stf » 14 Jun 2016 08:15 am[/url]":2zuvjmax]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=391805#p391805:2zuvjmax je napisao(la):
Пантограф » 13 Јун 2016 10:09 pm[/url]":2zuvjmax]
Споран је улазни портал на дунавској страни. Док је, наиме, раније он увек био постављан код пумпе у Француској улици и повезан са планираном Дунавском магистралом, која, мимоилазећи градско ткиво, излази на Панчевачки мост, видимо да је по овом плану улаз у тунел померен у Булевар деспота Стефана. У најзагађенију улицу Београда, усред густо насељеног градског ткива!
Лично је мени споран сам тунел као тунел јер тај саобраћај који опслужује тај тунел је трансверзалног карактера и треба да се усмери на УМП а не кроз центар града.
Али ако говоримо о улазном порталу на Дунавској страни, овај нови предлог је далеко бољи од тог некадашњег који је трабало да излази у Француску. Прво, зато што је локација у Француској стамбено ткиво ужег центра града док је локација у улици Деспота Стефана далеко мање урбанизована а портал су поставили на делу улице где може додатно да се помери регулација будуће реурбанизације тог дела града.
А и некадашња Дунавска магистрала више неће заобилазити стамбено ткиво него ће након измештања луке и урбанизације тог дела града пролазити кроз густо ново стамбено ткиво.
Позиција портала је даеко боља, али сама идеја аутомобислког тунела је више него спорна. Њега бих подржао искључиво ако би то значило укидање Теразијског и сужавање Бранковог моста и Бранкове улице за по траку, као и изградњу јовиновог метро - друмског моста уместо буџења Зарића. Иако та сужавања и укидања нису у плану, овај нови тунел отвара те могућности у будућности.
Теразијски тунел у потпуности губи поенту изградњом овог тунела а то ме весели јер тај тунел сматрам највећим урбаним силовањем Београда у историји урбанизма.