Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Што се тиче пропустљивости насипа, сећам се прошле године, за време поплава, отишао сам добровољно са друштвом испод Зарићевог моста да видимо има ли шта да се помогне. Послали су нас до испод старог железничког моста, ту се правио бедем од џакова песка. Сећам се да су неки паметњаковићи рекли као да подигнемо геотекстил изнад нивоа воде преко џакова, а онда је дошао човек из Београдвода и рекао да је тај геотекстил ту зато што је замљиште на том делу пропустљиво као решето, пошто је у питању само железнички колосек испод којег је туцаник који поплава врло лако спира (у то сам се уверио и лично недељу дана касније у близини Обреновца).
 
Juče sam posetio Oplenac i video nešto jako lepo. Recikliranje železničkih pragova kao podloge za pešačke staze.
BNV čistac je generisao dosta ovog materijala taman za neku stazicu/park/itd.


8ee347a2cc5bd53245eaec22d0c0c7dc.jpg


e5962fa4ea2a690622b4f35cdf7c36cf.jpg


2b748e2db4194075e0551e00a9ac87c0.jpg


c172d50a6df3d45a39b4ba5d4ab09090.jpg


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Лепо изгледа, али мислим да неће ићи уз "фенси елитно насеље за богаташе" и "највећи шопинг центар на Балкану". Можда би лепо легло у будућем "централ парку", на местима где су некада били колосеци.
 
Bar da tu preselimo Beer fest i ostale velike koncerte i skupove. Glupo je i skupo stalno zatvarati jednu od važnih gradskih magistrala na Ušću samo zato što gradsko rukovodstvo ne želi da prizna da je ovakvom gradu neophodan veliki koncertno-političko-hepening prostor opšte namene u užoj centralnoj zoni grada, na mestu gde svi lako i peške mogu da dođu i odu, u svako doba dana i noći, i to bez ometanja saobraćaja. Mesto je idealno. Dugo će biti prazno, nema nikoga, buka nikome ne smeta, pored reke je, javni saobraćaj je dobar, blizu je tradicionalnih centara za političke skupove, a ionako svuda treba ukloniti đubre i šut, pa zasaditi travu. Tako se ništa se ne gubi ili troši, a mnogo se dobija i štedi.
 
Ушће је апсолутно савршено место за фестивале, концерте итд (изузимајући микро локацију, акустичност простора итд) а било која локација на страни старог града би исти потпуно паралисала.
 
Што се мене тиче, мада може бити да сам мало носталгичан - подграђе тврђаве је магичан простор за свирке..
 
Милисаве по ко зна који пут ми показујеш да имаш проблем са разумевањем прочитаног. На страну то, која то локација не постаје прашњава или блатњава после једног фестивалског дана? Јеси био на неком, било ком већем фестивалу?
Вожд":ywlvkmo4 je napisao(la):
Што се мене тиче, мада може бити да сам мало носталгичан - подграђе тврђаве је магичан простор за свирке..
Наравно да јесте (лично често посећујем Барутану) и зато сам нагласио мане микролокације на Ушћу. Но, ми овде дискутујемо о ширим урбанистичко/саобраћајним параметрима по којима је Ушће далеко прихватљивија локација од било које у Старом Граду.
 
Bio sam sinoć i vratio se kaljavih patika.


Prema tome ako mogu da se iskaljam ili nagutam prašine lokacija samim tim nije "apsolutno savršena", kako si je ti definisao.


Da bi nešto bilo apsolutno savršeno toga ne sme biti.


Dalje ne vidim kakve veze ima to dal posećujem još neke festivale.
 
Ako cete o festivalima imate temu u relax ;)
 
Милисаве, ја сам све јасно написао и разграничио микро и (макро)локацију. А ти пробај да напрегнеш вијуге до крајњих граница и схватиш написано.
 
Мислим да ниси способан за нормалну комуникацију са другим људима. Извукао си из контекста једну реч из реченице и на томе базираш целу ову бесмислену расправу.

Делија је јасно и недвосмислено написао:
Ушће је апсолутно савршено место за фестивале, концерте итд (изузимајући микро локацију, акустичност простора итд)
 
"Normalna komunikacija"

Što se tiče normalne komunikacije ti si taj koji legitimne predstavnike naše vlasti naziva kvislinzima, a premijera žvalavi. Toliko o "normalnoj komunikaciji".

Dalje, što se komunikacije tiče, rečenica nešto je savršeno osim što nije je logički neispravna.

Ne može nešto biti savršeno za koncerte itd a da nije akustično.
 
MilisaV":p2hsw4my je napisao(la):
Što se tiče normalne komunikacije ti si taj koji legitimne predstavnike naše vlasti naziva kvislinzima, a premijera žvalavi. Toliko o "normalnoj komunikaciji".
:shock: Милисаве побогу, ја не комуницирам са представницима власти на Беобилду. Када неку особу из јавног друштвеног или политичког живота назовеш погрдним именом не ступаш аутоматски са њима у комуникацију односно дијалог.

MilisaV":p2hsw4my je napisao(la):
Dalje, što se komunikacije tiče, rečenica nešto je savršeno osim što nije je logički neispravna.
Ne može nešto biti savršeno za koncerte itd a da nije akustično.
Ок капирам, досадно ти па се хваташ за сламку и тролујеш друге форумаше. Нећу више трошити време на те будалаштине.
 
Сликано с трамвајског моста у петак, јуче:

20150821120127.jpg

20150821120241.jpg

20150821120142.jpg


Саванова ту ништа не смета, јок, само ће због ње морати да се прошири пролаз помоћу металних стубова на косом делу утврђене обале:
20150821120325.jpg



Овај део (лево) су лепо били средили пре само два месеца:
20150821121105.jpg


Уклоњен колосек иза "Саванове":
20150821121140.jpg


Саванова (мора да) како-тако, пошто-пото ради - све је ово, изгледа, због ње!
20150821121132.jpg

Плус за званични српски/ћирилицу:
20150821120945.jpg


Херцеговачкa добија нове тротоаре (без дрвореда!), и паркинг - за кога, за шта? - за прикривено-изложбени-тајанствено-привремени кафић "Саванова"!?! А, где ће дизати најављене зграде, зар не треба између два моста, ту где се прави паркиралиште, ако сам добро схватио?
20150821120152.jpg

20150821121225.jpg


A-ха, план садржи ко-зна-шта-је Саванову, паркинг за њу, нешто новог кеја за њу, обновљену Херцеговачку улицу до ње, паркић до ње, и - доста белог! В. десни део табле.
20150821120951.jpg
 
Једино позитивно што видим на овим сликама за сада јесте простор узводно од трамвајског моста без шлепова, тегљача, барака, магацина, шљункара и паркинга.
 
Igore,
nije reč o festivalima nego o tome čemu će bar privremeno služiti rasčišćen prostor u SA? To je on-topic rasprava. Gradilište prve dve zgrade će zauzeti samo manji deo oslobođenog prostora, a do izgradnje celog SA će proći decenije. Pa, ili ćemo za ostatak odmah smisliti neku realnu i korisnu primenu, ili će privatno-seljačko-tajkunsko-politički biznis odmah smisliti SVOJU tobože "privremenu primenu", a to je verovatno neki užasni i haotični kvazi seoski vašar sa kafanama, pevaljkama i aktuelnom verzijom ringišpila. Ja bih najviše voleo pravi veliki park sa kojim bi se Beograd mogao ponositi, ali osećam da to neće ići ako uz park, u paketu, ne ide i nešto komercijalnije i popularnije. Zato predlažem univerzalni prostor za koncerte, velike političke skupove, prave cirkuse sa licencom, festivale, ogromne izložbe na otvorenom (vojne, industrijske, itd) i sve ostalo što traje par dana, traži veliki prostor, uništava puteve ili privlači mase ljudi. Bolje da par dana imamo "Balkanski Ćevap Fest", pa da se on posle zameni nečim drugim, nego da se nešto još gore useli za stalno (tj na ~ 30 godina).
 
Delija":2wl7mxlb je napisao(la):
Ушће је апсолутно савршено место за фестивале, концерте итд (изузимајући микро локацију, акустичност простора итд) а било која локација на страни старог града би исти потпуно паралисала.

Ako se uradi ono za šta se iz niza razloga zalažem već godinama, tj da se uz obalu ostavi široki javni prostor (recimo da bar 50m ostane u vlasništvu grada), premeštanjem koncertnog prostora u neki trenutno slobodni deo SA ne bi za rezultat imalo paralizu saobraćaja pa čak ni neke ozbiljnije probleme. Naprotiv, to bi bila prava komercijalna renesansa dela grada sa desne obale Save.

To je najlakše videti ako se sav dodatni saobraćaj kome je uzrok neki koncert podeli na dve ukrštene komponenente, pod pravim uglom jedna na drugu. Neka jedna komponenta saobraćaja bude po pravcu paralelnom sa rekom Savom, a druga po pravcu normalnom na Savu. Ovo je jako gruba analiza ali bar da pokušam.

Za kretanje ljudi i automobila (zbog koncerta) koje je normalno na reku Savu, nije od značaja sa koje strane Save se nalazi koncertni prostor. Ako je koncert na Ušću, oni sa desne obale moraju da prelaze most na levu obalu. Ako je koncert u SA, onda oni sa leve obale moraju da prelaze most na desnu. Uz pretpostavku o ne previše različitom broju posetilaca sa svake obale, situacija je potpuno simetrična i jednaka. Jedina razlika je ko prelazi na koju stranu reke, što je beznačajno. A ionako daleko najveći deo ljudi ide javnim prevozom i iz prevoza izlazi na samoj lokaciji, ne praveći gužvu u okolini te lokacije.

Kad je u pitanju kretanje ljudi po pravcu paralelnom Savi, onda bi ti (u trenutnoj saobraćajnoj situaciji) bio u pravu. Ovde moramo razdvojiti povećani pešački i povećani automobilski saobraćaj. Prvo o pešačkom.

Ako ljudi sa desne obale Save što pre pređu na Novi Beograd (po nekom od mostova), tamo su trotoari po tom pravcu kretanja širi, pa je manji problem ako pored Save idu u Novom Beogradu, ka Ušću, nego u starom, ka SA. Međutim to se odnosi samo na one koji deo puta idu peške. Oni koji koriste javni prevoz ne prave gužvu koja zavisi od lokacije koncerta (ako ih taj prevoz istovari na njegovom ulazu, ma gde to bilo).

Što se tiče tih koji idu peške, ionako nam je apsolutno neophodna jaka i visoko propusna pešačko-biciklistička komunikacija sever-jug (pored Save). Ovo je apsolutno neophodno da bi smo integrisali i povezali grad. Mislim na vezu ovde označenu crvenom linijom.

SavskoSetaliste.jpg


Kad bi smo imali takvu, široku pešačku magistralu pored reke, onda nikakve gužve ne bilo ako se koncertni prostor premesti u SA. Većina bi dolazila javnim prevozom direktno na ulaz, a oni koji idu peške bi imali prijatnu šetnju širokim šetalištem pored reke.

Nevezano za lokaciju koncertnog prostora, nama je ova obalska pešačka veza vrlo velikog kapaciteta i inače apsolutno neophodna. Uzmite u obzir da je Beograd samo ovuda ravan, a zatim broj pešaka, rekreativaca, biciklista, mušterija i turista koje će tek generisati sledeći projekti: Tek nas čeka razvoj cele Dunavske obale, pa onda objekti poput Zahinog centra, pa dalji razvoj Kalemedana, iseljenje zoološkog vrta i novi sadržaji u Donjem gradu, zatim Beton hala i novi "Oblak" iznad nje, proširenje okoline Knez Mihajlove i pretvaranje čitave njene šire okoline u pešačku zonu, sređivanje Kosančićevog venca i povezivanje sa obalom, bitno povećan turistički saobraćaj brodova u putničkoj luci, potpuno nova Savamala (jer je 2/3 njenog prostora slobodno za gradnju), pa šta god da se od projekata BNV uradi, pa onda prostor iza sajmišta i nove zgrade BNVa uzvodno od Gazele, pa čitava rekreativna zona Ade Ciganlije, pa pešačka veza ka Topčideru duž Topčiderske reke i čitav taj komplementarni rekreativni pojas ka Konaku i dalje. Sve ovo može da považe SAMO OBALA SAVE. Ljudi prosto nemaju gde drugde da prolaze da bi u jednom izlasku povezali nekoliko međuzavisnih elemenata ovako bogate ponude. Shvatate li koliko će ogromna ljudska masa da se valja duž desne obale Save?? To će biti mravinjak. Sve zajedno će ličiti na bar 6 kilometara dugačku Knez Mihajlovu ulicu u subotu uveče. Ostaviti gradu samo 10 metara da napravi prolaz do svega toga je kriminalni zločin neopevanih razmera.

Dakle ako, shvativši zaista ogromne razmere buduće potrebe za pešačkim povezivanjem Beograda po desnoj obali Save, mi ovde ostavimo široko javno šetalište dovoljno za sve ove potrebe, onda će ono lako primiti i povremene posetioce koncerta u SA, one koji na njega idu peške. Naprimer masu onih koji danju idu u "najveći šoping centar na Balkanu" ili na posao, kasno noću zamenjuju oni koji idu na koncert. Tako se broj prolaznika ne povećava bitno. A čak i ako se na već veliki propusni kapacitet šetališta doda još ljudi, relativna promena više nije tako velika, pa to uopšte ne bi bio problem. Drugim rečima, što se tiče dodatnog pešačkog saobraćaja zbog koncetra, uređenjem širokog šetališta pored obale tako da ono može da ga primi ne radimo ništa što ionako nećemo morati uraditi zbog projekta BNV i razvoja ostatka Beograda.

Problem povećanog automobilskog saobraćaja po pravcu paralelnom Savi ima sličnu logiku. Vozila se u tom pravcu lakše kreću po Novom Beogradu nego po starom. Tako da na prvi pogled Ušće kao lokacija tu ima prednost. Međutim stvarna raspodela saobraćaja je diktirana položajem mostova. Pristup SA sa NBG je ili preko Gazale ili preko Starog savskog mosta. U oba slučaja oni odmah po prelasku mosta skreću na očišćenu teritoriju SA, pa u okolini ne prave nikakvu gužvu. Pošto je sve prazno, mesta za parkiranje može da bude VIŠE nego na Ušću. To je velika prednost. Za one koji kolima na koncert dolaze iz starog dela grada, opet nema puno razlike. Onima koji dolaze pod pravim uglom na reku je svejedno da li idu na Brankov most ili na auto put, a ovo drugo je ustvari za njih mnogo bolje. Onima koji u SA dolaze idući paraleno reci u nizvodnom smeru je takođe svejedno da li kad već jednom dođu do Gazele moraju da je pređu ili da skrenu ispod nje. Jedino bi oni koji dolaze iz drugog smera, idući uzvodno, nešto ranije skrenuli na Brankov most ako idu na Ušće, a sada moraju da produže do Starog savskog. Ali ne verujem da to kreira bitno povećanje gužvi jer nije svedno da li idu ka Slaviji, pa u Nemanjinu, ili nekim drugim putem, a i procenat takvih u odnosu na ukupan saobraćaj verovatno nije toliko značajan.

Ukratko, promenom mesta održavanja koncerta dešava se samo preraspodela saobraćaja, ali ne verujem da bi to proizvelo veće gužve nego što koncert na Ušću ionako izaziva, a ova lokacija zato ima mnoge druge prednosti.
 
Zuma":2kxjbdew je napisao(la):
Pristup SA sa NBG je ili preko Gazale ili preko Starog savskog mosta. U oba slučaja oni odmah po prelasku mosta skreću na očišćenu teritoriju SA, pa u okolini ne prave nikakvu gužvu.

Ne bih se bas slozio ovde.
Automobili koji bi presli Gazelu morali bi Savskom ulicom sve do Savamale i da tu udju u "koncertni prostor".
Isti ulaz bi koristili i automobili sa Zaricevog ili Brankovog mosta.

Prostor Savamale je i ovako pretrpan automobilima, autobusima a i vozilima koja se krecu prema gradilistu.

Mislim da jednostavno nije dobra nikakva ideja koja bi podrazumjevala veliki broj vozila.
 
Vrh