Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393695#p393695:2jcdq02u je napisao(la):
Karlo del Ponte » 23 Jun 2016 05:59 pm[/url]":2jcdq02u]
Шинофобија и ауспухофилија поново харају...
Hm, a kakve sad ovo ima veze sa temom moje poruke? Dakle sa činjenicom da Stf tvrdi da je jedini način da od ovog prostora bude više koristi od štete taj da oslobođeno zemljište učinimo neupotrebljivim za bilo šta drugo sem za neku vrstu Beogradskog Menhetna koji izrasta direktno iz reke (pošto je sve drugo tobože "neisplativo")? Dakle, ako misliš da šine baš treba da ostanu tačno tu gde jesu, i u obimu u kome sada postoje, ti onda za jednu od sasvim usputnih ilustracija koristi od rasčišćavanja SA izaberi bilo šta drugo što ti misliš da JESTE korisno. Meni je to, za spomenutu temu, sasvim svejedno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393688#p393688:3mgfaigm je napisao(la):
neshaoct » 23 Jun 2016 05:38 pm[/url]":3mgfaigm]
BnV d.o.o. neće platiti naknade, ali će zato snositi trošak kompletne infrastrukture neophodne za kvadrate koje će izgraditi i prodavati, ali i trošak izgradnje ulica, bulevara, parkova, kao i 62.000 kvadrata objekata javne namene... Inače, ta ''kombinacija'' gde ne plaćaju, ali zato imaju obavezu da sami naprave svojim parama sve (ne samo kvadrate koje će prodavati, nego i izgrade objekte javne namene, srede infrastrukturu i površine javne namene) u SA, a koju si pripisao ''mojoj režiji'':

to kako cete vi vasim parama da za 30 godina napravite ulice, bulevare i parkove mozes na partijskom sastanku, da malo razgalis polaznike obuke za korsicenje pokretnih stepenica u buducem trznom centru. ako vec nije poceo, hitno da se organizuje, izlomicete se bez toga na svecanom otvaranju

a nama ovde, ili konkretno meni, bi vise znacila analiza dosadasnjih prihoda i rashoda. pusti ti 30 godina, ko ziv ko mrtav, ostavimo sledecoj generaciji da podvuce zavrsni racun, ajde da vidimo gde smo sada, evo posle prve godine ugovora. vredno se radilo, projektovalo, rusilo i gradilo. nije mala stvar rascistiti sve to, nasuti, pa betoniranje, pa deking, pa mermer, pa avioncici za decu, pa zardinjerice, omanja sumica ceka da se posadi.. pa nije onaj dzaba rekao da je ovo najlepse i najbolje setaliste u evropi. e sad, koliko to sve kosta? ko je, kako i zasto birao izvodjace? kazi mi ko je i na osnovu kojih kriterijuma odredio korisnike savanove, savanove2, restorana u geozavodu? ko je i kome i kako i kada i zasto bas njemu omogucio postavljanje kamiona sa hranom? ko je izabrao i na osnovu kojih kriterijuma umetnike koji su oslikali stub mosta? a bogami, sigurno je vec pocela i da kaplje neka lovica na prihodnoj strani, koliki su prihodi (naplacena renta) ostvareni od savanove u predhodnih sada vec vise od godinu dana, koliko ce prihodi porasti otvaranjem druge savanove? koliko tacno stanova je prodato i po kojoj ceni? zeleo bih da otvorim savanovu3, sta je potrebno, kome da se javim, gde da apliciram?

neso iz oktobra?
 
@razgradjevinar
Ako skupis 300 000 evra, verujem da ces naci neki dogovor sa njima da otvoris Savanovu 3
 
@neshaoct

Prvo nije vazan samo ulaz novca u ZP nego i izlaz. Sta su oni do sada platili i koliko.

Da bi Zajednicko preduzece napravilo infrastrukturu za svoje nove dve kule, ne moze da ulozi samo 30-ak miliona u infrastrukutru. Neko je platio prethodno "ciscenje" i eksproprijaciju za ceo teren. Mnogo veci radovi moraju da se urade da dve kule imaju legalnu (po projektu) struju, vodu, kanalizaciju, putnu mrezu itd. Takodje neko mora da izmesti autobusku stanicu, istovremeno treba da se resi zeleznica, prolaz, most, pretovar. Setaliste, obaloutvrda itd.
I onda treba da grade sa 10 me. Toliko ce kostaju samo projekat i konsultanti.

Da li neko veruje da 10% ovih stavki moze da se pokrije sa recimo 30 me. Postoji samo nekoliko legalnih izvora para koji moze da pokrije ovo. Kredit, drzava, grad, janvna preduzeca. Kada bi se obznanile izlazne fakture i fakture izvedenih radova, brojke bi verovatno pokazale nesto sto do sada ne znamo.
Ja nisam cuo da je drzava ili ZP do sada uzimala dodatni kredit po pitanju BnV. Mozda vi znate bolje.
 
Iako je lepo videti kako se ljudi zabavljaju računajući, treba ipak imati na umu koliko su te kalkulacije tobožnjih zarada i tobožnjih troškova ograničene i po dometu i po smislu. Ja tek treba da vidim da neko bar KAŽE koliko tu ima drugih novčanih i nenovčanih vrednosti koje bi takođe trebalo uzeti u obzir u proračunu tog ukupnog bilansa BNV projekta, a kamoli da ih stvarno unese u svoj proračun. Pošto niko drugi neće, evo da ja bar probam da na jednom primeru pokažem na šta mislim, i koliko velikog značaja to može da ima. Svi brojevi koji slede su prilično proizvoljno uzeti jer mi je stvano dosta da gubim vreme tražeći bolje, ali verujem da su dovoljni da pokažu bar neki red velične sa kojim imamo posla. Ako neko ima preciznije podatke ili sam negde napravio grubu grešku u računu, slobodno ispravite.

Dakle, probaću da procenim kolika će biti šteta SAMO zbog usporenja saobraćaja. Hajde da kažemo da će idiotska ideja da se u sred Starog Grada (koji je saobraćajno ionako pred kolapsom) sagradi čitav novi grad od 100 metarskih kula, da produži prosečno putovanje kroz centralni deo grada za samo 5 minuta.

Sada nam treba koliko vozila dnevno prođe kroz centar grada, a zatim koliko će ih biti usporeno za tih 5 minuta. Na brzinu sam uspeo da skupim samo podatke o dnevnom oterećenju mostova (iz različitih godina):

Most na Adi, 40.000 vozila dnevno
Gazela 140.000 vozila dnevno
Brankov most, 90.000 vozila na dan
Stari Savski most, 30.000 vozila dnevno
Pančevački most, 100.000 vozila dnevno

Kad se uzme i dodatno veliko opterećenje po pravcu paralelnom Savi (Savska, Kneza Miloša), kao i drugi lokalni ili tranzitni saobraćaj (recimo ka i sa Dunava i 3. Beograda), da kažemo da kroz ovu oblast (centar grada) prođe oko 200.000 vozila u dnevno. Uzmimo da 50.000 vozila od tog broja neće biti pogođeno usporenjem zbog BNV-a (mali noćni saobraćaj, ili idu okolnim ulicama).

Dakle, 150.000 vozila zakasni 5 minuta po putovanju. Ako se u jednom prosečnom vozilu (zbog GSP-a koji vadi prosek) vozi prosečno dvoje ljudi, to znači da 150.000 * 2 = 300.000 ljudi zakasni 5 minuta po putovanju. Mesečno će se dakle izgubiti 300.000 * 5 * 30 = 45.000.000 čovek-minuta = 750.000 čovek-časova.

Uzmimo da prosečno ima 175 radnih časova u mesecu, i da za toliko časova Beograđani mogu prosečno zaraditi, tj mesečno mogu stvoriti nove vrednosti u iznosu od 83.095 din, pošto je upravo tolika bila prosečna bruto plata u Beogradskom regionu u Aprilu 2016.

To znači da će zbog čekanja u saobraćaju (zbog BNV-a) svakog meseca biti izgubljeno 750.000 / 175 = 4286 radnih čovek-meseci. Ako je dakle izgubljeno 4286 radnih čovek-meseci, to znači da NIJE stvorena nova vrednost u iznosu od tačno toliko mesečnih plata. 4286 izgubljenih plata iznosi 4286 * 83.095 din = 356.121.428 izgubljenih dinara SVAKOG MESECA. To je 2,895,296 Evra mesečno. Ili slovima, tri miliona Evra se gubi svakog meseca.

Kad uzmemo da će Beograd na Vodi stajati na istom mestu minimalno sledećih 100 godina, onda je to gubitak od 356.121.428 * 12 *100 = 427.345.713.600 dinara. A to je oko 430 milijardi dinara, ili 3,474,355,395 Evra. U prevodu na ljudski jezik, taj broj označava cifru od 3,5 milijarde evra gubitka. Dakle, kad se napravi pogrešno urbanističko rešenje, onda samo 5 minuta kašnjenja u centru Beograda vrede upravo toliko.

Pa vi sad računajte neke glupe poreze i glupe potencijalne zarade od par desetina miliona za trideset godina sa vlasnikom davno na groblju, a ovamo prolaze krda slonova kroz staklarsku radnju i niko ništa ne primećuje samo zato što su skoro svi u Srbiji imali dvojku iz matematike pa nemaju ni najbleđi osećaj o brojevima. A to je samo JEDAN od mnoštva štetnih posledica ovakvog rešenja za Beograd na vodi. Šta bi bilo sa "računanjem bilansa" kad bi i te druge uzeli u obzir?
 
@Zuma

Naravno da su ne-novcani gubici i indirektni gubici veci od ove milijarde-dve sto ce da iscede iz ove bede.
Najveca steta je gubitak identiteta i duha grada. Zatim segragacija, potpuna i trajna kriza saobracaja, infrastrukture, ekologije itd koja ce biti gotovo neizleciva.

Zabavljam se ovim racunanjem jer je ociglednu pljacku i laganje mnogo lakse pokazati nego - sta je to vrednost grada. To zavisi od kulture zajednice, sto znaci zajednicko prepoznavanje zajednicke vrednosti. Sta je trosak zivotnog ciklusa - u to se i ne upustam, to je pitanje za strucnjake ( ali prave).

A u pare i prevaru se svi razumeju. Jedino sto ne razumeju je da ce oni to da vracaju. Danas to vracaju kroz nerealne cene infostana, goriva i poreza na imovinu. Sutra ce kroz inflaciju ili novi lokalni porez.

Ovaj projekat nece oboriti broj solitera, dizajn kule, sirina setalista, cak ni protesti tipa patkica. Vec neodrzivost zbog duga i odlivanja po projektu plus rastucih kamata na tekuci dug Srbije. Jer ga ne finansira Arapin nego Srbija. Stoga i zbog politickog rizika. Rizika da se bukvalno desi revolucija.

Toliko teska vremena slede da politicki rizici projekta mogu biti nevidljivi samo nekome ko nije bas na ovoj planeti, neslusa ni jednog savetnika ni strucnjaka, ili jednostavno ima ego koji nadvladava sve. Ili sve tri ove stavke.
O iracionalnosti onog koji vodi ovaj projekat govori cinjenica da je pre par nedelja imao politicki zicer, penal da resi ovu situaciju kao Tito i udje u istoriju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393789#p393789:s7y87gqh je napisao(la):
dosen » 24 Јун 2016 03:30 am[/url]":s7y87gqh]@Zuma

Naravno da su ne-novcani gubici i indirektni gubici veci od ove milijarde-dve sto ce da iscede iz ove bede.
Najveca steta je gubitak identiteta i duha grada.

Oво се константно потеже а бојазан је без покрића јер се у не тако давној историји ово већ догодило у далеко већој мери и није довело до "губитка идентитета и духа Београда" већ је промена постала његов део.

Ако послератни модернизам (који заузима преко 70% површине Београда и никакве везе нема са дотадашњим Београдом ни у друштвеном, ни у архитектонском, ни у урбанистичком смислу) није упропастио идентитет Београда, неће ни ово парче, како волите да кажете - Дубајизације. Све чега се прибојавате се већ десило Београду и то у далеко већој мери па дух Београда не да није уништен, него је преживео, и асимиловао све те друштвене, архитектонске и урбанистичке промене и дао им јединствен локални београдски шмек. Па тако данас воли да се каже како је београдски модернизам најуспелији у свету. Можда ће и београдска дубајизација да буде најуспелија у свету. Историја нам говори да ће се пре то догодити, него што ће Београд да "изгуби идентитет".

Београд "београдским" чине људи који су исти и остаће исти као што су били. Мало психички упропаштени али није им први пут. У БнВ неће живети ни Марсовци, ни Арапи, ни Енглези. Живеће Београђани, исти они који и сада живе у Београду, само на другој локацији. Имају више кеша од нас и мало су предркани због тога, али они су већ међу нама, неће се самостворити из ничега и населити се из седме димензије кроз међудимензионални портал.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393788#p393788:qv3nuelv je napisao(la):
Zuma » 24 Jun 2016 03:13 am[/url]":qv3nuelv]Iako je lepo videti kako se ljudi zabavljaju računajući, treba ipak imati na umu koliko su te kalkulacije tobožnjih zarada i tobožnjih troškova ograničene i po dometu i po smislu.

Pametnom coveku ne treba ti nikakva posebna racunica i nauka da shvati da je ovo najbolji moguci nacin kako je uradjeno. Treba im zaista cestitati na ovom projektu a koliko i vidim na realizaciji koja je u toku. Uradili su sve ono sto niko drugi nije mogao ni da sanja :gobb:
 
@vradovic Ajde realno, reci koliko dobijaš para (ili čega već) za ovakve klasično botovske komentare (kratke, plitke, providne, za koje čak i ljudi sa foruma koji podržavaju SNS i BnV misle da su kontraproduktivni i da na ovakvom forumu nemaju nikakvu svrhu)
 
@ astrodule

Као што Мекбејн написа, већа је вероватноћа да је дотични ДС-ов бот него СНС-ов управо из разлога које си навео.
 
OK, bot je bot, tj. najniži oblik života na internetu (uz trola). Svejedno me zanima koliko dobija (čega god) da piše ovakve plitkoumne šablone dostojne komentara na B92 ili Blic sajtovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393817#p393817:wf9c6j4w je napisao(la):
astrodule » Fri Jun 24, 2016 11:59 am[/url]":wf9c6j4w]OK, bot je bot, tj. najniži oblik života na internetu (uz trola). Svejedno me zanima koliko dobija (čega god) da piše ovakve plitkoumne šablone dostojne komentara na B92 ili Blic sajtovima.
Dobija tapsanje po ramenu i pohvale za post od istomisljenika :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393589#p393589:3stb7cmq je napisao(la):
stf » 23 Jun 2016 10:51 am[/url]":3stb7cmq]
Хипотетички "Београдски централни парк" на подручју Амфитеатра би био најскупљи парк у историји човечанства.
Па дај усагласите се у централи. Јел СА безвредна запуштена ливада или је насјкупље земљиште у историји човечанства? :D

Или још боље, тиме што кажете да СА вреди 0 динара у околностима градње наводног београда а да би градњом парка то била најскупља површина у историји човечанства пљунули сте на пројекат вашег вође са једне и његовог милогорског финансијера са друге, горе и грђе него сви ми неподобни на овој теми заједно.

Разграђевинар, хвала ти на овим постовима. Разграђујеш ботове на најпростије елементе. Ти и још пар преосталих слободомислећих људи на форуму сте једини разлог зашто исти и даље посећујем.
 
Парк у СА је тренутно најбоље, уједно и најјефтиније решење.
 
"Pogled sa hotela Jugoslaviju, na parking i kej. Vozila su ranije parkirana na gornjoj pešačkoj stazi, a staza je bila upravo do hotela.
Sam događaj na fotografiji je motonautička trka.
Autor fotografije legendarni Ivo Eterović."
izvor:stare slike Novog Beograda
Pogledajte prilog 1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393838#p393838:3l9b9cnw je napisao(la):
Delija » 24 Jun 2016 01:00 pm[/url]":3l9b9cnw]

Разграђевинар...

hvala na podrsci, smatram to moralnom obavezom.. istina, u toj njihovoj razgradnji prednjaci njihov duhovni otac koji ih u svom ludilu sve cesce i cesce ostavlja bez i najmanje sanse da iole smisleno deluju. koprcaju se mukice koliko znaju i umeju ali im je manevarski prostor sve manji.. strpimo se jos malo, botovi ovakvi kakve ih znamo ce brzo u ilegalu a duhovni vodja i najblizi sledbenici pred lice pravde, u to vise nema nikave sumlje, tacka posle koje nema povratka je predjena u izboroj noci.

"vidimo se" sutra, tata oce patku
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393857#p393857:212whrog je napisao(la):
razgradjevinar » 24 Jun 2016 03:03 pm[/url]":212whrog]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393838#p393838:212whrog je napisao(la):
Delija » 24 Jun 2016 01:00 pm[/url]":212whrog]

Разграђевинар...

hvala na podrsci, smatram to moralnom obavezom.. istina, u toj njihovoj razgradnji prednjaci njihov duhovni otac koji ih u svom ludilu sve cesce i cesce ostavlja bez i najmanje sanse da iole smisleno deluju. koprcaju se mukice koliko znaju i umeju ali im je manevarski prostor sve manji.. strpimo se jos malo, botovi ovakvi kakve ih znamo ce brzo u ilegalu a duhovni vodja i najblizi sledbenici pred lice pravde, u to vise nema nikave sumlje, tacka posle koje nema povratka je predjena u izboroj noci.

"vidimo se" sutra, tata oce patku

To su pricali za svaku vladu od Milosevica pa do danas.
Nije se nista promenilo, osim ljudi u foteljama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393870#p393870:11qcvmyl je napisao(la):
spatiotecte » 24 Jun 2016 04:10 pm[/url]":11qcvmyl]
To su pricali za svaku vladu od Milosevica pa do danas.
Nije se nista promenilo, osim ljudi u foteljama.
To je uobičajena priča koja je naročito popularna u Srbiji, uglavnom jer je nažalost sama osnova Srpskog kulturnog identiteta pretežno iracionalna. Vladaju emocije, stalne oscilacije između očajanja i ekstaze, obožavanje crnog humora i grubih šala, nedostatak pragmatizma, "neka bude što biti ne može" i slični, u najmanju ruku čudni programski slogani. U stvari je obrnuto. Svaka revolucija, pa i svaka vlada menja mnogo toga. Jedini problem je što se to ne dešava dovoljno brzo za ono što bi ljudi želeli. Ali to je nemoguće. Države imaju ogromnu inerciju. Jedan mandat od 4 godine je samo mala promena, jedna jedina školska lekcija. Nešto se proba, pa se posle 4 godine vidi da li to funkcioniše, pa se onda proba nešto drugo. I tako četri ili pet puta. Tek onda se računa da je narod dobro naučio jednu jedinu školsku lekciju, i može da pređe na sledeću (inače se, ako je nestrpljiv, vraća na staro, unazad). Ali to znači da je prošlo 20 godina. To je minimalni vremenski kvant stvarne promene, ništa manje od toga. Jedan ljudski život nije ništa za to kako države računaju vreme. Greška je samo u tome što zbog neznanja i nestrpljivosti ljudi svaki put sebi postave neki utopistički cilj, pa se onda, naravno, razočaraju. Tek kad se shvati da to ne može da ide brže, tek se onda dobija stvarna perspektiva i vidi da se stvari ipak menjaju, a da aktivizam ne samo da ima smisla nego je jedino što nas spašava.
 
Због овог поста ти треба одати једно велико признање за зрело разумевање друштва.
 
Citajuci poslednje postove pomislio bih da sam na Forumu ekonomista Srbije ili menaDjera a ne na Beobuild-u, ceo urbanizam i arhitekturu svodite na dve stavke profit i koliko je tu neko "dobar". Nije sve u kvadratima, lokalima, rentama, separeima... Kada stvari gledamo na takav nacin nikada necemo dobiti ni tako dugo cekani metro (jer jelte nekima je to kratkorocno neisplativ projekat, u okviru njihovog mandata), kanalizaciju (sta ce nam to, to ne moze da se izda i da se ubira renta a jos je i ispod zemlje i ne vidi se), obilaznicu (koga briga za to kad nema putarine ni vinjete), nikada necemo dobiti "cistu Knez Mihailovu ulicu, sta ima da sredjujemo rupu na Brankovom to samo biciklistima smeta, sta ce nam veliki park u SA znate li koliko tu kvadrata stambeno/poslovnog prostora moze da se izgradi...

Kad bolje razmislim sa takvim stavom grad nam nece izgledati nista bolje i ugodnije za zivot od jednih Ledina ili Kaludjerice.

Imali smo prilike da dobijemo nekoliko reprezentativnih gradjevina kao sto su Centar za promociju nauke ili Fujimotov oblak ali koga briga za nauku a sta ce nam "skupi" oblak tamo ne mozemo da stavimo tezge i food trucks.
 
Ali ovde je jedino to bitno. Proizvodnja (ona prava) ne postoji i sve se zaista svodi samo na profit.
Evo baš danas mi je žena konstatovala kako reklama na zgradama oko autoputa ima previše (ulaz u NBGD) i uopšte bilbordi su svuda.
Toga uopšte nema toliko u Nemačkoj. Ali Nemci imaju industriju i normalno uređenu zemlju pa pored profita mogu da gledaju u estetiku i ugođaj života.

Poslato sa telefona
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393838#p393838:ih9ajbkd je napisao(la):
Delija » 24 Јун 2016 01:00 pm[/url]":ih9ajbkd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393589#p393589:ih9ajbkd je napisao(la):
stf » 23 Jun 2016 10:51 am[/url]":ih9ajbkd]
Хипотетички "Београдски централни парк" на подручју Амфитеатра би био најскупљи парк у историји човечанства.
Па дај усагласите се у централи. Јел СА безвредна запуштена ливада или је насјкупље земљиште у историји човечанства? :D

Не видим шта те збунило.

Амфитеатар је мртав капитал у форми регуларне урбанизације јер град не би имао финансијски снаге да га комплетно инфраструктурно уреди па потом да на лицитације.

А парк на том месту би био најскупљи парк на свету, не у смислу вредности земљишта, него у смислу новца који треба уложити у расчишћавање и измештање инфраструктуре.

Моје изјаве нису у колизији, ти си се нешто забунио приликом узбуђења. :wink:
 
Vrh