Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

dedinje":2zyudjjo je napisao(la):
Uopšte nema problema da se most u nastavku Nemanjine ulice veze za bulevar Zorava Đinđića ... Pošta, naravno ostaje tu gde je sa renoviranom fasadom. Ako joj vrate predratni izgled biće to jedna od najlepših zgrada u gradu. Saobraćajni prsten će biti dovoljno velik da obuhvati i stanicu i poštu.
Meni deluje puno logičnije da se Nemanjina (po površini) veže za Stari most posle kružnog toka na Savskom trgu otprilike trasom koja ide po sred Autobuske stanice, da tu negde blizu Starog mosta bude novi most za metro, da Bulevar Zorana Đinđića ide mostom ortogonalno na Savsku (kao što deluje da će ići prema planu koji je Dragan okačio tri poruke gore), a da se Pošta sruši tako da kružni tok može da prati liniju fasada na Savskom trgu, ili pomeri tako da ne smeta kružnom toku i saobraćaju kroz Savski bulevar (vidi kako štrči). Ipak je saobraćajna infrastruktura bitnija od bilo kod pojedinačnog objekta, a ako već rade skroz novu fasadu, ne vidim zašto ne sagrade celu zgradu iz početka. Mislim, koga briga za originalne cigle i malter. Sa druge strane, novi Savski trg iz ovog opisa je nešto što bi Beogradu neverovatno leglo, pogotovo uz Karađorđevu, državne zgrade u Nemanjinoj i kao ulaz u amfiteatar.

I dalje sam fasciniran kako ovo može lepo da se odradi...
 
Pa u sustini, to bi bio fenomenalan projekat, samo po tvom crtezu nisam siguran da bi posta morala da se pomera ako bi se smanjio precnik kruznog toka...

Vau, sto vise mislim o tome, to mi se vise svidja... :D
 
Jedino opravdanje za onog ko predlaze rušenje pošte je da nije video fotografiju pošte od pre rata. Kruzni tok moze sigurno da obuhvati i stanicu i poštu bez rušenja. To moze biti i elipsasti tok a ne obavezno strogo kruzni. On bi išao prostorom gde je sad autobuska stanica a sa druge strane bi išao pored onog dela pošte koji je okrenut ka mostraskoj petlji.
 
Ma video sam Poštu. De gustibus non disputandum est, ali svakako ne bih predlagao da se čemerni kostur koji je od nje ostao skloni zarad toga.

Možda da se stvarno smer ka Banovom Brdu sprovede sa druge strane kao što si pisao na temi "Savska", a da se pruga ukopa? Ne vredi, opet nema dovoljno prostora između Pošte i Štajge da se provuče kolovoz. Nije stvar u krugu ili elipsi, već u tome da bi bilo lepo da Beograd reguliše saobraćaj u tom delu grada a o istom trošku dobije pravi, prostrani trg sa istorijskom Železničkom stanicom po sredini i kružnim parkom oko nje. Zgrada je korektna i mogu da je pretvore u muzej ili galeriju -- eto, možda baš u muzej istorije Beograda ili tako nešto. Samo da je prekreče da više nije onako užasno žuta.

A pošto je Vlada Srbije tu odmah iza ćoška, mogli bi ovaj trg da preimenuju u Vladin trg. :gobb:
 
Kolovoz ne bi išao između pošte i štajge već iza, sa savske strane, i pošte i štajge. Tu bi već postao deo pomenutog kruznog toka koji bi išao lučno preko sadašnje autobuske stanice i, zajedno sa Karađorđevom, ulivao se u Savski trg. Što se tiče ukusa u pravu si ali sam siguran da je velika većina za čuvanje stare pošte u predratnom obliku. Na starim slikama ona jeste nekako sva crna i glomazna ali probaj da ju zamisliš u stvarnosti, obnovljenu i doteranu. Beograd ima malo takvih starih monumentalnih zgrada. Jedna se sad obnavlja (stari Generalštab u Kneza Miloša) što me veoma raduje. Kao izuzetno vredne pomenuo bih još zgrade direkcije zeleznica, MIP, vlada Srbije, ona ispod nje, i ona poznata u Karađorđevoj koja već dugo prosto vapi za renoviranjem. U njoj je bio dugo vremena nekakav trgovački fond ili nešto slično. Sve ove, i još neke zgrade treba čuvati po svaku cenu
 
Svidja mi se ideja jednog velikog kruznog prstena na tom mestu. Kruzni tok moze da ide izmedju Poste i Stanice(ima izmedju vise od 40m, sto je vise nego dovoljno).

Ali mi se ne dopada ideja jos jednog mosta izmedju Gazele i Starog mosta. Mislim da bi most previse sekao taj prostor koji vidim kao jednu veliku celinu. Takodje izgradnjom tog mosta bi se izgubilo dosta gradjevinskog prostora, a dosta bi prostora bilo i manje atraktivno ako ti most prolazi tik ispred prozora.
Ja bih prihvatio sve ovo sto ste naveli samo bi most i saobracajnice izmedju Bul. Dr. Zorana Dindjica i Kruznog toka stavio ispod zemlje.
Takodje imam male rezerve prema toj relaciji metroa(tj glavne linije, ili 1. linije koja bi se gradila) koja bi preskakala Trg i Skupstinu.

Zuto je nadzemno, crveno podzemno.





 
Tačno je da bi pomenti most na neki način "sekao" tu panopramu koju daje velika vodena površina Save između gazele i tramvajskog mosta. Ali to je gubitak, treba videti šta je dobitak. Veliki Savski amfiteatar obuhvataće obe obale Save. Tu će biti veliki broj ljudi koji će sigurno imati potrebu da pređu na drugu obalu a da ne idu na gazelu ili Brankov most. Osim ove praktične potrebe pomislimo na estetski efekat koji će sigurno biti veliki. Mostovi su ukras grada. Setimo se čuvenih mostova u Budimpešti (Dunav) i Pragu (Vltava je iste veličine kao Sava). Most "Golden gate" je proslavio San Francisko. Pa onaj čuveni most u Sidneju koga svi znamo sa fotografija a srećni među nama su ga videli i "uzivo". Prema tome - nikakav drumski tunel ispod Save. Estetska vrednost tunela je ravna nuli a oni su i mnogo skuplji od mosta.
Meni se sviđa jedna sasvim drukčija ideja koja se ređe pominje i male su šanse da se ostvari. Nakon što se pređe Brankov most bulevar u blagom luku skreće na desno i pravo se uliva u bul. Nikole Tesle. Nemanjina ulaca, nakon što pređe novi ("Nemanjin") most takođe blago skrene udesno i uliva se ravnom linijom u Bul. Mihajla Pupina. Tako bi dobili razdvojene pravce za Zemun (Brankov most) i za N.BG. (most iz pravca Nemanjine). Time bi se eliminisalo ono skretanje pod pravim uglom na raskršću bulevara N.Tesle i M.Pupina. Magistralni pravci, kao što je Beograd-Zemun ne podnose takva oštra skretanja.
 
Ipak bih hteo da sponemem glavnu prednost tunela - on ima manji uticaj na okolinu (buka, zagadjenje, biosfera)...

Plus on moze ici i ukrivo, pa se direktno nastavljati na bilo koju ulicu, moze se prosirivati bez zaustavljanja saobracaja, brzi protok metroa, i na kraju - moze se naplacivati prolazak :D
 
Kako neko moze da predlaze tunel ispod reke i to u gradu? Pa dao sam dobre primere veličanstvenih mostova. Zamislite na tom mestu tunele. Tuneli imaju svoj veliki značaj u saobraćaju ali oni se grade ne relacijama između gradova U gradu se prave ukoliko je grad na brezuljcima a ne ispod reka. To je mesto za mostove gde projektanti i graditelji imaju veliku mogućnost da izraze svoju kreativnost. Ako hoćemo jedan grandiozni tunel u Beogradu to bi mogao biti tunel Savski trg (Z.st.)-Pančevački most. Nešto manji Karaburma-Slavija. Već je u planu tunel ispod dedinja na poluprstenu što je odlično rešenje jer time će se sačuvati zelenilo i parkovi Senjaka, Dedinja i Topčiderskog brda. Bilo bi dobro da se uradi mala denivelacija bulevara oslobođenja i da se spoje park kod Hrama sa onim parkom gde hidrometeorološka stanica. Što se tiče krivina pa i most moze da se napravi u krivini. Nisam to nigde video ali tehnički je to sasvim moguće. Kako bi ispalo estetski-ne znam.
 
dedinje, pozdravljaju te tuneli grada Njujorka

http://en.wikipedia.org/wiki/Bridges_and_tunnels_in_New_York_City#Tunnels

Obozavam ih, inace, mnogo su brzi i prohodniji od mostovai imaju manjih problema sa disrupcijom postojece mreze saobracajnica i pristupnica... Inace, nemam nikakve studije koje to potvrdjuju, samo licno iskustvo par stotina prolazaka kroz doticne...

EDIT: Prvi tunel u Njujorku je Murray Hill Tunel (od 33-ce do 85-te ulice), sagradjen 1830, kada je grad imao 200,000 stanovnika. Sto se tunela ispod reka tice, najbolji primer ti je Holland Tunel koji je sagradjen 1927 kada je Menhetn imao malo vise od 2 miliona stanovnika (ceo grad je imao 5.6)...
 
Odgovori mi samo jedno: da li tunel moze biti ukras grada kao što to moze biti most.?
 
dedinje":28czev4d je napisao(la):
Odgovori mi samo jedno: da li tunel moze biti ukras grada kao što to moze biti most.?
a bas smo se sa ovim mostovima do sada usrecili kao ukrasima....meni ta opcija tunela uospte ne zvuci lose, stavise zarad sto bolje iskoriscenosti povrsine savskog amfiteatra ona mi cak i vise prija....sad normalno, nemam pojma koliko je to moguce izgraditi, itd.
 
dedinje":15pizibz je napisao(la):
da li tunel moze biti ukras grada kao što to moze biti most.?
OK, prihvatam da smo u jednom trenutku suspendovali reality check kad smo počeli da pričamo o kružnom toku i to je u redu, ali tunel je značajno skuplji od mosta, a Beograd i Srbija još dugo, dugo, dugo, neće biti takvi da cena zemljišta koje se oslobodi ako se gradi tunel umesto mosta može da se uporedi sa razlikom u ceni izgradnje i održavanja mosta i tunela. Dajmo malo budmo realni, ne?

Inače, ja isto glasam za most. Premda me niko ne pita. :)
 
Vlada Kalif - Njujork je imao duplo manje stanovnika od Beograda (i neznatno manje novca), kada su obezbeženi novci za Holland Tunnel (1914)... Mislim da nije u pitanju raspoloživost novaca, već politička volja da se oni pravilno usmere i kako...

btw, o tunelu kad govorim, mislim na 2020 i dalje...

Inače smatram da su reke najveći ukras grada - volim mostove strašno, ali nema ništa lepše od prirodne obale... ali nisam zato za tunel, već jednostavno taj potez (plus dodati most kod Ade) će biti strašno prezagušen sa mostovima...

EDIT: I odgovoru dedinju - nekad nedostatak nečega može da ukrasi isto tako kao što to može i njegovo-njeno prisustvo.
 
ma sve dati kalatravi da projektuje..i most i kompletan amfiteatar da imamo nesto da pokazemo svetu ko valensija :)
Ciudad_de_las_ciencias_noche.JPG
 
to ti je prijatelju grad umetnosti u valensiji sve pare koje su imali skrkali su u to i sad postaju veca atrakcija od barselone.inache organizuju i formulu 1 ulicna trka
 
Brankov most je nesumnjivo ukras Beograda pogotovu kad se noću osvetli. To će vaziti i za Gazelu nakon renoviranja. I novi zeleznički most koji je u pravcu Prokopa je ukras. Brankov most je pogodan i za šetnju i bicikliste. To nazalost ne vazi za gazelu ona je apsolutno podređena i sluzi samo automobilima i autobusima (kamioni će uskoro na obilaznicu). Da li si čuo da se neko šeta tunelima i uziva u divnoj panorami na pr. u letnje veče bez komaraca. Da li kroz tunel mogu ići toliko popularne korisne i zdrave biciklističke staze. Nema govora da će Sava biti pretrpana mostovima, uvek će između svakog biti koja stotina metara. Neko više voli tunel ispod reke od mosta? Zagrebački publicista i knjizevnik Igor Mandić imao je običaj da kaze: "Ovo je za krepati". Srpski bi se reklo:"Da crkneš od muke".
 
dedinje, uporedi ove nase mostove i mostove na koje se ti pozivas u pragu i budimpesti pa onda budi realan u oceni da li su nasi mostovi lepi. cesi i madjari su po lepoti mostova jednostavno 100 koplja ispred nas. nijedan nas most nema neku estetsku vrednost jedino na sta mozes da se pozoves su stepenice na brankovom, a koje su valjda ostale tu jos od mosta kralja aleksandra (e to je vec bio most sa velikom estetskom vrednoscu).
 
shmeksi zasto sve sto je lepo mora biti staro a to je uglavnom ono na sta se ti pozivas tj budimpestanske i praske mostove. Most gazela ne samo da je lep most nego je i konstrukciono savrsenstvo svog vremena pa i danas slobodno se moze reci takodje i novi zeleznicki most za koji sam negde procitao da je prvi zeleznicki most sa kosim kablovima u svetu iako je gradjen nesto kasnije. Pored konstrukcionih vrednosti ti mostovi su za mene zaista lepi i imaju svoju specificnu draz, kao sto rekoh nije lepo sve sto je staro
 
e ovo je stvar za savski amfiteatar citylife milano...liebeskind,zaha,izosaki
1202928573_108e8ac256_b.jpg
 
stefanbg, to je prava stvar.

Za tunel sam rekao ono sto imam - jednostavno na tom potezu ima previse mostova koji su preblizu jedan drugom.... A tunel oslobadja pristupna sredstva, i on ima svoje vizuelne cari koje se ne daju porediti sa mostom... dedinje, sve vise mislim da ti nisi prolazio kroz tunel ispod reke u nekom velikom gradu. Osecaj kada si za jedan trenutak u potpuno razlicitom vizuelnom okruzenju (posebno u kontrastu stari-novi bgd) je nesto ravno teleportaciji... ne postoji kontinuitet i osecaj prelaska, vec direktan sok... to je nesto neopisivo...

U sv. slucaju, mislim da bar komunikacija sa buducim centralnim gradskim parkom na VRO bi trebala da se vodi tunelima... npr ovako nesto:

aquarium-tunnel-full.jpg


A ne vidim prepreku da se uradi tako nesto i sa vozilima u Savskom amfiteatru...
 
Vrh