Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Inace pojavili su se novi bolji renderi na tv u dnevniku tv vojvodina na kratko
 
E direktore, ja od tebe očekivao neko ozbiljno objašnjenje za eksproprijaciju, kad ono to nisi ni pročitao šta sma ja napisao. Dobro, ti preferiraš kratke postove. Nego, gde je onaj GOJE, nema ga, GOJE vide li ti ovo ja i Vesna Pešić duvamo u istu frulu, da ne veruješ. E zadnje je vreme došlo.
 
Pa belka znam da ces ti shvatiti sustinu britka pravnicka pravo in media sres .
 
belka":3od2isoa je napisao(la):
E direktore, ja od tebe očekivao neko ozbiljno objašnjenje za eksproprijaciju, kad ono to nisi ni pročitao šta sma ja napisao. Dobro, ti preferiraš kratke postove. Nego, gde je onaj GOJE, nema ga, GOJE vide li ti ovo ja i Vesna Pešić duvamo u istu frulu, da ne veruješ. E zadnje je vreme došlo.

E moj belka, poslednje vreme je došlo ihahaj. Pa čak i nas dvojica ovde duvamo u istu svirajku. Da si ti meni živ i zdrav!
 
cao ljudi!
meni je cela ova prica o beogradu na vodi okej.to je davno trebalo da se uradi, ne ulazim u detalje kako i ko,ali definitivno treba da se sredi taj deo,i ne samo taj ali dobro.
interesuje me nesto drugo,ako bude bilo i kad bude bilo, sta ce se desiti sa velelepnim istorijskim zgradama u karadjordjevoj ulici? posto vidim na ovoj fotografiji gde se vucic odvratno smeska da ide sve do brankovog.nadam se da nece dirati to, nisu valjda toliki id***?
hvala unapred
 
Pa kazu da ce renovirati beogradsku zadrugu ,bristol ,z stanicu
 
Volim komentare koji pocinju sa 'svidja mi se ovo'
A zavrsavaju sa 'nisu valjda toliki kreteni'
:D
Ma neka, evo tebi plus ;-)
Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
@Karlo del Ponte
Sto se tice hipotetickih pruga ka Obrenovcu, Borci, Surcinu, Grockoj, to zaboravi, jer zeleznice nemaju pare ni za postojece.

A vozovi sa postojecih pruga se ukidaju jer su nerentabilni. Jedva su uspeli da spasu Beovoz za Valjevo iako je pun, jer on ne moze da se finansira od karata.

Nazalost mislim da ce u Srbiji jedino opstati na kraju teretna zeleznica.

A neko je mislim pisao, mozda cak i ti, da BG voz jos nije postigao ni priblizan promet jedne tramvajske linije i pored veoma cestih termina.
 
Izvučeno koliko se može iz TV reportaža.

Ovde se pomalo nazire okolina Karađorđeve ulice i kako će izgledati trg pored železničke stanice.

BgNaVodiB925_resize.jpg


A ovde se za nijansu jasnije vidi koliko će situacija biti haotična u obalskom delu. Prvi put sam primetio da između Brankovog i Starog Savskog mosta postoji još jedna zgrada koja takođe prilično ulazi u Savu. Pešak ili bicklista koji kreće sa Ade ka Kalemegdanu ili obrnuto, neće baš tako lako da se provuče kroz ovu oblast. U delu koji pokriva slika imamo čak tri zaliva, dva urbana "rta", odnosno ukupno pet ili šest velikih zgrada na samoj obali, uglavnom između reke i obalske pešačke staze. Tj kod tri zgrade "obalska" staza ustvari prolazi sa njene zadnje strane, a na preostale dve ili tri kroz komercijalni deo u njenom podnožju. Ako čovek odmah skrene desno, u najbližu lučnu saobraćajnicu, završiće izgubljen u gigantskom tržnom tržnom centru jer i čitava ta ulica izgleda prolazi kroz njega. Ne znam gde će biciklisti da prolaze jer njih već sada ima puno? A ako neko tvrdoglavo pokušava da ostane uz obalu, moraće prilično da šeta levo i desno, i to uglavnom pored izloga i u samom podnožiju ovih pet zgrada, a samo malo dalje od ostalih. Sem parka, svi drvoredi su jednoredni. Definitivno nam trebaju slike veće rezolucije, sa ljudskim figurama, da bi imali bolji osećaj prostora i proporcija.

Ovaj preterani fokus ka obali će napraviti ogromnu gužvu i sasvim izmeniti uobičajeni karakter rečnih obala na koji smo navikli. Da li je to dobro ili loše još uvek nije sasvim jasno. Uz same šetače koji su tu (recimo) iz zadovoljstva, ili u prolazu ka Adi ili Kališu, koliko će ostalih ljudi silom prilika morati da cirkulše po istoj uskoj traci zemlje zato što tu rade, stanuju ili moraju doći da obave neki posao? Samo ovaj prvi soliter koji viri iz vode ima 22 sprata i priličnu površinu, a ne smem da pomislim koliko ljudi može da stane u kulu u sve ove ostale. Ko će da ih prevozi, kako da stignu ovamo, koliko su široke ulice (zbog robnog transporta) i kako će pomiriti rekreativno ekološki i tranzitni aspekt obale, sa ovako izraženim komercijalnim aspektom?

BgNaVodiB924.jpg
 
Meni i dalje sve ovo izgleda tako nerealno. Po strani pricu o predizbornoj kampanji, parama koje bi trebale sve ovo da finansiraju itd. meni nije jasno kako je neko mogao za tako kratko vreme da isprojektuje jedan citav grad? !
Pa samo za jednu zgradu su potrebni meseci rada, zgrada treba valjda prvo da ima prakticnu namenu , pa tek onda oblik i lokaciju? O enterijeru, infrastrukturi i inovacijama da ne govorimo... kao i obicno nemamo nikakve informacije, sem jedne bajkovite slike.

Veliki minus sto ne postoji pesacko - biciklisticka staza duz obale, to je jedan veliki san beogradjana, takodje, neki od ranijih projekata SA su imali kanale, ovaj ga nema, to je velika steta.
 
Biciklistička staza je tu trenutno realnost. Ja često vozim tuda i ne bih voleo da mi je oduzmu. Nego, ja ovo i dalje ne gledam kao plan. Kao što ni render koji smo dobili za petlju radnička nije ono što danas možeš da vidiš na terenu.
 
@Drakche,
Nije ovde nista detaljno projektovano, sve ove zgrade su za sada obicni kubusi cije su glavne forme sada uocljive ali uopste nije to doradjeno do stanja da moze da se izvede. Ima tu jos mnogo da se radi do izvodjackog projekta.
 
Ja ne mogu da verujem da vi i dalje nesto kao ozbiljno diskutujete o ovom projektu, kao da ce tu nesto zaista i da se sagradi? Svi dobro znamo da od ovoga nema ama bas nista.
 
hazard":i1wfalwa je napisao(la):
Ja ne mogu da verujem da vi i dalje nesto kao ozbiljno diskutujete o ovom projektu, kao da ce tu nesto zaista i da se sagradi? Svi dobro znamo da od ovoga nema ama bas nista.

Tako se govorilo i za Most preko Ade za koji su i moji prijatelji u francuskoj culi da je najvisi na svetu.
 
Vranac ssve je moguce samo su bitini priroriteti ,i sta zeli da se postigne ,prije ili poslije moracemo da podignemo zeljeznicu na noge ,nevidim nista lose u pokusaju da se skrene paznja na pozitivne stvatri koje dobra i pouzdana zelejznica donosi
Sto se tice bg voza 30 000 nije malo ,takodje daa su izgradjene stance 2 dodatne koje su predvidjene brojbi bio daleko veci
 
Drakche":1b674fbp je napisao(la):
Meni i dalje sve ovo izgleda tako nerealno. meni nije jasno kako je neko mogao za tako kratko vreme da isprojektuje jedan citav grad? !
Pa samo za jednu zgradu su potrebni meseci rada, zgrada treba valjda prvo da ima prakticnu namenu , pa tek onda oblik i lokaciju? O enterijeru, infrastrukturi i inovacijama da ne govorimo...


Odlicno si rekao, 'meseci rada za jednu zgradu'! To ima samo ovde, a da smo u kom slucaju mi projektovali ceo amfiteatar to bi trajalo uz sve nama svojstvene partokratsko-administrativno-interesne prepreke i dileme odprilike citavu deceniju .... toliko o nama


Pogledaj sta se 1930. godine gradilo u Njujorku na uglu 34. ulice i 5. avenije. Gradnja je pocela 17.marta 1930 i zavrsena 1. maja 1931. znaci ni punih 14 meseci :

1010579esb.jpg


Ovde danas jedan vrtic ili skola se grade 2 godine :laugh: ...

Da smo kojim slucajem mi projektovali i gradili menhetn ko zna da li bi do danas bio izgradjen i onaj donji deo gde su bile zgrade bliznakinje svetskog trgovackog centra.

Mi treba pre svega da smo srecni sto se uopste a posebno u ovakvoj situaciji pojavio neko ko je ovde voljan da investira pare za ovaj projekat. Umesto toga mi se ponasamo kao da se prijavilo jos dvadesetak njih koji imaju svoje projekte sa spremnim milijardama pa se tako privilegovani odlucujemo sta da izaberemo! Alo ljudi, ako ovu sansu propustimo mozda jos citav vek gledamo onaj krs i lom u savskom amfiteatru! Ko ce drugi da investira, neko iz Evrope, Amerike? Evo tuku se izmedju sebe ...

Po meni treba insistirati da se ovaj deo do obale oko te kule doradi sa malo vise kontrasta, tj izgradnjom kula razlicitih visina umesto kao pod konac kako je sad jer upravo to cini projekat manje atraktivnim i nekako suvise ravnim pa imamo taj 'domino efekat'. Meni se to u startu nije svidelo i bolo mi oci. Samo to ako bi se uradilo dobila bi se u startu drugacija slika i celokupan dozivljaj prostora. Ostalo je po meni sasvim korektno, ne ulazeci u pitanja javnog prevoza i drugo sto je pominjano, naravno sve to treba pazljivo uklopiti.


103427134652daa1cbaa6a72.png
 
spatiotecte":1vgbd6rw je napisao(la):
@Drakche,
Nije ovde nista detaljno projektovano, sve ove zgrade su za sada obicni kubusi cije su glavne forme sada uocljive ali uopste nije to doradjeno do stanja da moze da se izvede. Ima tu jos mnogo da se radi do izvodjackog projekta.

To je tačno, ovo su samo kubusi. Međutim, problem je što je verovatno urađena konačna i nepromeljiva alokacija prostora. Definisane su trase ulica i pravci kretanja, širine ulica, širina i uređenje zone obale, ukupan odnos zelenila i zgrada, pozicije zgrada, vrsta njihove namene, veličina korisnog prostora koja će na pojedinim lokacijama biti izgrađena, a verovatno i grubi okviri visina do kojih će se ići. Da li će same zgrade konačno izgledati ovako ili onako je samo pitanje estetike, ali i konačnog, budućeg dogovora sa investitorom i korisnikom, i manje je važno od planiranja prostora, funkcija koje će on moći kvalitetno da zadovoljava, stepena izgrađenosti i kvaliteta raznih vrsta komunikacija, jer je to ono od čega suštinski zavisi kako će se sve ovo koristiti, kakav će utisak ostavljati i kakav će uticaj imati na čitav grad. Sada je kritično pitanje da li ste vi zadovoljni ovim, suštinskim elementaima projekta, onima koji se sada fiksiraju i konačno dogovaraju, a ne da li su zgrade za koje još niko ne zna kako će konačno izgledati lepše ili ružnije.
 
hazard":2sjb6mqk je napisao(la):
Ja ne mogu da verujem da vi i dalje nesto kao ozbiljno diskutujete o ovom projektu, kao da ce tu nesto zaista i da se sagradi? Svi dobro znamo da od ovoga nema ama bas nista.

A ja ne verujem da će bilo koji investitor vredan tog naziva odbiti da napravi zgradu u samom centru glavnog grada neke Evropske države, na samoj obali velike reke, dakle bukvalno NA KEJU, bez obzira da li će se bilo šta oko nje ikada napraviti.
 
Gorstak89":25dg1cfp je napisao(la):
Biciklistička staza je tu trenutno realnost. Ja često vozim tuda i ne bih voleo da mi je oduzmu. Nego, ja ovo i dalje ne gledam kao plan. Kao što ni render koji smo dobili za petlju radnička nije ono što danas možeš da vidiš na terenu.

Ovim se potpuno razbija rekreativno pešačka veza centra grada sa Adom Ciganlijom, a sama zona obale reke se pretvara u ISKLJUČIVO tržni i poslovni centar i NIŠTA VIŠE. Biciklistička staza duž Save je već danas toliko oterećena da leti njom više nije moguće ni hodati, čak i kad bi neko to želeo. A završetkom petlje Radnička, ona postaje novo saobraćajno čvorište gde se i pešačkom i biciklističkiom saobraćaju priključuju još dve bitne grane. Oni koji peške ili biciklom idu preko mosta i odlaze ili dolaze iz čitavog Novog Beograda i Zemuna, i oni koji će na isti način želeti da novim stazama odu u Topčider i Košutnjak. I sada nam ovi bukvalno seku grad na dva dela, tako da se dve najzanimljivije gradske celine, oko Kalemegdana i Ade, više nikako ne mogu povezati. Kuda će svi ti ljudi da prolaze? Kroz najveći tržni centar na balkanu?
 
Sto se tice zelenih povrsina, kad bi se samo postovao koeficijent izgradjenosti(tj odnos izgradjene povrsine i ukupne povrsine parcele), nas grad bi mnogo lepse izgledao i bilo bi daleko vise prostora...Ali naravno, zakon je tu da bi se krsio.. i posledica toga su zgrade "krmace" sto bi rekli neki clanovi ovog foruma..
 
vranac":pnnj4jrn je napisao(la):
A neko je mislim pisao, mozda cak i ti, da BG voz jos nije postigao ni priblizan promet jedne tramvajske linije i pored veoma cestih termina.


Iz licnog iskustva mogu da ti kazem da nisi u pravu, razlika izmedju dolaska tramvaja je 5 min, razlika izmedju dolaska dva bg voza je 15-30-60 minuta. Mnogi ljudi idu vozom, vagoni su stalno puni, iako ima samo nekoliko stanica ( 7 cini mi se).
Cinjenica je i da dosta ljudi ne ide vozom, jer preko dana van spiceva ide tek na 30 min, vikendom na sat vremena, ali daleko od toga da nije sabio jednu katicu il spanca, po broju prevezenih putnika u jednom smeru...
 
Odrastso covek, pri zdravoj pameti, bi pre nego ista napise na temu realizacije ovih rendera razmislio da li bi neko normalan nasipao savu pored tolikog prostranstva pa nasipu pravio 50 spratova do koga se sa nbg stize peske mostom koji pregradjuje reku. Usput bi sklonio postojecu prugu koja sa veze sa ostatkom grada a organizaciom blokova bi trajno onemogucio da metro most ikada bud
 
Pisem sa telefona pa je muka.. Elem, jel kapirate koliko je sve ovo crtez, ljudi.. To je c r t e z i nista vise
 
Vrh