Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

А да је то предложене као решење, исто то удружење бициклиста би и то испљувало. Мука ми је више од њих, јако сам почео да их мрзим. јер им апсолутно све смета.
 
I meni kao biciklisti počinje da smeta to njihovo licemerje. Konkretno selektivnost. Na NBG im smeta kad neko postavi stubić za parkiranje na ivicu staze, a to što se iz Rakovice može jedino tranzitnim putem kojim idu šleperi to nema veze. NBG centralizam.
 
Bicikliranje u SA je "zapečaćeno" izgradnjom prvog objekta tj Savanove i tom famoznom širinom biciklističko-pešačke staze 10m možda i manje. Izgradnjom novih objekata na tzv promenadi dobiće se još veći protok šetača,porodica sa decom,rekreativaca,biciklista,korisnika usluga tih privremenih objekata koje ta širina prostora ne može da propusti.Spora tzv staza za bicikliste u najavi je obična farsa kao i raznorazne zaobilazne staze u SA.

Kakve to mogu biti staze tik pored budućih gradilišta npr one 2 stambene zgrade,pa kule,hotela,tržnog centra? Kretanje tih biciklista će biti nešto tipa bicikliranje forumaša koji su pravili reportaže na temi SMT tipa jedva stigoh sa bajsom dovde,mlad sam u dobroj kondiciji ali j... dovde se stvarno može više ne,pa ajd nazad povratak.

Da li će biti kompletna biciklistička staza kao sada pored obale,pešačka staza,džoging staza itd? Hoće, ali kad se izgradi ceo BNV-a,pa ko sačeka.
 
Miloše, sve je tačno sem zadnje rečenice. Ti si nešto slično rekao i ranije, ovde

milos.tro":3rqetphp je napisao(la):
Objekti koji se budu, i kada se budu gradili (na relaciji SSM-Gazela) biće po mom mišljenju udaljeni 30-tak metara od obale kako bi se omogućio ogroman protok ljudi(šetača,kupaca,porodica sa decom,biciklista,džogera,hipsera itd)- kao po renderu,veliki protok ljudi,komfor - sve u cilju profita,verovatno jedan izdignuti nivo (tu ostaje pitanje nasipanje terena 2-5m?).

Kada jednog dana bude došao red na gradnju objekata na mestu ovih tzv "privremenih" oni će se porušiti,pruga će biti uklonjena (nakon cca 10-15g.), radiće se nasipanje terena, izgradnja novih zgrada i imaćemo obalu široku 30-tak m(iz istih razloga ranije navedenih).

ali takvo očekivanje je krajne problematično, pa ipak moram da ga komentarišem. Zgrade bi lako mogle biti na 30 metara od obale, ali gde će biti regulaciona linija placa na kome se one nalaze? To nije isto. Soliteri, ako ništa drugo, moraju imati i neki minimalni tehnički i bezbednosni prostor oko sebe, da ne spominjem komercijalni prostor. Ali prostor od zgrade do regulacione linje je privatno zemljište koje privatnik sigurno neće plaćati samo zato da bi ga poklonio gradu i omogućio građanima da što brže prođu pored njegovih lokala u prizemlju. Upravo suprotno, učiniće sve da uspori ljude, da ih zaustavi i skrene u svoju zgradu, da zaradi na njemu pošto ga već ima i plaća. A ako zbog nekog marketinga ili zaista posebnih (recimo političkih) interesa to i uspe na jednom ili dva placa, sigurno je nemoguće naterati sve vlasnike svih obalskih zgrada da poklone deo svog privatnog zemljišta da bi se napravile neke povezane podužne staze, pešačke ili biciklističke, koje ljude vode paraleno sa rekom, tj odvode ih brzo dalje od njihovih placeva. Isto važi i za većinu uobičajenih, tradicionalnih aktivnosti pored reke jer one obično ne podstiču prolaznike da nešto kupe ili uđu u zgradu. Ako se opremi na pogodan način, obala reke je često svet za sebe, bogat i samodovoljan, a to vlasnicima obližnjih zgrada ni malo ne odgovara. Oni žele da obala bude samo jedna strana njihovog biznisa, i da prolaznici ne mogu bez njih. Ovde postoji drastičan sukob interesa. Javne naspram privatnih funkcija urbanog prostora. I sve se to, čitava politika grada, prelama kroz odnos prostora ostavljen privatnom i javnom u par centralnih i najvrednijih lokacija nekog grada. Ko ih koristi i kome koriste? Dakle, sve na šta smemo računati za SVE naše potrebe je SAMO zemljište u vlasništvu grada (znači od ivice obaloutvrde do regulacione linije, a ne do zgrade), i zaista ništa drugo.
 
spatiotecte":2w4ezmih je napisao(la):
Ma snacice se narod, nema razloga za brigu.

E, Spaciotete, tu je jedan od problema
Sve naše vlasti, i ko god da je vladao, situacijama u kojima uopšte i razmišljaju o narodu/građanstvu, tako rezonuju: snanći će se narod.
Snaći ćemo se ako uvedu sankcje, ako nema goriva, ak oprodavnice budu prazne, ako dođe do hiperinflacije, ako nas bombarduju, ako udare poplave, ako se smanje plate i penzije.... pa i ako pogrešno i predugo rekonstruišu ulicu, ako nam u najlepše vreme u godini za vožnju biciklom - zatvore najvažniju trasu.

Svima nam je muka od nesposobnjakovića koji ne umeju da rade posao na koji su dovedeni, da zbog par takvih većina trpi.
Zašto da ne negodujemo? Pa nismo mi tu zbog njih, već oni zbog nas.
 
Ova epizoda BNV-a sa biciklistickom obilaznicom preko NBG je idiotizam u najpreciscenijem mogucem obliku.

Ko god odlucuje o BNV, imao je sjajnu priliku da uspostavi most ka biciklistima i pruzi im ruku saradnje samo da su obelezili staze po nekoliko okolnih ulica, a ima mesta svugde. Ali nisu. Kakvi amateri!

U Savanovi su mogli:

- otvoriti stalnu izlozbu starih fotki BG i reke
- prodavnicu bicikala
- makete brodova i camaca
- izozba drugih gradova i njihovih obala
- izlozba fotki Sava od Bleda do Beograda
- restoran sa recnom ribom
- ....

.. ali odlucili su se za najprizemniji i najsablonskiji restoran bez duse.

Jedino sto je dobro je sto se vidi sad jos jasnije da je BNV zamisljen tako da nema nijednu trunku autohtonosti Beograda, a takodje da ce biciklisti biti persone non grate i devete rupe na svirali.
 
tragac":2harx9u7 je napisao(la):
I meni kao biciklisti počinje da smeta to njihovo licemerje. Konkretno selektivnost. Na NBG im smeta kad neko postavi stubić za parkiranje na ivicu staze, a to što se iz Rakovice može jedino tranzitnim putem kojim idu šleperi to nema veze. NBG centralizam.

Мени смета што од толико бици удружења бициклисти немају никакву корист. Сем организовања "Критичне масе" не видим да се та удружења ичим корисним баве. Ако се и баве, онда је то једнако транспарентно као и властодршци у случају Београда на води.

Сећам се још 2011 године да је ИмамоПлан имао радну идеју да организује радионицу са циљем изградње београдске бици мреже која би представљала праву саобраћајну алтернативу осталим видовима превоза и након радионице у наредних пар месеци да се понуди предлог мреже граду Београду.

Са том радном идејом није се даље отишло из простог разлога што су се појавила удружења са бици тематиком и није било неопходно да ИмамоПлан то покрива својим радом. Од 2011 до 2015 сва та удружења заједно нису одмакла даље од критиковања паркинг решетки за бицикле.

Још нешто ... зар није ИмамоПлан предложио пре пар година да у сарадњи са УГ Улицама за бициклисте и Министарством простора организује герилску ноћну акцију обележавања бици стазе у Кнеза Милоша? Шта је са тим? Ником ништа? Шта је са било каквом стратешком дугорочном борбом за бици саобраћај? Ништа.
 
stf":153cq9hu je napisao(la):
Мени смета што од толико бици удружења бициклисти немају никакву корист. Сем организовања "Критичне масе" не видим да се та удружења ичим корисним баве. Ако се и баве, онда је то једнако транспарентно као и властодршци у случају Београда на води.
Радили су врло конкретне ствари, почев од протеста за сређивање тротоара на Бранковом мосту. Друга је ствар што је ова власт толико зликовачка да ће искулирати сваку добру иницијативу грађана колико год јој мало требало да то и оствари.

А посебан пар опанака око којег би се могло доста, баш доста дискутовати је сама стратегија групе Имамо план. Није поента да идемо ми около и радимо посао људи и институција које су плаћене за то. Не треба ми да сређујемо стајалишта, крпимо путеве па чак ни да шаљемо одређене врсте пријава јер и за то постоје разноразне инспекције већ треба да натерамо багру нерадничку ону бирократску партијско-пацовску да ради свој посао! Јасно је мени, даје се пример стоци како треба да се ради али знамо добро како је реаговано на пример, како у бирократским круговима а посебно како код актулене градске власти.
 
Bulbulderac17":pj1mmqlv je napisao(la):
image2.jpg


Mislim da se ovde stavljaju isti ivicnjaci kao oko Geozavoda to je dobar znak.

To je super znak.

Ali mi nije jasno, zar nije bilo logičnije da potpuno sruše ove straćarice, a tek onda rekonstruišu ulicu?
 
Delija":14ul8hyp je napisao(la):
stf":14ul8hyp je napisao(la):
Мени смета што од толико бици удружења бициклисти немају никакву корист. Сем организовања "Критичне масе" не видим да се та удружења ичим корисним баве. Ако се и баве, онда је то једнако транспарентно као и властодршци у случају Београда на води.
Радили су врло конкретне ствари, почев од протеста за сређивање тротоара на Бранковом мосту. Друга је ствар што је ова власт толико зликовачка да ће искулирати сваку добру иницијативу грађана колико год јој мало требало да то и оствари.
Е супер ако је то за тебе нешто конкретно ...

Delija":14ul8hyp je napisao(la):
А посебан пар опанака око којег би се могло доста, баш доста дискутовати је сама стратегија групе Имамо план.

Каква год да је стратегија, и даље је једина грађанска урбанистичка иницијатива која је медијски "победила" ту "зликовачку власт" а притом није добила епитет са питањем "ко вас плаћа?".
 
Bulbulderac17":2764tg3f je napisao(la):

Ovaj sredisnji deo zgrade Geozavoda, kao da je dodat 1958 godine?

A plan je da so od tog dela otvara vista ka reci? Odnosno, od reke ka tom delu?? U cemu je poenta?
 
Тај део јесте додат као надзиђивање шалтер сале која је имала стаклени кров и била изузетно прозрачна просторија.
Лично бих то порушио.
 
To bi bilo lepo. Samo što više nema šalter sale. A ona je, uz stepenište, bila jedan od glavnih fokusa čitave zgrade. Umesto da bude obnovljena i vraćena u svoj izvorni oblik, uklonjena je tokom Abarove rekonstrukcije da bi bilo više mesta oko makete Beograda na vodi. Srećom, bar koliko se spolja može videti, izgleda da su ipak bili toliko uviđavni da su ostavili mogućnost da joj se lako može vratiti originalni izgled. Uklonjena su, ali i sačuvana, ona fantastična izgravirana stakla, mada je šalterski pult koji je povezivao osnove stubova potpuno srušen.

Salter_sala.jpg

Beogradska_zadruga_Karadjordjeva_48_18_salter_sala.JPG

Beogradska_zadruga-07-salter_sala.JPG

Geozavod_slika_na_salteru.jpg

dsc06714.jpg

derive_belgrade_468w.jpg

488265_beograd-na-vodi-mali300614foto-dusan-milenkovic-0188_orig.jpg
 
Данас сам, после дуже паузе, прошетао савским амфитеатром и направио неколико фотографија. Имам утисак да су радови на рашчишћавању успорили. С друге стране, фокус је на Савамали, где су у току радови на паркингу "промо штанда", као и у Херцеговачкој улици.

117495151020559528141443.jpg


117204881020559528113443.jpg



Ево остатака немачког склоништа. На врху се може приметити некаква тачка - сакупљач секундарних сировина сече арматуру која вири из бетона.

117205421020559528177444.jpg


У близини моста Миладина Зарића неко користи "сценографију" за снимање.

117494931020559527945439.jpg


Радови у Херцеговачкој.

117200891020559527601430.jpg


116555471020559527161419.jpg


117207231020559527313423.jpg


Паркинг иза "Саванове".

117417421020559527849436.jpg
 
Inače danas je bici staza funkcionisala normalno a znakovi upozorenja su prekriveni crnim kesama
 
Posmatrac":2dg3r1j6 je napisao(la):
....
Радови у Херцеговачкој.

117200891020559527601430.jpg


116555471020559527161419.jpg


117207231020559527313423.jpg


....

Pristojna širina, nadam se da su predvideli i drvored.
Ali kao što već neko reče: popločavaju trotoar pored zgrada čije rušenje je još uvek u toku...
...logika, neki redosled radnji...????
 
Ako je verovati vlasnicima objekata u Hercegovackoj i Savamali uopste, njihovog rusenja nece biti (bar jos neko vreme) a sto se rekonstrukcije Hercegovacke tice primecujem da ovi visoki ivicnjaci ne idu u prilog ostavljanju parking mesta i to je jako lose. Ne znam kako su smislili da funkcionise parking kod Savanove ali u ovom delu grada je i kada je duz cele Hercegovacke bio parking bilo nemoguce naci slobodno mesto posebno vikendom i ne smem ni da zamislim sta ce biti ako zaista ne bude parking mesta u Hercegovackoj !!! :rant:
 
Nece ivicnjaci biti veliki kad se izbetonira put ,tako se isto cinilo kad su pravili kod Geozadova na pocetku pa je kasnije ispalo normanije.
 
То што у некој реконструисаној улици коначно неће бити паркинга на тротораима је фантастична ствар.
 
Mnogo gresis Delija ! Ako prilikom rekonstrukcije ne budu planirali i napravili odredjeni broj parking mesta upravo to ce trotoare pretvoriti u parkiraliste . Vikendom uvece kada svi rese da izadju u provod u Savamalu ogroman broj vozila se negde mora smestiti i ako za njih ne bude legalnih parking mesta sva ta vozila ce zavrsiti upravo na trotoaru i dzaba trud i poplocavanje jer ce vrlo brzo sve biti unisteno !!! Ipak u celoj prici najvise cemo patiti mi koji stanujemo u Savamali i siguran sam da bi i ti drugacije pisao da zivis ovde !
 
Ako je verovati maketi trebalo bi da bude drvece okolo puta zato su ostavili onako veliki prostor sa strane?
 
Ulica moze biti i lepa i prakticna , zelenilo i parking mesta ne moraju da iskljucuju jedno drugo !
Pariz
Rue_Marcel-Duchamp%2C_Paris_13_street_view.jpg
[/quote]
Beograd
BulevarKraljaAleksandraavg07.jpg
[/quote]
 
Po nacrtu plana Hercegovačka bi trebalo da bude saobraćajnica koja je u nacrtu plana SAO 8 i trebala bi da izgleda ovako jednim svojim delom:
fotografija5155.jpg

Što se parkiranja tiče u zoni Savamale je u najavi predvidjeno 75 parking mesta (budući blokovi 1, 2 и 3) podužno parkiranje u okviru SАО 8, SАО 9 i delu Karadjordjeve.
 
@PredragT
Na ovoj zadnjoj slici koja je izgleda iz BG ne vidim parking mjesta. Nadam se da Hercegovacka ulica nece liciti na ovo.
Na toj slici sve trake izmedju ivicnjaka su prolazne (nisu predvidjene za zaustavljanje, osim ako upalis sva cetiri zmigavca i ometas saobracaj). Na lijevoj strani su stubici, znaci ni tu se ne moze popeti na trotoar. Jedino na desnoj postoji mogucnost "parkiranja" na trotoar.
Sudeci po slikama Hercegovacke ulice, tu postoji dovoljno prostora za uredjena parking mjesta uz uvicnjake bez smetnje pjesacima. Mislim da bi tako bilo i najbolje a sta ce biti vidjecemo. Slazem se sa tvojom konstatacijom da postoji opasnost od "parkiranja" na trotoare. Nadam se samo da neko od odgovornih o tome razmislja.

P.S.
da sad vidim ovo sto je Milos okacio...meni to djeluje OK
 
savski2.jpg


Видећемо да ли ће икада арапи нешто градити овде али ако ништа...мало подсећање..како је то некад изгледало...ако ништа рашчишћен је овај хаос...донекле :kafa:
 
Vrh