[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=391119#p391119:3tq1riyf je napisao(la):
milos.tro » Pet Jun 10, 2016 11:26 am[/url]":3tq1riyf]
U prostornom planu(radio je tim od preko 50 ljudi različitih profesija) je tacno definisan ukupan broj stanovnika BNV-a kada bude izgradjen u celosti (koji bi tu ziveli plus zaposleni cca preko 30-tak hiljada ljudi),površine parkova,trgova,skverova itd. Ne bi svi ti ljudi koji bi cirkulisali BNV-om bili isključivo i samo skoncentrisani na promenadi.
Tesko mi je da poverujem u tu pricu. Beograd na vodi se pojavio sasvim iznenada kao projekat - bar za mene. To se desilo neposredno nakon sto je SNS dosao na vlast. Koliko je moguce da se jedna ozbiljna studija uradi za tako kratko vreme? Ovde gde ja radim, za jednu prosecnu zgradu potrebno je nekoliko meseci planiranja i sagledavanja raznih aspekata. Finanskijskih, administrativno-pravnih, urbanistickih, pa tek onda funkcionalnih, arhitektonskih i tehnickih. A mi pricamo o 100 hektara potpuno praznog zemljista na izuzetno vrednoj lokaciji sa nebrojno puno faktora koji uticu na definisanje tog prostora i nebrojno puno mogucnosti kako bi se taj prostor mogao iskoristiti.
Na osnovu kog proracuna i kojih kriterijuma je predvidjen broj ljudi ce tu da kupe stan po ceni od ca. 2500e/m2? Na osnovu prosecne plate od 250 evra mesecno? Ili, na osnovu cega su zakljucili da ce tu biti navedeni broj novih radnih mesta? Na osnovu toga sto ogroman broj ljudi sa diplomom radi u kioscima za 20000 dinara jer drugi posao ne mogu da nadju? Citava ta prica oko SA mi sa jedne strane deluje suvise utopisticki, dok je sa druge strane kao glavni kriterijum bio interes privatnika iz Emirata i tom kriterijumu su svi ostali kriterijumi bili podredjeni.
Zbog toga mislim da je svaka prica oko sirine setalista besmislena kao i Zumino odlazenje u krajnost kako bi dokazao da je ono preusko. To su tehnicke stvari koje dolaze na kraju i koje proizilaze iz koncepta. Ako je projekat dobro koncipiran, lokacija dobro izanalizirana i prioriteti jasno postavljeni, dimenzije korisnih povrsina sklopice se kao kockice i sve ce funkcionisati savrseno ili ako ne savrseno, onda bar uz minimalne kompromise. A ako je koncept pogresan, kao sto je ovde slucaj, dolazimo do toga da se
vec sad putanje biciklista i pesaka preplicu, da se ljudi moraju pomerati kako bi se mimoisli, da javni toalet mora biti zatvoren, da se planirana visina kule mora redukovati, da se (ne)legalni objekti moraju rusiti nocu pod fantomkama, da se prave iznudjena resenja, preprojektovanje u hodu, prefarbavanje murala i slicno. Sta ce biti
tek kasnije kada se i ako se uvedu ostali planirani sadrzaji poput dodatnog pesackog saobracaja, motornog saobracaja, recnog saobracaja, javnog saobracaja, mirujuceg saobracaja, javnih ustanova, sportskih i rekreativnih povrsina, stanovanja, poslovanja, lokalnog i ne lokalnog turizama, ...?