Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370997#p370997:31e8ig3z je napisao(la):
Zuma » Wed Feb 10, 2016 6:27 pm[/url]":31e8ig3z]
Možete odgovoriti ili ne, nije važno, jer ćemo u svakom slučaju uskoro videti čija je procena bolja. Pošto ovakav pristup raspravi svakako nema smisla, a tradicionalni stav "ništa nam ne kažu, ne znamo dovoljno da bi bili sigurni, pa hajde da čekamo dok ne bude kasno, pošto smo profesionalci i ne smemo da pogađamo i tako se možda javno izblamiramo" je još MNOGO gori. Ali kako god želite. Mudro ćutanje bez rizika i post festum mudrost su uvek bili bitno lakši i bezbedniji.

Ovde se Zuma potpuno slažem s tobom.
Kritika ne treba da izostaje pod izgovorom da "ne znamo dovoljno". Kritika može i treba, da UPOZORI na potencijalne probleme. U ovom konkretnom slučaju sa kargo terminalom, na potencijalne probleme vezane za njegovo izmještanje u nekom kratkom roku.

Ali istovremeno, moramo biti svjesni i da stvarno ne znamo dovoljno, što je i namjera vlasti. Informacije o projektu BNV se daju na kašičicu i ne previše detaljno. Tako je od početka i tako je namjerno. Možda zbog toga da se ne bi bunili previše a možda i zbog toga što detalje ne znaju ni sami.

A što se tiče pomenutih pitanja, možemo samo da nabadamo odgovore i da se taremo oko toga ko je u pravu sve dok se stvar ne razriješi. :sesir:
 
Priča o kargo terminalu je bila u jednoj od epizoda serijala BNV,koliko mogu da se setim dosta se saradjuje sa Rijekom i tu se ostvaruju značajni prihodi.Ne verujem da će biti ikakvog "praznog hoda" u poslu,jer postoje ugovori i obaveze koje iz toga proizilaze.

Činjenica je da informacije dobijamo na kašičicu,ali i ona moze biti od koristi.Mene npr. mnogo više interesuje od izmeštanja terminala najava izgradnje stambeno-poslovng prostora u Savamali,ko će bi investitor (arapski svakako ne,jer im to bar u daljoj budućnosti nije u planu),pitanje plaćanja naknada za zemljište itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370728#p370728:10ytlzn3 je napisao(la):
milos.tro » Uto Feb 09, 2016 12:52 am[/url]":10ytlzn3]
Mirko Petković
file.php

Jedan mali off:
Ova slika je odlicna da ilustruje kakav odnos prema gradu imamo. Pogeldajte samo te oronule fasade u pozadini koje ce biti zamaskirane novim zgradama, ako ikada budu izgradjene. Ceo Beograd je tako oronuo. Ne samo on, vec cela Srbija. Bude me sramota kada udjem na "Street view" zeleci da pokazem nekom strancu koliko je Beograd lep, kada u stvari to nije. Tamo se ne vidi ni jedna ulica, ni jedna zgrada, ni jedna kuca, koja je sredjena i uredjena. U uzem jezgru je sve sivo, malter otpada sa skoro svih zgrada, terase su zastakljivane kako se kome prohtelo, svi krovovi su prica za sebe, ulice su pune rupa, trotoari popucali, a spratnost skoro svuda razlicita itd.. Sa druge strane, periferija vise lici na favele, nego na smisleno uredjene delove grada za miran, porodican zivit. Urbanisticki horor!

I umesto da se pozabavimo tim urbanizmom u pravom smislu te reci, odnosno "kulturizacijom", sredjivanjem i odrzavanjem onoga sto imamo, mi svu nasu energiju ulazemo u monumentalne i diskutabilne projekte, koji ce biti pre delimicno nego u celosti izgradjeni, koje verovatno niko nece da odrzava i koji ce za dvadeset godina postati oronuli i prljavi, poput ovih fasada u pozadini slike. I tako u krug.

Mogu samo da zamislim kako bi panorama na ovoj slici bila lepa, kada bi sve zgrade bile sveze ofarbane, kada bi krovovi bili sredjeni. Bio bi to jedan stari i lepi romanticni grad sa dusom, ulicicama koje se slivaju ka obalama, sa lepim vizurama, sredjen poput Praga ili Beca. Plasim se da cemo sve to sto smo mogli imati zauvek izgubiti ovim projektom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371059#p371059:1hd0qnei je napisao(la):
milos.tro » 11 Feb 2016 08:51 am[/url]":1hd0qnei]Priča o kargo terminalu je bila u jednoj od epizoda serijala BNV,koliko mogu da se setim dosta se saradjuje sa Rijekom i tu se ostvaruju značajni prihodi.Ne verujem da će biti ikakvog "praznog hoda" u poslu,jer postoje ugovori i obaveze koje iz toga proizilaze.

Činjenica je da informacije dobijamo na kašičicu,ali i ona moze biti od koristi.Mene npr. mnogo više interesuje od izmeštanja terminala najava izgradnje stambeno-poslovng prostora u Savamali,ko će bi investitor (arapski svakako ne,jer im to bar u daljoj budućnosti nije u planu),pitanje plaćanja naknada za zemljište itd.

Eagle hills je investitor za prostor iza Zadruge i autobuske stanice Lasta. Trenutno razrađuju neke koncepte za to, još se ne zna šta će tačno da grade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370889#p370889:4y4jsgue je napisao(la):
Posmatrac » Uto Feb 09, 2016 11:16 pm[/url]":4y4jsgue]
file.php
Neopisiv osecaj zadovoljstva ovakvim prizorima.

EDIT: e ovo stvarno zvuci botovski :shock:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371059#p371059:2o2muar8 je napisao(la):
milos.tro » 11 Feb 2016 08:51 am[/url]":2o2muar8]Priča o kargo terminalu je bila u jednoj od epizoda serijala BNV,koliko mogu da se setim dosta se saradjuje sa Rijekom i tu se ostvaruju značajni prihodi.Ne verujem da će biti ikakvog "praznog hoda" u poslu,jer postoje ugovori i obaveze koje iz toga proizilaze.
Obećanje da će do juna terminal biti uklonjen je previše precizno definisano i blisko u vremenu da bi se moglo dati bez konkretnih i čvrstih internih dogovora, odnosno sa naše strane olako odbaciti. Oni su do sada poštovali i mnogo uopštenija obećanja o redosledu radova. Spoj velike političke potrebe i ekonomskog interesa je sasvim dovoljan motiv iskrenih namera, a kratak period ne čini verovatnim velike greške u proceni vremena. A pošto je za tri meseca nemoguće napraviti klasičan robni terminal, pa makar se radio njegov najmanji mogući deo (a pogotovo ako još ni plan nije završen), to je situacija koju moramo razjasniti ili bar ispitati posledice raznih varjanti. Ne može se ignorisati, u fazonu, ma to su priče, nema od toga ništa, ne znam dovoljno, baš me briga, i slično.

Jedino što mi uopšte pada na pamet kao mogućnost da se ostvari to što kažeš, je nešto što sam odbacio zbog neozbiljnosti takvog pristupa. Moguće je ići i na potpunu improvizaciju i strogo privremeno rešenje koje bi se kasnije kompletno napustilo, a novac uložen u njega zanemario. Naprimer, ako se potpuno odbaci ideja o velikoj, klasičnoj kargo dizalici na šinama i njenoj seobi. Mogu recimo kupiti ili pozajmiti jednu od manjih pokretnih kargo dizalica na točkovima. Tada bi bilo dovoljno prosto asvaltirati manju platformu bilo gde, uz neko postojeće, malo korišćeno parče pruge, i tobožnji kargo terminal je gotov (bez pripreme i zaštite zemljišta, bez ozbiljnijih komunalija, a sa stambenim kontejnerima kao administrativnim i tehničkim zgradama). Dizalica na točkovima bi onda polako istovarivala vagon po vagon, dok železničari polako pomeraju čitavu kompoziciju za po jedno mesto unapred, do platforme za istovar. Ovo bi bilo jezivo sporo, ali bi bilo jeftino i brzo za puštanje u rad, pa bi se uz veliku medijsku buku o posebno genijalnoj i štedljivoj ideji moglo proglasiti "zadovoljavajućim privremenim rešenjem" dok se na drugom mestu (ali bog zna kada) ne napravi bar prva faza trajnog robnog centra, pošto ovo poslednje definitivno nije moguće za mesec-dva kao što neki ovde misle.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371198#p371198:1jfmuzhc je napisao(la):
Zuma » Fri Feb 12, 2016 3:05 am[/url]":1jfmuzhc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371059#p371059:1jfmuzhc je napisao(la):
milos.tro » 11 Feb 2016 08:51 am[/url]":1jfmuzhc]Priča o kargo terminalu je bila u jednoj od epizoda serijala BNV,koliko mogu da se setim dosta se saradjuje sa Rijekom i tu se ostvaruju značajni prihodi.Ne verujem da će biti ikakvog "praznog hoda" u poslu,jer postoje ugovori i obaveze koje iz toga proizilaze.
Jedino što mi uopšte pada na pamet kao mogućnost da se ostvari to što kažeš, je nešto što sam odbacio zbog neozbiljnosti takvog pristupa. Moguće je ići i na potpunu improvizaciju i strogo privremeno rešenje koje bi se kasnije kompletno napustilo, a novac uložen u njega zanemario.

Zuma,privremenost je i te kako prisutna u čitavoj priči. Privremeni štand koji se pretvorio u privremeni kafe-bistro,sada iza zadruge verovatno rade privremeni parking (u najavi imamo izgradnju stambeno-poslovnog prostora),privremenu autobusku stanicu na NBG,privremeni transport opasnih materija kroz vračarski tunel,privremeni kontejnerski terminal itd.
 
Ja se iskreno nadam da ova dizalica neće završiti kao otpadni materijal.
I ne znam ko bi mogao da je demontira i ponovo montira na drugoj lokaciji... ako je to uopšte moguće.
 
'ладно су поставили табле "бгд на води", поред Ауто - пута.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371239#p371239:agkzj69d je napisao(la):
relja » 12 Feb 2016 12:36 pm[/url]":agkzj69d]Ja se iskreno nadam da ova dizalica neće završiti kao otpadni materijal.
I ne znam ko bi mogao da je demontira i ponovo montira na drugoj lokaciji... ako je to uopšte moguće.
Taj deo sam pronašao. Imaju sreće, pa je to moguće, a verovatno nije ni previše skupo. Mada nema šanse da se izvede brzo.

Ovu dizalicu je napravila i montirala bivša domaća firma, iz Bosne i Hercegovine, a pri tome ona i dalje postoji i ima isti proizvodni program.

"MI «Fering» d.d. je osnovan 1955.godine sa proizvodnim programom u oblasti metaloprerade. Sjedište Feringa je u Gračanici, magistralni put Doboj-Tuzla, Bosna i Hercegovina. Današnje ime «Fering» dobija 1972.god. i iste godine počinje sa proizvodnjom građevinskih dizalica. Značajno tehnološko usavršavanje «Fering» je postigao 1981.god. kada počinje sa proizvodnjom industrijskih dizalica. Do danas je isprojektovano, proizvedeno i montirano više od 2.000 dizalica. Od 2000.god. u saradnji sa njemačkom firmom «Teka», «Fering» je proizvođač betonara, pumpi za beton kao i miksera za transport betona..."
http://www.fering.com.ba/index.html

Sudeći po slici na sajtu, i dalje nude iste ili bar slične dizalice. Mada se mora priznati da slika sa zastavama Jugoslavije, Socijalističke Republike Makedonije, i (možda čak i) Saveza Komunista, ne uliva previše poverenja u njihove trenutne sposobnosti. Ipak, živi su, a servis bi za njih ipak trebalo biti jednostavan.

3. Portalne dizalice za kontejnerski pretovar
http://www.fering.com.ba/portalne.html

portalna2.jpg

IMG_8475_resize.jpg


To znači da je servis i tehnička ekspertiza za ovaj model i dalje dostupna, pa bi se verovatno moglo naručiti pravljenje istrošenih delova i dobiti pomoć pri revitalizaciji i premeštanju.
 
Da li ste videli na autoputu u smeru ka Nišu, table s natpisom "Belgrade Waterfront 6 km", "Belgrade Waterfront 5km", itd na svakih kilometar.

Da li je stvarno moguće da reklamiraju gradilište??????

:lool: :lool: :lool: :lool: :notok:
 
Dobro rade marketing. Vidi se da neko ko ima znanja organizuje sve.
Stavli su i reklamu na google-u tako da kad pretrazujes nesto u inostranstvu a imas veze sa Srbijom iskace Belgrade waterfront ko ludo :gobb:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371272#p371272:3tr5zt83 je napisao(la):
arsa.arsa » 12 Feb 2016, 16:50[/url]":3tr5zt83]Da li ste videli na autoputu u smeru ka Nišu, table s natpisom "Belgrade Waterfront 6 km", "Belgrade Waterfront 5km", itd na svakih kilometar.

Da li je stvarno moguće da reklamiraju gradilište??????

:lool: :lool: :lool: :lool: :notok:

Ja baš htedoh to da napišem, ono nije normalno. Treba poskidati te table i nekoga dobro izlemati njima. Evo ovaj vradovic bi mogao prvi da nastrada.
 
bobcha78":3hhhckai je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370913#p370913 je napisao(la):
Nepopravljivi optimista » Sre Feb 10, 2016 12:34 am[/url]":3hhhckai]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370893#p370893 je napisao(la):
stf » 09 Feb 2016 10:32 pm[/url]":3hhhckai]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370883#p370883 je napisao(la):
Zuma » 09 Феб 2016 09:54 pm[/url]":3hhhckai]:bash:

Predajem se.
Нема разлога да се предаш, само треба да будеш мало мање на небу а мало више на земљи. ЖИТ-ов терминал није од пресудног значаја за карго транспорт да би месец два без његовог крана све пропало. Тај кран опслужује само један колосек железничке плоче који је комплетно зарастао у коров - толико о епохалној битности конкретног терминала.

Добио сам инфо да такав кран кошта око 200 000 евра што значи да сам ЖИТ може купити нови и иснталирати у Макишу пре демонтирања овог.

Ovako nešto :D :



VIše na http://xxjzjx.en.made-i...-Rail-Mounted-Container-Gantry-Crane.html
Brale nije ti to taj tip dizalice koja se koristi u ZiT terminalu. Slican je sistem, ali nije to to. Ovde fali cetvrtasti zahvatni uredjaj koji hvata coskove kontejnera i zakljucava jezicke elektromagnetom
Brale, ti nadji pravi link pa stavi da vidimo cenu.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Ako se ulaze 50 miliona evra u novi kontejnerski terminal, pa valjda ce da kupe novu/ nove dizalice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371287#p371287:g8pp5mtg je napisao(la):
Nepopravljivi optimista » Pet Feb 12, 2016 6:25 pm[/url]":g8pp5mtg]
bobcha78":g8pp5mtg je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370913#p370913 je napisao(la):
Nepopravljivi optimista » Sre Feb 10, 2016 12:34 am[/url]":g8pp5mtg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370893#p370893 je napisao(la):
stf » 09 Feb 2016 10:32 pm[/url]":g8pp5mtg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370883#p370883 je napisao(la):
Zuma » 09 Феб 2016 09:54 pm[/url]":g8pp5mtg]:bash:

Predajem se.
Нема разлога да се предаш, само треба да будеш мало мање на небу а мало више на земљи. ЖИТ-ов терминал није од пресудног значаја за карго транспорт да би месец два без његовог крана све пропало. Тај кран опслужује само један колосек железничке плоче који је комплетно зарастао у коров - толико о епохалној битности конкретног терминала.

Добио сам инфо да такав кран кошта око 200 000 евра што значи да сам ЖИТ може купити нови и иснталирати у Макишу пре демонтирања овог.

Ovako nešto :D :



VIše na http://xxjzjx.en.made-i...-Rail-Mounted-Container-Gantry-Crane.html
Brale nije ti to taj tip dizalice koja se koristi u ZiT terminalu. Slican je sistem, ali nije to to. Ovde fali cetvrtasti zahvatni uredjaj koji hvata coskove kontejnera i zakljucava jezicke elektromagnetom
Brale, ti nadji pravi link pa stavi da vidimo cenu.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Ja ti samo kazem da ova dizalica nema taj deo koji je potreban za premestanje kontejnera. Kako ces da zakacis kontejner na ovu dizalicu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371291#p371291:2hcfx2th je napisao(la):
boca-ica » 12 Feb 2016 06:42 pm[/url]":2hcfx2th]
by Zuma » 12 Feb 2016 15:23 .... Taj deo sam pronašao.... http://www.fering.com.ba/portalne.html
Redak dobar primer , neumoran ozbiljan pristup temi
plus 1 :)
Zahvaljujem. Evo još ponešto, i to "samo u Beobuildu" :D

Ovde se iz jednog novog ugla mogu videti sva do sada otvorena gradilišta između dva mosta.

Takođe, do sada smo čuli da ŽIT-ov kargo terminal ima gomilu prastarih kontejnera, pa zatim da maltene i ne radi, pa ne bi bila velika šteta da pauzira neko vreme, da se može premestti čas posla, ili da naprimer kargo kompozicije samo prolaze kroz Beograd ne zaustavljajući se, i slično. Za ono prvo mogu samo napomenuti da kad nema zastoja u radu nove kontejnere uglavnom ne trebalo ni da vidimo da leže unaokolo, jer se odmah otpremaju dalje, pa je argument bezvezan. Što se tiče argumenta da ŽIT terminal i ne radi, ili da kompozicije samo prolaze, evo vam slika kao najboljeg dokaza. Ovako izgleda kad u Beograd stigne redovna kargo železnička kompozicija. Mogu vam reći da su ovaj voz na slikama istovarivali i noću, pod reflektorima, toliko se ovde malo mogu tolerisati kašnjenja.

Ovde se vidi gradilište za kulu. A ispod njega, u prvom planu, su tri teretna vagona sa konterjerima.

Primećuju se dve stavari. Nesrećna železnica čak ni u 2016. godini nema dovoljno specijalizovanih kargo vagona, nego koriste ove obične, otvorene, "za ugalj". Takođe, ni ovaj terminal nije dovoljan, i tehnički je prevaziđen. Ne mogu da uteraju celu kompoziciju na kolosek koji prolazi ispod dizalice, nego izgleda da odvajaju tri po tri vagona, pa njima manevrišu dok ih ne uvedu ispod dizalice i istovare. Onda sledeća tri. Ovde vidite ta tri vagona otkačena od ostatka pristigle kompozicije.

IMG_6738c_resize.jpg

IMG_6707c_resize.jpg

IMG_6708_resize.jpg

IMG_6710_resize.jpg


Samo gradilište kule.

IMG_6711_resize.jpg

IMG_6712_resize.jpg

IMG_6713_resize.jpg

IMG_6714_resize.jpg

IMG_6715_resize.jpg

IMG_6716_resize.jpg

IMG_6717_resize.jpg

IMG_6718_resize.jpg


Pripremljen materijal.

IMG_6719_resize.jpg


Pogled na parkiranu kargo kompoziciju na ranžirnom koloseku koji pripada kargo terminalu. Vidi se da je izvan radnih koloseka dizalice.

IMG_6704c_resize.jpg


Kargo i nafta. Jedva čekam da ovu silnu naftu izmeste iz centra grada.

IMG_6705c_resize.jpg


Kontejneri na vagonima, izbliza.

IMG_6720_resize.jpg

IMG_6721_resize.jpg

IMG_6722_resize.jpg

IMG_6723_resize.jpg

IMG_6724_resize.jpg

IMG_6725_resize.jpg


Gradilište dve stambene zgrade i kargo kompozicija.

IMG_6726_resize.jpg

IMG_6727_resize.jpg

IMG_6737_resize.jpg

IMG_6739_resize.jpg

IMG_6740_resize.jpg

IMG_6741c_resize.jpg

IMG_6742_resize.jpg


Dve kompozicije sa naftom spremne za put oko Kamegdana.

IMG_6783_resize.jpg
 
Tek sad iz ove perspektive "iza" amfiteatra, vidim koliko mesta tu ima, zaista impozantan prostor, a gde je jos onaj deo izmedju savskog i brankovog, kao i deo izmedju gazele i sajma...
 
Zuma sve pohvale,ovo ti je najbolja reportaža na ovoj temi koju si napravio :sesir:
 
Одлична репортажа. Moжда би најбезболније било да нови контејнерски терминал има 2 дизалице, нову, која би се поставила пре почетка исељења, и стару која би се накнадно преселила са почетком рада новог терминала.
 
Wow. Zuma svaka ti cast :)
Kad sam video fotke vec sam zamislio kako ce ovo dobro da bude! :)
Jedva cekam da sklone ove sine i vagone!

Vec se vidi kako ce na reci da pice jahte :)
 
Zuma kontejneri se nestavljaju u vagone za ugalj
Nego naplato vagone koji mogu imati stranice stari modeli i vagoni bez stranica i relativno skoro su od fvk kupili 50 tak novih plato vagona .
Posjeti saht zs nekad si inali razvrstane vagone po tipovimai koji je za sta
 
Vrh