Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Gorstak89":261a44sn je napisao(la):
...... ali ovo je pešački most...


relja":261a44sn je napisao(la):
.........ovo bi zapravo bio vrhunac investitorskog urbanizma: zatvoriti Savu za brodove a saobraćaj za ovaj potpuno novi deo grada usmeriti na Mostarsku petlju i Brankov most.
 
mg-9247-samuel-beckett-b.jpg
 
relja":cu1zmtiy je napisao(la):
Gorstak89":cu1zmtiy je napisao(la):
...... ali ovo je pešački most...


relja":cu1zmtiy je napisao(la):
.........ovo bi zapravo bio vrhunac investitorskog urbanizma: zatvoriti Savu za brodove a saobraćaj za ovaj potpuno novi deo grada usmeriti na Mostarsku petlju i Brankov most.

Јовинов метро-друмски мост уместо Миладина Зарића је све што треба. Још један друмски по сред Амфитеатра није планиран никад.
 
Možda.

Ali tako nešto nije uključeno u prikaze "BnV" - prikazan je Zarićev most.
Nisu najavili zamenu Zarićevog mosta.
 
Još par slika sa prezentacije.

Ovde se vidi veličina ovog monstruma od tržnog centra. Ne bih imao ništa protiv da se negde napravi, a muvanje po ovome bi sigurno bilo vrlo interesantno, ali pobogu, kakve veze ovo čudo ima sa obalom reke? Ovaj mali milion ljudi koji će da bude unutra (pošto neki ne naročito očigledan način tako ogromna masa uopšte dođe dovde) svakako neće imati ni predstavu gde se nalaze. Lako bi mogli biti i u Mladenovcu ili na kilometar ispod zemlje. Šta će onda ovo na obali reke?

29cxa9w.jpg


Panorama obale, naravno, ako se ovo izgradi kako su zamislili.

10n4wvp.jpg


Ovo je vrlo iskosa napravljen snimak panela koji gledaju na prezentaciji. Povećao sam samo širinu slike dva puta, iako bi trebalo uraditi pravu korekciju perspektive. Zanimljiva je jer se donekle stiče utisak o prostoru, tj šta u čitavom SA imaju u planu za odnos visine zgrada i njihove međusobne udaljenosti. Vide se dva velika i gusto pakovana niza visokih zgrada. Jedan pored reke, od kule ka Brankovom mostu, a drugi pored Savske ulice.

Zanimljivo je i što park oblikom i okruženjem podseća na Central Park u Njujorku. Izduženi prevougaonik okružen liticama ogromnih zgrada. Ali obala reke je samo malo dalje. Zašto ovaj park nije tamo, a visoke zgrade bi onda imale isti vidik na vodu i isto toliko veliku zelenu površinu blizu njih, samo što bi ona bila bitno kvalitetnija. Kakvog smisla ima razdvojiti zelenu površinu od reke koja je svega par desetina metara dalje, ako ste za nju ionako već odvojili mesto? Čitav ovaj prostor nije baš toliko veliki da bi ljudima u njegovoj sredini bilo dalek početak tako pomerenog parka. Ko će da šeta ovde ako mu je reka blizu (pod pretpostavkom da tamo uopšte ostave nekog mesta za šetanje velikog broja ljudi, što nažalost ne deluje da je slučaj).

2hq6ijr.jpg
 
vise od neozbiljnosti SNS ekipe me brine neozbiljan pristup nekih forumasa za koje sam do sada stekao utisak da su trezveni, analiticni i racionalni ljudi. Bojim se da ce za njih budjenje iz snova kada prodju izbori biti traumaticno... :grand: :roll:
 
Kako je ovaj projekat trenutno prevashodno politički projaket, da čujemo i drugu stranu:

Đilas: Neće biti Beograda na vodi, nego plaćanja penala

Predsednik Demorkatske stranke (DS) Dragan Đilas izjavio je danas da "garantuje" da se projekat Beograd na vodi nikada neće ostvariti u obliku koji najavljuje vlast, jer je to "nemoguće napraviti".

- Očekujem da potpišemo ugovor koji će nas obavezati da oslobodimo tu lokaciju i da će nas to koštati milijardu evra, da nećemo uspeti do kraja to da uradimo i da ćemo na kraju plaćati penale. Priprema lokacije za Beograd na vodi košta oko milijardu evra, koje bi trebalo da plati država Srbija - rekao je Đilas Radioteleviziji Srbije.

On je naveo da će se verovatno graditi tržni centar.

- Gradiće se jer svako ko dobije da gradi šoping centar sa ove strane reke biće u izuzetno dobroj poziciji, ali sve ostalo neće jer onaj ko ulaže mora da proda te kvadrate. Ko će da kupi milion kvadrata stambenog i poslovnog prostora u Beogradu - upitao je Đilas.

Đilas je naveo da je "metro razvojni projekat Beograda, a ne Beograd na vodi".
 
laki72":3osumd5q je napisao(la):
Bojim se da ce za njih budjenje iz snova kada prodju izbori biti traumaticno...
Као што сам написао и Белки, неће бити никаквог трауматичног буђења или било чега сличног. Свима је јасмо о чему се овде ради али треба да се дискутује о пројекту као да ће се 1000% реализовати. То је неопходно.
Đilas":3osumd5q je napisao(la):
metro razvojni projekat Beograda, a ne Beograd na vodi

Супер ако је "Београду на води" алтернатива да Ђилас ово каже а притом је на форуму апсолвирано да је Ђиласов метро санациони а не развојни и као такав би био економска сахрана града за сва времена... дакле ... ужас.
 
Cekajte, da li je moguce da jedino sto je preko 50 godina sprecavalo bilo kakvu revitalizaciju maltene najskupljeg zemljista u drzavi je pruga i ako jeste tako, na koji fazon je vucic to uspeo da resi u koji mesec?? ili sa druge strane, da li je moguce da je jedino sto je sprecavalo tu istu revitalizaciju fazno pristupanje projektu?
ako je pruga jedini problem, zar nije mogao bilo ko ranije da primeni isti princip - privuce investitora koji ce da ulozi i od tih para finansira izmestanje pruge? izvinjavam se unapred ako pitam gluposti ali stvarno mi je nejasno, hvala
 
Komentar sa B92:

Iako sam na poslednjim izborima glasao za SNS moram da priznam da kao zaposleni u Zeleznicama Srbije znam da je Dragan Djilas apsolutno u pravu, jer da bi se izmestili koloseci iz stanice Beograd,pre svega za teretni saobracaj, prvo bi trebalo da se:
- napravi zeleznicki most preko Dunava kod Vince,
- da se zavrsi stanica Prokop,
- izgradi TPS Zemun i Karaburma (izgradi prostor gde ce stajati i gde ce se cistiti i odrzavati vagoni i lokomotive,
- obezbedi vise od 400 stanova samo za zeleznicare koji zive na tom prostoru. Ti jadni ljudi (najvise zeleznicara) koji zive tu, imaju prosecna primanja od 20.000 dinara i nemaju nikakve sanse da obezbede sebi neki novi stambeni prostor,.....
Nazalost na celo zeleznice je dosao covek koji je u 53 godini zivota nabavio diplomu u Bosni i koji uopste nije kompetentan za zeleznicu i zbog toga je dao nerealne podatke da se stanica Beograd tj. koloseci za punicki i teretni saobracaj mogu u tako kratkom period izmestiti. Zbog svih ovih poteza kao sto su lazna obecanja Beograd na vodi,postavljanje nekompetentnih i neobrazovanih ljudi na kljucna mesta u Zeleznicama Srbije, zaposljavanje samo stranackih kolega iz SNS-a i komsija i rodjaka generalnog direktora, ja vise nikad necu da glasam za SNS.
PS.Bio sam prinudjen da prvi put u zivotu napisem komentar jer kao dugogodisnji radnik zeleznice ne zelim vise da cutim i na taj nacin pokusam da sprecim dalje obmanjivanje gradjana Srbije.
(Zeleznicar, 04. mart 2014 22:55)

Sent from my M8 pro using Tapatalk
 
phip":20ktqb61 je napisao(la):
Cekajte, da li je moguce da jedino sto je preko 50 godina sprecavalo bilo kakvu revitalizaciju maltene najskupljeg zemljista u drzavi je pruga i ako jeste tako, na koji fazon je vucic to uspeo da resi u koji mesec?? ili sa druge strane, da li je moguce da je jedino sto je sprecavalo tu istu revitalizaciju fazno pristupanje projektu?
ako je pruga jedini problem, zar nije mogao bilo ko ranije da primeni isti princip - privuce investitora koji ce da ulozi i od tih para finansira izmestanje pruge? izvinjavam se unapred ako pitam gluposti ali stvarno mi je nejasno, hvala

Radi o tome da u glavnom gradu Jugoslavije i Srbije tih 50+ godina nije postojala alternativna železnička infrastruktura koja bi omogućila uklanjanje koloseka, pri čemu ne mislim samo na Prokop.
Ta infrastruktura ne postoji ni danas. U tih 50+ godina nije postojalo ni tržište za tu zemlju niti uslovi da se na njemu gradi po principu slobodnog tržišta.
 
nije postojala alternativna železnička infrastruktura

tih god. namerno je izostavljena izgradnja pruge preko Kovinskog mosta
te odavno bi SA bio slobodan a sam Bgd bio lepši i bolji da ga nisu vodili slični krembili
jer bi sav taj žel. saobracaj išao vezom Pančevo-Smedrevo-Beograd

Kao što je namerno izostavljena žel. pruga na novom Kineskom mostu

U svim ondašnim i sadašnim slucajevima je zaludjivanje sa ,, praviće se posebno,, . . .
 
rasho62":1sm9gnrv je napisao(la):
Шта ли би на ово рекао Петар Велики (руски император, градитељ Санкт Петербурга)?
Ovo je neka gruba šala, zar ne?
Gde vi vidite plan celine SA? Kakav sad imperator?
Поента поста је: ако имаш зацртани циљ и решен си да га оствариш неће те ни друм, ни белка ни rasho спречити у томе. Дакле, паре, најбољи мајстори и удри!
Извињавам се није друм него зума :oops: .
 
Vrlo je interesantno pitanje zasto do sada nije niko pokusao da parcijalno opljacka prostor u SA. Znaci da gradi bez sredjivanja infrastrukture od ovih milijardu evra. Narocito u periodima kada je vlast kontrolisala i republiku i grad i zeleznicu.

70-ih i 80-ih vlasti su imale dovoljno pameti i civilizovanosti da sacuvaju ovu lokaciju za buducnost.

Razlog zasto to nije bilo razvaljeno pocetkom 90-ih je nedostatak kapitala i cinjenica da su manji igraci bliski vlasti zauzeli prostor, gradeci ono sto vidimo danas u SA. Postojao je i projekat Europolis, pa je to razlog sto je ova lokacija relativno sticena.

Najveci potencijal za otimacinu su imali 90-ih SPO-SPS-SRS, ali tada nije bilo pristupa kapitalu, a Karici su bili zauzeti na Dedinju, nisu se osecali sigurno u Sr. ( znajuci da rodjendan ne moze da traje dozivotno) i selili su kapital u inostranstvo.

2000-ih lokacija se sacuvana usled relativno civilizovane vlasti i obilja drugih lokacija neopterecenih raseljavanjem i infrastrukturom.

Pocetkom 2010-ih je tu bila ekonomska kriza/depopulacija, i ta situacija traje i danas. Svako ulaganje u nekretnine je dubioza osim shopping centara, hotela i casina. To je i razlog zasto cemo danas dobiti shopping centre, hotel i casino, a ne Beograd na vodi.

Danas imamo sastojke da se ovaj deo priobalja razvali. Imacemo istu koaliciju SRS-SPS-SPO mozda sa LDP i NDS sa proverenim korupcijskim potencijalom, imamo Arapina sa parama, vlast kotrolisanu u potpunosti, i zemljiste pod kontrolom.
Postoji jos jedan faktor zasto je ova lokacija isplivala, a to je da su sve ostale dobre i velike lokacije zauzete i blokirane losim upravljanjem zemljistem, tj privatizacijama zbog zemljista, dugovima tajkuna i sudskim sporovma.
 
Nesto ce biti izgradjeno.

Faza 1A=Kula+mol=autobus :blah: .

Videcemo za ostalo. Zavisi od toga kakva ce finansijska i politicka klima biti narednih godina.

Rasteretili Gazelu da bi je ponovo opteretili. :roll:
 
rasho62":3dyuqiq4 je napisao(la):
rasho62":3dyuqiq4 je napisao(la):
Шта ли би на ово рекао Петар Велики (руски император, градитељ Санкт Петербурга)?
Ovo je neka gruba šala, zar ne?
Gde vi vidite plan celine SA? Kakav sad imperator?

Поента поста је: ако имаш зацртани циљ и решен си да га оствариш неће те ни друм, ни белка ни rasho спречити у томе. Дакле, паре, најбољи мајстори и удри!

Pa jeste, ako si apsolutni vladar pa te ne interesuje cena tvoje omiljene ideje, pošto je ionako ti nećeš platiti. Ta vremena su međutim prošla, pa se sada gleda i može li se cilj postići efikasnije i bolje, uz manje razbacivanja ili na neki primereniji način. Ničiji resursi više nisu neiscrpni, niti je svejedno kako se nešto postiže. I šta ako se tako ustvari pravi šteta?

Gde baš nađe Petrograd kao primer? To je mračna stranica istorije. Prisilni rad, kulučenje, ljudi umiru kao muve u užasnim uslovima. Na svakih desetak porodica po jedan mobilisan radnik koji mora sam da kupi svoj alat i hranu za pešačenje stotinama kilometara, pod stražom, često u lancima da ne bi pobegao. Stalna mobilizacija novih radnika pošto stari umiru. Dekreti da svaki bogataš mora o svom trošku izgradi bar jednu kuću u novom gradu, i još puno odluka tipa, ja odlučujem, a svi vi doprinostite svojim sredstvima i na način koji ja odredim.

Vrednosti za koje se kroz svoj primer zalažeš su da cilj opravdava sredstva, ekonomija i optimizacija nisu bitni, apsolutna vlast kao jedina organizacija koja daje rezultate, i drugi koju plaćaju cenu za sve to. Ispada da je glavno da vođa ima veliku viziju i da je beskompromisan i uporan u njenom sprovođenju. Na svaki primer uspešnosti takvog pristupa (zanemarujući sad njegovu cenu) postoji nekoliko koji su završili katastrofalno, ali se oni, kao i na lutriji, nikada ne spominju. Teško nama ako se kriza produbi, pa totalitarne ideje, kao i uvek u takvim uslovima, počnu da dobijaju na uticaju.
 
relja":zvvh7i8q je napisao(la):
Radi o tome da u glavnom gradu Jugoslavije i Srbije tih 50+ godina nije postojala alternativna železnička infrastruktura koja bi omogućila uklanjanje koloseka, pri čemu ne mislim samo na Prokop.
Ta infrastruktura ne postoji ni danas.

Али је привредна активност неупоредиво мања, а и железница је довољно пропала да јој за нормално функционисање није више потребан цео Савски амфитеатар те се са првом фазом - може почети.
 
Zuma":2kg7m4k5 je napisao(la):
rasho62":2kg7m4k5 je napisao(la):
rasho62":2kg7m4k5 je napisao(la):
Шта ли би на ово рекао Петар Велики (руски император, градитељ Санкт Петербурга)?
Ovo je neka gruba šala, zar ne?
Gde vi vidite plan celine SA? Kakav sad imperator?

Поента поста је: ако имаш зацртани циљ и решен си да га оствариш неће те ни друм, ни белка ни rasho спречити у томе. Дакле, паре, најбољи мајстори и удри!

Pa jeste, ako si apsolutni vladar pa te ne interesuje cena tvoje omiljene ideje, pošto je ionako ti nećeš platiti. Ta vremena su međutim prošla, pa se sada gleda i može li se cilj postići efikasnije i bolje, uz manje razbacivanja ili na neki primereniji način. Ničiji resursi više nisu neiscrpni, niti je svejedno kako se nešto postiže. I šta ako se tako ustvari pravi šteta?

Gde baš nađe Petrograd kao primer? To je mračna stranica istorije. Prisilni rad, kulučenje, ljudi umiru kao muve u užasnim uslovima. Na svakih desetak porodica po jedan mobilisan radnik koji mora sam da kupi svoj alat i hranu za pešačenje stotinama kilometara, pod stražom, često u lancima da ne bi pobegao. Stalna mobilizacija novih radnika pošto stari umiru. Dekreti da svaki bogataš mora o svom trošku izgradi bar jednu kuću u novom gradu, i još puno odluka tipa, ja odlučujem, a svi vi doprinostite svojim sredstvima i na način koji ja odredim.

Vrednosti za koje se kroz svoj primer zalažeš su da cilj opravdava sredstva, ekonomija i optimizacija nisu bitni, apsolutna vlast kao jedina organizacija koja daje rezultate, i drugi koju plaćaju cenu za sve to. Ispada da je glavno da vođa ima veliku viziju i da je beskompromisan i uporan u njenom sprovođenju. Na svaki primer uspešnosti takvog pristupa (zanemarujući sad njegovu cenu) postoji nekoliko koji su završili katastrofalno, ali se oni, kao i na lutriji, nikada ne spominju. Teško nama ako se kriza produbi, pa totalitarne ideje, kao i uvek u takvim uslovima, počnu da dobijaju na uticaju.
Идеја, визија - гледање унапред! Колико сада Снакт Петербург "туче" пара од посјетилаца - туриста? А Венеција је саграђена са мање крви и зноја и све од пара богаташа!?
 
Postoji još mogućih razloga zašto se do sada nije gradilo parcijalno. Niko ne pita koje su stvarne posledice i koja će biti stvarna cena pokušaja da železnica funkcioniše bez dela koloseka i dela zemljišta, u nekom prelaznom režimu koji lako može postati trajan. Mi samo proizvoljno pretpostavljamo da je činjenica da je saobraćaj manji sasvim dovoljna za zaključak da im ovi resursi više ne trebaju. Veliko je pitanje koliko je posle čitavih decenija opše propasti njihovog sistema to i dalje proporcionalno jedno drugom. Postoje li i dalje rezerve u bilo kakvim kapacitetima? Da li će se to što i dalje koriste, a sada im se oduzme, biti nadoknađeno?

Moguće je da je mnogo puta pokušano da se ovaj prostor iskoristi, ali da su železnice ranije uvek sasvim istinito odgovarale da oni ne mogu da funkcionišu na taj način. Pošto je železnica bila izbor najsiromašnijih slojeva društva, eventualni problemi koji bi iskrsli u njenom daljem funkcionisanju bi mogli dobiti i političke dimenzije, pa ranije jednostavno nisu hteli da rizikuju tako nešto, pošto su bile otvorene druge lokacije za gradnju. Isto tako, ovde se formiraju kompozicije sa naftom i neki teretni vozovi, pa su zbog eventualnog rada bez osnovnih uslova za njega možda moguće i mnoge druge, za grad vrlo neprijatne posledice.

Međutim Srbija je danas definitivno partokratija. Pošto su partije još ranije odbacile ideologije, a sada bogami i bilo kakav koherentan, ili čak razumljiv politički program, osnovni razlog zašto još uvek imaju bilo kakve članove u bazi je taj što nude zapošljenje u državi u kome ga nema. (Videti recimo http://www.blic.rs/izbori-2014/vesti/21 ... zice/print ). Tako sa jedne strane imamo negativnu selekciju, jer oni bez sposobnosti ili obrazovanja i nemaju drugu nadu, a sa druge ljudi su na poslu odmah obeleženi kome politički pripadaju, pa jednostavno i ne smeju da otkažu poslušnost partiji jer će im bukvalno biti ugrožena egistencija. Tako Srbija propada, a mi više nemamo taj luksuz da po defaultu (dok ne dokaže drugačije) ne mislimo sve najgore o bilo kome na javnoj funkciji, prosto zato što je teško i zamisliti da se neko može usprotiviti onome što žele oni koji su ga zaposlili, obično bez prave potrebe, razloga ili kvalifikacija.

Zbog toga se direktoru železnice koga je postavila vladajuća partija jednostavno ne može verovati da železnica neće platiti ogromnu cenu demontirajući velike delove izrazito kompleksnog sistema koji je decijama stvaran i uigravan. Bilo bi nužno čuti koji je elaborat urađen, ko ga je radio, i koliko dugo, čim je uspeo da jedan ovako složen sistem preko noći preradi tako da funkcioniše sasvim drugačije.
 
U prvoj fazi koja je predvidjena za izgradnjunije potrebno izmestanje nijednog koloseka, treba samo da se ociste one barake, teren za futbal i skladista.
Radi se o onom delu gde se nalazi klaster kula.
 
Potrebno je smisliti kuda provući ulicu kojom bi ogromne količine robe i ljudi dolazili do obale i objekta na njoj (recimo tržnog centra). Ja sam naveo par mogućnosti, ali nemam predstavu koja će biti izabrana. A to bi, u zavisnosti od rešenja, moglo zahtevati čišćenje i nekih drugih delova SA.

Jedan konkretan primer vrste problema koje bi železica morala da prevaziđe ako je nateraju da uklanja deo svojih koloseka. Ako se prolaz kroz šine radi u produžetku Višegradske ulice (kao što sugeriše panel o fazama) onda ovo sa slike mora da se sklanja. Tu je recimo jedna specijalizovana, dugačka prostorija za održavanje vagona. Ali gde će se onda opravljati vagoni, gde će se graditi nova, i ko će to platiti? Takođe, gde će se parkirati i sastavljati kompozicije koje se sada ovde vide?

IMG_3021c_resize.jpg
 
stf":1jp3inxf je napisao(la):
relja":1jp3inxf je napisao(la):
Radi o tome da u glavnom gradu Jugoslavije i Srbije tih 50+ godina nije postojala alternativna železnička infrastruktura koja bi omogućila uklanjanje koloseka, pri čemu ne mislim samo na Prokop.
Ta infrastruktura ne postoji ni danas.

Али је привредна активност неупоредиво мања, а и железница је довољно пропала да јој за нормално функционисање није више потребан цео Савски амфитеатар те се са првом фазом - може почети.

Mislim da je to previše olako rečeno.
 
relja":3bfwot40 je napisao(la):
stf":3bfwot40 je napisao(la):
relja":3bfwot40 je napisao(la):
Radi o tome da u glavnom gradu Jugoslavije i Srbije tih 50+ godina nije postojala alternativna železnička infrastruktura koja bi omogućila uklanjanje koloseka, pri čemu ne mislim samo na Prokop.
Ta infrastruktura ne postoji ni danas.

Али је привредна активност неупоредиво мања, а и железница је довољно пропала да јој за нормално функционисање није више потребан цео Савски амфитеатар те се са првом фазом - може почети.

Mislim da je to previše olako rečeno.
Можда, не спорим.

Међутим, очито је на први поглед са Зуминих фотографија да железница поодавно не користи 50% инфраструктуре у СА.

На крају крајева, за прву фазу је довољно прекинути уговоре о закупу земљишта од стране приватних шљункара и којекаквих складишта и паркиралишта и то рашчистити. Железничка инфраструктура подразумевана првом фазом се не користи годинама, а вагони који исто толико ту стоје попаркирани су у стању пута за Железник.
 
Vrh