Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Da postavim na ovoj temi moje razmišljanje u vezi izmeštanja železnice iz SA i da li se to može sprečiti?
Može :idea: , evo kako: da li smo u obavezi po slovu ugovora da izradimo svu prateću infrastrukturu do granica SA ? JESMO.
Da li smo u obavezi sa ugovorom da postavimo i odgovarajuće PRIKLJUČKE ZA METRO DO GRANICA SA? JESMO.

Onda je potrebno da se uradi sinska veza SSM -Stanica Glavna,kao i Prokop-Stanica glavna,a da tih nekoliko koloseka u SA predstavlja UPRAVO BUDUĆU METRO LINIJU KROZ SA koja će se nastavljati na metro priključke koje smo napravili do granica SA shodno ugovoru. Arapski investiror može da zahteva da se uklone ti koloseci,ali mu se to UOPŠTE NE ISPLATI,JER ĆE MORATI O SVOM TROŠKU DA POSTAVLJA TE ISTE KOLOSEKE DO METRO CVORISTA van granica SA koje smo postavili po ugovoru,ili da ih ukopava pod zemlju sto bi mu dodatno povećalo troškove uredjenja infrastrukture u okviru granica SA.
 
Да бисмо спасили Београдску тврђаву "деспотових градова" потребно ју је кандидовати за листу УНЕСКО, а услов за то је измештање аутомобилског и железничког саобраћаја из ње.
 
milos.tro":3ec0dqeo je napisao(la):
Onda je potrebno da se uradi sinska veza SSM -Stanica Glavna,kao i Prokop-Stanica glavna,a da tih nekoliko koloseka u SA predstavlja UPRAVO BUDUĆU METRO LINIJU KROZ SA koja će se nastavljati na metro priključke koje smo napravili do granica SA shodno ugovoru.

Milose, sta je SSM? :D
...i da li mislis da je na neki nacin dogovoreno kako bi trebala izgledati sinska infrastruktura UNUTAR prostora BNV?

Вожд":3ec0dqeo je napisao(la):
Да бисмо спасили Београдску тврђаву "деспотових градова" потребно ју је кандидовати за листу УНЕСКО, а услов за то је измештање аутомобилског и железничког саобраћаја из ње.

iskreno se nadam da ce se to i desiti jednog dana. izmjestanje zeljeznice je izvjesno nakon izgradnje zeljeznicke obilaznice ali automobilske e to ce ici malo teze.
 
RioBL":3delc4tz je napisao(la):
...i da li mislis da je na neki nacin dogovoreno kako bi trebala izgledati sinska infrastruktura UNUTAR prostora BNV?
Договорено је. Ево како изгледа:

untitled-1.jpg
 
:D

pa ne razumjem onda sta imamo praviti nekakve "metro prikljucke" :roll:
 
Zato što je RS u obavezi da izgradi veze sa linijama podzemne zeleznice do granica SA po slovu ugovora:
 
Opet cu ja Milose, da pitam jer mi nije sasvim jasno sta zelis da kazes...
Da li je ovim regulacionim planom koji se spominje u 9.1.1 definisana metro linija kroz SA? Ako jeste, cija je onda obaveza da je izgradi unutar SA?
Ako nije, onda ne vidim mogucnost da se arapin natjera da zadrzi neke kolosjeke u SA :?
 
Metro linija je indirektno definisana ovim regulacionim planom jer obavezuje RS da izgradi linije podzemne zeleznice do granica SA,ne očekujem da će se te linije "slepo završavati" do granica SA. Zašto bi se insistiralo u Ugovoru da se izgrade linije podzemne zeleznice do granica SA ako nije planirano da se nastave i u SA (sva infrastruktura u okviru SA je obaveza arapskog investitora) i njemu je u interesu da ima najbrži protok ljudi (metroom) ka objektima stanovanja,poslovnom prostoru,komercijalnim sadržajima itd.
 
Ćlanovi 9.2.1 i 9.2.2 sa prethodne slike su stvarno neverovatni. Srbije se obavezuje da NE SME da menja regulacioni plan bez pristanka Strateškog partnera, a on MOŽE da menja projekat kako mu god padne na pamet. Posle toga Srbija MORA da menja regulacioni plan tako da obuhvati ono što Strateški partner u bilo kom budućem trenutku bude poželeo. I to je još u obavezi da uloži "maksimalan trud" da se to desi u najkraćem mogućem roku, koji ne može biti duži od 6 meseci. A apsolutno ne znamo šta to sve može biti, niti ti uzleti mašte imaju bilo kakvih ugovornih ograničenja.

Obratite posebnu pažnju da nije Zajedničko Društvo to koje ima slobodu izmene Projekta (jer tu imamo bar neka simbolična, mada verovatno praktično neostvariva prava veta za neke aspekte poslovanja). Ali naravno da nije tako, nego je STRATEŠKI PARTNER taj koji menja projekat kako mu se ćefne, zatim Zajedničko Društvo to od njega preuzima (zašto i kako?), a onda mi (Republika Srbija) moramo da ćutimo, slušamo, i menjamo regulacioni plan "u najkraćem mogućem roku", koji "ne može biti duži od 6 meseci". I tako 30 godina. Tačnije, bar 30 godina, jer će sigurno biti niz produženja ugovorenih rokova zbog toga što ni mi ne možemo ostvariti naše obaveze. I onda, jednog dalekog dana, posle 30+ godina, treba da odemo na teren i POPIŠEMO i NACRTAMO to što nam je Strateški partner blagoizvoleo napraviti ili ne-napraviti u centru grada. To zatim predstavlja naš ... realizovani planski dokument ...? Ne znam ni kako da nazovem tu vrstu dokumenta koje je istovremeno i izvedeno stanje bez našeg prethodnog planiranja, i implicitna smernica za dalji razvoj, pošto ćemo na mnogo mesta moći samo da nastavimo ono što su oni započeli.
 
milos.tro":2cske1x6 je napisao(la):
Metro linija je indirektno definisana ovim regulacionim planom jer obavezuje RS da izgradi linije podzemne zeleznice do granica SA,ne očekujem da će se te linije "slepo završavati" do granica SA. Zašto bi se insistiralo u Ugovoru da se izgrade linije podzemne zeleznice do granica SA ako nije planirano da se nastave i u SA (sva infrastruktura u okviru SA je obaveza arapskog investitora) i njemu je u interesu da ima najbrži protok ljudi (metroom) ka objektima stanovanja,poslovnom prostoru,komercijalnim sadržajima itd.
Актуелни "Просторни план подручја посебне намене", је показао све што је у интересу инвеститора. Инвеститор је једва убеђен да се Стари савски мост прошири, и да се обезбеди иоле уљудан прилаз истом. По свему, инвеститора апсолутно не интересује функционалност тог простора и интеракција истог са окружењем.

Све ми се чини да инвеститор жели да подвали и нама, и купцима из белог света, а уговор му оставља велики простор за то.
 
Polako ali sigurno, postajem sve sigurniji u to da ce ONI na OVOME slomiti zube . Frustracija i ogorcenost se sve vise osecaju, a o BNV se sve vise govori sa prezrenjem . On postaje simbol . Svako neposredno negativno iskustvo sa predstavnicima vlasti odmah se sa jednakom gorcinom u glasu prebacuje i povezuje sa temom BNV . Ispredaju se raznorazne price, medju ljudima se pojavljuju razlicita objasnjenja i prepostavke vezane za motive vlasti, kao i sve cesca i u narodu sve popularnija tvrdnja o tome da je AlAbar samo paravan . Dolazi i sezona slava . Krenulo je .

Nije mi namera da kao nedavno registrovani clan foruma politizujem temu . Nisam se ukljucivao u diskusije o 5. oktobru i Milosevicu, a imao bih svakako mnogo toga da kazem . Smatrao sam da kao laik u oblasti gradjevinarstva i arhitekture ne mogu sebi da dozvolim tu komociju da na forumu koji se pomenutim temama bavi ja budem taj koji ce rasprave politicke prirode dodatno raspirivati . Silom prilika, tema uredjenja SA ucinjena je par excellence politickom . Urbainisticki, pravni i jos kakav sve ne problem koji je stvoren zahvaljujuci projektu BNV resiv je jedino politicki . Upravo zato i govorom o zacetku stvaranja kriticne mase nezadovoljnih, a ne o politickim strankama i njihovim vidjenjima ovog projekta .

U nekim prethodnim postovima baratao sam odredjenim pravnickim izrazima koje pritom nisam pojasnjavao . Aleatorni ugovori su oni ugovori u kojima obaveze obe ili samo jedne strane nisu u trenutku zaklucenja ugovora poznate, te se samim tim ne zna odnos uzajamnih cinidbi . Alea na latinskom znaci kocka . U pitanju su ugovori koji se ne izvrsavaju odmah, vec u nekom duzem vremenskom periodu . Karakterise ih veoma izrazen element neizvesnosti, jer visina i obim obaveze jedne ili obe strane zavise od nekog buduceg neizvesnog dogadjaja ili okolnosti koja moze ali i ne mora nastupiti. Radi se odogadjajima i okolnostima koje ne bi smele da zivise od volje stranaka . Uglavnom je povoljniji polozaj one strane cija je obaveza poznata, jer obaveze druge strane mogu da se protegnu u nedogled upravo zbog zavisnosti od buduceg neizvesnog dogadjaja koji ne zavisi od volje ugovornih strana . Klasican primer je ugovor o dozivotnom izdrzavanju, gde je poznata obaveza primaoca izdrzavanja, ali zato obim visina i trajanje obaveze davaoca izdrzavanja nije, jer nije poznato koliko ce prilmalac izdrzavanja ziveti . Problem, medjutim, nastaje onda kada neizvesnost u pogledu visine obaveze jedne strane ne zavisi od buducih i nezivesnih okolnosti, vec od volje te ugovorne strane . U slucaju BNV, obaveze su jasno definisane pre svega za RS, pa su samim tim i jasno orocene . Jedno od osnovnih nacela ugovornog prava je nacelo ekvivalentnosti prestacija, odnosno jednakosti cinidbi . AlAbar zahvaljujuci ovako sastavljenom ugovoru moze sam da odredjuje visinu svoje obaveze manipulisuci znacenjem neodredjenih ili nejasnih pojmova . Pritom, obim njegovih obaveza moze biti znatno manji od obima preuzetih obaveza RS . Kada se na nesto obavezete i pritom ispunjenje svoje obaveze i orocite, a da uz to i drugoj strani ostavite slobodu u pogledu odredjivanja obima svoje obaveze i kada za ispunjenje tih obaveza odredite neprimereno dug rok i narocito kada za neispunjenje obaveza druge ugovorne strane sustinski i ne predvidite sankciju, onda ste vi zakljucili ugovor u kome su ugovorne obaveze preko svake mere asimetricne . A to onda znaci ili da ste umesani u ozbiljan kriminal ili da ste maloumni . Ugovor ne moze da se napada zbog prekomernog ostecenja . Ukoliko se shvati kao aleatoran, onda iz tog razloga . Ukoliko se shvati kao komutativan, odnosno kao ugovor u kome je uzajamni odnos obaveza unapred poznat, onda zbog nepostojanja zablude u pogledu visine obaveze druge ugovorne strane, jer ste na pomenutu neizvesnost pristali . A to onda komutativan ugovor opet cini aleatornim . S druge strane samo opredeljivanje da se na ovakav nacin raspolaze zemljistem, namece i pitanje - da li to znaci da je prehodno razmotren i dosadasnji preovladjujuci modalitet rapolaganja zemljistem i da li je isti, kao rezultat brizljive i minuciozne analize ocenjen kao neadekvatan ? Jedna od 8 primedbi koje je u vezi BNV iznela Transparentnost Srbija odnosi se upravo na nedostatak ovakve analize . Vecini nas je poznato znacenje pojma oportunitetnog troska . Osim toga, u jednom od ranijih postova spomenuo sam i podelu obligacija na obligacije sredstva i obligacije cilja . Obligacija sredstva znaci da ste se obavezali da cete uciniti sve da se odredjeni cilj postigne . Obligacija cilja znaci da ste se obavezali da ce cilj biti postignut , Na koji od ova dva tipa obligacija vam lice obaveze AlAbara ? Ovako nejednak polozaj ugovornih strana u ugovorima gradjanskog prava moguce je pronaci jedino u tzv. zelenaskim ugovorima, koji nastaju kao rezultat zloupotrebe nadmocnog polozaja jedne ugovorne strane u odnosu na drugu . Ipak, u slucaju BNV nadmocna strana bi morala biti Srbija, ali ispada da ona to nije . Kada poverite punomocniku da u vase ime i za vas razun zakljuci ugovor, pa se ispostavi da je on svesno zakljucio po vas izrazito nepovoljan ugovor vi cete naravno prekinuti saradnju sa njim . Prevedeno na jezik realpolitike, smenicete vlast . Prava druge ugovorne strane iz raskinutog ugovora zavise od njene savesnosti . Ukoliko postoje elementi nekog krivicnog dela, druga ugovorna strana je vrlo verovatno i sama povezana sa njim . Stoga, bolje joj je da i ne pomislja na arbitrazu vec da se jednostavno TORNJA . U medjunarodnim odnosima ovakva asimetrija moci moze se susresti jedino u situacijama kada se potpisuje kapitulacija . Ipak, ja na nebu ne vidim avione ratnog vazduhoplovstva UAE . S druge strane, na tlu vidim sve vecu vojsku ponizenih i uvredjenih . To je sila koja se iznenada pojavljuje i resava stvar . Pitao me je clan foruma Lepi sta zameram ugovoru, te ja iznesoh svoje primedbe . Ugovor je jedan od bizarnijih i sa cisto teorijske strane, na momente i ne deluje kao teretni, vec kao dobrocini ugovor, nalik ugovoru o poklonu sa nalogom ili teretom za poklonoprimca, a sa svakodnevne zdravorazumske tacke gledista verovatno i najbesmisleniji koji cemo ikada imati priliku da razmatramo . Drzava ulaze novac u opremanje zemljista, pa ga uz to i prakticno poklanja i zatim ceka trideset godina na obrt sredstava, ugrozavajuci na taj nacin ispunjavanje ustavnih, zakonskih i elementarno ljudskih obaveza prema svom stanovnistvu . Postojeca vrednost se razmenjuje za potencijalnu . Drzava ne nastupa kao suveren, vec kao spekulant . Obavezuje se na suspendovanje ili na sadrzinsko preusmerenje zakonodavne aktivnosti vezane za odredjeni deo svoje teritorije . To sto ugovor moze da se raskine po osnovu promenjenih okolnosti, ne znaci da drzava sme da se obaveze da okolnosti nece menjati tako sto ce se odreci jednog od atributa drzavnosti . Lepi, priznajem da nisam procitao verziju ugovora na engleskom jeziku, jer za time nema ni potrebe . Ugovor je u svojim osnovama besmislen . Ukoliko ga ti jesi procitao i ukoliko u njemu postoji nesto za nas povoljno, a cega nema u srpskoj verziji, obavesti nas . Nisam ironican .

A sta zameram vlasti ? ZAMERAM JOJ STO NIJE IMALA DOVOLJNO HRABROSTI DA ODE KORAK DALJE I DA NAS NOVAC ULOZI U KLADJENJE NA KONJSKE TRKE . Potencijalni obrt novca bio bi mnogo, mnogo brzi .
 
Ivane, hvala na pravnoj analizi.

Da dodam još jedan detalj iz ugovora, oko koga su i drugi možda imali istu dilemu kao i ja. Do sada sam bio ubeđen da ugovor Društvu daje samo neka prava komercijalne eksploatacije javnih površina, kao i neka prava upravljanja nad nekim aspektima tog javnog zemljišta. Dakle, da će se tačno razgraničenje između Društva i Grada ko na javnom zemljištu ima koja prava i obaveze tek videti, ali da je u principu Društvu dat samo manji broj posebnih, jasno definisanih i relativno ograničenih prava. Nešto tipa kiosci sa hranom, oglasi na bilbordima, povremene komercijalne priredbe, itd. Međutim, posle više čitanja (i to Engleskog teksta, jer u Srpskom postoji greška), izgleda mi da je Društvo dobilo sve javne površine u BNV projektu da njima upravlja BEZ BITNIH OGRANIČENJA i BEZ PARTNERA. To bi značilo da grad Beograd na javnim površinama više nema praktično NIKAKVIH INGERENCIJA (sem verovatno par vezanih za bezbednost, komunalnu infastrukturu, sprovođenje nekih zakonski definisanih standarda, itd). Dakle, Arapi ne samo da biraju njihov dizajn i uređenje, nego isključivo oni upravljaju njima, komercijalno ih eksploatišu, i još zatim nama ispostavljaju mesečni račun za uslugu upravljanja tim površinama. Tako da sada, naprimer na obali reke, Grad više nema šta da traži. Više nije on taj koji bira, uređuje i kontroliše desnu obalu Save. Naprimer, delovi obale mogu biti noću zaključani "zbog bezbednosti i noćnog mira stanara", ili nešto slično, bez obzira šta o tome mislio Grad Beograd. Ukratko, što se nas tiče, i za sve praktične aspekte, ovde je SVE privatno. Od reke do Savske ulice. Privatni grad u gradu. Ako neko ima alternativno tumačenje ovog teksta, i razloge za njega, voleo bih da ih čujem.

BNV-UgovorJavnoZe.jpg
 
milos.tro":1ko6lze0 je napisao(la):
Metro linija je indirektno definisana ovim regulacionim planom jer obavezuje RS da izgradi linije podzemne zeleznice do granica SA,ne očekujem da će se te linije "slepo završavati" do granica SA. Zašto bi se insistiralo u Ugovoru da se izgrade linije podzemne zeleznice do granica SA ako nije planirano da se nastave i u SA (sva infrastruktura u okviru SA je obaveza arapskog investitora) i njemu je u interesu da ima najbrži protok ljudi (metroom) ka objektima stanovanja,poslovnom prostoru,komercijalnim sadržajima itd.

Ovo sve sto si napisao i djeluje logicno, ali sam jako sumnjicav prema mogucnosti da se tako nesto i desi.

Medjutim, cini mi se da je po pomenutom clanu ugovora, samo ostavljena mogucnost da se kasnije donese odluka o izgradnji metroa pri cemu bi Srbija gradila do granica SA a investitor u prostoru SA. Naravno, to bi onda bio njihov zajednicki posao i arapi bi mozda bili i vlasnici metroa.

Moguce je da je upravo to i razlog zasto su skoro iz Vlade najavili da ce se ponovo raditi "studija izvodljivosti metroa", jer ovaj put bi posao izrade studije i poslije metroa preuzela neka firma koju arapi preferiraju. Sjecamo se da su prethodnu studiju radili francuzi i da su vjerovatno francuzi i trebali graditi metro. Posto je sada vlast promjenjena, dosao je arapski investitor, francuzi otpadaju a treba doci neko drugi. Mozda oni koji su gradili metro u Dubaiju...japanci! :shock:
 
@Ivan NBG

Druze pogresno si primenio teorijsko znanje, tolko da si ceo fudbal promasio.
m, medjutim, nastaje onda kada neizvesnost u pogledu visine obaveze jedne strane ne zavisi od buducih i nezivesnih okolnosti, vec od volje te ugovorne strane . U slucaju BNV, obaveze su jasno definisane pre svega za RS, pa su samim tim i jasno orocene . Jedno od osnovnih nacela ugovornog prava je nacelo ekvivalentnosti prestacija, odnosno jednakosti cinidbi . AlAbar zahvaljujuci ovako sastavljenom ugovoru moze sam da odredjuje visinu svoje obaveze manipulisuci znacenjem neodredjenih ili nejasnih pojmova . Pritom, obim njegovih obaveza moze biti znatno manji od obima preuzetih obaveza RS . Kada se na nesto obavezete i pritom ispunjenje svoje obaveze i orocite, a da uz to i drugoj strani ostavite slobodu u pogledu odredjivanja obima svoje obaveze i kada za ispunjenje tih obaveza odredite neprimereno dug rok i narocito kada za neispunjenje obaveza druge ugovorne strane sustinski i ne predvidite sankciju, onda ste vi zakljucili ugovor u kome su ugovorne obaveze preko svake mere asimetricne . A to onda znaci ili da ste umesani u ozbiljan kriminal ili da ste maloumni . Ugovor ne moze da se napada zbog prekomernog ostecenja
Nevezano za BNV
Prekomerno ostecenje nikada ne postoji kod aleotornih ugovora, jer ugovorna strana pristaje na aleotornost.
To je i glavna odlika tih ugovora. Pa ako igras tiket das 50 dinara dobije 50000 hiljada, po tom shvatanju zbog nejednakosti cinidba kladionica moze da tuzi i da trazi da se cinidbe dovedu u jednokost. Da pojasnim onima koji nisu upuceni.

Kolika je vrednost zemljista SA koja je data za projekat?
Kako znas da ne postoji ekvivalentnost? Kurir, Blic? U ugovru toga nema.

Po cemu je druga ugovorna strana stavljena u bolji polozaj? po svemu procitanom iz ugovora koji nam je dostavljen, realni trosak RS je iskljucivo 130 miliona rasciscavanja terena. A za uzvrat RS dobija 32% prihoda od prodaje svega, javne objekte, saobracajnice. (opet kazem po onome sto sam procitao)
Kolko god 30 godina bio dug period, niti ova zemlja ima gradjevinske potencijale niti je realno da sve bude izgradjeno u nekom dramaticno kracem roku. Pricam o zaokruzivanju celog projekta.

Necu reci da je tekst kucanje u prazno, ali omasio si skroz.
 
A ti botino pogadjas u centar. Daj reagujte nema smisla stvarno.
 
Ovaj niski piacar jos ugovor oko zakupa tezgi nije rastumacio jos je ovdje i jos razglaba o pravnim temama
 
^^
PIJACAR. Malo sto ti drzim lekcije prava, jos i da te opismenjujem. :notok:

S` oprostenjem...

Ako nemate sta da napisete, odje*******ite.
Da ja zavrsim sa covekom raspravu.

Hvala.

EDIT: bolje nekoliko tacaka neka stoji.
 
lepi":xjj5i60z je napisao(la):
Da pojasnim onima koji nisu upuceni....

Kolika je vrednost zemljista SA koja je data za projekat?


Po cemu je druga ugovorna strana stavljena u bolji polozaj? po svemu procitanom iz ugovora koji nam je dostavljen, realni trosak RS je iskljucivo 130 miliona rasciscavanja terena. A za uzvrat RS dobija 32% prihoda od prodaje svega, javne objekte, saobracajnice.



Posto agitatorski nastupas iz sebi znanih motiva, moram samo iskoristiti priliku da potsetim nas, ali i one koji prate ovaj forum na sledece.

Veliki vodja (i ekipa) je prilicno uspesno "podmetnula" tezu kako mi ne dajemo nista!!!
"Bezvredno zemljiste" !!!
"Deponija" !!!!
"Ruglo" !!!
"Koroviste, zarasla livada"!!! (...)
- su samo neki od izraza kojima su nas bombardovali protekle dve godine, a kao kontra tezu nudili "kule ( i gradove)...

O projektu sam kao laik vec izneo svoje misljenje, ali to je manje bitno.
Ono sto je bitno je sledece.
Cak i da je rit, mocvara, bara, ovo zemljiste zbog svog polozaja u gradskom jezgru ima ogromnu vrednost.
Ne dozvolimo da nas agitatori zamenom teza dovode u zabludu.

A dal je zemljiste savskog amfiteatra (skupa) njiva, ledina, koroviste i slicno???
Pa jeste, jednim svojim delom.
Al jednim delom nije!!!
Dal je zgrada u kojoj je Simpo bezvredna?
Dal nam je glavna zeleznicka stanica, sa svom pratecom infrastrukturom (bez obzira na ocajnu zapustenost) bezvredna????
Dal je zgrada poste u Savskoj bezvredna?
Dal su nam bezvredne dve autobuske stanice ?!
Dal nam je obala save, setaliste i biciklisticka staza, bezvredni?

Znaci, po 'velikom vodji' sve sto mi imamo, to je bezvredno???

E pa nece da bude!!!

Mozda nam je zeleznicka stanica (sa svom pratecom infrastrukturom) losa i zapustena, ali to nam je aktuelna i funkcionalna zeleznicka stanica!!!
Samim tim ona mora imati (neku) vrednost!

Autobuske stanice!
Mozda na pogresnoj lokaciji (mozda i ne), ali svakako funkcionalne i samim tim vredne, jer druge nemamo!!!!

Mozda nam obala nije najuredjenija, ali je nasa, dostupna svima!!!
Kao sto videsmo pre par sedmica, neki je vec na jednom delu proglasise "privatnim posedom"!!!
Pa da vas pitam ja za koliko su kupili taj posed???!!!

Eto, ja postao vlasnik 'njive' od 50ari na 100km od prestonice, pa ipak morah da otvorim 'budjelar'...

Sve ovo vi dragi i pametni ljudi znate, ali zbog agitatora se to mora ponavljati svakih par stranica. Mora!!!
Mora, jer "oni", kao i mediji (koji su gore pizde od onih tokom 90-tih), kao i njihovi agitatori, uporno i bezobrazno ponavljaju laz(!) kako mi nismo dali nista!!!
Jok, voli nas arapin!!!?
(Mada je u izjavama 'evoluirao' od "prijatelja" u partnera i 'drugu stranu'....

Jos da ponovim o bezvrednosti nasih davanja za one kojima je mrsko da citaju nase dugacke postove.

Forumas @lepi meni da u suvlasnistvo SVOJ stan od 60m2 na dobroj lokaciji, ali vrlo zapusten, te mu je potrebno ozbiljno renoviranje.
Sada sam ja vlasnik 2/3 , a on 1/3.
Treba da ulozimo u renoviranje i ja mu velikodusno (uz kamatu) pozajmim 10000Eur i ja ulozim jos 15000.
Renoviramo taj stan i na trzistu ga prodamo za recimo 75000 €

Trecina ide forumasu @lepi, znaci 25 hiljada, od kojih treba da mi vrati onih 10 (naravno sa pripadajucom kamatom), znaci bar 12.000!!!
@lepi, imas 13 soma!!!
Jel Ok to?
Prosao si 'do jaja', zar ne?
I jos 'tvoj bivsi' stan nije ruina, vec je za ponos novom vlasniku! ;)
A ti imas 13 soma!!!!
Jeee, pa super.
I zaista jeste super, je drzava Srbija i grad Beograd nece imati ni toliko!!!
Doduse, neces ni ti, je si na ulici, pa ces to potrositi za nekoliko godina za kiriju, ili ces kupiti šupu u Stepojevcu u kojoj ces stavljati lavore da skupljaju vodu kad pada kisa...
 
@laki72

Zapravo se slazem sa tobom u vecem delu. Vidim da se i ti slazes, ali ne prihvatas to jer nisi objektivan do kraja.

SA nikada ne moze da bude bezvredno zemljiste. Ali je cinjenica da ne znamo tacnu vrednost tog zemljista koja nije mala to svakako.
Od tih 100ha, kolko sam video u novinama na samo 42% treba da budu objekti komercijalni za koje je RS mogla da uzme pare.
Ajde da verujemo u to, jer i po maketi dosta je zelenih povrsina i ulica planirano (tacno ne znamo jer manipulise nama).

Ali da li opremanje u granicama projekta, izgradnja javnih objekata i infrastrukture vrede nesto?
Da li ce na kraju D.O.O. profitirati? Mislim neupitno. Da li je 1/3 prihoda malo, nije. Da li je dovoljno i da li je moglo vise-naravno da jeste i MORALO JE!

Gde si procitao da se zgrada zeleznicke stanice i zgrada poste daje u vlasnistvo d.o.o-u? IZVOR?
Nisam razumeo ovo za setaliste i za biciklisticku stazu? Pa ne mislis valjda da to nece da postoji? (setaliste se tek pravi)
Dve autobuske stanice,ako mislimo na ona parkiralista(izvinjavam se, ne znam) onda stvarno nemaju vrednost.

Mozda ti nije najbolji primer za stan (poredjenja srozavaju polemiku) da si recimo plac pomenuo imalo bi logike.
Da neuredjeni plac dam tebi, rascistimo ga zajedno, napravis objekat i od prihoda profitiramo obojica. To je mnogo cesci primer u drzavi Srbiji, prizances?
 
Lepi, nista ja u teorijskom smislu nisam omasio . Potrebno je samo malo pazljivije procitati ono sto sam napisao . Obrati paznju i na deo o OPORTUNITETNOM TROSKU . Sve ono sto sam u prethodnom postu napisao pada u vodu ukoliko kao verovatne prihvatimo teze da je ukupni trosak drzave 130 000 000 € i da je zemljiste SA bezvredno .
 
Вредност локације је релативан појам и не бих се сложио са архитектом Ковачевићем да су три ствари које одређују атрактивност и вредност

1. локација
2. локација
3. локација

Не бих се сложио ни са Премијером, да је локација безвредна. Али, она није ни највредније земљиште у Београду, како се то на овом форуму тврди. Локација је само географски вредна, и ту се њена вредност завршава. Локација без прилазне инфраструктуре није локација велике вредности. На то треба додати и читав низ других параметара.

Узмимо само пример Беобанке. Као и Амфитеатар, одлична локација (географски) - нема купаца. Чим укључиш у рачуницу инфраструктуру, вредност географске позиција зграде Беобанке рапидно опада.
 
ok, ali kad ukljucimo milijardu evra infrastrukture, koje svakako dajemo, onda imamo najskuplje zemljiste u gradu (ili skoro najskuplje).
I sto onda ovakav model?
 
У покушају да одговорим на то питање на разуман начин сам и дошао до оне могућности коју сам описао. Подизање повољнијих кредита за завршетак капиталних инфраструктурних пројеката који стоје деценијама у замену за земљиште.

Мада, по уговору, држава је дужна да финансира припадајућу инфраструктуру ДО граница мастерплана, а у нормалним тржишним условима, дражава би морала да изгради и целокупну инфраструктуру унутар граница мастерплана ПА ТЕК ОНДА продаје парцеле у лицитацијама - јер, као што написах, географска вредност локације без припадајуће инфраструктуре - не вреди баш толико.
 
Opet bi hteo da ponovim, meni investitor nudi 200m2 stana, kod sportskog centra Vračar, da mu ustupim 1/2 placa, moj deo je oko 200-250m2 placa, odnosno ceo plac je velik oko 5 ari. Na tom mestu bi on zidao p+4+(koliko podmiti). Objekat bi bio velik oko 1100-1300m2. Cena novih stanova u mom kraju nije ispod 1500e, pre je 1700e. Ja samo dajem zemljište, pa vi onda izračunajte koliko vredi samo prvi red pored reke u BNV.
 
Vrh