Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

РАЗГОВОР НЕДЕЉЕ: ВОЈИСЛАВ КОШТУНИЦА, председник ДСС-а
Не верујем у пројекaт Београд на води


Да ли ћете, уколико уђете у београдску власт, подржати пројекат „Београд на води”?
Већ смо причали о томе да нема говора о унапред склопљеним коалицијама. А када је у Србији свеопште пропадање и када готово нема страних инвестиција, не верујем у остварљивост пројекта „Београд на води”.
 
U SA neće biti izgrađen niti jedan kvadrat bilo čega.

Razumem vas, sve je ovo jedan veliki mentalni pritisak, treba ga izdržati, dajte sve od sebe da ne padnete. Pred nama je najveća prevara svih vremena, ne samo Beograd na vodi, nego čitava ova predizborna kampanja, tačnije ludilo koje gledamo svaki dan. Posle izbora će nas sačekati realnost i svako bi trebao da napravi jedan vremenski retroaktivni kambek: ako neko želi da shvati i pronikne u suštinu predizborne kampanje, neka sačeka da se izbori završe, pa neka onda gleda konkretne događaje i konkretna dela i to će biti prave, istinite poruke koje se šalju u predizbornoj kampanji. Ovo govorim onima koji nemaju snage da se odupru pritisku. Lažu vas ljudi, beskrupulozno, zato jednostavno ne verujte i ne nasedajte.
 
Vrelo i bez vode. To je budućnost Beograda, i zbog toga vredi veoma dobro zapamtiti ovu mapu jer se iz nje savim jasno vidi šta nas čeka, ali i kojim bi urbanističkim prioritetima morala biti posvećena mnogo veća pažnja.

Kao što vidite, glavni grad nam se nalazi na samom kraju obe skale. On je i najvrelija oblast u Srbiji, i najsušnija oblast u Srbiji. Pa onda uporedite dve mape, i uočite trend. A poslednji podaci su od pre 14 godina kad su godišnja doba još uvek bila bar donekle normalna. Kad se uzme u obzir da je zima u gradu davno prestala da bude deo godine u kome pada sneg, a dobar pljusak vidimo tek ponekad, u trajanju od maksimalno 2 minuta, ubuduće može biti samo još mnogo gore.

temperatura%20padavine-tem.JPG

http://www.rapp.gov.rs/index.php?idstr=171

Pa što onda umesto zelenila i šetališta pored reke ne bi smo betonirali još malo obala? Očigledno su kao građevinsko zemljište super prilika za zaradu. Nekolicini koji mogu da plate basnoslovnu cenu kvadrata ćemo lepo napraviti stan koji praktično izlazi iz same vode, jer njima NIKAKO ne sme biti vruće ili prašnjavo, a svi ostali, čak i ako žele samo da prođu ovuda, moraju da prolaze IZA njihove zgrade. Sve zajedno sa bivšim "obalskim" šetalištem, koje će biti pored obale samo po nazivu. Da prevelika gužva ne ometa "urbani izgled grada". Da li baš tako mora da bude?

28i5mh4.jpg
 
Таман да се све ово са назадњачког памфлета изгради а сигурно неће све те зградурине заједно не би произвеле ни стоти део загађења воде које имамо од више хиљада сллавова који се тренутно налазе на наше две реке.
 
Čekaj, pre nekoliko postova ugrubo smo bacali neke kalkulacije o ceni koštanja izgradnje, visini naknade za uređenje građevinskog zemljišta, procentu kvadrata kojima će se plaćati zemljište i slične trice i kučine, a gospodin Jovin lepo reče da je za kompletan projekata potrebno najmanje milion kvadrata parkinga (za oko 40.000 parking mesta). Čekajte, pa zar vam to nije evidentan dokaz sa kakvim prevarantima imamo posla? Od toga bar pola mora da bude podzemno. Pa koliko to košta? Hoće investitor Arapin i to da plati? Hoće i ta podzemna garažna mesta da budu predmet kupovine belosvetskih bogataša koji će pohrliti da kupe nešto što gradi Al Abar? Vučiću, ko će da izgradi milion kvadrat parkinga? Pošto će sve biti u skladu sa zakonom, a po zakonu mora jedno parking mesto na 50 kvadrata stana ili poslovnog prostora, ko će da plati izgradnju milion kvadrata parkinga, od toga 500.000 pod zemljom?

Ljudi vi niste svesni da samo ovde SNS botovi ne smeju ni da prismrde. Nema ih uopšte. Mi smo pobednici zdravog razuma i pameti na ovim izborima. Demolirali smo lažni projekat Beograd na vodi. Ovo što Spatiotecte piše nije botovanje, to je nada navijača SNS-a. Samo sada će pobediti, zbog opšteg očaja ljudi, koji se masovno nadaju da će za lepljenje plakata dobti posao. Ni to više nije dovoljno: sada se traže sigurni glasovi, 30, 50 ili 100 komada, zavisno gde se posao dobija ili zadržava. Za 2 ili 3 godine ovakvu kreaturu kakva je SNS moramo izbeći po svaku cenu. Kolika je to beda od ljudi, najbolje se vidi po bezočnosti ove laži o Savskom amfiteatru i Beogradu na hlebu, ulju i vodi. Oni misle da smo mi mentalno retardirani, sram ih bilo, koliko nas preziru kao ljude.
 
1 000 000 квадрата паркинга на 1 500 000-2 000 000 квадрата објеката?
Хајде полако...
 
Nisu ovo ni prvi izbori, ni prva predizborna kampanja...
 
Јовин је овде итекако у праву, мада га је мало претерао за величину паркинг простора. Моји родитељи су власници паркинг места у стамбеној згради поврине 8 квадратних метара (деда је упаркиравао и мерцедеса репоњу). По тој рачуници: 40.000 паркинг места = 320.000 квадратних метара, или нешто више, али свакако не милион квадрата.
 
belka":39b2e7eo je napisao(la):
Ovo što Spatiotecte piše nije botovanje, to je nada navijača SNS-a.

Svasta, kao prvo nisam politicki opredeljen, a jos manje SNS bot.

ja samo analiziram mogucnosti investiranja u SA od strane Eagle hills. I nijednom nisam rekao da je njihov projekat bez mane, naprotiv, mnogo toga moze da se poboljsa.

Rekao sam samo da par poteza koji su trenutno najavljeni kao sto su izmestanje trecine koloseka iz SA, pokretanje projekta zavrsavanja drumsko zeleznicke obilaznice i pokretanje tendera za zavrsetak Prokopa MOGU BITI (ali ne mora da znaci) znak da se (mozda) nesto konkretno desava, tj pokrece.

A ovde je bas zalosno da pojedinci koji samo znaju da pljuju po svemu sto se najavljuje u novinama ili iz samog vrha zele da i ostali forumasi dele njihov dugogodisnji pesimizam kad je u pitanju bilo koji projekat u beogradu.

Ako neko zeli da investira 3.1 milijardu dolara u Beograd, ja se tome radujem, ko god to bio zato hajde da se strpimo i da vidimo sta ce se deseiti na kraju umesto sto donosimo zakljucke na osnovu naseg vecitog domaceg negativizma i pesimizma.
 
О томе се не би ни дискутовало да памфлет садржи било шта о било каквом шинском превозу кроз СА.
 
Nevezano za SA, čuo sam jednom prilikom da je potrebno 25 kvadratnihmetara po parking mestu. U tu površinu ulaze i površine prilaznih puteva. Neki investitori grade i sa 18 kvadratnihmetara po parking mestu, ali takva mesta su po pravilu skučena i teška za izlaženje vozača i putnika iz automobila to je slučaj kod stambenih zgrada oko Arene dok u starijim delovima Novog Beograda iz '70 i '80 god. komfornost na parkingu je veća. Primer NBG uzimam jer se stari deo grada ne može upoređivati, zbog starosti urbanizma.
 
Пантограф":3qrlfmik je napisao(la):
Јовин је овде итекако у праву, мада га је мало претерао за величину паркинг простора. Моји родитељи су власници паркинг места у стамбеној згради поврине 8 квадратних метара (деда је упаркиравао и мерцедеса репоњу). По тој рачуници: 40.000 паркинг места = 320.000 квадратних метара, или нешто више, али свакако не милион квадрата.

Pantografe izostavljas prilaze. Svaka lamela mora imati pristupnu saobracajnicu koja zauzima isto toliko prostora + dodatne pristupe sa strane. Od ukupne povrsine parkinga vise zauzme neiskoriscen prostor nego parkirana vozila.

490856433_c5ca0462d3.jpg


^^^Primera radi, za 300 automobila sa centralnog dela prilozene slike potrebno ti je ne 2400m^2 vec vise od duplo vise.

Koliki je stepen motorizacije? Ako su neki bankari u oblakoderima provereno ce da se vozikaju luksuznim automobilima bez obzira na congestion charge. Mislim da je 224 automobila na 1000 stanovnika bio 2005. Dakle od 200.000 predvidjenih zaposlenih + 100.000 posetilaca (ukupno 300.000) dobijamo cifru od 224x300=67.200 parking mesta. 67.200x8=537.600m^2 samo za lamele. Ako se vodimo logikom prikazane slike potrebna nam je povrsina 537.600x2.2=1.182.720m^2. Znaci od 2 miliona izgradjenih kvadrata za ljude mi moramo da izgradimo 1.2 miliona za automobile ne racunajuci ulice. I to pod uslovom da je povrsina parking mesta 8m^2 a ne vise, recimo 10.
 
A zašto bi parking bio problem? U tvom je interesu da ga napraviš kada napraviš šoping mol. Ili neki drugi biznis prostor. Isto tako znači i za stambeni prostor. To ima svoju cenu, a mnogi ti neće ni doći ako nema parkinga. Drugo, ne verujem da je to jedan ogroman parking već svaka zgrada ima neki svoj deo tu negde kod sebe. Ako ne izgrade sve neće ni graditi toliki parking. Videćemo šta će biti, džabe se lomimo kad nemamo činjenice.
 
Jel' moguće da na forumu nema simpatizera SNS pa da preko stranačkih veza postave nesto konkretnije, planove, skice, animacije... bilo šta? Ili neka dojave Vučiću da se zanimamo za projekat, eto mu besplatne reklame.
 
da bi to postavili to bi moralo da postoji.


pošto ne postoje konkretniji planovi, skice, animacije ili bilo šta na tu temu, sve i da hoće ništa ne mogu okačiti.

druga stvar svaka priča ima svoju publiku. očigledno je ova priča za neki soj ljudi kojima se lako prodaju velike laži, tako da mi ovde otpadamo kao ciljna grupa.


ja čekam još reklamu na cnn-u, i hapšenje dačića u izbornoj tišini. to će biti vrhunac izborne kampanje.
 
Gorstak89":cqu2znnw je napisao(la):
A zašto bi parking bio problem? U tvom je interesu da ga napraviš kada napraviš šoping mol. Ili neki drugi biznis prostor. Isto tako znači i za stambeni prostor. To ima svoju cenu, a mnogi ti neće ni doći ako nema parkinga. Drugo, ne verujem da je to jedan ogroman parking već svaka zgrada ima neki svoj deo tu negde kod sebe. Ako ne izgrade sve neće ni graditi toliki parking. Videćemo šta će biti, džabe se lomimo kad nemamo činjenice.

Gorstak, nije problem graditi infrastrukturu ali moras imati u vidu za koga je gradis i da li je ona opravdana u odnosu na neku drugu, cak i visestruko skuplju. Ako su parkinzi, garaze, ulice i raskrsnice na stubovima jeftiniji od metroa to ne znaci da metro ne mora biti izgradjen vec naprotiv, isti propagiraju veci stepen motorizacije cime prouzrokuju jos vecu guzvu smanjujuci srednju brzinu javnog prevoza koji koristi vecina.

Ukoliko jeftin projekat (parkinzi, garaze, putevi) izgradjen za manjinu stvara probleme koji mogu da stvore potrebu za visestruko vecim ulaganjima onda takav projekat nije preporucljivo graditi. Ukoliko visestruko skuplji projekat u startu resava vise problema nego sto stvara (metro) i to za vecinu onda je kao takav opravdan.

Putevi samo odlazu guzvu a metro je smanjuje na duze vreme povecavajuci srednju brzinu javnog prevoza koji, rekli smo koristi vecina.

Stepen motorizacije kod nas je 2005. bio 224 automobila na 1000 stanovnika. To je 1/5 stanovnika.

Da li 1/5 stanovnika zasluzuje da za 92% vremena (2h dnevno u proseku voze, 22h miruju) staticne objekte mase 2T (koji su gle ironije, napravljeni da se krecu) dobija "magacin" (parkinge, garaze) 50% povrsine ukupne povrsine predvidjenih kvadrata za ljude a da pritom taj magacin ulazi u troskove realizacije projekta i to po zakonu? Zakon prpopagira magacinizaciju grada. Kada se tome dodaju fabricke hale, pardon soping molovi jasno je kao dan u kom smeru se ide Americko-Evropsko kopile koje predstavlja spajanje nespojivog.

Da li oni imaju pravo da smanjuju prosecnu brzinu sistema koji koristi vecina (ostale 4/5) sa 32km/h (metro) na 12km/h (autobus) i 7km/h (tramvaj koji treba da bude brzi ali necu u to da ulazim)? Ako je prosek od 24km/h za fider+metro voznju ko su oni da nam smanjuju brzinu za duplo sa 24 na 12km/h kad smo mi vecina?

Zar nije pravicno da kapacitet metroa, prosecna brzina i broj stanica, obim godisnjih ulaganja udju u taj isti zakon kada 4/5 stanovnistva koristi javni preevoz koji trpi zbog one "zakonski zasticene" presvete jedne petine? Da li to znaci da taj zakon propagira ideologiju koja ide na stetu vecine neobjedinjenjem metroa za vecinu? Jednostavno ako oni dobijaju vise nego sto zasluzuju (manjina=velika ulaganja po korisniku=luksuz) zasto mi koji smo vecina ne dobijemo nesto sto je potreba (metro, povecanje srednje brzine prevoza koju manjina bezobzirno smanjuje) a ne luksuz???

Ako drumsku infrastrukturu gradimo za 1/5 stanovnistva (ne zaboravite da javni prevoz ne koristi sve ulice, a i koje koristi to radi daleko efikasnije od automobila zbog kojih je najveca povrsina izgradjena/najvise novca ulozeno) zasto onda ne mozemo za preostale 4/5 da izgradimo 4 puta skuplju infrastrukturu (metro)? Sofija je luda a Beograd prepametan. Zbog toga je metro vredan podizanja velikih kredita. Nije mi jasno zasto nasi politicari ne smeju da podignu kredit? Pa ukoliko je prva faza dovoljno malog obima moze biti izgradjena za jedan mandat. Neka nastavljaju drugi ako on izgubi.
 
@Express

Да, тако је, заборавио сам приступне саобраћајнице - и оне повећавају квадратуру потребну за паркирање. Мада, мислим да се ни до сада нису градили објекти који гарантују да сваки запослени у њима може да се паркира? Рецимо, у "Ерпорт ситију" то није случај.
 
Ali ako sada promene propis, smanje broj mesta, a mi metro sve jedno nećemo videti skoro, šta smo dobili? Niko neće da pešači do tamo! Niti će neko da plaća taksi kad ide u šta go tamo bilo... samo jedna linija metroa košta 800 000 000 ili koliko već, da bi izbacio saobraćaj ti moraš da imaš mrežu od više linija. Ja se ne protivim toj ideji ni malo. Ali realno, kad očekujete da se završe druga i treća linija metroa? Građani su u minusu, država je u minusu, privreda manjka opasno, 700k nezaposlenih (ja verujem više). A ta parking mesta posle mogu i da se preprave, ako su napolju mogu i u parkove da se prerade.

A što se tiče isplativosti, ti investitori ako već hoće da grade valjda vide isplativost. Ako je ne vide neće doći (realan i moguć scenario).

EDIT: da ne pričamo da se ne bi reklo da se propis specijalno menja zbog njih.
 
При томе на непуна три становника постоји регистровано возило. У Београду је регистровано 560 000 возила. Тако да експрес и теби требају нови прорачуни.

А рецимо Ушће има 130 000 квадрата и 1300 паркинг места. Који када се помноже са тих величанствених 25м2 имају 32500 м2.
Хотел у Рајићевој на 57 000м2 треба да има 500 паркинг места. Пута 25 је 12500м2. При томе не верујем да постоји паркинг у Београду са стандардом од 25м2 по паркинг месту.
Белвил на 430 000м2 има 47500м2 паркинга ако је по 25 м2 што не верујем да јесте, 1300 у подземним гаражама и гаражним местима и 600 паркинг места на отвореном.
Да не кажем да када би постојала стварна инвестиција од толико милијарди, на 8 м2 би се паркирало више аутомобила паркинг лифтовима. Такви системи постоје одавно. Али нема везе...

Волео бих пример да је изграђен м2 паркинга на свака 2м2 главних објеката?
 
Zamislite sledeću scenu: ona i on, ili njih dve-tri, sređene, "napucane", u miniću, na potpeticama od 8 cm, odlučile da idu u taj arapski novootvoreni ogromni prodajni centar (šoping mol) da vide i budu viđene i ko zna šta još.... Šta mislite kojim prevoznim sredstvom će ići? Metroom, tramvajem, autobusom? Da se guraju, da im stanu na cipelu, poderu čarapu, Autom, naravno! I ne samo one, gdje su porodice sa mlađom djecom (jer će tamo biti puno dječijih sadržaja) sa kolicima... u javni prevoz? Teško! A i većina drugih, slobodan sam reći 80%, doći će da vidi i bude viđen a za takve znamo da se ne voze javnim gradskim prevozom. Prema tome, ako će tamo biti sadržaji za koje mislim da će biti, za sav ostali beli svet samo trgovine i prodavnice a za naše mjesto pokazivanja, zaboravite na dolaske javnim gradskim prevozom? A ako "uvale" još i neki DIS (najveći na Balkanu) taj ne funkcioniše bez automobila!
Šoping molove na Ledine a parkove i uživanje u prirodi u Savski amfiteatar!
 
Gorstak89":w511i0x6 je napisao(la):
Ali ako sada promene propis, smanje broj mesta, a mi metro sve jedno nećemo videti skoro, šta smo dobili? Niko neće da pešači do tamo!.................

Ignorises ceo tekst, a posebno boldirano.

Борчанац":w511i0x6 je napisao(la):
При томе на непуна три становника постоји регистровано возило. У Београду је регистровано 560 000 возила. Тако да експрес и теби требају нови прорачуни.

А рецимо Ушће има 130 000 квадрата и 1300 паркинг места. Који када се помноже са тих величанствених 25м2 имају 32500 м2.
Хотел у Рајићевој на 57 000м2 треба да има 500 паркинг места. Пута 25 је 12500м2. При томе не верујем да постоји паркинг у Београду са стандардом од 25м2 по паркинг месту.
Белвил на 430 000м2 има 47500м2 паркинга ако је по 25 м2 што не верујем да јесте, 1300 у подземним гаражама и гаражним местима и 600 паркинг места на отвореном.
Да не кажем да када би постојала стварна инвестиција од толико милијарди, на 8 м2 би се паркирало више аутомобила паркинг лифтовима. Такви системи постоје одавно. Али нема везе...

Волео бих пример да је изграђен м2 паркинга на свака 2м2 главних објеката?

5280/300=17.6m^2 po parking mestu za 8 kvadrata pantografovih parametara. Dakle u realnosti po propisanim parametrima broj je daleko veci, ocito jer Belivil ima 30m^2. Tako da Borcanac opusteno, bez frke.

Niko ne spori da drumski vid prevoza urnise prostor.
 
Minimalno parking mesto ima 12,5m2!To vam je 2,5m*5M.
Te price kako je neciji deda gurao mecku reponju na 8m2 nemaju blage veze.
Onaj ko smatra ovaj reklamno predizborni projekat dobrim,neka se zamisli na sta bi licio krug dvojke kada bi svi koji bi tu radili ili ziveli krenuli svojim kolima u ili iz SA!
 
majk":33tvk95c je napisao(la):
Minimalno parking mesto ima 12,5m2!To vam je 2,5m*5M.
Te price kako je neciji deda gurao mecku reponju na 8m2 nemaju blage veze.
Onaj ko smatra ovaj reklamno predizborni projekat dobrim,neka se zamisli na sta bi licio krug dvojke kada bi svi koji bi tu radili ili ziveli krenuli svojim kolima u ili iz SA!

Zato i rekoh pantografu da mora biti vise po propisima. Borcanac odmah digao buku.

Realno stanje stvari je da je stvarnost daleko gora od datog primera sa hipotetickim ciframa.
 
5280/300? Белвил има 30м2? Извини, стварно не могу да похватам какве су ово цифре и на шта се односе?
Такође не разумем ни болдовани део одговора мени.
Буку сам дигао зато што основни подаци не стоје, тако да цела теорија пада у воду. Пре тога иде прича о 1 000 000 м2 на 2 милиона простора. Ја сам при томе рачунао све што је наведено као паркинг место на примерима у Београду, рачунајући фантастичних 25м2 по месту. При томе игноришем чињеницу да постоје паркинг системи са радикалним уштедама простора, где може да се паркира у аутоматским системима више возила на простору једног паркинг места.

Не знам ни зашто у опште о томе причамо, али хајде... нек си ти мени рекао опуштено, без фрке, дижем буку.
Такође, то што друмски саобраћај урнише простор, је прецењена процена метро лобиста. Па нема нас милијарду да нема места за нас 8)
 
Vrh