Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402934#p402934:7o4ytx6y je napisao(la):
milos.tro » 30 Aug 2016 08:18 pm[/url]":7o4ytx6y]Po ovim Kalenićevim fotografijama može se zaključiti da će uskoro da krenu da rade obaloutvrdu od Kule ka Gazeli verovatno do Sajma,zato je taj prostor ogradjen.

U stvarnosti vidimo samo dve barže koje nešto prčkaju pred kraj novog dela Promenadle, i još tri koje su usidrene nizvodno od jame za Kulu Beograd.
A nezvanično Imamo previše kontradiktornih informacija. Posmatrac navodi da je razgovarao sa ljudima o tome kako će se raditi donji nivo novog dela Promenadle, kao i da će se uskoro iseliti rečna policija pa će se promenadla spojiti sa Brankovim mostom.
Tebi deluje da bi moglo da se radi na sasvim suprotnu stranu, ka Gazeli. A teško da će istovremeno moći i jedno i drugo.

[quotе]Tada bi imali promenadu sve do Sajma,komercijalni sadržaji,moguće da će ubaciti i sportske terene na delu pre Kule,verovatno bi odradili i providne panoe za Kulu,TC.
[/quote]

Možemo nagađati da li je ljudima iz BW d.o.o. logično isto što je i nama logično, ili nije.
Sasvim ima smisla da se cela obala BNV-a komercijalizuje, ali ako sam paranoičan, mogao bih da rezonujem da tamo gde se radovi dinamično odvijaju (BW Residences) ima smisla da gradilište bude kao u izlogu pored šetališta, a tamo gde možda ima poteškoća (Kula Beograd?) možda im je bolje da ograde sve kilometar unaokolo da javnost ne gleda kako rupa stoji "zaboravljena"?
 
http://www.swagroup.com/projects/belgrade-waterfront-master-plan/

Detailed master plan, conceptual design and preparation of design guidelines for a one-million-square-meter (100-hectare) site along the Sava River, next to the historic town center of Belgrade. The developer’s goal is to create a world-class sustainable waterfront urban development, as the single largest regeneration project in the country’s history. As a subconsultant to RTKL, SWA is supporting the design of high-quality civic and cultural attractions, public transport, intelligent infrastructure, and walkable pedestrian-scaled neighborhoods and districts. The scope includes a 1.8 km-waterfront promenade and many urban areas adjacent to the promenade. Following the master plan, SWA designed and realized a 200-meter-long part of the promenade.
 
Nisu baš skroz ažurni, kao referencu su stavili samo prvih 200m Promenadle do Savanove 1.
Živo me interesuje šta li su to osmislili na "public transport" polju i da li su obavešteni da projekat koji razrađuju podrazumeva čupanje postojeće gradske železnice sa područja projekta...
 
20160822_172005.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402895#p402895:2spisfun je napisao(la):
vradovic » 30 Aug 2016 06:40 pm[/url]":2spisfun]
Izvini a sta ima lose i tome sto prave atrakcije svaki dan? Licno ne bi voleo da se pretvori to u onako kako je u Zemunu. Puna podrska nastavku ovakvih akcija. Sto se tice sirine ako dodaju platforme mislim da ce sirina biti dovoljna.
Nismo se razumeli. Nemam ja ništa protiv ovakvih manifestacija, naprotiv, što ih ima više to bolje. Problem je u tome što nisu odvojili dovoljno mesta i za njih, tako da se ne prekida pešački i biciklistički saobraćaj dok se one odvijaju. Miloš je na to odgovorio da to nije tako strašno zato što se karneval brodova održava jednom godišnje, pa takvi prekidi ozbiljno ne smetaju osnovnom funkcionisanju obale, isuviše su retki. Pošto je odmah posle toga šetalište PONOVO ZATVORENO, ovaj put zbog izbora za mis, to je bio dobar povod ukažem da je sama priroda ovog ugovora takva da je i projektovana obala IZRAZITO komercijalne prirode. A to znači da je "Promenada" zamišljena pre svega kao prostor stalnih promocija, prodaje i uopšte biznisa svih onih vrsta koje ciljaju velike mase ljudi, a da je njena funkcija kao gradske pešačke i bici saobraćajnice, odnosno rekreativne eko zone, tek na veoma dalekom drugom mestu (dakle funkcija obale kao gradske infrastrukture je potisnuta na račun privatnih interesa). Posledica je da će ovde razna dešavanja koja ometaju prolaz biti svakodnevna pojava, a ne neki izuzetak koji se dešava jednom ili par puta godišnje. Ova obala je zamišljena kao komercijalni poligon, a ne mesto gde možete opušteno da pričate sa prijateljima šetajući pored vode, jer često nećete moći ni da prođete tim putem bez veoma ozbiljnih napora.

Ja nisam želeo da kažem da taj komercijalni i promotivni aspekt ovde ne bi smeo da se dešava, pošto pretežno "parkovskih" površina imamo na drugoj obali, nego da su znajući za njega morali da posebno provećaju širinu slobodne obalske zone, jer bi tada samo šetalište, biciklistička staza, zelenilo, staza za trčanje i slični za grad važni pojasevi i dalje bili donekle slobodni i odvojeni od prostora za ovako intenzivne i svakodnevne komercijalne aktivnosti. Ne može sve to da se dešava na istom mestu. Za normalnu obalu to ne bi bilo potrebno, ali pošto su oni sami insistirali na komercijalizaciji, onda su širini obale morali da DODAJU prostor upravo za TO, a ne da ga kradu od javnog gradskog prostora koji ima svoje posebne zadatke koje mora da obavi. Hoće komercijalizaciju obale, ali neće da za to potrebni prostor uzmu sa mesta koje su namenili privatnim zgradama, nego uzimaju baš od šetališta tako što mu menjaju funkciju. To vam je ono, uvek se nove zgrade prave na nekom zelenilu, a nikada se zgrade ne ruše da bi se napravilo novo zelenilo. E pa ne može stalno tako. Uvek smo mi na šteti. To je sprega politike i kapitala koji rade u svom i ničijem drugom interesu, a vi taj sistem zovite kako hoćete, ali je njegova osnovna odlika da je "slobodan" od bilo kakvih društvenih obaveza i ličnih odgovornosti.
 
Kad će donje šetalište bar da krene onaj BK University bizmismen da gradi... prođe leto ja se ne oženi
 
O zatvaranju desne obale Save za pešake nismo mnogo pričali, a ipak je u pitanju zaista radikalni potez kome se kraj ne može ni naslutiti. Ovako je, sem za bicikle, ni manje ni više nego presečena pešačka i svaka druga rekeativna veza severnog i južnog dela grada. Evo par slika.

Negde na sredini između starog železničkog mosta i Gazele postavljena je neprolazana barjera. Svi pecaroši koji su redovno tu provodili dane su proterani i sabijeni na ovaj uski deo obale kod železničkog mosta.

IMG_7177_resize.jpg


Potrudili su se i da bude neprovidna. Valjda zbog eliminisanja iskušenja.

IMG_7169_resize.jpg


Mali pogled kroz rešetke. Ovde se više ne može, iako je savršeno nejasno šta to oni ovde nameravaju da rade i kada?

IMG_7170_resize.jpg


Poseban trud je uložen u sprečavanje ljudi sa akrobatskim sposobnostima koji bi poželeli da rizikuju plivanje ili hodanje po veoma zakošenoj obaloutvrdi.

IMG_7172_resize.jpg


Pogledajte:

IMG_7186_resize.jpg


Pošto se pravo ne može, jedino možemo nastaviti po biciklističkoj stazi, što nije ni malo prijatno uzevši u obzir gde je ograda.

IMG_7193_resize.jpg


Kad dođete do Gazele, shvatite da vam je put iza ograde u koji ste polagali nadu takođe zabranjen. To je interni put za kamione gradilišta. BEZ trotara. Doduše tu postoji i smajli, ali to je valjda zbog učtivosti, a ne zato što tuda smete da idete.

IMG_7194_resize.jpg


Tako da sa druge strane Gazale zaista nemate naročiti izbor. Desno je biciklistička staza po kojoj nailaze čitave kolone veoma brzih ljudi otprilike svakih dvadesetak sekundi, a ograde su tik do staze sa obe strane. Isuviše je dugačka da bi se tuda pešačilo u tako rizičnim uslovima. Levo je put za kamione gradilišta, sa asvaltom koji se više ne vidi ispod zemlje. Njime je prvo zabranjeno ići, a zatim je prekriven najfinijom prašinom koja se diže u oblacima pri svakom koraku. Kad je suvo. Kad je mokro, onda je to najfinije moguće blato, takoreći blatno mleko. Veoma surov izbor.

IMG_7196_resize.jpg


Dalje su samo ograde na obe strane.

IMG_7197_resize.jpg

IMG_7199_resize.jpg


Isto to se vidi i na kraju Promenade. Ona je zaista kraj za pešake i džogere. Dalje se nastavlja samo biciklistička staza sa ogradom na obe strane i tik uz ivicu puta. Trotoara nema. Jednostavno, vlasnici smatraju da ovde pešaci nemaju šta da traže, i da Beogradu ne treba pešačko rekreativna veza sever jug, niti ko ima zbog čega da ide do Ade ili sa nje.

IMG_7208_resize.jpg
 
Nije mi jasno zasto neko ne pozove saobracajnu policiju da kaznjava ove sto su se parkirali na zelenoj povrsini.
 
Bolje da milenijum tim nedira obalu kod gazele da nesrede nosace od gazele pa da bude problem
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=403024#p403024:bf2kn7ws je napisao(la):
vradovic » 31 Aug 2016 02:34 am[/url]":bf2kn7ws]Nije mi jasno zasto neko ne pozove saobracajnu policiju da kaznjava ove sto su se parkirali na zelenoj povrsini.

Crni Radoviću, gde li ćeš ti raditi nakon promene vlasti, nakon što ti firma bude ukinuta pa ponovo osnovana.

Što se tiče ovog zagrađivanja šetališta kod Gazele, nažalost još uvek jedina racionalna hipoteza je prosto da treba skrivati bruku da temeljna rupa kule Beograd leži zaboravljena. Što ne umanjuje nelegalnost i neprihvatljivost takvog zagrađivanja.

Millenium Tim je makar demonstrirao u Mostarskoj ulici da nije nikakav problem postaviti tablu, ako nešto popločavaš realno i legalno.
 
Da odgovorim Stanislavu i Zumi ne editujući postove da ne gušimo temu:

Barže koje se nalaze pored Brankovog Mosta i nizvodno od jame za Kulu su tu najverovatnije zbog radova na donjim nivoima obale,odn obalotvrde u jednom tj.drugom slučaju.Moguće da ono što je nama logično njima nije i obrnuto,ali je ČINJENICA da su proletos imali plavljenje temeljnje jame Kule,ni dobra volja ni gomila džakova ni nekoliko nivoa pumpi za izbacivanje vode tu nije pomoglo,na njihovu sreću nije ništa bilo izgradjeno jer da jeste bili bi u ozbiljnom problemu po pitanju saniranja štete.

Što se tiče radova na Kuli kad sam pre par nedelja obilazio gradilište bilo je nekoliko radnika koji su radili na pobijanju probnih šipova,što je sasvim oubičajen broj radnika u toj fazi (tako je bilo iu slučaju BW residences,početak radova u Airportu lamele 2100 i 2220 itd.)

@Zuma ja sam održavanje karnevala brodova jedanput godišnje naveo kao fakat jer se karneval tako održava,a ne kao činjenicu da nije ništa strašno u smislu gužvi,naprotiv.Koliko se moglo videti publike je bilo i na levoj i na DESNOJ OBALI SAVE I TO ZNAČAJNO VIŠE.Zbog čega?Šta ih je privuklo uprkos činjenici da bi im bilo mnogo komfornije na levoj obali? Pogled im je bio bolji na levoj obali zbog Sunca,ali su se ipak u ZNAČAJNO većem broju odlučili za desnu obalu,zbog čega? Mažoretkinje,priredba,komercijalni sadržaji,koncert posle karnevala itd. Gužva im nije nimalo smetala da izaberu baš TU DESNU OBALU.

Upravo tada na DESNOJ OBALI kada je bilo najviše sveta (karneval privlači tradicionalno mnogo sveta ništa sporno),najviše od otvaranja promenade se upravo desila situacija koju je Astrodule naveo da se biciklisti zaustavljaju od strane obezbedjenja da pešače sa bajsom? Znači to bi u najavi bila SPORA STAZA- PEŠAČENJE SA BAJSOM. Kakva bi tek situacija bila kada budemo imali mnogo više komercijalnih sadržaja,doduše i širu obalu? Zar nije logičnije da se bici staza spusti na donji nivo da biciklisti mogu da je koriste 350 dana u godini nego da pešače sa bajsom od SSM do Gazele dok ne odustanu i počnu da koriste brzu stazu.

Što se ogradjivanja prostora tiče sasvim je normalno da se gradilišta ogradjuju i da je onemogućen pristup(osim objekata,obaloutvrde potrebno je da se krene i sa izgradnjom saobraćajnica,na lokaciji pored Gazele planirana je kružna raskrsnica i saobraćajnice SAO 8,Savski bulevar itd.) .Ne zaboravite da je u toku DRUGA FAZA raščišćavanja terena (30.6.2016-30.6.2017) kada je potrebno rašistiti tako reći ceo deo SA do pruge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=403045#p403045:3nbnaecy je napisao(la):
milos.tro » 31 Aug 2016 08:32 am[/url]":3nbnaecy]
Barže koje se nalaze pored Brankovog Mosta i nizvodno od jame za Kulu su tu najverovatnije zbog radova na donjim nivoima obale,odn obalotvrde u jednom tj.drugom slučaju.Moguće da ono što je nama logično njima nije i obrnuto,ali je ČINJENICA da su proletos imali plavljenje temeljnje jame Kule,ni dobra volja ni gomila džakova ni nekoliko nivoa pumpi za izbacivanje vode tu nije pomoglo,na njihovu sreću nije ništa bilo izgradjeno jer da jeste bili bi u ozbiljnom problemu po pitanju saniranja štete.

OK, ovo je kvalitativno novo objašnjenje. Dakle, moguće je da su celo staro šetalište uzurpirali prosto da im služi kao parkiralište za barže, mehanizaciju, jednom rečju kao baza za lakšu odbranu protiv plavljenja temeljne jame (a i tako su u mogućnosti).

Ali i dalje je neprihvatljiv naopak redosled koraka. Valjda prvo treba izvaditi građevinsku dozvolu za IZGRADNJU Kule Beograd, pa postaviti tablu o radovima gde se vidi ROK OBAVLJANJA RADOVA, pa pribaviti saglasnost za zauzeće javne površine/šetališta, koje takođe mora biti OROČENO, pa tek onda zagraditi šetalište.

Pa čak i u toj varijanti bi zagrađeni deo trebao da počinje sa severne strane Gazele, a to što su zagradili i šetalište ispod Gazele je čista bahatost i pljuvanje u lice Beograđanima. Sve to naravno nema apsolutno nikakve veze sa pripremom saobraćajnica u BNV, jer te saobraćajnice nigde ne izlaze na šetalište već treba da budu trasirane u unutrašnjosti razrušenog prostora.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=403045#p403045:3nbnaecy je napisao(la):
milos.tro » 31 Aug 2016 08:32 am[/url]":3nbnaecy]
Zar nije logičnije da se bici staza spusti na donji nivo da biciklisti mogu da je koriste 350 dana u godini nego da pešače sa bajsom od SSM do Gazele dok ne odustanu i počnu da koriste brzu stazu.

Znači ti računaš da će vremenski period od plavljenja donjeg nivoa šetališta, do čišćenja mulja nakon povlačenja vode iznositi 15 dana godišnje? Da li uopšte znamo na kojoj koti bi bio najniži deo donjeg šetališta, pa da možemo da računamo koliki deo godine bi bio poplavljen?
To je potpuno nerealna procena, uzmimo bilo koji postojeći donji nivo šetališta na Savi pa ćemo iskustveno videti da je duži period neprohodan.
Pa čak i postojeći gornji nivo šetališta oko Gazele toliko vremena provede potpuno ili delimično poplavljen, a čišćenje mulja se obavi sa jedno dva meseca zakašnjenja.
 
Gužva na desnoj obali Save je bila pošto su danima pumpali u medijima kako se kod PROMENADE održava ova manifestacija. A promenada je istovremeno konstantno pominjana kao NAJLEPŠI deo Beograda. Šta onda normalan narod koji se inofrmiše samo preko TV servisa sa nacionalnom pokrivenošću i STB može i da uradi, nego da nagrne na ovu stranu.

I meni je sve ovo ok, samo mi se prevrne stomak svaki put kada čujem da je ovo NAJLEPŠI deo Beograda, NAJLEPŠE šetalište u Evropi, itd. Nisu spinovanja, nego jednostavno bahati bezobrazluk.
 
Potpuno je u redu da narod bude privučen onim što je novo i uređeno. Nije u redu zvati ih iako niste obezbedili mesto za te koje zovete, nego izbacite neke druge, da bi ovi novi mogli da stanu. Nema tu ničeg najboljeg ili čak dobrog u bilo kom smislu, to je kriminal zato što je napravljen trajan problem, pa će štete samo da se akomuliraju i rastu. I to ne godinama nego mnogim budućim decenijama. Imam utisak da velika većina ljudi nije svesna pravih razmera ovog problema.
 
Pa da, šetalište uzvodno od promenadle zatvoriš i ogradiš, na šetalištu nizvodno od promenade počupaš klupe i česmu pa ga tako razvaljeno ostaviš, da bi se bolje naglasilo da je ono parče koje preostaje NAJLEPŠI deo Beograda.

Nego, upravo se setih da je i zelena površina na levoj obali Save od Gazele do Brankovog mosta dodeljena projektu BNV. Zašto i sa te strane nije sprovedeno čišćenje korita reke, one rđe, onog rugla i smrada, zapuštenih objekata, plovila unakaženih i išaranih grafitima?
Zato što su to splavovi kojima gazduju ljudi povezani sa onim istim strukturama koje desnu obalu Save prevode u svetliju budućnost?

Radoviću reaguj, treba pisati silne kazne za parkiranje na zelenilu na levoj obali BNV-a.
 
Što se tiče ograđivanja SA. Suština je u tome da bilo kakvo gradilište ne sme da zatvori važnu gradsku komunikaciju ako nije obezbeđena alternativa. A šetalište i obalska rekreativna zona pored Save je upravo to. To je infrastrukturni objekat koji povezuje delove grada i obezbeđuje njegovo funkcionisanje isto kao i ulica ili pruga. Nebitno je ko ili šta se transportuje ili kako se to radi, nogama, biciklom, rolerima, tramvajem, automobilom ili kamionom. To je gradska infrastruktura i onaj ko je zatvori mora obezbediti alternativu. Kao što su to uradili za bicikle, moraju i za one koji idu peške ili trče.

Dodatno, ako neko na obali želi stalno da pravi priredbe ili ubacuje svoje ulične prodavce, neka sebi odvoji POSEBNO mesto za to i plati ga. Drugim rečima, da tokom faze dizajniranja proširi obalu za toliko koliko on misli da mu dodatno treba, nezvisno od gradskog infrastrukturnog prostora koji UVEK mora da zadrži sve svoje primarne funkcije, bez obzira šta se dešava. Kao i svaka druga gradska ulica. I to važi za SVAKU vrstu saobraćaja, uključujući tu i pešački. Sve je to sasvim jasno. Jedina je nevolja što ne postoji udruženje pešaka i rekreativaca, pa je vlasti baš briga, nema ko da protestuje, a ovde zakoni i pravila ionako nisu preterano bitni. Izgleda da je ovo na slici danas u Beogradu jedini metod, mada mi zaista nije jasno zašto provociraju tu vrstu odgovora ako nema potrebe za tim. Sve takve organizacije kasnije nužno prerastaju u makar delimično politički pokret, jer je početni izvor odluka protiv kojih se protestuje na kraju uvek određeni politički izbor ili politička orjentacija tekućih vlasti, a ne neka tehnikalija:

287003_orig.jpg


Druga važna stvar oko zatvaranja obale za pešake i rekreativce je da zbog posebnog mesta koje rečne obale imaju to mora da se radi na minimalno neophodnom prostoru i samo za vreme dok se radovi zaista odvijaju (podrazumeva se, pošto obezbede alternativni put). Nije dozvoljeno zagraditi važan gradski prostor, pa onda čekati sa početkom radova dok se sve planete ne poređaju u pravilan redosled. Zašto je zagrađen deo obale oko Gazele i onaj uzvodno od kule? Ako neposredno predstoji rad na obaloutvrdi na CELOM ovom potezu, onda u redu, primedba se svodi samo na obezbeđivanje alternative. Međutim, pomalo sumnjam u to pošto negde u ugovoru piše da će se javne površine raditi prema potrebi, odnosno onako kako zahteva rad na drugim objektima. Drugim rečima, kad su oni podrška tim objektima. Tako se i promenada pre svega radila da bi se gradilišta tik pored reke obezbedila od visokih voda, a ne da bi se udovoljilo narodu (posebna je priča da im je projekat obale bio poslednja rupa na svirali, pa su ga uradili tako traljavo da su čak ionako dovoljno uplašeni gradski službenici morali da ga odbiju, pa su im rokovi ispomerani). Tako da očekujem da će se raditi samo onaj segment obalutvrde koji je neposredno pored gradilišta koje se treba da se otvori. Mada je moguće da se polako pripremaju i za radove na tržnom centru. Svejedno, čak i to teško da znači da će u dogledno vreme nešto raditi oko Gazele i uzvodno od nje. Pa zašto su onda zatvorili i taj deo?

IMG_6821_resize.jpg

IMG_6822_resize.jpg
 
Prvo, ne kaže se plato već "Promenada Gallery Walk".
Drugo, na tvojoj slici se lepo vidi da je brod koji prebira po mulju privezan tačno za onaj deo Promenadle gde nije odrađeno nasipanje kamena na obali, gde su talpe gole i armatura viri, gde betonski L-profili nisu postavljeni i gde su ploče na šetalištu najviše krenule da tonu. Iz tog razloga još uvek nisam ubeđen da li je ovo uvod u nasipanje kamena za ceo donji nivo Promenadle, ili samo za saniranje dela koji ni do sada nije bio odrađen.
 
31. Aug 2016., 20 časova, Kvaka 22, Ruzveltova 39 (ugao Ruzveltove i Albanske spomenice) Beograd
Serijal: Ka drugačijem gradu

THE HUMAN SCALE / PO MERI ČOVEKA (77 min, titl: engleski)
Film i razgovor o načinu na koji se gradovi današnjice razvijaju i po čijoj meri rastu
uvodna reč: Ivan Velisavljević, dramaturg i filmski kritičar

http://thehumanscale.dk/thefilm/
https://www.facebook.com/events/1844909209065287
organizacija: kolektiv Ministarstvo prostora
Ulaz besplatan, kokice i pivo obezbeđeni!
https://sr-rs.facebook.com/MinistarstvoProstora

SHORT SYNOPSIS
50 % of the world’s population lives in urban areas. By 2050 this will increase to 80%. Life in a mega city is both enchanting and problematic. Today we face peak oil, climate change, loneliness and severe health issues due to our way of life. But why? The Danish architect and professor Jan Gehl has studied human behavior in cities through 40 years. He has documented how modern cities repel human interaction, and argues that we can build cities in a way, which takes human needs for inclusion and intimacy into account.

ny2.jpg
 
@Stanislaw

Staro šetalište su ogradili i doveli mehanizaciju sa baržama zbog radova na izgradnji NOVE OBALOUTVRDE i NOVOG ŠETALIŠTA pri čemu kota za gornji nivo šetališta treba biti 77(najverovatnije da će u tom delu biti samo jedan nivo),a lokacijski granica Prostornog plana izgleda ovako:
Pogledajte prilog 1

Što se tiče bici staze mogla bi da se dislocira na nivo koji bi odgovarao donjem delu L betonskog zida kao na slici,ne bi na toj koti bilo često plavljenja:

Najdonji nivo bi mogli da koriste pešaci i pecaroši npr.
 
Biciklisti trebaju da imaju na umu da je BNV gradiliste i da se tako vodi. Neka se strpe malo, to je u njihovom interesu. Svaka ulica tu ce imati stazu za njih. Nemojte zaboraviti da BG do skoro nije imao nijednu biciklisticku stazu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=403149#p403149:3a1ceo4f je napisao(la):
milos.tro » 31 Aug 2016 04:00 pm[/url]":3a1ceo4f]@Stanislaw

Staro šetalište su ogradili i doveli mehanizaciju sa baržama zbog radova na izgradnji NOVE OBALOUTVRDE i NOVOG ŠETALIŠTA pri čemu kota za gornji nivo šetališta treba biti 77(najverovatnije da će u tom delu biti samo jedan nivo),a lokacijski granica Prostornog plana izgleda ovako:
Zbog izgradnje kog dela obaloutvrde? Čitave, do granica plana? Sumnjam da je to moguće, sutra je već prvi septembar. Pre će biti da žele što pre da stabilizuju pomeranje Promenade uz pomoć donjeg nivoa, a za ostalo, koliko stignu. Što znači da ćemo u dobrom delu obale čekati minimalno sledeću sezonu, a svejedno će sve to vreme biti zatvorena CELA.

A posebno je pitanje da li će onaj ionako uski prolaz pored kule uopšte moći biti otvoren sve dok se ona ne završi (kula je najbliže Savi, čak je trebalo da bude na poluostrvu koje ulazi u nju, pa su srećom odustali od toga). Recimo zbog bezbednosti, pošto je šetalište previše blizu izuzetno visokom gradilištu. Što može trajati godinama. I to mnogim godinama.
 
Vrh