Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

belka":2dy5r1zd je napisao(la):
Čekaj, bre vest sustiže vest, ne može čovek da ih pohvata po internetu: Rupar je rekao (objavljena mu je i slika da vidimo konačno čoveka koji radi na našoj stvari) da je već počelo raščišćavanje na delu SA. Gago molim te reportažu sa lica mesta, da odahnem, pa to je prelepa vest. Znači ipak će biti nešto. Divno! Ruparov izgled obećava. Deluje kao ozbiljan i posvećen čovek, kaže da je prikupio 400 listova nepokretnosti i utvrdio kosu nosioci prava na zemljištu i objektima u SA. Nemam reči, dakle po redu i zakonu. Pored toga i predsednik Narodne skupštine je rekao da će to izmeniti izgled Beograda i kako će to promeniti odnose u regionu jer je vlast čiji je on deo pokazala da ume da privuče investicije i projekte koji doprinose razvoju i napretku Srbije. Mašala! Znači, počelo je počelo. Nema zezanja. Ima da se radi, jer kako reče Aleksandar Vučić uspećemo jer lestvicu uvek postavljamo visoko. Time pokazujemo da i snove možemo da pretvorimo u javu. Rupar reče i da će kula da počne da se gradi ove godine. Ludilo! Care, Al Abare!
Па само се оде на Газелу (а може и из градског аутобуса) и сними према Главној железничкој станици и према Сајму пар сличица и види се да није померен ни један завртањ, једино ако Цигани нешто нису однели/мазнули :D
 
Znao sam da je u pitanju primitivna i agresivna ekipa. Ali ovde je problem u IQ.
Nadam se da ce studenti ( bar ) arhitekture, filoz. da naprave neku setnju, odmah se priljucujem.

Ima jedna interesantna stvar. Sudeci po javnom mnjenu i beogradjani i unutrasnjost su protiv ovakvog izivljavanja.
Da Djilas ima malo hrabrosti, mogao bi da napravi svoju kampanju, samo na osnovu ove stavke. Nazalost, mislim da bi i Djilas napravio ovakvu Zikinu dinastiju da je imao priliku.
 
Delija, veruj mi nisu nebuloze, baš sam dosta pisao o tome. Videćeš na kraju da sam u pravu, ali razumem tvoju nevericu.

Direktore, daj molim te objašnjenje, izgoreću od želje da to čujem, koji je razlog zašto je Grad morao da plati 8 miliona evra, a novosnovano preduzeće neće morati? Molim te. Znam da je smarno, ali napiši, možda ima nešto što ja ne znam, živo bih želeo da to saznam. Čisto struke radi i hvala ti unapred.

Žalim što pravila foruma ne dozvoljavaju psovanje, da damo adekvatan filozofski odgovor na ovu priču političara o poštovanju tudjih 3 milijarde dolara. Ovo je prevršilo svaku meru. Vi uopšte ne možete da razumete šta je time rečeno i kakva je poruka poslata. A ključna, suštinska, supstancijalna poruka jeste: neće biti nikakve gradnje u SA. Nego: kao prvo, ne ometajte mi predizbornu kampanju i zaćutite vi arhitekte, manite se planova, procedura i učešća struke, ja sam došao sa obećanjem o gradnji u SA i dok se ne završe izbori, zavežite, jer mnogo sam ljut. Kao drugo, upravo to što nikakvog poštovanja procedure neće biti, a koja je toliko obimna i zahtevna, kako planski, tako i finansijski, vam jasno govori da neće biti nikakve gradnje u SA, već da je jedino bitno da dobijemo izbore sa tom ludačkom pričom, koju smo postavili kao lajtmotiv ove izborne kampanje za Beograd.

Strava i užas.
 
A tom pričom će da dobiju izbore isto kao i Đilas prethodne sa onolikim potenciranjem Mosta na Adi.
Samo dokaz da i ovi nemaju šta da ponude - čak ni uverljivu priču.

Ovde više nije pitanje za koga će da se glasa, već ko će uopšte da izađe da glasa...
 
zidar":34v90c7f je napisao(la):
Moj je utisak da to preduzece i njeni rukovodioci imaju smisla za kvalitetnu arhitekturu i urbanizam koliko i pretendent Karadjordjevic za srpski jezik.

Dobar potez bi bio prosetati malo Alabara i Aleksandra Vucica kroz Beograd, od Kosancicevog Venca preko Neimara do Ceraka Vinogradi, da vide sta znaci kvalitetna urbana sredina...

Arapsko preduzece se bavi prodajom nekretnina a ne arhitekturom. Kao i svako preduzece, oni ne vrednuju svoj projekat tim da li ce da pobede na arhitektonskom takmicenju, nego koliku profitnu stopu neki projekat nosi.

Ali ljudi zar ne vidite da mi svaka 3 meseca gledamo novu maketu tako da ovo ne treba uzimati bas za ozbiljno. Ja se licno bojim da ce biti puno gore nego na maketi.
 
Jedini nacin da Arapi zarade je da povecaju gustine do maksimuma, da ukljuce retail, casina, hotele i sl u program, da dovedu kinesku operativu i postignu kinesku produktivnost, takodje ako se ne bave arhitekturom vec rade tipske objekte jednostavne za izgradnju. Znaci nece biti zarade sa Dubai arhitekturom vec sa kineskom. Neka praksa sa iskustvom u Kini/ i kineskim osobljem je i radila ovo resenje, imaju neverovatnu poduktivnost, a resenja su zaista karikatura struke.
Kad kupujemo na kredit kineske nadgrobne spomenike, sto ne bi omogucili Arapima da nam podaju kineski grad.

Pre x godina, vozio me od Cavtata do HN jedan taksista koji je kao licni vozac Aca Djukanovica bio svedok njegove poslovne genijalnosti, i ispricao mi je pricu. Rekao mi je kako aco ni iz cega pravi pare. Video Aco da italijanski ribarski brodovi idu po Albanskim vodama, a kako u CG nije lovljeno deceniju od raspada zemlje, bogatstvo je bilo veliko. I brzo su se dogovorili, objasnio mi je CG-taksista, nije nista Aco ulozio, a para ka pljeve. Interesantno je da je taj taksista iz HN zaista i verovao da je diktatorov brat genijalni biznismen. Od gena, IQ-a i geografske sirine se ne moze pobeci.
 
Jel će biti neka zvanična reportaža Beobuild-a sa predstavljanja projekta Beograd na vodi u Vladi pre par dana? :)
 
belka":a1xyhfcj je napisao(la):
Direktore, daj molim te objašnjenje, izgoreću od želje da to čujem, koji je razlog zašto je Grad morao da plati 8 miliona evra, a novosnovano preduzeće neće morati? Molim te. Znam da je smarno, ali napiši, možda ima nešto što ja ne znam, živo bih želeo da to saznam. Čisto struke radi i hvala ti unapred.

Evo ja cu ti odmah reci. Glavni razlog je politicki. Nakon sledecih gradskih/republickih izbora, ista stranka ce drzati i grad i zeleznicu, i bavice se ovim projektom, moci ce prosto dekretom da utupi preduzecu Beograd na vodi zemljiste na upravljanje, ili da ga samo pokloni drzavi, ili da ga da uz otpis dugova prema drzavi... Pre su bile koalicione vlade, pa onda jedan drzi ovo, drugi ono, pa se tu vodi neka bitka oko para, sada sve pare kontrolisu jedni te je svejedno.
 
ponekad ljudi dizu kriterijume povodom neceg, samo da ne bi uradili nista, jer se boje promena... toliko negativizma u vezi savskog amfiteatra je vec ovde legendarna... mislim da treba spustiti malo loptu.
 
louderick":27eqm9e7 je napisao(la):
.. toliko negativizma u vezi savskog amfiteatra je vec ovde legendarna...
Ерупција негативности је потпуно оправдана јер Савски амфитеатар представља срце целог града,а самим тим и земље, његову душу и његово уређење ће коначно дефинисати Београд као његово централно место.

Београђани стога очекују да то буде квалитетно, врхунски, и ништа испод тога. Свака просечност је непоштовање и скрнављење овог града. Јер, то није неки тамо плац ИМТ-а, Ада Хуја, Аутокоманда , то је срце и душа овог града.

Није потребно бити у струци, имамо сви интернет и врло брзо можемо стећи увид у нове урбанистичке тенденције у свету, и колико је досадашњи предлог Београда на води све супротно од тога. Изузетно неозбиљно и неодговорно. Толике године и деценије смо живели са оваквим СА и није стани пани да се то брзо промени. СА је исувише вредно земљиште и то не само материјално да би смо се задовољили да буде боље него што је сада. То је недовољно, не треба да буде боље, него САВРШЕНО. Понављам, то није Аутокоманда, то је душа Београда.

Иако могу да разумем политичку страну приче, ипак не могу да разумем да се то на овај начин ради. Арапи у сред ничега, на песку граде самоодрживи град будућности, а нама ће у срце града да звекну нешто што граде на периферији Дубаија ... па, хвала им на тих 3,1 милијарде, али што се мене тиче, душа се не продаје за паре.
 
Da, evo ja na primer, ja sam bas zato ovde i dosao na forum jer mi je zivotni san da se ne uradi nista. I vecina nas ovde. Mi smo u stvari udruzenje sabotera :-D
A ajd ti prosvetli nas pa da promenimo misljenje???

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
eko-Beograd-na-vodi---maket_620x0.jpg

Da krenem sa komentarisanjem do gazele se nalaze zgrade na modelu u stvarnosti lozionica koju kako kaze rupa ce mo sacuvati buldozerom :twisted:
Javni prevoz nula :twisted:
Kornison na sredini [da neupotrebim gori izraz] i pjesacki most ,koji je mozda pokretni pa ce tako zadovljiti plovnost rijeke save mozda :twisted:
Soping mega mol :twisted:
Novobeogradski dio amvitatra nediramo to nije cjelina :twisted:
Belka
Zeljeznice srb su trazile pare za kolsjek u savskoj ulici jer je bio potreban za navodno njihovo funkcjonisanje pa je grad za to pljunuo pare iako je cjela ekipa bila iz Ds
Sada je ekipa skor cjela iz sns a pretenduje da bude cjele ekipa iz sns igra na sledecu kartu
Projekat porglasava za visi nacjonalni interes [javni namjerno izostavljeno jer prije ce biti da je privatni ]
Osniva preduzece bg na vodi i zemljiste unosi kao svoj dio u zajednickom projektu
Zelezicu ne obestecuje vec zelejznica kaze da zemljiste njima vise nije potrebno te vraca drzavi kojaima pravo vlasnistva dok zeljeznica ima pravo koriscenja koje joj drzava uskracuje ,A za uzvrat joj omogucava zavrsetak novog cvora koje joj daje na upravljanje i koriscenje umjesto sarog cvora sadasnji cvor se jos uvjek vodi kao objekat u izgradnji kojim gazduje preduzece beograd cvor a zeljeznica koristi infrastrukturu
 
Ceo ovaj "vizionarski projekat" po svemu sudeći će se pretvoriti u projekat "Beograd na hlebu i vodi" :gobb:
 
Železnice Srbije spremne za "Beograd na vodi"
Autor: Tanjug

Železnice Srbije su spremne za realizaciju projekta "Beograd na vodi" i ubrzavaju aktivnosti za završetak beogradskog železničkog čvora.


pruga.jpg


Generalni direktor srpskih železnica Dragoljub Simonović izjavio je da će time biti stvoreni uslovi za uspešno sprovođenje projekta "Beograd na vodi", koji je ima značaj za celu Srbiju, rekao je Simonović.
Stara železnička stanica biće izmeštena iz Karađorđeve ulice odnosno iz centra grada kada bude završena izgradnja nove glavne železničke stanice Beograd centar u Prokopu.

Prema rečima Simonovića, tako će biti omogućeno skraćenje linija svih vozova koji prolaze kroz glavni grad i oslobođeno 80 hektara atraktivnog zemljišta u tzv. Savskom amfiteatru.

Železnice Srbije su 15. januara objavile javni poziv za nastavak izgradnje nove železničke stanice Beograd centar u Prokopu, koja će biti finansirana kuvajtskim kreditom od oko 26 miliona evra.

Beograd će, kako je rekao, dobiti modernu stanicu koja će moći da poveže gradski i međugradski saobraćaj i primi sve tranzitne međunarodne putničke vozove.

POVEZANE VESTI

Prokop danas koriste samo vozovi gradske železnice BG voza, a realizacija ovog posla omogućiće da kroz stanicu funkcionišu i lokalni, regionalni i međunarodni putnički vozovi.
Tender za Prokop biće otvoren do 24. februara i njime je predviđen maksimalan rok za izvođenje radova od 420 dana.

Simonović je rekao da će kriterijum za ocenjivanje na tenderu biti najniža ponuđena cena.
Čelnik železnica je dodao da to preduzeće sprovodi i ostale aktivnosti kako bi se što brže pristupilo realizaciji projekta "Beograd na vodi".

U okviru projekta izgradnje modernog kompleksa "Beograd na vodi", biće građen šoping mol najveći u ovom delu Evrope i kula od 180 metara visine, koja ce se zvati "Belgrejd tauer".

Direktor novoosnovane kompanije "Eagle Hills" Muhamed Alabar predstavio je 18. januara u Beogradu projekat "Beograd na vodi". On je vlasnik kompanije koja je podigla najvišu zgradu na svetu Burdž Kalifa i spreman je da u projekat "Beograd na vodi" investira više od tri milijarde dolara.

http://mondo.rs/a654233/Info/Drustvo/Zeleznice-Srbije-spremne-za-Beograd-na-vodi.html
 
bgd_Beograd_na_vodi_maketa.jpg

Daj ljudi kopajte nesto mi poznat ovaj projekat davno je seki bio u montenjegro isto pred neke izbore obecavao kule gradove palmu isl nakraju na nasu srecu nista nije uradio ,probacu nesto da iskopam :twisted:
 
Možda je zemljište i državno pa ne treba plaćati. Ili se može izmuvati nešto drugo. Ali i ako sve to ne ide ili nije poželjno, pa je zbog bilo kojih razloga plaćanje njene vrednosti neophodno, ni to nije problem. Do sada niko nije demnatovao vest koju sam preneo (viewtopic.php?p=261591#p261591). Prva faza projekta je moguća, i ako je nešto drugo ne spreči, problem novca i ekspropriacije sigurno neće.

Država je već dala železnici skoro 200 miliona evra i za to dobila udeo u vlasništvu. To je verovatno dovoljno za otkup zemljišta za prvu fazu. Pošto su minorne šanse da od železnice ikada vidi dividendu ili njene akcije proda uz profit, to su bile skoro bačene pare. Sve do sad. Dovoljno je da se država odrekne vlasništva na deo kompanije, a za uzvrat dobije zemlju i mogućnost da završi prvu fazu projekta. Čist poklon, jer nikakav novi novac nije potreban, a još se i spašava onaj stari. Tako je država izvukla štetu, partija dobija nešto opipljivo da se hvali, a investitori jedino za šta su u stvari i bili zainteresovani. Da zauzmu samu obalu i naprave hotele i šoping mol (narod mora da jede, a hotel na boljem mestu oduzima goste hotelu na lošijem mestu, pa je broj već postojećih nebitan).

To su dugoročne investicije i nastavak trenda koji su drugi međunarodni investitori već trasirali, pokazavši da je, za razliku od uređenijih država, on u u Srbiji i dalje moguć. Setite šta smo sve imali do sada. Zaha na Kalemegdanu - "poslovno brdo" pored srednjevekovne tvrđave i na ušću dve reke, zatim potpuna konverzija bivšeg Hotela Jugoslavija u gigantski poslovni konglomerat koji domira čitavim jednim rukavcem Dunava, pa TC Ušće u najvećem Beogradskom parku pored same reke i tik do glavnog Beogradskog mosta, a sada i čitav jedan deo Savske obale. I sve ovo uprkos tome što su reke, očuvana priroda, puno istorije, mnogo javnih površina zahvaljujući nesvakidašnjoj verziji bivšeg političkog sistema, uz opušten životni stil koji donekle zavisi i od njhove raspoloživosti, ustvari JEDINO što imamo vredno, JEDINA stvarna komparativna prednost centra Beograda u odnosu na ponudu gradova u okruženju, i naš JEDINI sigurni ulog u budućnost. Slogan bi recimo mogao biti nešto tipa "grad prirode, rekreacije i zabave", što bi uz kvalitetne saobraćajne veze bio idealni komplement poslovnoj zoni Novog Beograda, nešto što bi definitivno privuklo ne samo turiste nego i moderne poslovne ljude koji shvataju vrednost kvalitetetnog okruženja. Upravo taj ekološki, kvalitetni "living style" dodatak, koji naši konkurenti nemaju, bi u budućnosti lako mogao biti onaj jezičak na vagi koji poslovni svet (ali i sve druge) opredeljuje da dođu kod nas. Logično je da su baš takve "eko" površine otvorenih vidika, a ipak u centra grada, i jedino za šta su veliki investitori zainteresovani, dok im je sve ostalo iz naše trenutne ponude iz razumljivih razloga smešno (što je usput i potvrda njihove vrednosti).

I mi sad degradiramo jedino logične razvojne potencijale BAŠ TOGA, u najgore moguće vreme, čak i bez ikakve procedure, da ne spominujem sad takve detalje kao što su javni konkursi, rasprava i kontrola nezavisnih stručnih tela. Iako je njihova stvarna vrednost u tome da NE BUDU poslovne zone, nego da im budu neophodni komplement, suprotnost, ona dopuna koja diže ukupan kvalitet života svih, pa tako i tržišnu vrednost u pravim poslovnim zonama gde je sve podređeno isključivo kvaltitetnom biznisu visokog nivoa. Na taj način se pomaže SVIM zakupcima tih prostora, a ne samo onima na obali, i to baš na račun ovih drugih i mnogobrojnijih. Isto tako, nezavisno od biznisa, ako ostane slobodan, dostupan svima, i usmeren za zadovoljavanje zajedničkih socijalnih i zdravstvenih potreba svih ljudi, taj mali deo grada ustvari opslužuje i diže tržišnu vrednost ČITAVOM OSTATKU Beograda, bez obzira da li su to stanovi ili nešto drugo, a ne samo nekolicini investitora koji imaju dobre veze. Čitav koncept koji u ekološki svesnom 21. veku sistematski ubacuje stotine hiljada kvadrata klasičnog biznisa u najkvalitetnije eko oaze grada je ordinarna glupost i tragedija Beograda po svakom mogućem kriterijumu. Potomci nam to nikada neće oprostiti, i u ovome nema nikakve patetike. To je samo očigledna i sasvim elementarna činjenica.

Prema tome, ako se javnost ne suprotstavi, sve ovo će početi da se gradi, u to ne treba imati previše sumnje. Teško da će se Savski amfiteatar ceo završiti, ili čak osloboditi, ali će rad uz ograničene ciljeve početi. Zbog toga se treba skoncentrisati da se ovaj, ali i ostali projekti, poprave. Stav da od najnovije i najambicioznije inkarnacije ovog investicionog trenda neće biti ništa je isuviše rizičan jer ne uzima u obzir da su za međunardni kapital ovako ograničeni ciljevi kao što je zauzimanje Beogradskih obala (ali samo obala) sasvim zdravi poduhvati koji ne zavise preterano od naših trenutnih poslovnih teškoća. Veliki kapital je uvek u potrazi za dugoročno sigurnom investicijom. One zaista sigurne, kao ove naše, su retke i dragocene, pa oni neće tek tako odustati.
 
Nasim arhitektama bi trebalo zabraniti da se mesaju u ovaj projekat. Dovoljno je pogledati kako izgleda savremena srpska arhitektura. Oni su poptpuno izgubljeni u vremenu i prostoru cim mogu ovakva sranja da projektuju. Da se oni pitaju mi bi dobili jos jedno naselje ,,Stepa Stepanovic'' samo na boljoj lokaciji.

Sa druge strane UAE su trenutno centar savremene arhitekture i borbeno polje svih najboljih arhitekata. I nama neko odatle ko ima puno iskustva sa velim projektima i savremenom arhitekturom uradi projekat dostojan Dubaia ovde nailazi na lavinu negativnih komentara kako nista ne valja. Ocigledno je da mi nismo spremni za ovakve projekte jer kao i u svemu mi zaostajemo pa i po ovom pitanju. Slazem se da projekat nije savrsen i da treba poraditi na nekim stvarima ali generalno projekat je dosta dobar, posebno za Beograd.

Savremena srpska arhitektura
o150283-f1.jpg


borca-osnovna-skola-mirj.jpg


stepa-stepanovic-naselje.jpg


78badfb7.jpg


Protivnicima ovog projekta mogu jedino da preporucim da na izborima glasaju za demokrate jer ako demokrate pobede od ovog projekta nece biti nista. :wink:

Jos da pomenem da su se na ovom forumu nekada okupljali ljudi koji su se radovali svakom novom projektu u Beogradu i trazili uvek ono najbolje u svakom projektu, a danas je (nazalost) ovaj forum postao leglo nezadovoljnih ljudi koji traze nacin da izraze svoje zivotno nezadovoljstvo i to na veoma jadan nacin tako sto iz svoje fotelje ,,pljuju'' tudji trud i zelju da se uradi nesto dobro za sve nas.
 
Промашио си, наравно, цео фудбал.
Нико овде не завиди неком Небојши Стефановићу... поготову они који су ишли у исту гимназију, некако у исто време и постигли су знатно више у животу од њега и од осталих просветитеља са "Мегатренда" 8)
А нико од нас није ни крив што је ППВ услед кризе средњих година решио да постане протестант и што му се гаде поднебље (Београд) и народ из којих је потекао.
И, да - Београд је град, Дубаи је насеобина. А то не пише код Макса Вебера, јбг - умро је човек 1920, кад је у Дубаију такси била двогрба камила.
Центар Града Београда, ерго, захтева знатно боље пројекте од подручја насељеног места Дубаи.
Наравно. нико од критички расположених учесника форума нема благонаклон став према јефтиној транзиционој архитектури Београда... и можда баш зато не жели лошу нити осредњу архитектуру уз урбанизам из 1960. године на том месту, како рече архитекта Стф, у срцу Београда. Не знам, заиста, шта ти ту није јасно?
 
stf":364b71po je napisao(la):
Београђани стога очекују да то буде квалитетно, врхунски, и ништа испод тога. Свака просечност је непоштовање и скрнављење овог града. Јер, то није неки тамо плац ИМТ-а, Ада Хуја, Аутокоманда , то је срце и душа овог града.
druze, a na kojim projektima su beogradjani navikli na kvalitetno i na vrhunski?? gde su ti biseri? nemojmo biti uobrazeni, i ovo sto se nudi je sasvim prihvatljivo za zemlju nasih mogucnosti i naseg stanja... nikako da se naviknemo da mi nismo vise sfrj, evropska sila... tvrdim da ce u prirodi amfiteatar biti lepsi nego sto je ova nedoradjena maketa... ko je ikad nesto radio, zna razliku izmedju krokija i finalnog rezultata....
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Cuatro_Torres_Business_Area

576px-CTBA_%28Madrid%29_36.jpg


^^^Ovo predstavlja umetnicko delo naspram one nakaze ciji je tvorac nasao ideju ili u sexy shopu ili na pijacnoj tezgi.

Zamislite ovakvih 6-7 objekata u Bloku 42 pored Zeleznicke NBG/buduce autobuske sa osvetljenim Mostom preko Ade.

Sada zamislite to na jos dve lokacije: U Radnickoj i na Autokomandi. A onda zamislite centralni park sa ostrvom, kanalom, jezerom, obalom muzeja bas na mestu gde su sada olupine, operom, zoo vrtom i botanickom bastom bez guzve i zagadjenja ispunjen pticjom pesmom.

Metro kompozicije tutnje tunelima oslobodivsi centar istovremeno opsluzivsi 3 nova poslovna distrikta lancano postavljena duz centralne trase UMP-a, obilazivsi centar grada cime je isti postedjen automobila.

Ko kaze da gore pomenuti park ne moze da spusti Beograd na reku?

Da podsetim na eksproprijaciju na nekim lokacijama ali to ce morati da urade kako god okrenes. Bilo gradili sada ili ko zna kada. Jedina razlika je sto ukoliko ne podgnu visinu na 250m i forsiraju highrise distrikte na pomenutim lokacijama mozemo dobiti jos suburbije u sred grada u vidu Delti okruzenih Stepama Stepanovicima bez ikakvog resenja javnog prevoza kao sto se moze videti na prikazanim renderima idejnog resenja.

Metro kosta a njega mora da gradi niko drugi nego sam Beograd/Srbija. Pa kolko da kosta nek kosta. Investitori samo grade ostale projekte.
 
Iskreno, ja bih voleo tako nešto. Ali onda sve to moramo sami da finansiramo, što je neka milijarda troškova. Muzeje ni postojeće ne umemo da obnovimo i dovedemo u red. Da ne pričam dalje.

Ovo je prodaja zemlje, način da se unese u državu neki keš. I ja verujem da je samo to ideja ovde. Prve vlasti su koristile donacije, druge su privatizovale sve i prale novac sa kipra, treće su dizale kreidte, a sad ništa od toga nije moguće i izbor stvari se polako svodi na nulu. Sa brojem zaposlenih u privatnom sektoru sa jedne i brojem zaposlenih u državnom sektoru i brojem penzionera sa druge strane mi imamo veliki minus. E sad, ili doneti strašne mere i dovesti Srbiju u težak položaj u kome bi bila za vreme jakih reformi ili se igrati ovako. Čika Đinđić je to metaforično objasnio kada je rekao da treba da progutamo Žabu. Hint: Sada je ta žaba veća...

O metrou sve manje reči, jedino je Điki sad skoro pomenuo metro, ostali ne pričaju o tome. Ali Điki je i pre pričao o metrou u fazonu samo što nije... I gde je? Ovo ako se realizuje to je kao da smo dobili bespovratni kredit, a ostali smo bez nečega što i onako nemamo. A biće još mesta na reci za građenje, cela borča, Dorćol, leva obala Save, možda i nešto kod Makiša...
 
znaci krenule i ovde propagandne aktivnosti?
Jd, ja sam samo glupi elektronicar i u arhitekturu se ne razumem, pa dopustam da sam u totalnoj zabludi sto mi se ovo ni najmanje ne svidja. Kad kazem ne svidja govorim samo o vizuelnom utisku, jer o ekonomskoj isplativosti i odrzivosti, kao i transparentnosti i legalnosti projekta sam vec sta mislim.
E, ajd sad vi koji ste obrazovani, pametni, pozitivni i koji vidite lepotu, urbanost, funkcionalnost u celom ovom idejnom projektu, meni jednom prosecnom, sredovecnom serbistancu objasnite gde gresim, cime bih to trebao biti zadivljen, impresioniran ili makar zadovoljan?
Znaci samo me zanima urbanisticki i arhitektonski aspekt, i ako moze da se izbegnu termini `novi simbol Beograda` jer na to sam krajnje alergican i razdrazljiv.
Eto, bez zelje da negiram bilo ciji pozitivan stav, ja vas molim da mi pomognete da vidim ono sto do sada ne videh u ovom projektu.
Unapred zahvalan.
 
Zamislite ovakvih 6-7 objekata u Bloku 42 pored Zeleznicke NBG/buduce autobuske sa osvetljenim Mostom preko Ade.

Sada zamislite to na jos dve lokacije: U Radnickoj i na Autokomandi. A onda zamislite centralni park sa ostrvom, kanalom, jezerom, obalom muzeja bas na mestu gde su sada olupine, operom, zoo vrtom i botanickom bastom bez guzve i zagadjenja ispunjen pticjom pesmom.

Metro kompozicije tutnje tunelima oslobodivsi centar istovremeno opsluzivsi 3 nova poslovna distrikta lancano postavljena duz centralne trase UMP-a, obilazivsi centar grada cime je isti postedjen automobila.

Kako si i rekao to sve jedino mozemo da zamisljamo. Za takve projekte u Srbiji nema novca i nece ga ni biti u narednih nekoliko decenija, a posle toga niko ne zna.
 
Vrh