Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Дошљак":3esk31vu je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ":3esk31vu je napisao(la):
Иако врло широка улица Херцеговачка ипак није добила ни дрворед ни могућу травнату баштицу са дрвећем.

Зар није у овом плану предвиђено да Херцеговачка има дрвореде са обе стране улице?

Delija":3esk31vu je napisao(la):
11225435_493719407472236_3042907390076778520_n.jpg

На сликама се лепо види свеже поплочан тротоар без дрворедне баштице или места за стабла. Ако су нешто нацртали то је онда једино наставак жардињереда .
 
Шта је сад ово, овај бедон иде у Г ка обали??
 
Mislim da je suština ovih pilona i zidova izgradnja onih objekata koji štrče iznad ili u reku. Dakle nema veze sa dizanjem obaloutvrde.
 
Kad vec rade nije im palo na pamet da odrade zid obaloutcrde kao u ns i da se kupe oni elementi kad nadodje voda da se montiraju umjesto dzakova
Poslije ce to opet morati da se lupa
 
Ovo bi trebao da bude pristan za čamce,mada lokacijski nema veze sa planom :?
p190815170401.jpg

112254354937194074722363.jpg
 
Od Brankovog ovi prvi stubovi su valjda taj pristan, floating room ili kkako već, drugi šipovi su terasa, i ono oko mosta MZ je jasno po planu. Ovaj G beton je nešto što se ne vidi u planu? ili će stvarno da naprave nešto tako za obalni zid?
a na to G može posle da se kači ono montažno čudo za odbranu od poplave.

DSCN3870.jpg
 
Ne znam šta može biti toliko nejasno. Dva puta sam slao sliku gde se lepo vidi šta su zamislili.

IMG_6814_resize.jpg


Nisu hteli da razbijaju beton stare krune nasipa da bi brže završili i da ne bi imali problem sa gornjim kamenjem obaloutvrde koje je uliveno u taj stari beton. Takođe nisu hteli da sužavaju šetalište ako se povuku ka unutrašnjosti. Pošto se zbog izravnjavanja terena pored reke mora betonirati vertikalni zid, a nisu želeli da diraju stari beton krune, morali su i temelje vertikalnog zida da povuku ka unutrašnjosti. Zbog stabilnosti novog betona, koji zbog zadržavanja iste širine šetališta onda mora da ima još i horizontalni jezičak koji ide IZNAD stare krune nasipa (i zbog vodonepropusnosti), temelji vertikalnog zida su morali biti i prilično široki, i sa unutrašnje strane krune nasipa. Kao što sam već rekao u prošlim porukama, to na kraju nužno daje beton oblika latiničnog slova S (a ne ćiriličnog Г ). I to sa debelim i vrlo stabilnim najnižim delom slova S. Dotle je sve jasno.

NovaObaloutvrda.png


Jedino što NIJE jasno je kako ćemo sada mi da dođemo do rampi koje vode do reke? Nećemo valjda da skačemo nadole? Pretpostavljam da tu na rečnoj strani još dolaze neke stepenice ili možda još betona. To ćemo tek da vidimo, ali razlog za oblik betona koji se do sada vidi je jasan. Tu se dakle ne povećava nivo odbrane od poplava, samo se izravnava zemljište. Isti vodostaj koji bi i ranije prešao najvišu tačku (a to je nivo pruge, a NE KRUNE STAROG NASIPA) će i posle ove rekonstrukcije takođe izazvati poplavu. Zbog nagiba zemljišta vodostaj koji je niži od nivoa pruge ne bi ni ranije izazvao poplavu (čak i ako je bio viši od krune nasipa). Sve je dakle isto (čak i širina šetališta) samo će čitav plato sada biti strogo horizontalan.
 
Хвала на детаљном објашњењу, нисам најбоље обратио пажњу на атматуру. Добро је то што желе да сачувају садашњу ширину обалоутврде, мада ми се не свиђа што се нарушава форма можда најзанимљивије обалоутврде у Београду, као и што се доводи у питање приступ косим стазама за спуштање до воде. Што се тиче саме одбране од поплаве, ако су паметни, омогућиће примену оних металних панела за одбрану од поплаве као Нови Сад.
 
Zuma":25driw08 je napisao(la):
Isti vodostaj koji bi i ranije prešao najvišu tačku (a to je nivo pruge, a NE KRUNE STAROG NASIPA) će i posle ove rekonstrukcije takođe izazvati poplavu.

Da li se to ikad do sada desilo? da vodostaj premasi nivo pruge. kako je bilo prosle godine?
 
Hvala Milose na fotki...
Ne bih da cepidlacim ali mislio sam na dio pruge izmedju Zaricevog i Brankovog mosta. Da li je voda plavila tu dionicu?

Pitam jer me zanima koja je najniza tacka u obalnom dijelu SA. Da li su ovi poplavljeni kolosjeci na slici iznad, izliv rijeke ili podzemnih voda iz sahtova?
 
Ceo taj deo je podvodan. otuda i naziv Bara Venecija. Kod jakih pljuskova i danas bude poplava po ulicama kada se sjuri voda iz Nemanjine i prilivnih ulica.
E sad, kako taj problem rešiti, ne bih znao. Ne znam ni da li ta voda dolazi samo iz Save ili je ima i iz nekih drugih izvora, verovatno oba. Ima i ona reka ispod Nemanjine. A neko rešenje veliki zid kran ili glina od cca 20-30m u zemlju duž save pa onda bunari za isušivanje vode iza tog ekrana (zida) boli glava koliko košta :) Tako se obezbeđuju duboki površinski kopovi poput onog u Kostolcu.
https://www.google.rs/search?q=bara+ven ... 66&bih=667
 
RioBL":34zi7yj0 je napisao(la):
Da li su ovi poplavljeni kolosjeci na slici iznad, izliv rijeke ili podzemnih voda iz sahtova?

Ti koloseci jesu poplavljeni prelivanjem Save kroz šahtove (nisu to nikakve apstraktne "podzemne vode" već se veliki kolektori izlivaju u Savu upravo u krugu od par desetina metara odatle i naravno kada Sava naraste kolektori menjaju tok i savska voda izbija napolje).
Da stvar bude tragikomičnija, lokacija prve kule BNV je odmah tu, desno od koloseka koji su prošle godine bili potopljeni! Hoće li Beograd na vodi imati ikakve podrumske etaže i koja sila će te garaže održavati suvim (ah da, kupovina parking mesta uz stan u BNV-u je beše obavezna)?
Ja ne znam da li je i 300 miliona eura dovoljno da se reši problem ovakvih poplavnih jezera u Beogradu na vodi. Gradnja samih zgrada je mnogo manji problem - to bi ionako najviše voleli da finansiraju avansnim i faznim uplatama kupaca stanova...

Ali uočavam i jedan još veći skandal:
Na slikama koje je postavio Gorstak vidi se da iza Savanove stoji aktivna železnička skretnica, tu pruga skreće ka teretnom terminalu ŽIT, a kolosek koji je nastavljao paralelno sa obalom je izvađen sve do same skretnice. To se tako apsolutno ne radi, trebalo je ostaviti neki zaustavni put na slepom koloseku koji bi se završio odbojnikom, ili jednostavno ukloniti i samu skretnicu!

Da li je nekom palo na pamet koliko je Savanova trenutno opasno mesto? Zamislite da neko noću nonšalantno pomeri skretnicu tako da NIS-ova kompozicija cisterni sleti pravo kroz otvorenu skretnicu - koji bi to karambol bio i koja bi bila visine plamene pečurke koja bi progutala Savanovu?

DSCN3843.jpg


Ako postoje neke inspekcije u ovoj zemlji, trebalo bi da Savanovu evakuišu i stave katanac zbog opšte opasnosti - opasnosti od masovne pogibije dok se ova skretnica ne sanira.
 
Čitav taj stari nemački nasp je šupalj isto koliko i deo uzvodno od Starog Savskog mosta. Verovatno čitavu desnu obalu Save proseca gomila prastarih odvodnih cevi za drenažu Bare Venecije za koje živi niko ne zne gde su, i još ko zna kakve šupljine u zemljištu kao posledica krupnog šuta sa tvrđave kojima je ceo kraj u početku nasipan. Kad god je bio zaista visok vodostaj ljudi su morali pumpama da izvlače vodu iz svake veće rupe na čitavoj toj teritoriji. Negde imam sliku kako stanari crpu vodu iz dvorišta prizemne kuće koja je bukvalno 5 metra levo od Savanove, pored same skretnice na sledećoj slici. Zbog toga bi možda bilo dobro da se nasip čitav ponovo uradi da bi se zatvorili bar ti veći i očigledni otvori.

Što se tiče opasne otvorene skretnice, ona je otvorena na oba kraja. Ovaj kraj koliko vidim vodi direktno u buduće dečije igralište :shock:

IMG_7152_resize.jpg

IMG_7199_resize.jpg


i sa druge strane, skinute šine i pragovi

IMG_7204_resize.jpg


Ali problem je što su SVE skretnice sa kojih su nedavno skidane šine sada iste ovakve. U čitavom železničkom čvoru. Inače bi morali da prave custom šine tačno određene dužine, neke prave, neke krive. Zatim da kupuju nove pragove. Pa onda da zaustavljaju saobraćaj na aktivnim kolosecima. Pa da sa njih demontiraju skretnice i pragove. Pa onda da stavljaju nove pragove i nove šine napravljene baš po meri za te skretnice. Samo bog zna koliko bi to trajalo i koliko bi koštalo. Ovako su isčupali šine, a sve skretnice u aktivnim kolosecima koje su do njih vodile lepo ostavili. Pa će tako da čeka dok se ne napravi novi most na Dunavu, Prokop itd, itd, pa kad se zatvori ceo železnički čvor, onda demontiraju sve zajedno. Iskreno se nadam da je neko sve njih mehanički adaptirao tako da više nikako ne mogu da se pomere (i to ne samo zaključao na uobičajen način, jer to neko zlonameran opet može otvoriti, nego baš mehanički iskrivio i blokirao). Mada, znajući ove ... neko bi to morao proveriti.
 
Malo današnjih slika. Ove prva grupa cevi je za fiksni deo pristana, a druga je za terasu Savanove.

IMG_7156c_resize.jpg

IMG_7157_resize.jpg

IMG_7158_resize.jpg


Beton u obliku slova S i njegov odnos sa starim delom šetališta.

IMG_7166_resize.jpg


Dole levo vidite nadmorsku visinu starog šetališta na ovom mestu: 75 metara 13 centimetara.

IMG_7169_resize.jpg


A između ... ništa.

IMG_7178_resize.jpg


Ovi izgleda ispituju nosivost stubova.

IMG_7183_resize.jpg

IMG_7184_resize.jpg
 
Ova skica je napravljena na osnovu ranijeg vizuelnog utisaka sa lica mesta da je nadzemna visina novog betona otprilike približna padu zemljišta, tj nivou na kome je pruga.

NovaObaloutvrda.png


Sad mi se pružila prilika da to jednostavno proverim. Strelicom su markirane šine. Uočite gde se nalaze.

IMG_7179a_resize.jpg


Ovde sam foto aprat precizno postavio u ravan gornje površine horizontalnog dela betona. Kao što vidite, ova ravan izlazi tačno na donji deo šina. Ako je gornja površina betona horizontalna, onda su oni zaista na otprlike istoj visini.

IMG_7180a_resize.jpg
 
Vrh