Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

ja ponovo kazem, ne verujem da ce to da se izgradi. Maksimalno 2-3manje zgrade za zamazivanje ociju
 
Jedino što će se završiti završetkom izbora je propaganda. Niko neće prestati sa pokušajima da zaradi. Još uvek nisam čuo odgovor na jednostavno pitanje zašto bi gradnja u strogom centru grada, na obali Save, bila nerentabilna ako za to treba premestiti samo jednu šljunkaru, par baraka i napraviti izvestan problem železnici?

Oni ionako 100% zavise od države jer su svetlosnim godinama daleko od rentabilnosti, pa će reći šta god treba da kažu. A već su rekli da mogu poslovati sa redukcijom broja koloseka. Naravno, BEZ SEOBE. Što je verovatno i istina uzevši u obzir trenutni obim njihovog posla. Ako se bilo gde napravi koridor za pristup, gradnji poslovnih kula na čitavoj desnoj obali Save ništa ne stoji na putu, i ništa se drugo za sad ne mora pomerati.

Zaboravite najzad na izbore, na Vučića, na most u Vinči, na Prokop, na čitav Savski amfiteatar sa svim njegovim repovima, sve je to nebitno ili u dalekoj budućnosti, samo dimna zavesa koja smeta i odvlači pažnju od jedinog što je relativno sigurno i što neposredno predstoji. Jedino o čemu sada treba misliti je radikalan zaokret u urbanizmu Beograda: Formalno privatizovanje čitavih delova obale koje pripadaju zgradama koje se tu nalaze, pretvaranje Savske obale u poslovnu četvrt, dakle konverzija funkcije obale od javne površine dovoljnog kapaciteta za sve građane namenjene ekologiji, porodičnoj rekreaciji i sitnim uslugama, u sredstvo za masovno izvlačenje profita velikih privatnih korporacija. Ko je i kada razgovarao o ovako monumentalnom zaokretu, ko je rekao građanima koji će procenat njih ubuduće imati bilo šta da traži na takvom mestu, gde su stručne analize nadležnih, i šta kažu svi ostali kojima je ovo struka? I gde je javna rasprava nečega što će u tolikoj meri i toliko dugo pogađati sve?

I ostali deo Savskog amfiteatra će doći na red, ali to je uzevši u obzir ogromnu količinu novca, prioritete i nepostojeću potražnju za tolikim prostorom još isuviše nesigurno, udaljeno i hipotetičko pitanje. Pri tome i izbore i sve Srpske političare smatram irelevantnim faktorom jer tržište za ovako ogromne sume novca ne zavisi od njih. Međutim ograničeni obim gradnje na samoj obali je komercijalan i isplativ poduhvat već danas, i zato baš tu treba da bude pravi fokus.
 
Ne mora nista da se izgradi, ako se napravi zajednicko "preduzece", ova lokacija je unistena. Iz razloga pomenutih ranije.
Takodje ako se provuce ova fazna IA, takodje nema nista od kvalitetnog plana, i cela lokacija ce biti razbijena, kao i koncept razvoja, a svi troskovi i dalje pripadaju Srbiji.
Fazna izgradnja je neminovnost ovakvog placa, jer niko normalan ni u svetu ni ovde ne pusta na trziste 10 000 jednica odjednom, cak i kada moze, cak i ako je izgradnja visestruko jeftinija. Za onog ko hoce da iskoristi lokaciju do maksimuma, najvaznije je da OBEZBEDI LOKACIJU sa velikim gustinama, i da je koristi deceniju+. To ovaj "ugovor" arapima omogucava. Srbija nema nista od toga jer su troskovi izmestanja infrastrukture veliki.

Ako vec hocemo da gradimo u SA posto poto danas, kada je za to najgori trenutak. Zasto ne raspisemo samodoprinos od 100me za gradjane Bg, za rok od 2 godine. Beograd ima 600 000 zaposlenih i 300 000 penzionera, iznos mesecnog izdvajanja bi bio 400-600 din. BEOGRADJANI BI POSTALI AKCIONARI u odredjenom procentu. Na kraju procesa uredjenja Beogradjani a ne Arapi bi bili u mogucnosti da dele profit i uticu na projekat.

Ako postoji interesovanje, zasto ne bi SVI GRADJANI SRBIJE postali akcionari uredjenja ovog dela obale.

Drzava bi mogla da emituje iz primarne emisije 200 -300me za zavrsetak obilaznice i nosta kod Vince, uz obavezno ucesce 100% domacih komponenata i radova. Time se ne stvara pritisak na inflaciju, jer postoji stvarna dodata vrednost u zemlji (pogledati predloge Nebojse Katica o autonomnim nacinima razvoja), i obezedjuje da zaista dobijemo DOMACA radna mesta umesto da sistemom podizvodjaca i konsaltinga sva dodata vrednost ode u inostranstvo.
Na kraju, kada se neka faza rasproda, arapi nece reinvestirati u Sr. vec ce pare izneti. Gde je tu nas interes.
 
@Dosen

Ako uspes da sakupis 3.1 milijardu dolara sa samodoprinosom od 7 miliona stanovnika ja ti skidam kapu...
 
zasto? to je 442dolara po stanovniku? sad i odmah,? ne naravno, ali fazno i uz profit koji se ocekuje?
pa naravno da moze da se sakupi. konkretno, ako vide arapi ili bilo koli inostrani ulagaci interes da ce se taj novac oploditi, zaista, zasto se ne ponude obveznice za to? Stednja u poslovnim bankama je svakako nesigurnija nego ulaganje u drzavne obveznice, zar ne?
 
Prvo ja sam naveo 7 miliona stanovnika ali treba uzeti u obzir broj radno sposobnih, znaci negde mozda 3 miliona ljudi maksimalno, a ne znam kako si dosao do cifre od 442 dolara po stanovniku?
 
Заборавимо Арапе и све речено, ево, нема их. Ми са СА требамо нешто опет да покренемо, не може остати стовариште заувек. Чак ми је и идеја самодоприноса занимљива, само, оваквом методом би скупљали 30-40 милиона годишње. За колико деценија би били први обрти.
Ми пара немамо, једноставно смо немоћни да бринемо о себи а не нешто друго. Зато страни инвеститори и јесу главна тема свих прича, јер других објективно нема. Мени није чудно да за СА постоји интерес, просто нема боље исплативог простора и ту је Зума у праву. Неће се одустати од овога, макар неки Камендин сместили и продали га за по 200-300 евра скупље и ту је опасност за будући изглед, потенцијалног градског центра највећа. Неко ће искористити лак обрт већ, некада.
 
Zaboravite na moja 442 dolara. Ne dam. Ne dam ni za samodoprinos, ni za druge lopovluke. Ko hoće da se qrči neka to radi od svojih a ne mojih para.
 
Pohvaljujem poslednje postove i slazem se sa Zumom i Borcancem ! Licno verujem gde ima dima ima i vatre i mislim da ovaj put nije samo obicna predizborna propaganda. Pa valjda smo i mi zasluzili kao grad da se konacno mrdnemo sa mrtve tacke i da se kod nas izgradi nesto lepo.
 
zato kazem da cemo tesko skupiti te pare kad 90% ljudi nece ni hteti da da.
 
Али обвезнице, акције, што неко помену...ту може тих 10% да направи разлику. А ствар постаје поштенија јер се неће све доделити једном инвеститору, декретом.
 
@spacio

To srpsko frljanje s parama...

Nisam bas siguran da je u pitanju 3.1bne. Ako grade 1.5 mil m2 racunica kaze da je to bar duplo nize.
Drugo posto se sve radi fazno, pocetne sume su mnogo manje.
Za izmestanje infrastrukture, koliko znam ne placaju nista. Vec samo fazno za uredjenje gradjevinskog zemljista, sto je recimo 150e/m2. Sto placaju svi investitori prilikom gradnje. Koliko sam shvatio nema ni konverzije.
Cak i ako bi dali kojih 200-300 me avansno za uredjenje, otkup itd, pa to mozemo i mi da skupimo u Srbiji (Beograd, Srbija, dijaspora...), samo nam Vucic ne daje mogucnost . I da imamo punu kontrolu nad zemljistem i profitom.
To sto se njima nudi moze da uradi bilo koji jaci gradjevinski igrac u Sr. Pod uslovom da mu drzava da ono sto hoce da da Arapima. To znaci da preuzme sve troskove izmestanja infrastrukture.

Ima tu jos nesto interesantno. Ako uradim diletantsku racunicu 90ha gde su 50% gradjevinske parcele sa indeskom zauzeca 0.5 uz najavljenih minimum 1.5 mil kvadrata neto (1.9 bruto) dobijamo indeks izgradjenosto oko 4.2 i spratnost preko 8. Sa tim parametrima sve zgrade trebaju biti osmospratnice ili 7-spratnice sa jednim nivoom ispod zemlje. Da li to treba Beogradu.

Mi njima nudimo na da prave kineski novi grad u sred Beograda, mi platimo sve troskove, a oni fazno izgrade (po naduvanim cenama), prodaju i odnesu mnogo vise od 2/3 para. I to da kroz zajednicku "firmu" postanu ODMAH vlasnici zemljista. Koju imovinu cuvena firma EaglesHills prilaze u preduzece. Koji su procenti i ko upravlja.
 
dosen":2wwm0848 je napisao(la):
...... osmospratnice ili 7-spratnice sa jednim nivoom ispod zemlje......

Ovo me podseti na poznati srpski recept. Četiri sprata i podrum plus mezanin, međusprat, visoko prizemlje, potkrovlje i mansarda. Sve to bez lifta pošto su zgrade sa samo 4 sprata. Mislim da ćemo uspešno instalirati srpski virus i arapima :twisted:
 
Renderi su bre iz kazakstana ili tako negdje samo isjeceni i nakalemljeni na plac bez udubljiva nja u materijua dajte malo kopjte po netu ,isto kao za luku beograd koja je bila nparavljena za gdjanjsk u poljskoj
 
Није баш тако.Лука Београд је "наш аутохтон" мастер план с тим што је Либескинд искористио ту кулу која није прошла у Пољској.
 
Politika, rubrika Među nama:

tabeva5e.jpg


Sent from my C2 using Tapatalk now Free
 
nedelja 23.02.2014. | 10:42
Železnice čiste teren za BG na vodi
Izvor: Tanjug
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=815559

Beograd -- Železnice Srbije najavljuju da će do 12. marta početi da uklanjaju koloseke i drugu železničku imovinu iz Savskog amfiteatra, gde će se graditi Beograd na vodi.
533060965309c37f56091644.png


Prva faza skidanja koloseka košta 2,55 miliona evra, rekao je direktor srpskih železnica Dragoljub Simonović Tanjugu, navodeći da ukupno treba skinuti oko 50 kilometara pruge i da će u prvoj fazi biti uklonjeno 30 odsto železničkih kapaciteta.

"Rok je tri do šest meseci da se to skine i Železnice Srbije će taj posao uraditi brzo i efkikasno... Mislim da će vlada i grad biti pozitivno iznenađeni kako ćemo to brzo obaviti. Ubeđen sam da ćemo skratiti rokove koje smo sami sebi zacrtali", istakao je Simonović.

Železnice Srbije će do kraja iduće nedelje imati kompletan operativan plan za skidanje koloseka i druge imovine na atraktivnoj lokaciji Savskog amfitatra, koji se prostire na oko 80 hektara.

Simonović je rekao da Saobraćajni institut CIP radi dokumentaciju za iseljavanje i već 1. marta bi trebalo sve da bude spremno.

Prema rečima Simonovića, tu lokaciju treba dobro obezbediti kako bi se sprečile eventualne krađe ili nelegalno naseljavanje ljudi i taj posao će raditi firma "Ful protekt".

"Napravili smo dinamiku gde razvrstavamo i šaljemo materijal, kojom brzinom i operativom. U taj posao će biti uključen ŽIT koji ima velike kranove i dizalice", dodao je on.

Generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović je rekao Tanjugu da će CIP na vreme završiti projektnu dokumentaciju za uklanjanje koloseka iz Savskog amfiteatra.

Ignjatović je istakao da Srbija u poslednjih 40 godina nije imala vredniji projekat od Beograda na vodi, kao i da CIP treba da završi više vezanih projekata, kao što je idejni i glavni projekat za buduću glavnu železničku stanicu Beograd centar u Prokopu, koji će biti gotovi za najduže godinu i po dana.

Reč je o projektima za zgradu železlničke stanice Beograd centar, pristupne saobraćajnice i prateću infrastrukturu, s obzirom da će se tu nalaziti i pošta, banka, policijska i zdravstvena stanica i komercijalni sadržaji, objasnio je Ignjatović.

To sve, prema njegovim rečima, može da se izgradi u naredne dve do tri godine nakon završetka projekata.

Komisija Ministarstva saobraćaja godinu dana je radila projektni zadatak za stanicu Beograd centar, a u komisiju su bile uključene sve državne relevante službe i organi: predstavnici ministarstava, Grada Beograda, Urbanističkog zavoda, Direkcije za građevinsko zemljište, Železnice Srbije, Beočvora i CIP-a.

Članovi komisije bili su i prof. Brana Mitrović, koji je bio i njen predsednik, prof. Aleksandar Cvetanović i prof. Dragan Božović, a projektni zadatak su potpisali ministar saobraćaja i generalni direktor Železnica Srbije 2012. godine.

Što se tiče kuvajtskog kredita od 26 miliona evra, Iganjtović je podsetio da je u toku tender za izgradnju koloseka, perona i kontaktne mreže u Prokopu, gde treba da bude izgrađeno osam koloseka i pet perona.

Rok za podnošenje ponuda za prvu fazu radova na rekonstrukciji saobraćajnih kapaciteta u železničkoj stanici Beograd centar u Prokopu produžen je do 28. februara, zbog veoma velikog broja zainteresovanih kompanija, kažu u Železnicama Srbije.

Ignjatović je istakao da je neophodno izmestiti putnički saobraćaj sa prostora sadašnje glavne železničke stanice, kao i da se izmesti železnički teretni saobraćaj iz Savskog amfiteatra.

Iz sadašnje glavne stanice treba izmestiti i sva postrojenja za održavanje vagona, zbog čega je neophodno izgraditi tehničko-putničku stanicu Zemun, za koju treba da se urade projekti za godinu dana. Gradnja bi trajala, takođe, godinu dana, kazao je Ignjatović.

On je naglasio da je veoma važno da se teretni vozovi sa opasnim materijama izmeste iz centra grada. CIP je još pre više godina uradio generalni i idejni projekat za teretnu železničku prugu koja zaobilazi Beograd i ide preko Vinče ka Pančevu.

Na pruzi je glavni objekat drumsko-železnički most preko Dunava kod Vinče, koji je namenjen i za autoputsku obilaznicu.

CIP bi kasnije trebalo da uradi i projekte za izgradnju tehničko-putničke stanice u Kijevu, rekao je Iganjatović dodajući da ona još nije neophoda pošto bi u prvoj fazi potrebe mogla da zadovolji i TPS Zemun.

Takođe, u narednom periodu CIP bi trebalo da radi i idejni i glavni projekat za robno-transportni centar u Makišu za kontejnerski prevoz robe, što bi moglo da se završi za godinu i po dana, naveo je on.

To su svi projekti neophodni za potpunu realizaciju Beograda na vodi, koji se tiču železničkog saobraćaja.

Neki od tih projekata mogu da budu gotovi za mesec dana, a neki najduže za godinu i po, dodao je čelnik CIP-a.

Kako su ranije najavili Vlada Srbije i grad Beograd, do kraja godine počeće izgradnja prve četiri zgrade u sastavu projekta Beograd na vodi, među kojima su poznati toranj, najveći tržni centar na Balkanu, a koje će biti preostale dve zgrade biće poznato u prvim nedeljama marta, kada treba da bude završen glavni master plan.

Partneri iz Ujedinjenih Arapskih Emirata su spremni u taj projekat da ulože tri milijarde dolara
 
Nisam čitao ovih 70 strana diskusije, pa upadam kao marsovac, ali smatram da ovaj projekat ne sme da se sprovede. To će biti smrt Beograda.
 
Pa mogao si da pročitaš poslednjih par strana i da shvatiš da je sve predizbotna propaganda

Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока
 
Већ је касно за неку корективну акцију. А и нема те снаге која ће дићи прашину за било шта. Епилог може бити изградња прве фазе и принудне зелене површине са обе стране.
Дакле направиће шта хоће, ако хоће. Ако неће, опет ником ништа. Како год, јавност ће бити само посматрач...нема капацитет за више од тога.
 
Nesta ce da bude! Pitanje je samo sta, koliko i u kom vremenskom periodu. Od skora redovno citam sve teme ovog foruma i zapazio sam veliki broj najavljivanih projekata svakojake vrste ali iz vremena 2006-10 tj. pre tzv.svjetske ekonomske krize. Zapadnjaci poslovicno oprezni u investiranju, cekaju trenutak i to sto ulazu je minimalno. A Arapi? Lukavi i prepredeni i na duge staze i tako i ulazu. Obecali tri milijarde ali do kada? Ulazu na sigurno, ne placaju zemljiste,kopaju za sto vece povlastice i benefite i za pocetak grade minimalno, tek toliko da zagolicaju mastu i puste korjenje, jer ce ih kasnije biti teze "izbaciti iz igre". Mi ovakvi kakvi jesmo i ono sto bi mogli sami ne umijemo, cekamo da to neko drugi ukjesto nas, LIJENI i neodgovorni i na sve to podmitljivi i zavidni. Svi drugi vise vode racuna o sebi i svom gradi i drzavi a mi sve nesto cekamo, neko ce drugi, sve cemo mi to skupo platiti. I nekacemo. Ko nam je kriv!?
 
Pa mi po obicaju hocemo i jare i pare, i jos uspemo da se posvadjamo medjusobno kad dodje do realizacije neceg.
 
Imaju celu levu obalu Save, od Brankovog mosta do Bloka 45, pa i dalje odatle; imaju 25 km desne obale Save, od Ade Ciganlije do Obrenovca, i njima je baš zapelo da unište centar grada, i da tu postave proklete tržne centre i ostale kapitalističke tvorevine.
Ko njima daje za pravo da izmeštaju železničku stanicu, i da njenu zgradu pretvaraju u istorijski muzej? Nije ona nikakav muzej, već nešto što treba da bude ponos Beograda.

Lovu donosi izgradnja odvratnih zgradurina sa poslovnim prostorom koji se izdaje za velike pare, i Beograđani ćute i trpe.
Mnogi ni ne znaju šta je projekat "Beograd na vodi", kad to čiju, zamišljaju bele lađe koje će ih vozati po Beogradu, ili zamišljaju Veneciju.
 
Dao bih plus Jovinu, ali nije član foruma :)
 
Vrh