Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Мени не смета толико досадност колико јефтина архитектура куле,кршење закона(изостанак конкурса),поклањање највреднијег грађ. земљишта на Балкану,уклањање железничке станице која је најближа центру града,изозстанак било каквог јавног превоза...Ово може и мора много боље.

ПС: Ако се оствари ово са рендера,Сава више није пловна река.
 
Иначе,Либескиндов мастер план за луку Београд је недостижан идеал за ово што нам Арапи доносе.

003_view010000.jpg


Ослања се на урбанистичку матрицу Дорћола али и доноси нешто ново. Јесте пренатрпано али су бар предвидели ЛРТ кроз све ово,
 
Арапи су изгледа мало украли идеју од њега, кула је у принципу на истом месту. Колико год да не верујем у ово јер је предизборни шит, наду ми улива чињеница да УАЕ није банана држава.
 
Можда, да јесу не би било то што јесу. У целом пројекту ми се не свиђа то што би била само једна кула и што би тај мостић тако низак преградио саву. Али да не смарам тему, даље ћу само читати :)
 
Да не улазим у процене пустињских новопечених богаташа, мислио сам на клизав терен ( кора од банане ) са њима на овом пољу.
Делија је у праву, ако сам га добро разумео, треба се покренути њиховим капиталом а осигурати да ако они одустану неки други инвеститор настави ствар. Али да ми поставимо темеље, не да они уређују по свом осећају, па после пар објеката клисну, а да се не да наставити нормално развој СА. Кроз скептичне ставове већине схватамо да постоји бојазан да се ово може остварити до краја са арапима, али не значи да не може да се створи подлога за даљу изградњу. Све је тек у повоју и стиче се утисак да се планови развијају у ходу... свашта може бити. Можда и међународни конкурс на брзину склепају у неком тренутку, за неки остатак терена.
 
Ali kako će ovuda da prolaze teretni konvoji? Ova kula i molovi za vezivanje jahti bogatih gostiju zauzimaju bar trećinu reke, pa su opasno blizu sredine rečnog puta. Još gora je širina prolaza ispod novog mosta. Na slikama deluje da malo fali da bude jednaka polovini prolaza ispod glavnog luka Starog Savskog mosta? Iako je tehnički moguće, ovo je daleko od bezbednog. Lepo je što su nacrtali onaj mali brodić na sred reke, ali je stvarnost veoma različita. Da bi stekli utisak koliko su ti konvoji veliki i teški za manevrisanje, evo jedne nedavne slike ispod mosta na Adi. Ne znam koliko ih ima po širini, ali ovde su po dužini povezana samo dva šlepa. I sad će ovakav monstrum da se provlači između jahti koje manevrišu popreko idući na vez, i iglenih ušiju stubova koji su ovako blizu? Stari železnički ima samo dva stuba u vodi, a Stari Savski ima centralni raspon koji je veći od ostalih. Svi ostali mostovi preskaču reku u jednom skoku. Ovde na istoj širini reke ima četri stuba, pri čemu četvrti više liči na zid (a ionako ga sakriva mol). Pri tome će konvoj ovako ogromne dužine morati da na vrlo malom rastojanju ili skreće u stranu, ili cilja veoma dobro, zato što je ovde stub u samoj sredini slobodnog dela reke, a u prvom nizvodnom mostu nije. Kad se uzme u obzir da je glavni raspon Starog Savskog ustvari za nijansu pomeren ka desnoj obali, izgleda da je jedini upotrebljivi prolaz za brodove samo jedan luk, i to ovaj centralni desni, pored samog mola za jahte. Uopšte nisam ubeđen da ovako tesna varjanta rečnog saobraćaja može dobiti dozvolu.

97l8jp.jpg

bgd-Beograd-na-vodi--maketa.jpg
 
Somi303":1e54d6v6 je napisao(la):
Арапи су изгледа мало украли идеју од њега, кула је у принципу на истом месту. Колико год да не верујем у ово јер је предизборни шит, наду ми улива чињеница да УАЕ није банана држава.

:laugh: ...
 
Evo da citiram jedan komentar:

dedonja":2bddx8kp je napisao(la):
A zar nije vama qudi čudno da neko hoće da da 3.000.000.000 jura, a da ne angažuje zvučnije ime da to projektuje?
 
Зума,пловни пут Саве је широк само 150 метара.Јахте и остала мања пловила се по правилу крећу мимо тог пловног пута.
 
Jedno malo veliko pitanjce,ako pruga definitivno leti odatle,a stari zeleznički postane pešački,onda slobodno mogu da povade i ostatak pruge do rakovice,jer u suprotnom postaje slepa ulica/kolosek.il cete jos jedan nadvoznjak od sajma da gradite da se penje na prokop pa odatle u rikverc na nbg?il da ipak čuknemo još jedan most tu negde kod sajma,al da obavezno ide u špic,kod nas sve nekako ide u špic:)
 
Ако то ураде онда изграђени фртаљ УМП-а,посебно петља радничка и званично постаје најбесмисленији пројекат у историји и највеће расипништво икада.
 
upravo.
moze im se
oni ne moraju da saradjuju-bitno da se gradi
narod časti!!!!!
 
@Delija

Niti je tema niti mislim da bi se na kraju slozili gotovo sa bilo cim a da je u vezi sa mostom preko ade i UMP-om :)

Ali cak i da se sve to izvede po novom planu da se izmesti tj u potpunosti ugasi glavna zeleznicka stanica i da se stari zeleznicki pretvori u pesacki mislim da postoji odlicna prilika da dobijemo zeleni pesacki rekreativni koridor koji bi spajao kosutnjak topcider i sam centar grada. Recimo ja bih zeleznicke naponske stubove ostavio i medjusobno povezao mozda nekim mrezama i pustio puzavice da se vremenom formira prava zelena oaza. Ta ideja je onako mozda preterana ali cak i da se samo izmesti zeleznica dovoljno je urediti podlogu i ozeleneti je i nameniti biciklistima pesacima itd. Ustvari sada kada malo vise razmisljam o tome cini mi se kao vise nego dobra ideja :)
 
Delija":2mbamhwm je napisao(la):
Ако то ураде онда изграђени фртаљ УМП-а,посебно петља радничка и званично постаје најбесмисленији пројекат у историји и највеће расипништво икада.

^^ Most na adi je besmislen u biti, jer nece samo pruga biti izmestena, bice vrlo brzo i hipodrom i NIS, zbog kojih toboze nije bilo prostora za normalnu petlju pa smo dobili ovu skarabudzevinu. Hit ce biti kako ce se povezati buduca infrastruktura hipodroma i nis-a, kad se pretoce u gradjevinsko zemljiste, sa postojecim saobracajnicama koje su projektovane bez pretpostavke da ce taj prostor biti bilo sta osim onoga sto vec jeste.
 
Да Игоре,људи поред оближње аде,топчидерског парка и толико лепих места по Београду ће желети да се завуку под бетонску конструкцију како би им аутомобили тутњили изнад глава док се шетају. И то би јелте било довољно да се оправда ова денивелација на стероидима од 450 милиона евра.

Не засмејавај ме. :)
 
ma mogu oni da se ne slazu kolko oce petlja radnička je izgradjena pa je izgradjena al sto je premoštena pruga koje uskoro po svemusudeci tu nece biti za koji mesec,zbog biciklističke staze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!lupamo auto golove ko blesavi a milke lete na sve strane.
drkni nadvoznjake drkni leteci kruzni tok...zbog rečice topčiderke koja moze da se prekorači
nista na tvoj račun @Igor ,samo mi je muka te skupe ne promišljenost

ps izmestice sve stopostotno,nece tutnjati vozovi kroz naj elitniji deo balkana,bar dok se šejci pitaju
 
Beograd, godina 2024-a, cetristo pedeset i osma stranica rasprave na ovu temu:

Naslov iz blica: Uskoro studija izvodljivosti projekta Beograd na vodi. :vops:
 
Delija":3mz59qtd je napisao(la):
Да Игоре,људи поред оближње аде,топчидерског парка и толико лепих места по Београду ће желети да се завуку под бетонску конструкцију како би им аутомобили тутњили изнад глава док се шетају. И то би јелте било довољно да се оправда ова денивелација на стероидима од 450 милиона евра.

Не засмејавај ме. :)

Mislim da je Igor govorio o kompletnoj trasi pruge na tom potezu, a ne samo ispod petlje...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Somi303":28hyz43i je napisao(la):
Igor":28hyz43i je napisao(la):
dovoljno je urediti podlogu i ozeleneti je i nameniti biciklistima pesacima itd.
Може и овако
img02322.jpg

http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=261522#p261522

moze al u diznilendu:))))

skupi su ti čelični ivičnjaci:))))

mada za nas sad već očigledno više ništa nije dovoljno skupo

bice tu smo kamenčići čim objave da je disfunkcionalna,sakupljači sekundarnih sirovina plene i ove u funkciji svaki dan
 
laki72":vh6bn32c je napisao(la):
Mislim da je Igor govorio o kompletnoj trasi pruge na tom potezu, a ne samo ispod petlje...
Па? Потенцијална пешачка пасарела оправдава мост на 22 метра висине и радничку петљу од 64 милиона евра?Да не причам о другим деловима целог пројекта који се надовезују на ту мегаломанију.

Свашта ће човек овде прочитати....
 
Daj Delija, kada sam ja tako nesto rekao? Samo komentarisemo i nagadjamo po sistemu sta ako.


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ako cemo pravo ja bih ostavio dva koloseka makar i neke lakse zeleznice ne da bilo koji drugi projekat opravdam vec da zadovolji saobracajne potrebe. Takodje dobro znate da je ova zeleznicka veza alternativa u slucaju bilo kakvog problema na postojecim trasama na cvoru ili redovnim intervencijama i sl.

Laki72, da mislio sam na celu trasu do topcidera i naravno ukoliko izuzmem delijino poslovicno dramatizovanje svega sto ima veze sa UMP-om prolazak ispod par rampi bilo da je setnja ili voznja bicikla ili dzogiranje sasvim sigurno nece biti tako problematicna. Mnogo je bitnije u tom slucaju gde sam predlozio zeleni koridor, fino srediti ograditi na pojedinim mestima i naravno osvetliti adekvatno.
 
Па да Лаки.Нагађамо све и свашта кад се треба одбранити три километра денивелисаног булевара и мост по цени од 450 милиона евра.

Сад је на ред дошла имагинарна пејзажна архитектура подно петље на три нивоа што даје смисао изграђеној мегаломанији. Какве логичке акробације...
 
Vrh