Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370578#p370578:15yfcs71 je napisao(la):
vradovic » 08 Feb 2016 02:35 am[/url]":15yfcs71]Taj neko su osiguravajuce kuce koje preuzimaju rizik. Svako ko nije osigurao robu je ili lud ili glup. Nema ovde nista specijalno.

Bitno je samo da grad Beograd jos vise pritisne da se sto pre sve to izmesti odatle. Cudi me da niko ranije nije imao mozga pre Sinise Malog i AV da sve to krene da pomera nego smo morali njih da cekamo. Ovo sve je trebalo jos ranije zapoceti.
Mislim da bi Djilas i svi pre njega morali da odgovaraju zbog nerada.

Samo napr'dno!
 
Zuma, predpostavljam da su slike od juče,da li je bilo radnika na gradilištu? Po ovim slikama bi se reklo da su krenuli sa radovima na gradilištu buduće kule.
 
Zuma":3aril99i je napisao(la):
Zabranjen prolaz.






Ali, ono, baš, baš zabranjen. Nema zezanja.

Какве везе има Егзит са БНВ?
 
Pa Mali je danas najavio početak radova na Kuli a vec za dve nedelje radovi na promenadi.
 
"BEOGRAD NA VODI"
Na jesen grade još dve stambene kule
M. T. KOVAČEVIĆ | 07. februar 2016. 23:35 | Komentara: 12
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... mbene-kule

Užurbano teku obimni pripremni radovi na izgradnji "Beograda na vodi". Soliteri, na mestu "žit" dizalice, biće viši od 60 metara

PRIPREMNI radovi na izgradnji projekta "Beograd na vodi", prema rečima gradonačelnika Siniše Malog, ove godine biće užurbani. A novina je da će se pored već najavljenih građevina, od jeseni zidati još dva stambena solitera.

Velika "žit" dizalica za robni transport biće uklonjena do juna. A upravo to je preduslov da se oslobodi prostor za još dve stambene kule. Njihova izgradnja počela bi na jesen ove godine, za Studio B najavio je Siniša Mali.

Kako "Novosti" saznaju, prema planu, na ovom delu zemljišta zidaće se objekti od preko 60 metera. I prema usvojenom planu, oni će biti namenjeni za stanovanje.

Koliko već danas počinje ispitivanje terena na lokaciji gde će se nalaziti visoka kula. Stručnjaci posebnim instrumentima proveravaju da li u zemljištu ima zaostalih bombi. Potom, počinje postavljanje šipova i zemljani radovi.

Za ekstraluksuzni hotel "W" završava se projekat. Građevinske mašine počeće da kopaju temelje u maju ili junu. Do tada će se znati i kada će biti gotov projekat za veliki tržni centar, koji će biti najveći u ovom delu Evrope.

Iako je bilo najavljeno da će se "Lastina" stanica izmestiti u martu, ovaj posao obaviće se do juna. Autobusi će od sredine leta polaziti iz Bloka 42. Investitor treba da odluči da li će se na prostoru današnjeg terminusa nalaziti objekti poslovne namene ili će to biti stambene zgrade. Po planu, može i jedno i drugo.

Kao što je i ranije najavljeno, svi građevinski poslovi povereni su domaćim firmama. Neimari na prve dve kule biće operativci "Enegroprojekta".

PROMENADA
KAKO su "Novosti" dobile potvrdu, izgradnja promenade nastaviće se za dve nedelje. Do kraja godine trebalo bi da bude završeno oko kilometar ovog šetališta uz desnu obalu Save. Ovaj posao radiće se etapno. Mehanizacija i majstori sređivaće po 300-400 metara. Brzina posla zavisiće od visine vodostaja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370588#p370588:1r6ypkqj je napisao(la):
stf » 08 Feb 2016 08:41 am[/url]":1r6ypkqj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370509#p370509:1r6ypkqj je napisao(la):
Zuma » 07 Феб 2016 02:54 pm[/url]":1r6ypkqj]Milanče, znam da neće sve raditi odmah ali, ako nisu ni počeli, i ono što MORAJU uraditi je previše posla da bi se završilo do leta. To je bila poenta poruke. Nisam siguran za Makiš kao lokaciju jer nama u svakom slučaju treba pravi i veliki terminal, poput onoga u Batajnici, a bez veze je praviti dva, jedan za drugim.
У Макишу постоје много бољи стартни инфраструктурни услови него што сх ЖИТ данас има у Амфитеатру. Терминал може релативно брзо и јефтино да се премести и да функционише годинама без Батајнице.
Biće zanimljivo posmatrati kako se bilo šta u Beogradu završava za tri i po meseca. Pogotovo kargo terminal u bilo kom obliku i bilo gde.

Ali kako sad stvari stoje, jednostavno će ga ukinuti, a povećane troškove transporta i duže vreme isporuke roba ladno prebaciti na moćni proizvodni deo Srpske privrede. Abar je, jadničak, siromašan, pa da prevalimo nešto troškova sa njegovih prijateljskih pleća na druge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370632#p370632:3fi3g26p je napisao(la):
Zuma » Pon Feb 08, 2016 2:15 pm[/url]":3fi3g26p]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370588#p370588:3fi3g26p je napisao(la):
stf » 08 Feb 2016 08:41 am[/url]":3fi3g26p]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370509#p370509:3fi3g26p je napisao(la):
Zuma » 07 Феб 2016 02:54 pm[/url]":3fi3g26p]Milanče, znam da neće sve raditi odmah ali, ako nisu ni počeli, i ono što MORAJU uraditi je previše posla da bi se završilo do leta. To je bila poenta poruke. Nisam siguran za Makiš kao lokaciju jer nama u svakom slučaju treba pravi i veliki terminal, poput onoga u Batajnici, a bez veze je praviti dva, jedan za drugim.
У Макишу постоје много бољи стартни инфраструктурни услови него што сх ЖИТ данас има у Амфитеатру. Терминал може релативно брзо и јефтино да се премести и да функционише годинама без Батајнице.
Biće zanimljivo posmatrati kako se bilo šta u Beogradu završava za tri i po meseca. Pogotovo kargo terminal u bilo kom obliku i bilo gde.

Ali kako sad stvari stoje, jednostavno će ga ukinuti, a povećane troškove transporta i duže vreme isporuke roba ladno prebaciti na moćni proizvodni deo Srpske privrede. Abar je, jadničak, siromašan, pa da prevalimo nešto troškova sa njegovih prijateljskih pleća na druge.
Brale tu nemas nikakve ogromne radove, treba ti prostor da izredjas kontejnere, i 2 reda poduznog postavljenog koloseka po cemu ide dizalica. Nema tu neke velike mustre. Imas jos pratece pretovarivace, za manje kontejnere kao vozila. Nema tu neke velike nauke, za potrebe pretovara kontejnera. Pitanje je koliko ZIT uopste ima potrebe za radom, posto znam sigurno da 95% kontejnera stoji i po 25 godina na istom mestu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370632#p370632:2py8dkok je napisao(la):
Zuma » 08 Феб 2016 02:15 pm[/url]":2py8dkok][
Ali kako sad stvari stoje, jednostavno će ga ukinuti, a povećane troškove transporta i duže vreme isporuke roba ladno prebaciti na moćni proizvodni deo Srpske privrede. Abar je, jadničak, siromašan, pa da prevalimo nešto troškova sa njegovih prijateljskih pleća na druge.

Не разумем по којој логици се ти водиш везано за ову тему. Па за контејнерски карго терминал железнице не може да постоји лошија и транспортно скупља позиција од ове сада.
 
Generarlno, ako terminal za pretovar nestane iz bilo koje transportne mreze, to povecava cenu prevoza, jer oni kojima je najzgoniji/najblizi ce morati da se oslone na druge tj. dalje terminale, Zumina logika je potpuno pravilna.
 
I to je samo deo štete, onaj koji će trpeti korisnici usluga ukinutog kargo terminala. Na to treba dodati i štetu koju će pretrpeti vlasnik, tj. železnice. Kao što znate one su jedan od naših najvećih gubitaša, pa na njihovo izdržavanje odlazi deo naših poreza. Od novca koji ipak nekako uspeju da zarade, čak 3/4 otpada na robni transport. Od toga žive, ne od putnika. A u svetu, ne računajući rasuti teret, 90% robnog prevoza se obavlja baš kontejnerima. I sad, iako već imaju svoj sopstveni centar za pretovar i velike planove da povećaju ovaj vid transporta, da se najzad uključe u Evropske tokove robe, što bi im bio spas, sad im treba uzeti upravo to na čemu baziraju planove razvoja, tj jedan od retkih otvorenih puteva i realističkih pokušaja da nam se skinu sa budžeta.

A zašto? Samo zato što iskusni Abar želi da rad bar započne na što više gradilišta, tj da nepovratno zauzme što više kvalitetnog zemljišta pre eventualne promene vlasti i preispitivanja čitavog ugovora. Zbog toga nije moguće da se ide logičnim redom. Jer, očigledno, važni objekti se ruše tek pošto im se obezbedi zamena, ili bar najkraći mogući prekid funkcije, a ne ovako.

Da ova pretpostavka ima smisla možete naslutiti i iz strukture objekata koji se najavljuju. Da li se po medijima paraleleno spominju i pripreme za obimne infrastrukturne radove, kao što se stalno pominju nove komercijalne zgrade? Na kraju krajeva, za ovo prvo imamo još samo TRI GODINE (jedna je skoro prošla), a za ovo drugo TRIDESET godina. Razlika je u redu veličine. Šta pobogu bi recimo sa adaptacijom starog Savskog (tramvajskog) mosta? Onog na relativno plitkim šipovima od drveta? To neće biti baš tako trivijalno, a još manje brzo. Ili, predviđa li se možda "uskoro" početak radova na kanalizaciji, na njenom dugačkom tunelu do Interceptora, na toplovodima, na nizu crpnih i trafo stanica, na gasovodu i njegovim razvodnim postrojenjima? Na pristupnim putevima? Na koju će se to komunalnu infrastrukturu ove silne nove i "brzo gotove" zgrade priključiti? Naravno da o tome nema nema ni reči. Prioritet je zauzeti što više zemlje, što pre, i po svaku cenu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370640#p370640:200lt2p8 je napisao(la):
Zuma » 08 Феб 2016 03:50 pm[/url]":200lt2p8]Vas dvojica mora da se šalite.
Ja se ne šalim.
 
Ovo već postaje smešno. Nije mi jasno kako neko može da misli da je na bilo koji način, Savski amfiteatar bolja lokacija za kontejerski terminal u odnosu na Makiš!? Stf je u ovom slučaju potpuno u pravu - montirati onaj kran na drugoj lokaciji nije ništa komplikovaniji posao nego razmontirati ga na ovoj. Pritom, i železnički i drumski kargo saobraćaj su samo na dobitku izmeštanjem iz najužeg centra grada.
 
Шлеперима са контејнерима није место у Савској, Карађорђевој и на Зарићевом мосту. Чини ми се да је већина корисника услуга ЖИТовог контејнерског терминала ван круга од 5 километара од железничке станице. Чак ми се чини да се већина контејнера који се препакују са воза на шлепере ЖИТ-а после складиште на једном плацу уз аутопут после Добановаца.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370713#p370713:339brrll je napisao(la):
Homer Jay » 08 Feb 2016 10:47 pm[/url]":339brrll]Ovo već postaje smešno. Nije mi jasno kako neko može da misli da je na bilo koji način, Savski amfiteatar bolja lokacija za kontejerski terminal u odnosu na Makiš!? Stf je u ovom slučaju potpuno u pravu - montirati onaj kran na drugoj lokaciji nije ništa komplikovaniji posao nego razmontirati ga na ovoj. Pritom, i železnički i drumski kargo saobraćaj su samo na dobitku izmeštanjem iz najužeg centra grada.
Kako nije komplikovanije? Pa ne možeš da ga montiraš na njivi. Elementarno opremanje terena, kao i sama gradnja, makar i rudimentarnog kargo terminala ipak nije baš tako jednostavna. I ko je uopšte rekao da je Savski amfitetar dobra lokacija za kontejnerski terminal, ili da on u bilo kojoj varjanti treba trajno da ostane tu?

Miloš je preneo vest da će se kontejnerski terminal ukloniti tokom leta. Posle je u sledećoj vesti precizirano da će to biti pre juna. Citiram

"Velika "žit" dizalica za robni transport biće uklonjena do juna. A upravo to je preduslov da se oslobodi prostor za još dve stambene kule."
viewtopic.php?f=21&t=197&start=13425#p370614

Ja sam komentarisao da je krajnje neverovatno je kargo terminal moguće preseliti za tako kratko vreme, pa ili svesno lažu, ili zaista nameravaju da ga do juna demontiraju, pa koliko god posle toga trajala izgradnja i puštanje u rad terminala na drugom mestu, to ih uopšte ne zanima. Drugim rečima, u tom slučaju nameravaju da na neodređeno vreme Beograd ostave bez terminala za pretovar kontejnera sa železničkog na kamionski transport.

Ispravan redosled poteza bi bio ovaj. Ako nameravaju da kupe novi kran, što je daleko bolje, onda na novoj lokaciji prvo naprave kompletan kargo terminal pa, kad on proradi, ONDA poruše ovaj.

Ili, ako baš žele da iskoriste ovaj stari. Takođe, i u ovom slučaju se prvo sve sem krana napraviti na drugom mestu. Komunalna infrastruktura, drenaže, šine za kran, zgrade, skladišni prostor, pruge, putevi. Zatim se dobro razmotri koji će rezervni delovi biti potrebni, oni se naruče i naprave. Takođe, uradi se sva potrebna revitalizuacija krana dok on još radi na starom mestu (skidanje rđe, zamena delova koji mogu biti zamenjeni bez zaustavljanja rada, farbanje, itd). Pa tek kad je zaista sve spremno za brzi prenos, onda se zaustavi rad, a kran brzo demontira i sa eventualno novim delovima sastavi na drugom mestu (svuda nova ležišta, novi prenosi, nove sajle, možda motor, itd). Na taj način je vreme u kome terminal ne radi minimizovano.

Dakle, poredimo situaciju kad zbog Abarove nove zgrade koja eto baš mora da se pravi odmah, ovog terminala (tobože "privremeno") u Beogradu NEMA UOPŠTE, ni u SA, ni u Makišu, ni u Batajnici (jer se nikako ne može preseliti do juna), i situaciju kad on postoji na jednom od ova tri mesta, zbog toga što ipak nije srušen do juna, tj nije srušen sve do završetka novog, ili bar ne do završetka svih gore opisanih priprema za veoma brzu seobu same dizalice, pa ga je moguće ponovo i brzo pustiti u rad na drugom mestu.

Ako je ipak prioritet nova Abarova zgrada, i ako rušenje starog krana NE MOŽE da čeka da vreme u kom on ne radi bude minimizovano (što sugerišu ove vesti), onda će njegovi trenutni korisnici od juna morati da plaćaju dužu vožnju kamionom do nekog daljeg terminala, ili do nekog koji je skuplji. Dok železnica gubi zaradu i poslovne mogućnosti.

I na kraju, na najelementarnijem nivou, postoje i ugovorne obaveze. Recimo, sa Crnogorskim železnicama postoji (ili je bar postojao) ugovor o kargo liniji Beograd-Bar. Tako se iz luke Bar redovno dovoze kontejneri robe u Beograd. Postoje i vozovi kojima Kinezi dovoze svoje kontejnere iz luke Pirej (gde imaju 60% vlasništva), pa prosleđuju u Evropu. A tu su i domaći Kinezi koji dovoze svoju robu koja je zahvaljujući velikim količinama i kargo transportu toliko jeftina da je mnogim Srbima jedino što ih finansijski održava. Ne možete vi prosto da ukinete železnici mogućnost da istovaruje ove kontejnere u svom terminalu i tako odžava red vožnje i ispunjava svoje ugovore.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370747#p370747:3o61ykf8 je napisao(la):
Zuma » Tue Feb 09, 2016 1:25 am[/url]":3o61ykf8]

Miloš je preneo vest da će se kontejnerski terminal ukloniti tokom leta. Posle je u sledećoj vesti precizirano da će to biti pre juna. Citiram

"Velika "žit" dizalica za robni transport biće uklonjena do juna. A upravo to je preduslov da se oslobodi prostor za još dve stambene kule."
viewtopic.php?f=21&t=197&start=13425#p370614

Zasto ste tako sigurni da ce citav terminal da se iseli do juna? Zato sto je Mali nesto rekao usputno u intervjuu? Mozda ce samo ukloniti dizalicu.
 
Па кад оде дизалица, онда нема више ни терминала. Контејнере је лако превести.
 
Pa nije valjda ta dizalica jedino sredstvo za pretovar kontejnera. Sta se dogadja ako se ona pokvari ili remontuje? Ne radi terminal?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370762#p370762:1tf0hd15 je napisao(la):
RioBL » 09 Feb 2016 08:17 am[/url]":1tf0hd15]Pa nije valjda ta dizalica jedino sredstvo za pretovar kontejnera. Sta se dogadja ako se ona pokvari ili remontuje? Ne radi terminal?
Onda kargo kompoziciju istovare negde drugde. Ali tada neko mora da plati ceo konvoj kargo kamiona, po jedan za svaki kontejner iz železničke kompozicije, koji moraju da prevale utoliko veći put. A verovatno i troškove pretovara u tom kargo terminalu, ako mu železnica nije vlasnik.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370713#p370713:3dchpfb0 je napisao(la):
Homer Jay » 08 Феб 2016 10:47 pm[/url]":3dchpfb0]Ovo već postaje smešno.

Ово није постало смешно, ова тема је комплетан ријалити достојан Фарме и Парова од почетка.

Као да није довољан циркус са једне стране, него је и супротстављена страна једнако циркусантска.
 
Ovde pola slika dolaze sa Beobuild-a, sa sve urbanistickim i transportnim resenjima koje su predlozili razni forumasi. :gobb:
 
Vrh