Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Pratim dugo temu, ne svidja mi se sto je potpuno politizovana sa obe strane.

Da li je mafija ili nije da li je legalno ili nije briga me.
Cinjenica je da se sa svakim novim snimkom ili slikom vidi znacajan napredak u izgradnji. Ovo je tema o izgradnji, trebalo bi se fokusirati na samu izgradnju u smislu nacina i tehnike / tehnologije izgradnje... Opljackali su i drugi, odneli kofere, pokupovali pola zemlje, prodavali secerane za 1 rsd, bez da su ostavili ili uradili ista. Ovde ce makar ostati nesto prijatnog izgleda u odnosu na prethodno stanje sto cemo moci svi da koristimo i da imamo koristi.

Da se razumemo ne branim nikoga, niti optuzujem bilo koga. Jadni smo i sa ovima i sa onima. Oni su slika naseg drustava, i ljudi. Da smo svi mi bolji i pametniji, bili bi i oni. Mislim, bolje nismo ni zasluzili :)


Pozdrav.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392300#p392300:35suun1m je napisao(la):
Bulevarac » 16 Jun 2016 07:57 am[/url]":35suun1m]
7hso9sg.jpg

Јовин је у наравно праву ал да смо ми независна и богата земља што и нисмо баш.
Да није донет лекс специјалис и нађен инвеститор и да се ишло по процедурама мислим да би сређивање и рашчишћавање до садашњег нивоа трајало бар 10 година. А читав пројекат 100 година. Нажалост је тако.
На крају неће ово бити толико лоше. Средиће се ругло у центру и читав простор ће бити компактан и уређен у истом стилу каквом таквом. Савски амфитеатар је само један од хиљаде запуштених и ургентних ствари. Треба се надати неким бољим временима да се остале ствари решавају како треба.
Генерално мало ми није јасно ово острашћено противљење пројекту и протести.. Сетим се како је релативно глатко прошла сеча платана у булевару или замало оно смеће од пројекта трамваја званог метро па онда најскупљи мост на свету итд. И БнВ и ови скорашљи пројекти имају заједичко да су нека непланска авантура тренутне власти без континуитета урбанизма и уважавања планраног саобраћаја базираног на метро систему.
По мени БнВ је мање зло и може да буде ок пројекат у датим околностима.
 
Aко БнВ закује Савски амфитеатар за развој метроа, он је велика штета по град.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392329#p392329:zrggrmsd je napisao(la):
Дошљак » 16 Jun 2016 10:01 am[/url]":zrggrmsd]Aко БнВ закује Савски амфитеатар за развој метроа, он је велика штета по град.
Слажем се, управо тако
 
Svi VI koji bi progutali i _ovno i to iz velike kasike samo da se 'nesto' gradi, pod izgovorom da smo mi toliika zabit i sirotinja i ne zasluzujete bolje.
Zabit i sirotinja ste u glavi i to necete promeniti sve i da se preselite na Beverli hils!

Za one koji su 'zavedeni' beskrajnim lazima serviranim iz medija:
Pogledajte samo fotke sa gogla beograda od pre par godina i one od pre 10!
Gle cuda i bez "projketa od nacionalnog znacaja" ovaj grad je bogatiji za veliki broj kvadrata sto stambenog, sto poslovnog prostora!

Ako vas i to mrzi, pogledajte samo objekte koji se trenutno grade po beogradu sa izvesnim zavrsetkom i saberite vrednost i kvadraturu!?

A lokacije tih objekata ma koliko bile dobre (ili malo losije), ne mogu da se porede sa jedinim centralnim delom starog Beograda koji je 'ravan ko tepsija' a uz to i na obali reke!!!

Ako vam i dalje nije jasno koliko je po svemu ovaj (pljackaski) projekat stetan po nas grad, nas i po generacije koje dolaze onda imate ozbiljan problem.

Ako i dalje podrzavate ovo iz nekih sitnih (ili manje sitnih) interesa, to je vec nesto drugo.
Neki tako iz interesa prodaju i 'onu stvar' ...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ili smrdljive zgrade u Dr Ivana RIbara! Srpsko neimarstvo u punom sjaju. Ah, da, smrdljivi kancerogeni premaz se koristio svuda po malo, ne zna se bas tacno gde... Onda malo Kaludjerica, MMl, Borca, Ovca, Kotez, sve po srpskom receptu, evo trcim da kupim stan i poslovni prostor na svim tim lokacijama, da otvorim radnju Mumbai...
 
Laki nam je malo nervozan. Da se razumes u ekonomiju znao bi koliko je bitno da se gradi bilo sta. Ne, izvini. Ti se sigurno i u to razumes kao i svaki Srbenda. Srbi su najpametniji narod svako zna sve. Svi su experti za sve :violina:

Necu da ulazim u raspravu, da se ne spustam na taj nivo. Nov sam na forumu bice odma da sam bot cim se ne slazem sa nekim misljenjima.
 
Sta je stetno tacno? stetno je to sto vise nije tu asvaltna baza , magacini , razni gmizavci i sto su ljudi poceli da koriste obale? ili je stetno sto ce ove zgrade zakloniti savsku padinu sa katastrofalnom arhitekturu (izuzev nemanjine i hrama) , sta je stetno ? stetno je sto se komercijalizuje prostor i privlace ljudi da ga koriste ? stetno je sto cemo dobiti vrhunsku arhitekturu za nase uslove? opste dobro je da taj prostor krene da se koristi i da se poveze sa ostatkom matrice grada, to sto ce biti elitniji deo ne mora da znaci da je po defoltu lose, imas primer Porto Montenegra koji je preporodio Tivat i okolinu i ceo prostor boke kotorske predstavlja motor razvoja Crnogorskog turizma. A to previranje vecito izmedju botova i hejtera je nepodnosljivo postalo zaista.
 
Објашњено је на неколико стотина страница ове теме шта је штетно. Листај и скролуј.
 
Dalmatinac":2omw7zbf je napisao(la):
Laki nam je malo nervozan. Da se razumes u ekonomiju znao bi koliko je bitno da se gradi bilo sta. Ne, izvini. Ti se sigurno i u to razumes kao i svaki Srbenda. Srbi su najpametniji narod svako zna sve. Svi su experti za sve :violina:

Necu da ulazim u raspravu, da se ne spustam na taj nivo. Nov sam na forumu bice odma da sam bot cim se ne slazem sa nekim misljenjima.
Ne nisi bot.
Samo si nevaspitan.
A to je gore, mnogo gore.
To dal se ja razumem u ekonomiju ti si naravno zakljucio na osnovu jednog posta, kome tako pametan i obrazovan nisi uspeo da das niti jednu KONKRETNU zamerku.
Super.
Samo pamenti moj MASTERU EKONOMIJE, objasni mi kako to postoji ekonomski interes da investitor na prostoru nekadasnje Minela gradi onoliki objekat, kako to da neki drugi investitor ima interes da nastavi Airport city, kako neki treci domaci investitori grade iza Delta sitija, neki cetvrti prave West (...)
I svi oni kupise zemljiste, platise naknade, takse...
Al eto u centru centra je "dobro da se ISTA gradi" ?
je*** li ga, mozda ja i jesam glup za ekonomiju (svakako nista od imovine nisam prodao, poklonio, niti je pod hipotekom, a sve svoje obaveze redovno servisiram ), al volim da ucim, pa evo molio bih te da mi objasnis ekonomsku korist i odnos koristi ove dve prve stambene zgrade u BnV i recimo kompleksa central garden (nekadasnji IKL)?
Moze?
Zeljno ocekujem da naucim nesto novo.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
@laki
nije gore, bot je po definiciji nevaspitan :)



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392360#p392360:1vsv38m5 je napisao(la):
KartmenBG » 16 Jun 2016 12:22 pm[/url]":1vsv38m5]Sta je stetno tacno? stetno je to sto vise nije tu asvaltna baza , magacini , razni gmizavci i sto su ljudi poceli da koriste obale? ili je stetno sto ce ove zgrade zakloniti savsku padinu sa katastrofalnom arhitekturu (izuzev nemanjine i hrama) , sta je stetno ? stetno je sto se komercijalizuje prostor i privlace ljudi da ga koriste ? stetno je sto cemo dobiti vrhunsku arhitekturu za nase uslove? opste dobro je da taj prostor krene da se koristi i da se poveze sa ostatkom matrice grada, to sto ce biti elitniji deo ne mora da znaci da je po defoltu lose, imas primer Porto Montenegra koji je preporodio Tivat i okolinu i ceo prostor boke kotorske predstavlja motor razvoja Crnogorskog turizma. A to previranje vecito izmedju botova i hejtera je nepodnosljivo postalo zaista.
Nisam od tebe ni ocekivao odgovor koji je argumentovan logickim pravilima.
Da, trebalo je da se ocisti SA
Da, treba graditi nesto tamo.

Lose je sledece, vrlo ukratko:
Saobracajno je KATASTROFALNMO povezan s ostatkom grada.
Ugovor je stetan jer na ogromna ulozena sredstva za infrakstruturu dobijamo mrvice.
Nije bilo nikakvog konkursa za urbanisticki i arhitektonski deo projekta.

Koju tacno korist ima neki Pera iz MML-a da bi ovo bio projekat od nacionalnog znacaja i za njega vazili posebni zakoni?
Sto ce da proseta promenadom? Uf
 
Пројекат од националног значаја је проглашен јер никако другачије не би могло да се гради било шта због стања наше бирократије. Зато уосталом никада нико није покренуо реурбанизацију овог дела града и све се завршавало на маштањима.

Последњи пут када се нешто крупно градило, било је у доба СФРЈ када је на сцени било нешто слично - национализација. Без национализације, односно тадашњег надзакона, Нови Београд би данас био изграђен 20% уместо 70% од првобитне замисли.

Да ли је то оправдање? Па није, али је изнуђено решење. Зато мени то толико и не смета.

Оно што мени смета јесте недостатак урбанистичког конкурса на основу којег би се разрадио квалитетан мастерплан по урбанистички условима коју су тада били важећи а не да се гради по овом срању и што се игнорише потреба за метроом а траса и инфраструктура су већ ту.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392317#p392317:23zgqwwp je napisao(la):
vradovic » Čet Jun 16, 2016 10:06 am[/url]":23zgqwwp]Da li je realno da ovako dobro izgleda?
Tako dobro izgleda a neki gra kritikuju... hehe Ili rečnikom Maratonaca upućenom kritičarima projekta : https://www.youtube.com/watch?v=89TaquCwRX8 "Barabo jedna ovakav si projekat našo da kritikuješ?!"
malo šale i razonode na ove teške teme :D
 
@mekbejn Taj prostor i onako drzava je trebala da opremi da su ga na parcice kupovali investitori ovako imamo investitiora u vidu javnog i privatnog partnerstva, saobracajno je dobro povezan, jedina moja zamerka projektu jeste iskljucenje zeleznice tj postojece zeleznicke stanice i ukidanje starog zeleznickog mosta i cvora , s obzirom da je tek pre 10-tak godina resen problem uskog grla u Jurija gagarina i ulozene su postene pare da se tu izgradi nadvoznjak, prema tome ukidanjem zeleznice pravi mnogo gori saobracajni problem, ali se nadam da ce se vlast sabrati u hodu (posto se i tako ovaj projekat realizuje i da ce ostaviti stari zeleznicki cvor i da ce na nekim delovima izvrsiti denivelaciju pruge na tom prostoru kako bi nastavili da razvijaju Prigradsku zeleznicu i kako bi mogla da saobracajno savrseno opsluzuje taj prostor sa naravno uvodjenjem novih stajalista (sajam, hipodrom cak i ne iskljucujem ostanak pruge oko kalemegdana, pa i stajaliste Beton Hala , Promenada itd) , sto bi bilo fenomenalno ,saobracajno se savseno uklapa u postojecu matricu grada koliko je to moguce i verujem s obzirom da se projekat resava u hodu da ce izmeniti neke stvari na bolje s obzirom da su maketu predstavili kao MOGUCE resenje ali ne i konacno, a to sto smo mi shvatili to kao gotovu stvar a ne kao interpretaciju to je nas problem , ne verujem da ti ljudi zele zlo svom gradu i verujem da svako na toj poziciji se trudi da uradi najbolje moguce svoj posao, ali za te ljude vazi vecito pravilo a to je da narodu ne mozes udovoljiti. a sto se tice sto su usvajali zaseban zakon, on je i vise nego potreban da bi se realizovao takava projekat tih razmera u ovoj truloj drzavi nazalost .Kao i za nestale bebe je bilo potrebno doneti leks specijalis, ili autoput kroz Beograd koji je neophodan danasnjem Beogradu dok tada su ga pljuvali da ce biti prazan pa eto , ovom prostoru kao i bloku 18 je potreban razvoj, jer je sramota da Beograd bezi od reka i potreban mu je silazak i potrebni su mu klasteri da razbiju ovu Balkansku monotoniju i osecaj kasabe na panorami. Beograd nije ni Firenca, ni Pariz , ni Berlin pa da mora posto poto da stiti svaki moguci pogled, mislim da ce ovi Stakleni neboderi obogatiti panoramu, kao sto je I Beogradjanka, i Rudo, i PC Usce, Geneks , i blokovi uz Japansku I Evropsku ulicu na Novom Beogradu, moze samo da panorama bude raznovrsnija a to je bogatstvo , nikako mana . jedino pogled zastiti sa starog sajmista, usca i delimicno iz bloka 18(iz kojih jedino mozes da imas pogled na stari grad) na hram, nemanjinu, slaviju terazijsku padinu i kosancic sa kalisom, ovo sve ostalo je pogled na kasabu koji upravo prekrivaju klasterima i nemam nikakav problem sa tim.
 
Ako izuzmem zamerku na ceo projekat, odnosno na koncept uredjenja citavog SA, namene povrsina, vlasnicke strukture itd., i kriticki osvrnem na ovo sto se gradi i sto se do sad izgradilo, pada mi u oci nekoliko stvari.

Vidi se da iza uredjenja Promenade stoji dizajnerski biro koji nije sa nasih prostora. Ima tu zanimljivih resenja, moram da priznam. Mobilijar je prilicno savremen. Poslebno mi se svidja pristup reciklaze starih pragova i sina, kao i njihova prenamena. Za svaku pohvalu sto se mene tice!

Drveni rukohvati na ogradama i zardinjere sa zelenilom na rubu promenade daju prostoru dodatni vizuelni kvalitet i udobnost koriscenja. U nekim normalnim uslovima, ta dva elementa bih takodje pohvalio, ali nisam siguran da je to ovde slucaj. Imajuci u vidu jacinu reke Save kada nadodje, pitanje je kako ce se zardinjere i zelenilo odrzati. Posebno se to odnosi na eventualne donje nivoe Promenade. Mislim da takva resenja zahtevaju prilicno puno ulaganja u odrzavanje, a zna se da nam taj deo price nije bas jaca strana.

Drveni rukohvati su podlezni atmosferskim uticajima i takodje zahtevaju redovno odrzavanje. Ista stvar se odnosi i na ranije izgradjene platforme oblozene lamperijom, koja se prilikom predhodnog visokog vodostaja, iznenadjujuce dobro pokazala. Videcemo kada prodje nekoliko ciklusa poplava i smena +40 i -15 stepeni kakav ce biti slucaj.

Generalno mislim da se trebalo razmiljati o nekom resenju gde nije potreban veliki napor pri odrzavanju. Brutalisticki pristup bi mozda bio dobar kompromis. Iako bi prirodan prelaz izmedju reke i obale bio udobniji za korisnike, a pri tom odgovara i mom subjektivnom osecaju, smatram da bi u nasem slucaju betonska obala bilo bolje i dugotrajnije resenje.

Kad to kazem, ne mislim na ravan zid visine 10m, vec na dizajnerski razradjene kaskadne betonske povrsine koje omogucuju neposredan kontakt korisnika sa vodom, a na koje je pri tom strateski pozicionirano "krupnije" zelenilo tako da bude zasticeno od matice. Svakako bih pokusao izbeci razne letvice, dascice i ostala resenja koja su podlozna lakom unistavanju, a takvih je ovde prilicno puno. U tom kontekstu, pohvalio bih izbor "granitnih" ploca kao matirejal kojim je setaliste poplocano.

Primer Opere iz Osla gde se na lep nacin ilustruje dizajnerski pravac o kome pricam, kao i kontakt coveka i mora u ovom slucaju. Sto se tice tipologije objekta, po meni sasvim odgovarajuci za SA.

Pogledajte prilog 1
 
Meni jedna od vecih mana ovog projekta je upravo to sto se u prvoj liniji do reke ne nalazi ni jedan objekat kulture (muzej/galerija/opera), a jos gore sto ih nece biti ni unutar bloka :roll:
 
Opera, muzej, galerija, univerzitet, sportska hala nisu od nacionalnog interesa !!
Shopping mall, hotels, apartmens, caffe .. nacionalni interes za brdjane iz klupa :(
 
Primer iz Osla je nesto sto se meni licno svidja ali mislim da bi na kraju tako nesto proslo kao Savski trg i Cvetni trg kao prazna i usijana povrsina tokom leta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392436#p392436:10fkwpaq je napisao(la):
Igor » Čet Jun 16, 2016 7:47 pm[/url]":10fkwpaq]Primer iz Osla je nesto sto se meni licno svidja ali mislim da bi na kraju tako nesto proslo kao Savski trg i Cvetni trg kao prazna i usijana povrsina tokom leta.

Nije isključeno, obzirom na nas mentalitet.
 
Po vasim komentarima obican neki covek sa strane bi zakljucio da beograd izlazi samo na tih 2 kilometra obale... pa muzeji, opera stadioni mogu da se grade na ostalih 250 kilometara obale u Beogradu, dakle mozes da biras.... u ostalom tu nisu planirali ni operu ni nacionalni stadion, opera je planirana izmedju Poslovnog centra usce i Palate Srbija, sto se mene tice mogu da je grade u bloku 18 :) svi ste se fokusirali na stari deo grada koji je vec pun muzeja i kulturnih institucija, ok treba ovde isto otvoriti jednu dve kulturne institucije, ali se nepravedno zapostavlja Novi Beograd da tu grade jos neki muzej osim Muzeja Savremene Umetnosti .... ajde malo ovde da bude korektnosti vezano za ovaj projekat , oni ne grade Novi Grad vec popunjavaju prazninu u urbanoj matrici centra, i u skladu sa tim treba da ima sadrzaja ko i na vracaru , cemu sad favorizovanje ovog prostora na ustrb ostalih gde se masovno gradi , zalosno je to sto se svim opsitnama izuzev Vracara, Starog grada, i Savskog venca kultura svodi na jedan lokalni centar za kulturu, na opstinama koje imaju stanovnika kao jedna Subotica . a ljudi upiru prstom na nedostake u ovom projektu u kom ce ziveti oko 15.000 ljudi a te iste nedostatke prosecna opstina u Beogradu ima sa 100.000 zitelja. Dakle prevelika ocekivanja imate od projekta koji po povrsini zauzima kao naselje Belvil i koji nije grad za sebe vec rupa u matrici centra Beograda koja se popunjava.
 
Нема баш пуно обале погодне за изградњу, поготову не у самом центру града. Неуређени су остали још само потези од старог железничког моста до топлане на НБГ обали Саве, чија би урбанизација захтевала измештање шљункара и база грађевинских предузећа, евентуално и бродоградилишта, а на Дунаву само појас низводно од Панчевца где би опет требало изместити шљункаре и базе грађевинских предузећа, као и неколико фабрика, депонија и складишта, и опет имамо и могућност измештања Луке Београд узводно од Панчевца. И извињавам се, заборавио сам и насеље Старо сајмиште, мада ту објеката неће бити на самој обали Саве, већ најмање 150м од саме обале.
 
Vrh