Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

današnji Blic:
img374.jpg

img373.jpg
 
milos.tro":skt8s4e9 je napisao(la):
današnji Blic:
img374.jpg

Ako je sve ovo istina dvije mi se stvari svidjaju a jedna ne.

svidja mi se:
1. ideja o iskoristavanju zakosenog prostora obaloutvrde ozelenjavanjem, obnovom stepenista i platformi
2. ideja o iskoristavanju prostora ispod gazele po pravcu prema mostarskoj petlji.

ne svidja mi se:
1. ne vidim da se ista od toga gradi. i ova rekonstrukcija promenade mi ne lici da vodi prema onom sa slike iznad :roll:
 
Bez glavnog projekta, detaljnog.. ništa. Ovde se vidi voz, jel voz ostaje ili ne ostaje??? i kuda ide ako ostaje? Izgradili su maketu na keca, ona valjda ide na kraju? Iskreno se nadam da ozelenjavanjem obaloutvrde neće sklanjati bezonske ploče same utvrde...valjda nisu toliko ludi!
 
img373.jpg


Ovde je prikazano stanje posle uklanjanja svih šina, a više ne postoji ni kafana Savamala. Umesto nje tu je zgrada koja nije prizemna niti ima samo jedan sprat. Na ovom mestu će posle uklanjanja pruge i Savanove prostor biti potpuno slobodan sve do parka i Karađorđeve, pa je prostora za kej, šetače i zelenilo bilo zaista puno. Sve ovo desno i označeno sa X će opet biti prazno.

BraceKrsmanovic.jpg


Naprimer slobodan prostor ispod mosta, od obale do kraja metalnog dela mosta, tj do početka zemljanog nasipa, je čitavih 100 metara. I koliko je onda ta nova i konačna zgrada BNV-a udaljena od najviše ivice obaloutvrde? Naravno, svega nekih desetak metara. I ona je otprilike na mestu gde je bila Savanova ili samo za malu nijansu dalje. Ovo u prvom planu desno je već niži nivo obaloutvrde (ljudi tu voze bicikle??). Na drugoj slici takođe, u prvom planu je niži nivo, tako da na renderu izgleda da ima mnogo više mesta. To vam je dakle konačni šablon obale koji će se na isti način nastaviti i uzvodno od Starog savskog mosta. Za javni gradski prostor na najvišem nivou, pa tako i za SVE gradske potrebe, takođe svega 10 metara. Ostalo su ili zgrade ili privatna obala. Nazdravlje.

PromenadaRender_1.jpg


Evo gde je na drugoj slici granica višeg nivoa obale.

PromenadaRender2_2.jpg
 
Evo i ja da se osvrnem na ove rendere:
render 1:
promenadarender1.jpg

Manje realna opcija,po ovoj fotki trebalo bi da se ponovo radi rekonstrukcija obaloutvrde(stepenasta varijanta),ako pogledate pažljivije videćete da ovo rastinje zaklanja sve stepenike osim najvišeg bicklistkinja koja je na bajsu na tom najvišem stepeniku,nošenje bajsa itd.pešaci koji bi morali malo da preskaču do tog stepenika itd.

render 2:
img374.jpg

Mnogo izvesnija opcija,obaloutvrda bi zadržala "staru šaru" imali bi 2 postojeća nivoa ovaloutvrde ALI IMALI BI I TREĆI NIVO OBALOUTVRDE (što bi predstavljalo nasipanje terena po nacrtu plana išlo bi se na kotu 77 , tj 2 metra),znači i U SLUČAJU VIŠEG VODOSTAJA IMALI BI 2 NIVOA ŠETALIŠTA UMESTO 3.

Sasvim prihvatljiva širina obale,par zgrada P+1(verovatno rekonstrukcija zgrada u B.Krsmanovića), zgrada P+4 (uklapa se u visinu od 18m),Zuma je ranije postavljao spratnost po blokovima.Ostaje samo pitanje ko će ovo graditi Arapski investitor ili bi ovo bio početak tajkunizacije SA?
 
Pa jel vidi neko ikakvu vezu izmedju blicove slike i ovog plana? Ja ne... :(

plan.jpg
 
milanobelgrade":3juqgv36 je napisao(la):
milos.tro":3juqgv36 je napisao(la):
Pronašao sam i ovo od istog tima ovako bi trebalo da izgleda ispod Gazele:
fotografija5512.jpg

http://issuu.com/yaoxiao2/docs/yao_portfolio


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=t0zOuP_Gz4k[/youtube]

Ovo bi po renderu trebao da prestavlja izložbeni prostor ispod Gazele. Ne znam koliko je baš pogodna lokacija kad Vam iznad glave non stop tutnje vozila :roll: .Ne bi bilo zgoreg da autori ovih rendera skoknu malo na "lice mesta" i upoznaju se sa lokacijom. :dil:
 
Када већ петљају око Газеле, могли би лифт направити..
p2208151537.jpg

p2208151540.jpg

p220815154402.jpg

p2208151546.jpg
 
milos.tro":1e6hau3j je napisao(la):
render 2:
img374.jpg

Mnogo izvesnija opcija,obaloutvrda bi zadržala "staru šaru" imali bi 2 postojeća nivoa ovaloutvrde ALI IMALI BI I TREĆI NIVO OBALOUTVRDE (što bi predstavljalo nasipanje terena po nacrtu plana išlo bi se na kotu 77 , tj 2 metra),znači i U SLUČAJU VIŠEG VODOSTAJA IMALI BI 2 NIVOA ŠETALIŠTA UMESTO 3.

Sasvim prihvatljiva širina obale,par zgrada P+1(verovatno rekonstrukcija zgrada u B.Krsmanovića), zgrada P+4 (uklapa se u visinu od 18m),Zuma je ranije postavljao spratnost po blokovima.Ostaje samo pitanje ko će ovo graditi Arapski investitor ili bi ovo bio početak tajkunizacije SA?

Pretpostavljaš da su ove rampe koje se vide iste one rampe koje i sad postoje.

U tom slučaju, ove zgrade levo liče na ove koje i sada postoje (a čak i ako nisu, deluje da su na istom mestu). Ako su ove rampe koje se vide takođe iste ove koje sada postoje, onda je sasvim svejedno što je teren dodatno nasut na 77m kad je rastojanje do ivice obaloutvrde na 76m, tj do rampi, isto kao i sad. Tako da se nikako ne može reći da je širina obale sada prihvatljiva, budući da se onda uopšte nije promenila, a na najvišem nivou od 77m je postala i uža.

A možda ovo nisu iste rampe, ako su rešili da suze Savu nasipanjem, pa su tako proširili prostor i na nivou 76m i na nasutom od 77m. Ali zašto bi to radili kad pozadi ima dovoljno mesta (a sumnjam i da je sužavanje slobodnog otvora Save uopšte dozvoljeno, ovo nije Dunav)? Dovoljno je da se prve zgrade odmaknu. Sava nije potencijalno građevinsko zemljište koga treba oteti od reke.

Verovatnija opcija je ipak da nisi u pravu, i da je plava linija na mojoj slici na nivou od 76 m, a da je sve ispod na ovom renderu potpuno novi kej na još nižem nivou.
 
RioBL":3hoslwdv je napisao(la):
Pa jel vidi neko ikakvu vezu izmedju blicove slike i ovog plana? Ja ne... :(

Oni paralelno guraju dve sasvim nezavisne priče. Jedna zvanična, po usvojenom prostornom planu, i jedna tobože privremena, a to je Savanova i sve ovo što se sada zbog nje gradi. Tako je plan sa table tobože privremen, a ovo iz Blica je tobože konačno rešenje.

U Srbiji, ako nisu stanju da se ponašaš potpuno normalno u prisustvu dva direktno suprotna narativa, pri čemu se sasvim ozbiljno tvrdi da su oba istinita, onda nisi u stanju da normalno funkcionišeš. To je valjda tradicionalna vrednost

"Neka bude što biti ne može"
 
Pod prihvatljivom širinom obale mislio sam na rastojanje zgrada od obale - cca 27m.
1ppt.jpg
 
To nije dovoljno za ovo mesto. Kad ljudi uveče izađu na Zemunskom keju, kod Hotela Jugoslavija i kod blokova na levoj obali Save, više nema mesta ni da igla padne na zemlju. Onda više niti neko sme da trči, niti se tu voze bicikli. Znaš koliko tamo ima prostora, a ovde će biti još mnogo više ljudi. Pa će sve obalske zgrade otvoriti ulaz sa rečne strane. Njima treba bar tehnički, a sigurno i ekonomski prostor na obali. Pa onda tu JOŠ treba da dođu klupe na šetalištu, prostor za pecanje, sedenje i gledanje u vodu na samoj ivici, onda samo šetalište, pa neprekidni niz prodavaca sladoleda i svega drugog, kao i prostor koji oduzima stalna gužva oko njih, pa zeleni pojas, pa biciklistička staza, pa staza za trčanje. Pa tek zatim idu ovi što zauzimaju travnjak raznim atrakcijama. Još ništa nisu ni napravili, a već su najavli početak istog tog trenda: igralište za decu i tehno kutak. Posle će da dođe skakaonica, pa dečiji zamak, prostor za Sambu, ljudi koji na leđima nose ogromne reklame, ženski dileri cigareta, ulični muzičari koji sami za sebe prave neprolazni krug prečnika bar 15 metara, slikari portreta ... Kako to na kraju izgleda možete videti na Dunavskom keju kod Juge ili u Knez Mihajlovoj. Ova širina je krajnje nedovoljna za strogi centar grada i buduću glavnu pešačku zonu. Tu će biti pravi ljudski mravinjak u kome se ogromni niz atrakcija bez ikakvog prekida nastavlja jedan na drugi: Izlaz iz Pešačke zone Knez Mihajlove - Kalemegdan - Beton Hala - Pristanište - Kosančićev venac spojen sa obalom - Savamala - Beograd na Vodi - Sajam - Ada Ciganlija. Kad se sve to bogato opremi, osvetli, ozvuči, kad počnu da pristaju mali turistički brodovi i luksuzne jahte .... biće magnet za ljude kakav čak ni Beograd nikada do sada nije video. Ako neki pravi urbanista i dalje ima bar malo uticaja, treba što pre da se osvesti, polije hladnom vodom i shvati šta radi.

IMG_2690c_resize.jpg

IMG_2699c_resize.jpg

IMG_2697_resize.jpg

IMG_2705_resize.jpg

10052014_resize.jpg

IMG_2948_resize.jpg
 
Pošto je teško ovako napamet imati pravi osećaj trenutno raspoloživog prostora na obali Save, evo praktičnog i vizuelnog primera. Ako ostavite mesto za biciklističku stazu, i jedan više simboličan i krajnje nedovoljan prolaz za samo tri osobe i zastavu, recimo bračni par i dete, sav ostali prostor bez problema popunjava i ovako mala grupa ljudi, neka prezentacija, reklama, prodaja, itd. I time je već sve zauzeto (i to bez objekta poput Savanove). Ništa drugo tu više ne može da stane. Gde će sad da prođu svi ostali i još da se nađe prostor za druge sadržaje koji su takođe potrebni (klupe, česme, ulaz u zgradu, prostor pored njenih izloga i prodavnica, prolaz za komunalna, vatrogasna i policijska vozila, hidranti i slobodan pristup podzemnim instalacijama, drveće, ostatak šetališta, javni WC-i ...)?

IMG_3666_resize.jpg

IMG_3677_resize.jpg

IMG_3670_resize.jpg

IMG_3673_resize.jpg

IMG_3675_resize.jpg

IMG_3667_resize.jpg
 
milos.tro":1jy0nw80 je napisao(la):
Pod prihvatljivom širinom obale mislio sam na rastojanje zgrada od obale - cca 27m.

Zuma":1jy0nw80 je napisao(la):
To nije dovoljno za ovo mesto.

Kakav to propis ili standard odredjuje sirinu promenade? Ili jednostavnije receno, njen sadrzaj.

U svijetu ima primjera estetski i funkcionalno uspjesnih promenada koje su u nekim slucajevima siroke a u nekim vrlo uske.

Jedna od meni najljepsih gradskih promenada je Queen's Walk u centru Londona pored Temze.
Dugacka je oko 4km i promjenjive je sirine.

na nekim mjestima je siroka samo 2-3 metra...

1.jpg


...ili prolazi kroz hodnike pored restorana...

3.jpg


...i mjestimicno se otvara u manje...

4.jpg


...ili vece trgove...

5.jpg


Godisnje ovom stazom prodju milioni ljudi i jedna je od najomiljenijih turistickih destinacija u Londonu.
Mislim da je tajna njenog uspjeha u promjenjivoj sirini (jer covjek po svojoj psihologiji ne zeli hodati kilometarskom uniformnom stazom, svugjde jednake sirine) i naravno u njenim sadrzajima.
 
Iz Hrcegovačke malopre, sa telefona postavljam
4dbb1668ff1b8a2341f5a24b574cc0b5.jpg


a91245c44a6f8df1f564049c07b1e60b.jpg


Neko je to vec rekao ali ponoviću; jako dobra ideja za slivnike

9b00612a98f7bacf929e2c7fce1db7f6.jpg


Radi se punom parom i nedeljom

4eeb6f4ebab69b573f2f221f1fb8ce71.jpg


Biciklisti prinuđeni da prolaze kroz ovaj oblak
3c2cb91c880ea9468592eed592c8d8d3.jpg


Jel se zna šta će biti sa ovim kućicama ili bolje rečeno u kojoj se fazi one ruše

918eabf7a9c1761495116b8f0360673e.jpg


Materijal
bc26c554b7b4c5accbcc0b67969aa0db.jpg


Parking kojo su napravili za sebe i svoje drugare skoro gotov
73c7ab1e1781c2c978175238cff0221d.jpg


Za kraj, skup u sred radova. Okupljeni imaju sklonost ka markama automobila audi i range rover (sa leve strane, ne vidi se)
bf817a144fc1f19ff5fc65693617fbb8.jpg


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
У вези с Херцеговачком улицом: на табли с планом види се у добром делу дрворед с обе стране, у стварности га (за сада) нема. Како то?


У вези с кејом на десној обали Саве: чини ми се да једно од најважнијих питања које треба унапред решити јесте да се одреди његова претежна намена: рекреативна (бициклистичко-ролерско-пешачка), или забавно-туристичка и лежерна.

У првом случају је битно да је кеј неометано пролазан, без препрека, промена у нивоу и честих укрштања токова.
Други је попут Кнез Михаилове улице, где се креће споро и с много скретања и укрштања праваца, има кафана и ресторана, башта, великих жардињера, украсних стубова с расветом, разних занимација и препрека (нпр. сладолед, кокице, покретни штандови, штафелаји, извођачи, рекламни догађаји), туристичких група ... Тешко је замислити пролазак бицикла туда.

Комбинација две намене је могућа, али тешко изводљива без велике ширине кеја, или одвојених нивоа, као што је делимично, на пример, код Бетонске хале.


У вези с шеталиштем у Лондону: лепо је видети кад су плоче квалитетне, целе, неокрњене, на свом месту, равне и добро уклопљене, одржаване ...
 
Што се тиче дрвореда, изгледа ће бити жардињере са оним стилизованим крошњама као испред Задруге.
 
Avioni, kamioni, ekskluziva, milijarde...
Od svega, prosle godine montazni objekat sa privremenom dozvolom...
Ove godine behaton i parking...

i ovde se raspredaju stranice i stranice a o sustini kakva prljacka Beograda i Srbije nema vise ni reci???!

Pa sunce mu poljubim, pa mi i treba da nestanemo!
Nista drugo i ne zasluzijemo!
Aloooo!!!
Alarm! probudite se!!!!

Pa ni deca od 3 godine ne padaju na tolika ``prazna `` obecanja i sarene laze !!!

Edit:
Post je napisan posle 3 meseca apstinencije pracenja i ucestvovanja na ovom topiku.
U tom periodu se iskristalisalo da je cela prica o ogromnim investicijama, grandioznosti projekta i velikoj traznji za stambenim i poslovnim prostorom jedna velika L A Ž
 
promen.jpg


Rekao bih da se postavlja oplata iznad postojece obaloutvrde tako da mi sada lici da ce promenada bar na ovom delu izgledati kao na ovoj drugoj slici iz Blica

milos.tro":2kmvldfb je napisao(la):
današnji Blic:
img374.jpg

img373.jpg
 
Vrh