Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

I kakve to ima veze sa Beogradom?

Ili bilo koji od prethodnih primera raznih zgrada po svetu?

Šta treba da bude OVDE, u Beogradu, na tačno ovom mestu?

Pustite sad realizaciju, o tome možemo kasnije. Koje su naše potrebe? Kakve SADRŽAJE želimo?

Prvo moramo znati potrebe ljudi i samog grada, da bi mogli početi razmišljati kako da ih ostvarimo i kako treba da izgleda prostor i zgrade u njemu. A ne da nam ih neko bez pitanja nametne, pa da mi sada razmišljamo da li su njegove lične potrebe zapakovane u lepu ili ružnu zgradu. To je običan jeftin trik.
 
Da ponovim jedno od saopštenja Akademije Arhitekture, pošto je ovaj problem tu mnogo bolje opisan:

"Ponižavajuća je činjenica da je jedna maketa, kojoj se ne zna ni autor ni poreklo, postala glavna matrica dalje razrade prostornog plana, za najvredniji deo grada, umesto urbanističkog plana. Tome valja dodati da su u procesu definisanja Beograda na vodi veliku formalnu ulogu imali i dokumenta potpisivali diplomirani prostorni planeri, struka koja u ovom slučaju neuspešno pokušava da zameni urbaniste jer je to nekom potrebno.

Sam projekat i način njegovog sprovođenja obiluju nizom zakonskih prekršaja, a sve u interesu jedne navodno isplative ekonomske zamisli, u sadejstvu sa privatnim investitorom, počev od zloupotrebe zakonskih odredbi o opcijama kada se i za šta izrađuje PPPPN (prostorni plan područja posebne namene), u koje se centralni prostor prestonice Srbije nikako ne da podvesti. U svim koracima koji su tokom 2014. preduzeti izigrani su, sukcesivno, svi aspekti demokratije, kroz pretvaranje predstavnika građana u glasačku mašinu za dostizanje cilja koji je jedan čovek promovisao. Prostor odavno predviđen za javne namene, u geometrijskom centru vremenom naraslog Beograda, prenamenjen je, što je potpuno bez smisla, za izgradnju stanova i poslovnog prostora kao nepostojeću vrstu javnog interesa a onda je to što je naopako definisano postalo osnov za izradu PPPPN. Izvršne vlasti Republike i Grada prinudile su sve, i stručnjake-nameštenike i beogradske odbornike, na strahovito opasne izmene odredaba Generalnog urbanističkog plana. Iz njega je izbačena najvažnija odrednica za ovu lokaciju, da ovaj centralni deo Savskog amfiteatra, pojas neposredno uz reku u dubini od 300 metara na desnoj obali, može biti izgrađen za pretežno javnu namenu i to objektima ograničene spratnosti. Mimoilazeći mišljenje široke stručne javnosti i građana, nije zaštićeno priobalje kao opšte dobro koje se mora poštovati i čuvati od svake zloupotrebe.

Prekršen je član 89 Ustava Republike Srbije, koji jasno govori o kulturnom nasleđu i opštem interesu naroda i države, kao i niz zakona Srbije, niz međunarodnih povelja, konvencija, rezolucija, pravila i smernica usvojenih od strane Saveta Evrope o pravu na grad, koje je Srbija potpisala i ratifikovala, od, recimo, "Evropske konvencije o predelu" Saveta Evrope iz 2000, ratifikovane 2011, kada su donete i UNESKO-ove "Preporuke o istorijskom urbanom pejzažu". I sve se to preskače u trenutku kada Srbija otpočinje pregovore o članstvu u EU.

Stručnjaci nekad veoma poštovanog Urbanističkog zavoda Beograda primorani su da po jednoj maketi, za dva meseca, urade nakaradan, isfabrikovan, profesionalno apsolutno neprihvatljiv i nepopravljiv plan i time prekrše sve etičke norme i profesionalne standarde. Plan u kojem nema ni jednog kreativno zasnovanog urbanog prostora, niti jedne urbane ugodnosti koja bi mu privukla mase pešaka, građana, a kojima bi ovaj deo grada morao biti namenjen. Do danas se u tumačenju ideja "Beograda na vodi" nije pojavio ni jedan stručnjak vrhunskog kredibiliteta kao zastupnik te ideje. Sve rade anonimne ličnosti, obrađivači, po nalozima iz političkih struktura ili iz inostranstva.

AAS skreće pažnju građanima na teme tehničkih i fainansijskih aspekata infrastrukturnih priprema zemljišta za nagoveštenu izgradnju. U pitanju su ogromna sredstva, potrebni dugi rokovi i, što je najvažnije, logika da se infrastruktura ne može zasnivati parcijalno za pojedinačne lokacije. Njena ukupna vrednost barem dvostruko nadilazi maksimalnu moguću sumu investiranja u same građevine, pa se postavlja pitanje ko je omogućio partneru iz Emirata da donosi suverene odluke, pritom zasad investirajući samo u kozmetičke zahvate. Da li je, na primer, neophodni železničko-drumski most preko Dunava, kod Vinče, deo obaveznog ulaganja u Beograd na vodi? Naravno da jeste. Isto važi i za završetak železničke stanice u Prokopu i novu autobusku stanicu, za završetak putne obilaznice i završetak teretne železničke obilaznice oko Beograda, prve etape metro sistema, i još mnogih infrastrukturnih poslova. Kada su cene i rokovi za sve to predočene javnosti Srbije!?

Od samog početka projekta "Beograd na vodi" spominje se novi identitet Beograda. Postavljamo pitanje: ko ga je naručio, ko ga je profilisao i kako se odnosi prema Beogradu kog svi znamo, jednom od najstarijih kontinuirano nastanjenih mesta Evrope? Pritom, arhitektura koja se nudi projektom viđana je svuda po svetu, nikakvog tu identiteta nema. Podvlačimo da se važan prostor od 100 hektara centralne zone Beograda mora planirati i rešavati uporedo sa levom obalom reke Save, nikako samo na jednoj, desnoj. Ovo će doći na red kada naša država i naš grad, kroz dve ili tri dekade, budu imali dovoljno sredstava da na ovoj lokaciji izgrade ono što Beogradu zaista treba. A to je 90% kulturnog sadržaja, a ne ponižavajući 1% kako je sada, bez stida, predviđeno.

Hoće li ikada Beogradu biti potrebni sklepanim planom predviđeni ogromni kvadrati i totalno neprimereni brojevi spratova na toj lokaciji? Da li se zna kako rešiti problem saobraćaja kada inženjerska računica kaže da bi samo Savska ulica trebalo da se proširi na po šest traka za svaki smer? Da li se zna kako obezbediti 25 miliona kubika vode dnevno, kako 100 megavata nove instalisane snage električne energije? Kako izgraditi 40.000 parking odnosno garažnih mesta u ekstremno visokoj podzemnoj vodi? Da li se zna kako, iz saobraćajnog grotla, uredno odneti 3 miliona kubnih metara iskopa? Ružičasti PPPPN koji je donet zapravo legalizuje najveću divlju gradnju na svetu. Plan je bio predmet fingiranog, farsičnog javnog uvida. Analiza plana i ogroman broj pristiglih ozbiljnih primedbi ukazali su da je njegova realizacija na ovom prostoru sasvim neodrživa, po svakom aspektu. AAS još jednom skreće pažnju na nejasnoću ko je, kako i zašto prepustio inostranim partnerima da donose odluke koje se u Srbiji samo poslušnički razrađuju.

Akademija arhitekture Srbije je najreprezentativnije udruženje arhitektonske struke u našoj državi. Čini je 40 članova, od kojih 17 profesora Univerziteta, stvaraoci koji su poslednjih 60 godina planirali, projektovali i gradili u Beogradu, gradovima Srbije, kao i širom sveta, pa je sasvim razumno uvažiti ovde iznete stavove. Ukoliko i ovog puta reč arhitekata ostane nevažna za izvršnu vlast Beograda i Srbije, i ako, bez obzira na sva upozorenja, bude nastavljeno sa realizacijom projekta "Beograd na vodi" - izvršne vlasti Republike i Grada biće najdirektnije odgovorne za sav haos koji bi u Beogradu uskoro mogao nastati. "Beograd na vodi" je potpuni promašaj i nikakva naknadna upumpavanja navodnih korekcija ne mogu mu pomoći da zaživi načinom koji odgovara tehničkim zahtevima i potencijalu prostora u koji bi neko da ga useli.

Iz svega dosad navedenog nameće se jedini smisleni zaključak: HITNO OBUSTAVITI projekat "Beograd na vodi"!"

http://aas.org.rs/
 
A pošto iz ličnog iskustva na Beobuildu znam da ljudi ne vole da čitaju dugačke tekstove, bez obzira koliko važni bili, evo samo najvažnijeg dela:

"Prostor odavno predviđen za javne namene, u geometrijskom centru vremenom naraslog Beograda, prenamenjen je, što je potpuno bez smisla, za izgradnju stanova i poslovnog prostora kao nepostojeću vrstu javnog interesa a onda je to što je naopako definisano postalo osnov za izradu PPPPN ... Iz njega je izbačena najvažnija odrednica za ovu lokaciju, da ovaj centralni deo Savskog amfiteatra, pojas neposredno uz reku u dubini od 300 metara na desnoj obali, može biti izgrađen za pretežno javnu namenu i to objektima ograničene spratnosti. Mimoilazeći mišljenje široke stručne javnosti i građana, nije zaštićeno priobalje kao opšte dobro koje se mora poštovati i čuvati od svake zloupotrebe."
 
Jeste,samo se ovde zaboravlja jedan "detaljčić" da je potrebno PREKO MILIJARDU EVRA da bi se taj prostor stavio u upotrebu za bilo kakvu namenu (završetak Prokopa i pristupnih saobraćajnica,obilaznica,most kod Vinče,TPS-ovi,rešavanja izlivanja fekalija u Savu ....)
 
Nikakvi detaljčići se ne zaboravljaju. Između reke i ove pruge koju su sad ostavili se mogao isto tako lako napraviti SAMO park i šetalište, za iste ove NAŠE pare koje su i sada potrošene za istu namenu, bez Prokopa, i bez seobe bilo čega drugog izvan uže obalske zone. Pa onda i to, i sve ostalo, može da čeka koliko je potrebno i da se gradi kako treba.

Između ničega i štete bolje je ništa. A ovako čak ne bi bilo "ništa", nego bi imali divno i vrlo upotrebljivo priobalje da ga koristimo sve dok neki pametniji i pre svega savesniji ljudi ne smisle šta dalje.
 
U redu,da se čeka jednog dana. I onda se postavi pitanje namene prostora? AAS kaže da to bude 90% kulturnih sadražaja,opera,javne površine i 10% stambenog prostora niske spratnosti u širokom pojasu udaljenom od reke.Od taksi za izgradnju stambenog prostora bi se verovatno pokrili troškovi opere,javnih površina trgova,zelenila itd,sve u 100ha.

A šta ćemo sa prenamenom prostora i troškovima od preko milijardu evra(potrebno oko 4-5godina za izgradnju infrastrukturnih objekata)da bi dobili 90:10 javno-kulturno:stambeni prostor?

Taj prevashodno javni prostor treba da bude dostupan SVIMA koji treba da ga BESPLATNO koriste. Pošto bi taj prostor bio namenjen uglavnom Beogradjanima i oni treba da o tome odluče onda bi trebalo pitati Beogradjane da li to žele da FINANSIRAJU? Milijardu evra,cca 600.000porodica,4godine (1600evra),400 evra godišnje npr.porez za "Prenamenu SA u najveći javni prostor u gradu,na najvrednijem gradskom zemljištu,dostupan svima i besplatno sa besplatnim ulaznicama za operu jedanput u 2 godine (računao sam Opera-2.000mesta dostupna svima podjednako) ?
 
Tesko je izvodljiv u danasnje vreme takav odnos namena ali ko je Beogradjane pitao da li zele ovako kako je sada.
 
Postavljas pogresne predpostavke u stilu ko bi to platio itako ce poreski obaveznici na kraju da plate
 
Miloše,

Već sam nekoliko puta do sada objasnio da se finansijski bilans grada ne računa tako da bilo koja proizvoljna kastarska parcela ili blok zemljišta obavezno mora sam sebe da finansira, tako da bilans zarade i troškova na njoj bude nula ili veći od nule. Beograd je grad Evropskog tipa, što znači centralizovan, sa jasno diferenciranim delovima različite namene. Ljudi iz drugih delova grada imaju običaj da dolaze u centar na provod, druženje ili obavljanje posla. Taj centar zadovoljava neke njihove potrebe, što znači da njegova izgradnja može biti delimično ili u celosti finansirana parama koje se zarađuju na drugim mestima u gradu, recimo tamo gde njegovi korisci inače stanuju (pošto ta funkcija, tj usluga NJIMA, nije TAMO, nego je OVDE, što znači da pare za tu uslugu nisu potrošene tamo, pa su "slobodne" za korišćenje na mestu koje njima potrebnu uslugu obezbeđuje, tj u centru). Nije neophodno da se jedan od najboljih placeva upropasti da bi tobože zaradio za svoje uređenje. Kako će za svoju izgradnju da zaradi botanička bašta, muzej, obala reke, ko će da plati gradske trgove, ulice, parkove ili mostove? Svaki grad Evropskog tipa ima delove vrhunskog kvaliteta koje koriste mnogi stanovnici tog grada, i ti delovi ne moraju da finansiraju sami sebe jer inače ne bi MOGLI biti vrhunski. To je prilično jednostavno. Sve bi uvek bilo prosečno, jednako, rasprostrto na desetine kvadratnih kilometara dosade i monotonije. A pogotovo ako pričamo o troškovima bazične infrastrukture. Od nje će valjda imati koristi i mnogi drugi? Zašto da onda to plati samo Savski amfitetar? Ali nažalost, još je davno STF izmislio i uporno ponavljao tu glupost, čisto zbog puštanja dimne zavese, i od tada se ona redovno koristi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=404903#p404903:3soevdw4 je napisao(la):
Zuma » 09 Sep 2016 03:01 pm[/url]":3soevdw4]A pošto iz ličnog iskustva na Beobuildu znam da ljudi ne vole da čitaju dugačke tekstove, bez obzira koliko važni bili, evo samo najvažnijeg dela:

"Prostor odavno predviđen za javne namene, u geometrijskom centru vremenom naraslog Beograda, prenamenjen je, što je potpuno bez smisla, za izgradnju stanova i poslovnog prostora kao nepostojeću vrstu javnog interesa a onda je to što je naopako definisano postalo osnov za izradu PPPPN ... Iz njega je izbačena najvažnija odrednica za ovu lokaciju, da ovaj centralni deo Savskog amfiteatra, pojas neposredno uz reku u dubini od 300 metara na desnoj obali, može biti izgrađen za pretežno javnu namenu i to objektima ograničene spratnosti. Mimoilazeći mišljenje široke stručne javnosti i građana, nije zaštićeno priobalje kao opšte dobro koje se mora poštovati i čuvati od svake zloupotrebe."

Ja sam procitao i nadam se iskreno da ce neko od nadleznih reagovati i autora teksta pozvati na informativni razgovor.
 
Pa potpisali su se, a imaš i njihov sajt sa svim potrebnim podacima ( http://aas.org.rs/ )

"Akademija arhitekture Srbije je najreprezentativnije udruženje arhitektonske struke u našoj državi. Čini je 40 članova, od kojih 17 profesora Univerziteta, stvaraoci koji su poslednjih 60 godina planirali, projektovali i gradili u Beogradu, gradovima Srbije, kao i širom sveta..."
 
@Zuma,
Ovde se ne radi o jednoj ili nekoliko katastarskih parcela,već o 100ha zemljišta na najvrednijoj lokaciji u gradu pored reke.Da bi se taj prostor koji je i te kako specifičan stavio u namenu (bilo koju) kulturnu,javnu,stambenu,komercijalnu potrebno je preko milijardu evra investicija.Navedi mi i jednu lokaciju u gradu gde je potrebno toliko novca da se prostor tolike ili manje površine stavi u namenu? Sama prenamena prostora poprilično premašuje godišnji budzet grada.Po koliki bi trebao da bude suficit u budzetu grada i koliko godina da bi to moglo da se isplati?

SA osmišljen da se transformiše iz doskorašnjeg rugla,lokacije koja je bila zaobilažena u širokom luku,osim biciklista koji su koristili stazu, onaj market i prodavnicu da se okrepe i/ili nabave rezervne delove i ponekog zalutalog pešaka, mesto gde će turisti, ljudi iz drugih delova grada dolaziti na druženje,provod,posao i tome slično.

Ozbiljni prihodi (izgradnja stambeno-poslovnog prostora) su prosto neophodni,upravo zbog prenamene SA.Slažem se da je svega 1% za kulturu premalo,kao što je i 90% previše,s obzirom na troškove prenamene prostora,ali sam ubedjen da će upravo javne površine plato pored kule,prostor iza zadruge,parkovi itd. biti stecište brojnih kulturnih dešavanja.

Moram da priznam da sam pre nekoliko dana kada sam obilazio prostor iza zadruge i gradilište bio razočaran,jer sam očekivao ceo ogradjen prostor do Hercegovačke,npr tu su mogli da postave neku polu-otvorenu pozornicu.
 
Пред крај рата....Поглед на колосеке железничке станице
 
b993799c0b486a220ba741d556d07127.jpg
Ono rastinje ispod ograde je sve iscupano

fe231c008b36000b05fb1566ef245834.jpg

Deking fuseraj

https://vimeo.com/182155367
Hop cup poskocicu kod podmornice deking kao odskocna daska

Laku noc:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Miloše,
Razmisli šta je to što ovde toliko košta. Ogroman, više od 100 godina star železnički čvor. Putnički saobraćaj, teretni saobraćaj, ranžirni prostor, održavanje kompozicija, kargo terminal, carina. Pa zatim obale reka okovane železničkim šinama. Pa dve autobuske stanice. Pa bivša idustrijska obala. Zatim loše i zastarele instalacije zbog toga što je ovo srce starog grada. I na kraju loš saobraćaj zbog istog razloga.

Sve ovo nisu samo lokalni problemi niti samo lokalni servisi, naprotiv pogađaju ceo grad, a mnogi ih koriste, i zato se ne mogu finansirati samo iz lokalnih izvora. Ne može železnica biti problem jednog dela jedne opštine. Ili interceptor. Ili činjenica da ako se zaglavi saobraćaj na ova dva Savska mosta, pola grada stane. Rešenje ovih problema radikalno poboljšava stanje u čitavom gradu i zato je to briga, teret i trošak, ali i potencijal čitavog grada.

Jer sem eliminisnja ovih šteta, imali bi i pozitivne efekte kad bi se prostor optimalno iskoristio, tako da korist nemaju samo lokalni vlasnici. Shvatate li da bi se Beogrd RADIKALNO promenio nabolje kad bi Ada Ciganlija, Košutnjak i Kalemegdan bili povezani u jedinstven, široki pešački, rekreativni i komercijalni sistem, u koji se u sredini SA uliva recimo jedna Terazijska terasa. Broj ljudi i obim biznisa koji bi se mogao rasporediti u pozadini ovog veoma dugačkog pojasa bi bio enorman. Čitav fokus javnog i komercijalnog života Beograda bi se premestio na obale reka. Shvatate li ogromne dugoročne prednosti takve promene? Ali morate ostaviti PUNO mesta za to, široku (i dovoljno lepu) magistralnu komunikaciju, i pre svega obezbediti javne sadržaje koji obezbeđuju privlačnost, fokus, neke žarišne tačke privlačenja ljudi. To je kao TV program, ne može se sastojati samo od reklama. BNV nepovratno seče taj pojas onemogućavanjem Terazijske terase i sa svojih bednih 12 metra na obali, i ogromnom gustinom ovde sasvim nepotrebnih sadržaja. To je kao da ste ga makazama presekli. I vidike i prolaze i saobraćaj i sve ostalo. Na ovakvu obalu može stati veoma malo ljudi. To je samo prilaz tim zgradama, zarada tih lokalnih vlasnika, i ništa drugo. Svi drugi su izvisili i samo im je gore.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=404953#p404953:25lz4wej je napisao(la):
Zuma » 09 Sep 2016 08:35 pm[/url]":25lz4wej]Pa potpisali su se, a imaš i njihov sajt sa svim potrebnim podacima ( http://aas.org.rs/ )

"Akademija arhitekture Srbije je najreprezentativnije udruženje arhitektonske struke u našoj državi. Čini je 40 članova, od kojih 17 profesora Univerziteta, stvaraoci koji su poslednjih 60 godina planirali, projektovali i gradili u Beogradu, gradovima Srbije, kao i širom sveta..."

Kvalitetna i impresivna ekipa ljudi.

Jos kad bi se taj kvalitet video i po zgradama u Beogradu i ostatku Srbije...
 
Pretjera ga spatio a u bg na vodi se bas vidi arhtektura sve puca od iste a od urbanizma pogotovo
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=404959#p404959:14uujsds je napisao(la):
milos.tro » Fri Sep 09, 2016 9:13 pm[/url]":14uujsds],
Ovde se ne radi o jednoj ili nekoliko katastarskih parcela,već o 100ha zemljišta na najvrednijoj lokaciji u gradu pored reke.Da bi se taj prostor koji je i te kako specifičan stavio u namenu (bilo koju) kulturnu,javnu,stambenu,komercijalnu potrebno je preko milijardu evra investicija.Navedi mi i jednu lokaciju u gradu gde je potrebno toliko novca da se prostor tolike ili manje površine stavi u namenu? Sama prenamena prostora poprilično premašuje godišnji budzet grada.Po koliki bi trebao da bude suficit u budzetu grada i koliko godina da bi to moglo da se isplati?
A ko ce to inace da plati u postojecoj prici BnV ? Investitori od svoje zarade, cisto sumnjam, kupci stanova, mozda minimalni deo. Znaci gradjani Srbije vracajuci inokredite podignute za uredjenje infrastrukrute, zavrsetak Prokopa i ostalo.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=404959#p404959:14uujsds je napisao(la):
milos.tro » Fri Sep 09, 2016 9:13 pm[/url]":14uujsds]

SA osmišljen da se transformiše iz doskorašnjeg rugla,lokacije koja je bila zaobilažena u širokom luku,osim biciklista koji su koristili stazu, onaj market i prodavnicu da se okrepe i/ili nabave rezervne delove i ponekog zalutalog pešaka, mesto gde će turisti, ljudi iz drugih delova grada dolaziti na druženje,provod,posao i tome slično.
SA je osmisljen iskljucivo da donese zaradu nekom "investitoru" na bazi prodaje stambenih kvadrata, a mislim da pocinjes da vredjas nasu inteligenciju bajkama o silnim turistima koji jedva cekaju da obidju balkansko cudo zvano BnV. Za turiste ce biti atraktivan kao Belvil, a tamo nesto ne vidim da neko odlazi u provod a jos manje da ga "turisti" obilaze. Sta da pokazem prijateljima iz Cikaga u BnV, arhitektonski ispodprosecne dvadesetspratne stambene zgrade sa ponekim kaficem i butikom kakvih ima gomila u gradu ? Znate ovde su nekada bile sine i barake a sada su stambene zgrade. Cudo nevidjeno !!
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=404959#p404959:14uujsds je napisao(la):
milos.tro » Fri Sep 09, 2016 9:13 pm[/url]":14uujsds]

Ozbiljni prihodi (izgradnja stambeno-poslovnog prostora) su prosto neophodni,upravo zbog prenamene SA.Slažem se da je svega 1% za kulturu premalo,kao što je i 90% previše,s obzirom na troškove prenamene prostora,ali sam ubedjen da će upravo javne površine plato pored kule,prostor iza zadruge,parkovi itd. biti stecište brojnih kulturnih dešavanja.
Sta je pravi odnos ? mozda 50% : 50% . A gde ce se desavati ta kulturna desavanja, U kaficima, na stazama u parku, u garazama stambenih zgrada ?
Nekada davno na Kalemegdanu je podignuta bina gde je nedeljom gostovao orkestar tadasnje JNA i izvodio relativno popuplarna dela ozbiljne muzike. Posecenost reda par desetina slusalaca jer su tu i deca koja nisu dosla u park na koncert ozbiljne muzike vec da se istrce, izvriste, izjure za loptom. U isto vrene se u donjem gradu skupljalo po par stotina ako ne i vise igraca narodnih kola vrteci se oko lokalnih tamnoputih muzicara. Moglo bi u BnV nesto slicno da se organizuje ( mislim na "igrace narodnih kola" i turbo folk desavanja a u parku gde ih samo ovakav tip muzike i dogadjanja moze privuci. kao ortodoksnija varijanta zikine sarenice) :bash:
Postujem Milose tvoje fotoreportaze, ali komentari su ti...
 
@TZoran1,nisam ti editovao post da ne gušimo temu:
Ranije sam postavljao finansijsku konstrukciju prihoda i rashoda po pitanju BNV-a.Mislim da nema potrebe da te podsećam da sam X puta ovde naglašavao da je isplativije bilo da se islo sa naknadama za gradjevinsko zemljište za luks zonu,nego sa učešćem u zajedničkom preduzeću.

Naravno da je SA osmišljen da je donese zaradu investitoru i RS(u manjem delu),da su ostale naknade o čemu sam još pre par godina govorio(pogledaj moje postove iz 2013g,ako te mrzi ili ne možeš da se snadješ postaviću ti linkove),Grad je mogao u većoj meri da zatvori finansijsku konstrukciju.

Što se tiče turista koje pominjemo,oni svakako neće dolaziti u BNV radi arhitekture nego radi obilaska vidikovca, jeftinog i kvalitetnog provoda na reci za njihov standard (hrana,piće,ženske)itd.

Kulturna dešavanja?Da li se sećaš svih kulturnih dešavanja do sada na promenadi(da isključimo Žikinu Sarenicu,koja više promoviše narodni melos a ne turbo-folk).Koncert mladih muzičkih talenata priredbe,igraonice,maskenbal za decu,karneval brodova, Salsa, ča-ča-ča, valcer, tango i druge plesne radionice.Informiši se malo o dosadašnjim dešavanjima na promenadi(imaš ih na FCB strani BWaterfront).Da li je ijedno turbo-stoja-proja dešavanje bilo dosad na promenadi?Ja koliko znam nije.
 
Zanimljivo je kako se u autobuskim linijama javnog prevoza koje idu preko mosta "Gazela" može videti bar dva do tri putnika oko sobe koji se vidno okreću ka gradilištu "Beograda na vodi" pokušavajući da što bolje procene stepen do sada urađenog i izgrađenog Beograda na tom mestu. Statistički gledano to je visok prosek po jednom vozilu javnog prevoza koji ide preko mosta "Gazela". Mislim da su ljudi željni urbane sredine, novih visokih zgrada i sl.
 
Pozdrav svima.
Tek sam se učlanio na forum, pa bih da postavim nekoliko pitanja.
Pročitao sam poslednjih 5 strana, a za više nemam vremena, pa bih vas molio za odgovor.

1. Koje sve objekte obuhvata prva faza i da li može neko na mapi da označi gde se nalaze objekti prve faze?
2. Kojim tempom napreduju spratovi na BW? Vidim da se radi na petom spratu.
3. Postoji li render W hotel-a ili još nije izašao? Kako sam razumeo W hotel i BW su naknadno ušli u projekat, nisu planirani u prvoj maketi?
4. Prva faza bi trebalo da se završi do 2020. godine?

Hvala.
 
Vrh