Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Led svetla na bajsu služe da biciklista bude viđen, ne da osvetle put 20 metara ispred. Možemo sada da koliko hoćemo analiziramo, ali zuma je u pravu, ovo "romantično" osvetljenje ne pomaže vozačima bicikla svakako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390177#p390177:1sx2gh0y je napisao(la):
vradovic » Mon Jun 06, 2016 9:45 am[/url]":1sx2gh0y]
Nemam nameru da branim lose osvetljenje na stazi ali bajs se nocu ne vozi bez svetla napred i nazad, led svetla su jako pristupacna i mnogo znace ;-)
http://planetbike.rs/pbshop/Biciklizam/ ... sveta/454/

sorry za oftopic

Svako bi trebalo da ima svoje svetlo na bajsu
http://www.canwelum.com/Upfiles/201385/ ... 424334.jpg
Upravo zato i nije dobro dodavati jako osvetljenje na stazi. Kao sto su na nasim autoputevima oko velike plane dodali ona nebulozna svetla. Put treba da bude u mraku i da ima zabice a od farova da bude osvetljen.

Ali gde nađe autoput i bici stazu da uprediš :violina:

Daj bože da su nam svi autoputevi apsolutno osvetljeni, gde je to istraživanje da je bolje voziti u mraku sa samo upaljenim farovima???
 
Kao što reče DusanBG, svetla na biciklu su tu da bicilisti budu viđeni. Suludo je očekivati da svetlo na biciklu osvetli nešto dalje od 5m, a to je dovoljno da nas vide drugi učesnici u saobraćaju i da eventualno izbegnemo neku rupu na putu.

Pre je bilo mračno, ali oči se naviknu na mrak, pa nije problem. Ovde se stiče lažna slika da je osvetljeno, plus ti prelazi mrak/svetlo.

I čisto da se zna, pešaci smeju da pređu bici stazu samo na prelazu, a ove cik cak linije to nisu i biciklisti tu imaju prednost + što ni pešački prelaz pešak ne sme da pređe a da se ne uveri da može bezbedno da ga pređe.

Konstatovano je da bici staza tu ubudžena i ja se iskreno nadam da će ostati obilaznica koja je napravljena posle pritisaka bici udruženja.
 
Otkako je ovde došla čitava ekipa botova, čovek može svašta pročitati. Svetlo na biciklu nije dovoljno za bezbednu vožnju, njegova osnovna uloga je da biciklistu učini vidljivim drugim učesnicima u saobraćaju. Tek njegova sekundarna uloga je DODATNO osvetljenje za put neposredno ispred točka, za slučaj da ambijentalno osvetljenje pada pod oštrim uglom, pa recimo senkom sakriva neke rupe, ili ako na nekom mestu nije dovoljno jako. Međutim standardno ulično osvetljenje se podrazumeva, jer svetlo na biciklu jednostavno ne može biti ni dovoljno jako ni dovoljno široko za bezbednu vožnju.

Prvo što je važno je vreme reakcije na opasnost, a to zavisi od brzine. Prosečna brzina bicikla od 15km/h je jednaka 4 metra u sekundi. Ako čovek mora da se osloni samo na deo puta osvetljen njegovim farom, postaje slep za sve što je izvan snopa. A to za brzu vožnju i klasično biciklističko svetlo daje vreme reakcije od recimo pola sekunde. Nisu svi biciklisti profesionalni vozači. Ima dece, starih, ludih tinejdžera. Dovoljno je za trenutak pogledati na stranu pa da prođe više od pola sekunde, ili biti delimično zaslepljen svetlom jačim od onog koje obezbeđuje vaš far, ili ne biti odmah siguran šta vidite na ivici svetlosnog snopa.

A sve ovo se zbog oblika snopa svetlosti odnosi SAMO na opasnosti koje dolaze direktno iz suprotnog smera, a ne za one koje dolaze bočno. Niko ne istrčava na auto put, ali na biciklističku stazu istrčavaju stalno upravo sa strane, sa dela koji je u mraku, izvan vašeg svetla, a "pešački prelazi" su u praksi obična surova šala. To retko ko poštuje, ne računajući one koji i nemaju kapacitet da razumeju šta je pešački prelaz. Pogotovo ako se staza bukvalno nalazi na šetalištu ili trotoaru.

Vozač MORA biti u stanju da uvek predvidi razvoj događaja ispred njega. Da bi to mogao mora biti u stanju da vidi kompletan teren sa koga može doći opasnost, i spreda i sa strane, i da ga vidi dovoljno rano i dovoljno daleko. Zbog toga, kad ne bi bilo potrebe da se svetlom izdaleka markira pokretno vozilo, biciklisti bi u gradu, gde postoji standardno ambijentalno osvetljenje, bili daleko sigurniji bez prednjeg fara. Ako je to ambijentalno osvetljenje iole pristojno, daleko je veći problem nedovoljnim svetlom uništiti prirodnu adaptaciju oka na polu mrak, od koristi koje donosi uski snop biciklističkog svetla koji za malo bržu vožnju često nije dovoljan ni za osvetljivanje puta na direktnom pravcu kretanja, a bočni prostor, odakle uleću deca, psi i svi ostali, ne osvetljava UOPŠTE. Po meni bi najbolje bilo uzeti u obzir kakvi su kontrasti na putu koji planirate, a ako nisu veliki, da li je minimalni nivo ambijentalnog svetla dovoljan. Pa se na osnovu toga izabere da li će te uključiti samo markirajuće prednje svetlo, ili pravi far. Sve to, naravno, podrazumeva da neki id*** nije i biciklističku stazu osvetlio spot svetlima zamišljajući ljubavnike i noćni klub, samo da bi nova promenada masi izgledala "napredno", "moderno" i "skupo".
 
Samo da ne bi bilo zabune, pošto me skoro redovno pogrešno razumeju tako da prošire fokus onoga što napišem. Da nema biciklističke staze, i da je samo malo jače, ovakvo osvetljenje bi bilo sjajno. Sam koncept, upotrebljeni materjali i dizajn su veoma dobri i zaslužuju svaku pohvalu. Mislim da sam već par puta rekao da je pažnja poklonjena svetlu više nego očigledna. Problem je verovatno nastao kad su naknadno dodali biciklističku stazu. Ovo su dva različita prostora, sa različitim funkcijama, i zahtevaju različito osvetljenje. To ne znači da sad bicikliste treba izbaciti. Oni su tu masovno bili pre pešaka, pa bi se isto tako moglo reči da su pešaci ti koje sada treba izbaciti. Kao i za mnoge druge stvari, koren problema je što za čitavu obalu nije ostavljeno dovoljno mesta, iako sam još od prostornog plana naovamo, dok je još bilo vremena za promenu, jedno milion puta spomeno da će to biti veliki problem, dok je Stf redovno ispravljao kako ima 30, a ne 10 metara. Da vidimo sad korist od tih 20 metara za sve ono što se polako ispostavlja da jeste problem, a očigledno neće biti na donjem nivou. Da su ostavili dovoljnu širinu, svaki pojas obale je mogao biti optimalno uređen za ono što on obezbeđuje, a to onda ukljuje i optimalno i RAZLIČITO osvetljenje za šetalište i biciklističku stazu. Tada se ta svetla ne bi mešala. Nažalost, sad nema izbora, pa se mora smisliti neko svetlo koje odgovara i jednima i drugima.
 
Zuma ajde kad si u mogućnosti napravi fotke sa bici staze na novoj promenadi noću,naročito je bitan prelaz iz svetla u noć na kraju panoa kod parkinga zbog akomodacije oka.Možda bi tu mogao da se napravi nešto tipa "ležeći policajac" na bici stazi ,upozorenje da se uspori i tome slično.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390246#p390246:21u163pp je napisao(la):
Zuma » Pon Jun 06, 2016 2:57 pm[/url]":21u163pp]Samo da ne bi bilo zabune, pošto me skoro redovno pogrešno razumeju tako da prošire fokus onoga što napišem. Da nema biciklističke staze, i da je samo malo jače, ovakvo osvetljenje bi bilo sjajno. Sam koncept, upotrebljeni materjali i dizajn su veoma dobri i zaslužuju svaku pohvalu. Mislim da sam već par puta rekao da je pažnja poklonjena svetlu više nego očigledna. Problem je verovatno nastao kad su naknadno dodali biciklističku stazu. Ovo su dva različita prostora, sa različitim funkcijama, i zahtevaju različito osvetljenje. To ne znači da sad bicikliste treba izbaciti. Oni su tu masovno bili pre pešaka, pa bi se isto tako moglo reči da su pešaci ti koje sada treba izbaciti. Kao i za mnoge druge stvari, koren problema je što za čitavu obalu nije ostavljeno dovoljno mesta, iako sam još od prostornog plana naovamo, dok je još bilo vremena za promenu, jedno milion puta spomeno da će to biti veliki problem, dok je Stf redovno ispravljao kako ima 30, a ne 10 metara. Da vidimo sad korist od tih 20 metara za sve ono što se polako ispostavlja da jeste problem, a očigledno neće biti na donjem nivou. Da su ostavili dovoljnu širinu, svaki pojas obale je mogao biti optimalno uređen za ono što on obezbeđuje, a to onda ukljuje i optimalno i RAZLIČITO osvetljenje za šetalište i biciklističku stazu. Tada se ta svetla ne bi mešala. Nažalost, sad nema izbora, pa se mora smisliti neko svetlo koje odgovara i jednima i drugima.

Daj nam link tog strucnog istrazivanja i sve je ok, ali strucnog ne neki blog .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390249#p390249:3bm5q1iq je napisao(la):
milos.tro » 06 Jun 2016 01:59 pm[/url]":3bm5q1iq]Zuma ajde kad si u mogućnosti napravi fotke sa bici staze na novoj promenadi noću,naročito je bitan prelaz iz svetla u noć na kraju panoa kod parkinga zbog akomodacije oka.Možda bi tu mogao da se napravi nešto tipa "ležeći policajac" na bici stazi ,upozorenje da se uspori i tome slično.
Mogu da probam kad budem imao vremena, ali sumnjam koliko će od toga biti koristi. Foto aparat i oko su isuviše različiti. Pogotovo što ne znamo kakav će biti efekat osvetljenja u zgradama. Ako sam u pravu da će neki delovi aneksa oko zgrada biti veoma blizu regulacione linije, onda ćemo imati blještavo osvetljne izloge koji isto tako blještavo osvetljavaju i biciklističku stazu koja je odmah pored nje. Ako čovek prolazi tuda, pa se navikne na TAKVO svetlo, a zatim dođe do dela gde su zgrade uvučene (recimo trg između dve prve zgrade), ili ih nema, i ako tu jedino osvetljenje staze obezbeđuju uski spot ligt stubovi (pogotovo ako se uzmu u obzir i krošnje drveća u zelenom pojasu), onda vozač iz jarkog svetla ulazi u duboku senku. Teško je sada reći šta će na kraju biti, jer zavisi i od eventualnog dodatnog i možda drugačijeg uličnog osvetljenja sa te strane (ako ga bude), ja prosto skrećem pažnju na izabrani dizajn svetla, i da je trenutno biciklistička staza osvetljna samo pozajmljenom svetlošću šetališta u kome je projektant prenaglasio romantično-dramatični efekat svetlosti i senki. To je možda pitanje estetike za samo šetalište, ali je pitanje bezbednosti za jednu saobraćajnicu.
 
eeee kad bi svi forumasi svoje misljenje dokazivali linkovima nastala bi mrtva tisina. Pogotovo za neke gluposti koje pojedinci pisu a usudjuju se da traze linkove


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Al' argumentacije koje se izvlace kako bi se odredjene mane projekta opravdale odusevljavaju me iznova i iznova.
 
@Zuma Sada već mogu da se vide temelji BW residences, rekao bih da će tu biti dosta slobodnog prostora do biciklističke staze. Mislim da sad treba ići na to da ubedimo planere da ostave i jedan "komercijalni" koridor, tako da bi posetioci mogli ranije da se opredele da li će u šoping ili šetnju pored reke. I naravno, da se prostor ne zatrpa sa baštama kafića, kao na Zemunskom keju. Pokušaću da zakačim čim pre klipove sa ovog dela gde je igraonica, deluje mnogo podnošljivije nego situacija kod Savanove. Mislim da bi morala da se doda ograda, jer klince neće zadržati red cveća da istrče. Što se tiče svetala, Zuma je u pravu, biciklističke staze treba da budu osvetljene, ne možete računati na svetlo sa bajsa, nisu sva istog kvaliteta i služe pre svega da vas uoče ostali. Takođe, osvetljenje biciklističke staze je bitno za bezbednosni aspekt odnosno subjektivni osećaj sigurnosti. Tako da treba tražiti da se osvetljenje popravi (pojača).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390273#p390273:2vst5hpk je napisao(la):
Zuma » Pon Jun 06, 2016 4:44 pm[/url]":2vst5hpk]
Što se tiče dramatizacije, zavisi šta bi za tebe predstavljao dramatičan događaj.
To ne znači da će svako ko tuda prođe udariti u nešto, pa čak ni svaki stoti ili hiljaditi. Ali ako je bezbednost ozbiljno narušena, ako .....

Noćna vožnja biciklom po prostoru koji je osvetljen korišćenjem spot-light efekta je apsolutno pogibija. Putevi NE SMEJU da imaju prevelike kontraste u nivou veštačkog svetla. Ostrva svetlosti na njima imaju jedinu funkciju da unište noćnu adaptaciju oka. Kad iz svetlosti ulete u mrak, vozači su sasvim bukvalno slepi.

Dovoljno je da neki tinejdžer vozi samo malo brže, a oni na drugi način i ne voze...

Evo primer tvoje dramatizacije. Ja sam naveo primer da sam vozio i nisam nikog udario jer si ti naveo da je to APSOLUTNA POGIBIJA i da cu biti BUKVALNO slep. Nisam poginuo ni oslepeo cim sam krocio na stazu, a posle malo spustas loptu pa su to ipak igre velikih brojeva i da sanse postoje (sa tim se slazem).

Hocu da kazem da cesto jesi upravu ali da tvoja rec gubi tezinu izmisljanjem raznih dramaticnih trenutka, poput ove da su svi tinejdzeri besni vozaci bicikala koji gaze sve predsobom.
 
Прошао сам данас новим делом променаде, на делу где су цеви које избацију воду из темељне јаме се баш осећа мирис сумпора.

Изгледа се ЖИТ полако пакује, паркинг је полуиспражњен, рампа им је преполовљена, склоњена је контактна мрежа која је ишла до испод моста и ишчупани су неки колосеци. И за мене најжалије, затворена је кафана Паун :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390273#p390273:151gb15y je napisao(la):
Zuma » Mon Jun 06, 2016 4:44 pm[/url]":151gb15y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390249#p390249:151gb15y je napisao(la):
milos.tro » 06 Jun 2016 01:59 pm[/url]":151gb15y]Zuma ajde kad si u mogućnosti napravi fotke sa bici staze na novoj promenadi noću,naročito je bitan prelaz iz svetla u noć na kraju panoa kod parkinga zbog akomodacije oka.Možda bi tu mogao da se napravi nešto tipa "ležeći policajac" na bici stazi ,upozorenje da se uspori i tome slično.
Mogu da probam kad budem imao vremena, ali sumnjam koliko će od toga biti koristi. Foto aparat i oko su isuviše različiti. Pogotovo što ne znamo kakav će biti efekat osvetljenja u zgradama. Ako sam u pravu da će neki delovi aneksa oko zgrada biti veoma blizu regulacione linije, onda ćemo imati blještavo osvetljne izloge koji isto tako blještavo osvetljavaju i biciklističku stazu koja je odmah pored nje. Ako čovek prolazi tuda, pa se navikne na TAKVO svetlo, a zatim dođe do dela gde su zgrade uvučene (recimo trg između dve prve zgrade), ili ih nema, i ako tu jedino osvetljenje staze obezbeđuju uski spot ligt stubovi (pogotovo ako se uzmu u obzir i krošnje drveća u zelenom pojasu), onda vozač iz jarkog svetla ulazi u duboku senku. Teško je sada reći šta će na kraju biti, jer zavisi i od eventualnog dodatnog i možda drugačijeg uličnog osvetljenja sa te strane (ako ga bude), ja prosto skrećem pažnju na izabrani dizajn svetla, i da je trenutno biciklistička staza osvetljna samo pozajmljenom svetlošću šetališta u kome je projektant prenaglasio romantično-dramatični efekat svetlosti i senki. To je možda pitanje estetike za samo šetalište, ali je pitanje bezbednosti za jednu saobraćajnicu.

Razumem šta hoćeš da kažeš,mislio sam na trenutno stanje u ovom trenutku zbog rekao bih "velikog kontrasta" na prelazu iz svetlog u tamno na delu bici staze kod nove promenade (od panoa ka parkingu)-barem sam takav utisak imao slikajući sa SSM nisam "uživo" bi na toj lokaciji i efekat akomodacije oka odn. zaslepljenja biciklista u tom trenutku.

Ako bi ova 2 donja nivoa trebalo da se urade za par meseci(verovatno da bi bili širine cca 5 metara u svakom slučaju širi od bici staze pojedinačno-3m), bilo bi bolje i za bicikliste i za pešake da recimo gornji donji nivo bude rezervisan samo za bicikliste,tj bici staza i da se time skoro potpuno spreči ukrštanje biciklista i pešaka i brojna "presecanja",retko bi bio plavljen, znači ispod SSM ukrštanje sa pešacima pa dalje gornje donjim nivoom biciklisti(imali bi i bliži kontakt sa rekom,drugo presecanje bi bilo npr kod Savanove 2 u slučaju kada bi pešaci sa najdonjeg nivoa ili bicilisti želeli da koriste komercijalne sadržaje "gore".)
 
Pitanje je da li ce taj visi nivo na donjem delu biti u punoj duzini da bi mogla biciklisticka staza da se prebaci. Jedna od opcija u varijanti sa donjim setalistem je i da se biciklisticka staza pomeri na poziciju sadasnje pesacke staze ali misilm da to definitivno nece raditi sobzirom da su vec trajnu podlogu postavili. U tom slucaju bi se doslo do varijacija opcije koju je jabbu pominjao a to je da postoji poseban pesacki koridor blize komercijalnim sadrzajima i dva blize reci za odmor i relaksaciju uz vodu.

Po meni je ovo mozda i najbolje resenje
pic-1-new.jpg
 
Upravo o ovome i pričam,s tim što bi ovaj da kažem gornji donji nivo bio rezervisan samo za bicikliste(teško da će se taj nivo završavati "slepo",barem sam ih tako razumeo,na samoj reci su pominjali i nešto tipa "ponton-platforma",što bi se uklapalo u ovaj render.
---------
Evo još jednog podatka u vezi osvetljenja:
"Osvetljenje nije dovoljno jer nije završeno. Kad se kompletira biće otprilike tri puta jače i ravnomernije nego sada."
Vranjanac sa SSC
 
Kako bi u toj varjanti biciklisti zaobišli onaj istureni deo? Takođe, kako će da prođu sledeći, uzvodni deo obaloutvrde, koji takođe ne izgleda završen (tamo gde se vide talpe, nema betona i nisu nasuli kamen)? Još uvek ne znamo šta je to.
 
Ne znamo da li bi taj gornji donji nivo išao oko isturenog dela,ako bi išao ne bi bilo problema.
Postojala bi mogućnost da se gornji donji nivo tu "završava",onda blagi uspon ka isturenom delu postaviti češljeve za bicikliste da bi mogli da koriste i komercijalne sadržaje,pa od isturenog dela blagi nagib ka gornjem donjem nivou ponovo (koliko se sećam kod Kule su takodje planirani donji nivoi,s tim što bi gornje šetalište bilo uže).
 
Dobro, a šta ćemo onda sa ovim prekidom, to je samo malo uzvodno.

IMG_4640_resize.jpg

IMG_4666_resize.jpg

IMG_4672_resize.jpg


Ovo bi mogao biti zaliv, mogao bi biti drugi istureni deo, ili viseća platforma, ili ko zna šta. Jedno sigurno nije ovo ista obaloutvrda sa L profilima koju su pravili do sada, pošto bi je završili odmah i na ovom delu. A ko zna koliko će takvih stvari biti do starog železničkog mosta. Ne izgleda mi verovatno da biciklistička staza vozi slalom oko ili preko svega toga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390300#p390300:3okgy3qv je napisao(la):
Igor » 06 Jun 2016 05:38 pm[/url]":3okgy3qv]Pitanje je da li ce taj visi nivo na donjem delu biti u punoj duzini da bi mogla biciklisticka staza da se prebaci. Jedna od opcija u varijanti sa donjim setalistem je i da se biciklisticka staza pomeri na poziciju sadasnje pesacke staze ali misilm da to definitivno nece raditi sobzirom da su vec trajnu podlogu postavili. U tom slucaju bi se doslo do varijacija opcije koju je jabbu pominjao a to je da postoji poseban pesacki koridor blize komercijalnim sadrzajima i dva blize reci za odmor i relaksaciju uz vodu.

Po meni je ovo mozda i najbolje resenje
pic-1-new.jpg

Ovo nije realno rešenje, staza bi bila suviše uska i nebezbedna. Zamislite šta bi se desilo ako bi se biciklisti slučajno zakačili prilikom mimoilaženja ili nekom proklizao točak, jedan ili oboje bi završili naglavačke u reci. Bolje da naprave i jedan ali funkcionalan nivo nego dve kozije staze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390296#p390296:18k72jqc je napisao(la):
Дошљак » 06 Jun 2016 05:23 pm[/url]":18k72jqc]Прошао сам данас новим делом променаде, на делу где су цеви које избацију воду из темељне јаме се баш осећа мирис сумпора.
...

Cevi, ili se zemljušte "Bg^H2O" i dalje drenira kroz gumena creva i otvore u talpama?
 
Vrh