Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Борчанац":13gdrrzq je napisao(la):
5280/300? Белвил има 30м2? Извини, стварно не могу да похватам какве су ово цифре и на шта се односе?
Такође не разумем ни болдовани део одговора мени.
Буку сам дигао зато што основни подаци не стоје, тако да цела теорија пада у воду. Пре тога иде прича о 1 000 000 м2 на 2 милиона простора. Ја сам при томе рачунао све што је наведено као паркинг место на примерима у Београду, рачунајући фантастичних 25м2 по месту. При томе игноришем чињеницу да постоје паркинг системи са радикалним уштедама простора, где може да се паркира у аутоматским системима више возила на простору једног паркинг места.

Не знам ни зашто у опште о томе причамо, али хајде... нек си ти мени рекао опуштено, без фрке, дижем буку.
Такође, то што друмски саобраћај урнише простор, је прецењена процена метро лобиста. Па нема нас милијарду да нема места за нас 8)

Борчанац":13gdrrzq je napisao(la):
Белвил на 430 000м2 има 47500м2 паркинга ако је по 25 м2 што не верујем да јесте, 1300 у подземним гаражама и гаражним местима и 600 паркинг места на отвореном.

47.500/1600=29.6875m^2. Dakle 30m^2 bruto izgradjene parking povrsine po vozilu.
 
То је за белвил, а ти си изгледа побркао белвил и ушће. А опет не, јер то је цифра за 1900 ( 1300 са 600 на отвореном ) и то сам ја множио са 25 а не верујем да су стварно одвојили толики простор, што сам и написао. Податак постоји само за број места и то за све наведене локације, То је и поента, нико не одваја толики простор. На 1,5 - 2 квадрата, један квадрат паркинга. :roll:
 
Ne mogu da se setim, jel u one 3 milijarde investicija spada i milijardu za fabriku čipova. Čisto da se informišem da li je u nekoj od ovih zgrada i hi-tech new-age fabrika. Ako se zaposleni računaju u onih 40.000 sa vozilima oni bi svoja vozila mogli da pakuju u neki od najmodernijih sistema za pakovanje.

http://carstackers.co.nz/
 
Не, то је потпуно друга инвестиција, од 4 милијарде :D
А и код нас се у неким фирмама постављају слични системи. Ја знам за један који палете са робом слаже и вади по датуму производње у рафовима на бар три нивоа и нема никаквих приступа. Исто је могуће са аутомобилима, Сличне су и тежине. У магацину то значи да нема путева, све је раф од више нивоа, само на улазу на покретну траку виљушкар поставља робу.
А овако би проблем могао да буде решен у СА кад дођу милијарде :)
http://opusteno.rs/automobilizam-f48/na ... t7622.html
 
Борчанац":1hhbtggp je napisao(la):
То је за белвил, а ти си изгледа побркао белвил и ушће. А опет не, јер то је цифра за 1900 ( 1300 са 600 на отвореном ) и то сам ја множио са 25 а не верујем да су стварно одвојили толики простор, што сам и написао. Податак постоји само за број места и то за све наведене локације, То је и поента, нико не одваја толики простор. На 1,5 - 2 квадрата, један квадрат паркинга. :roll:

A jeste jeste. Moja greska. Ja racunao 1300+300. Video 300 umesto 600, ne znam sta mi bi.

Sad sam merio za Blok 41A. Racunao sam unutrasnji deo bez ostalih pristupa, dakle samo glavni deo parkinga.

53x160=8480m^2. Posto zgrada oduzima parce 18x60m to znaci da je povrsina parkinga 8480-1080=7400m^2.

Na tih 7400 kvadrata imamo izbrojao sam 293 parking mesta. Ne uzimaj ovo kao cinjenicu jer se jako lose vidi. Gore dole nekoliko mesta. Trebalo bi da je oko 295. 7400/293=25.2559m^2

Znaci stvarno 25m^2 bruto povrsine po vozilu u nasim uslovima. To je u slucaju SA 1.5 miliona parking kvadrata na 2 miliona poslovno-stambenih, odnosno na 200.000 korisnika+100.000 posetilaca i to ako se uzima republicki prosek stepena motorizacije. To je katastrofa. To mu dodje 7.5 miliona kvadrata parkinga na 300.000 korisnika ukoliko bi stepen motorizacije bio 100% a ne 20%.
 
Zvaničan podatak o minimalnom broju potrebnih parking mesta

http://mapa.urbel.com/silverlight/gp/Sl ... e%20GP.pdf

IZMENE I DOPUNE GENERALNOG PLANA BEOGRADA 2021. Faza 2
(Izmena i dopuna GP 2/2006)


Tabela 10:
Urbanistički pokazatelji za parcele i objekte u kompaktnim gradskim blokovima

Maksimalni indeks izgrađenosti parcele:
- blokovi u centralnoj zoni 3.5
- blokovi van centralne zone 3

Maksimalni indeks izgrađenosti ugaonih objekata:
- i x 1,15

Maksimalni stepen zauzetosti parcele:
- blokovi u centralnoj zoni 60%
- blokovi van centralne zone 50 %

Maksimalni stepen zauzetosti ugaonih objekata:
- z x 1,15

Minimalni procenat ozelenjenih površina na parceli:
- postojeći blokovi u cent. zoni 15%
- postojeći blokovi van cen. zone 25%
- novi blokovi 30%

Maksimalna visina novih objekata (u odnosu na širinu ulice):
- u izgrađenom tkivu 1.5 šir. ulice
- u novim blokovima 1.0 šir. ulice

Minimalni broj parking mesta za stanovanje:
- 0,7 –1,1 PM / 1 stan

Minimalni broj parking mesta za poslovanje:
- 1 PM / 80m2 BGP


Tabela 14:
Urbanistički pokazatelji za parcele i objekte u otvorenim gradskim blokovima

Maksimalni indeks izgrađenosti u centralnoj zoni
- do 2.2

Maksimalni indeks izgrađenosti van centralne zone
- do 2.0

Maks. stepen zauzetosti blokova niže izgradnie, do P+4+Pk
- 35%

Maks. stepen zauzetosti u blokovima više izgradnje do P+12+Pk
- 30%

Procenat zelenih površina na parceli
- min 30%

Dečija igrališta (3-11 godina)
- 1 m2 / stan (min. 100m2)

Visina objekta za nove stambene objekte
- P+6+(Ps)

Visina objekta za nove poslovne objekte u stambenim blokovima
- P+12+Ps (mah 43m)

Broj parking mesta za stanovanje
- 0,7 – 1,1 PM / 1 stan

Broj parking mesta za poslovanje
- 1 PM / 80m2

Visina novih objekata zavisi od širine saobraćajnice u skladu sa opštim pravilima GP-a. Visina i spratnost su limitirani za slučaj neposrednog sprovođenja. Kroz plan detaljne regulacije mogu se odrediti prostorni akcenti i viša spratnost.


Tabela 15:
Rastojanja objekta od susednog objekta u otvorenim gradskim blokovima

U odnosu na fasadu sa stambenim prostorijama
- 1h višeg objekta

U odnosu na fasadu sa pomoćnim prostorijama i bez prozora
- 1/2 h višeg objekta
 
Ako uzmemo:

2.000.000 kvadrata ukupno, pola za stanove.
Prosecni stan 60 kvadrata, 1 parking mesto po stanu.
Jedno parking mesto po 80 kvadrata poslovnog prostora.
25 m2 po parking mestu.

1.000.000 / 60 = 16.667 parking mesta za stanove
1.000.000 / 80 = 12.500 parking mesta za poslovni prostor
(16.667+12.500) * 25 = 729.175 m2

Dakle, ovo je zakonski minimum po GUPu. Pošto je ovo elitno nasenje, recimo 900.000 do milion kvadrata. Kad se dodaju posetioci najvećeg tržnog centra, obale, restorana na obali i na brodovima, eventualno drugih zabavnih, administrativnih i kulturnih sadržaja, recimo da između 1.000.000 i 1.500.000 kvadratnih metara za parking izgleda realno. Sad je naravno pitanje gde to smestiti i koliko će to koštati uzvši u obzir da bivša Bara Venecija pliva u podzemnim vodama, pa je pitanje mogu li se velike podzemne garaže napraviti toliko jeftino koliko bi inače koštale na drugim mestima.

Ispada da trećina napravljene površine mora biti parking.
 
25m2 ???????
Khmmm :-\
Ajd zanemarite papirologiju i matematiku... Gde to u Beogradu postoji parking dimenzija 5x5m ili 6x4m, ili 7x3,5m ?
Ja mislim da toliko prostran parking prostor nisam do sada video...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Која је поента ове полемике око паркинга?
 
laki72":3rrg8m5g je napisao(la):
25m2 ???????
Khmmm :-\
Ajd zanemarite papirologiju i matematiku... Gde to u Beogradu postoji parking dimenzija 5x5m ili 6x4m, ili 7x3,5m ?
Ja mislim da toliko prostran parking prostor nisam do sada video...

OpenDoor.png


5600*2900 = 16,2 m2

Za prolaz, ako uzmemo da dva automobila parkirana u garaži naspramno, sa dve različite strane prolaza, dele to parče prolaza između sebe, onda je to još recimo jedna dužina tih kola, tj pola ove površine da bi se mogli isparkirati po svakom od njih. Dakle 24 m2 po jednom mestu. Plus ostali prilazi van tog segmenta garaže, pa onda sva ostala obavezna tehnička površina garaže. To je onda oko 25 m2.
 
@zuma
Hvala
Mnogo sam glup ispao, priznajem.
Ne uzeh u obzir prolaze, prilaze...
Brzopletost i nedostatak analiticnosti...


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
stf":1tknzx3k je napisao(la):
Која је поента ове полемике око паркинга?

Možda neko shvati da mu je skupo da 1/3 izgrađenog prostora ostavlja za parking, pošto ga je prethodno morao ukopavati u podvodne baruštine Bare Venicije, pa počne ozbiljnije da razmišlja o metrou :D
 
A dizajn mesta u garaži? optimizacija prostora? Ukoso parkiranje? kad se već bavimo garažama :)
 
Стандардно паркинг место не прелази 550цм дужине нити 250 ширине. БМЊ серије 7 спада у 0.01% највећих аутомобила на тржишту.
 
Neka bude i tako, ali to je samo 15% manje. Nije 25 m2, nego recimo 21 m2. Tačni brojevi nisu toliko važni, ovo je gruba procena da bi se stekao utisak o redu veličine. Komentari su počeli pošto je Jovin napisao da treba milion kvadratnih metara samo za parking, pa su rekli da je preterao. Na kraju je ispalo da je to otprlike stvarno toliko, kad uzmeš u obzir da je u standardima minimalna vrednost, da je ovo zamišljeno kao elitno naselje, da će prostor dobrim delom biti orjentisan ka masovnim uslugama, trgovini i zabavi, što onda zahteva još parking mesta za mušterije, preko onih minimalnih iz standarda koji zadovoljavaju samo stanare i zaposlene. Takođe, parking nije neobeležena livada da bi se kola gusto i optimalno pakovala, jer samo tada ona zauzimaju prosečnu, a ne maksimalnu površinu. Pošto su čak i parking mesta na praznom asvaltu obeležena i po širini i po dužini, a ovo su ustvari garaže gde je to donekle fiksirano konstrukcijom, za svako mesto će se verovatno ostaviti maksimalna površina koju zauzimaju najveća predviđena kola, a ne prosečna. Potrebno je da debeli bogataš koji ima para da ovde kupi stan, i koji sigurno ne kupuje mala kola, može na punom parkingu da otvori vrata toliko da uspe lako da se ugura u njih. Pa sem ako mu je zabranjeno da kupi BMW, mora se i za njih ostaviti mesta. Recimo da se u parkingu tržnog centra može uštedeti na prostoru ... možda, mada tamo idu po nedeljno snabdevanje pa im onda treba veliki prljažnik i prostor oko kola za pristup i pretovar kolica ... kad se sve sabere i oduzme, to je red veličine milion kvadrata. Činjenica da se ovako velika stavka uopšte ne pominje, je samo još jedan dokaz koliko je površno rađen prvi predlog za uređenja SA.

Što se tiče kosog parkiranja, potrebna površina je skoro ista. Za sama kola treba isto, a za prolaz treba manje prostora, jer se ne mora skretati za punih 90 stepeni, ali se zato deo prostora gubi jer su prednje i zadnje ivice susednih parking mesta nazubljene. Tako da je ukupna potrebna površina verovatno vrlo slična.
 
Zuma":3srqez6v je napisao(la):
stf":3srqez6v je napisao(la):
Која је поента ове полемике око паркинга?

Možda neko shvati da mu je skupo da 1/3 izgrađenog prostora ostavlja za parking, pošto ga je prethodno morao ukopavati u podvodne baruštine Bare Venicije, pa počne ozbiljnije da razmišlja o metrou :D

Градили или не градили метро, броји паркинг места које је по урбанистичким параметрима потребно изградити остаје исти, стога заита не разумем поенту дискусије.

Сваки инвеститор мора да обезбеди паркинг, па градио он зградицу на Врачару, цео градски блок (Белвил) или пак Београд на води ...
 
Svaki investitor mora da obezbedi parkig...

Dal je u praksi tako?

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Нисам познавао ове урбанистичке норме о броју паркинг места, али бих рекао да су сасвим ОК. Ко хоће да зида стамбене зграде, свакако мора и да обезбеди паркинг да би продао станове, било метроа или не. И за пословне зграде, норма од једног паркинг места на 80 квадратних метара је прилично скромна. Проблем је, само, да Арапи не направе много веће паркинге; е, онда би могло да буде гадно.


majk":3jl7u960 je napisao(la):
Minimalno parking mesto ima 12,5m2!To vam je 2,5m*5M.
Te price kako je neciji deda gurao mecku reponju na 8m2 nemaju blage veze.

Следећи пут своју велику мисао формулиши овако: Коњина која је написала да се "мерцедес СЕ 230" може паркирати на 8 квадратних метара - леже!
А да би могао да браниш тако тврде ставове, предлажем ти да учиниш студијску посету гаражи новобеоградског солитера Ц-12 (Париске комуне 4-10), ако је могуће с метром у рукама, да премериш места за паркирање и да погледаш који све аутомобили се доле паркирају (укупно их је око 70).
 
Nije tako, daleko je od toga. Ali ovo ako se bude radilo, bili bi debili da ne srede adekvatni parking. I diskusija u opšte nema neku poentu. Ja nisam video tržni centar bez parkinga. Čak i onaj planirani u Rajićevoj ima parking dole! A ovaj plan rekoše nije konačan, sad u martu ide konačan, možda on bude imao smisla. Vući ka tome da će biti ovako ili onako nema poente osim ako nemate izvore visoko iz Vučićevog kabineta.

Zamislimo da nema parking mesta koja su adekvatna. I? Šeicima se bacale pare? Mnogo je veća šansa da ne gradi ništa, nego da izgradi objekte a da ne obezbedi neki parking. Što se tiče voda i močvarnog terena, imate ljudi one aditive za beton koje ga čine vodonepropusnim. Kinezi su betonirali stubove sad u vodi.. tehnologija postoji, nije tako nedostupna, a da li se isplati ili ne, ja ne brinem za braću arape, imaju oni dobre ekonomiste i menadžere.
 
stf":3naefp0h je napisao(la):
Градили или не градили метро, броји паркинг места које је по урбанистичким параметрима потребно изградити остаје исти
 
Svaka čast "Zuma" i "Express". Dobro ste razradili problem novih parkinga i parking u SA.
 
stf":36efdjwb je napisao(la):
Градили или не градили метро, броји паркинг места које је по урбанистичким параметрима потребно изградити остаје исти, стога заита не разумем поенту дискусије.

Сваки инвеститор мора да обезбеди паркинг, па градио он зградицу на Врачару, цео градски блок (Белвил) или пак Београд на води ...

To što u GUPu piše je zakonski minimum. Ispod njega se ne sme ići, ali investitoru niko ne brani da ide iznad, prilagođavajući broj parking mesta stanarima ili biznisu. Ustvari, to od njega tržište očekuje za bilo koju kvalitetniju gradnju. Nije svejedno kakav je standard stanara niti kakav će biznis tu biti. Stvarno izgrađena prosečna vrednost broja parking mesta po korisnoj površini se menja u zavisnosti od toga postoji li metro. Ako ga ima, deo stanara neće imati potrebu za kolima pa će ih prodati, deo zaposlenih će na posao dolaziti metroom, isto kao i deo njihovih mušterija. Tako da uopšte nije svejedno, pa se ta iskustva kod predstojeće gradnje unapred uzimaju u obzir pri proračunu stvarnih potreba.

Takođe, ovih 80 m2 na jednu garažu deluje kao vrednost koja je nedavno povećana. Jovin spominje jednu garažu na 50 m2 i gup-bgd-2003. Podatak koje sam iskopirao, od 80 m2, je iz izmene gupa 2021. Tako da je ili Jovin oko tog broja pogrešio, ili su ovi, što je verovatnije, nastavili "izaženje u susret investitorima" tako što su im smanjili obaveze na račun kvaliteta gradnje. Pa ako investitor hoće više parkinga, slobodno mu. Što bi u prevodu onda značilo da bi to verovatno i moralo da bude više, uzevši u obzir da metroa i dalje nema, a kola svakako ima više danas od 2003 (a tek će ih za 20 godina biti više), pa se postavlja pitanje zašto je norma supštena. Naravno, ako je Jovin u pravu za broj koji koristi. Ali ovo drugo je manje važno, činjenica je da metro uvek smanjuje prosečan broj stvarno potrebnih parking mesta.
 
Vrh