Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

pazi ga Seniša, sigurno joj priča kako je on gradonačelnik Beograda! Seniša ne zavodi tu Hilari već bodri Novaka.
 
Kad je rec o slikama i asocijacijama koje one izazivaju evo i jedne koja se meni javila.

file.php


XE61k9y.jpg

lfNwJlT.jpg
 
Што се мене тиче, ширина зелене површине на том простору треба да буде од Саве до Савске. Све остало је..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390051#p390051:1xkkiydx je napisao(la):
Igor » 05 Jun 2016 02:32 pm[/url]":1xkkiydx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390042#p390042:1xkkiydx je napisao(la):
dosen » Jun 5th, 2016, 2:16 pm[/url]":1xkkiydx]Pre nego sto se pise reportaza uradi se licna karta projekta. Kao na onoj tabli na gradililstu.

Nedostaje informacija sta je predmet izgradnje, ko je investitor. Ko je koliko platio za ovo i zasto. Koji su pojedinacni troskovi za razne pozicije. Ako je BnV mesovita firma gde ulog ima drzava, sve mora da bude dostupno. Isto vazi i kada je drzava/grad direktan ko/investitor. Takodje i ko je dizajner, ko je urbanista koji je ovo potpisivao, i ko je radio nadzor i spoljnu kontrolu.

Bez toga ova reportaza nije daleko od reportaze Studia B.
Jasno je ko je investitor to je cak i navedeno u tekstu i sta je predmet izgradnje. Za dizajnera je navedeno takodje ko je, tj ko je radio parterno uredjenje "Parterno uređenje nove obaloutvrde izradio je SWA studio iz Kalifornije". Finansijski deo oko projekta ako nekako saznas ko je koliko do sada i koje pozicije platio ti nam javi sigurno ce sira javnost biti zadovoljna.

Znam da to nije lak posao, posto je nemoguce izvuci sve iz raznih reklama i biltena. Sto znaci da mora da se pita direktno. To nije lako ali bi vi Igore mogli to da pokusate.

Pitanja:
1- sta je program projekta, koja je zona i granice projekta ( usli su u Savu znacajno )
2- ko finansira koji deo i koji su iznosi
3- ko je odgovorni projektant, ko je izradio glavni a ko idejni projekat, ko je gradjevinac, mehanika, konsultanti itd ( taj SWA je samo paravan )
4- koji je urbanista iz grada odobrio ovo resenje, ko je iz vodoprivrede odobrio ovo resenje
5- ko je radio nadzor i spoljnu kontrolu

dalje interesantno je:

6- da li je bilo tendera i kako su birali izovdjaci i snabdevaci ( posto je ukljucena drzavna komponenta )
7- ko su izvodjaci i snabdevaci (cini mi se da su oni zamenjivaci koska dobili posao i ovde )
8- posto je ovo javni prostor, i posto je odstupljeno od plana na maketama - da li je bilo javne konsultcije i izlaganja ovog projekta.
9- da li su svoje misljene da li svi koji su trebali da daju- vodoprivrada, kanalizacija, vodni putevi. Ako je su cestitajte im na svetskom rekordu u brzini.

i mozda jedno nepristojno pitanje,

9- da li je bilo of-shore/svajcarskih/holanskih firmi u lancu uplata/isplata svih pozicija projekata.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390076#p390076:2wcj0x0j je napisao(la):
dosen » Ned Jun 05, 2016 6:58 pm[/url]":2wcj0x0j]

Pitanja:
1- sta je program projekta, koja je zona i granice projekta ( usli su u Savu znacajno )
2- ko finansira koji deo i koji su iznosi
3- ko je odgovorni projektant, ko je izradio glavni a ko idejni projekat, ko je gradjevinac, mehanika, konsultanti itd ( taj SWA je samo paravan )
4- koji je urbanista iz grada odobrio ovo resenje, ko je iz vodoprivrede odobrio ovo resenje
5- ko je radio nadzor i spoljnu kontrolu

dalje interesantno je:

6- da li je bilo tendera i kako su birali izovdjaci i snabdevaci ( posto je ukljucena drzavna komponenta )
7- ko su izvodjaci i snabdevaci (cini mi se da su oni zamenjivaci koska dobili posao i ovde )
8- posto je ovo javni prostor, i posto je odstupljeno od plana na maketama - da li je bilo javne konsultcije i izlaganja ovog projekta.
9- da li su svoje misljene da li svi koji su trebali da daju- vodoprivrada, kanalizacija, vodni putevi. Ako je su cestitajte im na svetskom rekordu u brzini.

i mozda jedno nepristojno pitanje,

9- da li je bilo of-shore/svajcarskih/holanskih firmi u lancu uplata/isplata svih pozicija projekata.



A kome su upucena ova pitanja? Forumasima ili onima koji grade Beograd na vodi?
Ako je ovo drugo, kako planiras da dobijas odgovore, da li ces otici do zadruge, Savanove i pitate ljude koji prezentuju maketu.Mozda samo sugerises drugima sta da rade dok se ti odmaras za racunarom? (drugim forumasima, koja pitanja da odu i da postave) Da li postavljas retoricko pitanje u nadi da ce neki visoki zvanicnik projekta videti tvoje pitanje i poslati ti poruku sa odgovorima ili si cist "internet borac" u nadi da ces svojim postovima prikupiti neke simpatije forumasa?

Stvarno me zanima, nije ironicno, posto vidim da ima dosta ovakvih pitanja, a malo ljudi koji stvarno zele da dobiju te odgovore.
 
Што се тиче извођача, поред Енергопројекта који зида хотел, Новкол-а који се бави фундирањем и Mиленијума, ту је и гомила самосталних камионџија са киперима и фирма Et a verum чија су пловила ангажована на води. То је што сам ја успео да запазим.
 
Ni botovi nisu sto su nekad bili, ranije se glasno divili svemu sto se desi u BnV a sad je cak i njih postalo sramota pa su krenuli da kace slike iz tabloida.
 
Ako budu 2 staze na donjem delu iste sirine kao ove sto su uradili sad, onda ce biti dovoljno mesta za sve. Ovako sam malo skeptik od kad sam prosao tuda i video uzivo.
 
Današnje fotke i stare i nove promenade,ono što je pozitivno je da su javne površine pored,iza i sa strane Savanove oslobodjene kafanskih stolova i prazne,da su popravili onih nekoliko otpalih daščica na platformi na staroj promenadi,klupe ispred štandova na novoj promenadi mogu da koriste SVI(kafei funkcionišu po tipu samoposluživanja) i na kraju moram da istaknem da je I NEDOPOSTIVO DA NIJEDAN JAVNI WC I NA STAROJ I NA NOVOJ PROMENADI NIJE U FUNKCIJI,PROSTOR IZA SAVANOVE 2 SE KORISTI ZNATE VEĆ ZA ŠTA :bash: Uspeo sam da napravim i par noćnoh fotki:
Pogledajte prilog 25Pogledajte prilog 24Pogledajte prilog 23Pogledajte prilog 22Pogledajte prilog 21Pogledajte prilog 20Pogledajte prilog 19Pogledajte prilog 18Pogledajte prilog 17Pogledajte prilog 16Pogledajte prilog 15Pogledajte prilog 14Pogledajte prilog 13Pogledajte prilog 12Pogledajte prilog 11Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9Pogledajte prilog 8Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
 
Isti ovaj tip osvetljenja tipa "Leopardova koža" postoji i kod Savanove broj 1.

file.php


Noćna vožnja biciklom po prostoru koji je osvetljen korišćenjem spot-light efekta je apsolutno pogibeljna. Putevi NE SMEJU da imaju prevelike kontraste u nivou veštačkog svetla. Ostrva svetlosti na njima imaju jedinu funkciju da unište noćnu adaptaciju oka. Kad iz svetlosti ulete u mrak, vozači su sasvim bukvalno slepi. Ne vidi se baš ništa. Može da izleti dete ili pas, da na putu stoji neko u tamnoj odeći pošto nije svestan da je na stazi, da na asvaltu bude bilo kakva prepreka, pa je nesreća neizbežna. Mnogo ljudi leti ostaje na Adi i posle zalaska Sunca, bilo zbog provoda bilo zbog prijatnijih noćnih temperatura. Ili zbog toga jedino noću i idu na vožnju ili trčanje. Svi će oni prolaziti baš ovuda. Upravo onda kad je za Abarove restorane na obali udarno vreme, pa se biciklistička staza prelazi svaki čas. Oni koji su ovo projektovali, isto kao i oni koji su to odobrili (ako je uopšte iko to uradio, pošto nema ni tabli ni obaveštenja), su ili opasno nesposobni, ili su kidnapovani od strane ljudi u fantomkama, pa nemaju izbora. Bilo koje drugo objašnjenje ne izgleda naročito verovatno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390114#p390114:3s7v4opq je napisao(la):
Zuma » Ned Jun 05, 2016 11:04 pm[/url]":3s7v4opq]

Noćna vožnja biciklom po prostoru koji je osvetljen korišćenjem spot-light efekta je apsolutno pogibeljna. Putevi NE SMEJU da imaju prevelike kontraste u nivou veštačkog svetla. Ostrva svetlosti na njima imaju jedinu funkciju da unište noćnu adaptaciju oka. Kad iz svetlosti ulete u mrak, vozači su sasvim bukvalno slepi. Ne vidi se baš ništa. Može da izleti dete ili pas, da na putu stoji neko u tamnoj odeći pošto nije svestan da je na stazi, da na asvaltu bude bilo kakva prepreka, pa je nesreća neizbežna. Mnogo ljudi leti ostaje na Adi i posle zalaska Sunca, bilo zbog provoda bilo zbog prijatnijih noćnih temperatura. Ili zbog toga jedino noću i idu na vožnju ili trčanje. Svi će oni prolaziti baš ovuda. Upravo onda kad je za Abarove restorane na obali udarno vreme, pa se biciklistička staza prelazi svaki čas. Oni koji su ovo projektovali, isto kao i oni koji su to odobrili (ako je uopšte iko to uradio, pošto nema ni tabli ni obaveštenja), su ili opasno nesposobni, ili su kidnapovani od strane ljudi u fantomkama, pa nemaju izbora. Bilo koje drugo objašnjenje ne izgleda naročito verovatno.

Jel si vozio biciklo uvece na promenadi i "oslepeo", ili samo izvodis neke "KATASTROFALNO KATAKLIZMICNE" zakljucke na osnovu slike?

Ja jesam juce, i vidis nisam udario ni u dete ni u psa, grad okolo baca dovoljno svetla nije kao da sam u sumi, a plus je ostatak staze prilicno osvetljen, sto se vidi na slici.

Zuma jako cenim reportaze koje pravis, ali ti toliko DRAMATIZUJES stvari da su tvoji postovi cesto na granici citljivosti...
 
Zar ovo nije moglo da bude uzdužno postavljeno?
Mislim da bi bilo mnogo bolje.

IMG_4702_resize.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390116#p390116:bmqeyctb je napisao(la):
stefanvozd » 05 Jun 2016 10:16 pm[/url]":bmqeyctb]
Jel si vozio biciklo uvece na promenadi i "oslepeo", ili samo izvodis neke "KATASTROFALNO KATAKLIZMICNE" zakljucke na osnovu slike?

Ja jesam juce, i vidis nisam udario ni u dete ni u psa, grad okolo baca dovoljno svetla nije kao da sam u sumi, a plus je ostatak staze prilicno osvetljen, sto se vidi na slici.

Zuma jako cenim reportaze koje pravis, ali ti toliko DRAMATIZUJES stvari da su tvoji postovi cesto na granici citljivosti...
Naravno da sam vozio. Ne bih ni pisao o tome da nisam. Običan tamniji pas mešanac odmah iza svetlosnog ostrva je iz daljine praktično nevidljiv. Dovoljno je da neki tinejdžer vozi samo malo brže, a oni na drugi način i ne voze. Što se tiče dramatizacije, zavisi šta bi za tebe predstavljao dramatičan događaj. Iz tvoje poruke proizilazi da si vozo juče, nisi udario ni u koga, pa iz tako moćne statistike zaključuješ da opasnosti nema. Za mene je dramatično kada znam kakvi su standardi propisani zakonom ili raznim normativima, pa naiđem na nešto što je mnogo puta gore od toga što se traži. To ne znači da će svako ko tuda prođe udariti u nešto, pa čak ni svaki stoti ili hiljaditi. Ali ako je bezbednost ozbiljno narušena, ako je promet biciklista tako veliki kao ovde pa je u igri zakon velikih brojeva, ako jasno vidim da je drastično veći napor potreban da bi se tuda vozilo, i da su zato lako moguće situacije u kojima je nesreća skoro neizbežna, onda je to pravi trenutak da se na to ukaže na način koji će svima biti jasan. PRE nego što se neko unesreći. Pravo pitanje je ZAŠTO je dozvoljeno da se verovatnoća nesreće poveća? Kome to ide u prilog? Šta mi imamo od toga? I zašto odjednom zakonske regulative ovde nisu važne?

Iako se fotografija i oko drastično razlikuju, evo bar neke vrlo slobodne ilustracije mogućih kontrasta, raznih pozadina i raznih adaptacija oka u raznim trenucima, dve stare fotografije kod Savanove 1. Šta sve ovde može biti na stazi, ali u senci? Šta ako smo pre toga upravo pogledali na stranu, u drastično svetliji deo ambijenta?

Na prvoj fotografiji je zbog zuma prostor veoma sabijen. I senke i svetli delovi su mnogo duži, a ambijentalno svetlo izgleda svetlije nego što je u stvarnosti. Prvo dvoje ljudi se vidi samo kao konture, i samo zato što su slučajno između led osvetljenja i kamere.

IMG_2798_resize.jpg


A ovde je problem što se na pozadini ne ocrtava ništa, isuviše je mračna. Sličan efekat postoji ako je pozadina svetla, ali je viša, dok je objekt nizak. Itd,. itd.

IMG_1734_resize.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390079#p390079:3o659fxe je napisao(la):
Gsh » 05 Jun 2016 06:30 pm[/url]":3o659fxe]^
Da se ne ocekuje malo previse od ekipe Beobilda
Ova reportaza ce verovatno biti citirana negde.
Ako hocete da napravite reportazu morate da iskopate odgovor bar na ovih prvih 5-6 najnormalnijih pitanja.
Ostalo je verovatno za novinare istrazivace.
 
Hvala Milose i Zuma, svetlo je ocekivano potpuno nedovoljno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390114#p390114:h1gbrmd2 je napisao(la):
Zuma » Ned Jun 05, 2016 11:04 pm[/url]":h1gbrmd2]Isti ovaj tip osvetljenja tipa "Leopardova koža" postoji i kod Savanove broj 1.

file.php


Noćna vožnja biciklom po prostoru koji je osvetljen korišćenjem spot-light efekta je apsolutno pogibeljna. Putevi NE SMEJU da imaju prevelike kontraste u nivou veštačkog svetla. Ostrva svetlosti na njima imaju jedinu funkciju da unište noćnu adaptaciju oka. Kad iz svetlosti ulete u mrak, vozači su sasvim bukvalno slepi. Ne vidi se baš ništa. Može da izleti dete ili pas, da na putu stoji neko u tamnoj odeći pošto nije svestan da je na stazi, da na asvaltu bude bilo kakva prepreka, pa je nesreća neizbežna. Mnogo ljudi leti ostaje na Adi i posle zalaska Sunca, bilo zbog provoda bilo zbog prijatnijih noćnih temperatura. Ili zbog toga jedino noću i idu na vožnju ili trčanje. Svi će oni prolaziti baš ovuda. Upravo onda kad je za Abarove restorane na obali udarno vreme, pa se biciklistička staza prelazi svaki čas. Oni koji su ovo projektovali, isto kao i oni koji su to odobrili (ako je uopšte iko to uradio, pošto nema ni tabli ni obaveštenja), su ili opasno nesposobni, ili su kidnapovani od strane ljudi u fantomkama, pa nemaju izbora. Bilo koje drugo objašnjenje ne izgleda naročito verovatno.

Inace je staro setaliste imalo bolje osvetljenje i stazu ? mislim da sta god bilo ko uradi nasao bi zamerku evo sad pricas o prevelikom kontrastu svetla. da si nam ti na celu grada verovatno ne bi ni postavio osvetljenje da bi se oko bicikliste adaptiralo na mrak. Setaliste je fenomenalno i nesto zbog cega treba samo da se zahvaljujemo Bogu sto je ovako ispalo s obzirom da nismo imali tablu sa projektom. a druga stvar jeste,trebalo bi da uvedu pod obavezno da biciklisti imaju prednje farove za osvetljenje puta ispred i kako bi opste bili uoceni od strane pesaka a i vozaca motornih vozila s obzirom da voze bicikle i po putevima i tu vazi pravilo da moraju biti ukljucena dnevna svetla. A verujem da svaki ozbiljan biciklista ima far za Bicikl. I ne znam kako ocekujete da bez fara uopste vozite a to za osvetljenje taj komentar.. to je kao da si se zalio stanovniku u Resniku o privikavanju oka na svetlost a on fazon nema ni asvalt do kuce dok o osvetljenju na blatnjavom putu do njegove kuce od glavnog puta moze da sanja. Malo nezahvalno zar ne mislis? Ako je to falinka projektu , privikavanje oka na svetlost onda stvarno ne znam zakljuci sam .
 
Dovoljno je pogledati prethodnu fotografiju. Ako ima nekog ko i dalje misli da su ovi svetli krugovi koji dopiru čak čitav jedan metar oko stuba, zaista odgovarajuće osvetljenje za najprometniju gradsku saobraćajnicu ovog tipa, onda se tu zaista više nema šta reći.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390114#p390114:1pbw3m16 je napisao(la):
Zuma » 05 Jun 2016 10:04 pm[/url]":1pbw3m16]Isti ovaj tip osvetljenja tipa "Leopardova koža" postoji i kod Savanove broj 1.

Noćna vožnja biciklom po prostoru koji je osvetljen korišćenjem spot-light efekta je apsolutno pogibeljna. Putevi NE SMEJU da imaju prevelike kontraste u nivou veštačkog svetla. ...

Nemam nameru da branim lose osvetljenje na stazi ali bajs se nocu ne vozi bez svetla napred i nazad, led svetla su jako pristupacna i mnogo znace ;-)
http://planetbike.rs/pbshop/Biciklizam/ ... sveta/454/

sorry za oftopic
 
Par fotki koje sam sinoć napravio su slikane kao što vidite sa SSM i zaista se stiče "blješteći utisak" na bici stazi na novoj promenadi.Tome doprinosi i činjenica da se na svakom panou na gornjem delu nalazi reflektor ka panou koji obasjava svetle površine panoa pa je samim tim i takav utisak.

Što se same bezbednosti tiče na bici stazi sa nalaze pešaki prelazi,upozorenja o pešacima,biciklisti su koliko se secam obavezni da imaju i prednje i zadnje "osvetljenje" na bajsu,zvonce itd.

Juče sam bio oko 18:30 do uvece i nisam primetio baš neku gužvu na promenadi,videćemo kako će biti u narednom periodu.Apropo širine šetališta uhvatio sam jedan trenutak koliko se ljudi može mimoići:
 
Nemam nameru da branim lose osvetljenje na stazi ali bajs se nocu ne vozi bez svetla napred i nazad, led svetla su jako pristupacna i mnogo znace ;-)
http://planetbike.rs/pbshop/Biciklizam/ ... sveta/454/

sorry za oftopic

Svako bi trebalo da ima svoje svetlo na bajsu
http://www.canwelum.com/Upfiles/201385/ ... 424334.jpg
Upravo zato i nije dobro dodavati jako osvetljenje na stazi. Kao sto su na nasim autoputevima oko velike plane dodali ona nebulozna svetla. Put treba da bude u mraku i da ima zabice a od farova da bude osvetljen.
 
Vrh