Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Na svakom forumu ima ljudi koji vlastiti intelektualni nivo pokusavaju reflektovati na druge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408601#p408601:1g1m52gi je napisao(la):
stanislaw » Ned Okt 02, 2016 7:50 am[/url]":1g1m52gi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408572#p408572:1g1m52gi je napisao(la):
lepi » 01 Oct 2016 08:29 pm[/url]":1g1m52gi]Moje mišljenje je da ce Beograd gradnjom objekata u SA, dobiti daleko lepsu vizuru iz svih uglova od postojece, koja gotovo da nema nista reprezentativno. I to ne da nije reprezentativno, nego je super sto nece biti vidljivo

U redu, shvatili smo. Beograd je ružan grad u kojem je sve neugledno, a društvo nam je toliko siromašno da se nema para ni za krečenje postojećih nereprezentativnih zgrada. Zato sve te bezvredne zgradurine treba zakloniti generičkim stambenim kulama od 20-40 spratova, kažem generičkim projektima nepotpisanih autora tipa "rezidencijalni blok na obali" koji mogu biti izvađeni iz fioke da se sagrade bilo gde, od Beograda do Antalije, jer to je jedino vredno.

I onda će te stambene kule izazvati turistički preporod Beograda, jer će turisti u ogromnom broju posećivati vidikovce na vrhovima tih stambenih kula, a odatle će im pucati pogled na šta - pa upravo na taj ružan i nereprezentativni Beograd van BNV, onaj isti za koji još 50 godina nećemo imati para da ga okrečimo, onaj isti koji smo Beogradom na vodi hteli da zaklonimo... Onda će svako od tih turista sam za sebe doneti zaključak da li je panorama Beograda sa jedinog mesta gde kule ne zaklanjaju ostatak grada - fantastična ili odvratna.

Ako je ta panorama odvratna, onda je laž da su stambene kule BNV turistički potencijal grada. Ako je fantastična, onda je zločin prema Beogradu zaklanjati je tim i takvim kulama.
Kako god da okrenete mrzitelji ovog grada, logika zaključivanja kojom branite sve ovo je čista glupost.
Čuj, grad nam je nereprezentativno ruglo, pa treba to ruglo maskirati novim zgradama da se ne vidi sa reke. A kako ga maskirati odozgo? A sa ostalih strana? Koji ste vi mentalni destruktivci, nemam reči.
Stanislave molim da svoje eseje ne vezujes za moje postove.

O turizmu nisam napisao niti jedan post niti mislim da ce kule i zgrade privuci turiste. Nisam pricao ni o bilo kakvim pogledima na grad sa zgrada, niti mislim da je Bg ruzan grad. Ono sto mislim je da ce vizura biti mnogo bolja.

I ako sam pobornik agresivne kritike, mislim da moras da radis na sebi, ako nista drugo bar da ne izmisljas u tudjim postovima ono sto ti zelis da kritikujes.
Teško je ozbiljno diskutovati, pogotovo kad znas da svoj stav nije utemeljen u realnom stanju, sto je tvoj slucaj.
Toliko je fotografija na ovoj temi, nadji nesto sto ce biti zaklonjeno a da je vredno pomena?

I da, ne moras da mi persiras, tu smo na forumu svi, vec se znamo
 
Невешта монтажа Без Имена са ССЦ-а. Промашио је скраћење десне куле, но свакако, лепо се види да нам буџе Анталију по сред града који је тиме третиран као да ни не постоји.

image.png
 
Јуче смо #позор (са СЦЦа) и ја такође ишли у обилазак градилишта. Пар његових фотографија

Ово је парцела лево од Газеле, одмах иза Еуросалона. Да ли Милоше можеш да нам кажеш шта је по плану овде предвиђено да се гради? Све је раскопано

image_0_02_05_3fdd679544918896260a2dca95a19ea94a.jpg


image_0_02_05_90d6672abaf8e6a1dfd6159113d879ecaf.jpg


image_0_02_05_b259b4c4aa00900e6d2c5170b0f4aae49a.jpg


image_0_02_05_8891526f7c3e859d9eb69ac6426fb1b781.jpg


image_0_02_05_543228b096ae413cc6817e8ca2f61e78f9.jpg


image_0_02_05_43520dacd289e45eba4f10be3428e4b459.jpg


image_0_02_05_cab909d49e58f4cabf3db4fd32ebdeb2ff.jpg


image_0_02_05_5c29f735011ede832a01d3b915f8e68abb.jpg
 
Nikola, drago mi je da ste ti i Pozor ponovno aktivni na gradilištu BNV :) .Po planu čišćenja SA ovaj deo bi trebao da se očisti do 30.juna sledeće godine to bi bilo ovo ljubičasto.
Planiraju verovatno da rade saobraćajnu vezu Sajam -SA sa kružnim tokom,takodje u blizini je planirana da se radi i zeleznička stanica Sajam lokacija bi bila preko puta Hotela Radisson Blu (stari mlin)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408673#p408673:1odlnizo je napisao(la):
lepi » 02 Oct 2016 03:49 pm[/url]":1odlnizo]
O turizmu nisam napisao niti jedan post niti mislim da ce kule i zgrade privuci turiste. Nisam pricao ni o bilo kakvim pogledima na grad sa zgrada, niti mislim da je Bg ruzan grad. Ono sto mislim je da ce vizura biti mnogo bolja.

Ne radi se o jednoj vizuri, postoji mnogo vizura - pogotovo u slučaju Beograda koji je grad na brdovitom terenu.
Da li ti, na primer, očekuješ da će pogled sa Terazija na BW Residences i ostale solitere biti mnogo bolji od sadašnjeg pogleda na Savu i Novi Beograd? Ili misliš na neku drugu vizuru? Pre svega nisi obrazložio po kom kriterijumu je vizura za tebe bolja, ako pođemo od toga da sadašnji Beograd nije ružan grad (tvoja poslednja ocena), a treba da se grade soliteri po generičkim projektima nepotpisanih autora...
I nismo razjasnili koje su to vizure koje po trebi baš treba zakloniti (ne zaboravi, sam ci ocenio da BG NIJE ružan grad).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408699#p408699:91u2jb6o je napisao(la):
milos.tro » 02 Oct 2016 06:10 pm[/url]":91u2jb6o]
Planiraju verovatno da rade saobraćajnu vezu Sajam -SA sa kružnim tokom,takodje u blizini je planirana da se radi i zeleznička stanica Sajam lokacija bi bila preko puta Hotela Radisson Blu (stari mlin)

Koliko je pouzdana informacija za kružni tok? Kružni tok deluje kao dosta dobro rešenje, ali pošto se ne vidi na planovima, ispada da je moguće napraviti ga samo ako arapski investitor naknadno i dobrovoljno ustupi građevinsko zemljište na ćoškovima.
Ako ulična mreža ostane ovakva kakva je ucrtana u tekućim planovima, smatram da bi raskrsnica morala biti izvedena kao ograničena T-raskrsnica, sa desnim skretanjima bez mogućnosti levih skretanja, pa da se za pristup koriste već postojeće polukružne okretnice ispod mostarske petlje i petlje kod Topčiderske reke. Osim ako ne želimo da silujemo kompletan saobraćaj iz južnog dela Beograda zbog ove lakrdije zvane BNV.

Što se tiče Železničke stanice Sajam, deluje kao sjajna ideja, ali mi nije jasno da li bi to bili slepi koloseci - sa kojih se ne može nigde osim prema Rakovici, ili ipak ima nagoveštaja u tom pravcu da se pruga od te stanice provuče dalje kroz Savski amfiteatar, podzemno ili nadzemno?
 
Ta zemlja nasuta uzvodno od Gazele je ista ona ona zemlja iskopana nizvodno od nje. Trpaju je tu da je ne bi nosili dalje. Pošto nivo zemljišta u kompletnom prostoru koji zahvata BNV ionako na kraju mora da se naspe do 77 metara nadmorske visine, glupo je transportovati je na drugo mesto pa je onda vraćati nazad. Tako da to što je ovde ne mora da znači ništa. Možda pripremaju teren za neku skoru gradnju, a možda je to prosto mesto gde iskopana zemlja za sada nikome ne smeta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408758#p408758:3atqmmml je napisao(la):
stanislaw » Mon Oct 03, 2016 9:02 am[/url]":3atqmmml]
Što se tiče Železničke stanice Sajam, deluje kao sjajna ideja, ali mi nije jasno da li bi to bili slepi koloseci - sa kojih se ne može nigde osim prema Rakovici, ili ipak ima nagoveštaja u tom pravcu da se pruga od te stanice provuče dalje kroz Savski amfiteatar, podzemno ili nadzemno?

Zasad po prezentovanim planovima to bi bio terminus. Vozovi ne bi isli dalje prema SA.
 
Definitivno je u pitanju to da ceo raščišćen prostor jugoistočno od lokacije tržnog centra služi kao deponija materijala. Nizvodno od Gazele je deponija razbijenog betona a uzvodno od Gazele je deponija iskopane zemlje.

Za 2017. godinu za očekivati je identičan set najava kao i za 2016. godinu (izgradnja kule, izgradnja tržnog centra, izgradnja bloka 18...) a upadljivo nedostaje najava izgradnje centralne saobraćajnice BNV-a, pogotovo s obzirom na veliko nasipanje koje treba odraditi, nerešeno pitanje prelaska preko pruge itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408771#p408771:twpub47l je napisao(la):
Zuma » Pon Okt 03, 2016 11:46 am[/url]":twpub47l]Ta zemlja nasuta uzvodno od Gazele je ista ona ona zemlja iskopana nizvodno od nje. Trpaju je tu da je ne bi nosili dalje. Pošto nivo zemljišta u kompletnom prostoru koji zahvata BNV ionako na kraju mora da se naspe do 77 metara nadmorske visine, glupo je transportovati je na drugo mesto pa je onda vraćati nazad. Tako da to što je ovde ne mora da znači ništa. Možda pripremaju teren za neku skoru gradnju, a možda je to prosto mesto gde iskopana zemlja za sada nikome ne smeta.

Nisam baš najbolje ispratio, na koju zemlju misliš?

Zar ne bi trebalo da se ceo gornji sloj tla zameni, dekontaminira i očisti od višedecenijski skupljanih hemikalija koje su isticale iz vozova?

Ne znam da li je suviše naivno pitati da li uopšte o tom ekološkom aspektu razmisljali?


Edit: Razumeo sam iz Stanislavovog posta. Po mom misljenju, ta zemlja je otpad koji se na poseban način treba tretirati. Van svake pameti bilo bi da je opet za bilo šta iskoriste.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408775#p408775:2jdegj3p je napisao(la):
RioBL » 03 Oct 2016 10:59 am[/url]":2jdegj3p]
Zasad po prezentovanim planovima to bi bio terminus. Vozovi ne bi isli dalje prema SA.

Ako je jedna od obaveza prema arapskom investitoru definisanje upadnih tačaka za šinski sistem koji bi prolazio kroz BNV, ja zaista ne vidim kako bi naša strana tu stavku mogla da ispoštuje, izuzev da se definišu tačke upravo na trasi postojeće železnice - ulazna kod te stanice Beograd Sajam a izlazna gore u pravcu Beton hale.
Pa nek arapski investitor bira da li će te tačke spojiti nadzemno ili podzemno. Ne vidim po kojoj tački bi naša strana bila obavezna na bilo šta više od toga - obaveza je samo skloniti međumesni železnički saobraćaj iz Savskog amfiteatra, a ne vidim prepreku da koridor gradske železnice bude upravo trasa postojeće pruge, uz eventualnu varijaciju sadašnje trase u okvirima granica BNV. To je koridor metro sistema koji ovaj grad u narednih 30 godina svojim sredstvima realno može da realizuje, a sve drugo su za sada fantaziranja i futurizam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408755#p408755:3i0ytsq6 je napisao(la):
stanislaw » Pon Okt 03, 2016 9:48 am[/url]":3i0ytsq6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408673#p408673:3i0ytsq6 je napisao(la):
lepi » 02 Oct 2016 03:49 pm[/url]":3i0ytsq6]
O turizmu nisam napisao niti jedan post niti mislim da ce kule i zgrade privuci turiste. Nisam pricao ni o bilo kakvim pogledima na grad sa zgrada, niti mislim da je Bg ruzan grad. Ono sto mislim je da ce vizura biti mnogo bolja.

Ne radi se o jednoj vizuri, postoji mnogo vizura - pogotovo u slučaju Beograda koji je grad na brdovitom terenu.
Da li ti, na primer, očekuješ da će pogled sa Terazija na BW Residences i ostale solitere biti mnogo bolji od sadašnjeg pogleda na Savu i Novi Beograd? Ili misliš na neku drugu vizuru? Pre svega nisi obrazložio po kom kriterijumu je vizura za tebe bolja, ako pođemo od toga da sadašnji Beograd nije ružan grad (tvoja poslednja ocena), a treba da se grade soliteri po generičkim projektima nepotpisanih autora...
I nismo razjasnili koje su to vizure koje po trebi baš treba zakloniti (ne zaboravi, sam ci ocenio da BG NIJE ružan grad).
trenutni pogled sa reke i sa novoebogradske strane je ono o cemu pricamo sve vreme i sto je po mene nereprezentaivno, ali opet pokazujes nekulturu u diskusiji time sto se pravis da je nejasno o cemu pricamo.

Ja ne znam kakve bi ti solitere gradio? u moravskom stilu? :lol: I ako je pokusaj i ubacivanje price o genreickim zgradama u stvari nacin da se skrene sa teme o vizuri o kojoj sve vreme pricamo.
Zavrsena diskusija, pozdrav.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rwlHKV5pSa4[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CnzLYh_gVig[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408779#p408779:1cip5wqa je napisao(la):
Nik_B » 03 Oct 2016 11:08 am[/url]":1cip5wqa]
Nisam baš najbolje ispratio, na koju zemlju misliš?
Zemlju koju kopaju odavde:

IMG_7369_resize.jpg

IMG_7373_resize.jpg

IMG_7335_resize.jpg


I da, dekontaminacija bi bila potrebna. Ovde su više od 130 godina ispirani kotlovi lokomotiva, pretakano gorivo, hemikalijama čišćene kompozicije i prosipane sve moguće vrste maziva za točkove, kočnice, osovine i motore.

I naravno, ne smemo zaboraviti 130 godina velike i male nužde po BNV-u: :lol:

Zabranjena upotreba toaleta dok voz stoji
U neko staro vreme se mnogo putovalo vozovima, akcijaši radili besplatno pa napravili pruge, Goša napravio saumoupravljačke vagone, a narod putovao širom sveta... pardon, širom SFRJ, to je sada preko osam država.

Uvek me plašilo ono "Zabranjena upotreba toaleta dok voz stoji". Bio sam ubeđen da tu postoji neka mašina koja ti uklješti dupe dok čekaš miliciju da te kazni. Dečija posla.

Tek mnogo kasnije, kad je to postalo normalno, ukapirao sam da to upozorenje služi da se ne bi kenjalo po gradovima nego rasipalo po provinciji.

Radoslav B. Chugaly

voz%2Btoalet.jpg

http://www.princip-fanzin.com/2016/07/z ... stoji.html
 
Lepi, žalim slučaj što sam te iziritirao, ja sam hteo određena obrazloženja za teze koje si izneo, tipa da li Beograd u globalu može da istovremeno bude i ne-ružan i nereprezentativan, da li je moguće da generičke zgrade nepotpisanih projektanata budu reprezentativnije od svih postojećih objekata koji su reperi Beograda itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408793#p408793:z44wvjrc je napisao(la):
bobcha78 » 03 Oct 2016 11:37 am[/url]":z44wvjrc][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rwlHKV5pSa4[/youtube]

Najbolja provala je kad Milutin, direktor CIP-a, kaže Julinfo Irini:

"Kaži premijeru da su svi projekti za železnički čvor spremni!"

Dopalo mi se kako se senilni čičica prostire pred ličnošću vođe kao ponizni egipatski arhitekta piramide pred faraonom, sve u nadi da će kao predstavnik struke uspeti da izmoli blagoslov za nastavak radova. Pritom hladnokrvno degradira i razobličava voditeljku, svestan da ne priča sa novinarom već sa funkcionerom iz kancelarije za agitprop.
 
@Stanislave,da ti odgovorim na lokaciji pored Gazele planiran je kružni tok,pošto je obuhvaćen regulacionim planom išao bi o trošku arapskog investitora,kao i izgradnja železničke stanice Sajam:
Pogledajte prilog 1
planovi izgradnje pristupnih saobraćajnica:
izvor.Beoland


Drugo je pitanje veza buduća Zeleznička stanica Sajam-Beton Hala? Tu bi trebalo da ide podzemna dvokolosečna pruga ispod SA (radila bi se prvo studija),medjutim pošto ta buduća podzemna -2 kolosečna pruga NIJE obuhvaćena regulacionim planom to znači da ona ne bi išla na trošak arapskog investitora,ako bi do njene gradnje došlo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408800#p408800:2sj1e4pi je napisao(la):
milos.tro » 03 Oct 2016 12:17 pm[/url]":2sj1e4pi]
@Stanislave,da ti odgovorim na lokaciji pored Gazele planiran je kružni tok,pošto je obuhvaćen regulacionim planom išao bi o trošku arapskog investitora,kao i izgradnja železničke stanice Sajam:

Možda je u pitanju mali nesporazum, učinilo mi se da pominješ vezu BNV-a sa Bulevarom Vojvode Mišića u obliku kružnog toka (plan predviđa T-raskrsnicu za koju je dobro pitanje da li je izvodivo da ima puni program veza). Kružni tok unutar sa gornje slike unutar BNV-a je OK ali i nije naročito bitan.

Drugo je pitanje veza buduća Zeleznička stanica Sajam-Beton Hala? Tu bi trebalo da ide podzemna dvokolosečna pruga ispod SA (radila bi se prvo studija),medjutim pošto ta buduća podzemna -2 kolosečna pruga NIJE obuhvaćena regulacionim planom to znači da ona ne bi išla na trošak arapskog investitora,ako bi do njene gradnje došlo.

Ja sam polazio od toga da NIKAKAV šinski sistem nije ušao u regulacioni plan BNV, ali ako se dobro sećam ugovor je predviđao da grad treba da definiše upadne tačke metro šinskog sistema na granicama BNV-a, pa bi onda investitor uzeo na sebe obavezu njegove realizacije između tih tačaka.

Ne znam kako je zamišljeno sprovođenje odgovarajuće studije, jer na kraju krajeva svaki potencijalni šinski sistem je ograničen koridorima saobraćajnica po trenutnom regulacionom planu, bilo kakvo njegovo skretanje sa trenutno zacrtanih saobraćajnih koridora samo po sebi tražilo bi izmenu regulacionog plana i saglasnost investitora.
 
Nikakav šinski sistem nije planiran na području BNV. Ovo je nedefinisana stanica kod sajma koja je ucrtana i na GUP-u koja se nalazi van BNV-a jer je BNV do područja sajma, malo južnije od Gazele.

Pre nje je stanica Rakovica, a posle toga je uključenje Tunela iz Prokopa i stanica Topčider.
 
Hvala na pojašnjenju. Interesantno je da je GUP-om planirana stanica Sajam prepisana u plan BNV bez da je izbrisana.
Ali svejedno, stanica koja bi jedino mogla da servisira potez Sajam-Rakovica totalno je beskorisna, samim tim što stanica Rakovica ionako ima pristup kompletnom novom železničkom čvoru.
Uglavnom, iz ovoga što kaže milos.tro sledi da železnica kroz Savski amfiteatar ne bi bila problem, ali pod uslovom da je dodatno platimo. Ja se samo pitam da li možemo "na kvarno" da je podmetnemo po slovu ugovora o upadnim tačkama metro šinskog sistema.
 
Interni šinski sistem je PLANIRAN nacrtom plana BNV,a nije regulacionim planom,što znači da bi finansiranje pomenutog išlo najverovatnije o trošku Grada iako se radi o infrastrukturi unutar granica SA.
 
Ako se otvore gradilišta na još nekoliko blokova, nikakav šinski sistem velikog kapaciteta više i neće biti moguć. Pod tim podrazumevam bilo kakav transport koji ne staje na semaforima. Nekoliko slučajno raspoređenih novootvorenih gradilišta razbacanih po čitavom prostoru BNV-a trajno fiksira postojeći master plan sa njegovom raspodelom blokova, trasama ulica i malim razmakom između zgrada. Tada bi taj hipotetički transport koji ne staje na semaforima mogao da prođe još samo trasama sada predviđenih ulica, i to ILI ispod zemlje, ILI na stubovima iznad nje. Pošto se zbog podzemnih voda i posledične cene ovo prvo NEĆE desiti, a ovo drugo je ružno jer nema dovoljno mesta pa smanjuje cenu prostora - na šta investitor NEĆE pristati, onda preostaje samo neizbežni zaključak da nikakav šinski sistem velikog kapaciteta ovde ubrzo neće biti moguć. Sa svim posledicama koje će to imati po Beograd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408815#p408815:1u61ke94 je napisao(la):
milos.tro » 03 Oct 2016 01:08 pm[/url]":1u61ke94]Interni šinski sistem je PLANIRAN nacrtom plana BNV,a nije regulacionim planom,što znači da bi finansiranje pomenutog išlo najverovatnije o trošku Grada iako se radi o infrastrukturi unutar granica SA.
Evo nacrta plana BNV, železnička stanica kod Sajma je ucrtana na trasi ka starom železničkom mostu. Nigde nema produžetka niti plana za šinski sistem kao što već rekoh

http://195.222.96.93//rapp_mape/PPPPN/B ... vrsina.pdf

Ovde je ostatak planova.

http://www.rapp.gov.rs/sr-Latn-CS/infor ... ad-na-vodi
 
"Паралелно са реализацијом намена и садржаја обезбедити и друге видове превоза и то кроз
реализацију капацитетних шинских система. Неопходно је планирати коридоре за пролаз високо
капацитетног шинског система на планском подручју, као предмет посебног плана детаљне
регулације по извршеној техничкој провери могућности вођења траса.
Дозвољена је изградња и стављање у функцију превоза путника, интерног шинског система у
оквиру границе плана."


70 strana nacrta plana
http://195.222.96.93//rapp_mape/PPPPN/B ... _plana.pdf
 
Vrh