Gorstak89":cqu2znnw je napisao(la):
A zašto bi parking bio problem? U tvom je interesu da ga napraviš kada napraviš šoping mol. Ili neki drugi biznis prostor. Isto tako znači i za stambeni prostor. To ima svoju cenu, a mnogi ti neće ni doći ako nema parkinga. Drugo, ne verujem da je to jedan ogroman parking već svaka zgrada ima neki svoj deo tu negde kod sebe. Ako ne izgrade sve neće ni graditi toliki parking. Videćemo šta će biti, džabe se lomimo kad nemamo činjenice.
Gorstak, nije problem graditi infrastrukturu ali moras imati u vidu za koga je gradis i da li je ona opravdana u odnosu na neku drugu, cak i visestruko skuplju. Ako su parkinzi, garaze, ulice i raskrsnice na stubovima jeftiniji od metroa to ne znaci da metro ne mora biti izgradjen vec
naprotiv, isti propagiraju veci stepen motorizacije cime prouzrokuju jos vecu guzvu smanjujuci srednju brzinu javnog prevoza koji koristi vecina.
Ukoliko jeftin projekat (parkinzi, garaze, putevi) izgradjen za manjinu stvara probleme koji mogu da stvore potrebu za visestruko vecim ulaganjima onda takav projekat nije preporucljivo graditi. Ukoliko visestruko skuplji projekat u startu resava vise problema nego sto stvara (metro) i to za vecinu onda je kao takav opravdan.
Putevi samo odlazu guzvu a metro je smanjuje na duze vreme povecavajuci srednju brzinu javnog prevoza koji, rekli smo koristi vecina.
Stepen motorizacije kod nas je 2005. bio 224 automobila na 1000 stanovnika. To je 1/5 stanovnika.
Da li 1/5 stanovnika zasluzuje da za 92% vremena (2h dnevno u proseku voze, 22h miruju) staticne objekte mase 2T (koji su gle ironije, napravljeni da se krecu) dobija "magacin" (parkinge, garaze) 50% povrsine ukupne povrsine predvidjenih kvadrata za ljude a da pritom taj magacin ulazi u troskove realizacije projekta i to po zakonu? Zakon prpopagira magacinizaciju grada. Kada se tome dodaju fabricke hale, pardon soping molovi jasno je kao dan u kom smeru se ide
Americko-Evropsko kopile koje predstavlja spajanje nespojivog.
Da li oni imaju pravo da smanjuju prosecnu brzinu sistema koji koristi vecina (ostale 4/5) sa 32km/h (metro) na 12km/h (autobus) i 7km/h (tramvaj koji treba da bude brzi ali necu u to da ulazim)? Ako je prosek od 24km/h za fider+metro voznju ko su oni da nam smanjuju brzinu za duplo sa 24 na 12km/h kad smo mi vecina?
Zar nije pravicno da kapacitet metroa, prosecna brzina i broj stanica, obim godisnjih ulaganja
udju u taj isti zakon kada 4/5 stanovnistva koristi javni preevoz koji trpi zbog one "zakonski zasticene" presvete jedne petine?
Da li to znaci da taj zakon propagira ideologiju koja ide na stetu vecine neobjedinjenjem metroa za vecinu? Jednostavno ako oni dobijaju vise nego sto zasluzuju (manjina=velika ulaganja po korisniku=luksuz) zasto mi koji smo vecina ne dobijemo nesto sto je potreba (metro, povecanje srednje brzine prevoza koju
manjina bezobzirno smanjuje) a ne luksuz???
Ako drumsku infrastrukturu gradimo za 1/5 stanovnistva (ne zaboravite da javni prevoz ne koristi sve ulice, a i koje koristi to radi daleko efikasnije od automobila zbog kojih je najveca povrsina izgradjena/najvise novca ulozeno) zasto onda ne mozemo za preostale 4/5 da izgradimo 4 puta skuplju infrastrukturu (metro)? Sofija je luda a Beograd prepametan. Zbog toga je metro vredan podizanja velikih kredita. Nije mi jasno zasto nasi politicari ne smeju da podignu kredit? Pa ukoliko je prva faza dovoljno malog obima moze biti izgradjena za jedan mandat. Neka nastavljaju drugi ako on izgubi.