Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Везано за Бнв:

Рeкoнструкциja трaмвajскoг мoстa пoчeћe срeдинoм 2017. гoдинe

Рeкoнструкциja трaмвajскoг мoстa, кoja пoдрaзумeвa изгрaдњу кoнструкциje зa пeшaкe, пoвeзaће лeву и дeсну oбaлу Сaвe, а пoчeћe срeдинoм 2017. гoдинe, нajaвиo je грaдoнaчeлник Бeoгрaдa Синишa Maли.

Грaдoнaчeлник je истaкao дa ћe у сeптeмбру слeдeћe гoдинe пoчeти рeкoнструкциja трaмвajскoг мoстa прeкo Сaвe који ће постати пeшaчки мoст сa joш двe трaкe зa друмски сaoбрaћaj и двe трaкe зa трaмвaj, зeлeним пoвршинaмa и мeстимa зa сeдeњe и рeлaксaциjу.

Грaдoнaчeлник je нaвeo дa Бeoгрaд жeли дa нaпрaви нajлeпши мoст у oвoм дeлу Eврoпe, нaглaсивши дa су нa тoм прojeкту aнгaжoвaнe нajбoљe aрхитeктe из СAД.

Oн je истaкao дa сe сви oви прojeкти рaдe уз пoдршку Влaдe РС и прeмиjeрa, тe дa ћe сe финaнсирaти из буџeтa грaдa, држaвe и крeдитних линиja EБРД-а.

– Грaд имa нoвцa зa oвe прojeктe, нeштo смo уштeдeли, нeштo ћeмo искoристити из крeдитних линиja Eврoпскe бaнкe зa oбнoву и рaзвoj, дeo ћeмo дoбити oд влaдe. Зajeднo мeњaмo Бeoгрaд – истaкao je Maли.

Oн дoдaje дa мнoги грaдoви у свeту, пoпут Teхeрaнa у кojeм je нeдaвнo бoрaвиo у звaничнoj пoсeти, имajу прojeктe и идeje кoje би Бeoгрaд мoгao дa прeузмe.

Jeдaн oд тaквих прojeкaтa je и „Moст прирoдe”, кojи пoвeзуje двa вeликa пaркa у глaвнoм грaду Ирaнa, a чиja je идeja нe сaмo дa „oдвeдe” људe с jeднe стрaнe нa другу, вeћ и дa их „зaдржи” дa уживajу нa мoсту сa кojeг сe пружa прeлeп пoглeд нa грaд.

Teхeрaнски „Moст прирoдe” имa три нивoa, oд кojих je jeдaн зa кaфићe, други зa шeтaњe, трчaњe и вoжњу бициклa, a трeћи je плaтфoрмa сa кoje сe пружa пoглeд нa aутo-пут и дeo грaдa сa jeднe стрaнe, тe нa плaнину Aлбoрз кoja сe уздижe изнaд Teхeрaнa с другe.

– Teхeрaн нeмa рeку, имa aутo-пут испoд мoстa, пa тaj крaj изглeдa фaнтaстичнo. Зaмислитe нaш мoст и рeку Сaву испoд њe, тo ћe бити прeлeпo – кaжe грaдoнaчeлник.

Грaдски aрхитeктa Mилутин Фoлић истичe дa je рeкoнструкциjoм жeлeзничкoг мoстa кoд aутoбускe стaницe прeдвиђeнo дa мoст дoбиje пoсeбaн дeo зa пeшaчки и бициклистички сaoбрaћaj сa зeлeним пoвршинaмa, клупaмa зa сeдeњe.

– Примeр нeчeг сличнoг je чувeни „High Line” пaрк у Њуjoрку, нeкaдa жeлeзничкa пругa, сaдa прeтвoрeнa у шeтaлиштe, кoja je дaнaс мoждa нajвeћa aтрaкциja у тoм грaду – рeкao je Фoлић зa Taнјуг.

Oн је нaглaсио дa je у плaну и рeкoнструкциja Стaрoг жeлeзничкoг мoстa у пeшaчки и бициклистички мoст кojи ћe пoнудити рaзнe сaдржaje.


Извор:http://www.beograd.rs
 
Nista ako most ne bude imao toalet :p

Malo se salim ali realnost pokazuje da sala nije daleko od istine posto ako pokusate da se popnete bocnim stepenistem bice vam jasno da se ono koristi kao javni toalet.
 
Vrlo je moguće da jedan od punktova javnih WC-a na promenadi bude i lokacija ispod SSM tu su planirani drvoredi (tj javna zelena površina),a i blizu je stepenica mosta,pa da se ne kvare navike :p
 
Most prirode u Teheranu (koji je Gradonacelnik pominjao )

Untitled12.png


4_tabiat_bridge_teheran_dibat_hassan_ettefagh_.jpg


OIK42.png


33f1a3d8921fd9a07543902b4b21de9e.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=405553#p405553:nt6n4x50 je napisao(la):
Homer Jay » 13 Sep 2016 12:55 pm[/url]":nt6n4x50]Pariz, druškane, ima 12,5 miliona stanovnika, a region Pariza godišnje poseti više od 30 miliona turista. Svaka tačka u tom gradu, pa čak i kako ti kažeš "neka obična ulica u Parizu", opterećenija je nego što Beograd jeste ili će ikada biti. Uostalom, niko ti neće zabraniti da pišaš i sereš u toaletima po tržnim centrima, aneksima i kafićima u "Navodnom Beogradu".
Dragi Druškane, prosečna ulica u Parizu je baš to, samo ulica. Ovde je i svaka stambena zgrada ustvari tržni centar. Delta City u Beogradu ima 30.000 m2 površine koju zauzimaju lokali. A samo dva nivoa uglavnom komercijalnih aneksa u bloku 14 imaju 16.000 m2. Dakla samo će prva STAMBENA zgrada u BNV-u po komercijalnoj ponudi odgovarati polovini namenski građenog tržnog centra. Koliko ljudi posećuje prosečan tržni centar? A kad već računamo ljude rasute po javnim prostorima u okolini, tome dodaj pravi tržni centar u BNV-u i njegove posetioce, pa sve ostale zgrade od kojih će svaka imati svoje komercijalne anekse. Veliki deo ogromnog prometa ljudi koji će generisati samo ovako predimenzionirana komercijalna ponuda će za kreatanje po otvorenom prostoru koristiti baš obalu reke. Tome dodaj same stanare kao velike korisnike okolnog javnog prostora (zato što su stalno tu), turiste iz raznih hotela, mušterije i posetioce firmi u isključivo poslovnim zgradama viskim od 75 do 160 metara, pa onda sve one koji koriste obalu zbog nje same ili zbog prolaza odnosno rekreacije između Ade Ciganlije, Kalemegdana i centra grada.

Masa ljudi koja će zbog ukupnog obima, raznovrsnosti i privlačnosti svih ovih sadržaja da se valja po toj Promenadi i okolnim javnim prostorima će biti nešto što do sada u Srbiji nikada nije viđeno. A ukupan prostor potreban za javne WC-e je proporcionalan samo broju ljudi koji se kreće po nekom kraju.

Tako da bi bilo lepo da oni koji mi stavljaju primedbe što uopšte pokušavam da razjasnim kakav je plan kad je ovaj problem u pitanju, da tačno kažu gde to u BNV-u postoji dovoljno JAVNOG prostora za javne WC-e za OVOLIKO ljudi (ali da su tamo gde ih ima najviše, i ne preterano udaljeni jedan od drugoga), ili da jasno kažu da u svetlu Beogradsku budućnost idemo bez javnih klozeta, pa šta ovoj ogromnoj masi sa ulice privatnici besplatno udele, to im je to.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=405514#p405514:2ce5raxg je napisao(la):
Zuma » Tue Sep 13, 2016 3:14 am[/url]":2ce5raxg]Izgleda da kod nas postoji fundamentalno neslaganje oko početnih pretpostavki za broj ljudi čije potrebe treba zadovoljiti, i oko površina koje su za to potrebne.
IMG_2697_resize.jpg

IMG_2705_resize.jpg
Zuma, koliko je po tvojoj predpostavci potrebno javnih WC-a na šetalištu da se zadovolje fiziološke potrebe ljudi na ovim slikama? Koliko vidim ima ovde i dece,starijih ljudi itd.Koliko ima javnih WC-a na šetalištu ovde?
 
Najzad su Zuma i Vučić poklopili stavove - Sava Promenada biće centar univezuma koji će privući milijarde ljudi na beogradske obale :p

Toalet iz Pariza nije primer iz samo jedne ulice, reč je o sistemskom rešenju javnih toaleta. Iste takve kabine ćeš naći na Jelisejskim poljima, jednoj od najprometnijih ulica na planeti, gde komercijalnog prostora ima više nego u celom centru Beograda.

Ako se u jednom takvom gradu to pokazalo kao rešenje, ne vidim zašto ne bi i u Beogradu!? Pritom je reč o očigledno ekonomičnijem i efikasnijem rešenju nego što mi imamo sada.

Tvrdnje tipa da će neko ko živi u BW Residences koristiti javni WC dva metra od svoje zgrade, ne želim ni da komentarišem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=405587#p405587:2caz0y12 je napisao(la):
milos.tro » 13 Sep 2016 05:37 pm[/url]":2caz0y12]
Zuma, koliko je po tvojoj predpostavci potrebno javnih WC-a na šetalištu da se zadovolje fiziološke potrebe ljudi na ovim slikama? Koliko vidim ima ovde i dece,starijih ljudi itd.Koliko ima javnih WC-a na šetalištu ovde?
Odavno je poznato da u Beogradu postoji veliki manjak javnih WC-a, pa sam očekivao da će čitav jedan ogromni kompleks koji se projektuje ispočetka, bar po tom pitanju ići u korak sa svetom. Trenutno stanje u BG-u nije merilo za bilo šta. Kakvi su tačno standardi za potrebne površine javnih WC-a po jednom čoveku nažalost ne znam. Međutim očigledno je da to zavisi od mnogo parametara. Naprimer obična gradska ulica na kojoj nema zadržavanja i koju ljudi doživljavaju samo kao prolaz između dva mesta gde već postoje njima dostupni WC-i (recimo relacija stan-posao) zahteva mnogo manje javnih WC-a nego pešačka zona u kojoj je poenta da ideš polako i zadržavaš se dugo vremena. Još više WC-a (ali i česama, klupa itd) zahteva rekreativna zona i šetalište pored reka, gde je čitav smisao boravka biti na otvorenom, na čistom vazduhu pored vode, ostati tu dugo vremena, a ponekad biti i veoma fizički aktivan. Očigledno da i infrastrukturna "podrška" u vidu klozeta onda mora takođe da bude na otvorenom, veoma blizu i daleko obimnija. Sledeći viši stepen je ako se u blizini još i mnogo pije ili jede, pa se skoro redovno dešava da je ljudima tako nešto potrebno izvesno vreme posle izlaska iz kafane. Dalji projektni parametri su prosečan sastav ljudi na ulici. Šetalište pored reke redovno ima bitno veći procenat dece i starijih ljudi od gradskog proseka, a obe grupe su po tom pogledu izrazito zahtevne. Deca mogu do izdrže možda svega par minuta do najbližeg WC-a. Benigno uvećanje prostate se javlja kod čak trećine muškaraca starijih od šezdeset godina. I njima treba WC koji nikada nije dalji od nekih 10 do 15 minuta pri brzini njihovog hoda. Ženama je takođe toalet daleko češće potreban nego muškaracima, iz više razloga. Itd.

Standardno potrebnu površinu WC-a po čoveku za sve ove različite tipove javnog prostora nažalost ne znam, ali znam da će ovde na otvorenom, izvan zgrada, biti OGROMAN broj ljudi, i zato sam od samog početka, od prvog objavljivanja prostornog plana, bio uporan u priči da je slobodni deo obale, kao žila kucavica i srce čitavog ovog prostora, previše uzak za urbanistički profil SA koji su oni u ovom projektu izabrali. To znači da bi i SVA prateća oprema otvorenog pešačkog prostora kao što su javne česme, WC-i, klupe, zelenilo, izdvojene rekreativne staze i sve ostalo, MORALA biti dimenzionisana u skladu sa zaista veoma velikim brojem ljudi. Nažalost, granice između privatnog i javnog zemljišta su tako povučene da mi zaista nije jasno gde sve to misle da smeste u obimu koji će biti potreban.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=405514#p405514:3nkx6f4z je napisao(la):
Zuma » 13 Sep 2016, 02:14[/url]":3nkx6f4z]
IMG_2697_resize.jpg

IMG_2705_resize.jpg

Gledam nesto mnogo siroko ovo setaliste. Sva sreca da je tako, da svaki covek ima po 2-3 mestra oko sebe privatne sfere, ili kako se to bese ovde definisalo, da ne mora da se ide u koloni jedan iza drugog. I drobro je da nema onih smaraca sa sladoledom, kokicama, i ostalim drangulija, samo da smetaju. A posebno je dobro je sto je biciklisticka staza odvojena da ne smetaju jedni drugima i to kao brza staza :D :D
Inace za one koji ne znaju biciklisticka staza se i ne vidi od ljudi, a zauzima pola ovog trotoara.

Milose, posto mi je stan na 300-400m odatle, evo da ti kazem iz iskustva ima 0 javnih wc-a ;)

A sustinu je izvukao Homer i za to plus.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=405484#p405484:3nkx6f4z je napisao(la):
Homer Jay » 12 Sep 2016, 22:18[/url]":3nkx6f4z]I ovo ne znači da Beograd na vodi nema problema - ima ih koliko hoćeš! Od ugovora, masterplana, lex specialisa, netransparentnosti, arhitektonskih rešanja pojedinačnih zgrada, nedostatka javnih objekata, pa do rušenja objekata u Hercegovačkoj, i - kad smo već kod WC-a - činjenice da su oni postavljeni, a ne rade.

Ali, da se ja pitam za nešto u ovom gradu, postavio bih takve kontejnerske toalete, kao što su na Promenadi, po celom gradu.
 
Zuma pitao sam te parametre tipa broj stanovnika/javni WC je te paramatre nisam mogao da pronadjem,pitanje da li uopšte i postoje takvi parametri.

No, dobro.Činjenica je da će na budućoj lokaciji BNV-a na desnoj obali Save biti 3 javna toaleta,zatim punktovi sa javnim toaletima na samoj obali najviši nivo zbog plavljenja (lokacija na javnim zelenim površinama),zatim veliki broj toaleta u budućem TC itd.Ono što se postavlja kao pitanje kakva će biti reakcija vlasnika ili zakupaca kafica,restorana na "goste" koji su tu došli zbog obavljanja fizioloških potreba?

Fakat je da će na području obale biti desetine i desetine kafica,restorana itd.Zamisli koja će tu biti KONKURENCIJA i borba za svakog potencijalnog gosta? S jedne strane imaš oštru konkurenciju jer u neposrednom okruženju imaš kafea,bistroa,restorana koliko hoćeš a s druge strane i "potencijalnog gosta" koji je u frci,nervozan jer mu se p...,s... njemu ili njegovom detetu.Odbijanje vlasnika ili zakupca lokala bi moglo da ima i kontraefekat s obzirom na karakter naših ljudi tipa "ma nikad ti nogom neću kročiti" ili čak "osvetoljubivosti" npr.

Govorim ti ovo misleći na MC na Slaviji koji ima WC na šifru uz račun i namenjen je samo gostima restorana i neprijatna iskustva zaposlenih na održavanju toaleta, koji su morali da uklanjanju raznorazne fekalije,mokraću van pisoara,nužnika koja je bila izmedju ostalog i "reakcija onih koji nisu bili gosti tada, kad im je bilo uskraćeno obavljanje fizioloških potreba".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=405595#p405595:1n0gh8mm je napisao(la):
Homer Jay » 13 Sep 2016 06:34 pm[/url]":1n0gh8mm]Najzad su Zuma i Vučić poklopili stavove - Sava Promenada biće centar univezuma koji će privući milijarde ljudi na beogradske obale :p
Nismo "poklopili" stavove. Vučić je pričao mnogo toga. Ali se se slažem sa njim da će BNV imati ogroman efekat na Beograd. Nisam rekao da će taj efekat biti pozitivan, pa čak ni isključivo negativan (takve uopštene generalizacije su mi totalno strane), ali će veliki efekat definitivno imati. Neki drugi projekat bi bio daleko bolji, ali to sada nije tema. I takođe se sa njim slažem da će velike mase ljudi biti privčene na obalu. Ali ne zato što je to isključiva, ili čak pretežna zasluga projekta BNV, nego zato što je aktivirana jedna od najlepših obala Beograda. Dakle mnogo će ljudi će dolaziti zbog prirodnih karakteristika same obale, njenog položaja pored pešačke zone Starog grada i raznih obalskom prostoru prigodnih sadržaja koji će tu biti. Dolazili bi i da je realizovan neki drugi projekat, pa to nije posebna zasluga BNV-a. Ono gde BNV zaista direktno, svojim posebnim izborima utiče na posetu, je odluka da se prostor drastično komercijalizuje, i tako preoptereti i ljudima i mnogim sadržajima kojima tu zaista nije mesto. Na taj način je poseta koja bi ionako bila velika, bez obzira na projekat uređenja, još više uvećana. To je ono što je loše, i sa čim se ne slažem. Ali, pošto će to očigledno biti baš tako, sada pitam kako su se pripremili da dočekaju toliki narod? Dakle i onaj narod koji je po mom mišljenju dobrodošao, i onaj za koji mislim da bi trebao da bude negde drugde. Ali obe grupe će sada svakako doći. Pa kad je već tako, gde su WC-i i sve ostalo što će im biti potrebno?

Toalet iz Pariza nije primer iz samo jedne ulice, reč je o sistemskom rešenju javnih toaleta. Iste takve kabine ćeš naći na Jelisejskim poljima, jednoj od najprometnijih ulica na planeti, gde komercijalnog prostora ima više nego u celom centru Beograda.

Ako se u jednom takvom gradu to pokazalo kao rešenje, ne vidim zašto ne bi i u Beogradu!? Pritom je reč o očigledno ekonomičnijem i efikasnijem rešenju nego što mi imamo sada.
Zar je zaista tako teško shvatiti da ukupna površina potrebnih javnih WC-i zavisi samo od ukupnog broja čovek-časova koju su provedeni na otvorenom prostoru i od prosečnih potreba tipičnog posetioca tog prostora? Savršeno je svedno da li je to Pariz ili Bangaldeš, da li WC-i super moderni ili prastari, da li su za jednog čoveka ili njih 50. Ako su toaleti mali, onda mora da ih bude puno, pa se sve svodi na isto. Poređenja uopšte nisu tako trivijalna. Napisao sam ranije od čega sve zavisi ukupna površina WC-a koja se mora obezbediti. Nije bitno kakvi su javni WC-i na Jelisejskim poljima, nego koliku ukupnu površinu obezbeđuju, za koliko ljudi, i kakvi su običaji što se tiče korišćenja privatnih WC-a u okolnim objektima.

Tvrdnje tipa da će neko ko živi u BW Residences koristiti javni WC dva metra od svoje zgrade, ne želim ni da komentarišem.
Trebao bi, zato što BNV zauzima veliki prostor, a ti što ovde stanuju nisu mala deca koja smeju da se igraju samo u blizini svog stana, tako da ih mama vidi. Samo deo obale koji je obuhvaćen projektom BNV ima dužinu od 1425 metara. A do ulaza u Adu Ciganliju ima JOŠ 2300 metara. Do centralnog parka ima 340m, itd. Zgrade koje se ovde grade su poprilično visoke i tu će stanovati puno ljudi. Dakle ima ih puno, veoma su često baš negde u SA, jer upravo tu stanuju, a ipak vrlo lako mogu biti PRILIČNO daleko od svog kućnog WC-a kad ih pritera. Što onda znači da zbog ponavljanja te situacije i oni doprinose ukupnom broju čovek-časova.
 
Miloše, ja za sada vidim samo dva sigurna toaleta. Jedan u Bristolskom parku i drugi u Centralnom parku. Oba su daleko od Promenade. U ostale ću verovati onda kad ih budem video. Što se tiče pristupa privatnim toaletima, to niko ne može da kaže unapred. Mislim da će velike gužve na obali negativno delovati na spremnost vlasnika da otvore svoje klozete masi sa ulice. Jednostavno, biće previše zainteresovanih. Tako bi direktno nanosili štetu svojim mušterijama. Ono što sam siguran je da grad koji drži do sebe svakako ne sme da zavisi od nečije dobre volje da plati nešto što bi trebalo da plati grad, a ne privatnik.
 
Najbolje mesto za toalete je u nekom podzemnom prolazu ili poluskriven iza nekog objekta ili na parkingu. Ovaj pariski mi je OK, ali ljudi baš i ne vole da ih drugi gledaju dok čekaju red da pišaju, a ovde će uvek biti gužva.

Istina je da mi nemamo nigde javne toalete uz reke (ne računam po neki ToiToi), a to ne znači da ovde to ne treba da se reši pametno. Na Beer Gardenu na Adi je bilo postavljeno mnogo ToiToi-ja, ali mene je prijatno iznenadio veliki ToiToi sa nekoliko česmi i pisoara, pravi toalet, kao u tržnim centrima. U njega sam rado ulazio, dok u mali ToiToi ulazim samo ako baš moram.
 
Dobro ljudi, šta je sada ovo. Ajde što me nervira što stoji ona ograda skroz do Brankovog mosta, a sada i ovo.

14324383_1299077796769313_2680669772380442028_o.jpg


Inače, juče su čistili ambroziju do Brankovog mosta. Ako se pitate čime - mistrijicama.
 
Ovo može da bude nagoveštaj dovršavanja šetališta ka Brankovom mostu. Ako je plan da se biciklistička staza nastavi pravo uz prugu, onda je logično da bi morao da se prekraja ovaj ograđeni deo gde je staza izvedena da se spušta dijagonalno.

Inače postoje sve naznake da se planira dovršenje ovog poteza - pre svega odvežen je pristan rečne policije, paralelno se sa druge strane pruge popločava pešačka staza ka zgradi Zadruge. Jedino je nejasno kako šetalište da pređe preko pruge, na građevinskoj tabli Millenium tima je navedeno da bi trebalo da se napravi pešačka pasarela, ali po nekom budućem, još nepostojećem projektu.

Meni je mnogo logičnije da se uradi jednostavno pružni prelaz u nivou sa branicima. U Frankfurtu na obali Majne, na strani starog grada takođe postoje železnički koloseci iza šetališta i prelaz je naravno u nivou. Železnički saobraćaj je uglavnom turistički, uključujući i parnjače. Da je pameti, takva bi trebala da bude i perspektiva ovog preživelog železničkog koloseka u Savamali.
 
Mogli bi npr da na pruznom prelazu postave stare pragove i malo busena trave:
 
Možda da rade oni proleteri iz 50ih umesto ovih doktora nauka, ne bi bilo tajnovito nego jasno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=405664#p405664:blp46kay je napisao(la):
astrodule » Wed Sep 14, 2016 9:43 am[/url]":blp46kay]Muka mi je više od ove tajnovitosti.

Pre ce biti da je (Ne)informisanost.
Kada ti nesto nije jasno samo im posaljes poruku preko fb, uvek odgovore.
 
Ni to ne bi bio prvi put.

Tako su "odradili" Ulicu patrijarha Joanikija. Išlo je dotle da je policija izlazila zbog neprijavljenog gradilišta i zatvorene ulice.
 
Mala zbirka starih i novih fotografija. Hotel "Beograd na vodi" i njegovi prvi stanari.

IMG_7583_resize.jpg

IMG_7582_resize.jpg

IMG_7585_resize.jpg

IMG_7584_resize.jpg

IMG_5808_resize.jpg

IMG_5809_resize.jpg

IMG_5810_resize.jpg

IMG_5837_resize.jpg

IMG_5839_resize.jpg

IMG_5840_resize.jpg

IMG_6100_resize.jpg

IMG_6101_resize.jpg

IMG_6102_resize.jpg


I detalj sa prethodne slike. Ovo su postavili stari čuvari, takoreći prethodni gosti "hotela", oni koji se iseljavaju. Ko zna zašto? :lol:

IMG_6102c.jpg
 
Vežbaju postavljanje geotekstila? Mere? Razmišljaju?

IMG_7576_resize.jpg

IMG_7577_resize.jpg

IMG_7586_resize.jpg

IMG_7587_resize.jpg
 
Vrh