[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370713#p370713:339brrll je napisao(la):
Homer Jay » 08 Feb 2016 10:47 pm[/url]":339brrll]Ovo već postaje smešno. Nije mi jasno kako neko može da misli da je na bilo koji način, Savski amfiteatar bolja lokacija za kontejerski terminal u odnosu na Makiš!? Stf je u ovom slučaju potpuno u pravu - montirati onaj kran na drugoj lokaciji nije ništa komplikovaniji posao nego razmontirati ga na ovoj. Pritom, i železnički i drumski kargo saobraćaj su samo na dobitku izmeštanjem iz najužeg centra grada.
Kako nije komplikovanije? Pa ne možeš da ga montiraš na njivi. Elementarno opremanje terena, kao i sama gradnja, makar i rudimentarnog kargo terminala ipak nije baš tako jednostavna. I ko je uopšte rekao da je Savski amfitetar dobra lokacija za kontejnerski terminal, ili da on u bilo kojoj varjanti treba trajno da ostane tu?
Miloš je preneo vest da će se kontejnerski terminal ukloniti tokom leta. Posle je u sledećoj vesti precizirano da će to biti pre juna. Citiram
"Velika "žit" dizalica za robni transport biće uklonjena do juna. A upravo to je preduslov da se oslobodi prostor za još dve stambene kule."
viewtopic.php?f=21&t=197&start=13425#p370614
Ja sam komentarisao da je krajnje neverovatno je kargo terminal moguće preseliti za tako kratko vreme, pa ili svesno lažu, ili zaista nameravaju da ga do juna demontiraju, pa koliko god posle toga trajala izgradnja i puštanje u rad terminala na drugom mestu, to ih uopšte ne zanima. Drugim rečima, u tom slučaju nameravaju da na neodređeno vreme Beograd ostave bez terminala za pretovar kontejnera sa železničkog na kamionski transport.
Ispravan redosled poteza bi bio ovaj. Ako nameravaju da kupe novi kran, što je daleko bolje, onda na novoj lokaciji prvo naprave kompletan kargo terminal pa, kad on proradi, ONDA poruše ovaj.
Ili, ako baš žele da iskoriste ovaj stari. Takođe, i u ovom slučaju se prvo sve sem krana napraviti na drugom mestu. Komunalna infrastruktura, drenaže, šine za kran, zgrade, skladišni prostor, pruge, putevi. Zatim se dobro razmotri koji će rezervni delovi biti potrebni, oni se naruče i naprave. Takođe, uradi se sva potrebna revitalizuacija krana dok on još radi na starom mestu (skidanje rđe, zamena delova koji mogu biti zamenjeni bez zaustavljanja rada, farbanje, itd). Pa tek kad je zaista sve spremno za brzi prenos, onda se zaustavi rad, a kran brzo demontira i sa eventualno novim delovima sastavi na drugom mestu (svuda nova ležišta, novi prenosi, nove sajle, možda motor, itd). Na taj način je vreme u kome terminal ne radi minimizovano.
Dakle, poredimo situaciju kad zbog Abarove nove zgrade koja eto baš mora da se pravi odmah, ovog terminala (tobože "privremeno") u Beogradu NEMA UOPŠTE, ni u SA, ni u Makišu, ni u Batajnici (jer se nikako ne može preseliti do juna), i situaciju kad on postoji na jednom od ova tri mesta, zbog toga što ipak nije srušen do juna, tj nije srušen sve do završetka novog, ili bar ne do završetka svih gore opisanih priprema za veoma brzu seobu same dizalice, pa ga je moguće ponovo i brzo pustiti u rad na drugom mestu.
Ako je ipak prioritet nova Abarova zgrada, i ako rušenje starog krana NE MOŽE da čeka da vreme u kom on ne radi bude minimizovano (što sugerišu ove vesti), onda će njegovi trenutni korisnici od juna morati da plaćaju dužu vožnju kamionom do nekog daljeg terminala, ili do nekog koji je skuplji. Dok železnica gubi zaradu i poslovne mogućnosti.
I na kraju, na najelementarnijem nivou, postoje i ugovorne obaveze. Recimo, sa Crnogorskim železnicama postoji (ili je bar postojao) ugovor o kargo liniji Beograd-Bar. Tako se iz luke Bar redovno dovoze kontejneri robe u Beograd. Postoje i vozovi kojima Kinezi dovoze svoje kontejnere iz luke Pirej (gde imaju 60% vlasništva), pa prosleđuju u Evropu. A tu su i domaći Kinezi koji dovoze svoju robu koja je zahvaljujući velikim količinama i kargo transportu toliko jeftina da je mnogim Srbima jedino što ih finansijski održava. Ne možete vi prosto da ukinete železnici mogućnost da istovaruje ove kontejnere u svom terminalu i tako odžava red vožnje i ispunjava svoje ugovore.