Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

@milos.tro
Неопходно је планирати коридоре за пролаз високо
капацитетног шинског система на планском подручју, као предмет посебног плана детаљне
регулације по извршеној техничкој провери могућности вођења траса....

Naravno i to PLANIRANJE ce se razvuci na sledecih 100 godina, pardon 99.

762 strana foruma Savski amfiteatar :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408828#p408828:2k39r8aw je napisao(la):
milos.tro » 03 Oct 2016 02:08 pm[/url]":2k39r8aw]"Паралелно са реализацијом намена и садржаја обезбедити и друге видове превоза и то кроз
реализацију капацитетних шинских система. Неопходно је планирати коридоре за пролаз високо
капацитетног шинског система на планском подручју, као предмет посебног плана детаљне
регулације по извршеној техничкој провери могућности вођења траса.
Дозвољена је изградња и стављање у функцију превоза путника, интерног шинског система у
оквиру границе плана."


70 strana nacrta plana
http://195.222.96.93//rapp_mape/PPPPN/B ... _plana.pdf
Hvala na ispravci, nisam bio svestan ovog detalja. Bez obzira na njega nisam optimista po tom pitanju
 
l6eGxUJ.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408828#p408828:39v5qtdg je napisao(la):
milos.tro » Mon Oct 03, 2016 2:08 pm[/url]":39v5qtdg]"Паралелно са реализацијом намена и садржаја обезбедити и друге видове превоза и то кроз
реализацију капацитетних шинских система. Неопходно је планирати коридоре за пролаз високо
капацитетног шинског система на планском подручју, као предмет посебног плана детаљне
регулације по извршеној техничкој провери могућности вођења траса.
Дозвољена је изградња и стављање у функцију превоза путника, интерног шинског система у
оквиру границе плана."

U vezi s ovim primjetio sam dvije stvari na prostornom planu BNV:

1.

Pogledajte prilog 1

Ovo je dio plana koji pokazuje prostor planirane stanice Sajam i nalazi se UNUTAR prostora BNV. Posebno je obojen i rezervisan za potrebe zeljeznicke stanice. Zbog cega je za potrebe stanice ostavljen ovaj produzetak prema mostarskoj petlji ako se ima u vidu GUP gdje je prikazano da je stanica terminalna? Da li je mozda planirano da stanica ipak bude prolazna i da ovuda kolosjeci vode dalje u prostor BNV. Da li je ovo planirano prikljucno mjesto za "visokokapacitetni sinski sistem"?

2.



Ovo je drugi dio prostora BNV na dijelu Novog Beograda. Zasto je rezervisan prikljucak BNV-a bulevaru Zorana Djindjica u koridoru uz Sava Centar?
Da li je ovo jos jedan moguci prilaz za neki buduci sinski sistem koji bi koristio koridor kroz bulevar Zorana Djindjica?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408855#p408855:3s13ekwy je napisao(la):
RioBL » 03 Oct 2016 06:08 pm[/url]":3s13ekwy]
Ovo je dio plana koji pokazuje prostor planirane stanice Sajam i nalazi se UNUTAR prostora BNV. Posebno je obojen i rezervisan za potrebe zeljeznicke stanice. Zbog cega je za potrebe stanice ostavljen ovaj produzetak prema mostarskoj petlji ako se ima u vidu GUP gdje je prikazano da je stanica terminalna? Da li je mozda planirano da stanica ipak bude prolazna i da ovuda kolosjeci vode dalje u prostor BNV. Da li je ovo planirano prikljucno mjesto za "visokokapacitetni sinski sistem"?

Mislim da je logičan zaključak iz već napisanih postova: može biti, ali ne mora da znači. Planski dokumenti su otvoreni za trasiranje šinskih sistema kroz BNV, ali ne postoji obaveza developera da to finansira, pa je logično pitanje kako bi se sprovela bilo koja varijanta za koju još nije kasno da bude trasirana.
Sa druge strane, kao što i sam znaš, naša strana je dužna da 2020. demontira postojeće šine. Niko nam ne brani da paralelno trasiramo nove, ali tako da ne smetaju oslobođenom građevinskom zemljištu (čitaj: podzemne), a ko će to sve finansirati ne zna se. Uglavnom, arapski investitor spasilac neće, od njega je valjda dosta što nas je spasio od infrastrukture koju smo do sada imali.

Ovo je drugi dio prostora BNV na dijelu Novog Beograda. Zasto je rezervisan prikljucak BNV-a bulevaru Zorana Djindjica u koridoru uz Sava Centar?
Da li je ovo jos jedan moguci prilaz za neki buduci sinski sistem koji bi koristio koridor kroz bulevar Zorana Djindjica?

Odgovor je opet, može biti a ne mora da znači. Ne odustaju od produženja Bulevara kroz blok Sava Centra, ali imaš na temi o novobeogradskom bloku 18, poslednjem do BNV, da se tu dalji pravolinijeski nastavak bulevara više ne planira. Zašto ne? Pa verovatno zato što na suprotnoj obali jedan fenomenalan projekat stoji na putu tog novog mosta, triput pogađaj koji.
 

iz Nacrta Plana:
"Поред наведеног Планом се отварају следеће могућности у погледу развоја железничке
инфраструктуре:
- већи удео железнице у оквиру јавног градског превоза путника;
- подземно вођење железнице (двоколосечне пруге) за потребе путничког саобраћаја на
делу од Топчидерске долине до "Бетон хале"; и
- повезивање Аеродрома "Никола Тесла" и централног градског подручја линијама БГ воза.
С тим у вези потребно је по извршеној техничкој провери могућности вођења траса, кроз израду
посебног планског документа размотрити могућност:
- подземног вођење железнице ( двоколосечне пруге) за потребе путничког саобраћаја на
делу од Топчидерске долине до "Бетон хале", са позицијама подземних стајалишта чиме
би се остварила веза са пругом око Калемегдана; и
- повезивања Аеродрома "Никола Тесла" и централног градског подручја линијама БГ воза
преко Станице Нови Београд у Блоку 42, подземним вођењем кроз подручје Савског
амфитеатра."
 
Beograd na vodi čeka kupce iz inostranstva
2 oktobar 2016 Izmijenjeno 16:55 CEST
Stalna potražnja za luksuznim stanovima na dobrim lokacijama, uprkos cijeni od 2.500 i 3.000 eura po metru kvadratnom.

U Beogradu postoji stalna potražnja za luksuznim stanovima na dobrim lokacijama, uprkos cijeni od oko 2.500 i 3.000 eura po metru kvadratnom, kažu stručnjaci za nekretnine za agenciju Tanjug.

Na tržištu nekretnina u Beogradu, prema nekim procjenama, trenutno je u nekoj od faza prodaje približno 1.000 stanova - oko 300 u dvije kule u okviru „Beograda na vodi“ i još između 700 i 800 luksuznih stanova na drugim lokacijama.
http://balkans.aljazeera.net/vijesti/be ... ostranstva (ceo tekst)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408858#p408858:3ecck6cg je napisao(la):
stanislaw » Mon Oct 03, 2016 6:29 pm[/url]":3ecck6cg]Ne odustaju od produženja Bulevara kroz blok Sava Centra, ali imaš na temi o novobeogradskom bloku 18, poslednjem do BNV, da se tu dalji pravolinijeski nastavak bulevara više ne planira. Zašto ne? Pa verovatno zato što na suprotnoj obali jedan fenomenalan projekat stoji na putu tog novog mosta, triput pogađaj koji.

...osim ako nemaju na umu ulazak trase is bulevara ZDJ u tunel koji bi vodio ispod Save i dalje podzemno kroz savski amfiteatar. :roll:

s tim u vezi je i ova recenica koju je Milos citirao iz prostornog plana ...
- повезивања Аеродрома "Никола Тесла" и централног градског подручја линијама БГ воза преко Станице Нови Београд у Блоку 42, подземним вођењем кроз подручје Савског амфитеатра."

dodatno je zbunjujuce i ovo...

размотрити могућност:
- подземног вођење железнице ( двоколосечне пруге) за потребе путничког саобраћаја на делу од Топчидерске долине до "Бетон хале", са позицијама подземних стајалишта чиме би се остварила веза са пругом око Калемегдана

zar se nije odustalo od pruge oko Kalemegdana? I ona je u GUP-u izbrisana.
 
Kako vas ne mrzi da se bavite besmislicama. Nikakav "visoko kapacitetni šinski sistem" nikada neće proći ispod Bare Venecija i vi to vrlo dobro znate. Zbog podvodnog, poroznog, muljevitog i nestabilnog terena (ni obična obaloutvrda ne stoji na mestu), cene izgradnje na takvom zemljištu, trajno visoke cene održavanja za naše mogućnosti i običaje, operativne i strateške bezbednosti grada (zemljotresi, ratovi, terorizam), nedostaka pogodnih i ravnih trasa (SVE ulice krivudaju!) koje zaobilaze duboke šipove ogromnih zgrada na lošem tlu, velike visinske razlike na kratkom potezu između okolnih brda i bezbednog podzemnog koridora ispod Save i/ili dna SA. Svi ti uslovni "dodaci" su jedna velika šala. Taj prostorni plan je pun praznih priča koje sasvim očigledno služe samo tome da se njegovi autori opravdaju pred strukom, iako su i tokom pisanja savršeno dobro znali da od toga nema ništa. Počevši od zaštićenih vizura i zelenila pa nadalje. Sve je to u kondicionalnom obliku: razmotriti, videti, proveriti, "postoji mogućnost", "tema dalje razrade", itd. Kako da ne, evo sve trče da "razmotre" i "provere" kako da sebi smanje profit i bace se u trošak.

Tako da ovde u podzemlje sigurno neće ići, a u master planu iznad ulica nisu ostavili dovoljno mesta za trasu na stubovima na PRAZNIM, RAVNIM i tome posvećenim koridorima između zgrada . Taj "šinski sistem" o kome pričaju je običan tramvaj koji staje na svakom semaforu, i to vam je to. Nemojte gubiti vreme na priče i planiranje o nečemu što se uskoro neće ni moći napraviti, a svakako od početka nije ozbiljno ni bilo predviđeno. Narod treba zamajavati dok ne bude kasno, a posle će sasvim ozbiljno i bez ikakvog laganja da kažu da to više i nije moguće, ili bar isplativo.
 
Управо тако. Та идеја је сулуда и неостварива у сваком погледу. Укопавање метро линије у најнижој тачки претежно брдовитог центра града би била највећа планерска бесмислица у историји градитељства.

Ко то не капира...Не знам шта бих му рекао. Нека можда потражи стручну помоћ.
 
Ne znam koliku zaslugu u sledećim prizorima ima reka Sava, a koliko su oni sami geotekstil od početka postavili baš ovako, ali evo na šta to sada liči.

IMG_8202_resize.jpg

IMG_8201c1_resize.jpg

IMG_8201c2_resize.jpg

IMG_8201c3_resize.jpg

IMG_8259c_resize.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408892#p408892:2a00xyl5 je napisao(la):
Zuma » 03 Oct 2016 10:07 pm[/url]":2a00xyl5]Novi imidž Karađorđeve ulice :)

IMG_8311c1_resize.jpg

IMG_8311c_resize.jpg

IMG_8312_resize.jpg

IMG_8314_resize.jpg

IMG_8315c_resize.jpg

IMG_8317_resize.jpg

Nadam se da su ovo fotomontaze. Ili se snima film.
Uh uplasih se ...
Sad kada gledam, ove Camden stvarcice bile bi dobre u zoni SA pre nego sto sto je pociscen. Naravno bez Citroen-a, parnih masina i laznih kandelabra.
 
Nisu fotomontaže, deo Karađorđeve pored Geozavoda i Miksera trenutno zaista izgleda ovako, ali nema veze sa "Beogradom na vodi". Snima se film.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408899#p408899:14h9n1vy je napisao(la):
Zuma » 03 Oct 2016 11:32 pm[/url]":14h9n1vy]Ne znam koliku zaslugu u sledećim prizorima ima reka Sava, a koliko su oni sami geotekstil od početka postavili baš ovako, ali evo na šta to sada liči.
IMG_8202_resize.jpg

Joooj, koji je ovo fail...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408899#p408899:1sspn5tr je napisao(la):
Zuma » 03 Oct 2016 11:32 pm[/url]":1sspn5tr]Ne znam koliku zaslugu u sledećim prizorima ima reka Sava, a koliko su oni sami geotekstil od početka postavili baš ovako, ali evo na šta to sada liči.

Geotekstil je od samog početka postavljan na nepripremljen teren, jer nije deo plana već deo krpljenja.
Što bi se reklo, počeli su babu da šminkaju. E sad, to što nije ispala neka lepotica jbg ne biva od babe devojka.
Mislim da se investitor češka po glavi jer troškovi počinju da rastu prebrzo a nikako da počne priliv deviza koji naš drug radović priziva u svojim mantrama. Ta obala će tek da pojede para, a nije kao most Vinča-Starčevo koji može da se odlaže do sudnjeg dana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408871#p408871:22mtou8b je napisao(la):
milos.tro » 03 Oct 2016 07:34 pm[/url]":22mtou8b]
Na tržištu nekretnina u Beogradu, prema nekim procjenama, trenutno je u nekoj od faza prodaje približno 1.000 stanova - oko 300 u dvije kule u okviru „Beograda na vodi“ i još između 700 i 800 luksuznih stanova na drugim lokacijama.

Ovo je prilično loša vest za BNV d.o.o. Koliko god Savski amfiteatar bio dobra lokacija, dosadašnji radovi na infrastrukturi tog područja nikoga ne impresioniraju i veliko je pitanje kako će to izgledati narednih godina. Pored toga, očigledno ih je tržište "provalilo" i niko nije blesav da im finansira izgradnju, kada može da sačeka par godina dok ne bude useljivih zgrada na tom prostoru i dok ne bude jasnije kako će to da izgleda i da funkcioniše.

Kad BNV bude imao useljive stanove u ponudi, to će im svakako popraviti položaj na tržištu (pod uslovom da se blagovremeno reši i infrastruktura) a do tada ih čeka jedan prilično težak period.
 
Ja lično vidim veće buduće probleme za BnV. Kada se promeni gradska i državna vlast i neko pusti IMT u prodaju sve će se promeniti. Niko ne zna da li će to biti budući Stepa ili budući W65 ili "Mega Airport City" ali će zahtevati mnogo manje infrastrukturnih zahvata tj cena pripreme će biti manja i imaće tržišne prednosti u startu.
 
Dobro, ima i društvo iz BNV-a par rezervnih opcija. Glavna od njih je zona Hercegovačke ulice gde se mogu graditi manje zgradice do 4 nivoa, sa daleko nižim infrastrukturnim troškovima, a može se postići vrlo, vrlo lepa cena.
Inače, na najnovijoj građevinskoj tabli milenijum tima interesantno je da je objekat na samom uglu Hercegovačke i Mostarske, onaj kojeg su fantomi posetili, ubeležen išfrafiranom linijom. Valjda zato što knjigovodstveno još uvek stoji, odnosno nije eksproprisan zbog sudskih postupaka u toku.

Koliko je ulog na ovoj lokaciji visok, potvrđuje to što ceo prostor između Hercegovačke i reke ograđuju, utvrđuju postojeću ogradu dodatnim daskama, a lokaciju fizički obezbeđuje jedna mutna ekipa bez oznaka firmi za obezbeđenje. U sklopu ekipe redovno je prisutan i neko od ozbiljnih boraca, kad ga pogledaš izbliza jasno ti je kako izgleda fantom bez fantomke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408795#p408795:109kv8zk je napisao(la):
Zuma » Pon Okt 03, 2016 12:40 pm[/url]":109kv8zk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408779#p408779:109kv8zk je napisao(la):
Nik_B » 03 Oct 2016 11:08 am[/url]":109kv8zk]
Nisam baš najbolje ispratio, na koju zemlju misliš?
Zemlju koju kopaju odavde:


I da, dekontaminacija bi bila potrebna. Ovde su više od 130 godina ispirani kotlovi lokomotiva, pretakano gorivo, hemikalijama čišćene kompozicije i prosipane sve moguće vrste maziva za točkove, kočnice, osovine i motore.

I naravno, ne smemo zaboraviti 130 godina velike i male nužde po BNV-u: :lol:

Hvala na pojasnjenju. Obrisao sam fotke da ne gusim temu. Gledajuci tvoje poslednje slike i stanje u kom se nalazi geotekstil, malo je verovatno da je u citavoj toj ekipi neko dovoljno strucan da shvati koliko je ciscenje terena neophodno. Na kraju krajeva, od samog starta ispumpavaju vodu sa gradilista direktno u Savu bez predhodnog ciscenja od hemikalija.
 
Sad da ne preterujemo, ne bih rekao da je podzemna voda iz savskog priobalja bitno drugačija od vode u samoj Savi, uključujući tu i hemijsko zagađenje. Sve se to jedna ista voda vrti u krug, pa još pojačana starim fekalnim kolektorima koje ne vidim da bilo ko izmešta iz centra grada, a odvajkada se izlivaju direktno u Savu.
Ruku na srce, površinsko čišćenje terena se uveliko radi tamo gde treba da budu temelji objekata, jedino je sporno gde će to zemljište da završi (jer za sada presipaju okolo po praznom prostoru Savskog amfiteatra).
 
Upravo se radilo o tome gde ce zemlja iz iskopa zavrsiti. Zumina pretpostavka je da ce je iskoristiti za nasipanje sto je prilicno realan i tuzan scenario. Ta zemlja prepuna je raznih hemikalija. Od benzina, preko opasnih i otpadnih materija koje se decenijama prevoze ka Pancevu i iz Panceva, pa sve do fekalija. Gde su tek slucajevi u kojima su se opasne hemikalije izlile u vecim kolicinama zbog raznih havarija. Neki od tih slucajeva zavrsili su u medijima, a verujem da veci broj nije.

A u vezi preterivanja, mislim da nisi u pravu. Istina je da sva ta voda koja prodje kroz tlo spere odredjenu kolicinu hemikalija u reku, ali ovim ispumpavanjem proces se znacajno pogorsava, obzirom da se u temeljnu jamu slivaju vode koje su dublje u parceli. Temeljne jame su prakticno bunari koji kroz vodu skupljaju sav otrov iz okolnog zemljista.

To sto se takva ekoloska neodgovornost kod nas prihvata zdravo za gotovo druga je prica. U razvijenim zemljama bi se uradio ceo projekat dekontaminacije i ne bi nikome palo na pamet bilo sta graditi dok se ceo teren ne ocisti, posebno ako ce na njemu ziveti i raditi tako veliki broj ljudi.

Stvar je u tome sto dekontaminacija kosta prilicno puno, a ne vidi se za razliku od kula. Istovremeno nije razvijena svest o tome koliko je citava ta prica kompleksna i opasna. Na kraju krajeva to sugerise i tvoj komenta. Takvim stavom nije ni cudo sto ce iskopana zemlja, zagadjena ko zna cim da sluzi kao ravnajuci sloj za park na primer, a na kojoj ce kasnije deca da se igraju.
 
Nisam stručan da debatujem o hemijskim osobinama zemljišta, ali kad se celo elitno naselje gradi na izlivima fekalija u Savu, onda i nemam volje da razglabam o detaljima...
 
Prostor od Hercegovačke do reke je ogradjen pre svega zbog izgradnje parkinga(rok za završetak radova je 31.10) i galery walk-a,što bi moglo da sugeriše da bi uskoro mogao da se ogradi prostor koji se koristio kao privremeni parking i početak pripremnih radova na parceli W hotela.

S obzirom na dinamiku radova BW residences,kako je bar nagovešteno,uskoro bi trebalo da se krene sa unutrašnjim radovima od prizemlja ka spratovima,tako da bi verovatno tokom zime samo dislocirali zaštitnu ogradu i stavili lokale u funkciju:
 
Vrh