Homer Jay":beujwom2 je napisao(la):OK, zaboravite na termin "takozvani" uz Park Republike Srpske... Prvo me napadoše Srbi zbog RS, a sada me napadaju ljubitelji prirode zbog parka. J*** me pas kad sam nogom kročio u ovu ludu temu
Upravo tako. Moje stare fotografije iz iste ove teme o istom ovom problemu, snimljene i postavljene čisto da bi se videla razlika u urbanističkim standardima u tretmanu obale reke. Kad se setim da će ukoro biti dve godine kako su postavljene, i koliko sam vremena uzalud potrošio u pokušaju da na vreme upozorim da će desiti upravo ovo što se desiloВожд":fio8ahs2 je napisao(la):Заправо је био један од најлепших паркова у Београду када је уређен. Чак ни деценије небриге га нису девастирале и данас је леп, само би требало да се уложи и доведе у одговарајуће стање.
Zuma":3caf5h3o je napisao(la):I jedna važna stvar. Shvatio sam kako može da se reši problem mešanja pešačke i biciklističke staze koji fragmentira ionako mali obalski prostor i Promenadu čini praktično neupotrebljivom. Moram da priznam da sam se dvoumio da li da uopšte pišem o toj mogućnosti, pošto su sva ovakva rešenja samo krpljenje tragično lošeg pristupa obali. Ima samo jedan zaista dobar put, a to je da se Savanova ukloni sa mesta gde nije ni trebala da bude. Međutim, pošto sumnjam da se kod nas tako nešto realno može desiti, evo za svaki slučaj i jedne mogućnosti da se trenutna situacija koliko toliko popravi, ako Savanova iz nekog neshvatljivog razloga baš mora da ostane.
Kao što znate, Klub Dvorištance je srušen. Iz rušenja u Mostarskoj ulici znamo da će se rušiti i okolne zgrade između Geozavoda i reke. To znači da je skoro sigurno da će se rušiti i ove užasne barake koje su u nastavku Dvorištanceta. Pošto ih to ionako čeka, zašto ih onda ne bi smo odmah srušili. Mislim na sledeće tri. Klubovi koji su u njihovom nastavku bi ostali, a ovde je samo pranje automobila, servis i jedna baraka (na kraju) koja se možda i ne koristi.
Onda bi smo mogli da presečemo dvostruku krivinu, neku vrstu ispupčenja, koje pravi pruga koja ide iza Savanove. Krivine su veoma blage, pa ih je teško i videti sem kad se upotrebi veliki zum i sabije prostor. Međutim na dužini koja ovde postoji, sasvim su dovoljne. Bez ovih baraka bi bilo moguće prosto pomeriti parče koloseka iza Savanove malo dalje od reke. Krajnje jednostavno: Napravi se jedno novo i neveliko parče pruge paralelno sa postojećom, ali dalje od reke, bez prekidanja železničkog sabraćaja, i onda se u jednom ili dva radna dana novi segment samo na dva mesta spoji sa starom prugom. Zgrade se ionako ruše pa mesta ima, prugu i pragove takođe imaju pošto su ih povadili u velikim količinama a, kad je sve spremno, obično spajanje na dva mesta ne bi dugo blokiralo prugu. Dakle to se može izvesti i brzo i jeftino. Na sledećim slikama se vidi da je to zaista fizički moguće izvesti bez kačenja okolnih objekata.
Ovde samo produžimo pravo.
Posmatrano odozgo, to izgleda ovako. Pogledajte koliko se mesta dobija iza Savanove. Sada možemo biciklističku stazu provući iza Savanove, pa em se šetalište ne fragmentira, em je stvarno bitno šire u delu pre Savanove. I najvažnije, biciklistička staza sada može ići pored pruge, zatim u sredini dolazi zelenilo (do Savanove i posle nje), pa šetalište, i niko nikome ne prelazi stazu. A pošto je prostor i za zelenilo nešto veći, možemo ukinuti i onu traku zelenila ispred Savanove, pa će prolaz i tu biti još širi (jer sad tu nema ni biciklističke staze).
Od srušenog kluba Dvorištance, pa nadalje, postoji samo jedna prizemna porodična kuća (iza ovog drveta) koja je takođe predviđena za rušenje. Novi parking neće smetati pošto ostaje sa leve strane.
To sa druge strane izgleda ovako.
Krivina nove pruge u desno nije prevelika, to je optička varka.
Na ovom starom snimku se vidi da je to veoma blaga krivina. Takođe, da nisu izvadili ovu staru skretnicu koja je vodila u bivši parking Niš Ekspresa, mogli su samo da se nastave na nju, pa bi spajanje bilo potrebno samo na jednom kraju. Usput, zbog uklanjanja skretnice saobraćaj po pruzi je već bio obustavljen, pa to niko nije ni primetio, toliko se brzo zamena može izvesti. Znači da ni ovo što predlažem neće omesti saobraćaj.
Tako se sve ovo može izvesti brzo i relativno jeftino, a Promenada će postati drastično bolja i "reprezentativnija". Valjda im je bar to bitno, ako već nisu važnije stvari.
Slažem se. Hvala na sugestiji, treba mi malo vremena da se uhodam.Duleja":2ft7v0ng je napisao(la):@jabbu
Kolega, mislim da je bilo sasvim suvišno da citirate post na koji se odnosi vaš odgovor. Iz vašeg odgovora je potpuno jasno šta želite da kažete, kao i to da se odnosi na sve ono rečeno u prethodnom postu. Ako bi se vaš odgovor ticao nekog detalja, dovoljno je citirati deo rečenice, pasus i sl. Nadam se da ćete dobronamerno da prihvatite ovu primedbu i ubuduće izostavite nepotrebno citiranje. Zna da bude naročito iritantno kod dužih postova. Hvala.
To je samo pitanje novca i tehničko-organizacionih mogućnosti.spatiotecte":2fq1ecj0 je napisao(la):Mislim da mnogo trazite od zeleznice... :lol: :roll: :wink:
Zuma":31kvett8 je napisao(la):Naravno da bi oni hteli da sa obale proteraju i bicikliste i pešake koji samo šetaju, i da tako potpuno komercijalizuju i prisvoje obalu reke, i naravno da baš ti to predlažeš. Ali upravo se to ne sme desiti.
Predlažeš. U tvom preseku 2-2 se vidi da su biciklisti iza zgrada, tj one su bliže reci od njih i zaklanjaju je. To znači vožnju u klasičnom gradskom urbanom bloku koji oivičavaju 100 metarske zgrade sa obe strane, a ne pored reke. Dakle proterani su sa obale.RioBL":1z8t7ty5 je napisao(la):Kao prvo, ja ne predlazem nikakvo "protjerivanje biciklista i pesaka koji samo setaju".
Nije bolje. Bolje bi bilo da oni imaju posebnu stazu pord reke, a pešaci takođe svoju posebnu stazu pored reke, i da jedni drugima ne moraju često da prelaze put. Zašto su po tebi biciklisti građani drugog reda? Kafana tobože ima pravo na taj prostor, iako njena delatnost nije funkcionalno vezana za vodu (to samo povećava profit), a oni nemaju, iako veliki fizički napor upravo zahteva što bolje mikro klimatske uslove?Sto se biciklista tice, mislim da je bolje da ne dijele prostor sa pjesacima i u tom smislu da imaju odvojenu stazu u prostoru koji bi im omogucio vecu brzinu i sigurniju i udobniju voznju. Dakle, ne zelim ih protjerati vec im zelim bolju voznju.
To nije izbor, pošto će biciklisti sami otići. Ako tu ne mogu da zadovolje potrebu zbog koje rade to što rade, onda to neće ni raditi na tom mestu. Na drugim mestima na obali često nema izbora. Ovde ima, jer se cela površina projekta BNV čisti, pa će SVE biti prazno. Tako da ovde možemo birati optimalni i savremeni dizajn, a ne onaj koji je posledica slučajnih istorijskih okolnosti.Biciklisti imaju i drugi izbor. Ovaj sad. Tj, da dijele prostor sa pjesacima a to podrazumjeva odredjene obaveze i ogranicenja. tako je svugdje u svijetu gdje se dijeli prostor. Zato i pise na stazi - "pazi pesaci". I ovo dijeljenje nije samo kod Savanove, vec se proteze skroz do Dunavske obale. Da li biciklisti zele da postuju takva ogranicenja ne znam ali mislim da imaju dva izbora.
O, da, postoji. Sprečiti kršenje procedura i pohlepu, koja sebe predstavlja kao neophodnost kojoj drugi moraju da se prilagode. U čemu je problem da zgrade budu malo dalje od reke, a da javni deo obale bude širi od 10 metara? Pa onda na tako dobijenom prostoru mogu da trguju i da se bave biznisom koliko hoće.Neka eventualno treca opcija za bicikliste mislim da ne postoji. I sto prije prihvate jednu od ove dvije gore navedene bice za sve bolje.
Imaš čudne kriterijume šta je nužno a nije, i ko treba kome da se prilagođava na kom mestu. Vidi prethodni post.Sto se tice pjesaka...
mislim da je smjesno reci da bih protjerao one koji "samo setaju". Pa i ja sam neki dan tu setao i bilo mi je sasvim dobro. Niko ne treba da se protjeruje kao sto ni nece. Druga je stvar da li necije potrebe promenada zadovoljava ili ne. Za potrebe rekreativnog trcanja staze sa vise ljudi mogu predstavljati problem ali to je licna stvar, kao i vrijeme i nacin trcanja. Niko ne brani trcanje Knez Mihajlovom ali oni koji bi to radili znaju kad i kako da trce.
Ni je ne smatram da je biznis na obali nešto loše. Ali onda treba da odvoji prostor za sebe. Zna se prioritet potreba (na ovom mestu) i raspoloživost resursa. A što se tiče novog koncepta obale: Super, ali negde drugde. Ovo je jedina ravna pešačka i rekreativna veza severa i juga grada. Za to se ovde MORA ostaviti rekreativni prostor pored reke. On zato NE MOŽE biti na drugom mestu. Pa, ako i biznis baš misli da mora i on da bude tu, neka za sebe odvoji poseban, susedni pojas zemljišta pored reke, pored rekreativaca i prostora za ove, "komunikacione" potrebe grada, pa neka tu radi šta hoće. A ne da tera one koji imaju više prava da budu na tom mestu od njega. Nisam bez veze toliko pričao da je potrebno zgrade udaljiti bar 50 metara od reke. Nabrojimo nužne funkcije obale koje ovde moraju postojati, izračunamo koliko je to posebnih, reci paralelnih, istovremeno korišćenih, a međusobno nekompatibilnih pojaseva zemljišta, zatim saberemo širine, pa onda ostavimo toliku širinu obale za njih. Opcione potrebe, one koje nisu nužne, takođe mogu biti zadovoljene ako je za njih moguće (ili ekonomično) alocirati dodatni prostor. I to je to.Ukratko, promenada sa komercijalnim sadrzajima nije nista lose. I to je za ljude. Nekom i to treba. Treba i beogradjanima i takva promenada najvise prilici centru grada na obali rijeke. Ne mozemo imati "sve u jednom" i uz to jos jednako kvalitetno za sve. Rekreativne staze za trcanje i rekreativni biciklizam, kakvih Beograd hvala Bogu ima, mogu da se nalaze i izvan najuzeg centra. Takav koncept odavno postoji u Beogradu, na NBG strani, dunavskoj strani, itd...Ne vidim nista lose u tome sto Beograd dobija jedan novi koncept uredjenja obale.