Par starih fotografija.
Šta se dešava kad kargo terminal nema dobru drenažu i zaštitu od vode. Neko je ovde definitivno morao dobro da plati robu uništenu u svim kontejnerima u prvom sloju.
Radni prostor ispod dizalice, redom: Pruga, Manipulativni prostor za kontejnere, Put za kamione, pa opet Pruga.
I jedan stari članak o propuštenoj prilici (iz 2013.). Pravo mesto za veliki kontejnerski terminal je ustvari jedino luka, jer se samo tu stiču sva tri glavna vida masovnog robnog transporta, i to baš Pančevačka luka.
U Pančevu najveći kontejnerski terminal južno od Beča - Luka u Banatu ima mnogo veći potencijal od beogradske
"Na ovo poslednje u svom izlaganju osvrnuo se i gost iz nemačke, dr Rudiger Ostrowski, predsednik VSL, jednog od najvećih evropskih udruženja za transport i logistiku iz nemačke pokrajine Severna Rajna Vestfalija. Ovo udruženje je još pre jednu deceniju uradilo predstudiju izvodljivosti multimodalnog transportnog lanca na relaciji Severno more (luke Amsterdam i Roterdam preko kojih u najvećem stiže prekookenska roba u Evropu) – Rajna-Majna-Dunav-Crno more, za koju su zbog nedostatka statističkih informacija u zemlji imali problem da završe deo koji se ticao Srbije.
Osnova projekta je utvrđivanje alternativnih puteva sadašnjem drumskom saobraćaju koji sve više opterećuju i ugrožavaju kamioni. Jedna od tih alternativa, navedeno je u studiji, predstavlja intenziviranje kombinovanog železničko-rečnog prevoza kontejnera na pomenutoj relaciji. Još tada je savetovano da se kapaciteti luke Beograd dislociraju na obližnji prostor luke Pančevo, koja ima mnogo veći razvojni potencijala i zemljište a da u Beogradu ostane tzv. "Bela flota" za isključivo turističke namene.
Ovim bi se, ujedno, Beograd oslobodio dobrog dela transportnog saobraćaja koji sada ide kroz centar grada, rapidno bi se smanjila ekološka i akcidentna opasnost zbog pretovara i prevoza opasnih materija a grad bi ujedno, time, stekao novi potencijal da prodiše punim plućima i ponovo pokrene građevinsku oblast u najatraktivnem delu grada.
Još u to vreme VSL je lobirao među svojih preko 500 članica da investiciono učestvuju u izgradnji najvećeg kontejnerskog terminala južno od Beča – upravo u Srbiji (studija je pokazala da bi luka Pančevo bila najpogodnija destinacija za tako nešto). U svom izlaganju dr Ostrowski je rekao da se, u međuvremenu, od trenutka kada je on pre jednu deceniju, zbog rada na ovoj studiji, boravio u Pančevu, Beogradu, Novom Sadu i Smederevu, do danas ništa nije izmenilo ni za milimetar, osim što je došlo do privatizacije nekih luka koje su danas u gorem stanju nego u to vreme."
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... beogradske