gazele i Brankovog mosta.
Pominjanje novog beograda meni dovoljno ostatak lupanja na linku
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/447040 ... ce-nedelje
 
kad zaprodamo dva soma stanova, a kvadrat 3.5 soma, biće para za sve šta nam treba. možemo i u penziju.
 
Koliko svi mediji uporno objavljuju narucene vesti, govori podatak da sam rts-ovom sajtu pre neki dan objasnio da ne stavljaju sliku Libeskindovog "Grada na vodi" u isti kontekst sa "Beogradom na vodi". Komentar naravno nisu objavili, ali slika je pomerena u roku od 10 minuta... :kk:
 
Jutros na Studiju b, gostovao je direktor JKP Vodovod i kanalizacija, i objašnjavao je kako su spremni da krenu u izgradnju neophodne kanalizacione i vodovodne mreže.
 
stf":2kknvrhr je napisao(la):
Значи, закључак који се може извести из зуминог поста је да се пола Савског амфитеатра све ове деценије врло лако могао урбанизовати ... па зашто се то није радило? Зато што су нам политички планери алави? Све или ништа филозофија очито? Па тако се не ради нигде у свету. НИГДЕ. Сваки велики пројекат се ради фазно. Е, због те и такве филозофије и тапкамо у месту 40 година. .

Bas tako STF, upravo je oboren visedecenijski argument da glavna zeleznicka stanica sprecava silazak grada na reke, sto je apsolutno netacno.

Diskutovali smo o tome vise puta na forumu i drago mi je da je istina sad izasla na videlo, da glavna zeleznicka stanica nije nikad osporavala izgradnju grada na reci.
 
E moj glupi Miškoviću, još gluplji Beko i najgluplji svi ostali tajkuni, toliko ste se mučili, investirali, krali, uzimali imovinu ispod cene, privatizovali, a niste znali da samo treba da sagradite jedno luksuzno naselje i odmah prvi dan prodate 2.000 stanova strancima, koji samo to čekaju u Beogradu. Još 2-3.000 stanova, luksuznih po 3.500 evra kvadrat, znači 5.000 stanova po 100 kvadrata jednako 500.000 kvadrata stanova puta 3.500 evra kvadrat, 1 milijarda i 650 miliona evra bruto prihod stojao vam je deceniju i više na dlanu, a vi niste znali to da iskoristite. E glupaci moji, koji ste vi crni biznismeni, nemate vi pojma o životu. 5.000 stanova se traži i čeka u Beogradu, luksuznih, najviše klase, samo da se izgrade i stranci iz svih delova sveta će samo doleteti da ih pokupuju, istrešće 2 milijarde evra, ma samo da ih kupe, da se i oni sjate u Beogradu, a vi to niste umeli da prepoznate. Koje ste vi budale, Bože me sačuvaj.
 
a zaboravio si garažna mesta, lokale, poslovni prostor, hotele i sve drugo što strancima treba.
 
Plan ovog naselja bez novog automobilskog mosta nije ozbiljan plan.
Ovde su nacrtali most sa stubovima u vodi, kao da je ovo Prag i Vltava, a ne Beograd i Sava.
Nije stvar u stubovima - prikazani most je nizak, ispod njega ne mogu da prolaze brodovi.
Kada bi most bio na potrebnoj visini, onda bi morala da postoji pristupna rampa sa nagibom i prilaznim putevima, ili makar neka pristupna petlja sa prilazima u obliku zavojnice (popularno ali pogreno nazivane "spirale") kao što se radi na dalekom istoku.
Ovde toga nema, umesto rampe je predviđena - kula kojom se i najviše i hvale.
Kvadrati protiv infratsukture: automobilske i plovne. Ovo je neozbiljno, ali ne i nemoguće u ovoj zemlji - ovo bi zapravo bio vrhunac investitorskog urbanizma: zatvoriti Savu za brodove a saobraćaj za ovaj potpuno novi deo grada usmeriti na Mostarsku petlju i Brankov most.
 
Hvala na plusićima. Ona reportaža je trebala da pokaže koliko je lako započeti gradnju na desnoj obali Save, kao i da objasni zašto SNS nastupa sa tolikom sigurnošću da će moći da napravi bar nešto. Ipak, da bi smo mogli izvući zaključak da je početak izgradnje na ovom mestu bio moguć i ranije, mora se rešti glavni problem koga sam već spomenuo, a koji je isto toliko aktuelan i sad. To je kako obezbediti saobraćajni pristup dovoljnog kapaciteta do same obale ako su šine i dalje tu? Jasno je šta je konačno rešenje, kad se ceo SA isprazni, ali kako rešiti saobraćaj do tog trenutka? Nazalost, još uvek nema sigurnih indicija šta nameravaju da urade kao prelazno rešenje. Jedino što mogu je da izlistam varjante koje mi padaju na pamet.

1. Paralelno se radi na Prokopu, premeštanju kargo terminala, i gradnji prvog objekta pored obale. Tokom radova se koristi postojeći put ispod Starog Savskog mosta. Dok dođe vreme da se u eksploataciju pušta prvi objekat na obali, sav železnički saobraćaj je već izmešten, pa se šine mogu ukloniti i na njihovom mestu napraviti široka ulica za pristup obali. Ovo podrazumeva da je nekuda preusmeren i pristup NISovim skladištima nafre kod petlje Radnička, ali i da su rešene i druge potrebe železnice, tipa sastavljanje kompozicija i održavanje vozova.

2. Deo funkcija železnice do daljneg ostaje gde je i bio, pa se gradi pružni prelaz u nivou, na mestu gde produžetak Višegradske ulice seče preostale šine (ili da ulica ide ukoso, ka Mostarskoj petlji). Ovde je problem koliko bi često rampa bila spuštena? Moguće je da stepen aktivnosti železnice više nije tako veliki, ali to je čisto pogađanje.

3. Deo koloseka se izmesti, a preko ostatka se za automobilski saobraćaj napravi privremeni metalni most poput onog koji je razmontiran na Radničkoj, samo što bi ovaj bio mnogo kraći. Uzevši u obzir vrednost zemljišta do koga se tako otvara prilaz, ovo bi verovatno bilo rentabilno rešenje.

4. Sav saobraćaj do novog objekta ide putem koji i sada postoji, ispod Starog Savskog mosta. Ovde ne mora da se radi ništa novo. Pretpostavka je da automobilski saobraćaj do novog objekta neće biti veliki.

5. Isto kao i 4, samo što se na samom kraju postojećeg puta naprave dve trake koje se sa dve strane ulivaju u saobraćajnicu koja ulazi na Stari Savski most. Ovde trenutno nema ništa, pa je rešenje jeftino, a saobraćaj može biti mnogo veći.

I to je to. Pretpostavljam da planiraju neku od ovih varjanti, ali ćemo morati sačekati da vidimo koju.
 
relja":1deo681p je napisao(la):
Plan ovog naselja bez novog automobilskog mosta nije ozbiljan plan.
Ovde su nacrtali most sa stubovima u vodi, kao da je ovo Prag i Vltava, a ne Beograd i Sava.
Nije stvar u stubovima - prikazani most je nizak, ispod njega ne mogu da prolaze brodovi.
Kada bi most bio na potrebnoj visini, onda bi morala da postoji pristupna rampa sa nagibom i prilaznim putevima, ili makar neka pristupna petlja sa prilazima u obliku zavojnice (popularno ali pogreno nazivane "spirale") kao što se radi na dalekom istoku.
Ovde toga nema, umesto rampe je predviđena - kula kojom se i najviše i hvale.
Kvadrati protiv infratsukture: automobilske i plovne. Ovo je neozbiljno, ali ne i nemoguće u ovoj zemlji - ovo bi zapravo bio vrhunac investitorskog urbanizma: zatvoriti Savu za brodove a saobraćaj za ovaj potpuno novi deo grada usmeriti na Mostarsku petlju i Brankov most.
Можда направе покретни мост као онај у Лондону!
 
Upravo to, ili most koji će se nekako sklanjati za brodove (kojih nema tako puno) ili npr da most direktno ulazi u novu zgradu sa jedne strane i da bude propisne visine. Transport i automobilske prilaznice moraju da reše. Imajte na umu da ti ljudi neče uložiti takve pare a da ne reše svaki aspekt. Ipak nisu od juče.
 
Izgleda da je i taj mos' bio deo konkursa za kulu. Na ovom rešenju se npr. vidi kako su znatno podigli visinu mosta i ostavili prostor za prolazak brodova:

mos-na-vodi.png
 
Kako će vozila sa ulica u "BnV" da savladaju visinsku razliku da bi se popela na most ispog kojeg prolaze brodovi?
Gde su rampe ili petlje?
 
Pa jeste da naši vole da voze po trotoarima i sl nekolovoznim površinama, ali ovo je pešački most... Nadam se da neće ni pokušavati :)
 
Vrh